7 Mart 2012 CARŞAMBA
Resmî Gazete
Sayı : 28226
YONETMELİK
Sağlık Bakanlığından:
SAĞLIK BAKANLIĞI BAĞLI KURULUŞLARI HİZMET BİRİMLERİNİN
GOREVLERİ İLE CALIŞMA USUL VE ESASLARI
HAKKINDA YONETMELİK

BİRİNCİ BOLUM
Amac, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amac
MADDE 1 ? (1) Bu Yonetmeliğin amacı, Sağlık Bakanlığı bağlı kuruluşları hizmet birimlerinin gorev tanımları, yetki ve sorumlulukları ile calışma usul ve esaslarını duzenlemektir.
Kapsam

MADDE 2 ? (1) Bu Yonetmelik Sağlık Bakanlığının bağlı kuruluşlarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 ? (1) Bu Yonetmelik, 11/10/2011 tarihli ve 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Gorevleri Hakkında Kanun Hukmunde Kararnamenin 36 ncı maddesinin dorduncu fıkrasına dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 ? (1) Bu Yonetmelikte gecen;

a) Bağlı Kuruluş: Turkiye Kamu Hastaneleri Kurumu, Turkiye Halk Sağlığı Kurumu, Turkiye İlac ve Tıbbî Cihaz Kurumu ve Turkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Mudurluğunu,
b) Bakan: Sağlık Bakanını,
c) Bakanlık: Sağlık Bakanlığını,
c) Başkan: Turkiye Kamu Hastaneleri Kurumu, Turkiye Halk Sağlığı Kurumu ve Turkiye İlac ve Tıbbî Cihaz Kurumunun Başkanını,
d) Genel Mudur: Turkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Mudurunu,
e) Genel Mudurluk: Turkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Mudurluğunu,
f) Kurum: Turkiye Kamu Hastaneleri Kurumu, Turkiye Halk Sağlığı Kurumu ve Turkiye İlac ve Tıbbî Cihaz Kurumunu,
ifade eder.
İKİNCİ BOLUM
Temel Esaslar ve Bağlı Kuruluşların Merkez Teşkilatı
Hizmetlerin yurutulmesinde temel esaslar
MADDE 5 ? (1) Bağlı kuruluşlar aşağıdaki temel esaslar cercevesinde hizmetlerini yuruturler.
a) Bakanlık politikalarına, strateji ve hedeflerine, planlama ve duzenlemelerine uygun davranırlar.
b) Sağlık hizmetinin kesintisiz ve butunluk icerisinde sunumunu sağlamaya yonelik tedbirleri alırlar.
c) İnsan gucunde ve maddî kaynaklarda tasarruf sağlamak ve verimi artırmak amacıyla hizmetlerin planlanmasında ve sunumunda muşterek hareket ederler.
c) Birlikte yurutulmesi gereken işlerde azami olcude işbirliği ve yardımlaşma icerisinde bulunurlar.
d) Hizmetin yurutulmesinde ortaya cıkan kurumlar arası ihtilaf ve tereddutlu hususlarda Bakanlığın kararına gore hareket ederler. Bu yetki illerde 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu hukumleri cercevesinde Bakanlık il sağlık mudurleri tarafından kullanılır.
Merkez teşkilatı
MADDE 6 ? (1) Turkiye İlac ve Tıbbî Cihaz Kurumu merkez teşkilatından, diğer bağlı kuruluşlar merkez ve taşra teşkilatından meydana gelir.
(2) Merkez teşkilatları;
a) Kurumlar Başkanlık, hizmet birimi olarak teşkil olunan Başkan Yardımcılıkları, Hukuk Muşavirliği, Denetim Hizmetleri Daire Başkanlığı ve Strateji Geliştirme Daire Başkanlığından,
b) Genel Mudurluk Genel Mudur, iki genel mudur yardımcılığı, hizmet birimi olarak teşkil olunan daire başkanlıkları ve Strateji Geliştirme Daire Başkanlığından,
meydana gelir.
(3) Kurumların Başkan Yardımcılıklarına bağlı daire başkanlıklarının gorev dağılımı ile ilgili hususlar kurumların teklifi ve Bakan onayı ile yururluğe konulacak yonerge ile belirlenir.
(4) Bakanlık ve bağlı kuruluşları muhakemat hizmetlerini yurutmek uzere birbirlerinden hizmet talebinde bulunabilirler.
