
2 Kasım 2011 CARŞAMBAResmî GazeteSayı : 28103
KANUN HUKMUNDE KARARNAME
TURK İŞBİRLİĞİ VE KOORDİNASYON AJANSI BAŞKANLIĞININ
TEŞKİLAT VE GOREVLERİ HAKKINDA KANUN
HUKMUNDE KARARNAME
Karar Sayısı: KHK/656
Turk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığının kurulması; 6/4/2011 tarihli ve 6223 sayılı Kanunun verdiği yetkiye dayanılarak, Bakanlar Kurulu'nca 24/10/2011 tarihinde kararlaştırılmıştır.
BİRİNCİ BOLUM
Amac, Kapsam, Teşkilat ve Gorevler
Amac ve kapsam
MADDE 1 ‒ (1) Bu Kanun Hukmunde Kararnamenin amacı; Turk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığının kuruluş, teşkilat, gorev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin usul ve esasları duzenlemektir.
Kuruluş ve teşkilat
MADDE 2 ‒ (1) İşbirliğinde bulunulması hedeflenen devletler ve topluluklarla iktisadi, ticari, teknik, sosyal, kulturel ve eğitim alanlarındaki ilişkileri projeler, programlar ve faaliyetler aracılığıyla geliştirmek, yapılacak katkı, yardım ve ilgili surecleri yurutmek ve kanunlarla verilen diğer gorevleri yapmak uzere, Başbakanlığa bağlı, kamu tuzel kişiliğini haiz ve ozel butceli Turk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı kurulmuştur. Kurumun kısa adı TİKA'dır.
(2) Başkanlığın teşkilatı ekli (I) sayılı cetvelde gosterilmiştir.
(3) Başbakan, Başkanlığın yonetimi ile ilgili yetkilerini gerekli gorduğu takdirde bir Bakan eliyle yurutebilir. Bu Kanun Hukmunde Kararnamede gecen Bakan deyiminden Başbakan veya ilgili Bakan anlaşılır.
Gorevler
MADDE 3 ‒ (1) Başkanlığın gorevleri, 5/5/1969 tarihli ve 1173 sayılı Milletlerarası Munasebetlerin Yurutulmesi ve Koordinasyonu Hakkında Kanun hukumleri saklı kalmak kaydıyla, şunlardır:
a) İşbirliğinde bulunulması hedeflenen ulke ve topluluklarla iktisadi, ticari, teknik, sosyal, kulturel ve eğitim alanlarındaki ilişkileri karşılıklı kalkınmaya da katkıda bulunacak şekilde projeler ve faaliyetler temelinde geliştirmek, soz konusu ulke ve toplulukların kalkınma hedef ve ihtiyaclarına uygun işbirliği program ve projelerini hazırlamak veya hazırlatmak, bununla ilgili gerekli duzenlemeleri ve takibi yapmak ve bunların uygulanmasında koordinasyonu sağlamak.
b) İşbirliğinde bulunulması hedeflenen ulke ve toplulukların iktisadi gelişim surecinde ihtiyac duyacakları ekonomik altyapı araclarını ve destek programlarını hazırlamak, ekonomik buyume, yatırım ortamının hazırlanması ve geliştirilmesi, işsizliğin ve yoksulluğun azaltılması, eğitim seviyesinin yukseltilmesi, iyi yonetişim, kadın ve ailenin toplumsal yaşamda ve kalkınmadaki rolu, bilgi teknolojileri transferi, cevre ve doğal kaynakların yonetimi, enerji, altyapı, surdurulebilir kalkınma gibi alanlarda katkı temin etmek, bu ulkelere kurumsal, insan kaynakları ve benzeri alanlarda kapasite geliştirme destekleri sağlamak.
c) Gerektiğinde yabancı ulke ve topluluklara yapılacak insani yardım ve teknik desteklerin koordinasyonunu sağlamak.
c) Kalkınma alanında ulusal ve yararlanıcı ulkelerin kamu kurumları, universiteleri, sivil toplum ve ozel sektor kuruluşları ile işbirliği halinde program, proje ve faaliyetler gercekleştirmek ve gerektiğinde uzman desteği sağlamak.
d) İşbirliği yapılması hedeflenen ulke ve topluluklarda kamu yonetimi, hukuk, eğitim, kultur ve diğer sosyal alanlardaki işbirliğini guclendirmek amacıyla proje ve programlar hazırlamak, hazırlatmak ve uygulamak, bu ulke ve topluluklardan eğitim ve staj amacıyla Turkiye'ye gonderilecek kamu gorevlileri ve diğer kişilere burs ve benzeri destek sağlamak.
e) Yurtdışında kulturel işbirliği programları yurutmek ve gerektiğinde Turk kulturuyle ilgili faaliyet gosteren merkezlerle işbirliği yapmak.
f) Kalkınma yardımları ve ulkemizin dış yardımlarıyla ilgili uygulama ve teknik koordinasyon ile takibi sağlamak, envanter hazırlamak ve raporlar yayınlamak.
g) Yurtdışında bulunan ortak tarihi, kulturel ve toplumsal mirasın ve değerlerin korunmasına, toplumlar arası onyargıların giderilmesine ve medeniyetler arası diyaloğun guclendirilmesine yonelik sosyal ve kulturel proje ve calışmaları uygulamak.
