KPSS yonetmeliğinde 17/01/2007 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan değişiklikle, İl ozel idareleri ve belediyeler, bunlara bağlı kuruluşlar ile kurdukları birlikler ve doner sermayeli kuruluşlara yapılacak memur alımlarında torpilin kapısının acıldığını daha once haberleştirmiştik. Ancak soz konusu duzenleme kamu yararı icermemekte ve hizmet gereğine de uygun değildir. KPSS'ye giren herhangi bir aday tarafından, Danıştay nezdinde, yayımlayacağımız dava dilekcesi dava acılması halinde soz konusu duzenlemenin iptal edilmesi mumkundur. Dava dilekcesini gormek icin başlığa tıklayınız. DANIŞTAY BAŞKANLIĞINA
(Danıştay 2.Daire Başkanlığına)
Yurutmeyi durdurma istemlidir
DAVACI : (Adı- soyadı, adresi ve TC kimlik nosu)
DAVALI : Başbakanlık-ANKARA
DAVANIN OZETİ :11/12/2006 tarihli ve 2006/11473 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yururluğe konulan ?Kamu Gorevlerine İlk Defa Atanacaklar İcin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yonetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yonetmelik? hukumlerinin Anayasa'nın eşitlik ilkelerine aykırı olduğu gerekcesi ile oncelikle yurutulmesinin durdurulması ve bilahare iptali istemidir.
TEBLİĞ TARİHİ: ?Kamu Gorevlerine İlk Defa Atanacaklar İcin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yonetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yonetmelik? 17 Ocak 2007 tarihli Resmi Gazetede yayımlanmıştır.
ACIKLAMALAR: 17 Ocak 2007 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan ?Kamu Gorevlerine İlk Defa Atanacaklar İcin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yonetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yonetmelik?le yapılan değişiklikte mahalli idarelerin memur kadrolarına yapılacak atama şekli OSYM'nin merkezi memur yerleştirme sisteminden cıkarılmış ve sozlu sınav getirilmiştir. Sozkonusu bu duzenleme kamu yararı taşımamakta ve hizmet gereklerine uymadığından bu davanın acılması zorunluluğu doğmuştur.
İPTAL SEBEPLERİ
1- İptali istenen hukumler

?MADDE 1 ? 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yururluğe konulan Kamu Gorevlerine İlk Defa Atanacaklar İcin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yonetmeliğin 23 uncu maddesinin birinci fıkrasının birinci cumlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Adaylar, Beşinci Bolumde yer alan hukumler saklı kalmak uzere, OSYM tarafından (B) grubu kadrolara; KPSS puanları, tercihleri, kadro sayıları ve koşulları goz onunde tutulmak suretiyle yerleştirilir."
MADDE 2 ? Aynı Yonetmeliğin 25 inci maddesinin ucuncu fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Beşinci Bolumde yer alan hukumler saklı kalmak uzere, OSYM tarafından yerleştirilen adaylar, başka bir sınav veya mulakat yapılmaksızın, ilan edilmiş kadrolara doğrudan atanır."
MADDE 3 ? Aynı Yonetmeliğe "DORDUNCU BOLUM"den sonra gelmek uzere "BEŞİNCİ BOLUM" eklenmiş, mevcut "Beşinci Bolum" "Altıncı Bolum" olarak teselsul ettirilmiş ve Beşinci Bolum altında aşağıdaki 27/A, 27/B, 27/C ve 27/D maddeleri eklenmiştir.

BEŞİNCİ BOLUM
İl Ozel İdareleri ve Belediye Kadrolarına Atanacakların Secilmesi
Secme duyurusu
MADDE 27/A ? İl ozel idareleri ve belediyeler, bunlara bağlı kuruluşlar ile kurdukları birlikler ve doner sermayeli kuruluşlar, atama yapılacak kadro ve pozisyonların sayı, sınıf, unvan ve dereceleri ile KPSS taban puanı ve turunu Turkiye genelinde yayın yapan gazetelerin en az birinde ve bir mahalli gazetede ilan vermek suretiyle adaylara duyurur.
Bu duyuruda ayrıca giriş sınavının yeri, zamanı, iceriği ve değerlendirme yontemi de belirtilir.

Başvuru ve kabul
MADDE 27/B ? Adaylar, il ozel idarelerine ve belediyelere, bunlara bağlı kuruluşlar ile kurdukları birliklere ve doner sermayeli kuruluşlara, OSYM tarafından gonderilen KPSS Sınav Sonuc Belgesiyle başvururlar. Ayrıca, adaylar kabul icin ilgili mevzuat uyarınca kendilerinden istenen diğer belgeleri de eksiksiz olarak vermek zorundadır.
Secme
MADDE 27/C ? İl ozel idareleri ve belediyeler, bunlara bağlı kuruluşlar ile kurdukları birlikler ve doner sermayeli kuruluşlar, başvuran adayları KPSS sınavı başarı puanlarına gore sıralayarak en yuksek puanlı adaydan başlamak uzere, atama yapılacak boş kadro sayısının uc katı oranında adayı sınava cağırır. Sınav yazılı veya sozlu olarak yapılabilir.
Sınava başvuru şekli, sınav konuları, sınav komisyonunun teşkili, komisyonun calışma usul ve esasları ile sınava ilişkin diğer hususlar Devlet Personel Başkanlığının goruşu uzerine İcişleri Bakanlığınca yururluğe konulacak yonetmelikle belirlenir.
Sınav sonucları atama yapılacak kadro sayısı kadar asıl ve yedek olarak acıklanarak adaylara yazılı olarak duyurulur. Ataması yapılanlardan goreve başlamayanların yerine yedek adaylar arasından başarı sırasına gore atama yapılır.
Kuruluşların yukumluluğu ve KPSS puanlarının kontrolu
MADDE 27/D ? İl ozel idareleri ve belediyeler, bunlara bağlı kuruluşlar ile kurdukları birlikler ve doner sermayeli kuruluşlar, kendilerine başvuran adayların KPSS numaralarını, ad ve soyadlarını ve KPSS puanlarını yazılı veya elektronik ortamda OSYM'ye bildirir.
OSYM, bu adayların KPSS puanlarının doğruluğunu kontrol eder. Sınav sonuc belgesinde tahrifat yaptığı belirlenen adayların KPSS sonucları gecersiz sayılır ve bu durum OSYM tarafından ilgili mahalli idareye 15 gun icinde bildirilir.
Ataması yapılarak goreve başlayanların listesi, 15 gun icinde DPB ve OSYM'ye bildirilir.
