
YONETMELİK
Maliye Bakanlığından:
GENEL BUTCE KAPSAMINDAKİ KAMU İDARELERİNİN ODEME
VE TAHSİLAT İŞLEMLERİNİN ELEKTRONİK ORTAMDA
GERCEKLEŞTİRİLMESİNE İLİŞKİN USUL VE ESASLAR
BİRİNCİ BOLUM
Amac, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amac ve kapsam
MADDE 1 ? (1) Bu Usul ve Esasların amacı, genel butce kapsamındaki kamu idarelerinin nakit ihtiyaclarının belirlenmesine, karşılanmasına, odemelerin gercekleştirilmesine ve tahsilatın Tek Hazine Hesabına aktarılmasına ilişkin işlemlerin elektronik ortamda verilecek talimatlarla yapılmasını duzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2 ? (1) Bu Usul ve Esaslar, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yonetimi ve Kontrol Kanununun 6 ncı maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 ? (1) Bu Usul ve Esaslarda gecen;
a) Alıcı Banka: İlgili mevzuatına istinaden kendisine odeme yapılacak kişinin hesabının bulunduğu bankayı,
b) Bakanlık: Maliye Bakanlığını (Muhasebat Genel Mudurluğu),
c) Banka: Turkiye Cumhuriyet Merkez Bankasını,
c) Başkanlık: Gelir İdaresi Başkanlığını,
d) EFT: Bankaca kurulan ve işletilen Elektronik Fon Transfer sistemini,
e) Fon Aktarımı: EFT, havale veya virman yoluyla gercekleştirilen para transferlerini,
f) Genel Butceli İdareler: 5018 sayılı Kamu Malî Yonetimi ve Kontrol Kanununa ekli (I) sayılı cetvelde yer alan kamu idarelerini,
g) Gonderme Emri: Muhasebe birimleri tarafından Banka nezdindeki hesaplarından odeme yapılacak kişilerin hesaplarına aktarılacak tutarlara ilişkin bilgileri gosteren talimatı,
ğ) Guvenli Elektronik İmza: 15/1/2004 tarihli ve 5070 sayılı Elektronik İmza Kanununda tanımlanan guvenli elektronik imzayı,
h) IBAN: Uluslararası banka hesap numarasını,
ı) Kamu Elektronik Odeme Sistemi (KEOS): Bakanlık ve Banka tarafından kamu odemelerinin elektronik ortamda gercekleştirilmesini sağlayan bilişim sistemini,
i) KBS: Bakanlıkca işletilen Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemini,
j) KBS-KEOS: Bakanlıkca işletilen Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sisteminde yer alan ve gonderme emirlerinin elektronik ortamda Bankaya aktarılmasını sağlayan uygulamayı,
k) Kullanıcılar: Kurum sorumlusunu, birim sorumlusunu, talimat aktarma yetkilisini ve talimat aktarma yetkilisi yardımcısını,
l) Muhabir Banka: Merkez dışı muhasebe birimlerinin tahsilat hesaplarının bulunduğu bankayı,
m) Muhabir Banka Tek Hazine Tahsilat Hesabı: Muhabir banka nezdinde Hazine İc Odemeler Muhasebe Birimi adına acılan, merkez dışı muhasebe birimlerinin tahsilat hesap bakiyelerinin aktarılacağı vadesiz mevduat hesabını,
n) Muhasebe Birimi: Musteşarlık muhasebe birimleri haric olmak uzere genel butceli idarelerin muhasebe hizmetlerinin yapıldığı birimini,
o) Musteşarlık: Hazine Musteşarlığını,
o) Odeme Belgesi: İdarelerce, butceden yapılacak kesin odemeler icin duzenlenen Genel Yonetim Muhasebe Yonetmeliği eki Ornek: 1 numaralı Odeme Emri Belgesini; on odeme suretiyle yapılacak odemelerde ise anılan Yonetmelik eki Ornek: 2 numaralı Muhasebe İşlem Fişini,
p) Sertifika: Banka tarafından uretilen ve kullanıcıların KEOS'e erişebilmeleri icin gerekli olan elektronik yetki belgesini,
r) Talimat Aktarma Yetkilisi: Bankaya talimat vermeye yetkili kılınan kişiyi,
s) Talimat Aktarma Yetkilisi Yardımcısı: Gonderme emirlerini talimat aktarma yetkilisinin onayına sunan kişiyi,
ş) TCKN: Turkiye Cumhuriyeti kimlik numarasını,
t) Tek Hazine Hesabı: Tek Hazine Tahsilat ve Tek Hazine Odeme Hesaplarının ust hesabını,
u) Tek Hazine Tahsilat Hesabı: Banka nezdinde Hazine İc Odemeler Muhasebe Birimi adına acılan vadesiz mevduat hesabını,
u) Tek Hazine Odeme Hesabı: Banka nezdinde Hazine İc Odemeler Muhasebe Birimi adına acılan vadesiz mevduat hesabını,
v) TIC-KEOS: Banka tarafından kamu odemelerinin elektronik ortamda gercekleştirilmesi amacı ile kurulan ve işletilen sistemi,
y) VEDOP: Gelir İdaresi Başkanlığı otomasyon sistemlerini,
z) VKN: Vergi Kimlik Numarasını,
ifade eder.
