
Proje okullarına yonetici gorevlendirme/oğretmen başvuru formu ve eki belgeler, ilgililerce gorev yaptıkları okul mudurluklerinin resmi e-posta adreslerine gonderilebilecek olup bu takdirde başvuruya ilişkin okul yonetimine telefon ile de ayrıca haber verilmesi, okul mudurluklerince de telefon ile başvurunun teyit edilerek işleme konulması gerekmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Mudurluğu 16.04.2020 tarih ve 6410463 sayılı yazılarıyla Proje okullarına oğretmen atama/ yonetici gorevlendirme ve gorev suresi dolanlar ile ilgili yapılacak işlemleri acıkladı.
Milli Eğitim Bakanlığı Ozel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumları Yonetmeliği hukumlerine gore Bakanlığımız Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Mudurluğune bağlı proje okulu olarak faaliyet gosteren Ek-5'te belirtilen okullara 2020 yılında yapılacak oğretmen ataması, yonetici gorevlendirilmesi, suresi dolan oğretmen ve yoneticilerin gorev surelerinin uzatılması veya başka okullara nakledilmesi ile ilgili iş ve işlemler, anılan Yonetmelik doğrultusunda ve il milli eğitim mudurluğunde mesleki ve teknik eğitimden sorumlu milli eğitim mudur yardımcısı/şube muduru koordinesinde, yonetici gorevlendirme/oğretmen atamadan sorumlu milli eğitim mudur yardımcısı/şube muduru işbirliğinde yurutulecektir.
Buna gore;
1. Proje okullarına oğretmen ataması ve yonetici gorevlendirilmesine ilişkin başvurular Ek-1 başvuru formu ile alınacaktır. Soz konusu form, bilgi başlıklarına uygun olarak başvuru sahibi tarafından bilgisayar ortamında doldurulup, cıktısı alınarak imzalandıktan sonra gorev yaptığı eğitim kurumu muduru tarafından bilgilerin doğruluğu teyit edilerek imzalanıp, muhurlenecek ve hiyerarşik yolla ilgili birime/makama gonderilerek işlem başlatılacaktır. Başvuru formunda (*) işareti ile belirtilen kısımlarda beyan edilen hususlara ilişkin belgeler formun ekinde gonderilecektir.
2. Milli Eğitim Bakanlığı ile sektor (kamu ve ozel kurum/kuruluşlar) arasında imzalanan protokollerde protokol yurutme/danışma kurulu oluşturulmayan proje okulları ile sektor/paydaşlar ile yapılmış herhangi bir protokolu bulunmayan proje okulları ile ilgili olarak il milli eğitim mudur yardımcısı/şube muduru başkanlığında kurulacak bir komisyon marifetiyle;
a) İlgili proje okuluna ilk defa oğretmen ataması/yonetici gorevlendirilmesi kapsamındaki başvurulara ilişkin değerlendirmenin Ek-2/A cizelge uzerinde,
b) Suresi dolan oğretmen ve yoneticilerin gorev surelerinin uzatılması veya başka okullara nakledilmesi hususundaki değerlendirmenin ise Ek-2/B cizelge uzerinde
yapılarak cizelgelerin komisyonca imzalanması,
3. Milli Eğitim Bakanlığı ile sektor (kamu ve ozel kurum/kuruluşlar) arasında imzalanan protokoller ile ilişkilendirilen ve protokollerinde yerelde "Protokol Yurutme Kurulu", merkezde "Protokol Danışma Kurulu" oluşturulması hukum altına alınmış proje okulları ile ilgili olarak;
a) Protokollerinde belirtildiği şekilde Protokol Yurutme Kurullarının (PYK) oluşturularak, ilgili proje okuluna ilk defa oğretmen ataması/yonetici gorevlendirilmesi kapsamındaki başvurular ile suresi dolan oğretmen ve yoneticilerin gorev surelerinin uzatılması veya başka okullara nakledilmesi hususunda ilgi Yonetmelik hukumlerine uygun olmak şartıyla PYK'da gerekli değerlendirmelerin yapılarak Ek-4 tutanağın duzenlenmesi,
b) Ek-4 PYK tutanağına gore; ilgili proje okuluna ilk defa oğretmen ataması/yonetici gorevlendirilmesi kapsamındaki başvuruların değerlendirilmesi icin Ek-3/A, suresi dolan oğretmen ve yoneticilerin gorev surelerinin uzatılması veya başka okullara nakledilmesi hususundaki değerlendirmeler icin Ek-3/B cizelgenin doldurulması,
4. Soz konusu iş ve işlemlere ilişkin Ek-1 başvuru formu ve ekleri ile ilgisine gore duzenlenecek olan Ek-2/A, Ek-2/B, Ek-3/A, Ek-3/B ve Ek-4 PYK tutanağının 08.05.2020 tarihi mesai bitimine kadar Valilik uygun goruşu ile birlikte Milli Eğitim Bakanlığına gonderilmesi gerekmektedir.
Diğer yandan, proje okullarına yonetici gorevlendirme/oğretmen atama iş ve işlemlerinin yurutulmesinde, Ulkemiz genelinde koronavirus (Covid-19) salgınının yayılımını onlemek amacıyla uygulanan tedbirlere riayet edilecektir. Bu kapsamda, başvuru formu ve eki belgeler, ilgililerce gorev yaptıkları okul mudurluklerinin resmi e-posta adreslerine gonderilebilecek olup bu takdirde başvuruya ilişkin okul yonetimine telefon ile de ayrıca haber verilmesi, okul mudurluklerince de telefon ile başvurunun teyit edilerek işleme konulması gerekmektedir. Ayrıca, gerektiğinde okul/kurumlarca istenilecek belgelerin MEBBİS veri tabanından elde edilmesi ve luzum gorulmesi halinde belgenin aslının talep edilmesi, kurul ve komisyon toplantılarının elektronik ortamda veya risk oluşturmayacak şekilde yapılarak oluşabilecek personel hareketliliğinin engellenmesinin sağlanması gerekmektedir.
Ekler icin ilgili ekin ustunu tıklayınız.
1- Başvuru Formu (Ek-1)
2- Başvuru Değerlendirme Cizelgesi (Ek-2/A)
3- Gorev Değerlendirme Cizelgesi (Ek-2/B)
4- Başvuru Değerlendirme Cizelgesi (Ek-3/A)
5- Gorev Değerlendirme Cizelgesi (Ek-3/B)
6- Tutanak Orneği (Ek-4)
7- Proje Okul Listesi (Ek-5)
Ahmet KANDEMİR