
Akıllı telefonların global pazarda pay oranlarının artması ile birlikte bizlerde artık gunumuzun buyuk coğunluğunu sosyal medya ile ic ice gecirmeye başladık. Gittiğimiz restoranttan tutunda, izlediğimiz diziye kadar herşey hakkında sosyal medyada paylaşım yapabiliyoruz, bilgi sahibi olabiliyoruz.
Hal boyle iken medya calışanları ve iletişim uzmanları bu konu hakkında bazı istatistikler veriler toplamışlar. Bunu sizlere sunmak isteriz.
Kısa bilgiler halinde sosyal medya hakkında istatistiksel veriler olarak sunulabilir.
Sosyal Medya:
- Ocak 2014 raporlarına gore Turkiye sosyal ağlar uzerinde gunde toplamda ortalama 2.5 saat geciriyor.
- Ocak 2014 raporuna gore sosyal medya ağlarındaki aktif kullanıcı rakamları; Facebook 1.184 milyon, Google+ 300 milyon, LinkedIn 259 milyon.
- Online B2C pazarlamacıların % 52si, B2B pazarlamacıların ise % 83u LinkedIn kullanıyor.
- KOBİlerin %78i muşterileriyle sosyal medya uzerinden etkileşime giriyor.
- 65 yaş ustu internet kullanıcılarının % 43u sosyal medya ağlarını kullanıyor.
LinkedIn:
- LinkedInde en cok takip edilen kullanıcılar Richard Branson, Barack Obama, Deepak Chopra MD, Tony Robbins ve Jeff Weinerdir.
- Şubat 2014 rakamları itibarıyla toplam LinkedIn kullanıcı sayısı 277 milyondur.
- 259 milyon LinkedIn uyesinin %40′a yakını Premium kullanıcıdır.
- LinkedIn uzerinde 1 milyardan fazla endorsement almış 3 milyonun uzerinde şirket sayfası yer alıyor.
- LinkedIn gruplarında dakika başına başlatılan tartışma konusu sayısı 200dur.
Facebook:
- 250 karakteri gecen Facebook durum paylaşımları duşunulenin aksine daha az etkileşim oluşturuyor.
- Turkiye Ocak 2014 raporlarına gore, ortalama gonderi etkileşim oranı % 0.13, ortalama geribildirim oranı ise % 35dir.
- Turkiye Ocak 2014 raporlarına gore, Facebookta en iyi 5 marka; Turkcell, Volkswagen Turkiye, Avea, Nokia Turkiye ve bukombin.com
- Facebookta kullanıcılar tarafından gunluk ortalama 2.5 milyar adet icerik paylaşılıyor.
- Turkiye Ocak 2014 raporlarına gore Facebookta medya kategorisinde ilk beşte; NTV Spor, Penguen, STARTV, Kral FM, ATV.
Twitter:
- Twitter 2013 son ceyrek raporuna gore sitede yer alan en iyi markaların takipci sayıları %20 artış gostermiştir.
- Twitterda hem gorsel hem de link iceren tweetler %150 daha fazla etkileşim sağlıyor.
- Turkiye Ocak 2014 raporunu gore en cok takipcisi bulunan ilk 3 Twitter markası Turkcell, Turk Hava Yolları, Turkish Airlines.
- Twitter uzerinden ilk 1 milyar tweet sayısına ulaşmak tam 3 yıl, 2 ay ve 1 gun surmuştur.
- Twitter kullanıcılarının % 61′i markaları fikirlerini paylaşıp geri bildirim almak uzere takip ediyor.
Kaynak: http://www.wiiv.net/istatistiksel-sosyal-medya-bilgileri/