
2 Şubat 2008 CUMARTESİResmî GazeteSayı : 26775
YONETMELİK
Yuksekoğretim Kurulu Başkanlığından:
DOKTORLUK, HEMŞİRELİK, EBELİK, DİŞ HEKİMLİĞİ, VETERİNERLİK,
ECZACILIK VE MİMARLIK EĞİTİM PROGRAMLARININ ASGARİ
EĞİTİM KOŞULLARININ BELİRLENMESİNE
DAİR YONETMELİK
BİRİNCİ BOLUM
Amac, Kapsam ve Dayanak
Amac ve Kapsam
MADDE 1 ? (1) Bu Yonetmeliğin amacı; doktorluk, hemşirelik, ebelik, diş hekimliği, veteriner hekimlik, eczacılık ve mimarlık mesleklerine ilişkin yuksekoğretim on lisans ve lisans diplomalarının ve bu mesleklere sahip kişilerin mesleki yeterliliklerinin Avrupa Birliği uyesi ulkelerde tanınabilmesi icin, bu alanlarda yurutulen yuksekoğretim programlarının eğitim mufredatlarının ve eğitim sonunda kazanılması gereken bilgi ve beceri duzeylerinin belirlenmesidir.
Dayanak
MADDE 2 ? (1) Bu Yonetmelik,
a) 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yuksekoğretim Kanununun 65 inci maddesine dayanılarak,
b) Avrupa Birliğinin 2005/36/EC sayılı yonergesine paralel olarak
hazırlanmıştır.
İKİNCİ BOLUM
Mesleklere İlişkin Gerekli Koşullar
Tıp doktorluğu
MADDE 3 ? (1) Tıp eğitimine kabul edilebilmek icin asgari lise mezunu olmak gerekir.
(2) Tıp eğitimi tıp fakultelerinde verilen asgari altı yıl ya da 5500 saatlik teorik ve pratik eğitimden oluşur.
(3) Tıp eğitimi sonunda mezun olan doktorların;
a) Tıbbın dayandığı bilimler hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları; biyolojik fonksiyonların olculmesi, bilimsel olarak kanıtlanmış verilerin değerlendirilmesi ve data analizi prensipleri de dahil olmak uzere bilimsel yontemleri yeterli duzeyde anlayabilmeleri,
b) Sağlıklı ve hasta bireyin yapısı, fonksiyonları ve davranışları ile bireyin fiziksel ve sosyal cevresi ile sağlık arasındaki ilişkiyi yeterli duzeyde anlayabilmeleri,
c) Ruhsal ve fiziksel hastalıkların belirlenmesini sağlayabilecek olcude klinik disiplinleri ve uygulamaları hakkında ve hastalıktan korunma yontemi, teşhis ve tedavi acısından ilaclar ve ureme sistemi hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları,
c) Yetkililerin gozetiminde hastanelerde gercekleştirilecek yeterli klinik deneyimine sahip olmaları,
gerekmektedir.
Hemşirelik
MADDE 4 ? (1) Hemşirelik eğitimine kabul edilebilmek icin asgari lise mezunu olmak gerekir.
(2) Hemşirelik eğitimi en az dort yıl veya 4600 saatlik teorik ve klinik eğitimi kapsar. Teorik eğitimin suresi toplam surenin en az ucte biri, klinik eğitimin suresi ise toplam eğitimin yarısı kadardır.
(3) Eğitimlerinin bir kısmını en azından eşdeğer duzeyde almış kişilere Universitelerarası Kurul Tıp-Sağlık Bilimleri Eğitim Konseyinin onerisi ve Yuksekoğretim Genel Kurulu kararı ile kısmi muafiyet tanınabilir.
(4) Hemşirelik eğitimi sonunda mezun olan hemşirelerin;
a) Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal cevre arasındaki ilişkiyi yeterli duzeyde anlayabilmeleri ve genel hemşireliğin dayandığı bilimler hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları,
b) Hemşirelik mesleğinin temel yapısı, ilkeleri, meslek etiği ve sağlığın temel ilkeleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları,
c) Programın ozune ve amacına uygun olarak planlanmış, nitelikli hemşireler tarafından denetlenen ve hasta bakımı icin gerekli olan sayıda nitelikli hemşire ve malzemenin bulunduğu yerlerde klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyiminden gecmeleri,
c) Sağlık personeline ilişkin uygulama eğitimine katılabilme yeteneğine ve bu personelle calışma deneyimine sahip olmaları,
d) Sağlık sektorunun diğer calışanları ile calışabilme deneyimine sahip olmaları,
gerekmektedir.