Sınav ile ilgili basılı formlarda ve sınav sonuc belgelerinde silinti veya kazıntı yoluyla ya da teknoloji kullanılarak değişiklik yapıldığının belirlenmesi durumunda, sorumlular hakkında Cumhuriyet savcılığına suc duyurusunda bulunulur.
MADDE 4 ? Aynı Yonetmeliğin 20 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan "mahalli idareler İcişleri Bakanlığına;" ibaresi ile ikinci fıkrasında yer alan "İcişleri Bakanlığı ve" ibaresi madde metninden cıkarılmıştır.
MADDE 5 ? Aynı Yonetmeliğe aşağıdaki gecici madde eklenmiştir.?
2- İptal gerekceleri a- Yonetmelikte yapılan değişiklik ile ?İl ozel idareleri ve belediyeler, bunlara bağlı kuruluşlar ile kurdukları birlikler ve doner sermayeli kuruluşlar, atama yapılacak kadro ve pozisyonların sayı, sınıf, unvan ve dereceleri ile KPSS taban puanı ve turunu Turkiye genelinde yayın yapan gazetelerin en az birinde ve bir mahalli gazetede ilan vermek suretiyle adaylara duyurur..? hukmu getirilmiştir.
Mevcut uygulamada, kamu kurum ve kuruluşları yapılacak kadro ve pozisyonların sayı, sınıf, unvan ve dereceleri ile KPSS taban puanı ve turunu OSYM'ye bildirmekte ve elektronik ortamda adaylara duyurmakta idi. Bu uygulamada tum adaylar kamu kurumlarının boş memur kadrolarına topluca bakabilmekteydi. Ancak yeni uygulamada mahalli idarelerin kadroları bu merkezi sistemden cıkarılmıştır.
Diğer taraftan, yeni duzenlemede ise genellik ve eşitlik ilkelerine de aykırıdır. Şoyle ki:
-Ulkemizde ulusal capta yayın yapan onlarca gazete vardır. Fakat ulusal duzeyde başvuran adayların her gazeteye ulaşması mumkun değildir.
-Yerel yayın yapan gazete de yayınlanması halinde ise soz konusu kadrolara sadece ?yayının yapıldığı yerdeki adaylar? başvuracağından başlangıcta KPSS ile amaclanan ?genellik? ve ?eşitlik? ilkeleri zedelenmiş olacaktır.
b- Yonetmelikte yapılan değişiklik ile ?İl ozel idareleri ve belediyeler, bunlara bağlı kuruluşlar ile kurdukları birlikler ve doner sermayeli kuruluşlar, başvuran adayları KPSS sınavı başarı puanlarına gore sıralayarak en yuksek puanlı adaydan başlamak uzere, atama yapılacak boş kadro sayısının uc katı oranında adayı sınava cağırır. Sınav yazılı veya sozlu olarak yapılabilir...? hukmu getirilmiştir
KPSS'nin asıl amaclarından birisi de, KPSS-B kadrolarına merkezi sınavda başarılı olan adayların puan sıralamasına gore herhangi bir yazılı ve sozlu sınava tabi tutulmaksızın atanmasının sağlanması ve boylece sozlu sınavlarda yaşanan ?keyfiliğin? onune gecilmesi idi.
Yapılan değişiklik ile sınavlarda ?subjektif davranışların? onu acılmıştır. Başvuran adaylardan il, ilce veya belde de yaşayanların tanış/akraba olanların kazanma şansı yukselecek iken; acılan kadrolara değişik illerden gelen adaylar ?yabancı? oldukları icin otomatikman başarı şansları duşecektir.
Diğer taraftan ?sozlu sınavın objektif olmadığı? kanaati Danıştay'ın yerleşik bir ictihadı haline gelmiştir. Danıştay 2. Dairesi verdiği bir kararda ?Mudurluk gorevine yapılacak atamalarda adayların eşit koşullarda yarışmalarını sağlayan nesnel bir yontem olan yazılı sınavdan sonra, her turlu oznel değerlendirmeye acık bulunan sozlu sınav yapılması, yazılı sınavın nesnel sonuclarını etkisiz kılacağından; Yonetmeliğin sozlu sınav ongoren duzenlemesi hukuka uygun değildir. Ote yandan, sınavın sozlu olma niteliği, idari yargı denetimini, işlemin yalnızca yetki ve şekil unsurları ile sınırladığından, idarenin her turlu eylem ve işlemine karşı yargı yolunun acık olduğu yolundaki anayasa hukmune de ters duşmektedir." değerlendirmesinde bulunmuştur.
HUKUKİ NEDENLER : T.C.Anayasası, 657 sayılı Kanun, ilgili mevzuat.
DELİLLER : Ekteki belge, İşlem dosyası, diğer yasal deliller.
SONUC VE TALEP : Yukarıda arz edilen ve sayın mahkemenizce re'sen goz onune alınacak nedenlerle; 17 Ocak 2007 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan ?Kamu Gorevlerine İlk Defa Atanacaklar İcin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yonetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yonetmelik?le yapılan değişiklikler kamu yararı taşımadığından ve hizmet gereklerine uymadığından duzenlemenin tum maddelerinin yururluklerinin durdurulmasına karar verilmesini, yargılama giderlerinin karşı tarafa yuklenmesini saygıyla arz/talep ederim.
?./??/2006
Davacı
Adı- Soyadı
İmza
EK:
1- 17 Ocak 2007 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan Bakanlar Kurulu Kararı
2- ?Kamu Gorevlerine İlk Defa Atanacaklar İcin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yonetmeliğinin? 17 Ocak 2007 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan duzenleme oncesindeki hali
3- Danıştay 2. Dairesinin 2006/493 esas nolu kararı

(NOT: Dilekce ve ekleri Mahkemeye ikişer adet verilecektir.)

EK-1
17 Ocak 2007 CARŞAMBA
Resmî Gazete Sayı : 26406
Karar Sayısı : 2006/11473
Ekli ?Kamu Gorevlerine İlk Defa Atanacaklar İcin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yonetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yonetmelik?in yururluğe konulması; Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcılığı'nın 7/11/2006 tarihli ve 18935 sayılı yazısı uzerine, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 217 sayılı Devlet Personel Başkanlığı Kuruluş ve Gorevleri Hakkında Kanun Hukmunde Kararname hukumlerine gore, Bakanlar Kurulu'nca 11/12/2006 tarihinde kararlaştırılmıştır.
