6111 sayılı torba kanunla, 657 sayılı Kanunda yapılan değişiklikleri acıklayan tebliğ, bugun yayımlandı. Devlet Personel Başkanlığınca yayımlanan tebliğde, doğum sebebiyle verilen analık izni, aylıksız izin, sut izni; sicil, disiplin, kadroların tahsis, dağıtım ve kullanımında dikkat edilecek hususlar, ozluk dosyasının tutulmasına ilişkin usul ve esaslar konusunda acıklamalar yapılmıştır. 15 Nisan 2011 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan tebliği gormek icin başlığa tıklayınız. 15 Nisan 2011 CUMAResmî GazeteSayı : 27906
TEBLİĞ
Devlet Personel Başkanlığından:
KAMU PERSONELİ GENEL TEBLİĞİ
(SERİ NO: 2)
25/2/2011 tarihli ve 27857 (Mukerrer) sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan 13/2/2011 tarihli ve 6111 sayılı Kanunla 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda yapılan değişikliklerle ilgili olarak uygulama birliğinin sağlanması ile kamu kurum ve kuruluşlarının kadro tahsisi, dağılımı ve kullanımına ilişkin olarak yaptıkları işlemlerde etkinliğin artırılması amacıyla aşağıdaki acıklamaların yapılması gerekli gorulmuştur.
A) DEVLET MEMURLARINA DOĞUM SEBEBİYLE VERİLECEK İZİNLER
I. Doğum Sebebiyle Verilecek Analık İzni
657 sayılı Kanunun 104 uncu maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinde, 6111 sayılı Kanunla yapılan değişiklikten once; ?Memura doğum yapmasından once 8 hafta ve doğum yaptığı tarihten itibaren 8 hafta olmak uzere toplam 16 hafta sure ile aylıklı izin verilir. Coğul gebelik halinde, doğumdan onceki 8 haftalık sureye 2 hafta sure eklenir. Ancak sağlık durumu uygun olduğu takdirde, tabibin onayı ile memur isterse doğumdan onceki 3 haftaya kadar işyerinde calışabilir. Bu durumda, memurun calıştığı sureler, doğum sonrası surelere eklenir. Yukarıda ongorulen sureler memurun sağlık durumuna gore tabip raporunda belirlenecek miktarda uzatılabilir. Memurlara, bir yaşından kucuk cocuklarını emzirmeleri icin gunde toplam bir bucuk saat sut izni verilir. Sut izninin kullanımında annenin saat secimi hakkı vardır.? hukmu yer almaktaydı.

6111 sayılı Kanunla yapılan değişiklikten sonra; ?Kadın memura; doğumdan once sekiz, doğumdan sonra sekiz hafta olmak uzere toplam onaltı hafta sureyle analık izni verilir. Coğul gebelik durumunda, doğum oncesi sekiz haftalık analık izni suresine iki hafta eklenir. Ancak beklenen doğum tarihinden sekiz hafta oncesine kadar sağlık durumunun calışmaya uygun olduğunu tabip raporuyla belgeleyen kadın memur, isteği hÂlinde doğumdan onceki uc haftaya kadar kurumunda calışabilir. Bu durumda, doğum oncesinde bu rapora dayanarak fiilen calıştığı sureler doğum sonrası analık izni suresine eklenir. Doğumun erken gercekleşmesi sebebiyle, doğum oncesi analık izninin kullanılamayan bolumu de doğum sonrası analık izni suresine ilave edilir. Doğumda veya doğum sonrasında analık izni kullanılırken annenin olumu hÂlinde, isteği uzerine memur olan babaya anne icin ongorulen sure kadar izin verilir.? hukmu getirilmiştir.
Yapılan bu değişiklik sonrası 657 sayılı Kanunun değişik 104 uncu maddesinin (A) fıkrası cercevesinde doğum sebebiyle verilecek analık izninin uygulanmasına ilişkin acıklamalara aşağıda yer verilmiştir:
1- Memura doğum yapmasından once sekiz ve doğum yapmasından sonra sekiz hafta olmak uzere toplam onaltı hafta sureyle analık izni verilmekte, coğul gebeliklerde (ikiz, ucuz, ...) doğum oncesi sekiz haftalık analık izni suresine iki haftalık bir sure daha ilave edilmektedir. Boylece coğul gebeliklerde doğumdan onceki analık izni suresi on haftadır.