(5) Hemşirelik eğitimindeki asgari eğitim koşullarının sağlanabilmesi icin, bu alanda yurutulen yuksekoğretim programlarımızın eğitim mufredatlarında Ek-1 sayılı cetvelde belirtilen derslerin bulunması ve cetvelin "klinik eğitim" bolumundeki alanlara ilişkin hemşirelik uygulamalarının yapılması zorunludur.
Ebelik
MADDE 5 ? (1) Ebelik eğitimine kabul edilebilmek icin asgari lise mezunu olmak gerekir.
(2) Ebelik eğitimi, lise mezunları icin tam gun esasına dayalı en az 4 yıl sureli teorik ve pratik eğitimden oluşur.
(3) Ebelik eğitimi sonunda mezun olan ebelerin;
a) Ozellikle kadın hastalıkları ve doğum olmak uzere, ebelik faaliyetlerinin dayandığı bilimler hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları,
b) Meslek etiği ve meslekle ilgili yasal mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları,
c) Yeni doğan ve kadın doğum alanında, biyolojik fonksiyonlar, anatomi ve fizyoloji konularında detaylı bilgiye sahip olmaları ve sağlık ile fiziksel ve sosyal cevre arasındaki ilişkiyi ve sağlıklı bireyin davranışını yeterli duzeyde anlayabilmeleri,
c) Ebelik ve kadın doğum konularında nitelikli personelin denetimi ve gozetiminde onaylanmış kurumlarda yeterli bir klinik deneyiminden gecmiş olmaları,
d) Sağlık personelinin eğitimi ve bu personelle calışabilme deneyimini yeterli duzeyde anlayabilmeleri,
gerekmektedir.
(4) Ebelik eğitimindeki asgari eğitim koşullarının sağlanabilmesi icin, bu alanda yurutulen yuksekoğretim programlarımızın eğitim mufredatlarında Ek-2 sayılı cetvelde belirtilen teorik ve teknik eğitime ilişkin derslerin verilmesi ve uygun gozetim ve denetim altında pratik ve klinik eğitim yapılması zorunludur.
(5) Pratik ve klinik eğitim uygun gozetim ve denetim altında verilmelidir. Bu eğitimde bir oğrencinin;
a) En az 100 doğum oncesi muayeneyi de icerecek şekilde gebe kadınlara danışmanlık yapması,
b) En az 40 gebe kadının gebelik takibini ve bakımını yapması,
c) En az 40 doğumu kendisinin yapması (Doğum yapan kadın sayısı eksikliği nedeniyle bu sayıya ulaşılamıyorsa, bu sayı oğrencinin 20 tane daha doğuma yardım etmesi koşulu ile 30'a indirilebilir.),
c) Makat doğuma aktif olarak katılması (Makat doğum mumkun olmadığı takdirde simulasyon yapılarak calışılmalıdır.),
d) Epizyotomi uygulaması ve dikiş ile başlaması (Bu, teorik bilgi verme ve klinik pratiği icerir. Dikiş pratiği, epizyotomi sonrası veya basit perianal yırtılmalara dikiş atılmasını icerir. Gerekirse bu durum simulasyon şeklinde yapılabilir.),
e) Gebelik, doğum ya da doğum sonrası donemde risk altında olan 40 kadını izlemesi ve bakım yapması,
f) En az 100 lohusayı ve sağlıklı yeni doğan bebeği izlemesi ve bakımını yapması (muayene dahil),
g) Ozel bakım gerektiren, premature, postmature, duşuk doğum ağırlıklı veya hasta bebekler dahil olmak uzere; yeni doğan bebek gozlemini ve bakımını yapması,
h) Jinekolojik ve obstetrik patolojisi olan kadınların bakımını yapması,
ı) Tıbbi ve cerrahi bakımın icinde yer alması (Bu, teorik eğitim ve klinik uygulamayı icermelidir.),
gerekmektedir.
