
DANIŞTAY
Beşinci Daire
Esas No: 1999/5400
Karar No: 2000/2419
Davacı:
Davalılar:1- Başbakanlık. ANKARA 2- Milli Eğitim Bakanlığı. ANKARA
Davanın Ozeti: Oğretmen olan davacı. 10.8.1999 gunlu. 23782 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yururluğe giren Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul ve Kurumların Yonetici ve Oğretmenlerinin Norm Kadrolarına ilişkin Yonetmeliğin Gecici l/a maddesinin hukuka aykırı olduğunu, norm kadro fazlası oğretmenlerin tespitine ilişkin getirdiği hukum ile meslekte gecen hizmet yıllarının goz ardı edildiğini, uzun yıllar Turk Milli Eğitimine hizmet vermiş olduğu halde şu an bulunduğu okula en son atanan oğretmen olmasının norm kadrosu fazlası sayılmasına yol actığım, oysa gorev yaptığı okula Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul ve Kurum Oğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yonetmelik hukumleri uyarınca atanmış olduğunu one surerek iptalini istemektedir.
Savunmaların Ozeti: 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununda ongorulen eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması bakımından 3797 sayılı Yasa ile Milli Eğitim Bakanlığının gorevli ve yetkili kılındığı; gerekli altyapının varlığına rağmen ceşitli uygulama ve duzenleme eksikliklerden dolayı okullardaki oğretmen sayıları yonunden ortaya cıkan dengesizliklerin giderilmesi amacıyla 3797 sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Gorevleri Hakkında Kanunun 62. maddesinin 3.4.1998 gunlu ve 4359 sayılı Yasa ile değiştirilerek, oğretmen kadrolarının Milli Eğitim Bakanlığı. Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığınca birlikte hazırlanacak Yonetmelik esaslarına gore branşlar bazında okul ve kurumlara dağıtılmasının sağlandığı: dava konusu yonetmelikle ise okul ve kurumlarda bulunması gereken yonetici ve oğretmen sayılarının belirlendiği ve norm kadro fazlalığının nasıl giderileceğinin duzenlendiği: buna gore. Fazlalığın giderilmesinde istekli olanlara oncelik verileceğinin. İstekli bulunmaması veya fazlalığın giderilmesine yetecek sayıda olunmaması halinde o okul veya kuruma en son atananın fazla konumundaki oğretmen olarak belirlenmesinin ongorulduğu: kaldı ki, okul veya kuruma halen bulundukları oğretmenlerin hizmet puanları olcut alınarak atanmış olmaları dolayısıyla bulunduğu okula kendisinden once atanmış olan oğretmenlerin atamalarının da davacı ile aynı şartlara tabi olduğu: dava konusu yonetmelikle, her okul ve kurumda eğitim ve oğretim hizmetlerinin gerekli ve yeterli personelce yurutulmesinin, personel boyutunda atıl kapasitenin yaratılmasının ve var olan atıl kapasitenin ihtiyac duyulan okul ve kurumlara yonlendirilerek verimliliğe donuşturulmesinin amaclandığı: bu nedenle, sıra kapsamında olup olmadığına bakılmaksızın ihtiyac nedeniyle atanan bir oğretmenin hizmet puanının, o okula
Kendisinden sonra atanan oğretmenin hizmet puanından daha az olması halinde dahi: o okulda daha fazla sure hizmeti olan ve orada kalmayı daha fazla muktesep hak edinen oğretmen konumunda olacağı; bu duşunce ile yapılan duzenlemede hukuka ve hakkaniyete aykırı bir durumun bulunmadığı; Turk Eğitim Sisteminin daha sağlıklı, verimli bir yapıya kavuşturulması amacıyla tesis edilen dava konusu duzenlemede hizmet gereklerine, kamu yararına, eğitim-oğretim ilkeleri ile ust normlara aykırılık bulunmadığı; davacının. Gorev yaptığı okulun norm kadrolarının henuz belirlenmemiş olması dolayısıyla da davacının kişisel haklarının ihlal edildiğinden soz edilemeyeceği one surulerek haklı dayanaktan yoksun bulunan davanın reddi gerektiği savunulmaktadır.
