
2 Kasım 2011 CARŞAMBAResmî GazeteSayı : 28103
KANUN HUKMUNDE KARARNAME
KAMU GOZETİMİ, MUHASEBE VE DENETİM STANDARTLARI KURUMUNUN
TEŞKİLAT VE GOREVLERİ HAKKINDA KANUN
HUKMUNDE KARARNAME
Karar Sayısı: KHK/660
Kamu Gozetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumunun kurulması; 6/4/2011 tarihli ve 6223 sayılı Kanunun verdiği yetkiye dayanılarak, Bakanlar Kurulu'nca 26/9/2011 tarihinde kararlaştırılmıştır.
BİRİNCİ BOLUM
Amac, Kapsam ve Tanımlar
Amac ve kapsam
MADDE 1 ‒ (1) Bu Kanun Hukmunde Kararnamenin amacı; uluslararası standartlarla uyumlu Turkiye Muhasebe Standartlarını oluşturmak ve yayımlamak, bağımsız denetimde uygulama birliğini, gerekli guveni ve kaliteyi sağlamak, denetim standartlarını belirlemek, bağımsız denetci ve bağımsız denetim kuruluşlarını yetkilendirmek ve bunların faaliyetlerini denetlemek ve bağımsız denetim alanında kamu gozetimi yapmak yetkisini haiz Kamu Gozetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumunun kuruluş, teşkilat, gorev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin usul ve esasları duzenlemektir.
Tanımlar
MADDE 2 ‒ (1) Bu Kanun Hukmunde Kararnamenin uygulanmasında;
a) Bağımsız denetci: Bağımsız denetim yapmak uzere, 1/6/1989 tarihli ve 3568 sayılı Serbest Muhasebeci Mali Muşavirlik ve Yeminli Mali Muşavirlik Kanununa gore yeminli mali muşavir ya da serbest muhasebeci mali muşavirlik ruhsatını almış meslek mensupları arasından Kurum tarafından yetkilendirilen kişileri,
b) Bağımsız denetim: Finansal tablo ve diğer finansal bilgilerin, finansal raporlama standartlarına uygunluğu ve doğruluğu hususunda, makul guvence sağlayacak yeterli ve uygun bağımsız denetim kanıtlarının elde edilmesi amacıyla, denetim standartlarında ongorulen gerekli bağımsız denetim tekniklerinin uygulanarak defter, kayıt ve belgeler uzerinden denetlenmesi ve değerlendirilerek rapora bağlanmasını,
c) Bağımsız denetim kuruluşu: Bağımsız denetim yapmak uzere, Kurum tarafından yetkilendirilen sermaye şirketlerini,
c) Bakan: Başbakan veya gorevlendireceği Bakanı,
d) Bakanlık: Kurumun ilişkili olduğu Bakanlığı,
e) Başkan: Kamu Gozetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu Başkanını,
f) İkincil duzenleme: Bu Kanun Hukmunde Kararname ile verilen yetkileri kullanmak ve gorevleri yerine getirmek uzere Kurum tarafından cıkarılan yonetmelik ve diğer duzenleyici işlemleri,
g) Kalite guvence sistemi: Denetimde gerekli kaliteyi ve kamuoyunun yapılan bağımsız denetime olan guvenini sağlamak amacıyla bağımsız denetim kuruluşu ya da bağımsız denetci tarafından yapılan işin, belirlenen standart ve ilkelere uygun olarak yapılmasını temin etmek icin oluşturulan sistemi,
ğ) Kamu yararını ilgilendiren kuruluşlar: Halka acık şirketler, bankalar, sigorta, reasurans ve emeklilik şirketleri, faktoring şirketleri, finansman şirketleri, finansal kiralama şirketleri, varlık yonetim şirketleri, emeklilik fonları, ihraccılar ve sermaye piyasası kurumları ile faaliyet alanları, işlem hacimleri, istihdam ettikleri calışan sayısı ve benzeri olcutlere gore onemli olcude kamuoyunu ilgilendirdiği icin Kurum tarafından bu kapsamda değerlendirilen kuruluşları,
h) Kurul: Kamu Gozetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurulunu,
ı) Kurum: Kamu Gozetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumunu,
i) Meslek mensubu: 3568 sayılı Kanun kapsamında faaliyette bulunan serbest muhasebeci mali muşavir ve yeminli mali muşavirleri,
j) Turkiye Muhasebe Standartları: Kurul tarafından onaylanarak Turkiye Muhasebe Standardı ve Turkiye Finansal Raporlama Standardı adıyla yayımlanan muhasebe standartlarını,
k) Turkiye Denetim Standartları: Kurul tarafından onaylanarak Turkiye Denetim Standardı adıyla yayımlanan uluslararası standartlarla uyumlu denetim standartlarını,
ifade eder.
İKİNCİ BOLUM
Kurum ve Kurul
Kurumun teşkilatı
MADDE 3 ‒ (1) Bu Kanun Hukmunde Kararnamede belirtilen gorevleri yerine getirmek uzere kamu tuzel kişiliğini haiz ve idari ozerkliğe sahip, Başbakanlıkla ilişkili Kamu Gozetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu kurulmuştur. Başbakan, Kurumun yonetimi ile ilgili yetkilerini gerekli gorduğu takdirde bir Bakan eliyle yurutebilir.
(2) Kurum; Kurul ve Başkanlıktan oluşur. Kurumun merkezi Ankara'dadır. Kurumun merkezini değiştirmeye Bakanlar Kurulu yetkilidir. Kurum, gerekli gorduğu yerlerde temsilcilik acabilir.
Kurulun oluşumu
MADDE 4 ‒ (1) Kurul; Gumruk ve Ticaret Bakanlığı ile Maliye Bakanlığı tarafından onerilecek dorder aday arasından ikişer kişi, Hazine Musteşarlığı, Sermaye Piyasası Kurulu ve Bankacılık Duzenleme ve Denetleme Kurumunun bağlı olduğu Bakanlıklar ile Turkiye Serbest Muhasebeci Mali Muşavirler ve Yeminli Mali Muşavirler Odaları Birliği ve Turkiye Odalar ve Borsalar Birliği tarafından onerilecek ikişer aday arasından birer kişi olmak uzere, Bakanlar Kurulu tarafından atanan dokuz uyeden oluşur.
(2) Bakanlar Kurulu, uyelerden birini Başkan olarak atar. Kurul, Başkanın onerisi uzerine uyelerden birini İkinci Başkan olarak secer.