(6) Teorik ve teknik eğitim ile klinik eğitim, Ek-2 sayılı cetvelde listelenen bilgi ile pratik ve klinik deneyimin yeterli duzeyde verilebilmesini sağlayacak şekilde dengeli ve koordineli olmalıdır.
(7) Klinik eğitimi, hastane bolumlerinde ve yetkili merciler tarafından onaylanmış diğer sağlık hizmetleri birimlerinde gozetim altında verilen hizmet ici eğitim şeklinde olmalıdır. Bu eğitimin parcası olarak oğrenci ebeler, klinik eğitimlerine katkı sağlamak uzere hastane bolumlerinin faaliyetlerine katılmalıdırlar. Oğrencilere, ebelik faaliyetleri ile ilgili sorumlulukları oğretilmelidir.
Diş hekimliği
MADDE 6 ? (1) Temel diş hekimliği eğitimine kabul edilebilmek icin asgari lise mezunu olmak gerekir.
(2) Temel diş hekimliği eğitimi bir universitede tam gun uzerinden en az beş yıllık teorik ve pratik eğitimden oluşur.
(3) Temel diş hekimliği eğitimi sonunda mezun olan diş hekimlerinin;
a) Diş Hekimliğinin dayandığı bilimler hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları, biyolojik fonksiyonların olculmesi, bilimsel olarak kanıtlanmış verilerin değerlendirilmesi ve data analizi prensipleri dahil olmak uzere bilimsel yontemleri yeterli duzeyde anlayabilmeleri,
b) Sağlıklı ve hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışı ile doğal ve sosyal cevrenin sağlıklı birey uzerindeki etkisi hakkında, diş hekimliğini ilgilendirdiği olcude, yeterli bilgiye sahip olmaları,
c) Sağlıklı ve hastalıklı diş, ağız, cene ve komşu dokuların yapı ve fonksiyonları hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları ve bunların hastanın genel sağlık durumu ve fiziksel ve sosyal refahı ile ilişkisini yeterli duzeyde anlayabilmeleri,
c) Diş, ağız, cene ve komşu dokulara ait lezyon, hastalık ve anomalilerin teşhis, tedavi ve koruyucu diş hekimliği uygulamaları ile ilgili bilimsel yontem ve uygulamalı disiplinler hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları,
d) Yetkililer gozetiminde diş, ağız, cene ve cevre dokularla ilgili hastalık ve anomalilerin teşhis, tedavi ve koruyuculuğunu iceren tum aktivitelerin yurutebileceği duzeyde gerekli becerilerin verileceği uygun klinik eğitimi ile deneyim sahibi olmaları,
gerekmektedir.
(4) Diş Hekimliği eğitimindeki asgari eğitim koşullarının sağlanabilmesi icin, bu alanda yurutulen yuksekoğretim programlarımızın eğitim mufredatlarında Ek-3 sayılı cetvelde belirtilen derslerin bulunması zorunludur.
Veteriner hekimlik
MADDE 7 ? (1) Veteriner hekimlik eğitimine kabul edilebilmek icin asgari lise mezunu olmak gerekir.
(2) Veteriner hekimlik eğitimi bir universitede tam gun uzerinden en az beş yıllık eğitimden oluşur.
(3) Veteriner Hekimliği eğitimi sonunda mezun olan veterinerlerin;
a) Veteriner Hekimliğin esas aldığı temel bilimler konusunda yeterli bilgiye sahip olmaları,
b) Sağlıklı hayvanların yapısı ve fonksiyonları, hayvan yetiştiriciliği, uremesi ve sağlığı, hayvan besleme ve hayvan yemlerinin uretim ve muhafaza teknolojisi konusunda yeterli bilgiye sahip olmaları,
c) Hayvan davranışları ve korunmalarına ilişkin yeterli bilgiye sahip olmaları,
c) Hayvanlarda veya hayvan surulerinde gorulen hastalıkların nedenleri, yapısı, seyri, etkileri, teşhisleri ve tedavileri konusunda ve hayvanlardan insanlara ve insanlardan hayvanlara bulaşan hastalıklar ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmaları,
d) Koruyucu hekimlik konusunda yeterli bilgiye sahip olmaları,
e) İnsan tuketimi icin uretilen hayvansal gıdaların ve/veya bileşiminde hayvansal urun bulunan gıdaların ciftlikten sofraya uretim, imalat, tuketime sunuluş ve satışlarında yeterli hijyen ve teknoloji bilgisine sahip olmaları,
f) Yukarıda bahsi gecen konular ile ilgili hazırlanmış her turlu hukuki duzenleme hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları,
g) Uygun bir danışman nezaretinde yeterli klinik ve pratik tecrube edinmeleri,
gerekmektedir.