KAMU GOREVLERİNE İLK DEFA ATANACAKLAR İCİN YAPILACAK SINAVLAR HAKKINDA GENEL YONETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YONETMELİK
MADDE 1 ? 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yururluğe konulan Kamu Gorevlerine İlk Defa Atanacaklar İcin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yonetmeliğin 23 uncu maddesinin birinci fıkrasının birinci cumlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Adaylar, Beşinci Bolumde yer alan hukumler saklı kalmak uzere, OSYM tarafından (B) grubu kadrolara; KPSS puanları, tercihleri, kadro sayıları ve koşulları goz onunde tutulmak suretiyle yerleştirilir."
MADDE 2 ? Aynı Yonetmeliğin 25 inci maddesinin ucuncu fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Beşinci Bolumde yer alan hukumler saklı kalmak uzere, OSYM tarafından yerleştirilen adaylar, başka bir sınav veya mulakat yapılmaksızın, ilan edilmiş kadrolara doğrudan atanır."
MADDE 3 ? Aynı Yonetmeliğe "DORDUNCU BOLUM"den sonra gelmek uzere "BEŞİNCİ BOLUM" eklenmiş, mevcut "Beşinci Bolum" "Altıncı Bolum" olarak teselsul ettirilmiş ve Beşinci Bolum altında aşağıdaki 27/A, 27/B, 27/C ve 27/D maddeleri eklenmiştir.
"BEŞİNCİ BOLUM
İl Ozel İdareleri ve Belediye Kadrolarına Atanacakların Secilmesi
Secme duyurusu
MADDE 27/A ? İl ozel idareleri ve belediyeler, bunlara bağlı kuruluşlar ile kurdukları birlikler ve doner sermayeli kuruluşlar, atama yapılacak kadro ve pozisyonların sayı, sınıf, unvan ve dereceleri ile KPSS taban puanı ve turunu Turkiye genelinde yayın yapan gazetelerin en az birinde ve bir mahalli gazetede ilan vermek suretiyle adaylara duyurur.
Bu duyuruda ayrıca giriş sınavının yeri, zamanı, iceriği ve değerlendirme yontemi de belirtilir.
Başvuru ve kabul
MADDE 27/B ? Adaylar, il ozel idarelerine ve belediyelere, bunlara bağlı kuruluşlar ile kurdukları birliklere ve doner sermayeli kuruluşlara, OSYM tarafından gonderilen KPSS Sınav Sonuc Belgesiyle başvururlar. Ayrıca, adaylar kabul icin ilgili mevzuat uyarınca kendilerinden istenen diğer belgeleri de eksiksiz olarak vermek zorundadır.
Secme
MADDE 27/C ? İl ozel idareleri ve belediyeler, bunlara bağlı kuruluşlar ile kurdukları birlikler ve doner sermayeli kuruluşlar, başvuran adayları KPSS sınavı başarı puanlarına gore sıralayarak en yuksek puanlı adaydan başlamak uzere, atama yapılacak boş kadro sayısının uc katı oranında adayı sınava cağırır. Sınav yazılı veya sozlu olarak yapılabilir.
Sınava başvuru şekli, sınav konuları, sınav komisyonunun teşkili, komisyonun calışma usul ve esasları ile sınava ilişkin diğer hususlar Devlet Personel Başkanlığının goruşu uzerine İcişleri Bakanlığınca yururluğe konulacak yonetmelikle belirlenir.
Sınav sonucları atama yapılacak kadro sayısı kadar asıl ve yedek olarak acıklanarak adaylara yazılı olarak duyurulur. Ataması yapılanlardan goreve başlamayanların yerine yedek adaylar arasından başarı sırasına gore atama yapılır.
Kuruluşların yukumluluğu ve KPSS puanlarının kontrolu
MADDE 27/D ? İl ozel idareleri ve belediyeler, bunlara bağlı kuruluşlar ile kurdukları birlikler ve doner sermayeli kuruluşlar, kendilerine başvuran adayların KPSS numaralarını, ad ve soyadlarını ve KPSS puanlarını yazılı veya elektronik ortamda OSYM'ye bildirir.
OSYM, bu adayların KPSS puanlarının doğruluğunu kontrol eder. Sınav sonuc belgesinde tahrifat yaptığı belirlenen adayların KPSS sonucları gecersiz sayılır ve bu durum OSYM tarafından ilgili mahalli idareye 15 gun icinde bildirilir.
Ataması yapılarak goreve başlayanların listesi, 15 gun icinde DPB ve OSYM'ye bildirilir.
Sınav ile ilgili basılı formlarda ve sınav sonuc belgelerinde silinti veya kazıntı yoluyla ya da teknoloji kullanılarak değişiklik yapıldığının belirlenmesi durumunda, sorumlular hakkında Cumhuriyet savcılığına suc duyurusunda bulunulur."
MADDE 4 ? Aynı Yonetmeliğin 20 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan "mahalli idareler İcişleri Bakanlığına;" ibaresi ile ikinci fıkrasında yer alan "İcişleri Bakanlığı ve" ibaresi madde metninden cıkarılmıştır.
MADDE 5 ? Aynı Yonetmeliğe aşağıdaki gecici madde eklenmiştir.
"GECİCİ MADDE 6 ? Bu Yonetmeliğin yayımı tarihinden once ilan edilen Tercih Kılavuzlarında yer alan il ozel idareleri ve belediyeler, bunlara bağlı kuruluşlar ile kurdukları birlikler ve doner sermayeli kuruluşlara ait memur kadrolarına ilişkin yerleştirme işlemleri bu Yonetmelik ile yapılan değişikliklerden onceki hukumlere gore sonuclandırılır."
MADDE 6 ? Bu Yonetmelik yayımı tarihinde yururluğe girer.
MADDE 7 ? Bu Yonetmelik hukumlerini Bakanlar Kurulu yurutur.
EK-2
KAMU GOREVLERİNE İLK DEFA ATANACAKLAR İCİN YAPILACAK SINAVLAR HAKKINDA GENEL YONETMELİK

Bakanlar Kurulu Kararının Tarihi : 18/3/2002 No:2002/3975
Dayandığı Kanunun Tarihi : 14/7/1965 No:657
Yayımlandığı R.Gazetenin Tarihi : 3/5/2002 No:24744
Yayımlandığı Dusturun Tertibi : Cildi S:
BİRİNCİ BOLUM
Genel Hukumler
Amac
Madde 1- Bu Yonetmeliğin amacı, ilk defa kamu hizmeti ve gorevlerine atanacakların secimi ile kamu kurum ve kuruluşlarında ozel yarışma sınavına tabi tutulmak suretiyle girilen mesleklere atanacakların on elemesi amacıyla yapılacak sınavların genel ilkeleri ile usul ve esaslarını tespit etmektir.