ğ) Gorev alanıyla ilgili olarak uluslararası işbirliğine ilişkin calışmalarda yer almak ve koordinasyonu sağlamak, gerektiğinde uluslararası kuruluşlar ve bunların temsilcilikleriyle ortaklaşa projeler yurutmek.
h) İşbirliğinde bulunulması hedeflenen ulkelerin yanı sıra, ozellikle tarihi, coğrafi, sosyal ve kulturel bağlarımızın bulunduğu ulkelere, ilgili ulkenin kalkınmışlık duzeyine bakılmaksızın, teknik katkı ve destekte bulunmak ve ortak projelere acık olan tum ulkelerden gelecek talepleri değerlendirmek.
ı) Başkanlığın faaliyetleri kapsamında programa alınacak ulke ve topluluklara yonelik işbirliği ve yardım projeleri hakkında Danışma Kuruluna bilgi vermek.
i) Mevzuatla Başkanlığa verilen diğer gorev ve hizmetleri yapmak.
Başkan ve Başkan Yardımcıları
MADDE 4 ‒ (1) Başkan, Başkanlığın en ust amiri olup, Başkanlık hizmetlerini; mevzuata, hukumetin genel siyaseti, dış politikası ve Danışma Kurulu tavsiyeleri cercevesinde Başkanlığın amac ve politikaları ile işbirliği kapsamındaki ulkelerin ihtiyaclarına uygun olarak yurutmek ve faaliyet alanına giren konularda diğer kamu kurum ve kuruluşlarıyla işbirliği ve koordinasyonu sağlamakla gorevlidir. Başkan, Bakana karşı sorumludur.
(2) Başkana yardımcı olmak uzere uc Başkan Yardımcısı atanabilir. Başkan Yardımcıları, Başkan tarafından verilen gorevleri yerine getirir ve Başkana karşı sorumludur.
Hizmet birimleri
MADDE 5 ‒ (1) Başkanlığın hizmet birimleri şunlardır:
a) Orta Asya ve Kafkaslar Dairesi Başkanlığı.
b) Balkanlar ve Doğu Avrupa Dairesi Başkanlığı.
c) Ortadoğu ve Afrika Dairesi Başkanlığı.
c) Doğu ve Guney Asya, Pasifik ve Latin Amerika Dairesi Başkanlığı.
d) Dış İlişkiler ve Ortaklıklar Dairesi Başkanlığı.
e) Hukuk Muşavirliği.
f) Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
g) İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı.
(2) Birinci fıkranın (a), (b), (c) ve (c) bentlerinde belirtilen Daire Başkanlıklarının gorev alanına giren ulkeler Başkan tarafından belirlenir. Bu Daire Başkanlıkları, gorev alanlarına giren ulkelerle sınırlı olarak 3 uncu maddede sayılan gorevler ile Başkan tarafından verilen diğer gorevleri yerine getirir.
(3) Dış İlişkiler ve Ortaklıklar Dairesi Başkanlığının gorevleri şunlardır:
a) Birden fazla ulke ve bolgeyi ilgilendiren program, proje ve faaliyetler icin 3 uncu maddede sayılan gorevleri, ilgili Daire Başkanlıkları ile işbirliği icinde yerine getirmek.
b) Kalkınma yardımları ile teknik destek ve insani yardımları, sivil toplum kuruluşları ve gonullu kuruluşlarla işbirliği halinde geliştirmek ve uygulamak.
c) Uluslararası kuruluşlar ve diğer ulkelerin kalkınma teşkilatları ile işbirliği yapmak, ortak finansman ve benzeri yontemlerle program, proje ve faaliyetler geliştirmek ve uygulamak.
c) Başkan tarafından verilen benzeri diğer gorevleri yapmak.
(4) Hukuk Muşavirliğinin gorevleri şunlardır:
a) 26/9/2011 tarihli ve 659 sayılı Genel ve Ozel Butceli İdarelerde Hukuk Hizmetlerinin Yurutulmesine İlişkin Kanun Hukmunde Kararname hukumlerine gore hukuk birimlerine verilen gorevleri yapmak.
b) Başkan tarafından verilen benzeri diğer gorevleri yapmak.
(5) Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığının gorevleri şunlardır:
a) 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yonetimi ve Kontrol Kanunu, 22/12/2005 tarihli ve 5436 sayılı Kanunun 15 inci maddesi ve diğer mevzuatla strateji geliştirme ve mali hizmetler birimlerine verilen gorevleri yurutmek.
b) 9/10/2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanununa gore Başkanlığa yapılacak başvuruların etkin, doğru ve suresinde sonuclanmasını sağlamak icin gerekli calışmaları yapmak.
c) Başkan tarafından verilen benzeri diğer gorevleri yapmak.
(6) İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığının gorevleri şunlardır:
a) Başkanlığın insan kaynakları politikasını ve planlamasını yapmak.
b) Başkanlık personelinin atama, nakil, disiplin, terfi, ucret, sağlık, emeklilik ve benzeri ozluk işlemlerini yurutmek.
c) Başkanlığın eğitim planını hazırlamak, hizmet oncesi ve hizmet ici eğitim programlarını duzenlemek, uygulamak ve değerlendirmek.
c) 5018 sayılı Kanunda yer alan esaslar cercevesinde Başkanlığın birimleri ile yurtdışındaki ofislerinin ihtiyacı olan her turlu yapım, satın alma, kiralama, bakım ve onarım, ulaştırma ve benzeri idari ve mali hizmetleri yurutmek.
d) Evrak bilişim ve yonetim sistemini, e-Devlet uygulaması cercevesinde genel evrak ve dokumantasyon hizmetlerini temin etmek, yurutmek, guncellemek ve yerine getirilmesini denetlemek.
e) Başkanlık kutuphane ve arşiv hizmetlerini yurutmek.
f) Başkanlık sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini planlamak ve yurutmek.
g) Başkanlığın birimleri ile yurtdışındaki ofislerinin bilgi teknolojileri altyapısını kurmak, işletmek, bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak, bunlara ait hizmetleri ilgili birimler ile yurutmek, bilgi işlem projeleri ile ilgili birimler arasında koordinasyon ve işbirliğini sağlamak, bilişim teknolojisindeki gelişmelere uygun yazılımları uretmek veya sağlamak.
