
Aşağıda yer alan karar, Tapu ve Kadastro Genel Mudurluğu I. Hukuk Muşavirliğinin internet sitesinden alınmıştır.
Tapu ve Kadastro Genel Mudurluğunde yaşanan olayda, 6083 sayılı Kanun ile yapılan duzenleme sonrasında, şef kadroları iptal edilmişti. Kanunda kadrosu iptal edilenlerin durumuna uygun kadrolara atanacağı hukum altına alınmıştır.
Bir şef, mudur yardımcısı olarak da atamasının yapılması mumkun iken Bilgisayar işletmeni olarak yapılan atamanın iptalini istemişti. Mahkeme bu konuda "Dava konusu olayda, her ne kadar davacı tarafından şef kadrosunda gorev yapan bazı personelin mudur yardımcılığı kadrosuna atandığı ve mudur yardımcılığı kadrosunun kazanılmış hakkı olduğu ileri surulmekte ise de, davacının kendi talebi uzerine şef kadrosuna atandığı ve 6083 sayılı Kanun uyarınca şef kadrosunun kaldırıldığı ve davacı 5. ve 6. hizmet bolgesinde 2 yıl calışma suresini doldurmadığından Mudur yardımcılığı kadrosuna atanma talebinin reddedilerek 6083 sayılı Kanunun Gecici 1. maddesi uyarınca Bilgisayar İşletmeni olarak atandığı gorulmektedir." gerekcesini belirterek işlemin iptalini reddetmiştir.
İŞTE MAHKEME KARARI
T.C.
ANKARA
3. İDARE MAHKEMESİ
ESAS NO: 2011/1231
KARAR NO: 2012/557
DAVACI:
DAVALI: TAPU KADASTRO GENEL MUDURLUĞU- ANKARA
DAVANIN OZETİ: Ankara ili Sincan İlcesi Tapu Mudurluğunde Şef olarak gorev yapmakta olan davacı tarafından, 6083 sayılı Tapu ve Kadastro Genel Mudurluğu Teşkilat ve Gorevleri Hakkında Kanun uyarınca şef kadrosu iptal edilerek Bilgisayar İşletmeni olarak atanmasına ilişkin 24.04.2011 tarih ve 9880 sayılı davalı idare işleminin, daha onceden Mudur Yardımcılığı gorevini yaptığından Mudur Yardımcısı olarak atanması gerekirken kazanılmış hakkı goz ardı edilerek Bilgisayar işletmeni olarak atandığı, şef kadrosunda gorev yapan bazı personelin mudur yardımcılığı kadrosuna atandığı ileri surulerek iptali istenilmektedir.
SAVUNMANIN OZETİ: 6083 sayılı Tapu ve Kadastro Genel Mudurluğu Teşkilat ve Gorevleri Hakkında Kanun gereğince şef kadrosunda bulunan personelin Bilgisayar İşletmeni olarak atandığı, davacının kazanılmış ve ozluk haklarının aynı Kanunun Gecici 1/3. maddesi uyarınca korunduğu, davacının mudur yardımcılığı talebinin 5. ve 6. Hizmet bolgesinde 2 yıl calışma suresini doldurmadığından reddedildiği ve 5. ve 6. Hizmet bolgelerine atanma talebinde bulunulması halinde değerlendirileceği ve dava konusu işlem tesis edilirken kamu yararı ve hizmet gereklerinin gozetildiği belirtilerek davanın reddi gerektiği savunulmaktadır.
TURK MİLLETİ ADINA
Hukum veren Ankara 3. İdare Mahkemesince duruşma icin belirlenen 16.04.2012 gunu davacının ve davalı idare Hukuk Muşaviri ..................... geldiği gorulerek, yapılan acık duruşmada taraflara usulune uygun olarak soz verilip acıklamaları dinlendikten sonra duruşma tamamlandı ve dava dosyası incelenerek işin gereği goruşuldu;
Dava; Ankara ili Sincan İlcesi Tapu Mudurluğunde Şef olarak gorev yapmakta olan davacı tarafından, 6083 sayılı Tapu ve Kadastro Genel Mudurluğu Teşkilat ve Gorevleri Hakkında Kanun uyarınca şef kadrosu iptal edilerek Bilgisayar İşletmeni olarak atanmasına ilişkin 24.04.2011 tarih ve 9880 sayılı davalı idare işleminin iptali istemiyle acılmıştır.
