Facebook reklam modellerini anlamak icin asıl ismi olan Facebook reklam verme amacları olarak bahsetmekte fayda var. Facebook reklam verme amacları tam anlamıyla sonuclarda ne gormek istediğinizdir.

Facebook reklam yoneticisi icerisinde toplamda 11 adet reklam modeli yani reklam verme amacı bulunmaktadır. Bu 11 reklam modeli ise 3 adet başlıkta toplanır: bilinirlik, değerlendirme ve donuşum. Bu 3 aşama satın alma yolculuğundaki yani pazarlama hunisindeki aşamaları temsil eder.

Yeni bir işletme, urun, hizmet veya kampanya actığınızda ilk aşamanız bunun hakkında bir bilinirlik oluşturmaktır ve buradaki amac kullanıcıların sizden haberdar olmasıdır. Bir sonraki aşamada değerlendirme gelir. Bu aşamada kullanıcılar sizi rakipleriniz ile kıyaslar. “Neden bizi tercih etmelisiniz?”, “Bizim ne avantajımız var?”, “Bizi diğerlerinden ayıran ozellik nedir?” gibi soruları cevaplamanız gereken aşama burasıdır. Son olarak ise donuşum gelir. Kullanıcıları muşterilere donuşturmeniz gereken kısım ise burasıdır. Bu uc aşama icin Facebook ’un sizlere sunduğu reklam modelleri ise aşağıdaki gibidir:

1. Bilinirlik
a. Marka Bilinirliği
b. Erişim
2. Değerlendirme
a. Trafik
b. Etkileşim
c. Uygulama Yukleme
d. Video Goruntulenmeleri
e. Potansiyel Muşteriler Bulma (Facebook Form Reklamları)
f. Mesajlar
3. Donuşum
a. Donuşumler
b. Katalog Satışları
c. Mağaza Trafiği

Kaynak: https://www.efealtinelli.com/facebook-reklamlari-nelerdir-hangisini-secmelisiniz/