
Ýlginizi Çekebilir‘28 BÝN ADEDÝ YAKALARIZ’
Þirket bu sene 20 bini çekiliþle hak kazanan kullanýcýlara olmak üzere toplamda 28 bin adetlik Üretim planý açýklamýþtý. Kalan aylarda söz konusu üretim adetlerinin yakalanýp yakalanamayacaðý ise merak konusuydu. Togg CEO’su Karakaþ, “Þimdi soruyorlar bize 28 bin adet üretimi yakalama þansýnýz var mý diye. Tabi ki var. Üretimi arttýrmanýn bir yolu da ikinci vardiyayý almak. Normal þartlarda ikinci vardiyayý biz önümüzdeki sene yani, 2024 yýlý için öngörmüþtük ama böyle yüksek bir talep görünce kararýmýzý deðiþtirdik. Eylül ayýnýn ortasýndan itibaren ikinci vardiyayabaþlýyoruz. Yeni çalýþanlar önce eðitimlerden geçiyor ardýndan çalýþmaya dahil oluyor. Bunun da bir süreç olduðu unutulmamalý” diye konuþtu.
‘ÝHRACATA 4-5 MODEL LAZIM’
Togg’un davetiyle katýldýðýmýz Bursa’nýn Gemlik ilçesindeki Togg Teknoloji Kampüsü’nde gerçekleþen toplantýda Gürcan Karakaþ, teknoloji basýnýnýn sorularýný yanýtladý. Karakaþ,ihracat planýyla ilgili þu bilgileri verdi: “2025 yýlýnýn ilk çeyreðinde ihracata baþlamayý hedefliyoruz. Ýhracat pazarlarýna 4-5 modelle girmemiz lazým. Kullanýcýlara daha çok seçenek ve hizmet sunmamýz gerekiyor. 2025 yýlýnda bir sonraki modelimizi devreye alacaðýz. Ayný þekilde batarya tarafýnda Siro’nun enerji depolama çözümleri devreye alýnmýþ olacak. Trugo Roaming yine bu planlar dahilinde hayata geçirilecek.”
ÝHRACAT ARAÇLARINDA ISI POMPASI OLACAK
- ISI POMPASI: Elektrikli araç teknolojilerindeki trendlerle ilgili sorularý da yanýtlayan Karakaþ, yeniliklere yönelik adýmlarda kullanýcýlarýn istediði fiyat çerçevesini dikkate aldýklarýnýn altýný çizdi. Karakaþ, sürüþ menzilini iyileþtiren çözümlerden biri olarak bilinen ýsý pompasý (Heat Pump) teknolojisinin Togg’da da yer alacaðýný ancak bunun ihracatý yapýlacak araçlarda bulunacaðýný söyledi.

- 800V MÝMARÝSÝ: Karakaþ, yine son dönemde Güney Koreli üreticilerin araçlarýnda bulunan 800V yüksek voltaj mimarisine en azýndan 2-3 yýllýk süreç içerisinde geçmeyi planlamadýklarýný kaydederken, “400V ile devam etme kararýmýz var. Ancak geliþtirdiðimiz her ürünü istediðimiz anda deðiþtirmeye yönelik çalýþmalarýmýz da var” ifadelerini kullandý.
- BATARYA: LFP (Lityum Demir Fosfat) teknolojisine sahip bataryalarý enerji depolama için uygun gördüklerinin altýný çizen Karakaþ, “LFP alanýnda ortaðýmýz Farasis’in yatýrýmlarý var. Biz bu teknolojiyi enerji depolama alaný için daha uygun görüyoruz. Bizim yatýrýmlarýmýz elektrikli araçlar için daha uygun olan NMC (Nikel Mangan Kobalt) teknolojisi üzerine” açýklamasýnda bulundu.
ÞANGAY’A HAZIRLIK
Hürriyet'ten Taylan Özgür Dil'in haberine göre, bugüne kadar sadece tüketici elektroniði alanýndaki fuarlara katýlan Togg, elektrikli araçlar alanýnda atýlým yapan Çinli üreticilerin yeni teknolojilerini sergilediði Þangay Otomobil Fuarý’na katýlmayý da planlýyor. Togg CEO’su Gürcan Karakaþ, “ABD’deki CES’e katýldýk, katýlýyoruz. Barcelona’daki MWC’ye (Mobil Dünya Kongresi) katýlabiliriz. Þangay’daki otomobil fuarýna katýlmamýz ise birkaç yýlý bulur” ifadelerini kullandý.
SIRADA NE VAR?
Togg CEO’su Gürcan Karakaþ, þirketin bundan sonra atacaðý adýmlarý ise üç ana baþlýkta özetle þu þekilde sýraladý:
1- OTA yani uzaktan cihazlarýn güncelleme almasýna yönelik teknoloji. Böylece araçlar týpký telefonlara gelen güncellemeler gibi güncellemeler alabilecek.
2- Nesnelerin interneti ve blokzinciri çözümlerine yönelik geliþtirmeler kapsamýnda, araç içerisinden alýþveriþ ve ödeme gibi birçok özellik kullanýlabilecek.
3- Yeni modellerin üretimi, batarya ve þarj aðýndaki güncel geliþmeler çerçevesinde 2025 yýlýnýn ilk çeyreðinden itibaren ihracata baþlanacak.