2- Memura, sağlık durumunun calışmaya uygun olduğunu tabip raporu ile belgelendirmesine bağlı olarak, isteği uzerine doğumdan onceki uc haftaya kadar Kurumunda calışabilmesi ve bu durumda tabip raporuna dayanarak Kurumunda fiilen calıştığı surelerin doğum sonrası analık izni suresine eklenmesi imkanı tanınmıştır.
3- Doğumun erken gercekleşmesi sebebiyle, doğum oncesi analık izninin kullanılamayan bolumu de doğum sonrası analık izni suresine ilave edilmiştir. Soz konusu hukum ile; beklenen doğum tarihinden daha once doğum yapan kadın memurun, erken doğum nedeniyle doğum oncesinde kullanamadığı analık izni surelerinin doğum sonrası analık izni suresine eklenmesi imkanı getirilmiştir.

4- Doğumda veya doğum sonrasında analık izni kullanılırken annenin olumu hÂlinde, isteği uzerine memur olan babaya anne icin ongorulen sure kadar izin verilmesi imkanı getirilmiştir.
Bu hukmun uygulanma şekli;
a) Doğumdan onceki uc haftaya kadar Kurumunda calışabileceği tabip raporuyla onaylanan ve doğum sonrası analık iznine eklenmesi gereken azami beş haftalık sure icerisinde kanuni izinlerini kullanan kadın memurun, doğum sonrası analık iznine sadece doğum oncesi analık izni icerisinde Kurumunda fiilen calışarak gecirdiği surelerin eklenmesi gerekmekte olup, bu sure icerisinde alınan kanuni izinler doğum sonrası analık iznine ilave edilemeyecektir.
b) Memurun doğumdan onceki sekiz haftalık analık izninin, doğum tarihinden onceki uc haftaya kadarki kısmını Kurumunda calışarak gecirebileceği, bu durumda tabip raporuna bağlı olarak Kurumunda fiilen calışarak gecirdiği azami beş haftalık izin suresinin doğum sonrası analık izni suresine ekleneceği hukme bağlanmış olduğundan, sağlık durumunun uygun olduğunu tabip raporu ile belgelendirmeden Kurumunda calışmaya devam eden memurun fiilen calıştığı surelerin doğum sonrası analık iznine eklenmesi mumkun bulunmamaktadır.
c) Beklenen doğum tarihinden once doğum yapan memurun, doğum yapmadan once kullanamadığı analık izni sureleri, doğum sonrası analık izni surelerine ilave edilecektir.

Bu cercevede;
- Doğumdan once sekiz hafta sureli analık iznine ayrılan ve bu sure icerisinde erken doğum yapan memurun, erken doğum sebebiyle kullanamadığı doğum oncesi analık izni sureleri, doğum sonrası sekiz haftalık analık iznine eklenecektir.
- Beklenen doğum tarihinden onceki uc haftaya kadar Kurumunda fiilen calışan kadın memurun, son uc haftalık doğum oncesi analık izni suresi icerisinde erken doğum yapması sebebiyle doğum oncesinde kullanamadığı analık izni suresi (kurumunda fiilen calışarak gecirdiği sureler ile birlikte), doğum sonrası analık izni suresine ilave edilecektir.
- Beklenen doğum tarihinden sekiz hafta oncesinde doğum oncesi analık iznine ayrılmayarak, sağlık durumunun uygun olduğuna dair tabip raporu almak suretiyle kurumunda fiilen calışmaya devam eden kadın memurun, bu sure icerisinde erken doğum yapması halinde, erken doğum sebebiyle kullanamadığı doğum oncesi analık izni suresi ile kurumunda fiilen calışarak gecirdiği sureler doğum sonrası sekiz haftalık analık iznine eklenecektir.