Danıştay Tetkik Hakimi: Evren Altay
Duşuncesi____________: 3797 sayılı Yasanın "Kadrolar" başlıklı 62. maddesini dayanak alan ve 10.8.1999 gunlu. 23782 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yururluğe giren Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul ve Kurumların Yonetici ve Oğretmenlerin Norm Kadrolarına İlişkin Yonetmelikte, branşlar itibariyle oğretmen norm kadrolarının belirlendiği ve norm kadro fazlalıklarının giderilmesinin amac!andığ1 gorulmektedir. Herhangi bir branştaki oğretmen sayısının o okul ve Kuruma aynı branş icin verilen norm kadro sayısından fazla olması halinde, soz konusu fazlalığın yer değiştirme suretiyle atama işlemleri tesis edilerek giderilmesinde hukuka aykırılık bulunmamakla birlikte; norm kadro fazlası oğretmen(ler)in tespitinde, dava konusu Yonetmeliğin Gecici 1-a maddesi ile getirilen "istekli bulunmaması veya fazlalığın giderilmesine yetecek sayıda olmaması halinde, o okul veya kuruma en son atanan fazla konumdaki oğretmen olarak belirlenir." yolundaki hukum, yer değiştirmeler bakımından oğretmenlerin hizmet puanlarının esas alınacağı ve hizmet puanı sıralamasına gore atama yapılacağı yolundaki 3797 sayılı Yasanın 62. maddesi hukmune aykırılık taşımakta ve bu nedenle iptali gerekmektedir.
Danıştay Savcısı______:Celalettin Yuksel
Duşuncesi____________

yayımlanarak yururluğe giren Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul ve Kurumların Yonetici ve Oğretmenlerinin Norm kadrolarına ilişkin Yonetmeliğin, Gecici 1/a maddesinin iptali istemiyle acılmıştır.
Anayasanın 124.maddesinde. Başbakanlık, bakanlıklar ve kamu tuzel kişilerine kendi gorev alanlarını ilgilendiren kanunların ve tuzuklerin uygulanmasını sağlamak ve bunlara aykırı olmamak şartıyla yonetmelik cıkarabilme yetkisi verilmiştir.
3797 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Teşkilat ve Gorevleri Hakkında Kanunun 62.maddesinde. Milli Eğitim Bakanlığına tahsis edilmiş bulunan serbest kadrolar;
Milli Eğitim Bakanlığı. Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığınca, birlikte hazırlanacak, norm kadro sayılarının tespit edildiği, yonetmeliğe uygun olarak merkez ve taşra birimleri, oğretmen kadroları ise branşlar bazında okul ve kurumlar itibariyle dağıtılır" aynı kanunun 61.maddesinin 4.bendinde ise "...oğretmenlerin, il ici ve iller arası yer değiştirmelerinin Bakanlıkca Belirlenecek esaslar doğrultusunda, saptanacak hizmet puanı sırasına gore
Yapılacağı. 5 ve 6. bentlerinde ozurlulerin gruplandırıl arak onem ve oncelik sırasına konularak gruplarına gore puanlandırılacağı son bendinde de, oğretmenlerin atandıkları ildeki gorev yerlerinin, gorev yeri belirleme kurulunun hizmet puanı olcut alınarak yapacağı, değerlendirmeye bağlı olarak. İl Milli Eğitim Mudurunun onerisine gore Valilerce, belirleneceği hukmu yer almıştır.
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Eğitim Kurumları Oğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yonetmeliğinde de, yasada ongorulduğu bicimde atamalarda esas alınacak hizmet puanının, hangi durumlar icin, ne şekilde hesaplanacağına ilişkin duzenleme yapılmıştır.