(3) Kurul uyeliklerine atanacakların;
a) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinin (l), (4), (5), (6) ve (7) numaralı alt bentlerinde belirtilen nitelikleri taşımaları,
b) En az dort yıllık eğitim veren yuksekoğretim kurumlarının hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler ile ticari bilimler fakultelerinden ya da bunlara denkliği Yuksekoğretim Kurulunca kabul edilen yuksekoğretim kurumlarından mezun olmaları veya bu dallarda yuksek lisans yapmış olmaları ve muhasebe, finans, vergi, denetim ve hukuk alanlarından birinde en az on yıllık deneyim sahibi olmaları,
c) Oğretim elemanları arasından Kurul uyeliklerine atanacakların ise iktisat, işletme, maliye ve muhasebe alanlarında en az on yıl sureyle oğretim uyesi veya oğretim gorevlisi olarak gorev yapmış olmaları,
şarttır.
(4) Uyeliğe atanacakların son uc yılda; bağımsız denetim faaliyetinde bulunmamış, bir bağımsız denetim kuruluşunda yonetim kurulu uyeliği yapmamış veya bir bağımsız denetim kuruluşunca istihdam edilmemiş olması ya da doğrudan veya dolaylı olarak bir bağımsız denetim kuruluşu ile ortaklık ilişkisinin olmaması zorunludur.
Gorev sureleri
MADDE 5 ‒ (1) Kurul Başkan ve uyelerinin gorev suresi altı yıldır. Suresi biten Başkan ve uyeler yeniden atanamazlar. Başkanlığın veya uyeliğin gorev suresi dolmadan herhangi bir sebeple boşalması halinde, boşalan yere bir ay icinde 4 uncu maddedeki esaslara gore atama yapılır. Bu şekilde atanan kişiler, yerine atandıklarının suresini tamamlar ve bunlardan iki yıl veya daha az sureyle gorev yapanlar bir defalığına tekrar atanabilir.
(2) Kurul Başkan ve uyelerinin sureleri dolmadan herhangi bir nedenle gorevlerine son verilemez. Ancak, ciddi hastalık veya sakatlık nedeniyle iş goremeyecekleri, atanmaları icin gerekli şartları kaybettikleri veya durumlarının 6 ncı maddeye aykırı olduğu anlaşılanların gorevleri Bakanlar Kurulu kararı ile sona erdirilir.
Yasaklar
MADDE 6 ‒ (1) Kurul Başkan ve uyeleri, bilimsel amaclı ders ve konferans gibi etkinlikler haric olmak uzere, Kurumdaki resmi gorevlerinin dışında resmi veya ozel hicbir gorev alamaz, serbest meslek faaliyetinde bulunamaz, Kurumun duzenlemek ve denetlemekle yetkili olduğu sektor veya alanla ilgili ortaklıklarda pay sahibi olamaz, hakemlik ve bilirkişilik yapamaz ve ticaretle uğraşamazlar.
(2) Kurul Başkan ve uyeleri goreve başlamadan once kendilerinin veya eş ve velayeti altındaki cocuklarının sahibi bulunduğu menkul kıymetlerden Hazine tarafından cıkarılan borclanmaya ilişkin olanlar haric olmak uzere Kurumun duzenlemek ve denetlemekle sorumlu olduğu kuruluşların her turlu sermaye piyasası araclarını eş, evlatlık, ucuncu dereceye kadar, bu derece dahil kan ve ikinci dereceye kadar, bu derece dahil kayın hısımları dışındakilere otuz gun icinde satmak suretiyle elden cıkarmak zorundadır. Kurul uyeliklerine atanmalarından itibaren otuz gun icinde bu fıkraya uygun hareket etmeyen uyeler, uyelikten cekilmiş sayılır. Bu durum, Kurul kararı ile tespit edilir ve Bakana bildirilir.
(3) Kurul Başkan ve uyeleri, gorevlerinden ayrılmalarını izleyen iki yıl icinde Kurumun denetlemekle ve duzenlemekle gorevli olduğu sektor ve alandaki ozel kuruluşlarda gorev alamazlar.
(4) Birinci ve ikinci fıkra hukumleri Kurum personeli hakkında da uygulanır. Danışmanlık ve avukatlık gibi hizmetleri yurutmek uzere Kurumla sozleşme yapanlar, sozleşme suresince Kurumun faaliyet alanı ile ilgili başka iş yapamazlar.
(5) Kurul uyeleri ve diğer personel, Kurumla ilgili gizlilik taşıyan bilgileri ve ticari sırları, gorevlerinden ayrılmış olsalar bile kanunen yetkili kılınan mercilerden başkasına acıklayamazlar, kendilerinin veya başkalarının menfaatine kullanamazlar.
(6) Kurul Başkan ve uyeleri 19/4/1990 tarihli ve 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Ruşvet ve Yolsuzluklarla Mucadele Kanununa tabidir.
Yemin
MADDE 7 ‒ (1) Kurul Başkan ve uyeleri, Yargıtay Birinci Başkanlık Kurulu huzurunda, gorevlerinin devamı suresince Kurulun işlerini tam bir dikkat, durustluk ve tarafsızlık ile yuruteceklerine, kanun hukumlerine aykırı hareket etmeyeceklerine ve ettirmeyeceklerine dair yemin ederler.
(2) Yemin icin yapılan başvuru Yargıtay tarafından acele işlerden sayılır. Kurul Başkan ve uyeleri yemin etmedikce goreve başlayamazlar.
Kurulun calışma esasları
MADDE 8 ‒ (1) Kurul gorevini yaparken bağımsızdır. Hicbir organ, makam, merci ve kişi; Kurulun kararını etkilemek amacıyla emir ve talimat veremez.
(2) Kurul haftada en az bir defa olmak uzere, gerekli hallerde toplanır. Toplantıyı Kurul Başkanı, yokluğunda ise İkinci Başkan yonetir. Her bir toplantının gundemi toplantıdan en az bir gun once Başkan, yokluğunda İkinci Başkan tarafından hazırlanarak Kurul uyelerine bildirilir. Gundem maddelerine gecmeden once Başkan tarafından Kurumun faaliyetleri hakkında Kurula bilgi verilir. Gundeme yeni madde eklenebilmesi icin toplantı başlamadan once bir uyenin oneride bulunması ve onerilen maddenin gundeme eklenmesinin Kurulca kabul edilmesi gerekir.