- Kadın memurun otuz ikinci haftadan once doğum yapması halinde, erken doğum sebebiyle kullanılamayan sekiz haftalık doğum oncesi analık izni suresinin tamamı doğum sonrası analık iznine ilave edilecektir.
c) 657 sayılı Kanunun 6111 sayılı Kanunla değişik 104 uncu maddesinin yururluğe girdiği 25/2/2011 tarihinden once erken doğum yapan ve mezkur maddenin yururluk tarihinde doğum sonrası analık iznini kullanan kadın memurun erken doğum sebebiyle kullanamadığı doğum oncesi analık izni sureleri, kullanmakta olduğu doğum sonrası analık iznine eklenecektir.
d) Doğumun beklenen tarihten sonra gercekleşmesi halinde, fazladan gecen sureler doğum sonrası analık izni suresinden duşulemeyecektir.
e) Devlet memurluğuna atanmadan once doğum yapan ve doğum yaptığı tarihten itibaren sekiz haftalık sure icerisinde goreve başlayanlara, 657 sayılı Kanunun 104 uncu maddesinin (A) fıkrası cercevesinde doğum yaptığı tarih dikkate alınarak sadece sekiz haftalık doğum sonrası analık izni suresinin kalan kısmı kullandırılacaktır.
II. Sut İzni
657 sayılı Kanunun 104 uncu maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinde, ?? Memurlara, bir yaşından kucuk cocuklarını emzirmeleri icin gunde toplam bir bucuk saat sut izni verilir. Sut izninin kullanımında annenin saat secimi hakkı vardır.? hukmu yer almaktaydı.
6111 sayılı Kanunla yapılan değişiklikten sonra mezkur maddenin (D) fıkrası ile; ?Kadın memura, cocuğunu emzirmesi icin doğum sonrası analık izni suresinin bitim tarihinden itibaren ilk altı ayda gunde uc saat, ikinci altı ayda gunde bir bucuk saat sut izni verilir. Sut izninin hangi saatler arasında ve gunde kac kez kullanılacağı hususunda, kadın memurun tercihi esastır.? hukmu getirilmiştir.
Yapılan bu değişiklik sonrası 657 sayılı Kanunun 104 uncu maddesinin anılan fıkrası cercevesinde doğum sebebiyle verilecek sut izninin uygulanmasına ilişkin acıklamalara aşağıda yer verilmiştir:
1- Memura bir yaşından kucuk cocuğunu emzirmesi icin gunde toplam bir bucuk saat olarak verilen sut izni, doğum sonrası analık izni suresinin (asgari 8, azami 13 hafta) bitim tarihinden itibaren ilk altı ayda gunde uc saate cıkarılmış ve ikinci altı ayda ise gunde bir bucuk saat olarak belirlenmiştir.
2- Sut izninin hangi saatler arasında ve gunde kac kez kullanılacağı hususu kadın memurun tercihine bırakılmıştır.
Bu hukmun uygulanma şekli;
a) Değişiklikten onceki hukme istinaden sut izni hakkını kullanmakta olan memura, doğum sonrası analık izni suresinin bitim tarihinden itibaren ilk altı ay icinde bulunması halinde gunde uc saat, doğum sonrası analık izni suresinin bitim tarihinden itibaren ikinci altı ay icinde bulunması halinde ise gunde bir bucuk saat sut izni kullandırılacaktır.
b) Sut izninin, kadın memurun cocuğunu emzirmesi icin gunluk olarak kullandırılması gereken bir izin hakkı olması sebebiyle bu iznin birleştirilerek sonraki gunlerde kullandırılmasına imkan bulunmamaktadır.
III. Doğum Sebebiyle Verilecek Aylıksız İzin
657 sayılı Kanunun 108 inci maddesinin ucuncu fıkrasında, ?Doğum yapan memurlara istekleri halinde 104 uncu maddenin (A) bendinde belirtilen surelerin bitiminden itibaren 12 aya kadar aylıksız izin verilir.? hukmu yer almaktaydı.
6111 sayılı Kanunla yapılan değişiklikten sonra ise mezkur Kanunun 108 inci maddesinin (B) fıkrası ile; ?Doğum yapan memura, 104 uncu madde uyarınca verilen doğum sonrası analık izni suresinin bitiminden; eşi doğum yapan memura ise, doğum tarihinden itibaren istekleri uzerine yirmidort aya kadar aylıksız izin verilir.? hukmu getirilmiştir.