10.8.1999 gunlu 23782 sayılı Resmi Gazetede Yayımlanarak yururluğe giren MEB.lığına Bağlı Okul ve Kurumların Yonetici ve Oğretmenlerinin Norm Kadrolarına İlişkin Yonetmeliğin Gecici 1/a maddesinde ise: ..a)-Herhangi bir branştaki Oğretmen Sayısının 0 okul ve kuruma aynı branş icin verilen norm kadro sayısından fazla olması halinde bu fazlalık il icinde bulunan okul ve kurumlara veya istekleri halinde diğer illerdeki okul ve kurumlara yer değiştirme suretiyle atanmaları yapılarak giderilir. Fazlalığın giderilmesinde istekli olanlara oncelik verilir. İstekli bulunmaması veya fazlalığın giderilmesine yetecek sayıda olmaması halinde, okul veya kuruma en son atanan, fazla konumdaki oğretmen olarak belirlenir." hukmu bulunmaktadır.
Yonetmeliğin yukarıdaki gecici maddesi ile getirilen duzenleme ile bir okulda bulunan oğretmenler. 0 okuldaki kıdem sırasına gore, en fazla kıdemi olandan başlamak suretiyle norm kadro ile ilişkilendirilmekte. Aynı okulda norm kadro sayısından fazla olan ve mesleki kıdemi (puanı) ne olursa olsun, okuldaki kıdemi az olan oğretmen fazla konumundaki oğretmen olarak kabul edilmektedir. Bu hukumle yer değiştirme suretiyle atamalarda yeni bir olcut getirilmekte ve bu olcutun oğretmenlerin il ici ve iller arası yer değiştirmelerinin hizmet puanı esasına gore yapılacağım belirtilen 3797 sayılı kanunun 61. maddesine. İlgili atama ve yer değiştirme Yonetmeliğine ve yonetmeliklerin dayandıkları yasalara aykırı olamayacağım hukme bağlayan Anayasanın 124. maddesine aykırı olduğu gorulmektedir.
Acıklanan nedenlerle, dava konusu Yonetmeliğin gecici 1. maddesi {a) bendinde yer alan. "o okul veya kuruma en son atanan fazla konumdaki oğretmen olarak belirlenir" cumleciğinin iptalinin uygun olacağı duşunulmektedir.
TURK MİLLETİ ADINA
Hukum veren Danıştay Beşinci Dairesince işin gereği duşunuldu: 2577 sayılı İdari Yargılama Usulu Kanunu'nun 2. maddesinin 1. fıkrasının (a) bendinde iptal davalarının menfaatleri ihlal edilenler tarafından acılabileceği ongorulmuş iken. 4001 sayılı Yasayla anılan maddenin 1. fıkrası değiştirilerek (a) bendinde "idari işlemler hakkında yetki, şekil, sebep, konu ve maksat yonlerinden biri ile hukuka aykırı olduklarından dolayı iptalleri icin. Cevre, tarihi ve kulturel değerlerin korunması, imar uygulamaları gibi kamu yararını yakından ilgilendiren hususlar haric olmak uzere, kişisel hakları ihlal edilenler tarafından acılan iptal davaları "hukmune yer verilmiş. Anayasa Mahkemesinin 21.9.1995 gunlu. E:1995/27. K:1995/47 sayılı kararıyla. 6.1.1982 gunlu. 2577 sayılı İdari Yargılama Usulu Kanunu'nun 10.6.1994 gunlu, 4001 sayılı Yasanın 1. maddesiyle değiştirilen 2. maddesinin 1. fıkrasının (a) bendinde yer alan "... Kişisel hakları ihlal edilenler..." ibaresi Anayasaya aykırı bulunarak iptal edilmiş ve soz konusu iptal kararı uyarınca. 