(3) Kurul, en az altı uyenin hazır bulunmasıyla toplanır ve en az beş uyenin aynı yondeki oyuyla karar alır. Oylamalarda cekimser oy kullanılamaz. Ancak, toplantıda karar icin gerekli nisabın sağlanamadığı durumlarda, bir sonraki toplantıda oylarda eşitlik olması halinde Başkanın bulunduğu tarafın oyu ustun sayılarak karar alınır. Kurul kararı tutanakla tespit edilir ve karar tutanağı toplantı esnasında veya en gec toplantıyı izleyen işgunu, toplantıya katılan tum uyeler tarafından imzalanır.
(4) Ozel kanunlardaki sureler saklı kalmak uzere, Kurul kararı, alındığı toplantı tarihinden itibaren en gec otuz gun icinde gerekceleri, varsa karşı oy gerekceleri ve imzaları ile birlikte tekemmul ettirilmek zorundadır. Kurulun duzenleme mahiyetinde olmayan kararları, gerekceleri, varsa karşı oy gerekceleri ve imzaları ile birlikte tekemmul ettirildikleri tarihte yururluğe girer.
(5) Gecerli mazereti olmaksızın bir takvim yılında toplam uc toplantıya katılmayan veya bir toplantıya katıldığı ve karşı oy kullanmadığı halde Kurul kararlarını suresi icinde imzalamayan veya karşı oy gerekcesini suresi icinde yazmayan Kurul uyeleri, uyelikten cekilmiş sayılır. Bu durum Kurul kararı ile tespit edilir.
(6) Kurul uyeleri kendisi, eşi, evlatlıkları ve ucuncu dereceye kadar, bu derece dahil kan ve ikinci dereceye kadar, bu derece dahil kayın hısımlarıyla ilgili konularda muzakere ve oylamaya katılamazlar.
(7) Kurulun duzenleme ve denetleme mahiyetindeki kararları, tekemmul etmesinden itibaren en gec uc işgunu icinde Bakanlığa gonderilir.
(8) Kurul ikincil duzenlemeleri hazırlarken, katılımı ve saydamlığı sağlamak uzere, ilgili tarafların goruşlerine başvurur.
(9) Kurul tarafından alınan duzenleyici nitelikteki kararlar yayımlanmak uzere Başbakanlığa gonderilir ve en gec yedi gun icinde Resmi Gazetede yayımlanır. Kurulun denetleyici nitelikteki kararları uygun vasıtalarla kamuoyuna duyurulur. Kurul, yayımlanması ulke ekonomisi ve kamu duzeni acısından sakıncalı olan denetleyici nitelikteki kararların yayımlanmamasına karar verebilir.
(10) Yaptırım ongoren kararlar dahil tum Kurul kararları, tekemmul etmeleri ve ilgililere tebliğ edilmeleri veya usulune uygun olarak duyurulmaları ile birlikte uygulanabilir ve para cezaları tahsil edilebilir hale gelir.
Kurulun gorev ve yetkileri
MADDE 9 ‒ (1) Kurulun gorev ve yetkileri şunlardır:
a) Tabi oldukları kanunlar gereği defter tutmakla yukumlu olanlara ait finansal tabloların; ihtiyaca uygunluğunu, şeffaflığını, guvenilirliğini, anlaşılabilirliğini, karşılaştırılabilirliğini ve tutarlılığını sağlamak amacıyla, uluslararası standartlarla uyumlu Turkiye Muhasebe Standartlarını oluşturmak ve yayımlamak.
b) Turkiye Muhasebe Standartlarının uygulamasına yonelik ikincil duzenlemeleri yapmak ve gerekli kararları almak, bu konuda kendi alanları itibarıyla duzenleme yetkisi bulunan kurum ve kuruluşların yapacakları duzenlemeler hakkında onay vermek.
c) Finansal tabloların; işletmelerin finansal durumunu, performansını ve nakit akışlarını Turkiye Muhasebe Standartları doğrultusunda gerceğe uygun olarak sunumunu, kullanıcıların ihtiyaclarına uygunluğunu, guvenilirliğini, şeffaflığını, karşılaştırılabilirliğini ve anlaşılabilirliğini sağlamak amacıyla, kamu yararını da gozetmek suretiyle, bilgi sistemleri denetimi dahil, uluslararası standartlarla uyumlu ulusal denetim standartlarını oluşturmak ve yayımlamak.
c) Bağımsız denetciler ve bağımsız denetim kuruluşlarının kuruluş şartlarını ve calışma esaslarını belirlemek, bu şartları taşıyan kuruluşları ve bağımsız denetim yapacak meslek mensuplarını yetkilendirerek listeler halinde ilan etmek ve bunları oluşturacağı resmi sicile kaydederek Kurumun internet sitesinde kamuoyunun erişimine surekli olarak acık tutmak.
d) Bağımsız denetciler ve bağımsız denetim kuruluşlarının faaliyetleri ile denetim calışmalarının, Kurumca yayımlanan standart ve duzenlemelere uyumunu gozetlemek ve denetlemek.
e) İnceleme ve denetimler sonucunda aykırılıkları saptanan bağımsız denetciler ve bağımsız denetim kuruluşlarının faaliyet izinlerini askıya almak veya iptal etmek.
f) Bağımsız denetim yapacak meslek mensuplarına yonelik sınav, yetkilendirme ve tescil yapmak, disiplin ve soruşturma işlemlerini yurutmek, surekli eğitim standartları ile mesleki etik kurallarını belirlemek, bunlara yonelik olarak kalite guvence sistemini oluşturmak ve bu alanlardaki eksikliklerin duzeltilmesi icin gerekli tedbirlerin alınmasını sağlamak.
g) Yabancı ulkelerin Kurulun gorev alanıyla ilgili konularda yetkili birimleriyle işbirliği yapmak, mutekabiliyet esasına gore Turkiye'de bağımsız denetim yapmasına yetki verilen yabancı ulke denetim kuruluşları ve denetcilerini listeler halinde ilan etmek ve bunları oluşturacağı resmi sicile kaydederek Kurumun internet sitesinde kamuoyunun erişimine surekli olarak acık tutmak.
ğ) Denetimin bağımsızlığının ve tarafsızlığının sağlanmasına, denetime olan guven ile denetimin kalitesinin artırılmasına yonelik duzenlemeler yapmak ve gerekli tedbirleri almak.
h) Duzenlemek ve denetlemekle gorevli olduğu alanla ilgili ikincil duzenlemeleri yapmak ve bu konularda gerekli kararları almak.