Kurum başkanı/genel mudurun gorev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 7 ? (1) Bağlı kuruluşların en ust amiri olan Başkan veya Genel Mudur, yurutulen hizmetlerden ve emri altındakilerin faaliyet ve işlemlerinden Bakana karşısorumludur.
(2) Başkanlar ve Genel Mudurun gorev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) Kurum/Genel Mudurluk hizmetlerini mevzuat hukumlerine, kurumun amac ve politikalarına, stratejik planına uygun olarak yonetmek.
b) Bakanlık politikalarına uygun şekilde, ikincil duzenlemeleri yapmak, stratejik plan, yıllık performans programları ve faaliyet raporlarını hazırlamak ve uygulamak.
c) Kurumun/Genel Mudurluğun faaliyetlerini etkin, etkili, kolay ulaşılabilir ve halkın ve sektorun ihtiyac ve beklentilerine uygun, ayrım gozetmeyen, şeffaf ve hesap verebilir şekilde yurutmek ve yurutulmesini sağlamak.
c) Kurumu/Genel Mudurluğu temsil etmek.
d) Kurum/Genel Mudurluk butcesini hazırlamak.
e) Gorev alanına giren konularda bağlı kuruluşlar ve diğer kurum ve kuruluşlar ile işbirliği yapmak ve koordinasyonu sağlamak.
Başkan yardımcısı/genel mudur yardımcısının gorev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 8 ? (1) Başkan yardımcıları, kurumların başkan yardımcılığı şeklinde teşkil edilen hizmet birimlerinin yonetiminden ve maiyetindeki daire başkanlıklarının sevk ve idaresinden Başkana karşı sorumludur.
(2) Genel mudur yardımcıları, Genel Mudurluğun gorevlerinin yurutulmesinde Genel Mudure yardımcı olmak uzere gorevlendirilir ve Genel Mudure karşı sorumludur.
UCUNCU BOLUM
Bağlı Kuruluşların Merkez Hizmet Birimleri
Turkiye kamu hastaneleri kurumu
MADDE 9 ? (1) Turkiye Kamu Hastaneleri Kurumunun merkez hizmet birimleri ve gorevleri şunlardır.
a) Hastane Hizmetleri Başkan Yardımcılığı:
1) Kuruma bağlı hastane, ağız ve diş sağlığı merkezleri ve benzeri sağlık kuruluşlarının acılması, işletilmesi, birleştirilmesi, ayrılması, nakledilmesi ve kapatılması işlemlerini yurutmek.
2) Kamu hastane birliklerinin kuruluş işlemlerini yurutmek, işletilmesini ve koordinasyonunu sağlamak.
3) Sağlık kuruluşlarında ozel nitelikli sağlık hizmetleri ile ilgili işlemleri yurutmek.
4) Sağlık hizmet sunumunu nitelik acısından değerlendirmek.
5) Sağlık kuruluşlarında hasta hizmetleri ile sağlık otelciliği hizmetlerini duzenlemek.
6) Kamu hastanelerinin yatırımlarının takibini, donanım, odenek ve tedarik planlamasını yapmak.
7) Hasta hakları, hasta ve calışan guvenliğinin belirlenen standart ve duzenlemelere uygun olarak yurutulmesini ve kurumsallaşmasını sağlamak.
8) Kurum Başkanı tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
b) Finans Hizmetleri Başkan Yardımcılığı:
1) Kamu hastane birliklerinin ve sağlık kuruluşlarının stoklarını izlemek, analiz etmek ve değerlendirmek.
2) Sağlık kuruluşlarının doner sermaye butce ve muhasebe işlemlerini duzenlemek, yurutulmesini sağlamak.
3) Sağlık kuruluşlarının tedarik yontemleri konusunda duzenleme yapmak.
4) Sağlık kuruluşlarının gelirlerini izlemek, analiz etmek ve gelir artırıcı duzenlemeler yapmak.
5) Sağlık kuruluşlarının tıbbi cihaz ihtiyaclarının planlamalara uygun olarak merkezi alımla karşılanması ve buna ilişkin ihale surecleri ile ilgili iş ve işlemleri yurutmek.
6) Kurum Başkanı tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
c) İzleme, Olcme ve Değerlendirme Başkan Yardımcılığı:
1) Bireysel ve yonetici performans kriterleri ve hedeflerini belirlemek ve değerlendirmek.
2) Sağlık kuruluşlarında performansa dayalı ek odeme uygulamalarını duzenlemek, izlemek ve değerlendirmek.