ğ) Başkan tarafından verilen benzeri diğer gorevleri yapmak.
Program Koordinasyon Ofisleri
MADDE 6 ‒ (1) Başkanlığın yurtdışında yuruteceği program, proje, faaliyet ve yardım işlemlerinin gerektirdiği koordinasyonun sağlanması icin Program Koordinasyon Ofisleri kurulabilir.
(2) Program Koordinasyon Ofislerinde, Başkanlık personelinden gorevlendirilenler ile bunlara yardımcı olmak uzere mahallinden temin edilen ve Ofis hizmetlerinde calışan personelin niteliği, sayısı, gorev suresi ve bunlara odenecek ucretlerin belirlenmesi, personele yapılacak odemeler dışında kalan diğer harcamaların neler olacağı ve harcamaya ilişkin usul ve esaslar Bakanlar Kurulunca belirlenir.
İKİNCİ BOLUM
Surekli Kurul ve Komisyonlar
Danışma Kurulu
MADDE 7 ‒ (1) Danışma Kurulu; Bakanın başkanlığında, Bakanın belirleyeceği kamu kurum ve kuruluşlarının bağlı ya da ilgili bulundukları bakan tarafından gorevlendirilen temsilcilerin katılımıyla oluşturulan bir istişare kuruludur. Başkan ve Dışişleri Bakanlığı Musteşarı Danışma Kurulunun doğal uyesidir.
(2) Danışma Kurulunun istişare edeceği konuların nitelik ve ozelliklerinin gerektirmesi halinde Başkan Yardımcıları ve ilgili Daire Başkanları da Kurul Başkanınca toplantıya cağırılır.
(3) Kurul yılda en az bir defa olmak uzere Bakanın daveti uzerine toplanır. Bakan bu yetkisini Başkana devredebilir. Başkan, Bakanın yetki vermesi halinde Kurula Başkanlık edebilir. Kurulun sekreterya hizmetleri Başkanlıkca yurutulur.
(4) Danışma Kurulu, Başkanlığın faaliyetlerinin kapsam, ilke ve onceliklerinin belirlenmesi ile bu faaliyetlerin hukumetin genel siyaseti ve dış politika hedefleri cercevesinde gercekleşmesi amacıyla tavsiye niteliğinde kararlar alır.
Calışma grupları
MADDE 8 ‒ (1) Başkanlık, gorev alanına giren konularla ilgili olarak calışmalarda bulunmak uzere diğer bakanlıklar, kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, ozel sektor temsilcileri ve konu ile ilgili uzmanların katılımı ile gecici calışma grupları oluşturabilir.
UCUNCU BOLUM
Yetkiler ve Sorumluluklar
Yoneticilerin yetkileri ve sorumlulukları
MADDE 9 ‒ (1) Başkanlığın her kademedeki yoneticileri, gorevlerini mevzuata, stratejik plan ve programlara, performans olcutlerine ve hizmet kalite standartlarına uygun olarak yurutmekten ust kademelere karşı sorumludur.
Yetki devri
MADDE 10 ‒ (1) Başkan ve her kademedeki Başkanlık yoneticileri, sınırlarını yazılı olarak acıkca belirtmek ve yazılı olmak kaydıyla yetkilerinden bir kısmını alt kademelere devredebilirler. Yetki devri, uygun araclarla ilgililere duyurulur.
İşbirliği ve koordinasyon konusunda Başkanlığın gorev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 11 ‒ (1) Başkanlık, hizmet ve gorevleriyle ilgili konularda diğer kamu kurum ve kuruluşları ve mahalli idareler ile gerekli işbirliği ve koordinasyonu sağlamakla gorevlidir.
(2) Yurtdışında teknik, kulturel, sosyal, insani ve benzeri yardım faaliyetlerinde bulunan kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kaynağı kullanan diğer kuruluşlar, bu yardım faaliyetleriyle ilgili projelerini gerekli gorulen hallerde Başkanlık kanalıyla gercekleştirebilirler.
Duzenleme gorev ve yetkisi
MADDE 12 ‒ (1) Başkanlık; gorev, yetki ve sorumluluk alanına giren ve onceden kanunla duzenlenmiş konularda idari duzenlemeler yapabilir.
Proje, yayın ve tanıtım
MADDE 13 ‒ (1) Başkanlıkca yurutulecek projelerin belirlenmesi, uygulanması, takibi ve sonuclandırılması, gerekli koordinasyonlarla bu proje ve faaliyetlerin sponsorlar aracılığıyla yapılmasının sağlanması, Başkanlığın faaliyet ve amaclarına uygun yayın ve tanıtım yapılması ve bu yayınlarla ilgili olarak odenecek ucretler ile bu alanda yazılı ve gorsel basın organlarınca ve internet medyası aracılığıyla yapılacak yayınların desteklenmesine ilişkin usul ve esaslar yonetmelikle belirlenir.
