657 sayılı Kanunun 43. maddesinde yer alan ek gosterge duzenlemesinden ne anlaşılmalıdır. 657 sayılı Kanunun 43. maddesinde şu ek gosterge duzenlemesi yer almaktadır:
"Bu ek gostergeler, ilgililerin belirtilen sınıf ve gorevlerde bulundukları surece odemelere esas alınıp, terfi bakımından kazanılmış hak sayılmaz. Kurumların 1,2,3 ve 4 uncu dereceli kadrolarına atananlara uygulanacak ek gostergeler, ilgililerin daha once bulunmuş oldukları kariyerleri ile ilgili sınıf veya ekli I sayılı Cetvelin Genel İdare Hizmetleri Sınıfı (g) bolumunde belirtilen gorevlerde kazanılmış hak aylık derecelerine gore alabilecekleri ek gostergelerden duşuk olamaz."
Bu maddeye gore, kariyer bir gorevde iken 1, 2, 3 ve 4. dereceli bir kadroya atanana, yeni ek gostergesinin duşuk olması halinde eski kariyer gorevini ek gostergesi verilir.
Sağlık Bakanlığında yaşanan bir olayda, 2. derece tıbbi teknolog kadrosunda calışan bir memur, GİH'te 2. dereceli hastane mudur yardımcısı kadrosuna atanmıştır. Memur, tıbbi teknolog iken 2. derecenin ek gostergesi olan 2200 katsayısı uzerinden ek odeme tutarı almaktaydı.
Davacıya da gorev yaptığı sure icinde 2200 ek gosterge uzerinden odeme yapılmıştır. Ancak 3 yıl sonra memur arkadaşımız, emsali tıbbi teknologların birinci dereceye geldiğini belirtmiş ve 3000 ek gosterge talep etmiştir. Talebin reddi uzerine de dava acmıştır.
Aşağıda Danıştay İdari Dava Daireleri Genel Kurulunun nihai kararı bulunmamaktadır.
Bu karara gore, hastane mudur yardımcısına emsalinin geldiği tıbbi teknologlar esas alınarak ek gosterge odemesi yapılamaz.
İDARİ DAVA DAİRELERİ GENEL KURULU
E. 2014/1604
K. 2015/5106
T. 10.12.2015

İstemin Ozeti : Ankara 4. İdare Mahkemesi'nin 25/12/2013 gunlu, E:2013/1699, K:2013/1674 sayılı ısrar kararının temyizen incelenerek bozulması, davacı tarafından istenilmektedir.
Savunmanın Ozeti : İdare Mahkemesince verilen ısrar kararının usul ve hukuka uygun bulunduğu ve temyiz dilekcesinde one surulen nedenlerin, kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte olmadığı belirtilerek temyiz isteminin reddi gerektiği savunulmaktadır.