8.6.2000 gunlu Resmi Gazetede yayımlanarak yururluğe giren 4577 sayılı Yasanın 5. maddesiyle, 4001 sayılı Yasa değişikliği oncesi duzenleme tekrar getirilmiş ise de uyuşmazlık tarihinde bu konuda henuz bir Yasal duzenleme yapılmamış olduğundan, bu durumda İdare Hukukunun genel ilkelerine gore iptal davası acılabilmesi icin gercek ya da tuzel kişiler ile dava konusu edilen işlem arasında makul ve ciddi bir ilişkinin diğer bir deyişle menfaat bağının varlığı yeterli bulunmaktadır. Bakılan davada bir duzenleyici işlem olan Yonetmeliğin iptali istenilmekte olup, kural olarak duzenleyici işlemlere karşı bunların kapsamında bulunanların ya da duzenleyici işlem kendilerine uygulanacak olanların iptal davası acabilecekleri kabul edilmektedir. Ote yandan, yalnızca bireysel işlemlerin iptali istemiyle dava acılabileceği yonundeki duşunce, duzenleyici işlemlere karşı dava acma suresini duzenleyen İ.Y.U.K. 7/4. maddesi hukmu ile de celişmektedir. Belirtilen nedenlerle: ilgili maddesinin iptali istenen Yonetmeliğin, oğretmen olan davacıyı kapsamına aldığı acık olduğundan, davacının gorev yaptığı okulun norm kadrolarının henuz belirlenmemiş olması dolayısıyla kişisel hak ihlali koşulunun gercekleşmediği yolundaki davalı idare iddiası yerinde gorulmeyerek uyuşmazlığın esasına gecildi:
Dava, 10.8.1999 gunlu, 23782 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yururluğe giren Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul ve Kurumların Yonetici ve Oğretmenlerinin Norm Kadrolarına İlişkin Yonetmeliğin Gecici 1/a maddesinin iptali istemiyle acılmıştır.
Bir hiyerarşik normlar sistemi olan hukuk duzeninde alt duzeydeki normların, yururluklerini ust duzeydeki normlardan aldığı kuşkusuzdur. Normlar hiyerarşisinin en ustunde evrensel hukuk ilkeleri ve anayasa bulunmakta ve daha sonra gelen kanunlar yururluğunu anayasadan, tuzukler yururluğunu kanundan, yonetmelikler ise yururluğunu kanun ve tuzukten almaktadırlar. Dolayısıyla; bir normun, kendisinden daha ust konumda bulunan ve dayanağını oluşturan bir norma aykırı veya bunu değiştirici nitelikte bir hukum getirmesi mumkun bulunmamaktadır. Bahsedilen hiyerarşinin, yonetmelikler bakımından bir ifadesi niteliğini taşıyan Anayasamızın 124. maddesinde de; Başbakanlık, bakanlıklar ve kamu tuzel kişilerinin, kendi gorev alanlarını ilgilendiren kanunların ve tuzuklerin uygulanmasını sağlamak ve bunlara aykırı olmamak şartıyla yonetmelik cıkarabilecekleri belirtilmiştir.
3797 sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Gorevleri Hakkında Kanunun 1. maddesinde; bu Kanunun amacının Anayasa. 430 sayılı Tevhid-i Tedrisat Kanunu. 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ile kalkınma plan ve programları doğrultusunda milli eğitim hizmetlerini yurutmek uzere. Milli Eğitim Bakanlığının kurulmasına teşkilat ve gorevlerine ilişkin esasları duzenlemek olduğu belirtilmiş: 4359 sayılı Yasa ile değişik "Kadrolar" başlıklı, 62. maddesinde de: "Milli Eğitim Bakanlığına tahsis edilmiş bulunan serbest kadrolar. Milli Eğitim Bakanlığı. Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığınca birlikte hazırlanacak norm kadro sayılarının tespit edildiği yonetmeliğe uygun olarak merkez ve taşra birimleri, oğretmen kadroları ise branşları bazında okul ve kurumlar itibariyle dağıtılır. Kapatılan veya norm kadro sayısı azalan okul ve kurumların ihtiyac fazlası boş oğretmen kadrolarını İl milli eğitim mudurluklerine aktarılır" hukmu yer almıştır.
"Atama ve Yer Değiştirme" başlıklı 61. maddesinde ise Oğretmenlerin hizmet bolgelerinde en az uc eğitim-oğretim yılı gorev yapması esastır. Bunların il ici ve iller arası yer değiştirmeleri Bakanlıkca belirlenecek esaslar doğrultusunda saptanacak hizmet puanı sırasına gore haziran, temmuz ve ağustos aylarında yapılır.