ı) Gorev alanıyla ilgili uluslararası uygulama ve gelişmeleri izlemek, Uluslararası Muhasebe Standartları Kurulu ve Uluslararası Denetim ve Guvence Standartları Kurulu ile muhasebe ve denetim alanında calışmalar yapan diğer uluslararası kuruluşlarla işbirliği yapmak, lisans ve telif anlaşmaları akdetmek ve gerektiğinde bu kuruluşlara uye olmak.
i) Muhasebe standartları ve denetim standartlarının benimsenmesi ve uygulanması ile gorev alanıyla ilgili konularda kamu bilincinin yerleştirilmesine yonelik olarak toplantı, konferans ve benzeri etkinlikler ile gerekli yayınlarda bulunmak.
j) Kurumun ana stratejisini, performans olcutlerini, amac ve hedeflerini, hizmet kalite standartlarını belirlemek, insan kaynakları ve calışma politikalarını oluşturmak, Kurumun hizmet birimleri ve bunların gorevleri hakkında oneride bulunmak.
k) Kurumun ana stratejisi ile amac ve hedeflerine uygun olarak hazırlanan butcesini goruşmek ve karara bağlamak.
l) Kurumun performansını ve mali durumunu gosteren raporları onaylamak.
m) Taşınmaz alımı, satımı ve kiralanması konularındaki onerileri goruşup karara bağlamak.
n) Başkanın onerisi uzerine, Başkan Yardımcıları ve Daire Başkanlarını atamak.
o) Calışma ve danışma komisyonlarının uyelerini belirlemek.
o) Mevzuatla verilen diğer benzeri gorevleri yapmak.
UCUNCU BOLUM
Başkanlık
Başkanlık
MADDE 10 ‒ (1) Başkanlık, Kurul kararlarını uygulamakla ve diğer konularda Kurula yardımcı olmakla gorevlidir. Başkanlık; Başkan, Başkan Yardımcıları ve hizmet birimlerinden oluşur.
Başkan
MADDE 11 ‒ (1) Kurul Başkanı, Kurumun da Başkanı olup, Kurumun genel yonetim ve temsilinden sorumludur. Bu sorumluluk, Kurum calışmalarının yurutulmesi, denetlenmesi, değerlendirilmesi ve gerektiğinde kamuya duyurulması gorev ve yetkilerini kapsar.
(2) Başkana; izin, hastalık, yurtici ve yurtdışı gorevlendirme, gorevden alınma ve gorevde bulunmadığı diğer hallerde İkinci Başkan vekÂlet eder.
Başkanın gorev ve yetkileri
MADDE 12 ‒ (1) Başkanın gorev ve yetkileri şunlardır:
a) Kurul toplantılarının gundemini, gun ve saatini belirlemek, toplantıları idare etmek, gundeme alınmayan başvurular hakkında gerekli işlemleri yapmak ve bunlara ilişkin olarak Kurula bilgi vermek.
b) Kurul kararlarının yayımlanmasını veya tebliğini sağlamak, bu kararların gereğinin yerine getirilmesini temin etmek ve uygulanmasını izlemek.
c) Hizmet birimlerinden gelen onerilere son şeklini vererek Kurula sunmak.
c) Kurulun belirlediği stratejilere, amac ve hedeflere uygun olarak, Kurumun yıllık butcesi ile mali tablolarını hazırlamak.
d) Kurul ile hizmet birimlerinin uyumlu, verimli, disiplinli ve duzenli bir bicimde calışmasını sağlamak, hizmet birimleri arasında cıkabilecek gorev ve yetki sorunlarını cozmek.
e) Yıllık faaliyet raporlarını hazırlamak, Kurumun faaliyet gosterdiği alanda strateji, politikalar ve ilgili mevzuat ile Kurum ve calışanların performans olcutleri hakkında calışma ve değerlendirme yapmak ve bunları Kurula sunmak.
f) Kurumun diğer kuruluşlarla ilişkilerini yurutmek ve Kurumu temsil etmek.
g) Kurul tarafından atananlar dışındaki Kurum personelini atamak.
ğ) Kurumun yonetimi ile ilgili diğer gorevleri yerine getirmek.
(2) Başkan, Kurula ilişkin olmayan gorev ve yetkilerinden bir kısmını, sınırlarını acıkca belirlemek ve yazılı olmak kaydıyla, alt kademelere devredebilir.
Başkan Yardımcıları
MADDE 13 ‒ (1) Başkana gorevlerinde yardımcı olmak uzere uc Başkan Yardımcısı atanır. Başkan Yardımcılığına atanacaklarda, 4 uncu maddenin ucuncu ve dorduncu fıkralarında belirtilen şartlar aranır. Başkan Yardımcıları gorev ve yetkilerinden bir kısmını, sınırlarını acıkca belirlemek ve yazılı olmak kaydıyla, alt kademelere devredebilir.
Hizmet birimleri
MADDE 14 ‒ (1) Kurumun hizmet birimleri, daire başkanlıkları şeklinde teşkilatlanmış hizmet birimlerinden oluşur. Daire başkanlıklarının sayısı dokuzu gecemez.
(2) Hizmet birimleri, bu Kanun Hukmunde Kararnamede belirtilen faaliyet alanı, gorev ve fonksiyonlarına uygun olarak Kurumun onerisi uzerine Bakanlar Kurulu kararıyla yururluğe konulan yonetmelikle belirlenir.
(3) Kurumda hizmet birimi olarak Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı kurulur. Hukuk, basın ve halkla ilişkiler gibi alanlarda ihtiyaca gore sayıları onu gecmemek uzere Başkanlık Muşaviri gorevlendirilebilir.
(4) Kurumda insan kaynakları ve eğitim, idari ve mali işler, bilişim ve benzeri faaliyetleri yurutmek uzere İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı kurulur. Bu Daire Başkanlığında biri Kurulun ozel buro hizmetlerini yurutmek uzere en cok dort adet mudurluk kurulabilir.
Kurum personelinin statusu
MADDE 15 ‒ (1) Kurumun Başkan Yardımcıları, Daire Başkanları, Başkanlık Muşavirleri ve meslek personeli kadro karşılığı sozleşmeli statude istihdam edilir. Kadro karşılığı sozleşmeli calışan Kurum personeli ucret, mali ve sosyal haklar dışında; Kurumun kadrolu diğer personeli ise her turlu hak ve yukumlulukleri yonunden 657 sayılı Kanuna tabidir.
(2) Kurumun hizmet birimlerinde uzmanlık gerektiren işlerde meslek personeli calıştırılması esastır. Hizmet birimlerinde istihdam edilecek diğer personelin nitelikleri Başkanın onerisi uzerine Kurulca belirlenir.
(3) İlgili kamu kurum ve kuruluşlarında gorevli personelden ihtisasına ihtiyac duyulanlar gerekli hallerde Kurumda gecici olarak gorevlendirilebilir.