İKİNCİ BOLUM
Kullanıcılar ve Sertifika
Kullanıcılar
MADDE 4 ? (1) Genel butce kapsamındaki kamu idarelerinin, elektronik ortamda nakit ihtiyaclarının belirlenmesi, karşılanması, odemelerin gercekleştirilmesi ve tahsilat işlemleri bu Usul ve Esaslarda belirlenen kullanıcılar tarafından yerine getirilir.
(2) Kullanıcılar, şifreleri, sertifikaları ve guvenli elektronik imzaları ile yapacakları işlemlerden sorumludurlar.
Kurum sorumlusu
MADDE 5 ? (1) Kurum Sorumlusu gorevli olduğu merkez veya il duzeyindeki birim sorumlularını yetkilendirmekle gorevli personel olup Bakanlık tarafından belirlenerek Bankaya bildirilir.
(2) Kurum sorumlusu; kendisinin veya birim sorumlusunun izin, rapor gibi nedenlerle gecici olarak gorevden ayrılması durumunda vekalet edecek personeli yetkilendirir; vekalet bitimi ile birim sorumlusunun gorevinden surekli ayrılması durumlarında ise yetkileri derhal iptal eder.
(3) Yetki devredebilecek kurum sorumluları ve buna ilişkin hususlar Bakanlıkca belirlenir.
(4) Kurum sorumlusunun gorevinden surekli ayrılması durumunda Bakanlık yeni bir kurum sorumlusu belirleyerek Bankaya bildirir.
Birim sorumlusu ve talimat aktarma yetkilisi
MADDE 6 ? (1) Birim sorumlusu, muhasebe hizmetlerinin yurutulmesinden ve muhasebe biriminin yonetiminden sorumlu olan kişidir.
(2) Birim sorumlusu, aynı zamanda talimat aktarma yetkilisidir.
(3) Birim sorumlusu, gerektiğinde ilgili mevzuatı uyarınca belirlenmiş yardımcısını veya yardımcılarını talimat aktarma yetkilisi olarak, biriminde gorevli en az bir personeli de talimat aktarma yetkilisi yardımcısı olarak yetkilendirmeye ve gerekli hallerde bu yetkileri iptal etmeye yetkili ve gorevlidir.
(4) Aynı muhasebe biriminde aynı kişi hem talimat aktarma yetkilisi hem yardımcısı olarak yetkilendirilemez.
Sertifika
MADDE 7 ? (1) Kullanıcıların sertifikaları Bankaca uretilir.
(2) Kurum sorumluları sertifikalarını Bankadan elden teslim alırlar. Birim sorumluları, talimat aktarma yetkilileri ve talimat aktarma yetkilisi yardımcıları ise KEOS uzerinden elektronik ortamda alırlar.
(3) Kurum sorumlusu ve birim sorumlusunun izin, rapor gibi nedenlerle gecici olarak gorevden ayrılmaları durumunda yerlerine vekaleten gorevlendirilenler sertifikalarını elektronik ortamda alırlar.
UCUNCU BOLUM
Odeme ve Tahsilat İşlemleri
Banka hesapları
MADDE 8 ? (1) Yurt ici odemeler icin Banka nezdinde muhasebe birimleri adına odeme hesabı ve tahsilat icin Banka veya muhabir banka nezdinde tahsilat hesabı acılır. Vergi daireleri adına sadece tahsilat hesabı acılır.
(2) Her hangi bir banka şubesi bulunmayan yerlerde muhasebe birimlerinin kasa nakit ihtiyacını teminen muhabir banka nezdinde ayrıca odeme hesabı acılır.