DORDUNCU BOLUM
Personele İlişkin Hukumler
Atama
MADDE 14 ‒ (1) Başkanlıkta; Başkan muşterek kararla, Başkan Yardımcıları, Daire Başkanı ve I. Hukuk Muşaviri Başkanın teklifi ve Bakanın onayı ile atanır. Bakan, gerekli gorduğu hallerde atama yetkisini Başkana devredebilir. Bu kadrolar dışındaki diğer personel Başkan tarafından atanır.
Kadrolar
MADDE 15 ‒ (1) Başkanlık kadrolarının tespiti, ihdası, kullanımı ve iptali ile kadrolara ilişkin diğer hususlar, 13/12/1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulu Hakkında Kanun Hukmunde Kararname hukumlerine gore duzenlenir.
Personel rejimi
MADDE 16 ‒ (1) Başkanlık personeli, 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabidir.
(2) Başkanlık, gorev alanına giren konularda calıştırılmak uzere TİKA Uzmanı ile TİKA Uzman Yardımcısı istihdam eder.
(3) TİKA Uzman Yardımcılığına atanabilmek icin 657 sayılı Kanunun 48 inci maddesinde sayılan genel şartlara ek olarak aşağıdaki şartlar aranır:
a) En az dort yıllık eğitim veren yuksekoğretim kurumlarından veya bunlara denkliği Yuksekoğretim Kurulunca kabul edilen yurtdışındaki yuksekoğretim kurumlarından mezun olmak.
b) Yapılacak yarışma sınavında başarılı olmak.
c) Sınavın yapıldığı yılın Ocak ayının ilk gunu itibarıyla otuzbeş yaşını doldurmamış olmak.
c) Başkanlıkca belirlenen yabancı dillerden Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından en az (B) duzeyinde puan almak veya Yuksekoğretim Kurulunca buna denk kabul edilen ve uluslararası gecerliliği bulunan bir belgeye sahip olmak, Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı veya Yuksekoğretim Kurulunca bu sınava denk kabul edilen ve uluslararası gecerliliği bulunan sınavlarla olculmeyen yabancı diller icin; ilgili dilde en az uc yıllık ortaoğretim veya on lisans, lisans veya yuksek lisans diploması almış olmak ya da o dilin resmi dil olarak konuşulduğu ulke resmi makamları tarafından duzenlenen sınavda %80 oranında başarılı olmak.
(4) TİKA Uzman Yardımcılığında en az uc yıl calışanlar, Başkanlıkca yapılacak yeterlik sınavında başarı gostermek şartıyla TİKA Uzmanı unvanını alırlar. Ust uste iki defa yeterlik sınavında başarı gosteremeyenler durumlarına uygun diğer kadrolara atanırlar.
(5) TİKA Uzmanı ile Uzman Yardımcılarının mesleğe alınmaları, yetiştirilmeleri, yarışma sınavı ve yeterlik sınavı ile diğer hususlar yonetmelikle duzenlenir.
(6) Başkanlıkta; Başkan, Başkan Yardımcısı, Daire Başkanı, I. Hukuk Muşaviri, Hukuk Muşaviri, TİKA Uzmanı ve TİKA Uzman Yardımcısı kadrolarına atanan personel bu kadrolar karşılık gosterilmek kaydıyla, 657 sayılı Kanun ve diğer kanunların sozleşmeli personel calıştırılması hakkındaki hukumlerine bağlı olmaksızın, sozleşmeli olarak calıştırılabilir. Bu suretle calıştırılacak personele, atandığı kadronun unvan ve derecesine gore, bu Kanun Hukmunde Kararnameye ekli (II) sayılı cetvelde yer alan taban ve tavan ucretleri arasında kalmak uzere, Bakan tarafından belirlenecek tutarda aylık brut sozleşme ucreti odenir. Soz konusu personele, calıştıkları gunlerle orantılı olarak, hastalık ve yıllık izinleri dÂhil, Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim aylarında birer aylık sozleşme ucreti tutarında ikramiye odenir. Bunlardan ustun gayret ve calışmaları sonucunda emsallerine gore başarılı calışma yaptıkları tespit edilenlere, Başkanın teklifi uzerine bağlı bulunulan Bakan onayı ile Haziran ve Aralık aylarında birer aylık sozleşme ucreti tutarına kadar teşvik ikramiyesi odenebilir. Bu fıkranın uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar ile bu fıkra kapsamındaki personele yapılacak diğer odemeler Bakanlar Kurulunca belirlenir.
(7) Başkanlıkta, 657 sayılı Kanuna ve diğer mevzuat hukumlerine bağlı kalmaksızın, sozleşme ile yerli veya yabancı uzman istihdam edilebilir. Sozleşmeli olarak istihdam edilecek personel, 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 4 uncu maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında sigortalı sayılır. Bu personelin istihdam usul ve esasları yonetmelikle belirlenir. Bunlara odenecek ucretin tutarı, birinci dereceli kadroda bulunan TİKA Uzmanına mali haklar kapsamında yapılan odemeler tutarını gecmemek uzere Başkan tarafından tespit edilir. Bu fıkra uyarınca calıştırılacakların sayısı elliyi gecemez. Başbakan onayı ile bu sayı iki katına kadar artırılabilir. Bu fıkraya gore istihdam edilecek sozleşmeli uzmanların yurtici ve yurtdışındaki universitelerin en az dort yıllık eğitim veren ve Başkanlıkca belirlenen bolumlerinden mezun olmaları şartı aranır.
