
Viral pazarlama hedef kitlemize kolaylıkla ulaşmamızı sağlar ancak temel bazı unsurlar vardır. Bu unsurları viral pazarlamanın ilkeleri olarak ele almamız mumkundur. Kullanıcılara ulaşmak ve onları harekete gecirmek icin viral pazarlama stratejilerini doğru uygulamamız gerekmektedir. Peki bu viral pazarlama stratejileri nelermiş bir goz atalım.
1- Ucretsiz Urun veya Hizmet Verme Pazarlama alanının en etkili kelimesi hic şuphesiz ki “ucretsiz” kelimesidir. Kullanıcılar ucretsiz urun ve hizmetler kullanmaya yatkındır. Yuksek başarı sağlayan viral pazarlama orneklerine bakıldığında da onemli urun ve hizmetlerin coğunlukla ucretsiz verildiğini goruruz. Bu durum kullanıcıların ilgisini hayli cekmektedir. Ucuz, uygun, indirimli gibi kelimeler viral pazarlamanın yapı taşlarıdır. Ancak tabi ki ucretsiz kelimesi en etkili olanıdır.
2- Verilen Mesajın Kolay Ulaşılabilir Olması Viral pazarlama scalışmalarının da hızla yayılması icin doğru bir ortam oluşturmak gerekir. Fazla sayıda kullanıcıya en hızlı şekilde ulaşabilmek icin doğru bir mesaj belirlemeli ve bu mesajı net ve anlaşılır kılmalısınız. Fazla sayıda kullanıcının aktif olduğu internet mecraları doğru bir mesaj ve anlaşılır bir yazı dili sayesinde buyuk bir başarı kazanma olanağı sunacaktır.
3- Kucukten Buyuğe Doğru İlerlemek Eğer cok hızlı ve şiddetli bir şekilde buyumek ve yayılmak istiyorsanız calışmalarınızı hızla kucukten buyuğe doğru yukseltecek stratejilere sahip olmanız gerekmektedir. Kısacası viral pazarlama surecini diğer pazarlama yontemlerini kullanarak alt Zemin hazırladıktan sonar uzerine ekleye ekleye ilerlemelisiniz. Hedef kitlenizi oncelikle iyi belirlemeniz ve uye kazanımı sağlamanız gerekir. Sonrasında kazandığınız uyeleri elde tutmalı ve kullanıcıların mesajınızı paylaşmasını sağlamalısınız.
4- Ortak Kullanıcı Davranışı ve Motivasyonunu Hedef Edinin Pazarlama calışmalarının başarıyla sonuclanması icin ortak bir motivasyon ve davranş hedeflemeniz gerekir. Bu yolla belli sayıda bir kitleye kolayca ulaşabilirsiniz. Bunu nasıl başaracağımıza gelecek olursak, hedef kitlenizi iyi belirlemiş olmalısınız. Kitlenin en yoğun hangi mecraları kullandığını, zevklerini, ilgi alanlarını ve kullanıcı davranışlarını analiz etmelisiniz. Tum bu analizlerden sonra cıkan sonucları pazarlama stratejinize ve iceriğinize entegre ederek hedef kitlenizi harekete gecirebilirsiniz.
5- Sosyal Ağların Gucunden Faydalanın Gunumuzun populer pazarlama mecraları olan sosyal medya platformlarını etkin kullanmalısınız. Facebook, Twitter, İnstagram, Pinterest, Linkedin, YouTube ve benzeri sosyal medya ağları insan hayatının bir parcası haline gelmiş durumdalar. Kullanıcılarınızın zamanının coğunu gecirdiği bu sosyal medya mecralarında yapacağınız pazarlama calışmaları cok hızlı ve etkili sonuc almanızı sağlayacaktır. Gif kullanımı da son zamanların populer ve iyi sonuc veren bir sosyal medya reklamcılığı tekniğidir.
6- Populer Kaynaklardan Faydalanın Viral pazarlama calışmalarının etkisini arttırmak icin yapabileceğiniz cok şey vardır. Bunlardan biri de diğer populer kaynaklardan faydalanmaktır. Ozellikle son donemin sık sık tercih edilen yontemi olan sosyal medya fenomenleriyle etkileşim kurmak size yuksek bir oranda başarı sağlayacaktır. Sosyal medyada takipci sayısı cok olan kişilerle anlaşarak reklamlarınız icin bir ucret karşılığında iş birliği yapmanız sizin icin başarıya ulaşmayı kolaylaştıracaktır.