
Hemen cıkma oranı, sitedeki diğer sayfalara tıklama olmadan aynı sayfaya siteye giren ve cıkan tum ziyaretcilerin yuzdesidir. Hemen cıkma oranınız yuksek olduğunda, genellikle site acılış sayfalarının ziyaretcilerinizle alakalı olmadığını gosterir. Bir kişi web sitenize geldiğinde, onu muşteriye donuşturmek icin yalnızca birkac saniyeniz olur. Bu kısa sure, onları biraz daha uzun sure kalmaya ikna etmek zorunda kalacağınız tek fırsattır. Hemen cıkma oranı, tek sayfalık oturumların yuzdesi olarak da adlandırılır. Detaylı bilgi icin Hemen Cıkma Oranı Nedir? adlı yazımıza goz atabilirsiniz.
Ziyaretcilerin aradıklarını bulamadıkları gibi web sitenizi hemen terk etmeleri veya web sitenizin kullanıcı dostu olmaması icin bircok neden vardır. Bazı sıcramalar her zaman orada olurken, donuşumleri artırmak ve işinizi buyutmek icin hemen cıkma oranını azaltabilirsiniz.
Hemen Cıkma Oranını Duşurmek Alakalı İcerik İyi bir web sitesi, alakalı iceriğe sahip olmakla ilgilidir. Ancak, doğru icerik doğru anahtar kelimelere sahip olmalıdır. İcerik yalnızca doğru anahtar kelimeleri iceriyorsa alakalı olur. Bir pazarlamacı olarak, web sitenizi okuyucuları heyecanlandıracak iceriğe odaklamak sizin gorevinizdir. Doğru anahtar kelimeleri secmeniz de zorunludur. Bu kelime grupları, arama motorlarının web sitenizle ilgili en iyi bilgiyi edinmesi icin temel oluşturur.
Kullanıcı Deneyimi – Gorsellik Acılış sayfanız ve web sitenizdeki yazılar zor okunabiliyorsa, alakalı iceriğin ve doğru anahtar kelimelerin cok bir espirisi olmaz. Guclu anahtar kelimeler hicbir şey ifade etmez. İcerik kullanılabilir olmalı ki, okuyucular sitenizde kalsın. İyi bir izlenim yaratmanız gerekir. Paragrafların kısa ve anlaşılır olması gerekir. Madde işaretlerini kullanın ve yuksek cozunurluklu fotoğraflar kullanın.
Popup Kullanımı Hatası Coğunlukla e-ticaret mağazası sahipleri, biraz ekstra para kazanmak icin reklam ve acılır pencereler kullanırlar, ancak bunu yaparak organik ziyaretcileri kaybediyorlar. Pop-up ’lar konukların dikkatini cekmenin bir yolu olarak uretilmiştir. Bununla birlikte, yapılan araştırmalar, bunu pazarlamacıların yararına kullanmak yerine, farklı şekilde kullananların -alakasız acılır pencerelerin- insanları rahatsız ettiğini ve daha yuksek bir hemen cıkma oranına yol actığını gostermiştir. Bir pop-up kullanıp kullanmama secimini yapmadan once hedefinizin ne olduğunu ve hangi turde olduğunu duşunun. Sitenizden alışveriş yapan bir ziyaretciyi kendinizden uzaklaştırmak istemezsiniz. Ayrıca pop-up ’ların işe yaradığı gerceğini de duşunuyorum, ancak muşterilerinizle uzun vadeli bir ilişki kurmak istiyorsanız pop-up ’ları sınırlandırın veya tamamen kaldırmayı duşunun.
Site Guncelliği İcerik stratejileri oluşturmak ve ilgili icerik parcalarını doğru pazara tanıtmak icin daha fazla caba sarf etmek onemlidir. Ancak, bir defalık icerik eklemek yeterli değildir. Hemen Cıkma Oranını azaltmak icin, surekli olarak yeni fikirler ve yeni iceriklerle sitenizi guncel tutun. Duzenli olarak yeni icerik ekleyerek gucunuzu yavaşca artırıyor ve muşterilerinizin guvenini kazanıyorsunuz. Guven oluşturduktan sonra, tekrar eden ziyaretcileriniz yeni ziyaretciyi sitenize alır. Ve bu web sitesinden daha fazla gelir elde etmenize yardımcı olacaktır.
Site Hızı Araştırmalar, sayfanın yuklenmesi 3 saniyeden uzun surerse, cevrimici muşterilerin yaklaşık %45 ’inin e-ticaret sitenizden ayrılacağını gosteriyor. Hemen cıkma oranı tamamen web sitenizin yuklenme suresine bağlıdır. Web sitenizin sayfaları ne kadar yavaş yuklenirse, hemen cıkma oranınız o kadar yuksek olur.
Mobil Uyumluluk Muşterileriniz iPhone, iPad ve diğer mobil cihazlarda web sitenizi ziyaret ettiğinde, iyi bir şekilde gorulmesi icin mobil uyumlu siteler kurmanız gerekir. Google, mobil dostu web sitelerini de arama sonuclarına ust sıralarda tercih ediyor. Bu, web sitenizin yanıt vermemesi durumunda, iceriğiniz ve sitenizdeki urunler ne kadar yararlı olursa olsun, arama motoru sonuc sayfalarında iyi bir sıralama elde etmeyeceği anlamına gelir.
Hemen Cıkma Oranı Duşurme İyi bir internet sitesi sahibi olmak icin tum verilere bakmak zorundasınız. Hemen cıkma oranını nasıl duşureceğimiz, bircok web sitesi geliştiricisinin ve pazarlamacısının goz ardı ettiği cok onemli bir faktordur. Hemen cıkma oranının yuksek olması, web sitenizin yavaş olması, navigasyonun kotu olması, mobil cihazlarda kullanılamaz olması vb. gibi nedenlerle bazı ziyaretcilerin web sitenizi terk etmesine neden olduğunu gosterir. Bu durumda, hemen cıkma oranlarının duşurulebilmesi icin web sitenizin kaliteli trafik ve donuşum icin daha iyi optimize edilmesi gerekir.
Ayrıca Hemen Cıkma Oranı Nasıl Duşurulur başlıklı yazımıza goz atabilirsiniz.
Google Analitik ’ten Yararlanma Web sitenizin hemen cıkma oranını Google Analytics ’in platformunda kontrol etmek istiyorsanız, aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz: Google Analytics hesabınıza giriş yapın ve hemen cıkma oranını istediğiniz web sitesini secin. Google Analytics gorunumune tıklayın. Kitleye Genel Bakış sayfasını bulacaksınız. Tum sitenin hemen cıkma oranını goruntulemek icin, hemen cıkma oranını tıklayın. Tek tek sayfaların hemen cıkma oranını goruntulemek icin Butun Sayfalar bolumune gidin. Tabloda Hemen Cıkma Oranı sutununu goreceksiniz. Hemen cıkma oranını farklı bir sure boyunca gormek istiyorsanız, tarih aralığını sağ ust koşeden değiştirebilirsiniz.