Gorevlendirme
MADDE 17 ‒ (1) 8/6/1984 tarihli ve 217 sayılı Devlet Personel Başkanlığı Kuruluş ve Gorevleri Hakkında Kanun Hukmunde Kararnamenin 2 nci maddesinde sayılan kamu kurum ve kuruluşlarında calışanlar kurumlarının, aylık, odenek, her turlu zam ve tazminatlar ile diğer mali ve sosyal hak ve yardımları kurumlarınca odenmek kaydıyla gecici olarak Başkanlıkta gorevlendirilebilir. Bunların gecici gorev yollukları Başkanlık tarafından odenir. Başkanlığın bu konudaki talepleri, ilgili kurum ve kuruluşlarca oncelikle sonuclandırılır. Bu personel, kurumlarından aylıklı izinli sayılır. İzinli oldukları surece memuriyetleri ile ilgili ozluk hakları devam eder ve bu sureler terfi ve emekliliklerinde hesaba katılır. Terfileri başkaca bir işleme gerek kalmaksızın suresinde yapılır.
(2) Universite oğretim elemanları, ozel bilgi ve ihtisas gerektiren işler icin 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yuksekoğretim Kanununun 38 inci maddesine gore Başkanlıkta gorevlendirilebilir.
BEŞİNCİ BOLUM
Mali Hukumler
Başkanlığın gelirleri
MADDE 18 ‒ (1) Başkanlığın gelirleri şunlardır:
a) Genel butceden yapılacak yardımlar.
b) Başkanlığa yapılacak her turlu bağış, yardım ve vasiyetler.
c) Luzumu halinde, Başbakan onayı ile diğer kaynaklardan yapılacak transferler.
c) Başkanlık gelirlerinin değerlendirilmesinden elde edilen gelirler.
d) Diğer gelirler.
Kaynak yonetimi
MADDE 19 ‒ (1) Başkanlığa verilen gorevlerden yurtdışında veya doğrudan yurtdışındaki faaliyetlere yonelik olarak kullanılmak uzere tefrik edilen odeneklerden Bakan tarafından belirlenecek olan kısımlar Başkanlık butcesine gider kaydedilmek suretiyle ozel hesaba aktarılır. Bu hesaplardan yapılan harcamalar 5018 sayılı Kanun ve 4734 sayılı Kanun hukumlerine tabi değildir. Aktarılan tutarların harcanması, muhasebeleştirilmesi ve alımlarda kullanılacak ihale yontemlerine ilişkin usul ve esaslar Maliye Bakanlığı ve Başkanlıkca muştereken belirlenir.
ALTINCI BOLUM
Ceşitli ve Son Hukumler
Yururlukten kaldırılan ve değiştirilen hukumler ile atıflar
MADDE 20 ‒ (1) 2/5/2001 tarihli ve 4668 sayılı Turk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığının Teşkilat ve Gorevleri Hakkında Kanun yururlukten kaldırılmıştır.
(2) Mevzuatta; 4668 sayılı Turk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığının Teşkilat ve Gorevleri Hakkında Kanuna yapılmış olan atıflar bu Kanun Hukmunde Kararnameye, Turk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığına yapılan atıflar Turk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığına, Turk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığının bağlı olduğu Bakana yapılan atıflar Turk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığının bağlı olduğu Bakana yapılmış sayılır.
(3) Turk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığına ait kadrolar iptal edilerek 13/12/1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulu Hakkında Kanun Hukmunde Kararnamenin eki cetvellerden cıkarılmış ve ekli (1) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvele Turk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı bolumu olarak eklenmiştir.
(4) 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yonetimi ve Kontrol Kanununun eki (II) sayılı cetvelin ?B) Ozel Butceli Diğer İdareler? bolumunun 30 uncu sırası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
?30) Turk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı?
(5) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun;
a) 36 ncı maddesinin ?Ortak Hukumler? bolumunun (A) fıkrasının (11) numaralı bendinde yer alan ?Teknik Yardım Uzman Yardımcıları? ibaresi ?TİKA Uzman Yardımcıları? ve ?Teknik Yardım Uzmanlığına? ibaresi ?TİKA Uzmanlığına? şeklinde değiştirilmiştir.
b) 152 nci maddesinin ?II-Tazminatlar? kısmının ?A-Ozel Hizmet Tazminatı? bolumunun (i) bendinde yer alan ?Teknik Yardım Uzmanları,? ibaresi yururlukten kaldırılmış ve aynı bolumun (h) bendine ?Milli Eğitim Uzmanları? ibaresinden sonra gelmek uzere ?, TİKA Uzmanları? ibaresi eklenmiştir.
c) Eki (I) sayılı Ek Gosterge Cetvelinin ?I ‒ Genel İdare Hizmetleri Sınıfı? bolumunun;
1 ‒ (c) bendinde yer alan ?Turk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanı? ibaresi ?Turk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanı? şeklinde değiştirilmiştir.
2 ‒ (f) bendinde yer alan ?Turk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkan Yardımcısı? ibaresi ?Turk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkan Yardımcısı? şeklinde değiştirilmiştir.
3 ‒ (h) bendinde yer alan ?Teknik Yardım Uzmanları? ibaresi ?TİKA Uzmanları? şeklinde değiştirilmiştir.
c) Eki (II) sayılı Ek Gosterge Cetvelinin ?2. Yargı Kuruluşları, Bağlı ve İlgili Kuruluşlar ile Yuksek Oğretim Kuruluşlarında? bolumune ?Turkiye İstatistik Kurumu Daire Başkanı,? ibaresinden sonra gelmek uzere ?Turk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Daire Başkanı,? ibaresi eklenmiştir.
d) Eki (IV) sayılı Makam Tazminatı Cetvelinin 7 nci sırasına ?Daire Başkanı? ibaresinden sonra gelmek uzere ?, Turk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Daire Başkanı? ibaresi eklenmiştir.
