Web sitesi acarken kapsamlı bir hazırlık icine girilir. Bir yandan tasarımıyla ilgilenir diğer yandan SEO calışmasını yaparsınız. Ancak bu yaptıklarınızın internet uzerindeki farklı mecralarda durulabilmesi icin bir de sosyal medya hesabına ihtiyac vardır. Bu alandan da faaliyetlerinizi surdurmeye başlarsınız, ancak bazı şeylerin ters gittiğini hissediyorsanız veya bu alanda belirlenecek olan strateji hakkında fikriniz yoksa bazı onerilerde bulunmakta yarar var.
Sayfa Yapısını Oluşturma Bu işlem icin oncesinde siteniz uzerinde sosyal medya hesaplarınızın linkli bağlantılarının olması gerekir. Daha sonraki aşamada firma ya da siteniz her ne ise, buna gore bir logo olmalıdır. Sosyal medya hesabınızdan bu logoyu profil fotoğrafı yapmak gerekir. Kurumsal kimlik acısından bu konuya ayrıca onem verilmesi gerekir. Tabi kapak fotoğrafının da aynı şekilde guzel şekilde tasarlanması ve guzel bir sloganla suslenmesi gerekir. İsteğe gore bu alana siteniz hakkında bilgi veren onemli gorsel ve yazılar da koyabilirsiniz. İnsanların sizi net ve acık bicimde bulabilmeleri icin internet adresi, telefon numarası, varsa acık adres bilgileri profilde yer almalıdır. Bu ekstra bilgiler iş yerlerine ozeldir.
İcerik ve Gorsel Hazırlama Sosyal medya uzerinden yapılan paylaşımların gorsel ogelerle beraber yapılması gerekir. Kısa ve oz bicimde istenilen mesajı diğer kişilere aktarmalısınız. Verilen hizmet ya da site paylaşımlarının strateji doğrultusunda etkileyici iceriklere sahip olması gerekir. Dikkat ceken yazılar olmalı, gorselde bulunan yazılarla aynı cumlelerin secilmemesine ozen gosterilmelidir. Ayrıca gorsel paylaşımı sırasında logonun yer aldığı bir bant da yer almalıdır. İmajı etkileyen kucuk ama etkili bir detaydır.
Stratejik Olarak Sosyal Medya Kullanımı Tanıtım veya hedef satışların etkili bicimde geri donuşum sağlaması icin paylaşım sayıları, duzenliliği ve zamanı son derece onemlidir. Her gun en cok 5 post, minimum da 1 adet yayınlanması idealdir. Orneğin cok takipcisi olan fakat kurumsal olmayan sosyal medya hesabında gunluk 5 post idealdir. Saat olarak da sıralama sabah 9, oğlen 12, oğleden sonra 3, 18:00 ve 22:00 şeklinde devam edebilir. Peki bu saatlerin neye gore uygulandığı sorulursa da insanların en cok yolda ve telefonda oldukları zaman dikkate alınabilir. İşe başlamadan once bilgisayarlarına ya da telefonlarına bakanların sayısı bir hayli fazladır. Oğle molalarında yine aynı şekilde daha fazla sosyal medya etkileşimi olacaktır. Ortalama iş cıkış saatleri, akşam uyku oncesi vs dikkate alınabilir. Ancak bu noktada bir ayrımdan da bahsetmek gerek. Kurumsal firmaların bu kadar sık paylaşım yapmaları imaj acısından olumsuz geri donebilir. En cok 2 tane yeterli olacaktır. Tabi aralarda merak uyandıran, carpıcı paylaşımlar da yer alabilir. Sponsorlu paylaşımlar bu noktada geniş kitlelere isminizi duyurmak icin ideal olacaktır. Kurumsal olarak iyi bir analizle cok yuksek rakamlar odemeden doğru kitleye ulaşabilirsiniz.