(4) Kurul uyeleri ve Kurum personeli hakkında 2/12/1999 tarihli ve 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Gorevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun hukumleri uygulanır. 4483 sayılı Kanun uyarınca soruşturma izinleri Kurul Başkan ve uyeleri icin Bakan, Kurum personeli icin Başkan tarafından verilir.
Meslek personeli
MADDE 16 ‒ (1) Meslek personeli, uzman ve uzman yardımcılarından oluşur.
(2) Uzman yardımcısı kadrolarına atanabilmek icin 657 sayılı Kanunun 48 inci maddesinde sayılan genel şartlara ek olarak;
a) En az dort yıllık lisans eğitimi veren yuksekoğretim kurumlarının hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler ile ticari bilimler fakultelerinden veya bunlara denkliği Yuksekoğretim Kurulunca kabul edilen yurtdışındaki yuksekoğretim kurumlarından mezun olmak,
b) Merkezi yarışma sınavından belirlenen asgari puanları almış olmak ve Kurum tarafından yapılacak ozel yarışma sınavında başarılı olmak,
c) Sınavın yapıldığı tarih itibarıyla otuzbeş yaşını doldurmamış olmak,
şartları aranır.
(3) Uzman yardımcılığına atananlar, en az uc yıl fiilen calışmak, Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından en az (C) duzeyinde yabancı dil puanı almak veya buna denk kabul edilen ve uluslararası gecerliliği bulunan bir belgeye sahip olmak ve Kurumca belirlenen konuda tez hazırlamak kaydıyla yeterlik sınavına girmeye hak kazanırlar. Yeterlik sınavında başarılı olanlar uzman kadrosuna atanırlar. Mazereti olmaksızın sınava girmeyen veya sınavda iki defa başarısız olanlar durumlarına uygun kadrolara atanmak uzere Devlet Personel Başkanlığına bildirilir.
(4) Meslek personelinin mesleğe alınmaları, atanmaları, yetiştirilmeleri, giriş ve yeterlik sınavları ile calışma usul ve esasları Kurum tarafından cıkarılan yonetmelikle duzenlenir.
Ucretler, mali ve diğer sosyal haklar
MADDE 17 ‒ (1) Kurul Başkan ve uyelerinin aylık ucretleri; en yuksek Devlet memuruna mali haklar kapsamında yapılan her turlu odemeler toplamını gecmemek uzere, Bakanın onerisi uzerine Bakanlar Kurulunca belirlenir. En yuksek Devlet memuruna odenenlerden gelir vergisine tabi olmayanlar bu Kanun Hukmunde Kararnameye gore de gelir vergisine tabi olmazlar. 657 sayılı Kanun ve diğer mevzuat uyarınca en yuksek Devlet memurunun yararlanmış olduğu sosyal hak ve yardımlardan, Kurul Başkan ve uyeleri de aynı usul ve esaslar cercevesinde yararlanırlar.
(2) Kurumun kadro karşılığı sozleşmeli personelinin ucretleri ile diğer mali hakları, birinci fıkrada Kurul uyeleri icin belirlenen ucret tavanını gecmemek uzere Bakanlar Kurulunca belirlenen usul ve esaslar cercevesinde Kurul tarafından tespit edilir.
Emeklilik ve hizmet surelerinin değerlendirilmesi
MADDE 18 ‒ (1) Kurul Başkan ve uyeliğine atananlar ile Kurum personeli 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 4 uncu maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi hukumlerine tabidir. Sosyal guvenlik hak ve yukumluluklerinin tespitinde; Kurul Başkanı bakanlık musteşarı, Kurul uyeleri bakanlık musteşar yardımcısı, Başkan Yardımcıları genel mudur, Daire Başkanları genel mudur yardımcısı, Başkanlık Muşaviri bakanlık muşaviri, meslek personeli ise kazanılmış hak aylık dereceleri itibarıyla karşılık gelen Başbakanlık Uzman ve Başbakanlık Uzman Yardımcıları ile denk statude kabul edilir.
(2) Kurul Başkan ve uyeliklerine atananlardan atama yapılmadan once kanunla kurulmuş diğer sosyal guvenlik kurumlarına bağlı olanların, istekleri halinde bu kurumlara bağlılıkları devam eder ve bunlar hakkında yukarıdaki hukumler uygulanmaz.
(3) Kurul Başkan ve uyeliklerine atananların Kurulda gorev yaptıkları surece onceki gorevleriyle olan ilişikleri kesilir. Ancak kamu gorevlisi iken uyeliğe atananlar, memuriyete giriş şartlarını kaybetmemeleri kaydıyla, gorev surelerinin sona ermesi veya gorevden ayrılma isteğinde bulunmaları ve otuz gun icinde eski kurumlarına başvurmaları durumunda atamaya yetkili makam tarafından bir ay icinde mukteseplerine uygun bir kadroya atanır. Atama gercekleşinceye kadar bunların almakta oldukları her turlu odemelerin Kurum tarafından yapılmasına devam olunur. Bir kamu kurumunda calışmayanlardan Kurul Başkan ve uyeliğine secilip yukarıda belirtilen şekilde gorevi sona erenlere, herhangi bir gorev veya işe başlayıncaya kadar, almakta oldukları her turlu odemeler, Kurum tarafından verilmeye devam edilir. Bu fıkrada belirtilen nedenlerle uyeliği sona erenlere Kurum tarafından yapılacak odeme uc ayı gecemez.
(4) Bu hukumler, akademik unvanların kazanılması icin gerekli şartlar saklı kalmak uzere, universitelerden gelen Başkan ve uyeler ile Kurum personeli hakkında da uygulanır.
Kurumun butcesi
MADDE 19 ‒ (1) Kurumun gelirlerinin, giderlerini karşılaması esastır. Kurumun butcesi 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yonetimi ve Kontrol Kanununda belirlenen usul ve esaslara gore hazırlanır ve kabul edilir. Ancak, genel butceden Kuruma Hazine yardımı yapılabilir.
(2) Kurumun gelirleri; Hazine yardımı, muhasebe ve denetim standartlarının telif hakları ve diğer gelirlerden oluşur.
Kurumun ic ve dış denetimi
MADDE 20 ‒ (1) Kurumun ic denetimi, Kurulca belirlenen usul ve esaslar cercevesinde gercekleştirilir.
(2) Kurum, faaliyetlerine ilişkin olarak her yılın Mart ayı sonuna kadar, bir onceki yıla ait kararların ve yaptığı ikincil duzenlemelerin ekonomik ve sosyal etkilerini analiz eden ve Kurumun performans hedefleri ile uygulama sonuclarının karşılaştırılmasını ve değerlendirilmesini iceren bir faaliyet raporu hazırlar.