Kapsam
Madde 2- Bu Yonetmelik;
a) A Grubu Kadrolar; Başbakanlık, bakanlıklar, bunların musteşarlık, başkanlık ve bağımsız genel mudurluk duzeyindeki bağlı ve ilgili kuruluşları ile bağlı ortaklıklarındaki, ozel yarışma sınavına tabi tutulmak suretiyle girilen ve belirli bir yetişme programı sonrası yeterlik sınavına tabi tutulan mesleklere ilişkin kadro ve gorevler ile il ozel idareleri ve belediyelerin teftiş kurullarına,
b) B Grubu Kadrolar; Kadroları 190 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin eki listelerde yer alan, genel ve katma butceli kurumlarla bunlara bağlı doner sermayeli kuruluşlar, kanunlar ile kurulan fonlar ve kefalet sandıkları, il ozel idareleri ve belediyeler, il ozel idareleri ve belediyelerin kurdukları birlikler ile bunlara bağlı doner sermayeli kuruluşlar ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarında yukarıda (a) bendinde belirtilmiş olan meslekler dışında, ilk defa kamu hizmeti ve gorevlerine atama yapılacak kadro ve gorevlere,
atanacaklar icin yapılacak işlem ve sınavları kapsar.
İstisnalar
Madde 3- Adalet Bakanlığı, Milli Savunma Bakanlığı ve Milli İstihbarat Teşkilatı Musteşarlığı ile İcişleri ve Dışişleri bakanlıklarının Bakanlık Teftiş Kurulları, Jandarma Genel Komutanlığı ve Askeri Adalet Teftiş Kurulları ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun değişik 1 inci maddesinin ucuncu fıkrasında sayılanlar ile Devlet senfoni orkestraları ve Devlet Klasik Turk Muziği Korosu sanatcıları bu Yonetmeliğin kapsamı dışındadır.
Dayanak
Madde 4- Bu Yonetmelik, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve 217 sayılı Devlet Personel Başkanlığı Kuruluş ve Gorevleri Hakkında Kanun Hukmunde Kararnameye dayanılarak hazırlanmıştır.
Kısaltma ve tanımlar
Madde 5- Bu Yonetmelikte gecen;
DPB: Başbakanlık Devlet Personel Başkanlığı'nı,
OSYM: Oğrenci Secme ve Yerleştirme Merkezi'ni,
KPSS (Kamu Personel Secme Sınavı): Bu Yonetmelikte (A) grubu olarak adlandırılan kadrolara atanacaklar icin kurumların kendi mevzuatına gore duzenleyecekleri giriş sınavına kabul edilecekleri belirlemek ve (B) grubu olarak adlandırılan kadrolara atanmaya esas olacak yerleştirmeyi yapmak amacıyla kullanılacak olan puanları sağlayan merkezi sınavı,
Giriş Sınavı: Kamu kurum ve kuruluşlarının, bu Yonetmelikte (A) grubu olarak nitelendirilmiş kadrolarına atanacakları belirlemek uzere KPSS sonuclarına gore saptayacaklarının uzerinde bir puanı olan adayların katılımı ile kendi mevzuatına gore yapacakları, yazılı ve/veya sozlu bolumlerden oluşan sınavı,
ifade eder.
İKİNCİ BOLUM
Kamu Personel Secme Sınavı
KPSS'nin usul ve esasları
Madde 6- KPSS'nin usul ve esasları, iceriği, yapılacağı yer ve zamanı, sınavın duyurulması, KPSS'de yer alacak konular ile testler ve bunların ağırlıkları, puan turleri ve hesaplama yontemi, başvuru yapacakların oğrenim duzeyi, adayların başvurusu, sınavdan elde edilecek puan turlerinin yerleştirmede ve giriş sınavına cağrıda kullanılmasına ve KPSS sonuclarının adaylara ve kurumlara bildirilmesine ilişkin esaslar, DPB ve OSYM tarafından muştereken belirlenir.
Bu usul ve esaslara uygun olarak OSYM'ce bir KPSS Kılavuzu ve Başvuru Belgesi hazırlanır.
KPSS duyurusu
Madde 7- (Değişik: 28/3/2005-2005/8714 K.)
Kamu kurum ve kuruluşlarının personel ihtiyacı goz onunde bulundurularak KPSS'nin yapılacağı tarihler, DPB ve OSYM tarafından birlikte belirlenir. OSYM, KPSS tarihi, başvuru tarihi ve başvurunun ne şekilde ve nereye yapılacağını Resmî Gazete'de ve Turkiye genelinde yayınlanan en yuksek tirajlı ilk uc gazetede farklı tarihlerde ilan vermek suretiyle duyurur.
KPSS Kılavuzu
Madde 8- KPSS Kılavuzu'nda; personel alımı, başvuru, genel sınav, alan sınavları ve değerlendirme işlemlerine ilişkin gerekli bilgi ve kurallar ile kadrolarına usulune uygun acıktan atama izni alınmış veya bir yıl icinde personel alınması planlanmış olan kamu kurum ve kuruluşlarının adları, kadro sayıları bunların adaylarda aradıkları nitelikler ile adayların sınav oncesi bilmesinde yararlı olabilecek diğer bilgiler yer alır.
Başvuru Belgesi
Madde 9- Başvuru Belgesi; aday profilinin tam olarak tanınabilmesini sağlamak amacıyla, adayların ayrıntılı kimlik bilgileri, oğrenim duzeyi ve oğrenim alanlarına ilişkin bilgiler ile gerekli diğer kişisel niteliklerine ilişkin bilgilerin yer almasını sağlayacak icerikte hazırlanır.
KPSS'nin yapılması
Madde 10- KPSS, OSYM tarafından yapılır. Başvuruların alınması, sınavın uygulanması ve değerlendirilmesi OSYM tarafından gercekleştirilir.
KPSS sonucları, elektronik ortamda DPB'ye bildirilir ve adayların adreslerine posta ile gonderilir. Sınav sonucları ayrıca diğer iletişim aracları ile de duyurulabilir.
KPSS'nin gecerlilik suresi
Madde 11- (Değişik: 28/3/2005-2005/8714 K.)
KPSS sonucları iki yıl sureyle gecerlidir. Ancak, bu sure icinde yeni bir sınavın yapılamaması durumunda, sınav sonucları, bir sonraki sınava kadar gecerli olmaya devam eder.
UCUNCU BOLUM
A Grubu Kadrolara Atanacakların Secilmesi
A grubu kadrolar icin secme
Madde 12- Kamu kurum ve kuruluşları, bu Yonetmelikte (A) grubu olarak nitelenen kadrolarına personel secimini, esas olarak kendi mevzuatına gore yapacakları giriş sınavı ile gercekleştirir.