Yapılan bu değişiklik sonrası 657 sayılı Kanunun değişik 108 inci maddesinin (B) fıkrası cercevesinde doğum sebebiyle verilecek aylıksız iznin uygulanmasına ilişkin acıklamalara aşağıda yer verilmiştir:
1- Doğum yapan memura isteği uzerine oniki aya kadar verilen aylıksız izin hakkı yirmidort aya cıkarılmış ve eşi doğum yapan memura da isteği uzerine yirmidort aya kadar aylıksız izin hakkı tanınmıştır.
2- Doğum yapan memura verilecek aylıksız iznin başlangıc tarihi, doğum sonrası analık izninin (asgari 8, azami 13 hafta) bitimi; eşi doğum yapan memura verilecek aylıksız iznin başlangıc tarihi ise doğum tarihi olarak belirlenmiştir.
Bu hukmun uygulanma şekli;
a) Mulga hukme istinaden doğum sebebiyle verilen aylıksız iznini kullanmakta olan kadın memurun aylıksız izin suresi, isteği uzerine yirmidort aya kadar cıkarılacaktır.
b) Mulga hukme istinaden doğum sebebiyle verilen on iki aylık aylıksız izin suresini tamamlayan kadın memura, isteği halinde yirmidort aylık aylıksız izin suresinin kalan kısmı kullandırılacaktır.
c) Eşi doğum yapan memura, eşinin Devlet memuru olup olmadığına bakılmaksızın, mezkur Kanunun 108 inci maddesinin (B) fıkrası cercevesinde isteği halinde yirmidort aya kadar aylıksız izin verilecektir. Ancak soz konusu iznin bitiş tarihi, eşinin doğum yaptığı tarihten itibaren hicbir surette yirmidort aylık surenin bitimini gecemeyecektir.
c) 657 sayılı Kanunun 6111 sayılı Kanunla değişik 108 inci maddesinin yururluğe girdiği 25/2/2011 tarihinden once eşi doğum yapan memura isteği uzerine yirmidort aylık aylıksız izin suresinin kalan kısmı kullandırılacaktır. Ancak, soz konusu aylıksız iznin bitiş tarihi, doğum tarihinden itibaren yirmidort aylık sureyi hicbir şekilde gecemeyecektir.
d) Eşlerin her ikisinin de memur olması halinde, doğum sebebiyle verilen aylıksız iznin yirmidort aylık sure icerisinde her iki eşe aynı donemde veya birbirini takip edecek şekilde kullandırılması mumkundur.
e) Doğum sonrası analık izninin bitiminde aylıksız izin verilen ve izin bitiminde goreve başlayan memurun yeniden aylıksız izin talebinde bulunması halinde, bu memura doğum sonrası analık izninin bitiş tarihini takip eden yirmidort aylık surenin aşılmaması kaydıyla tekrar aylıksız izin verilecektir.
f) Doğum yaptıktan sonra ataması yapılan memura, isteği uzerine doğum sonrası sekiz haftalık surenin bitimini takip eden tarihten itibaren yirmidort aylık surenin bitimini aşmayacak şekilde, aylıksız izin kullandırılacaktır.
B) SİCİL, DİSİPLİN VE DİĞER HUSUSLARA İLİŞKİN ACIKLAMALAR
1- 6111 sayılı Kanunla 657 sayılı Devlet Memurları Kanunundaki sicile ilişkin duzenlemeler yururlukten kaldırıldığından 2011 yılından başlamak uzere Devlet memurları icin sicil raporu doldurulmayacaktır. Gecmiş yıllara ait sicil raporlarının, 1/1/2011 tarihinden başlamak uzere beşinci yılın sonuna kadar muhafaza edilmesi gerekmektedir. 657 sayılı Kanun dışındaki kanunlarda yer alan sicil ve değerlendirmeye ilişkin hukumlerde bir değişiklik yapılmadığından bu hukumlerin uygulanmasına devam edilecektir. Diğer kanunların sicil konusunda 657 sayılı Kanuna atıf yapan hukumlerinin uygulama imkanı kalmadığından bu hukumler uyarınca işlem yapılmaması gerekmektedir.