Bakanlıkca belirlenen ozurler nedeniyle yapılacak yer değiştirmeler, eğitim ve oğretim faaliyetlerini aksatmamak kaydıyla bu surelerle sınırlı değildir. Ozure dayalı yer değiştirmeler, ozur ve hizmet gereklerinin birlikte karşılanması temelinde gercekleştirilir. Bu ozurler gruplandırılarak onem ve oncelik sırasına konulur ve gruplarına gore puanlandırılır.
Ozure dayalı yer değiştirme istekleri, hizmet puanı sıralamasındaki yetersizlik sonucu yerine getirilemeyenler, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 72 nci maddesi kapsamına girenlerin hakları saklı kalmak kaydıyla, istekleri halinde istekte bulundukları yere atanmaya hak kazanıncaya kadar, aylıksız izin verilebilir. Bu şekilde aylıksız izin verilen oğretmenler, bağlı bulundukları il milli eğitim mudurluklerine bu amacla tahsis edilmiş bulunan boş oğretmen kadrolarına aylıksız izinli olmak şartıyla atanır. Bunların atandıkları bu kadrolar aylıksız izin suresiyle sınırlı olarak saklı tutulur. Ancak, aylıksız izne ayrılan oğretmenlerin uc yıl sonuna kadar istedikleri yere atamalarının yapılamaması halinde durumlarına uygun boş oğretmen kadrolarına oncelikle atanırlar. Aylıksız izin verilenler. 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanununun ek 72 inci maddesi hukmunden yararlandırılır.
Oğretmenlerin atandıkları ildeki gorev yerleri, gorev yeri belirleme kurulunun hizmet puanları olcut alınarak yapacağı değerlendirmeye bağlı olarak, il milli eğitim mudurunun onerisine gore valilerce belirlenir." hukmu bulunmaktadır.
Gorulduğu uzere. Milli Eğitim Bakanlığına tahsis edilmiş oğretmen kadrolarının dağılımı ile oğretmenlerin atama ve yer değiştirmelerine ilişkin esaslar, 3797 sayılı Yasa ile belirlenmiştir. Buna gore, oğretmenlerin atama ve yer değiştirmelerinde, kapsamı Bakanlıkca belirlenecek olan "hizmet puanı" esası, temel olcut olarak alınmaktadır. Oğretmenlerin yer değiştirmelerine ilişkin genel kuralın istisnasını oluşturan ve gozonunde bulundurulması zorunlu olan Ozure dayalı yer değiştirmelerde dahi soz konusu hizmet puanı olcutu korunmaktadır. Kanunda ongorulen hizmet puanına ilişkin ayrıntılı duzenlemeler ise gerek uyuşmazlık tarihinde yururlukte bulunan Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlan Oğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yonetmeliğinde gerekse 11.6.2000 tarihinde yururluğe giren ve halen yururlukte bulunan aynı adlı Yonetmelikte yer almaktadır.
Yasanın yukarıda anılan 61. maddesi hukmunun, yer değiştirme suretiyle atama işlemlerini beraberinde getiren norm kadro uygulanması bakımından da gecerlilik taşıdığı acıktır. Bir başka deyişle norm kadro fazlası oğretmenlerin tespiti ve yer değiştirmelerine ilişkin işlemlerde de "hizmet puanı" esasının gozonunde bulundurulması, zorunluluk arz etmektedir.