(4) Veteriner Hekimlik eğitimindeki asgari eğitim koşullarının sağlanabilmesi icin, bu alanda yurutulen yuksekoğretim programlarımızın eğitim mufredatlarında Ek-4 sayılı cetvelde belirtilen derslerin bulunması zorunludur.
(5) Veteriner Hekimlik alanındaki uygulama eğitimi tam zamanlı olarak, yetkili kişilerin denetiminde ve 5 yıllık veteriner hekimlik eğitimi icerisinde 6 ayı gecmeyecek şekilde yapılmalıdır. Ceşitli konu grupları arasındaki teorik ve pratik eğitim dağılımı, veteriner hekimin kazanmış olduğu bilgi ve deneyimi mesleğinin icrasında kullanabilmesini sağlayacak şekilde dengelenir ve koordine edilir.
Eczacılık
MADDE 8 ? (1) Eczacılık eğitimine kabul edilebilmek icin asgari lise mezunu olmak gerekir.
(2) Eczacılık eğitimi bir universitede tam gun uzerinden en az dort yıllık teorik ve pratik eğitimden oluşur.
(3) Eczacılık eğitimi sonunda mezun olan eczacıların;
a) İlaclar ve ilacların uretiminde kullanılan maddeler hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları,
b) Farmasotik teknoloji ile medisinal urunlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik ve mikrobiyolojik testleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları,
c) Medisinal urunlerin metabolizması ve etkileri, toksik bileşiklerin etkisi ve medisinal urunlerin kullanımı hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları,
c) İlaclar hakkında gereken bilgileri verebilmek icin bilimsel verileri değerlendirebilecek yeterli bilgiye sahip olmaları,
d) Medisinal urunlerle ilgili bilgi ve tavsiyeleri sunabilmeleri,
e) Kamuya acık bir eczanede ya da bir hastanede farmakoloji bolumu gozetiminde asgari 6 ay olan zorunlu eczacılık stajını yapmış olmaları,
gerekmektedir.
(4) Eczacılık eğitimindeki asgari eğitim koşullarının sağlanabilmesi icin, bu alanda yurutulen yuksekoğretim programlarımızın eğitim mufredatlarında Ek-5 sayılı cetvelde belirtilen derslerin bulunması zorunludur.
Mimarlık
MADDE 9 ? (1) Mimarlık eğitimine kabul edilebilmek icin asgari lise mezunu olmak gerekir.
(2) Mimarlık eğitimi, universitede tam gun uzerinden verilen asgari dort yıllık bir eğitimi kapsar.
(3) Mimarlık eğitimi sonunda mezun olan mimarların;
a) Hem estetik, hem de teknik koşulları sağlayacak mimari tasarımlar yaratabilme becerisine sahip olmaları,
b) Mimarlık tarihi ve teorileri, mimarlıkla ilgili sanat, teknolojiler ve beşeri bilimler hakkında yeterli duzeyde bilgiye sahip olmaları,
c) Mimari tasarımın kalitesini etkilemesi acısından guzel sanatlar bilgisine sahip olmaları,
c) Kentsel planlama ve tasarım hakkında yeterli bilgi ve planlama sureci ile ilgili becerilere sahip olmaları,
d) İnsanlar ve binalar ile binalar ve cevre arasındaki ilişkiyi; binalar, binalar arasındaki alanların ve olceklerin insanların ihtiyacları ile ilişkilendirilmesi gerektiğini anlayabilmeleri,
e) Mimarlık mesleğini, mimarın toplum icerisindeki rolunu anlayabilmeleri ve toplumsal faktorleri dikkate alan ozet bilgiler hazırlayabilmeleri,
f) Bir proje tasarısı icin ozet bilgi hazırlayabilmeleri ve araştırma metotlarını anlayabilmeleri,
g) Bina tasarımı ile ilgili yapısal tasarım, inşaata ait ve muhendislik ile ilgili problemleri anlayabilmeleri,
h) Binaların iclerini iklim koşullarına gore koruyabilme ve konforunu sağlayabilmek uzere binaların fiziksel sorunları, teknolojiler ve işlevleri konusunda yeterli bilgiye sahip olmaları,
ı) Masraf kalemleri ve bina mevzuatı kısıtlamaları icerisinde binayı kullananların ihtiyaclarını karşılayacak yeterli duzeyde tasarım becerisine sahip olmaları,
i) Planlama kavramlarını binaya ve cizimleri tum planlamaya donuşturebilmek icin gerekli endustri, organizasyon, tuzuk ve usullere hakim olmaları,
gerekmektedir.