Ayrıca, kurumların 657 sayılı Kanunun mulga 112 nci maddesine istinaden cıkarmış oldukları sicil amirleri yonetmeliklerinin dayanağı ve uygulama imkanı kalmadığından bu yonetmeliklerin yururlukten kaldırılması gerekmektedir. Bu kapsamdaki yonetmeliklerin Resmî Gazete'de yayımlanarak yururlukten kaldırılması uygun gorulmekte olup, bu hususta ayrıca goruş alınmasına gerek bulunmamaktadır.
2- 6111 sayılı Kanunun yururluk tarihinden once olumsuz sicil almaları sebebiyle kademe ilerlemesi yapamamış olan memurlara gecmişe donuk kademe ilerlemesi yapılmayacak ve herhangi bir mali ve sosyal hak verilmeyecektir. 2011 yılında kademe ilerlemesi yapılacak memurlar icin kademe ilerlemesinin durdurulması cezası verilmesi haric olmak uzere, bulunduğu kademede en az bir yıl calışmış olma ve bulunduğu derecede ilerleyebileceği bir kademenin bulunması dışında başka bir şart aranmayacaktır.
3- Halen aday memur statusunde bulunan memurlardan olumsuz sicil almış olanlar; adaylık devresi icinde eğitimde başarılı olmaları ve 6111 sayılı Kanunun yururluk tarihinden sonra disiplin cezası almamaları kaydıyla, 657 sayılı Kanunun 56 ncı maddesi hukumleri saklı kalmak uzere adaylık suresi sonunda disiplin amirlerinin teklifi ve atamaya yetkili amirlerinin onayı ile asli memurluğa atanacaklardır.
4- 2009 ve 2010 yıllarında iki defa ust uste olumsuz sicil almaları sebebiyle başka bir sicil amirinin emrine atanmış olan memurların genel hukumlere gore istihdamlarına devam edilecektir. Bu durumdakilerden henuz haklarında işlem tesis edilmemiş olanlarla ilgili olarak ise herhangi bir işlem yapma zorunluluğu bulunmamaktadır.
5- Adaylık suresi icerisinde 6111 sayılı Kanunun yururluk tarihinden once disiplin cezası almış olanlar hakkında disiplin cezası almış olmaları gerekcesiyle ilişik kesme hukumleri uygulanmayacaktır.
6- 6111 sayılı Kanunla 657 sayılı Kanunun disipline ilişkin hukumlerinde değişiklik yapılarak; memurların toplu muracaat ve şikÂyette bulunması, ikamet edilen il hudutlarının izinsiz terk edilmesi ve yasaklanmış her turlu yayının gorev mahallinde bulundurulması fiilleri disiplin cezası nedeni olmaktan cıkarılmış bulunmaktadır. Bu itibarla, Kanunun yururluğe girmesiyle birlikte bu fiiller nedeniyle acılmış bulunan disiplin soruşturmaları başka bir işleme gerek kalmaksızın sona erdirilecektir. Yine bu fiiller nedeniyle başlatılmış ve sonuclandırılmış olup henuz uygulanmamış olan disiplin cezaları uygulanmayacaktır. Bu fiiller nedeniyle verilen disiplin cezaları uygulanmış ise geriye donuk olarak herhangi bir şekilde malî ve sosyal hak sağlanamayacak ve hicbir şekilde odeme yapılmayacaktır. Ancak 657 sayılı Kanunun 133 uncu maddesindeki sure şartına bakılmaksızın sadece bu fiiller nedeniyle verilmiş bulunan disiplin cezaları ozluk dosyasından yetkili amirce re'sen cıkarılacaktır.
7- 657 sayılı Kanunun 6111 sayılı Kanunla değişik 132 nci maddesinin son fıkrasında yer alan aylıktan kesme cezası alanların 5 yıl, kademe ilerlemesinin durdurulması cezası alanların ise 10 yıl sureyle belli gorevlere atanamayacaklarına ilişkin hukmun uygulanmasında soz konusu sureler cezaların verildiği tarihten itibaren hesaplanacaktır.