(3) Kurumun yıllık faaliyet raporu, mali tabloları ve butce kesin hesabı Turkiye Buyuk Millet Meclisine sunulur.
(4) Yıllık faaliyet raporu, Sayıştayın mali denetim raporu ile Kurul kararları ve ikincil duzenlemeler, işlemler, araştırma ve soruşturmalar her yılın Mayıs ayı sonunda Kurumun internet sayfasında ve resmi bultenleriyle kamuoyunun bilgisine sunulur.
Hizmet satın alınması ve gecici komisyon oluşturulması
MADDE 21 ‒ (1) Gecici veya belli bir ihtisas gerektiren nitelikteki işler icin dışarıdan hizmet satın alınabilir.
(2) Standart oluşturma sureclerinde ve uygulama donemlerinde ihtiyac duyulduğunda bağımsız denetim konusundaki bilgi ve deneyimlerinden yararlanmak amacıyla uygulama alanında uzmanlaşmış memurlar, kamu gorevlileri ve diğer kişiler ile 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yuksekoğretim Kanununun 38 inci maddesi uyarınca oğretim elemanı gorevlendirilmek suretiyle gecici calışma ve danışma komisyonları oluşturulabilir. Azami dokuzar kişiden oluşan bu komisyonlarda gorevlendirileceklerde aranılacak nitelikler ile komisyonların calışma usul ve esasları Kurul tarafından belirlenir.
(3) Bu maddeye gore kurum dışından gorevlendirilenlere calışmalara katılmaları karşılığında ayda dort gunden fazla olmamak ve her toplantı gunu icin (2000) gosterge rakamının memur aylık katsayısı ile carpımı sonucu bulunacak tutarı aşmamak uzere Kurul tarafından belirlenecek tutarda ve damga vergisi haric herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın huzur hakkı odenir. 2547 sayılı Kanunun 38 inci maddesi uyarınca gorevlendirilenler, anılan maddede ongorulen ucretten ayrıca yararlandırılmazlar.
Kadrolar
MADDE 22 ‒ (1) Kurumda istihdam edilecek personele ilişkin kadro unvan ve dereceleri, ekli (1) sayılı cetvelde gosterilmiştir. Bu Kanun Hukmunde Kararnameye ekli cetvelde yer alan toplam kadro sayısı gecilmemek ve mevcut kadro unvanları ile 190 sayılı Genel Kadro ve Usulu Hakkında Kanun Hukmunde Kararnamenin eki cetvellerde yer alan kadro unvanlarıyla sınırlı olmak uzere, kadro unvan ve derecelerinin değiştirilmesi ile boş kadroların iptali Bakanlar Kurulunca yapılır. Soz konusu personele ilişkin kadroların kullanılmasına dair usul ve esaslar bu Kanun Hukmunde Kararnameye ekli cetvele gore Kurul tarafından belirlenir.
DORDUNCU BOLUM
Denetim ve İnceleme
Kamu yararını ilgilendiren kuruluşların bağımsız denetimi
MADDE 23 ‒ (1) Kamu yararını ilgilendiren kuruluşlarda denetim sadece bağımsız denetim kuruluşları tarafından yapılır.
(2) Kamu yararını ilgilendiren kuruluşların denetimini yapacak bağımsız denetim kuruluşlarının yetkilendirilmesi surecinde Kurum, bunların ilgili olduğu sektoru duzenleme ve denetleme yetkisini haiz kurul, kurum veya kuruluşların goruşunu alır.
(3) Kurum, bağımsız denetim kuruluşlarının yetkilendirilmesine yonelik olarak 9 uncu maddenin birinci fıkrasının (c) bendi uyarınca yapılacak duzenlemelerde, kamu yararını ilgilendiren kuruluşların ilgili olduğu sektoru duzenleme ve denetleme yetkisini haiz kurul, kurum veya kuruluşlarca talep edilmesi halinde, bunların goruşunu almak suretiyle sektorun ozelliğine gore farklı olcutler belirleyebilir.
Denetimden doğan sorumluluk
MADDE 24 ‒ (1) Bağımsız denetim kuruluşları ve bağımsız denetciler; denetledikleri finansal tablo, bilgi ve raporlara ilişkin olarak hazırladıkları bağımsız denetim raporlarının denetim standartlarına aykırı olması ile bu raporlardaki yanlış, eksik ve yanıltıcı bilgi ve kanaatler nedeniyle doğabilecek zararlardan hukuken sorumludurlar. Bağımsız denetim kuruluşları ve bağımsız denetciler, verdikleri hizmetlerden doğabilecek zararları karşılamak amacıyla genel şartları Hazine Musteşarlığınca belirlenen sorumluluk sigortası yaptırmak zorundadır. Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar Hazine Musteşarlığının goruşu alınarak Kurulca belirlenir.
Kurumca yapılacak incelemeler
MADDE 25 ‒ (1) Kurumca yapılacak secilmiş denetim dosyalarının yeterli testini iceren kalite guvence sistemi incelemeleri; bağımsız denetim kuruluşlarınca gercekleştirilmiş denetim calışmalarının Kurum standart ve duzenlemeleri cercevesinde gozden gecirilmesi ve bu kuruluşların faaliyetlerinin Kurum duzenlemelerine uygunluğunun denetimi ile harcanan kaynakların nitelik ve niceliği, alınan denetim ucreti ve bağımsız denetim kuruluşunun ic kontrol sistemi ile ilgili değerlendirmesini kapsar. İncelemeler, kamu yararını ilgilendiren kuruluşları denetleyen bağımsız denetim kuruluşları icin asgari uc yılda bir, diğerleri icin ise asgari altı yılda bir yapılır. Kurumun; planlanmış bu incelemeler yanında ihbar, şikayet, bildirim gibi durumlarda ve gerekli gorulen diğer hallerde inceleme yapma ve yaptırma yetkisi saklıdır.
(2) Bağımsız denetcilerin kalite guvence sistemi incelemeleri ise, usul ve esasları Kurul tarafından belirlenen ilkelere uygun olarak Kurum tarafından yapılır. Bu incelemelerin yurutulmesi icin Kurum bunyesinde yeterli sayıda kalite guvence uzmanı istihdam edilir.