Ancak, kendi mevzuatında hukum bulunmak kaydıyla KPSS puanları, giriş sınavı yapılmadan da ilgili kamu kurum ve kuruluşlarınca, doğrudan (A) grubu kadrolara atama icin kullanılabilir.
Secme duyurusu
Madde 13- (A) grubu kadrolarına atama icin secme yapacak kamu kurum ve kuruluşları, yururlukteki mevzuata uygun olarak acıktan atama izni alınmış kadro ve pozisyonların sayı, sınıf, unvan ve dereceleri ile genel ve kendi mevzuatındaki koşulları ve belirlenen KPSS taban puanını, Resmi Gazete'de ve Turkiye genelinde yayınlanan tirajı en yuksek ilk beş gazetenin en az birinde ilan vermek suretiyle adaylara duyurur.
Giriş Sınavı yapılacaksa, bu duyuruda ayrıca, sınavın yeri, zamanı, iceriği ve değerlendirme yontemi de belirtilir.
Kabul icin on şart
Madde 14- Adayların oncelikle bu Yonetmelik hukumleri cercevesinde yapılacak KPSS'ye girmeleri ve ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının belirleyeceği bir taban puanın uzerinde KPSS puanı almış olmaları şarttır.
Adayların, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48 inci maddesinde belirtilen koşullar ile kamu kurum ve kuruluşlarının kendi mevzuatındaki diğer adaylık koşullarını da taşımaları zorunludur.
Başvuru
Madde 15- Adaylar, kamu kurum ve kuruluşlarına, daha once kendilerine OSYM'ce gonderilmiş olan KPSS Sınav Sonuc Belgesi'yle başvururlar.
Adaylar, kabul icin kendilerinden istenen tum belgeleri de, ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına eksiksiz olarak vermek zorundadırlar.
Kuruluşların yukumluluğu ve KPSS puanlarının kontrolu
Madde 16- Kamu kurum ve kuruluşları, kendilerine başvuran adayların KPSS numaralarını, ad ve soyadlarını ve KPSS puanlarını yazılı veya elektronik ortamda OSYM'ye bildirir.
OSYM, bu adayların KPSS puanlarının doğruluğunu kontrol eder. Sınav sonuc belgesinde tahrifat yaptığı belirlenen adayların KPSS sonucları gecersiz sayılır ve bu durum OSYM tarafından ilgili kamu kurum ve kuruluşuna bildirilir.
Sınav ile ilgili basılı formlarda ve sınav sonuc belgelerinde silinti veya kazıntı yoluyla ya da teknoloji kullanılarak değişiklik yapıldığının belirlenmesi durumlarında, ilgili kamu kurum ve kuruluşları, sorumlular hakkında Cumhuriyet Savcılığına suc duyurusunda bulunur.
Giriş sınavı
Madde 17- (Değişik: 9/8/2002-2002/4773 K.)
Giriş sınavına, KPSS sonuclarına gore belirlenen adaylardan, acıktan atama izni alınmış kadro ve pozisyon kontenjanının 20 katından fazla olmamak uzere kamu kurum ve kuruluşları tarafından belirlenen sayıda aday cağrılır.
Giriş sınavı sonucları adaylara yazılı olarak duyurulur.
Bildirim yukumluluğu
Madde 18- Giriş sınavı sonucu atanarak goreve başlatılanlar, ilgili kamu kurum ve kuruluşunca 15 gun icinde DPB ve OSYM'ye bildirilmek zorundadır.
DORDUNCU BOLUM
B Grubu Kadrolara Atanacakların Yerleştirilmesi
Personel planlaması
Madde 19- Kamu kurum ve kuruluşları, her yılın butce imkanları, ulkenin icinde bulunduğu ekonomik koşullar ile hizmet gereklerini de dikkate alarak bir personel planlaması yapar.
(Değişik ikinci fıkra: 28/3/2005-2005/8714 K.) İlgili kamu kurum ve kuruluşları, bu plan cercevesinde acil ve zorunlu olarak yeni personel alınmasına ihtiyac duymaları halinde, acıktan atama yapmayı planladıkları kadrolar icin yururlukteki mevzuat hukumleri cercevesinde acıktan atama izinlerini almak zorundadırlar.
(Mulga son fıkra: 28/3/2005-2005/8714 K.)
Atama yapılacak kadroların belirlenmesi
Madde 20- Kamu kurum ve kuruluşları tarafından, acıktan atama yapacakları (B) grubu kadrolar icin ilgili mevzuatı uyarınca yetkili makamlardan izin alındıktan sonra, bu kadroların koşullarının belirlenmesi amacıyla; yuksek oğretim kurumları ile yuksek oğretim ust kuruluşları, Yuksek Oğretim Kurulu (YOK) Başkanlığına; mahalli idareler İcişleri Bakanlığına; bunların dışında kalan diğer kamu kurum ve kuruluşları DPB'ye başvurur.
İcişleri Bakanlığı ve YOK Başkanlığı aldıkları başvuruları; unvan, sayı, sınıf ve derecesi ile aranan koşullar yonunden inceleyerek goruşlerini, bu kuruluşlara ait kadroların tumunu kapsayacak şekilde manyetik ortamda DPB'ye bildirir.
Yerleştirme işlemine alınabilmesi icin, bu kadrolara ilişkin bilgi ve aranan koşulların, sınavın yapılacağı tarihten 4 ay once DPB'ye doğru ve eksiksiz olarak bildirilmiş olması şarttır.
DPB bu bildirimleri, Nitelik-Kod Kılavuzu'nda yer alan hususlara uygunluk yonunden inceleyerek sonucu, sınavın yapılacağı tarihten 3 ay once OSYM'ye manyetik ortamda bildirir. OSYM, bu kadrolarla ilgili olarak gerektiğinde kurumlarla son mutabakatı sağlar.
Kamu kurum ve kuruluşları, DPB tarafından onaylanan Nitelik-Kod Kılavuzu'nda belirtilenler dışında ayrıca ozel nitelik belirleyemez.
Yerleştirme programı
Madde 21- Tercih Kılavuzu'nun hazırlanması, tercihlerin alınması, genel ve ek yerleştirmenin yapılması ile yerleştirme sonuclarının bildirilmesi işlemlerinde goz onunde tutulacak işlem-sure takvimini kapsayan Yerleştirme Programı, bu Yonetmeliğin 8 inci maddesi uyarınca adaylara ulaştırılacak KPSS Kılavuzu'nda yer alır.
