
Facebook ’ta reklam vermek herkesin yapacağı basit bir olarak gorunmektedir. Aslında bir bakıma bu konu boyledir. Eğer işiniz ile ilgili reklam veriyorsunuz ve iyi sonuclar alıyorsanız burada bir sorun yoktur. Asıl sorun ilerleyen sureclerde başlamaktadır. Aylarca ve hatta yıllarca verdiğiniz reklamlar kısa surede etkisini yitirebilir ve sizi ortada bırakabilir. Reklam verme amacınız daha az butceyle daha buyuk etki yapacak kitlelere ulaşmaktır. Ancak bir sorun olduğunda daha sorunun sebebini goremeden elinizdeki bircok şey gitmiş olabilir. Facebook ’a reklam vermek ve sonucları beklemek basittir. Asıl onemli olan ise reklam optimizasyonun iyi bilmek ve ona gore hareket etmektir. Facebook sıradan reklamların yerine butce optimizasyonun getirmiş ve her reklam icin ayrı ayrı butce yapmak yerine tek bir butceyle tum reklamlara erişebilme ve reklam turune gore kampanya ve acık arttırmalar gibi optimizasyonlar getirmiştir. Bunların yapılmasının en temel sebeplerinden biri algoritma olarak reklam yoğunluğunu azaltmaktır. Facebook ’ta bazı reklamlar belli kişiler icin cok fazla cıkarken bazı kişiler icin hic cıkmamaktadır. Bu durum kullanıcılar icin de oldukca can sıkıcı bir durum haline gelmiştir. Bunun onune gecerek eşit ve orantılı bir bicimde reklamın kitlelere yayılması hedeflemektedir. Facebook ’un buradaki amacı reklam setine gore butce belirlemektir. Belirli reklamların olduğu bir reklam setini secilir ve buna gore reklam cıkılır. Burada kesin bir butce soz konusu değildir. Hedeflenen butcenin %25 ’i kadar fazla veya eksik olabilir. Eğer reklam doğru hedef kitleye ulaşırsa bu duruma butcenin %25 ’i kadar fazlasının harcanması kacınılmazdır. Ancak reklam hedeflenen kitleye ulaşamadı ve gerekli başarıyı gosteremediyse bu durumda reklam butcesinin %25 ’i kadar bolumu harcanmamış oluyor. Facebook burada eğer reklam başarılı oluyorsa ve butce dahilinde belli bir noktada bu sınırlandırılıyorsa performans duşuşleri kacınılmaz olacağı yonundedir.
Kampanya Butce Optimizasyonu Nasıl Kurulur? Kampanya duzeyinde reklam vermek icin oncelikle kampanya yapacağınız reklam setlerini belirlemeniz gerekmektedir. Bunlar icin de iyi bir planlama yapmak gerekir. Kampanya acılırken acık arttırma, erişim ve sıklık gibi ilgili satın alma yontemleri secildikten sonra kampanya butce optimizasyonu aktif edilmelidir. Daha sonra ise butcenin gunluk toplam harcama tutarını girmeniz gerekmektedir. Az oncede belirttiğimiz gibi gunluk harcama tutarını reklamın vereceği performans belirlemektedir. Belirlenen tutarın %25 uzerinde veya altında bir tutarla karşılaşmanız olası bir durumdur. Bu yontem A/B test ile karıştırılmamalıdır. Cunku Facebook burada bir kazanan secmez. Facebook ’un burada yapmak istediği sadece reklamların performanslarına gore reklam seti butcesi belirlemek ve butce dahilinde reklamları en iyi şekilde hedef kitleye sunmak oluyor. Aslında bu durum tek reklam setinin icinde birden fazla reklamın olduğu sisteme benzemektedir. Ama buradaki fark reklam setlerindeki benzer reklamların butceleri birbirlerinin performanslarına gore belirlenmektedir. Bu durumda reklam setleri birbirlerini etkileyen ve ona gore butce oluşturması yapan bir sistem anlamına gelmektedir. Bazı durumlarda ise teklif ozelliği kullanılarak butce dağılımı yapmak da mumkundur. Bununla birlikte reklam seti duzeyinde reklam seti harcama sınırının alt ve ust limitini belirlemek mumkundur. Ancak Facebook boyle bir sınırın belirlenmesinde performans duşukluğu yaşanabileceğini ve istenen verime ulaşamayacağını soylemektedir. Cunku reklam setleri iyi gitmeye başladığınıda ve reklamdan maksimum verim alınabileceği durumlarda herhangi bir ust limit kısıtlaması olması reklamı olumsuz yonde etkilemektedir. Bir ya da daha cok reklam seti yapmak istiyorsunuz ve bunları birbirinden ayırmak istiyorsanız teklif stratejisini kullanarak bu işlemleri yapabilir ve performanslarını karşılaştırabilirsiniz.
Kampanya Butce Optimizasyonu Nasıl Calışır? En basit tabirle bir reklam seti icin 10 TL ’lik bir butce ayırdınız. Her bir set icin 10 TL odemeye hazırsınız. Reklam seti duzeyinde butce girerseniz birinci reklam setinden 3 donuşum, ikinci reklam setinden 5 donuşum ve ucuncu reklam setinden 2 donuşum olmak uzere toplam 10 donuşum getirdiğini varsayalım. 3O lira butce ayırarak yapılan bu reklam butcesinde birinci reklam seti maliyeti 2,33 TL, ikinci reklam seti maliyeti 1,8 TL ve ucuncu reklam seti maliyeti ise 2,5 TL olarak karşımıza cıkmaktadır. Toplamada bu reklamlardan 15 adet donuşum elde edilmiş oluyor ve boylece birim maliyeti 3 TL ’den 2 TL ’ye duşmuş oluyor.