
Serp bir kişinin arama motoru kısmına herhangi bir anahtar kelime yazıp, sorgulatması sonucu karşısına cıkan sayfaya denir. Bu sayfa uzerinde web siteler genel olarak hem kalite hem de onem puanına gore sıralanır. Serp ’de ilk onceki sırada bulunmak web sitelerin esas amacı olması gerekir. Ust sıralarda yer alan web siteler kullanıcıların her daim dikkatini oldukca fazla ceker.
Hal boyle olunca da daha fazla tercih edilmesini sağlar. Bu sebepten dolayı kesinlikle profesyonel bir SEO calışması yurutup Serp ’de ust sıralarda bulunmaya gayret etmek gerekir. Serp daha cok Google arama sonucu olarak bilinir. Google uzerinde belirli başlı bir arama gercekleştirdiğiniz taktirde karsınıza oncelikli gelen sonuc Serp olur.
SERP Ozellikleri Bir SERP ’in icerik organik durumu, ucretli sonuc ve SERP sonucundan oluşur. SERP ozellikleri genel olarak (Features) teriminin resmi olmadığını ifade eder. Google ise boyle bir sorgu sonucunu daha cok arama sonucu ozelliği ya da zengin sonuc olarak adlandırır. Ayrıca Google belirli başlı arama sonucu ozelliği icin genelde aynı anlamı taşıyan başka turlu terimler uygular. Ozellikle Google, SERP features zenginleştirilmiş arama sonucu olarak adını alırken etkileşimli zengin sonuc diyerek de etiketlenebilir. SERP features sadece mavi arama sonucu bağlantısı ve acıklama ile sonuc sayfasının bir bicimine yeni başka bir şey ekleyen belirli başlı bir oğe olarak duşunmeniz mumkun olabilir. Google, arama motoru icin daha iyi bir deneyim elde etmek icin bu tur ozellikleri test edip iyileştirmeye devam etmek gerekir.
SERP Ozelliklerinden Neden Faydalanmak Gerekir? Onceden de belirtildiği uzere SERP ozellikleri, hem arama sonucunda daha cok yer kaplamak acısından hem de tıklanma oranını artırmak nedeniyle cok onemlidir. Pek cok organik pek cok organik ve reklam sonucunun bulunduğu arama sonuc sayfasında daha başka fark yaratmak ve tıklama oranını artırmak icin SERP ozelliklerinden faydalanmak gerekir ve site icin ya da ayrı ayrı sayfalar veya sayfa tipleri icin stratejiler belirlemek gerekir. SEO olarak butun markalar icin bu stratejileri ozenli bir şekilde belirleyip, uygulayıp, takip etmek mumkun olabiliyor. Beraber calışılan markalar ile birbiriyle cok farklı sektorde yer alsa da iyi tanınan SERP ozellikleri icerisinde kesinlikle pek cok marka icin ozellikler bulunur.
SERP Neler İcerir ve SERP Liste Turu Nelerdir? Makaleler Haberler Videolar Ucretli arama sonucu, reklam ve Google Ads sonucları Yapısal veri FAQ ile ilgili sorular Organik arama sonucu One cıkan Snippet Serp ’de organik sonuclar oldukca onemli bir yere sahiptir. Genel olarak organik icerikler ise bilindiği gibi Google ’ının bocek ya da orumcek denilen botları sayesinde sıralanır. Bu orumcekler sizin sayfanıza gelip, icerik durumunuzu inceler, başlık yapınız ve linklemeleriniz bulunuyor ise yapısal veriler gibi pek cok farklı unsuru değerlendirir. Bu değerlendirme sonucu ve farklı rakip sayfalar ile kıyaslamalar yapıldığı uzere organik sıralamalar elde edilmiş olur. Doğru bir şekilde ve etkin bir SEO calışması sonucunda SERP ’ de ust sıralamalarda bulunmak online olarak gorunurluğunuzu, tıklanma oranınızı ve satışlarınızı artırmanız kolay olur.
Serp Kriterleri SEO uzmanları sayesinde web siteleri geliştirilirken Google tarafından one surulen algoritmalar ile belirli başlı tahminler elde edilerek Google SEO kriterleri bulunur. Google SEO kriterleri sitelerin her birini optimize ederken SEO calışmalarına da rehberlik eder. SERP sonuclarında bulunmak icin SEO kriterlerine odaklı bir şekilde uygulanan calışmalar genelde kullanıcı deneyimine uygun olacak tarzda bir calışmadır.