(3) Kurum, incelemeleri kendi meslek personeli eliyle yurutebileceği gibi, gerekli hallerde kanunlarla belirli alanları duzenleme ve denetleme yetkisini haiz olan Gumruk ve Ticaret Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Hazine Musteşarlığı, Bankacılık Duzenleme ve Denetleme Kurumu, Sermaye Piyasası Kurulu ve Enerji Piyasası Duzenleme Kurumunun ilgili denetim birimleri vasıtasıyla da yurutebilir. İnceleme faaliyetleri, ilgili kuruluşların goruşu alınmak suretiyle Kurulca her yıl hazırlanan yıllık inceleme planı kapsamında yurutulur.
(4) Bu maddeye gore yapılacak inceleme sonucları her yıl bir raporla kamuoyuna acıklanır.
(5) Bağımsız denetciler ve bağımsız denetim kuruluşları, yapılan incelemeler sonucunda tespit edilen goruş ve oneriler doğrultusunda gerekli tedbirleri almakla yukumludurler. Kurumca belirlenen surede gerekli tedbirleri almayanlar hakkında uyarı, lisansın askıya alınması ve iptali de dahil olmak uzere uygun yaptırımlar uygulanır.
(6) İnceleme icin gorevlendirilen kişiler; ilgili rapor, defter, belge ve calışma kÂğıtları ile elektronik, manyetik ve benzeri ortamlarda tutulanlar dahil tum kayıtları ve sair bilgi ihtiva eden vasıtaları incelemeye ve bunların orneklerini almaya, işlem ve hesapları denetlemeye, ilgililerden yazılı ve sozlu bilgi almaya, gerekli tutanakları duzenlemeye yetkilidir. İlgili kişi ve kuruluşlar da istenilen bilgi, belge, defter ve sair vasıtaların orneklerini ibraz etmek, yazılı ve sozlu bilgi vermek ve tutanakları imzalamakla yukumludurler. Kendilerinden bilgi istenilen gercek ve tuzel kişiler ozel kanunlarda yazılı gizlilik ve sır saklama hukumlerini ileri surerek bilgi vermekten imtina edemezler.
(7) İnceleme icin gorevlendirilenler tarafından istenecek rapor, defter, belge ve calışma kÂğıtları ile elektronik, manyetik ve benzeri ortamlarda tutulanlar dahil tum kayıtların ve sair bilgi ihtiva eden vasıtaların ibraz veya teslim edilmemesi veya gerekli gorulen diğer hallerde, Kurumun gerekceli bir yazı ile yetkili sulh ceza hakiminden talepte bulunması uzerine, sulh ceza hakiminin istenilen yerlerde arama yapılmasına karar vermesi halinde ilgililer nezdinde arama yapılabilir. Aramada bulunan ve incelenmesine luzum gorulen defterler ve belgeler ayrıntılı bir tutanakla tespit olunur ve yerinde incelemenin mumkun olmadığı hallerde muhafaza altına alınarak inceleme yapanın calıştığı yere sevkedilir. Arama sonucunda alınan defter ve belgeler uzerindeki incelemeler en gec uc ay icinde sonuclandırılarak bir tutanakla sahibine geri verilir. İncelemelerin haklı sebeplere dayanılarak uc ay icinde bitirilmesine imkÂn olmayan hallerde, sulh ceza hakiminin vereceği karar uzerine bu sure uzatılabilir.
BEŞİNCİ BOLUM
Ceşitli Hukumler
Diğer hukumler
MADDE 26 ‒ (1) Kanuni defterlerin Kurulca yayımlanan Turkiye Muhasebe Standartlarına uygun olarak tutulması ve finansal tabloların bu standartlara gore duzenlenmesi şarttır. Ancak, 5018 sayılı Kanun kapsamındaki idareler ile bilanco esasında defter tutmakla yukumlu bulunmayanlar bu Kanun Hukmunde Kararname hukumlerine tabi değildir.
(2) Kurul, değişik işletme buyuklukleri, sektorler ve kÂr amacı gutmeyen kuruluşlar icin uluslararası muhasebe standartlarından farklı duzenlemeler yapmaya yetkilidir.
Duzenleyici işlemler
MADDE 27 ‒ (1) Kurul; 9 uncu maddenin birinci fıkrasının (b), (c) ve (d) bentlerinde yer alan yetkilerinin kullanılmasına yonelik usul ve esasları cıkaracağı yonetmeliklerle belirler.
(2) Kurumun hazırlayacağı ikincil duzenleme taslakları kamuoyunun bilgisine sunulmak uzere en az yedi gun sureyle uygun vasıtalarla duyurulur.
(3) Kanunlarla belirli alanları duzenlemek ve denetlemek uzere kurulmuş bulunan kurum ve kurullar, Kurulun onayını almak ve Kurul tarafından yayımlanan standartlarda yer alan esaslara uygun olmak kaydıyla Turkiye Muhasebe ve Denetim Standartlarına ek olarak kendi alanları icin gecerli olacak ayrıntıya ilişkin sınırlı duzenlemeler yapabilirler.
Tebligat
MADDE 28 ‒ (1) Bu Kanun Hukmunde Kararname uyarınca yapılacak tebligatlar hakkında 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu hukumleri uygulanır.
Goruşlerin bildirilmesi
MADDE 29 ‒ (1) İlgili kanunlardaki ozel hukumler saklı kalmak kaydıyla bu Kanun Hukmunde Kararname kapsamında Kurum tarafından istenen goruşler, ilgililer tarafından en gec otuz gun icinde bildirilir. Bu sure, ivedi durumlarda Kurul tarafından kısaltılabilir. Bakanlıklar ile kamu kurum ve kuruluşları goruş bildirmek icin ek sure isteyebilir.
Kurul kararlarına karşı yargı yolu
MADDE 30 ‒ (1) Kurul kararları kesindir. Kurulun duzenleyici ve denetleyici nitelikteki kararlarına karşı acılacak davalar, ilk derece mahkemesi olarak Danıştayda gorulur. Danıştay, Kurul kararlarına karşı yapılan başvuruları acele işlerden sayar.
Turk Ticaret Kanununun uygulanması
MADDE 31 ‒ (1) Bu Kanun Hukmunde Kararnamede hukum bulunmayan hallerde 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Turk Ticaret Kanununun bağımsız denetimle ilgili hukumleri uygulanır.
Değiştirilen ve yururlukten kaldırılan hukumler
MADDE 32 ‒ (1) 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yonetimi ve Kontrol Kanununun eki (III) sayılı cetvele aşağıdaki sıra eklenmiştir.
?9) Kamu Gozetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu?
(2) 27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin ek 3 uncu maddesine ?Doğu Karadeniz Projesi Bolge Kalkınma İdaresi Başkanlığı,? ibaresinden sonra gelmek uzere ?Kamu Gozetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu,? ibaresi eklenmiştir.