Yerleştirme Programı'na gore, zamanında bildirilmeyen kadrolara ilişkin bilgiler, Tercih Kılavuzu'nda yer almaz ve genel yerleştirme sırasında bu kadrolara yerleştirme yapılmaz.

Tercihlerin alınması
Madde 22- KPSS sonuclarının acıklanmasından sonra OSYM tarafından, yerleştirme işlemi icin, bir Tercih Kılavuzu ve Tercih Formu hazırlanır ve adaylara ulaşması sağlanır.
Kamu kurum ve kuruluşlarının, usulune uygun olarak acıktan atama izni alınmış ve koşulları belirlenmiş (B) grubu boş kadrolarının sınıf, unvan, derece ve sayısı ile bu kadrolar icin aranacak nitelikleri kapsayan bilgiler, DPB adına OSYM tarafından ilan edilir.
Adaylar, atanmak istedikleri kadroları, Tercih Formu'na yazarak kodlarlar ve Kılavuz'da belirlenen yolla teslim ederler.
Tercihlerin alınması sırasında adaylardan kadroların koşullarına ilişkin herhangi bir belge istenmez.
Yerleştirme
Madde 23- Adaylar, OSYM tarafından (B) grubu kadrolara; KPSS puanları, tercihleri, kadro sayıları ve koşulları goz onunde tutulmak suretiyle yerleştirilir. Yerleştirme işlemlerinde, diğer koşullar saklı kalmak kaydıyla, yerleştirmenin yapıldığı tarihte aynı adaya ait gecerlilik suresi bitmeyen sınavlardan alınan en yuksek KPSS puanı dikkate alınır ve aynı puanı alan adaylar arasından diploma tarihi itibariyle once mezun olmuş olana, bunun aynı olması halinde yaşı buyuk olana, her ikisinin de aynı olması durumunda ise sınav sonucu yeni acıklanan adaya oncelik tanınır.
(Değişik ikinci fıkra: 28/3/2005-2005/8714 K.) Milli Eğitim Bakanlığınca yapılacak oğretmen atamalarına ilişkin yerleştirme işlemleri, bu Bakanlık tarafından, OSYM'ce yapılacak KPSS sonuclarına gore yapılır. Gerek gorulduğunde tum yerleştirme işlemlerinde OSYM ile Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Mudurluğu işbirliği yapar.
Yerleştirmede adayların Başvurma Belgesi'nde ve Tercih Formu'nda yazıp kodladıkları beyanları esas alınır.
Yerleştirme sonucları, ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına, adaylara ve DPB'ye bildirilir.
(Mulga son fıkra: 28/3/2005-2005/8714 K.)
Ek yerleştirme yapılması
Madde 24- (Değişik birinci fıkra: 28/3/2005-2005/8714 K.) Kamu kurum ve kuruluşları, genel yerleştirme sonucu boş kalan kadrolarına ya da yerleştirme yapılmasından sonra ortaya cıkan acil ve zorunlu hallerde acıktan atama izni alınmış boş kadrolarına yerleştirme yapılmasını isteyebilirler.
Boş kalan kadrolar icin ek yerleştirme, bu Yonetmeliğin 22 ve 23 uncu maddelerinde yazılı yol izlenerek yapılır.
Ek yerleştirmeye, genel yerleştirme sırasında yerleşen adaylar başvuramaz.
(Mulga dorduncu fıkra: 28/3/2005-2005/8714 K.)
Adayların başvurmaları ve atanmaları
Madde 25- Adaylar, yerleştirildikleri kamu kurum ve kuruluşlarına, Tercih Kılavuzu'nda yazılı olan belgeler ve KPSS Sınav Sonuc Belgesi ile birlikte atanmak uzere suresi icinde başvururlar.
Kamu kurum ve kuruluşları, atamaya yetkili amirin onayı ile beş kişiden oluşan bir sınav değerlendirme komisyonu kurar. Bu komisyon, atanmak uzere bildirilen adayları, aranılan nitelikler yonunden inceleyerek, nitelikleri uyanların atamalarının yapılmasını teklif eder.
OSYM tarafından yerleştirilen adaylar, başka bir sınav veya mulakat yapılmaksızın, ilan edilmiş kadrolara doğrudan atanır.
Ancak, atama icin ongorulen koşullara uymayan veya gerekli belgeleri suresi icinde getiremeyen adayların atamaları yapılmaz.
Hak iddia edilemeyecek durumlar
Madde 26- KPSS'de yuksek puan almak, kamu kurum ve kuruluşlarında gorev almada tek başına bir hak teşkil etmez.
Yanlış, yanıltıcı veya yalan beyanda bulunanlar ile Başvuru Belgesi'nde ve Tercih Formu'nda kodlanmayan, yanlış kodlanan veya tutarsızlık bulunan bilgiler yuzunden yerleştirmesi yapılamayan veya daha alt tercihlerine yerleştirilen adaylar, bu durumdan dolayı bir hak iddia edemez.
Kamu kurum ve kuruluşlarının atama icin ongordukleri koşulları karşılayamayan adaylar, yerleştirmeden doğan tum haklarını kaybederler.
Bildirim yukumluluğu
Madde 27- İlgili kamu kurum ve kuruluşları, atama sonucu goreve başlatılanları ve niteliği uymadığı gerekcesi ile ataması yapılamayan adayları, ayrı listeler halinde, manyetik ortamda 15 gun icinde DPB ve OSYM'ye bildirmek zorundadır.
BEŞİNCİ BOLUM
Ceşitli ve Son Hukumler
Diğer kurum ve kuruluşlar
Madde 28- Ozel kanunlarla veya ozel kanunların verdiği yetkiye dayanılarak kurulan ve kamu hizmeti goren kurum ve kuruluşlarda istihdam edilecek personel, bu Yonetmelik hukumlerine gore yapılan KPSS'de başarılı olanlar arasından, bu kurumların tabi olduğu mevzuat hukumleri cercevesinde atanır.
Bu Yonetmelik kapsamına girmeyen kurum ve kuruluşlar, ilgili kadro ve gorevleri icin yapacakları sınavlara bu Yonetmelik hukumlerine gore yapılacak KPSS sonuclarına gore aday cağırabilirler.
Yururlukten kaldırılan yonetmelikler
Madde 29- 6/12/1985 tarihli ve 85/10260 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yururluğe konulan İlk Defa Devlet Kamu Hizmeti ve Gorevlerine Devlet Memuru Olarak Atanacaklar İcin Mecburi Yeterlik ve Yarışma Sınavları Genel Yonetmeliği ile 17/1/2001 tarihli ve 2001/2031 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yururluğe konulan Ozel Yarışma Sınavına Tabi Tutulmak Suretiyle Girilen Meslekler İcin Yapılacak Eleme Sınavı Hakkında Yonetmelik yururlukten kaldırılmıştır.