3797 sayılı Yasanın 62. maddesi dayanak alınarak hazırlanan ve 10.8.1999 gunlu. 23782 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yururluğe giren. Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul ve Kurumların Yonetici ve Oğretmenlerinin Norm Kadrolarına ilişkin Yonetmelikte ise. Yonetmelik kapsamına dahil okul ve kurumlarda bulunması gereken yonetici ve oğretmen (norm kadro) sayılarına ilişkin esas ve usuller belirlenmiştir. Yonetmeliğin dava konusu Gecici 1/a maddesinde okul ve kurumlarda gorevli mevcut oğretmenlerin branşları itibariyle olmak uzere belirlenen, norm kadrolarla ilişkilendirilmeleri işlemini takiben; "Herhangi bir branştaki oğretmen sayısının o okul ve kuruma aynı branş icin verilen norm kadro sayısından fazla olması halinde bu fazlalık, il icinde bulunan okul ve kurumlara veya istekleri halinde diğer illerdeki okul ve kurumlara yer değiştirme suretiyle atamaları yapılarak giderilir. Fazlalığın giderilmesinde istekli olanlara oncelik verilir. İstekli bulunmaması veya fazlalığın giderilmesine yetecek sayıda olmaması halinde, o okul veya kuruma en son atanan, fazla konumundaki oğretmen olarak belirlenir.
Bu şekilde yapılacak atamalarda giderilemeyen norm kadro fazlası durumundaki oğretmenlerin kadroları, yerleşim merkezi veya eğitim bolgesi icinde koordinator olarak belirlenecek bir okul veya kuruma aktarılır. Bunlar, aynı yerleşim merkezi veya eğitim bolgesi icindeki okul ve kurumlarda 2.12.1998 tarihli ve 98/12120 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yururluğe konulan Milli Eğitim Bakanlığı Oğretmen ve Yoneticilerin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Esasların 19 uncu maddesi kapsamında gorev yaparlar.
Bu fazlalığın giderilmesine kadar, oğretmen fazlalığının bulunduğu branştan o yerleşim merkezi veya eğitim bolgesine dahil okul ve kurumlara atama yapılmaz??.." hukmu yer almaktadır.
Gorulduğu uzere, Yonetmelik kapsamına giren okul ve kurumlardaki oğretmen sayısının, belirlenen norm kadro sayısından fazla olması halinde soz konusu fazlalığın tesis edilecek yer değiştirme suretiyle atama işlemleri ile giderilmesinin amaclandığı anlaşılmakla beraber, atamalara esas teşkil edecek norm kadro fazlası oğretmenlerin tespiti bakımından, "istekli bulunmaması ve fazlalığın giderilmesine yetecek sayıda olmaması" haline ozgu olarak getirilen, ilgili okul veya kuruma en son atanan oğretmenin norm kadro fazlası oğretmen olarak kabulu yolundaki hukumde, oğretmenlerin yer değiştirmelerine ilişkin esasları duzenleyen ve bu işlemler bakımından "hizmet puanı" olcutunu temel alan Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Gorevleri Hakkında Kanunun 61. maddesi hukmune ve dolayısıyla "normlar hiyerarşisi ilkesi"ne uyarlık bulunmamaktadır.
Acıklanan nedenlerle. Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul ve Kurumların Yonetici ve Oğretmenlerinin Norm Kadrolarına İlişkin Yonetmeliğin dava konusu Gecici 1/a maddesinde yer alan, norm kadro fazlası oğretmenlerin tespitine ilişkin; "İstekli bulunmaması veya fazlalılığın giderilmesine yetecek sayıda olmaması halinde, o okul veya kuruma en son atanan, fazla konumdaki oğretmen olarak belirlenir." tumcesinin iptaline, diğer kısımları yonunden ise davanın reddine, dava kısmen kabul kısmen retle sonuclandığından aşağıda dokumu gosterilen 27.200.000.- lira yargılama giderinin yarısı olan 13.600.000.-liranın davalı idarelerden alınarak davacıya verilmesine, kalan kısmın davacı uzerinde bırakılmasına, posta pulu ucretinden noksan yatırılan 7.230.000.-liranın davacıya tamamlattırılmasına. 12.10.2000 tarihinde oybirliği ile karar verildi.
Başkan Uye Uye Uye Uye
Ender Tansel Sıtkı Mehmet Ahmet Hamdı
CETİNKAYA COLAŞAN ASLAN UNLUCAY UNLU
YARGILAMA GİDERLERİ_:
Harc Pulu: 7.200.000.- TL.
Posta Pulu: 20.000.000.- TL.
TOPLAM: 27.200.000.- TL.