
Pazarlama, en yanlış anlaşılan iş disiplinlerinden biridir. Coğu zaman bunun, reklamcılık gibi pazarlamanın icerdiği şeyin yalnızca bir yonu olduğu varsayılır. Tam kapsamı, diğer iş alanlarındaki insanlar tarafından genellikle hafife alınır ve yanlış anlaşılır, ancak pazarlama, herhangi bir şirketin başarısını etkileyen ozel bir faaliyettir. Pazarlamanın sadece pazarlamacılara bırakılmasının cok onemli olduğu soylenir. Elbette etkileri cok geniş bir yelpazededir ve hem etkileyenler hem de etkilenenler/etkilenenler olmak uzere bircok insan buna dahil olur. Bu modul, pazarlama, işlevleri ve diğer faaliyetlerin mumkun olduğunca birlikte etkileşime girmesi icin pazarlama dışı kişilere pazarlamayı acıklamayı amaclar; aynı zamanda, deneyimli pazarlamacılar dahil olmak uzere, pazarlama ile doğrudan ilgili olan ve kulturlerini ve pazarlamanın temelleri uzerinde daha fazla deneyimlerini pekiştirmede yardımcı olan kişilere de yoneliktir.
Detaylar Pazarlamayı (ve jargonunu) acıklayan bu modul, iceriğini acıklayan bir dizi ornek kullanacaktır. Burada kullanılan dil kasıtlı olarak genel olacaktır. Orneğin, bir muhasebe firması gibi bir hizmet şirketi buyuk olasılıkla muşteriler hakkında konuşacak olsa da, bir otel onlardan misafir olarak bahsedecek olsa da, alıcılar muşteri olarak anılacaktır. Benzer şekilde, bir urun bir hizmet olabilir, ancak urun kelimesi genellikle her ikisini de ifade etmek icin kullanılır. Bu modul dort bolumden oluşmaktadır. İlk bolumler, pazarlamanın karmaşıklığını acıklayacak, boylece okuyucular ceşitli unsurların rolunu ve birbirlerini nasıl tamamlayıp işlediklerini anlayabilecekler. Bu geniş cerceve akılda tutularak, diğer bolumlerde pazarlamanın ceşitli unsurları ve teknikleri ele alınacak ve okuyucunun bunları daha kolay değerlendirmesini ve pazarlama işlevlerine nasıl katkıda bulunduklarını daha iyi anlamasını sağlayacaktır.
Pazarlama Pazarlama calışanları ve pazarlama faaliyetleri, şirket icin başarı ve kÂr elde etmeyi amaclar. Herkesin bir butun olarak işte başarı elde etmek icin pazarlamanın onemini (ve buradaki rolunu) anladığı bir şirkette, pazarlama kulturu olmayan veya daha zayıf bir pazarlama kulturune sahip olanlardan genellikle pazarlarıyla daha iyi ilişki kurarlar. Boylece herkes tam bir rol oynayacak ve şirket, rekabetin giderek arttığı bir dunyada başarı icin gereksinimleriyle cok daha başarılı olacaktır.
Bağlamda Pazarlama Şirketlerin giderek daha fazla pazarlamaya odaklanmasına rağmen, pazarlama en yanlış anlaşılan iş alanlarından biridir. Pazarlamacılar genellikle rolleri hakkında hatalı varsayımlarla karşılaşırlar. Diğerlerinde bu sorun yok. İnsanlar, uretim yoneticilerinin urun hattı surekliliğini sağladığını, kalite kontrolunun kendisi icin konuştuğunu, muhasebecilerin hesapları tuttuğunu vb. bilir. Pazarlamanın genellikle reklam veya satışla ilgilenen bolumlerden başka bir şey olmadığı duşunulur. Bu yanılgı onemlidir, cunku bir şirketteki bircok kişi (kasıtlı veya kasıtsız olarak) şirketin pazarlamasının bir parcasıdır ve bundan etkilenir. Bircoğu, farklı departmanlar ve işlevler arasında yukarıdan aşağıya, etkinliğini etkiler.
Pazarlama nedir Pazarlama tanımları coktur. Birleşik Krallık Nitelikli Pazarlama Enstitusu , “muşteri gereksinimlerini karlı bir şekilde belirlemek, tahmin etmek ve tatmin etmekten sorumlu olan yonetim sureci” olduğunu soyluyor . Amerikan pazarlama gurusu Philip Kotler , pazarlamayı “Mevcut ihtiyac ve istekleri belirleyen, bunların kapsamını belirleyen ve olcen, şirketin hangi hedef pazarlara hizmet edebileceğini belirleyen ve sonuc olarak uygun urun, hizmet ve programlara karar veren işletme işlevidir” şeklinde tanımlamıştır. Bu pazarlara hizmet etmek icin.” Boylece pazarlama, toplumun ihtiyacları ile piyasadaki endustrilerin bunlara cevap verme modelleri arasında bir kopru gorevi gorur.
Pazarlama acıklaması Tuketicinin cok onemli olduğu bir kavram. Başarı, işin her yonunu muşterinin gozunden gormek, ihtiyaclarını onceden tahmin etmek ve onlara istediklerini ve istedikleri şekilde tedarik etmekle gelir; ve sadece birisinin bu urun veya hizmetlerin uretmesi gerektiğine karar verdiği herhangi bir şeyi satmaya calışmak değil. Farklı işletmelerde “tuketiciler” farklı sayıda insanı icerir veya işletmeden işletmeye (B2B) pazarlamada olduğu gibi.