Ek Madde 1- (Ek: 28/3/2005-2005/8714 K.)
Bu Yonetmeliğin 20 nci maddesinde yer alan sureleri OSYM ile birlikte yeniden belirlemeye DPB yetkilidir.
Ek Madde 2- (Ek: 28/3/2005-2005/8714 K.)
Yapılan yerleştirme sonucu B grubuna ait herhangi bir kadroya yerleştirilip ataması yapılanlar, daha sonraki personel alımları icin, yerleştirmelerine esas alınan puanla başvuruda bulunamazlar.
Ek Madde 3- (Ek: 13/2/2006-2006/10036 K.)
Kamu kurum ve kuruluşları, kanunlarda ya da kanunların bu konuya dair duzenleme yetkisi ongorduğu tuzuk ve yonetmeliklerde yer alan ozel hukumler haricinde, merkezî yerleştirme yapılmasını talep edecekleri kadro ve pozisyonlar icin yaş sının tespit edemezler.
Ek Madde 4- (Ek: 11/10/2006-2006/11122 K.)
Universitelerin fakulte veya dort yıllık yuksekokullarından mezun olup, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesindeki genel şartları taşıyanlardan;
a) Olimpiyat Oyunları, Parolimpik Oyunları, Universiad Oyunları ile Akdeniz Oyunlarında ferdi ve takım musabakalarında ilk uc dereceye girenlerin,
b) Uluslararası Olimpiyat Komitesinin tanıdığı spor dallarının buyukler kategorisinde Dunya veya Avrupa şampiyonalarında ilk uc dereceye girenlerin,
c) (a) ve (b) bentlerinde belirtilen yarışmaların takım sporlarında en az on kez ulkemizi temsil ederek milli sporcu belgesi almış olanların,
kendi istekleri uzerine, Genclik ve Spor Genel Mudurluğunde munhal bulunan sportif eğitim uzmanı ve antrenor kadroları ile oğretmenlik icin aranan diğer ozel şartları da taşımaları kaydıyla Milli Eğitim Bakanlığında munhal bulunan beden eğitimi branşında oğretmen kadrolarına atanmalarında bu Yonetmelik hukumleri uygulanmaz.
Gecici Madde 1- Kamu kurum ve kuruluşlarınca, bu Yonetmelik kapsamına giren kadrolara atanacaklar icin yururluğe konan duzenlemeler, bu Yonetmeliğin yururluğe girdiği tarihten itibaren 6 ay icinde bu Yonetmeliğe uygun hale getirilir.
Gecici Madde 2- Bu Yonetmeliğin yayımından once bu Yonetmeliğin 29 uncu maddesi ile yururlukten kaldırılan yonetmeliklere gore yapılmış sınavlardan kazanılmış haklar, (A) ve (B) grubu kadrolara atanacaklar icin sureleri bitinceye kadar saklıdır.
17/10/1999, 12/12/1999 tarihlerinde Devlet memurları icin yapılmış olan merkezi sınavlarda yetmiş ve daha yukarı puan alarak başarılı olmuş adayların hakları, (B) grubu kadrolara yapılacak yerleştirmeler icin bu Yonetmeliğin yayım tarihinden itibaren iki yıl sureyle gecerlidir.
Gecici Madde 3- Bu Yonetmeliğin yayımı tarihinden once duyurusu yapılmış ve yururluğe konulmuş olan sınavlar, eski yonetmeliklerdeki hukumlere gore sonuclandırılır.
Gecici Madde 4- Acıktan atama izinleri ve boş kadroların bildirilmesi ile ilgili olarak bu Yonetmelikte ongorulen takvim ve sureler, 2002 yılında DPB ve OSYM'ce muştereken belirlenen şekilde uygulanır.
Gecici Madde 5- (Ek: 13/2/2006-2006/10036 K.)
10-11 Temmuz 2004 tarihlerinde yapılan 2004 KPSS sonuclarının gecerlilik suresi 2006 yılında yapılacak KPSS'lerin sonuclarının gecerlilik suresi kadar uzatılmıştır.
Yururluk
Madde 30- Bu Yonetmelik yayımı tarihinde yururluğe girer.
Yurutme
Madde 31- Bu Yonetmelik hukumlerini Bakanlar Kurulu yurutur.

EK-3
T.C.
DANIŞTAY
İKİNCİ DAİRE
Esas no: 2006/493
Davacı ve yurutmenin durdurulmasını isteyen: Turk eğitim Sen
Vekili: Av. Omer Sarpdağ
Karşı taraf: Milli Eğitim Bakanlığı Ankara
İsteğin ozeti: 4.3.2006 tarihli ve 26098 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yoneticilerinin Atama ve Yer Değiştirme Yonetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yonetmeliğin;
1. maddesinin p fıkrasının,
3. maddesinin b fıkrasının,
5. maddesinin b ve ce fıkralarının,
6. maddesinin Merkezi Değerlendirme ve Sozlu Sınav Komisyonu başlığı altındaki a, b ve c fıkraları ile İl Değerlendirme ve Sozlu Sınav Komisyonu başlığı altındaki b fıkrasının 1 ve 2. bolumlerinin ve c fıkrasının,
7. maddesinin,
11. maddesinin 1. fıkrasının,
18. maddesinin a ve b fıkralarının,
20. maddesinin,
22. maddesinin 2. fıkrasındaki "...sozlu sınav ve..." ibaresinin,
23. maddesinin 1. fıkrasının,
24. maddesinin c fıkrasının,
Ek madde 1'in c fıkrasının,
Ek madde 3 ve ekinde yer alan Ek-4 Eğitim kurumları yoneticilerinin yer değiştirme forumunun takdir puanına ilişkin kısmının iptali istemiyle acılan davada yurutmenin durdurulması istemine ilişkindir.
Danıştay tetkik hakimi: Asiye Değirmenci
Duşuncesi: Dava konusu yonetmeliğin iptali ile istenilen 3/b, 24/c ve ek madde 3 yonunden yurutmenin durdurulması istemnin reddi, diğer maddeler yonelik ise istemin kabulu gerektiği duşunulmuştur.
Danıştay savcısı: Semra Şenturk
Duşuncesi: Yurutmenin durdurulmasına karar verilebilmesi icin, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulu Kanununun 27 nci maddesinde ongorulen koşulların gercekleşmediği anlaşıldığından, istemin reddi gerekeceği duşunulmektedir.