(3) Yurt dışı odemeler icin Merkez muhasebe birimleri adına ayrıca Bankanın Ankara Şubesi nezdinde yurt dışı odeme hesabı acılır.
(4) Muhasebe birimleri ve vergi daireleri adına bu hesapları acmaya ve kapatmaya Bakanlık yetkilidir.
(5) Odeme hesaplarından para cekilemez, yapılan odemelerden iadeler haric tahsilat icin kullanılamaz. Tahsilat hesaplarından odeme yapılamaz. Odeme ve tahsilat hesapları arasında hicbir şekilde aktarım yapılamaz. Odeme hesaplarına Musteşarlıktan yapılan nakit aktarımları haric olmak uzere diğer kaynaklardan hicbir şekilde nakit aktarımı yapılamaz.
(6) Yurt dışı odemeleri sadece yurt dışı odeme hesabından yapılır.
(7) 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulu Hakkında Kanunun 41 inci maddesine istinaden aracı bankalarda acılmış ve acılacak hesaplar icin bu madde hukumleri uygulanmaz.
(8) İlgili mevzuatı uyarınca ayrı hesaplarda izlenmesi gereken odeme ve tahsilat işlemleri icin bu Usul ve Esaslar hukumleri uygulanmamak uzere muhasebe birimi adına hesap acılmasına Musteşarlığın uygun goruşu uzerine Bakanlıkca izin verilebilir.
Nakit talep ve tahsisleri hesabı
MADDE 9 ? (1) Muhasebe birimlerince yapılacak odemelere ilişkin nakit ihtiyacının belirlenebilmesi ve Musteşarlıkca karşılanabilmesi amacıyla, Genel Yonetim Muhasebe Yonetmeliği ile Merkezi Yonetim Muhasebe Yonetmeliğinde Bakanlığa verilen yetki cercevesinde acılan 325- Nakit Talep ve Tahsisleri Hesabı kullanılır.
(2) İlgili mevzuatı uyarınca belirli bir surede veya gunde odenmesi zorunlu olan vadeye bağlı odemeler, cari veya sermaye nitelikli mal ve hizmet alımlarının finansmanı amacıyla karşılıksız olarak yapılan transfer odemeleri ile bunlar dışında kalan diğer odemeler icin bu hesabın ilgili yardımcı hesap kodları kullanılır.
(3) Yapılacak odemelerin yardımcı hesap kodları ile ilişkilendirilmesi Musteşarlığın goruşu alınarak Bakanlıkca yapılır ve KBS'de tanımlanır.
Nakit ihtiyacı, talebi ve karşılanması
MADDE 10 ? (1) Harcama birimleri tarafından muhasebe birimlerine gonderilen odeme belgelerinin ilgili mevzuatına gore kontrolu sonucunda odenebilir olanlar ile muhasebe birimince yapılacak diğer odemeler muhasebe birimi tarafından KBS'de muhasebeleştirilir.
(2) Muhasebe kaydındaki 325- Nakit Talep ve Tahsisleri Hesabının alacak tutarı nakit ihtiyacı olarak KBS aracılığıyla Musteşarlığa iletilerek karşılanması talep edilir.
(3) Nakit talepleri, tam iş gunlerinde saat 15:30'a kadar, yarım iş gunlerinde saat 10:30'a kadar yapılır.
(4) Musteşarlık gelen nakit taleplerini aynı gun, nakit programını, vadeye bağlı odemelere ait nakit taleplerinin vade tarihini de dikkate alarak inceler ve karşıladıklarını, tam iş gunlerinde saat 16:30'da, yarım iş gunlerinde saat 11:00'da; yurt dışı odemelerinde ise tam iş gunlerinde ayrıca saat 12:00'da, KBS aracılığıyla muhasebe birimlerine gonderir.
(5) Musteşarlıkca karşılanan nakit talepleri icin aynı gun Hazine İc Odemeler Muhasebe Birimi tarafından KBS'de gonderme emri duzenlenerek elektronik ortamda Bankaya gonderilir.
(6) Banka takip eden iş gunu saat 09:00'a kadar Tek Hazine Odeme Hesabından muhasebe birimlerinin odeme hesaplarına nakit aktarımı yapar.
(7) Ortaya cıkan istisnai durumlarda Bakanlık ve Musteşarlığın mutabakatı ile nakdin talep edilmesi, karşılanması ve aktarımı yukarıda belirtilen saatlere bağlı kalmaksızın aynı gun gercekleştirilebilir.