8- 6111 sayılı Kanunla 657 sayılı Kanunun 135 inci maddesi değiştirilerek uyarma ve kınama cezalarına itiraz makamı olarak ust disiplin amiri yerine disiplin kurulu belirlendiğinden halihazırda itiraz incelemesi icin ust disiplin amirinde bulunan sonuclandırılmamış dosyalar disiplin kurullarına intikal ettirilecektir. Soz konusu maddede ayrıca, uyarma ve kınama cezalarına karşı da idari yargı yoluna başvuru hakkı tanındığından, ilgililer dava acma suresi icinde bu cezalara karşı idari yargı yoluna başvurabileceklerdir.
9- 6111 sayılı Kanunla 657 sayılı Kanunun 91 inci maddesinde değişiklik yapılarak, Devlet memuru olarak gorev yapmaktayken kadrosu kaldırılan memurların durumu ile bunların diğer kurumlara Devlet Personel Başkanlığı tarafından nakledilmelerine ilişkin usul ve esaslar duzenlenmiştir. Bu hukum sadece kanuni duzenlemeler sonucunda kadrosu kaldırılan Devlet memurlarını kapsamaktadır.
Soz konusu hukum, 657 sayılı Kanunun 125 inci maddesinin (E) bendi gereğince Devlet memurluğundan cıkarma cezası ile tecziye edilenler veya 98 inci maddesinin (b) bendi uyarınca memuriyeti sona erenler acısından yeniden memuriyete atanma hakkı vermediğinden bu yondeki talepler dikkate alınmayacaktır.
10- 6111 sayılı Kanunla 657 sayılı Kanunun 100 ve 101 inci maddelerinde yapılan değişiklikle, ozurlu memurların gunluk calışma sureleri ile hamile ve ozurlu memurların gece nobeti ve gece vardiyası gorevleriyle ilgili bu memurlar lehine duzenlemeler yapılmış, 104 uncu maddede yapılan değişiklikle de eşi doğum yapan memura verilen uc gunluk izin, babalık izni adı altında yeniden isimlendirilerek suresi on gune cıkarılmıştır. Mezkur duzenlemeler ile aynı Kanunun 105 inci maddesinin son fıkrasında yer alan aylıklı refakat izninden; 22/1/1990 tarihli ve 399 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin 58 inci maddesinde yer alan, ?Bu Kanun Hukmunde Kararnamenin teşebbus ve bağlı ortaklıklarda uygulanması sırasında birliği sağlamak ve doğacak tereddutleri gidermekle Devlet Personel Başkanlığı yetkili ve gorevlidir.
Sozleşmeli personele ilişkin olarak bu Kanun Hukmunde Kararnamede hukum bulunmayan hallerde, Devlet Personel Başkanlığının goruşu alınmak kaydıyla 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ilgili hukumleri uygulanır.? hukmu cercevesinde kamu iktisadi teşebbuslerinde 399 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin 3/c maddesi kapsamında gorev yapan sozleşmeli personel de aynı usul ve esaslar cercevesinde yararlandırılacaktır.
11- 657 sayılı Kanunun değişik 122 nci maddesinde, memurlara başarı ve ustun başarı belgesi verilmesine ilişkin esaslar duzenlenmiştir. Bu hukum uyarınca verilecek olan başarı belgesi ve ustun başarı belgelerinin on yuzunde başlık (Başarı Belgesi, Ustun Başarı Belgesi), kurum logosu, ilgili personele ait bilgiler ve fotoğraf, belge verilmesine esas somut olay ve verilere ilişkin ozet bilgi, belgeyi veren makamın imza ve muhru; arka yuzunde verilme gerekcesi, 657 sayılı Kanunun 122 nci maddesine istinaden verildiğini belirtir ifade, tarih ve sayı bulunması zorunludur.
C) KADROLARIN TAHSİS, DAĞILIM VE KULLANIMINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
190 sayılı Kanun Hukmunde Kararname kapsamında bulunan kamu kurum ve kuruluşlarının kadro tahsisi, dağılımı ve kullanımına ilişkin olarak yapmakta oldukları işlemlerin zaman kaybı ve kaynak israfına sebebiyet vermeyecek şekilde gercekleştirilmesini teminen kamu kurum ve kuruluşları aşağıda belirtilen hususlara riayet edeceklerdir.