(3) 28/7/1981 tarihli ve 2499 sayılı Sermaye Piyasası Kanununun ek 1 inci maddesi yururlukten kaldırılmıştır.
ALTINCI BOLUM
Gecici ve Son Hukumler
Mevcut standartların ve diğer duzenlemelerin gecerliliği
GECİCİ MADDE 1 ‒ (1) Bu Kanun Hukmunde Kararname uyarınca Kurum tarafından yayımlanacak standart ve duzenlemeler yururluğe girinceye kadar, bu hususlara ilişkin mevcut duzenlemelerin uygulanmasına devam edilir.
(2) Denetim standartları ve bağımsız denetimle ilgili olarak diğer kanunlarda yer alan hukumlerin bu Kanun Hukmunde Kararnameye aykırılık teşkil eden hukumleri uygulanmaz.
İlk Kurul uyelerinin atanması
GECİCİ MADDE 2 ‒ (1) 4 uncu maddede ongorulen atamalar, bu Kanun Hukmunde Kararnamenin yururluk tarihinden itibaren bir ay icerisinde yapılır. 2499 sayılı Kanunun bu Kanun Hukmunde Kararname ile yururlukten kaldırılan ek 1 inci maddesine dayanılarak atanan Kurul Başkan ve uyelerinin gorevleri bu Kanun Hukmunde Kararnamenin yururluğe girdiği tarihte sona erer.
(2) Kurul, Başkan ve uyelerinin atama tarihini izleyen altı ay icinde Kurum teşkilatını oluşturarak Kurumun faaliyete gecmesini sağlar.
İlk atanan uyelerin yenilenmesi
GECİCİ MADDE 3 ‒ (1) Kurul Başkanı haric olmak uzere, ilk atanan uyelerin dortte biri iki yılda bir yenilenir. İkinci yılın sonunda kura sonucu uyelikleri sona eren uyeler bir defalığına tekrar atanabilir.
Uzman personel istihdamı
GECİCİ MADDE 4 ‒ (1) Bu Kanun Hukmunde Kararnamenin yururluğe girdiği tarihten itibaren bir yıl icinde, bu Kanun Hukmunde Kararnameye ekli (1) sayılı cetvelde yer alan uzman kadro sayısının yuzde otuzunu gecmemek uzere, uzman yardımcılığı sınavına giriş icin aranan oğrenim şartını taşımak ve başvuru tarihinde kırk yaşını doldurmamış olmak şartıyla;
a) Mesleğe ozel yarışma sınavı ile giren ve meslek ici eğitim sonrasında yapılan yeterlik sınavında başarılı olup, Kurula uye veren kamu kurum ve kuruluşlarında calışmakta olanlar,
b) Yuksekoğrenim kurumlarında araştırma gorevlisi veya oğretim elemanı olarak calışmış olanlardan, muhasebe, finans, denetim veya hukuk alanlarında doktora calışmalarını tamamlayanlar,
Kurum tarafından yapılacak sınavda başarılı olmaları halinde uzman kadrosuna atanabilir.
(2) Bu Kanun Hukmunde Kararnamenin yururluğe girdiği tarihten once Turkiye Muhasebe Standartları Kurulunda uzman ve uzman yardımcısı olarak gorev yapanlar, Kurum tarafından yapılacak sınavda başarılı olmaları halinde uzman veya uzman yardımcısı kadrosuna atanabilir. Bunların, Kurulda uzman ve uzman yardımcısı olarak gecen hizmet sureleri; oğrenim durumları itibarıyla yukselebilecekleri dereceleri aşmamak kaydıyla kazanılmış hak aylığı derece ve kademelerinin tespitinde dikkate alınır ve bu surelerin onceden kıdem tazminatı, toplu odeme, emekli ikramiyesi, işten ayrılma tazminatı veya iş sonu tazminatı odenmemiş olan kısmı 8/6/1949 tarihli ve 5434 sayılı Turkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu hukumlerine gore odenecek emekli ikramiyesinin hesabına esas alınacak toplam hizmet suresine dahil edilir.
Hak ve alacakların devri
GECİCİ MADDE 5 ‒ (1) Bu Kanun Hukmunde Kararnamenin yururluğe girdiği tarihte Turkiye Muhasebe Standartları Kurulunun her turlu varlıkları, borc ve alacakları, yazılı ve elektronik ortamdaki kayıtları ve diğer dokumanları ile nakit ve benzerleri hicbir işleme gerek kalmaksızın Kuruma devredilmiş sayılır.
(2) Devir konusunda ortaya cıkacak tereddutleri gidermeye Bakan yetkilidir.
Yururluk
MADDE 33 ‒ (1) Bu Kanun Hukmunde Kararname yayımı tarihinde yururluğe girer.
Yurutme
MADDE 34 ‒ (1) Bu Kanun Hukmunde Kararname hukumlerini Bakanlar Kurulu yurutur.
Abdullah GUL
CUMHURBAŞKANI
(1) SAYILI CETVEL
KURUMU: KAMU GOZETİMİ, MUHASEBE VE DENETİM STANDARTLARI KURUMU
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
Sınıfı Unvanı Kadro Derecesi Kadro Adedi GİH Başkan Yardımcısı 1 3 GİH Daire Başkanı 1 9 GİH I. Hukuk Muşaviri 1 1 GİH Başkanlık Muşaviri 1 10 GİH Mudur 1 4 GİH Hukuk Muşaviri 1 1 AH Avukat 1 1 AH Avukat 3 1 AH Avukat 5 1 GİH Basın ve Halkla İlişkiler Muşaviri 1 1 GİH Uzman 1 5 GİH Uzman 2 5 GİH Uzman 3 10 GİH Uzman 4 10 GİH Uzman 5 10 GİH Uzman 6 10 GİH Uzman 7 10 GİH Uzman Yardımcısı 8 10 GİH Uzman Yardımcısı 9 40 GİH Mutercim-Tercuman 5 2 GİH Programcı 1 1 GİH Programcı 5 1 GİH Cozumleyici 2 1 GİH Cozumleyici 4 1 GİH Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 3 4 GİH Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 4 4 GİH Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 5 4 GİH Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 6 4 GİH Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 7 4 GİH Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 8 4 GİH Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 9 4 TH Kutuphaneci 4 1 GİH Sekreter 5 5 GİH Sekreter 6 5 TH Teknisyen 4 1 GİH Koruma ve Guvenlik Gorevlisi 10 2 GİH Şofor 5 3 YH Hizmetli 13 5 TOPLAM 198