Gonderme emri kayıtlarının oluşturulması ve bankaya aktarılması
MADDE 11 ? (1) Muhasebe birimleri, Musteşarlıkca karşılanan nakit tutarını esas alarak odeme yapılacak kişilerin hesabına aktarma yapılmak uzere KBS uzerinden her bir talimat icin otomatik gonderme emri numarası almak suretiyle nakit talebinin karşılandığı gun gonderme emri kayıtlarını oluştururlar.
(2) Aynı gun talimat aktarma yetkilisi yardımcısı oluşturulan gonderme emri kayıtlarını, odeme yapılacak kişinin TCKN/VKN'si, adı-soyadı, hesap numarası/IBAN ile ilgili mevzuat uyarınca yapılması gereken diğer kontrolleri yaparak KBS-KEOS uygulaması uzerinden talimat aktarma yetkilisinin onayına hazır hale getirir.
(3) Talimat aktarma yetkilisi, onayına sunulan gonderme emirlerini 2'nci fıkrada belirtilen kontrolleri yaparak elektronik ortamda aynı gun, tam iş gunlerinde saat 17:30'a, yarım iş gunlerinde saat 13:00'a kadar KBS-KEOS uzerinden onaylayarak Bankaya aktarır. Bankaya aktarılmasında engel bir durumu olanları talimat aktarma yetkilisi yardımcısına iade eder.
(4) Bankaya aktarılan gonderme emirlerinden odenmesine engel bir durumu sonradan tespit edilen ve Banka tarafından henuz gercekleştirilmeyenler talimat aktarma yetkilisi tarafından geri cekilir.
(5) Yukarıda belirtilen saatlere kadar Bankaya aktarılamayan gonderme emirlerinin bu saatler dışında Bankaya aktarılmasına ilişkin hususlar Bakanlık ve Banka tarafından birlikte belirlenir.
Bankaca gonderme emirlerinin yerine getirilmesi
MADDE 12 ? (1) Banka, kendisine aktarılan gonderme emrindeki alıcı banka kodu, alıcı şube kodu, alıcı hesap numarası/IBAN, alıcının TCKN/VKN'si, adı-soyadı, odeme tutarı ve diğer unsurlara hicbir şekilde mudahale edemez.
(2) Banka gelen gonderme emirlerini, aktarılma sırası ve muhasebe biriminin odeme hesabındaki tutarı dikkate alarak ilgili alıcı bankaya fon aktarımı yapmak suretiyle yerine getirir.
(3) Tam iş gunlerinde saat 17:00'a kadar, yarım iş gunlerinde 12:30'a kadar nakdi gelmeyen gonderme emirleri Bankaca gercekleştirilmez.
Alıcı bankaca yapılacak işlemler
MADDE 13 ? (1) Alıcı banka Bankadan gelen fon aktarımını, aktarımdaki alıcıya ait TCKN/VKN ile hesap numarası/IBAN bilgilerini kendi kayıtlarında yer alan bilgilerle kontrol ederek birebir tutması halinde kabul eder.
(2) Banka dışındaki diğer alıcı bankalar, kendi kayıtlarında yer alan bilgilerle tutmayan fon aktarımını, saat 13:30'a kadar gelen aktarımlarda aynı gun, bu saatten sonra gelen aktarımlarda bir sonraki iş gunu, ?İADE? mesajı ile Bankaya iade eder. Banka, alıcı banka sıfatıyla kendi kayıtlarında yer alan bilgilerle tutmayan fon aktarımını aynı gun ilgili hata kodu ile akıbet bilgilerinde gosterir.
Gonderme emri kayıtlarının kapatılması
MADDE 14 ? (1) Banka, muhasebe birimlerine KEOS aracılığıyla elektronik ortamda gonderme emirlerinin akıbetini, hesap hareketleri ve bakiyelerinin goruntulenmesini, dekont ve hesap ozeti alınmasını sağlar.
(2) Banka, gercekleştirilen gonderme emirleri ile gercekleştirilemeyen emirleri, gercekleştirilememe sebepleri ile birlikte KEOS uzerinde gosterir.
(3) Banka, alıcı banka tarafından iade edilen gonderme emirlerine ilişkin iade nedenini banka hesap ozet cetvelinde gosterir.
(4) Bakanlıkca talep edilmedikce bu bilgi ve belgeler kağıt ortamında gonderilmez.