UCUNCU BOLUM
Son Hukumler
Yururluk
MADDE 10 ? (1) Bu Yonetmelik 2007-2008 eğitim-oğretim yılı başından gecerli olmak uzere yayımı tarihinde yururluğe girer.
Yurutme
MADDE 11 ? (1) Bu Yonetmelik hukumlerini Yuksekoğretim Kurulu yurutur.
EK-1 SAYILI CETVEL
Hemşirelik Programında Okutulması Gereken Konular:
1) Teorik Eğitim
Hemşirelik
-Meslek etiği
-Sağlık ve hemşirelik ilkeleri
-Aşağıdaki konular ile ilgili hemşirelik ilkeleri:
-İc Hastalıkları
-Cerrahi Hastalıkları
-Cocuk Sağlığı ve Hastalıkları
-Ana Sağlığı
-Ruh Sağlığı ve Psikiyatri
-Yaşlı Bakımı ve Geriatri
Temel Bilimler:
-Anatomi ve Fizyoloji
-Patoloji
-Bakteriyoloji,Viroloji ve Parazitoloji
-Biyofizik, Biyokimya ve Radyoloji
-Beslenme
-Hijyen
-Koruyucu Hekimlik
-Sağlık Eğitimi
-Farmakoloji
Sosyal Bilimler:
-Sosyoloji
-Psikoloji
-Yonetim İlkeleri
-Oğretme İlkeleri
-Sosyal ve Sağlık Mevzuatı
-Hemşireliğin Yasal Yonleri
2) Klinik Eğitim
-İc Hastalıkları
-Cerrahi Hastalıkları
-Cocuk Sağlığı ve Hastalıkları
-Ana Sağlığı
-Ruh Sağlığı ve Psikiyatri
-Yaşlı Bakımı ve Geriatri
-Evde Bakım Hemşireliği
EK-2 SAYILI CETVEL
Ebelik Programında Okutulması Gereken Teorik Konular:
1) Teorik ve Teknik Eğitim
Genel Konular:
-Temel Anatomi ve Fizyoloji
-Temel Patoloji
-Temel Bakteriyoloji, Viroloji ve Parazitoloji
-Temel Biyofizik, Biyokimya ve Radyoloji
-Yenidoğan bebek ağırlıklı Pediatri
-Hijyen, Sağlık Eğitimi, Koruyucu Tıp ve Hastalıkta Erken Tanı
-Kadın, yenidoğan ve bebek ağırlıklı Beslenme ve Diyetetik
-Temel Sosyoloji ve Sosyo-medikal konular
-Temel Farmakoloji
-Psikoloji
-Oğretim İlkeler ve Yontemleri
-Sağlık ve Sosyal Mevzuatı ve Sağlık Organizasyonu
-Meslek etiği ve mevzuatı
-Cinsel eğitim ve aile planlaması
-Anne ve bebeğin yasal korunması
2) Ebelik Faaliyetlerine İlişkin Ozel Konular
-Anatomi ve Fizyoloji
-Embriyoloji ve fetusun gelişimi
-Hamilelik, Doğum ve Lohusalık
-Jinekolojik ve Ostetrik Patoloji
-Psikolojik konular dahil doğum ve ebeveynlik icin hazırlık
-Doğuma hazırlık (doğumda teknik ekipman bilgisi ve kullanımı dahil)
-Analjezi, Anestezi ve yeniden canlandırma
-Yenidoğan bebek Fizyolojisi ve Patolojisi
-Yenidoğan bebek bakımı ve izlemi
-Psikolojik ve Sosyal faktorler
EK-3 SAYILI CETVEL
Diş Hekimliği Programında Okutulması Gereken Konular:
1) Tıbbi Biyoloji Konuları ve Genel Tıp Konuları
-Anatomi
-Emriyoloji