(6) 15/7/1950 tarihli ve 5682 sayılı Pasaport Kanununun 13 uncu maddesinin ucuncu fıkrasına ?Yurtdışı Turkler ve Akraba Topluluklar Başkanına,? ibaresinden sonra gelmek uzere ?Turk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanına ve bu Başkanlığın yurtdışındaki Program Koordinasyon Ofisi sorumlusuna,? ibaresi eklenmiştir.
(7) 27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin ek 3 uncu maddesinin birinci fıkrasına ?Yurtdışı Turkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı,? ibaresinden sonra gelmek uzere ?Turk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı,? ibaresi eklenmiştir.
Duzenleyici işlemler
GECİCİ MADDE 1 ‒ (1) Bu Kanun Hukmunde Kararnamenin uygulanmasına ilişkin duzenlemeler, bir yıl icinde yururluğe konulur. Bu duzenlemeler yururluğe girinceye kadar mevcut duzenlemelerin bu Kanun Hukmunde Kararnameye aykırı olmayan hukumlerinin uygulanmasına devam olunur.
Hak ve yetkilerin devri
GECİCİ MADDE 2 ‒ (1) Bu Kanun Hukmunde Kararname yayımı tarihinde Turk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığına ait her turlu taşınır, taşıt, arac, gerec, malzeme, demirbaş, borc ve alacaklar, yazılı ve elektronik ortamdaki kayıtlar ve diğer dokumanlar ile gecici sureli olarak gorevlendirilenler de dÂhil kadro ve pozisyonlarda bulunan personel hicbir işleme gerek kalmaksızın Turk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığına devredilmiş sayılır. Turk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığının kullanımında bulunan veya mulkiyeti Hazineye ait olup da Turk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığına tahsisli taşınmazlar hicbir işleme gerek kalmaksızın Turk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığına tahsis edilmiş sayılır.
(2) Turk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığının 2011 mali yılı harcamaları, 6091 sayılı 2011 Yılı Merkezi Yonetim Butce Kanununa istinaden Maliye Bakanlığınca yeni bir duzenleme yapılıncaya kadar Turk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığının 2011 yılı butcesinde yer alan odeneklerden karşılanır.
Personelin devri
GECİCİ MADDE 3 ‒ (1) Bu Kanun Hukmunde Kararnamenin yayımı tarihinde Başkan, Başkan Yardımcısı, I. Hukuk Muşaviri, Daire Başkanı, Mudur ve Şube Muduru kadrolarında bulunanların gorevleri sona erer. Başkan, Başkan Yardımcısı, I. Hukuk Muşaviri ve Daire Başkanı kadrolarında bulunanlar ekli (2) sayılı liste ile ihdas edilen Başkanlık Muşaviri kadrolarına; Mudur ve Şube Muduru kadrolarında bulunanlar aynı liste ile ihdas edilen Araştırmacı kadrolarına halen bulundukları kadro dereceleriyle atanmış sayılır. Bu fıkra ile ihdas edilen Başkanlık Muşaviri ve Araştırmacı kadroları, herhangi bir sebeple boşalması halinde hicbir işleme gerek kalmaksızın iptal edilmiş sayılır.
(2) Bu Kanun Hukmunde Kararname ile kadroları kaldırılan personelden; Daktilograf ve Anbar Memuru kadrolarında bulunanlar mevcut kadro, derece ve kademeleri dikkate alınarak Memur unvanlı kadrolara, Şef ve Uzman kadrolarında bulunanlar mevcut kadro, derece ve kademeleri dikkate alınarak ekli (1) sayılı liste ile ihdas edilen Araştırmacı kadrolarına atanırlar.
(3) Yukarıdaki fıkralarda belirtilenler dışında kalanlardan kadro ve gorev unvanı değişmeyenler Başkanlık icin ihdas edilen aynı unvanlı kadrolara halen bulundukları kadro dereceleriyle başka bir işleme gerek kalmaksızın atanmış sayılır. Kadro ve gorev unvanı değişenler en gec altı ay icinde derece ve kademelerine uygun kadrolara atanır.
(4) Teknik Yardım Uzmanı ve Teknik Yardım Uzman Yardımcıları kadrosunda bulunanlar TİKA Uzmanı ve TİKA Uzman Yardımcısı kadrolarına hicbir işleme gerek kalmaksızın atanmış sayılır. Teknik Yardım Uzmanı ve Teknik Yardım Uzman Yardımcısı unvan ve kadrosunda gecirilen sureler, TİKA Uzmanı ve TİKA Uzman Yardımcısı unvan ve kadrolarında gecmiş sayılır.