(5) Muhasebe birimi, gonderme emirlerinin akıbetini KEOS uzerinden takip ederek akıbet bilgisi ile banka hesap ozet cetvelini alır ve gerekli muhasebe kayıtlarını yapar.
Vergi dairelerinin ret ve iade odemeleri
MADDE 15 ? (1) Vergi dairelerinin ret ve iade odemelerinde, nakit talebi, gonderme emri oluşturulması ve Bankaya aktarılması işlemleri, Bakanlıkca belirlenen muhasebe birimlerince yapılır.
(2) Vergi daireleri, bu odemelerine ilişkin gerekli bilgileri odeme gununden en az bir iş gunu oncesi tam iş gunlerinde saat 12:30'a kadar, yarım iş gunlerinde 09:30'a kadar 511- Muhasebe Birimleri Arası İşlemler Hesabı kullanılarak VEDOP uzerinden elektronik ortamda muhasebe birimine gonderirler. Odeme bilgilerine ilişkin ıslak imzalı muhasebe işlem fişleri de ekleri olmaksızın aynı gun tam iş gunlerinde saat 14:30'a kadar, yarım iş gunlerinde 10:00'a kadar muhasebe birimine tutanakla teslim edilir.
(3) Muhasebe birimi, elektronik ve ıslak imzalı gelen bilgiler uzerinde hicbir şekilde değişiklik yapamaz.
(4) Muhasebe birimi, elektronik ortamda gelen odeme bilgileri ile muhasebe işlem fişindeki odeme bilgilerini aynı gun karşılaştırarak uyumlu olanlar icin 10'uncu maddeye gore nakit talebini yapar. Uyumsuz olanları elektronik ortamda aynı gun, muhasebe işlem fişini ise en gec ertesi iş gunu saat 9:30'a kadar vergi dairesine tutanakla iade eder.
(5) Muhasebe birimi gonderme emirlerinden, gercekleştirilenleri elektronik ortamda; gercekleştirilmeyenleri ise emanet hesabına aldıktan sonra 511- Muhasebe Birimleri Arası İşlemler Hesabını kullanarak elektronik ortamda ve ıslak imzalı muhasebe işlem fişi de tutanakla teslim edilmek suretiyle, Bankaca işlemin yapıldığı tarihi izleyen iş gunu mesai saati bitimine kadar vergi dairesine bildirir.
(6) Islak imzalı muhasebe işlem fişi uygulamasına Başkanlığın goruşu alınarak Bakanlıkca son verilebilir.
Odeme hesabı bakiyesinin tek hazine hesabına aktarılması
MADDE 16 ? (1) Musteşarlıkca yapılan aktarımlardan, teknik arızalar sebebiyle gonderme emrine bağlanamayan tutarlar Bakanlığın bildirimi uzerine arıza giderilinceye kadar; maaş, ucret, sosyal guvenlik yukumlulukleri ile ret ve iadelere ilişkin tutarlar ise odemeler gercekleştirilinceye kadar, muhasebe birimi odeme hesaplarında bekletilir.
(2) Birinci fıkrada belirtilen durumlar dışında herhangi bir sebeple;
a) Yurt ici odeme hesabından ilgilisinin hesabına aktarılamayan tutarlar ile bu hesaba geri donen tutarlar muhasebe birimlerinden ayrıca bir talimat beklenilmeksizin aynı gun 17:30'da Banka tarafından geri cekilerek Tek Hazine Odeme Hesabına aktarılır.
b) Yurt dışı odeme hesabından ilgilisinin hesabına aktarılamayan tutarlar ile bu hesaba geri donen tutarlar muhasebe biriminin talimatı ile Banka tarafından Tek Hazine Odeme Hesabına aktarılır.
(3) Tek Hazine Odeme Hesabının bakiyesi gun sonunda Bankaca Tek Hazine Hesabına aktarılır.
Tahsilat hesabı
MADDE 17 ? (1) Muhasebe birimlerinin ve vergi dairelerinin butun tahsilatı Banka veya muhabir banka nezdindeki tahsilat hesaplarında toplanır.
(2) Banka, KEOS aracılığıyla muhasebe birimlerine tahsilat hesaplarına ilişkin hareket ve bakiye bilgilerinin goruntulenmesini, dekont ve banka hesap ozet cetveli alınmasını sağlar. Bakanlık ya da Musteşarlık tarafından talep edilmedikce bu bilgi ve belgeler kağıt ortamında gonderilmez.