TURK MİLLETİ ADINA
Hukum veren Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunca dosya incelendi, gereği goruşuldu:
Dava; sağlık hizmetleri sınıfında tıbbi teknolog kadrosunda gorev yapmakta iken, genel idare hizmetleri sınıfında 2. dereceli hastane mudur yardımcısı kadrosuna atanan davacının, daha once sağlık bilimleri lisansiyeri olarak gorev yapması nedeniyle 657 sayılı Yasa'nın 43/B maddesinin ikinci fıkrası uyarınca kariyeri ile ilgili ek gosterge oranından yararlandırılması amacıyla yaptığı başvurunun zımnen reddine ilişkin işlemin iptali ile aylıklarını 1. dereceden alan sağlık bilimleri lisansiyerlerine odenen 3000 ek gosterge rakamı esas alınarak tarafına odeme yapılmasına karar verilmesi istemiyle acılmıştır.
Ankara 4. İdare Mahkemesinin 29/05/2008 gunlu, E:2007/439, K:2008/1460 sayılı kararıyla; davacının sağlık bilimleri lisansiyeri kadrosunda 2. derecede gorev yapmaktayken, yine 2. derecede hastane başhekim yardımcılığı kadrosuna atandığı ve davalı idarece davacıya hastane başhekim yardımcısı kadrosunda gorev yapanlara odenen 1600 ek gosterge rakamı yerine atamadan onceki 2. dereceli sağlık bilimleri lisansiyerlerine odenen 2200 ek gosterge rakamı uzerinden odeme yapıldığının gorulduğu, her ne kadar davacı tarafından, 1. derecede gorev yapan sağlık bilimleri lisansiyerlerine 3000 ek gosterge rakamı uzerinden odeme yapıldığı, kendisine de 657 sayılı Kanun'un 43/B maddesi uyarınca 3000 ek gosterge rakamı uzerinden aylık odemesi yapılması gerektiği ileri surulmekte ise de, sağlık bilimleri lisansiyeri olarak 1. derecede gorev yapmadığı ve dolayısıyla 3000 ek gosterge rakamını iktisap etmemiş bulunduğu acık olan davacı hakkında atama zamanındaki derecesi uzerinden 2200 ek gosterge rakamının uygulanmasına ve 3000 ek gosterge rakamının uygulanması talebiyle yaptığı başvurunun zımnen reddine yonelik dava konusu işlemde hukuka aykırılık gorulmediği gerekcesiyle davanın reddine karar verilmiştir.
Anılan karar, taraflarca temyiz edilmesine uzerine Danıştay İkinci Dairesi'nin 31/12/2012 gunlu, E:2008/7389, K:2012/11131 sayılı kararıyla; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 43/B maddesinde; bu Kanuna tabi kurumların kadrolarında bulunan personelin aylıklarının; hizmet sınıfları, gorev turleri ve aylık alınan dereceler dikkate alınarak bu kanuna ekli I ve II sayılı cetvellerde gosterilen ek gosterge rakamlarının eklenmesi suretiyle hesaplanacağı, II sayılı cetvelde yer alan unvanlarda değişiklik yapmaya ve yeni unvanlar ilave etmeye Bakanlar Kurulunun yetkili olduğu, bu ek gostergelerin, ilgililerin belirtilen sınıf ve gorevlerde bulundukları surece odemelere esas alınıp, terfi bakımından kazanılmış hak sayılmayacağı, kurumların 1., 2., 3. ve 4. dereceli kadrolarına atananlara uygulanacak ek gostergelerin, ilgililerin daha once bulunmuş oldukları kariyerleri ile ilgili sınıf veya ekli I sayılı Cetvelin Genel İdare Hizmetleri Sınıfı (g) bolumunde belirtilen gorevlerde kazanılmış hak aylık derecelerine gore alabilecekleri ek gostergelerden duşuk olamayacağının hukme bağlandığı, Hacettepe Universitesi Sağlık İdaresi Yuksek Okulundan 19/07/1993 tarihinde mezun olan davacının, Tedavi Hizmetleri Genel Mudurluğu emrinde Sağlık Hizmetleri Sınıfında 2. derecenin 2. kademesinin aylığı ile 3. dereceli Tıbbi Teknolog kadrosunda gorev yapmakta iken 2.9.2004 gunlu Bakanlık Oluru ile ...Devlet Hastanesine Genel İdare Hizmetleri Sınıfında 2. dereceli Hastane Mudur Yardımcılığı kadrosuna atandığı, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 43/B maddesi uyarınca da aylıklarını 2. dereceden alan Sağlık Bilimleri Lisansiyerleri icin ongorulen 2200 ek gosterge rakamından faydalandırıldığı, 22/01/2007 gunlu dilekce ile, maaşının 1. dereceye yukselmesine rağmen ek gosterge rakamının yukseltilmediğinden bahisle 657 sayılı Yasa'nın 43/B maddesinin ikinci fıkrası uyarınca kariyeri ile ilgili ek gosterge rakamından yararlandırılma talebiyle yaptığı başvurunun zımnen reddedildiği, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 43/B maddesinde acıkca kurumların 1 ila 4. dereceli kadrolarına atananlara uygulanacak ek gostergenin, ilgililerin daha once bulunmuş oldukları kariyerleri ile ilgili sınıfta kazanılmış hak aylık derecelerine gore alabilecekleri ek gostergelerden duşuk olamayacağının hukum altına alındığı, Sağlık Hizmetleri Sınıfından, Genel İdare Hizmetleri Sınıfındaki 2. derece kadrolu bir goreve naklen atanan davacının idareye başvurduğu tarihte, daha once bulunduğu kariyeriyle ilgili hizmet sınıfında alabileceği ek gosterge (3000), Genel İdare Hizmetleri Sınıfında aldığı ek gostergeden (2200) yuksek olduğundan, davacının 657 sayılı Yasa'nın 43/B maddesinin ikinci fıkrası uyarınca kariyeri ile ilgili ek gosterge rakamından yararlandırılmak amacıyla yaptığı başvurunun zımnen reddine ilişkin işlemde hukuka uyarlık bulunmadığı gerekcesiyle bozulmuş ise de; İdare Mahkemesi, Daire kararına uymayarak ilk kararında ısrar etmiştir.

Davacı, Ankara 4. İdare Mahkemesi'nin 25/12/2013 gunlu, E:2013/1699, K:2013/1674 sayılı ısrar kararını temyiz etmekte ve bozulmasını istemektedir.
Temyiz edilen kararla ilgili dosyanın incelenmesinden; Ankara 4. İdare Mahkemesince verilen ısrar kararının usul ve hukuka uygun bulunduğu, dilekcede ileri surulen temyiz nedenlerinin kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte olmadığı anlaşıldığından, davacının temyiz isteminin reddine, Ankara 4. İdare Mahkemesi'nin 25/12/2013 gunlu, E:2013/1699, K:2013/1674 sayılı kararının ONANMASINA, kararın tebliğ tarihini izleyen 15 (onbeş) gun icinde karar duzeltme yolu acık olmak uzere, 10.12.2015 tarihinde oybirliği ile karar verildi.