3) Sağlık kuruluşlarının finansal kaynaklarının kullanımını izlemek.
4) Hizmetlerin maliyet analizi ve fiyatlandırılmasına ilişkin goruş oluşturmak ve oneride bulunmak.
5) Sağlık kuruluşlarını ve hizmet sunumunu verimlilik acısından değerlendirmek.
6) Sağlık kuruluşları ve hizmetleriyle ilgili istatistikî calışmaları yurutmek, analiz ve değerlendirme yapmak.
7) Sağlık insan gucu planlaması, izleme ve değerlendirmesi yapmak.
8) Kurum Başkanı tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
c) İnsan Kaynakları Başkan Yardımcılığı:
1) Atama, nakil ve sozleşme işlemleri ile diğer personel hareketlerini duzenlemek ve yurutmek.
2) Personelin ozluk, terfi, emeklilik ve benzeri işlemlerini yurutmek.
3) Kadro standartları iş ve işlemlerini yurutmek.
4) Personelin hizmet ici eğitimlerini yurutmek.
5) Kurum Başkanı tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
d) Destek Hizmetleri Başkan Yardımcılığı:
1) 5018 sayılı Kanun hukumleri cercevesinde kiralama ve satın alma işlemlerini yurutmek, temizlik, guvenlik, aydınlatma, ısıtma, onarım gibi destek hizmetlerini yurutmek, yurutulmesini sağlamak.
2) Taşınır ve taşınmazlarına ilişkin işlemleri ilgili mevzuatı cercevesinde yurutmek.
3) Sosyal hizmetler ile sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini planlamak ve yurutmek.
4) Genel evrak ve arşiv faaliyetlerini duzenlemek ve yurutmek.
5) Bilgi sistemleri ve iletişim teknolojileri ile ilgili işlemleri yurutmek.
6) Basın ve halkla ilişkilere yonelik faaliyetlerini planlamak ve yurutmek.
7) Kurum Başkanı tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
Turkiye halk sağlığı kurumu
MADDE 10 ? (1) Turkiye Halk Sağlığı Kurumunun merkez hizmet birimleri ve gorevleri şunlardır.
a) Birinci Basamak Sağlık Hizmetleri Başkan Yardımcılığı:
1) Aile hekimliği ile ilgili iş ve işlemleri tesis etmek, izleme ve değerlendirme yapmak, eğitim ihtiyaclarını ve bu ihtiyaclara uygun eğitim mufredatını belirlemek ve uygulamak.
2) Aile sağlığı merkezleri, toplum sağlığı merkezleri ve sağlık evleri gibi birinci basamak sağlık kurum ve kuruluşlarının teknik ve fiziki ozelliklerini belirlemek ve planlamak.
3) Kurum Başkanı tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
b) Bulaşıcı Hastalık Kontrol Programları Başkan Yardımcılığı:
1) Bulaşıcı hastalıkların kontrolu ile ilgili programlar oluşturmak ve programların uygulanmasını sağlamak.
2) Sağlık tehditlerine yonelik erken uyarı ve cevap sistemi oluşturmak ve saha epidemiyolojisi eğitim calışmalarını yurutmek.
3) Koruyucu sağlık hizmetlerinde kullanılan aşı, antiserum, enjektor ve benzeri soğuk zincir malzemelerinin lojistik hizmetlerinin yurutulmesini, bağışıklama programlarının hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlamak, ulusal duzeyde aşılama oranlarını ve soğuk zincir sistemini izlemek.
4) Zoonotik, paraziter ve vektorel hastalıkların gorulme sıklığının belirlenmesini, hastalık kontrol programlarının geliştirilmesini ve yurutulmesini sağlamak.
5) Verem hastalığının kontrolune yonelik plan ve program yapmak ve uygulamak, politika onerileri geliştirmek.
6) Mikrobiyolojik ulusal referans laboratuarı hizmetlerinin yurutulmesini sağlamak.
7) Kurum Başkanı tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
c) Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar, Programlar ve Kanser Başkan Yardımcılığı:
1) Bulaşıcı olmayan hastalıkların kontrolu ile ilgili programlar oluşturmak ve programların uygulanmasını sağlamak, yaşlılık ve ozurluluk gibi kronik durumlara yonelik sağlık programları oluşturmak, evde bakım hizmetlerinin sunulmasını sağlamak.