Sosyal Medya Platformları İcin Genel Kurallar Facebook Gunluk duzenli olarak en az 2 tane paylaşım olmalı. Sıkılmaya neden olmamak icin 5 taneden fazla paylaşım yapılmamalı. Gorsel kalitesi her icerik icin birinci sırada onemli olmalı. Gunluk yorum takipleri ve analizler duzenli olarak yapılmalı. Hesabın markaya uygun bicimde optimize edilmesi gerekir. Sitenize yonlendiren icerik linklerinin haftalık şekilde paylaşımı markanın akılda kaması ve daha fazla bilinir olması icin onemlidir. Markanıza ciddi donuşler almak icin topluluk yonetimi yapılmalıdır. Ayrıca grup uyelikleri ile paylaşımları bu alanlarda da devam ettirebilirsiniz. Twitter En onemli SEO araclarından biri Twitter uzerinden yapılan paylaşımlardır. Google sıralamaları icin bu mecranın onemi daha once de acıklanmıştır. Odak noktasında etkileşim olmalıdır. Sosyal medya bilinirliğinin ust seviyede olması icin bu durum trafik kazandırır. İcerik akışının en fazla olduğu sosyal medya alanı olduğu icin gundeme uygun paylaşımların olması markaya artı sağlar. Listeler oluşturmak, retweet, aralıklarla paylaşımlar, oldukca iyi sonuclar vermektedir. Markanıza ait Hashtag kullanımın ozen gosterilmelidir. Google+ Bu alandaki paylaşımların gunluk rutin şeklinde olması şart değildir. Haftalık olarak da paylaşım mumkundur. Google+ paylaşımlarını markanızın duyuru panosu gibi değerlendirebilirsiniz. Bu alandaki topluluklar aracılığıyla paylaşım yapılması gorunurluğu artırır. Trafik yonlendirme calışmalarında Google+ paylaşımları uzerindeki +1 ’lerin etkili olduğunu belirtmek gerekiyor. Youtube Gorsel anlamda en etkili reklam platformlarından birisi Youtube ’tur. Markanız icin Vlog hazırlayarak icerik stratejisi oluşturabilirsiniz. Bilgilendirme videoları, populer kulture uygun videolar, markanızın bilinirliğini artıracaktır. Video icin yazılan başlığın izlenme oranı acısından onemi buyuktur. Gorseli cok iyi şekilde acıklayan başlığın olması gerek. İlgi cekici yazıları başlıktaki karakter sınırlaması yuzunden paylaşamadığınız da acıklama bolumune yazabilirsiniz. Başlıktaki yazıyla ilgili uzun kuyruklu cumle kalıplarının olması oldukca onemli. Acıklamalar bolumunun iyi bir şekilde doldurulması, sosyal medya linklerin verilmesi yani optimizasyonun sağlam olması iyi bir izlenim ve doğru yonlendirme icin onemli. Instagram Bilindiği uzere reklamcılıkta en yuksek etkileşimi gorseller alır. Bundan yola cıkarak Instagram hesaplarının son derece etkili şekilde kullanılabileceğini belirtmek gerekiyor. Markanızı temsil eden paylaşımların akılda kalma olasılıkları yukselecek ve bilinirlik artacaktır. Instagram ’ın en onemli unsuru Hashtag kullanımıdır. Diğer sosyal medya sayfalarındaki hashtag benzerlerini kullandığınızda trafik artışı sağlanabilir. Sayfanızda siteniz yonlendiren linklerden yararlanabilirsiniz. Linkedin Marka tanıtımları icin en ideal sosyal medya platformlarından biri Linkedin ’dır. Hedef kişilere markanızın ulaşabilmesi icin kopru niteliğindedir. Sayfa iceriklerinin eksiksiz bicimde doldurulmasına dikkat ediniz. Gorseller, link inşaları ve markayı temsil eden gruplara katılım şeklinde bir strateji izleyebilirsiniz.