6083 sayılı Tapu ve Kadastro Genel Mudurluğu Teşkilat ve Gorevleri Hakkında Kanunun 10/4. maddesinde; "Ekli (I) sayılı listede yer alan kadrolar iptal edilerek, 13.12.1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulu Hakkında Kanun Hukmunde Kararname eki (I) sayılı cetvelin Tapu ve Kadastro Genel Mudurluğune ait bolumunden cıkarılmış, ekli (II), (III) ve (IV) sayılı listelerde yer alan kadrolar ihdas edilerek aynı Kanun Hukmunde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin Tapu ve Kadastro Genel Mudurluğune ait bolumune (II) ve (IV) sayılı listeler ve Bayındırlık ve İskan Bakanlığı bolumune (III) sayılı liste eklenmiştir." hukmune yer verilmiş, aynı Kanunun Ekli (I) sayılı cetvelde şef kadrolarının iptalinin uygun gorulduğu ve Ekli (II) sayılı cetvelde ise Bilgisayar İşletmenliğinin ihdas edildiği hukmune yer verilmiş, aynı Kanunun Gecici 1/3. maddesinde ise; "Bu Kanuna gore kadro ve gorev unvanları değişen yahut kaldırılan personel, en gec altı ay icinde kazanılmış hak aylık derecelerine uygun olmak kaydıyla Genel Mudurlukte ihtiyac duyulan diğer kadrolara atanırlar. Bunlar, yeni bir kadroya atanıncaya kadar, eski kadrolarına ait aylık, ek gosterge ve her turlu zam ve tazminatlar ile diğer mali haklarını almaya devam ederler. Soz konusu personelin atandıkları yeni kadroların aylık, ek gosterge, her turlu zam ve tazminatlar ile diğer mali haklan (fazla calışma ucreti haric) toplamının net tutarı, eski kadrolarına bağlı olarak en son ayda almakta oldukları aylık, ek gosterge, her turlu zam ve tazminatlar ile diğer mali hakları (fazla calışma ucreti haric) toplamı net tutarından az olması halinde, aradaki fark atandıkları kadroda kaldıkları surece herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın tazminat olarak odenir." hukmune yer verilmiştir.
Dava dosyasının incelenmesinden; davacının, 2008 yılında Sincan Tapu Sicil Mudurluğunde memur olarak gorev yapmakta iken mudur yardımcılığı sınavını kazanarak Aliağa Tapu Sicil Mudur Yardımcılığı gorevine atandığı, ailevi sebeplerle Ankara iline şef olarak atanma talebinde bulunduğu ve Ankara ili Sincan İlcesi Tapu Mudurluğune Şef olarak atandığı, 6083 sayılı Kanun ile şef kadrosunun iptali uzerine dava konusu işlem ile Bilgisayar İşletmeni olarak atandığı anlaşılmaktadır.
Dava konusu olayda, her ne kadar davacı tarafından şef kadrosunda gorev yapan bazı personelin mudur yardımcılığı kadrosuna atandığı ve mudur yardımcılığı kadrosunun kazanılmış hakkı olduğu ileri surulmekte ise de, davacının kendi talebi uzerine şef kadrosuna atandığı ve 6083 sayılı Kanun uyarınca şef kadrosunun kaldırıldığı ve davacı 5. ve 6. hizmet bolgesinde 2 yıl calışma suresini doldurmadığından Mudur yardımcılığı kadrosuna atanma talebinin reddedilerek 6083 sayılı Kanunun Gecici 1. maddesi uyarınca Bilgisayar İşletmeni olarak atandığı gorulmektedir.
Kaldı ki davalı idarece davacının 5. ve 6. hizmet bolgelerine atanma talebinde bulunması halinde Mudur Yardımcılığı başvurusunun değerlendirileceğinin belirtildiği gorulmektedir.
Bu durumda davacının 6083 sayılı Kanunun 10/4 uyarınca kaldırılan şef kadrosundan aynı Kanunun Gecici 1. maddesi uyarınca Bilgisayar İşletmeni olarak atanmasına ilişkin dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmamaktadır.
Acıklanan nedenlerle, davanın reddine, aşağıda dokumu yapılan 89,40 TL yargılama giderinin davacı uzerinde bırakılmasına, Avukatlık Asgari Ucret Tarifesi uyarınca takdir edilen 1.200,00 TL avukatlık ucretinin davacıdan alınarak davalı idareye verilmesine, kararın kesinleşmesinden sonra artan posta ucretinin davacıya iadesine, kararın tebliğim izleyen gunden itibaren 30 gun icerisinde Danıştay'a temyiz yolu acık olmak uzere, 17.04.2012 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.