2) Erken teşhis ve tarama faaliyetleri başta olmak uzere kanserle mucadele hizmetlerinin etkin bir şekilde yapılmasını sağlamak, buna ilişkin plan ve programlar yapmak ve uygulanmasını sağlamak.
3) Tutun, alkol ve diğer bağımlılık yapıcı maddelerin zararları ile mucadele ve kontrol faaliyetlerini yurutmek.
4) Cocuk, ergen, kadın, ureme ve ruh sağlığına ilişkin programlar oluşturmak.
5) Beslenme, fiziksel aktivite gibi sağlıklı yaşama yonelik programlar oluşturmak ve alışkanlıklar kazandırmak.
6) Kurum Başkanı tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
c) Tuketici ve Calışan Guvenliği Başkan Yardımcılığı:
1) Calışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi icin araştırmalar yapmak, ulusal sağlık politikaları geliştirmek ve uygulanmasını sağlamak, işyeri hekimliği ve meslek hastalıklarına yonelik calışmalar yapmak.
2) Biyosidal urunlerin ve bildirim sistemine tabi urunlerin etiket onayı ile bildirim onayının kontrol edilmesini sağlamak, biyosidal urunleri ruhsatlandırmak.
3) İnsani tuketim amaclı, doğal mineralli, kaplıca, havuz ve yuzme sularının denetimlerini yapmak, gerekli tedbirlerin alınmasını sağlamak.
4) Tuketici guvenliğine yonelik olarak Kurumun gorev alanına giren urunlerin analizlerini yapmak veya yaptırmak, referans laboratuvarları oluşturmak.
5) Halk sağlığı laboratuarlarının yapısını ve organizasyonunu belirlemek, standardizasyonunu, ic ve dış kalite kontrol hizmetlerini duzenlemek.
6) Gorev alanına ilişkin eğitim ihtiyaclarını tespit etmek ve eğitim faaliyetlerini yurutmek.
7) Aşı, antijen, antiserum, serum gibi biyolojik urun uretmek veya uretilmesini sağlamak.
8) Kurum Başkanı tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
d) Destek Hizmetleri Başkan Yardımcılığı:
1) 5018 sayılı Kanun hukumleri cercevesinde kiralama ve satın alma işlemlerini yurutmek, temizlik, guvenlik, aydınlatma, ısıtma, onarım gibi destek hizmetlerini yurutmek, yurutulmesini sağlamak.
2) Taşınır ve taşınmazlarına ilişkin işlemleri ilgili mevzuatı cercevesinde yurutmek.
3) İnsan gucu ihtiyacını tespit etmek ve planlama yapmak, kadro standartlarına ait iş ve işlemleri yurutmek.
4) Atama ve nakil işlemleri ile diğer personel hareketlerini duzenlemek ve yurutmek.
5) Personelin eğitim ve sertifikasyon faaliyetleri ile ozluk, terfi, emeklilik, disiplin ve benzeri işlemlerini yurutmek.
6) Doner sermaye butcesinin iş ve işlemlerini yurutmek ve koordine etmek.
7) Sosyal hizmetler ile sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini planlamak ve yurutmek.
8) Genel evrak ve arşiv faaliyetlerini duzenlemek ve yurutmek.
9) Kurumun kalite calışmalarını yurutmek, laboratuvarlarına yonelik test ve kalibrasyon merkezi oluşturmak ve bu merkezlerin iş ve işlemlerini yurutmek.
10) Kurumun gorev alanı ile ilgili istatistiki calışmaları yurutmek, analizler yapmak, kurumun ihtiyac duyduğu bilgi işlem programlarını geliştirmek ve koordine etmek.
11) Basın ve halkla ilişkilere yonelik faaliyetlerini planlamak ve yurutmek.
12) Kurum Başkanı tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
Turkiye ilac ve tıbbi cihaz kurumu
MADDE 11 ? (1) Turkiye İlac ve Tıbbi Cihaz Kurumunun hizmet birimleri ve gorevleri şunlardır.
a) İlac, Biyolojik ve Tıbbi Urunler Başkan Yardımcılığı:
1) İlaclar, ilac uretiminde kullanılan etken ve yardımcı maddeler, ulusal ve uluslararası kontrole tabi maddeler, geleneksel bitkisel tıbbî urunler, homeopatik tıbbî urunler ve ozel amaclı diyet gıdalar hakkında duzenleme yapmak.