1- 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 92 nci maddesine gore yapılacak atamalarda,
a) Butce kanunları gereğince Devlet Personel Başkanlığından alınması gerekli olan izinler alınmaksızın ilana cıkılmayacak, kişilere hak doğmasına yol acabilecek sınav, mulakat, kura, gibi uygulamalar yapılmayacaktır.
b) Personel alımlarında, genc işgucunun kamu yonetimine kazandırılması bakımından, Kamu Gorevlerine İlk Defa Atanacaklar İcin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yonetmelikte belirtilen usul ve esaslar cercevesinde personel alımına oncelik verilecek, bu yontemle personel temin edilememesi halinde daha once 657 sayılı Kanuna tabi olarak calışmış olanlardan acıktan atama yoluyla personel alımına gidilecek, bu şekilde de personel temin edilememesi durumunda, 657 sayılı Kanunun 92 nci maddesinin ucuncu fıkrasına gore bu Kanuna tabi olmayan personelden acıktan personel alımı yapılabilecektir.
2- Kurum ve kuruluşlar, 657 sayılı Kanunun 59 ve 92 nci maddeleri kapsamındaki atamalara ilişkin izin taleplerini belirli bir program dahilinde Devlet Personel Başkanlığına intikal ettirecekler, bu tur taleplerin yılın son aylarına bırakılmaması konusunda ozen gostereceklerdir.
3- 190 sayılı Kanun Hukmunde Kararname hukumleri cercevesinde kadro ihdası, serbest bırakma ve kadro değişiklikleri ile kadroların birimler arası aktarılmasına ilişkin talepler, Devlet Personel Başkanlığına ?DPB e-Uygulama/Kadro Uygulaması? projesi kapsamında elektronik ortamda iletilen bilgilere gore değerlendirilecek olup, sozu edilen bilgilerin kurumlarca doğru ve guncel olarak girilmesi, hizmetlerin doğru, etkin ve hızlı bir şekilde yurutulmesini sağlayacağından kurumlar bu konuda azami hassasiyet gostereceklerdir.
D) OZLUK DOSYASI TUTULMASINA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR
657 sayılı Kanunun 6111 sayılı Kanunla değiştirilen ?Memur bilgi sistemi, ozluk dosyası? başlıklı 109 uncu maddesinin son fıkrasında, ?Ozluk dosyalarının tutulma esasları ile ozluk dosyalarında yer alacak belgelere ilişkin usûl ve esaslar Devlet Personel Başkanlığınca belirlenir.? denilmektedir. Mezkur hukme istinaden aşağıdaki usul ve esaslara gore işlem yapılması gerekli gorulmuştur.
1- Memurlar, Turkiye Cumhuriyeti kimlik numarası esas alınarak kurumlarınca tutulacak personel bilgi sistemine kaydolunurlar. Burada memurun adı, soyadı, cinsiyeti, doğum tarihi ve yeri, oğrenimi, kadro unvanı ve derecesi, memuriyete başlama tarihi, memuriyetten ayrılma tarihi ve sebebi, sendika uyeliğine ilişkin bilgiler ile gerekli gorulecek diğer mesleki bilgiler kaydedilir.
2- Kurumlarca her memura uzerinde memurun kurumu, adı, soyadı, unvanı, Turkiye Cumhuriyeti kimlik numarası, fotoğrafı ve gerekli gorulen diğer bilgilerin yer aldığı bir kurum kimlik belgesi verilir.
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/B ve 4/C maddelerine gore istihdam edilenler, personel bilgi sistemine kaydolunur ve bunlara kurum kimlik belgesi verilir. Soz konusu personel icin personel bilgi dosyası tutulur.
3- Her memur icin bir ozluk dosyası tutulur. Ozluk dosyalarının itina ile doğru ve tarafsız bir şekilde tutulmasından personel birimleri sorumludur.
4- Ozluk dosyaları memurların başarı, yeterlik ve ehliyetlerinin tespitinde, kademe ilerlemelerinde, derece yukselmelerinde, emekliye ayrılmalarında veya hizmetle ilişkilerinin kesilmesinde goz onunde bulundurulur.