TURK MİLLETİ ADINA
2575 sayılı Danıştay Kanununun 87'nci maddesi uyarınca karar veren Danıştay Nobetci Dairesince işin gereği goruşuldu.
Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yoneticilerinin Atama ve Yer Değiştirme Yonetmeliğinin Tanımlar başlıklı 4'uncu maddesine, 4.3.2006 gunlu, 26098 sayılı Resmi Gazetede yayımlarak yururluğe giren Yonetmeliğin 1'nci maddesinin (p) fıkrası ile "Sozlu Sınav" ibaresi eklenmiş; 9'uncu maddesini değiştiren 5'inci maddenin (b) ve (c) fıkraları ile de Merkezi Değerlendirme ve Sozlu Sınav Komisyonu; İl Değerlendirme ve Sozlu sınav Komisyonunun kimlerden oluşacağı duzenlendikten sonra, 10'uncu maddesini değiştiren 6'ncı maddenin (a), (b), (c) fıkralarında ve İl Değerlendirme ve Sozlu sınav Komisyonu başlığı altındaki (b) fıkrasının 1'inci ve 2'nci bolumleri ile (c) fıkrasında soz edilen komisyonların gorevleri sayılmış; 11'inci maddesinin değiştiren 7'nci maddede, sozlu sınav, 15'inci maddesinin değiştiren 11'inci maddenin 1!inci fıkrasında duzey belirleme sınavının değerlendirilmesi, 22'nci maddesini değiştiren 18'nci maddenin a, b fıkralarında da mudurluğe ilk defa atanacaklar icin duyuru ve atama koşulları ongorulmuş; 26'ncı maddesini değiştiren 22'nci maddenin son fıkrasında ise "...sozlu sınav ve..." ibaresine yer verilmiştir.
Mudurluk gorevine yapılacak atamalarda adayların eşit koşullarda yarışmalarını sağlayan nesnel bir yontem olan yazılı sınavdan sonra, her turlu oznel değerlendirmeye acık bulunan sozlu sınav yapılması, yazılı sınavın nesnel sonuclarını etkisiz kılacağından; Yonetmeliğin sozlu sınav ongoren duzenlemesi hukuka uygun değildir. Ote yandan, sınavın sozlu olma niteliği, idari yargı denetimini, işlemin yalnızca yetki ve şekil unsurları ile sınırladığından, idarenin her turlu eylem ve işlemine karşı yargı yolunun acık olduğu yolundaki anayasa hukmune de ters duşmektedir.
Anılan yonetmeliğin "Yonetici olarak atanacaklarda aranacak genel şartlar" başlıklı 7'nci maddesinin (b) bendini değiştiren dava konusu Yonetmeliğin 3'uncu maddesinin (b) bendinde "Oğrencisi bulunmayan eğitim kurumları haric olmak uzere atanacağı eğitim kurumunda ilgili mevzuatına gore aylık karşılığı okutabileceği dersin bulunması" ongorulmuş; 24'uncu maddesinin değiştiren 20'nci maddesinde de, doğrudan Bakanlığa bağlı eğitim kurumlarının yoneticilikleri ile oğretmen evi ve akşam sanat okulları (ASO) mudurluğune, ilgili birimin teklifi uzerine sınav şartı aranmadan gerekli diğer şartları taşıyan mudur yardımcıları arasından Personel Genel Mudurluğunce atama yapılacağı kuralı getirilmiştir.
Bu duzenlemelerde, oğrencisi olmayan eğitim kurumlarının tanımı yapılmadığından, bu kurumlardan ne anlaşılması gerektiği konusunda belirsizlik bulunmaktadır. Ayrıca, 3797 sayılı Milli Eğitim bakanlığının Teşkilat ve Gorevleri Hakkında Kanununun "Personel Genel Mudurluğu" başlıklı 332uncu maddesinde de, bu genel mudurluğe yonetici atama konusunda verilmiş bir yetki mevcut değildir.
Ote yandan, doğrudan bakanlığa bağlı eğitim kurumlarının yoneticilikleri ile oğretmen evi ve akşam sanat okulları mudurluğune sınavsız atama yapılmasını ongoren Yonetmelik duzenlemesi de, mudurluk gorevine atanmada eşit koşullara tabi olma ilkesini ihlal edici niteliktedir.
Ek 1'inci maddenin (c) fıkrasında, calışma suresine bağlı zorunlu yer değiştirmeye tabi eğitim kurumu mudurlerinin tercihlerine atanamamaları durumunda gorev yerlerinin belirlenmesinde Valiliklere veya Bakanlığa doğrudan takdir yetkisi tanınması, nesnelliği ortadan kaldırıcı; dava konusu Yonetmeliğin Ek-4 işaretli ekinde yer alan "Eğitim kurumları yoneticilerinin yer değiştirme formu"nun takdir puanına ilişkin bolumunde Komisyona takdir puanı verme yetkisi tanınması da, belirsizliklere yol acıcı niteliği sebebiyle hukuka uygun gorulmemiştir.
Yonetmeliğin dava konusu edilen diğer maddeleri yonunden ise, uyuşmazlığın niteliğine ve davanın durumuna gore, olayda, 2577 sayılı Yasanın 4001 sayılı yasayla değişik 27'nci maddesinin 2'nci fıkrasında sayılan koşullar gercekleşmemiştir.
Acıklanan nedenlerle, dava konusu Yonetmeliğin iptali istenilen,
1'inci maddesinin (p) fıkrası,
5'nci maddenin (b), (c) fıkraları,
6'ncı maddenin Merkez Değerlendirme ve Sozlu Sınav Komisyonu başlığı altındaki (a), (b) ve (c) fıkraları ile İl Değerlendirme ve Sozlu Sınav Komisyonu başlığı altındaki b fıkrasının 1. ve 2. bolumlerinin ve (c) fıkrasının,
7,
11/1,
18'inci maddenin (a), (b) fıkralarındaki sozlu sınavına ilişkin duzenlemelerle
22'nci maddenin 2'nci fıkrasındaki "... sozlu sınav ve..." ibaresinin ve 3'uncu maddenin (b) fıkrası,
20,
Ek madde 1'in (c) fıkrasının, Yonetmelik ekinde yer alan Ek-4 Eğitim Kurumları Yoneticilerinin Yer Değiştirme Formunun takdir puanına ilişkin kısmının yurutulmesinin durdurulmasına,
23'uncu maddenin 1'nci fıkrası,
24'uncu maddenin (c) fıkrası,
Ek 3'uncu madde yonunden ise,
yurutmenin durdurulması isteminin reddine, 14.08.2006 tarihinde oybirliği ile karar verildi.