Dijital pazarlama, adında anlayabileceğimiz uzere dijital ortamlarda yapılan, gunumuzde sıkca başvurulan pazarlama turlerinden biridir.

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital Pazarlama elektronik ortamda urun ve hizmetinizi tanıtabileceğiniz, gunumuz teknoloji dunyasında alışılmış medyaya gore daha avantajlı ve tercih oranı yuksek pazarlama yontemidir. Dijital pazarlama yontemi bir işletmenin veya markanın dijital ortamda bulunun pazarlama surecine verilen addır. Gunumuzde en yeni en geliştirilmiş acık pazarlama yontemidir. Dijital kanalları kullanan bu verimli pazarlama yonteminin onde gelenleri internet, sosyal ağ ve mobil platformlardır.

Son yapılan araştırmalarda Turkiye nufusunun %50 aktif olarak interneti kullanmakta bu da guncel satış tekniklerindeki donuşumun nedenini acıkca ortaya koyuyor. E-ticaret ve mobil pazarlama guncel olarak iyide alternatif metotları secerek urunun satışını yapar. Dijital pazarlama alışılmış pazarlama metotlarıne gore daha guncel ve yeni dunyaya uyum sağlıyor.

Dijital pazarlamayı onemsemeyen butce ayırmayan buyuk ve orta olcekli iş yerleri satış konusunda rekabette pazardaki rakiplerine gore daha geri plana duşebilir. Dijital pazarlama ve dijital kanallar aracılığı ile kendinizi gosterip, markanızı tanıtabilir satışlarını arttırabilir, muşterilerinizle sistematik bir ilişki kurabilirsiniz.

Dijital Pazarlama Yontemleri

Dijital pazarlamada icerik pazarlama esasında markanızın icin hikaye anlatımıdır. İcerik acık mesaj iceren her şey olabilir dikkat cekici fotoğraflar videolar veya haberler. İyi bir hikaye, etkili bir icerik barındırırken, ozgun, dinamik ve paylaşılabilir olmalıdır. İcerik pazarlama birebir ilişkiniz bulunmayan farklı tuketici grupları icin hikayenizi ya da mesajınız icin daha geniş kitlelere ulaşabilmenize buyuk bir olanak sağlar. İcerik ne kadar iyi etkili olursa olsun, sık gorulme gercekleşmiyorsa etkili olmayacaktır.