5- Ozluk dosyası sekiz bolumden oluşur:
Birinci bolumde; ilk-yeniden-naklen atamaya ilişkin belgeler,
İkinci bolumde; oğrenim durumu, bildiği yabancı diller ve derecesi, yaptığı lisansustu eğitim-staj ve incelemeleri ile ilgili belgeler, katıldığı her turlu eğitim faaliyetine ilişkin belgeler, kendisi tarafından verilen yayın ve eserlerine ilişkin bilgiler,
Ucuncu bolumde; memurun kullandığı izinlere ilişkin belgeler,
Dorduncu bolumde; memur hakkında yapılan disiplin soruşturmalarına ilişkin evraklar ile verilen disiplin cezaları, yargı organlarınca memur hakkında verilmiş karar ornekleri, gorevden uzaklaştırmaya ilişkin belgeler ile varsa inceleme, soruşturma ve denetim raporları,
Beşinci bolumde; kurumlarca gerekli gorulmesi halinde memurun maaş, ucret, harcırah ve sair parasal haklarına ilişkin belgeler, emeklilik durumuna ilişkin belgeler, bakmakla yukumlu olduğu kişilere ilişkin bildirimler, mal beyannameleri ile sendika uyeliğine ilişkin belgeler,
Altıncı bolumde; memurun adaylık ve asli memurluğa atanmasına ilişkin belgeler, derece ve kademe ilerlemeleri, sınıf, yer, unvan, gorev değişiklikleri ile ilgili belgeler, gecici gorevlendirilmesine ilişkin belgeler,
Yedinci bolumde; odul, başarı ve ustun başarı belgesi verilmesine ilişkin bilgi ve belgeler,
Sekizinci bolumde; askerlik durumu, mecburi hizmet yukumluluğu ve ozurluluk durumuna ilişkin belgeler ile yukarıdaki bolumler kapsamına girmeyen memurun hizmet durumuna ilişkin diğer mesleki bilgi ve belgeler,
Saklanır.
6- Belgeler ozluk dosyasının ilgili bolumune, eski tarihli olan altta olacak şekilde, kronolojik sıraya gore yerleştirilir.
7- Bakanlıklar ve diğer kamu kurum ve kuruluşları, ozluk dosyasında yer alan bilgilerden istihdam politikalarının tespiti ve uygulanmasında gerekli gorduklerini merkezde elektronik ortamda tutarlar.
8- Gorevi herhangi bir şekilde sona eren memurların ozluk dosyaları kurumlarınca saklanır.
9- Ozluk dosyalarının tutulması ve muhafazasında ozel hayatın gizliliği ilkesine riayet edilir. Ozluk dosyası iceriği hakkında soruşturma ve kovuşturmaya yetkili merciler dışındakilere acıklama yapılamaz, bilgi verilemez. Ayrıca kişinin rızası olmaksızın ozluk dosyasındaki bilgiler ve kayıtlar esas alınarak kişi hakkında yayında bulunulamaz.
10- 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/B ve 4/C maddelerine gore istihdam edilen personelin personel bilgi dosyasında; kronolojik sıraya gore sozleşmeler, oğrenim durumuna ilişkin belgeler, kurum ici yer ve unvan değişikliklerine ilişkin belgeler, izinler, sendika uyeliğine ilişkin bilgiler, sozleşme feshi ve hizmete yonelik diğer belgeler tutulur.
E) DEĞİŞTİRİLEN TEBLİĞ
1- 8/10/2003 tarihli ve 25253 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı Kanun Cercevesinde Nakledilecek Personel Hakkında Tebliğin 4 uncu maddesinin (f) fıkrasındaki ?Nakil hakkı bulunan işci personel;? ibaresi ?Nakil hakkı bulunan diğer personel;? olarak değiştirilmiştir.
2- Aynı Tebliğin 7 nci maddesinin ucuncu fıkrasının (A) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
?A) Merkez Teşkilatında: Daire Başkanı, Daire Başkanı bulunmaması halinde Mudur,?
3- Aynı Tebliğin Gecici 1 inci maddesi yururlukten kaldırılmıştır.
F) YURURLUKTEN KALDIRILAN TEBLİĞ
26/8/2004 tarihli ve 25565 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Devlet Memurlarına Doğum Sebebiyle Verilecek İzinler Hakkında Tebliğ (Tebliğ No:2004/3) yururlukten kaldırılmıştır.
Tebliğ olunur.