(3) Muhabir banka muhasebe birimi ve vergi dairelerine, Banka ise vergi dairelerine, tahsilat hesaplarına ilişkin dekont ve banka hesap ozet cetvelini Merkezi Yonetim Muhasebe Yonetmeliği hukumleri cercevesinde verir.
Tahsilatın tek hazine hesabına aktarılması
MADDE 18 ? (1) Muhasebe birimlerinin ve vergi dairelerinin Banka nezdindeki tahsilat hesaplarındaki tutar Bankaca Tek Hazine Tahsilat Hesabına, Muhabir Banka nezdindeki tahsilat hesaplarındaki tutarlar ise Muhabir Bankaca Muhabir Banka Tek Hazine Tahsilat Hesabına, aynı gun aktarılır.
DORDUNCU BOLUM
Son Hukumler
Guvenlik
MADDE 19 ? (1) Bakanlık KBS'nin, Başkanlık VEDOP'un, Banka TIC-KEOS'un calışır durumda olmasını temin eder; sistem ve veri guvenliğini sağlarlar.
(2) Bakanlık ve Banka arasındaki sistem iletişiminde sertifika, gizli anahtar, şifre gibi guvenlikle ilgili hususlarda Bankaca belirlenen Web Servisleri Guvenlik Policesinde yer alan kriterler esas alınır.
(3) Kullanıcıların şifreleri, sertifikaları ve guvenli elektronik imzaları gizli olup bu gizliliği ve guvenliği sağlamak, kendilerinden başkalarının kullanmasına veya oğrenmesine imkan vermemek uzere gerekli tedbirleri almak zorundadırlar.
(4) İlgili birim amirleri, kullanıcıların yetkilendirme işlemlerine ilişkin tum yazışma ve tutanakları gerekli guvenliğin sağlandığı ayrı bir dosyada muhafaza ederler.
Uygulama kılavuzları
MADDE 20 ? (1) Bu Usul ve Esaslarda belirtilen işlemlere ve teknik aksaklıklar, veri hatlarındaki arızalar ile doğal afet, harp, seferberlik, yangın, grev ve lokavt gibi olağanustu durumlarda ne yapılacağına ilişkin ayrıntılı hususlar ilgisine gore Musteşarlık, Başkanlık ve Bankanın uygun goruşleri de alınarak Bakanlıkca cıkarılacak Uygulama Kılavuzlarında belirtilir.
Yetki
MADDE 21 ? (1) Bakanlık;
a) Musteşarlık, Başkanlık ve Bankanın uygun goruşleri alınmak suretiyle bu Usul ve Esaslarda belirtilen sure ve saatlerde yer ve zaman bakımından değişiklik yapmaya,
b) Sertifika yerine guvenli elektronik imza kullanılmasına,
c) Bu Usul ve Esasların uygulanması sırasında ortaya cıkan tereddutleri gidermeye,
yetkilidir.
Uygulamaya geciş ve hesapların kapatılması
GECİCİ MADDE 1 ? (1) Bu Usul ve Esasların yayımlandığı tarihten itibaren 6 ay icerisinde vergi daireleri ve muhasebe birimleri uygulama kapsamına alınır. Bakanlık, gerektiğinde bu sureyi Musteşarlık, Başkanlık ve Bankanın goruşlerini almak suretiyle 6 aya kadar uzatabilir.
(2) Uygulama kapsamına alınan muhasebe birimleri ve vergi daireleri adına bu Usul ve Esaslar cercevesinde actırılacak hesaplar dışındaki mevcut hesaplar Bakanlıkca kapattırılır.
Merkez muhasebe birimlerinin yurt dışı odeme hesapları
GECİCİ MADDE 2 ? (1) Merkez muhasebe birimlerinin yurt dışı odeme hesabından yapılacak odemeler icin duzenlenen gonderme emirlerinin elektronik ortamda Bankaya aktarılmasına ilişkin calışmalar tamamlanıncaya kadar soz konusu gonderme emirleri icin bu Usul ve Esasların gonderme emirlerinin Bankaya aktarılmasına ilişkin hukumleri uygulanmaz.
Yururluk
MADDE 22 ? (1) Sayıştay, Hazine Musteşarlığı ve Turkiye Cumhuriyet Merkez Bankasının goruşleri alınan bu Usul ve Esaslar yayımı tarihinde yururluğe girer.
Yurutme
MADDE 23 ? (1) Bu Usul ve Esasları Maliye Bakanı yurutur.