Kurumsal Kimlik bir markanın veya bireysel oluşumun, toplumun bilincaltındaki imajıdır.
Cevrenizdeki yuzlerce insanı duşunun. Her birinin tipi, konuşma bicimi, el hareketleri, mimikleri, giyim tarzı, kullanmış olduğu parfum, sac bicimi birbirinden farklıdır. Herkes kendi tarzını yansıtır. Kişinin tarzı ne kadar farklı ve dikkat cekiciyse, o oranda karşısındakinin ilgisi cekmeyi başarır. Bunun neticesinde da cevresindekiler de o kişi ile iletişime gecme isteği uyanır. Oyle değil mi?

Kurumsal kimlik kavramını da aynı şekilde acıklayabiliriz. Kurumsal kimlik; pazarlamada bir kurumun, duruşunu ve davranışlarını temsil etme bicimlerinin tumune verilen addır. Kurumun kendisini ifade etme şeklidir. Tıpkı bireylerde olduğu gibi, bir kurumun hedef kitlesiyle iletişime gecebilmesi, onların dikkatini cekebilmesi icin sonsuz buyuk onem arzeder.

Kurumsal Kimliğin Oğeleri

-) Logo ve Slogan

Logo tasarımı ve slogan bir kurumsal kimliğin oluşumundaki en onemli iki unsurdur. Tuketicinin bir markayla ilgili ilk dikkatini ceken oğe o markanın logosudur. Ardından okuduğu slogan. Sadece birkac kelimeden oluşan bir slogan, markanın yapmış olduğu iş ve sundukları hakkında bir cok ipucuverebilir. Bu sebeple hayli onemlidir.

-) Kartvizit

Bir kartvizit, kurumsal bir mini sunum ozelliği taşır. Bir kartvizit bir şahıs ya da firmayla ilgili karşı tarafın ihtiyac duyabileceği tum bilgileri taşır. Gecmiş senelerde kartvizitler yalnızca dikdortgen ve belli standartlarda uretilirken, cağımızda onemli bir reklam tanıtım aracıdır. Şekli, rengi, kağıdınkalınlığı, tasarımın orjinalliği henuz markanız ile yeni tanışmış birine bircok fikir verip, bir cok mesaj gecirebilir.

Diğer Bazı Kurumsal Kimlik Unsurları

• Muhasebe dokumanları (Surekli form, Fatura, İrsaliye, Makbuz)
• Şirket giyim kuralları
• E-mail tasarımı
• Arac tasarımları
• Bina cephesi giydirme
• Gazete, dergi, gibi tanıtım materyalleri tasarım kuralları
• Ambalaj kağıdı
• Promosyon malzemeleri
• Takvim