-Histoloji (Sitoloji dahil)
-Fizyoloji
-Biyokimya (veya Fizyolojik Kimya)
-Patolojik Anatomi
-Farmakoloji
-Mikrobiyoloji
-Hijyen
-Koruyucu Hekimlik ve Epidemiyoloji
-Radyoloji
-Fizyoterapi
-Genel Cerrahi
-Genel Tıp (Pediatri dahil)
-Kulak Burun Boğaz (KBB)
-Dermato-veneroloji
-Genel Fizyoloji ? Psikopatoloji ? Noropatoloji
-Anestezi
2) Diş Hekimliği ile İlgili Konular
-Protez
-Dental Materyaller ve Ekipman
-Koruyucu Diş Hekimliği
-Anestezi ve Sedasyon
-Ozel Cerrahi
-Ozel Patoloji
-Klinik Uygulama
-Pedodonti
-Ortodonti
-Periodontoloji
-Dental Radyoloji
-Dental Okluzyon ve Cenelerin Fonksiyonu
-Meslek Organizasyonu, Etiği ve Mevzuatı
-Diş Hekimliği Uygulamalarının Sosyal Yonleri
EK-4 SAYILI CETVEL
Veteriner Hekimlik Programında Okutulması Gereken Konular:
1) Temel Konular
-Fizik
-Kimya
-Hayvan Biyolojisi
-Bitki Biyolojisi
-Biyoistatistik
2) Mesleki Konular
-Temel Bilimler:
-Anatomi (histoloji ve embriyoloji dahil)
-Fizyoloji
-Biyokimya
-Genetik
-Farmakoloji
-Recete Bilgisi
-Toksikoloji
-Mikrobiyoloji
-İmmunoloji
-Epidemiyoloji
-Meslek Etiği
Klinik Bilimler:
-Doğum
-Patoloji (patolojik anatomi dahil)
-Parazitoloji
-Klinik Tıp ve Cerrahi (Anestezi dahil)
-Ceşitli evcil hayvanlar, kumes hayvanları ve diğer hayvan turleri uzerine klinik eğitim
-Koruyucu Hekimlik
-Radyoloji
-Reproduksiyon ve Roproduktif Hastalıklar
-Veteriner Halk Sağlığı
-Veteriner Hekimlik Kanunları ve Adli Veteriner Hekimlik
-Semiyoloji
Hayvan Uretimi:
-Hayvansal Uretim
-Hayvan Besleme
-Agronomi
-Hayvan Sağlığı Ekonomisi
-Veriner Hijyen
-Hayvanların Korunması ve Refahı
-Hayvan Davranışı
Gıda Hijyeni:
-Hayvansal gıdaların ve bileşimde hayvansal gıda bulunan urunlerin muayene ve kontrolu
-Gıda hijyeni ve teknolojisi
-Uygulamaya yonelik calışmalar (kesimhanelerde ve gıdaların işlendiği yerlerde yapılan uygulamalı calışmalar dahil)
EK-5 SAYILI CETVEL
Eczacılık Programında Okutulması Gereken Teorik ve Pratik Konular:
-Bitki ve Hayvan Biyolojisi
-Fizik
-Genel ve Anorganik Kimya
-Organik Kimya
-Analitik Kimya
-Eczacılık Kimyası (Medisinal urunlerin analizi dahil)
-Genel ve Uygulamalı Biyokimya (Klinik Biyokimya)
-Anatomi ve Fizyoloji; Tıbbi Terminoloji
-Mikrobiyoloji
-Farmakoloji ve Farmakoterapi
-Eczacılık Teknolojisi
-Toksikoloji
-Farmakognozi
-Ulusal Mevzuat (Eczacılık Mevzuatı) ve Mesleki Etik