(5) Bu madde uyarınca atanan veya atanmış sayılan personelin yeni kadrolarına atandıkları veya atanmış sayıldıkları tarih itibarıyla eski kadrolarına ilişkin olarak en son ayda aldıkları aylık, ek gosterge, her turlu zam ve tazminatlar, makam, gorev ve temsil tazminatları, ek odeme, ikramiye (bir aya isabet eden tutar) ve sozleşme ucretleri ile diğer mali hakları (ilgili mevzuatı uyarınca fiili calışmaya bağlı fazla mesai ucreti ile fiilen yapılan ders karşılığı odenen ek ders ucreti haric) toplamının net tutarının (bu tutar sabit bir değer olarak esas alınır), atandıkları veya atanmış sayıldıkları yeni kadroları icin ongorulen aylık, ek gosterge, her turlu zam ve tazminatlar, makam, gorev ve temsil tazminatları, ek odeme, ikramiye (bir aya isabet eden tutar) ve ucretleri ile diğer mali hakları (ilgili mevzuatı uyarınca fiili calışmaya bağlı fazla mesai ucreti ile fiilen yapılan ders karşılığı odenen ek ders ucreti haric) toplamının net tutarından fazla olması halinde aradaki fark tutarı, farklılık giderilinceye kadar atandıkları veya atanmış sayıldıkları kadrolarda kaldıkları surece herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın tazminat olarak odenir. Atandıkları veya atanmış sayıldıkları kadro unvanlarında isteğe bağlı olarak herhangi bir değişiklik olanlarla, kendi istekleriyle başka kurumlara atananlara fark tazminatı odenmesine son verilir.
(6) Kapatılan Başkanlıkta, sozleşmeli statude calışanların sozleşmeleri, sozleşme suresi sonuna kadar devam eder.
(7) Bu Kanun Hukmunde Kararnameye gore yeniden duzenleme ve atamalar yapılıncaya kadar Başkanlığa verilen gorevler, daha once bu gorevleri yapmakta olan personel ve birimler tarafından yurutulmeye devam edilir. Başkanlık, teşkilatını ve kadrolarını en gec altı ay icinde bu Kanun Hukmunde Kararnameye uygun hale getirir.
TİKA Uzmanlığına atanma
GECİCİ MADDE 4 ‒ (1) Bu Kanun Hukmunde Kararnamenin yayımı tarihinden itibaren bir yıl icinde;
a) Mesleğe ozel yarışma sınavı ile girmiş ve belirli sureli meslek ici eğitimden sonra ozel bir yeterlik sınavı sonunda 657 sayılı Kanunun 36 ncı maddesinin ?Ortak Hukumler? başlıklı bolumunun (A) fıkrasının (11) numaralı bendinde belirtilen kadrolara atanmış olanlar,
b) En az doktora diplomasına sahip oğretim elemanları,
c) 657 sayılı Kanunun 48 inci maddesinde sayılan genel şartlar ile bu Kanun Hukmunde Kararnamenin 16 ncı maddesinin ucuncu fıkrasının (a) bendinde belirtilen eğitim şartını taşımaları ve Başkanlıkca belirlenecek yabancı dillerden Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından en az (C) duzeyinde puan almak veya Yuksekoğretim Kurulunca buna denk kabul edilen ve uluslararası gecerliliği bulunan bir belgeye sahip olmak veya Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı veya Yuksekoğretim Kurulunca bu sınava denk kabul edilen uluslararası gecerliliği bulunan sınavlarla olculmeyen yabancı diller icin; ilgili dilde en az uc yıllık ortaoğretim veya on lisans, lisans veya yuksek lisans diploması almış olmak ya da o dilin resmi dil olarak konuşulduğu ulke resmi makamları tarafından duzenlenen sınavda %70 oranında başarılı olmak kaydıyla yurtici ve yurtdışındaki universiteler, uluslararası kuruluşlar, ilgili meslek kuruluşları, araştırma merkezleri ve sivil toplum kuruluşlarında Başkanlığın gorev alanıyla ilgili calışan veya bu alanda eğitim almış kişiler ile kapatılan Başkanlıkta fiilen calışmakta olan kişiler,
kırk yaşından gun almamış olmak kaydıyla, Bakan onayı ile belirlenecek usul ve esaslara gore Bakan tarafından TİKA Uzmanı olarak atanabilir. Bu şekilde atanacakların sayısı elliyi gecemez.
(2) Bu Kanun Hukmunde Kararnamenin yayımı tarihinde Başkanlıkta mulga 4668 sayılı Kanunun 20 nci maddesine gore calışmakta olanlardan birinci fıkraya gore TİKA Uzmanı kadrolarına atananların Başkanlıkta sozleşmeli personel pozisyonlarında gecirdikleri hizmet sureleri, oğrenim durumlarına gore yukselebilecekleri dereceleri aşmamak kaydıyla kazanılmış hak aylık derece ve kademelerinin tespitinde değerlendirilir. Bunlar, atandıkları kadronun mali ve sosyal haklarına goreve başladığı tarihi takip eden aybaşından itibaren hak kazanır ve onceki pozisyonlarında aldıkları mali ve sosyal haklar hakkında herhangi bir mahsuplaşma yapılmaz. Bu şekilde TİKA Uzmanı kadrolarına atananlara iş sonu tazminatı odenmez. Bu personelin onceden iş sonu tazminatı odenmiş sureleri haric, iş sonu tazminatına esas olan toplam hizmet sureleri, 8/6/1949 tarihli ve 5434 sayılı Turkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu uyarınca odenecek emekli ikramiyesine esas toplam hizmet suresinin hesabında dikkate alınır. TİKA Uzmanı kadrolarına atananların pozisyonları başka bir işleme gerek kalmaksızın iptal edilmiş sayılır.
Kadrolar
GECİCİ MADDE 5 ‒ (1) Bu Kanun Hukmunde Kararnamenin yayımı tarihinden itibaren bir yıl sureyle, 190 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin 9 uncu maddesinin son fıkrasında yer alan sınırlama ile bağlı olmaksızın boş kadrolarda sınıf, unvan ve derece, dolu kadrolarda derece değişikliği yapmaya Bakanlar Kurulu yetkilidir.
(2) 2011 yılı icin gecerli olmak uzere 6091 sayılı 2011 Yılı Merkezi Yonetim Butce Kanununun 22 nci maddesindeki sınırlamalara tabi olmaksızın Başkanlık kadrolarına atama yapılabilir.
Yururluk
MADDE 21 ‒ (1) Bu Kanun Hukmunde Kararname yayımı tarihinde yururluğe girer.
Yurutme
MADDE 22 ‒ (1) Bu Kanun Hukmunde Kararnamenin hukumlerini Bakanlar Kurulu yurutur.
MADDE 22 ‒ (1) Bu Kanun Hukmunde Kararnamenin hukum
Abdullah GUL
CUMHURBAŞKANI
(I) SAYILI CETVEL
TURK İŞBİRLİĞİ VE KOORDİNASYON AJANSI BAŞKANLIĞI TEŞKİLATI
Başkan Başkan Yardımcıları Hizmet Birimleri Başkan Başkan Yardımcısı 1) Orta Asya ve Kafkaslar Dairesi Başkanlığı Başkan Yardımcısı 2) Balkanlar ve Doğu Avrupa Dairesi Başkanlığı Başkan Yardımcısı 3) Ortadoğu ve Afrika Dairesi Başkanlığı 4) Doğu ve Guney Asya, Pasifik ve Latin Amerika Dairesi Başkanlığı 5) Dış İlişkiler ve Ortaklıklar Dairesi Başkanlığı 6) Hukuk Muşavirliği 7) Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı 8) İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı (II) SAYILI CETVEL
TURK İŞBİRLİĞİ VE KOORDİNASYON AJANSI BAŞKANLIĞI
SOZLEŞMELİ UCRET CETVELİ
(BRUT TL)
GOREV UNVANI EN AZ EN COK Başkan 0 3.223,56 Başkan Yardımcısı 2.891,21 3.027,08 Daire Başkanı, I. Hukuk Muşaviri 1.798,72 2.475,77 TİKA Uzmanı, Hukuk Muşaviri Kadro derecesi 1 1.798,72 2.475,77 Kadro derecesi 2 1.766,16 2.414,03 Kadro derecesi 3 1.747,08 2.396,06 Kadro derecesi 4 1.729,11 2.378,10 Kadro derecesi 5 1.711,14 2.360,12 Kadro derecesi 6 1.692,06 2.342,16 Kadro derecesi 7 1.674,10 2.323,08 TİKA Uzman Yardımcısı 826,37 1.867,22
(1) SAYILI LİSTE
KURUMU : TURK İŞBİRLİĞİ VE KOORDİNASYON AJANSI BAŞKANLIĞI
TEŞKİLATI : MERKEZ
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
Sınıfı Unvanı Derecesi Serbest Kadro Adedi Toplam GİH Başkan 1 1 1 GİH Başkan Yardımcısı 1 3 3 GİH Orta Asya ve Kafkaslar Dairesi Başkanı 1 1 1 GİH Balkanlar ve Doğu Avrupa Dairesi Başkanı 1 1 1 GİH Ortadoğu ve Afrika Dairesi Başkanı 1 1 1 GİH Doğu ve Guney Asya, Pasifik ve Latin Amerika Dairesi Başkanı 1 1 1 GİH Dış İlişkiler ve Ortaklıklar Dairesi Başkanı 1 1 1 GİH Strateji Geliştirme Dairesi Başkanı 1 1 1 GİH İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanı 1 1 1 GİH I. Hukuk Muşaviri 1 1 1 GİH Hukuk Muşaviri 1 1 1 GİH İc Denetci 1 2 2 AH Avukat 1 1 1 GİH TİKA Uzmanı 1 63 63 GİH TİKA Uzmanı 2 6 6 GİH TİKA Uzmanı 3 8 8 GİH TİKA Uzmanı 4 34 34 GİH TİKA Uzmanı 5 13 13 GİH TİKA Uzmanı 6 37 37 TH TİKA Uzmanı 1 15 15 TH TİKA Uzmanı 3 6 6 TH TİKA Uzmanı 4 19 19 TH TİKA Uzmanı 6 5 5 GİH TİKA Uzman Yardımcısı 9 47 47 TH TİKA Uzman Yardımcısı 6 5 5 TH TİKA Uzman Yardımcısı 9 11 11 GİH Mali Hizmetler Uzmanı 1 3 3 GİH Mali Hizmetler Uzmanı 2 1 1 GİH Mali Hizmetler Uzmanı 3 2 2 GİH Mali Hizmetler Uzmanı 5 3 3 GİH Mali Hizmetler Uzman Yardımcısı 8 7 7 GİH Araştırmacı (O) 1-13 10 10 GİH Araştırmacı 1 3 3 GİH Araştırmacı 3 2 2 GİH Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 3 12 12 GİH Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 5 13 13 GİH Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 6 10 10 GİH Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 10 15 15 GİH Programcı 5 1 1 GİH Cozumleyici 5 1 1 GİH Memur 5 15 15 GİH Sekreter 5 3 3 GİH Şofor 5 7 7 GİH Şofor 8 1 1 YH Bekci 6 1 1 YH Hizmetli 6 3 3 YH Hizmetli 7 1 1 YH Hizmetli 8 1 1 TOPLAM 400 400 (2) SAYILI LİSTE
KURUMU : TURK İŞBİRLİĞİ VE KOORDİNASYON AJANSI BAŞKANLIĞI
TEŞKİLATI : MERKEZ
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
Sınıfı Unvanı Derecesi Serbest Kadro Adedi Toplam GİH Başkanlık Muşaviri 1 7 7 GİH Araştırmacı 1 10 10 TOPLAM 17 17