2) İlacta etkinlik, kalite ve guvenliliğin sağlanmasına yonelik ve işlemleri yurutmek.
3) Tanıtım faaliyetlerine dair duzenlemeleri yapmak.
4) Ruhsatlı olmayan veya ruhsatı bulunsa dahi piyasada bulunmayan urunlerin uretiminin temini veya şahsi tedavi amacıyla yurtdışından getirilmesini sağlamaya yonelik hizmetler ve endikasyon dışı ilac kullanımına ilişkin işlemleri yurutmek.
5) Klinik ilac araştırmaları ve gozlemsel ilac calışmaları ile ilgili işlemleri yurutmek.
6) Ecza depoları hakkında duzenleme yapmak, ecza depolarının ruhsatlandırılması ile ilgili işlemleri yurutmek.
7) Kurum Başkanı tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
b) Tıbbi Cihaz ve Kozmetik Urunler Başkan Yardımcılığı:
1) Tıbbi cihaz ve kozmetikler hakkında duzenleme yapmak, strateji ve proje geliştirmek ve yurutmek.
2) Tıbbi cihaz kullanım guvenliğine dayalı standartların belirlenmesine yonelik işlemler ile sınıflandırma, risk tanımlama gibi teknik değerlendirmeleri yapmak.
3) Tıbbi cihaz alanında hizmet goren kişi, kurum ve kuruluşları yetkilendirmek, yetkilendirme sureclerinin takibini yapmak.
4) Tıbbi cihazların klinik araştırmalarına yonelik işlemleri yurutmek.
5) Protez, ortez, optik cihazlar ve işitme cihazları satış ve uygulama merkezlerini yetkilendirmek.
6) Tıbbi cihazlar alanında faaliyet gosterecek onaylanmış kuruluşlara ait iş ve işlemleri yurutmek.
7) Kozmetik urunlerin on inceleme, kayıt ve bildirim işlemlerini yurutmek ve kozmetovijilans değerlendirmesi faaliyetlerini yonetmek.
8) Tıbbi cihaz ve kozmetik urunlerin tanıtım faaliyetlerine dair duzenlemeleri yapmak.
9) Kurum Başkanı tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
c) Ekonomik Araştırmalar ve Bilgi Yonetimi Başkan Yardımcılığı:
1) Avrupa Birliği muktesebatına uyuma ilişkin iş ve işlemleri yurutmek, goruş bildirmek.
2) Uluslararası standartlara uygun kalite calışmaları yapmak, bu kapsamda kurum ici ve dışı iletişimi ve koordinasyonu sağlamak.
3) Kurumun gorev alanına giren urunlerin sağlık teknolojilerini değerlendirmek, fiyatlandırma ve mali etut calışmalarını yurutmek.
4) Ruhsata esas urunlerin fiyatlarını onaylamak, fiyat takibi yapmak.
5) İlacların akılcı kullanımını temin etmeye yonelik faaliyetleri yurutmek.
6) Bilgi sistemleri alt yapısının kurulması ve işletilmesi ile ilgili iş ve işlemleri yurutmek.
7) Kurumun verilerini sayısal verilere donuşturmek ve istatistiksel calışmalar yapmak.
8) Kurum Başkanı tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
c) Analiz ve Kontrol Laboratuvarları Başkan Yardımcılığı:
1) İlac, biyolojik urunler, tıbbi urunler ile kozmetik urunlerin analizlerini ve tıbbi cihaz kalite kontrol testlerini yapmak, yaptırmak.
2) Kurum Başkanı tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
d) Destek Hizmetleri Başkan Yardımcılığı:
1) İnsan gucu ihtiyacını tespit etmek ve planlama yapmak, performans değerlendirme olcutleri oluşturmak.
2) Kadro standartlarına ve kariyer planlamasına ait iş ve işlemleri yurutmek.
3) Atama ve nakil işlemleri ile diğer personel hareketlerini duzenlemek ve yurutmek,
4) Personelin eğitim ve sertifikasyon faaliyetlerini, ozluk, terfi, emeklilik, disiplin ve benzeri işlemlerini yurutmek.
5) 5018 sayılı Kanun hukumleri cercevesinde kiralama ve satın alma işlemlerini yurutmek, temizlik, guvenlik, aydınlatma, ısıtma, onarım gibi destek hizmetlerini yurutmek, yurutulmesini sağlamak.
6) Taşınır ve taşınmazlarına ilişkin işlemleri ilgili mevzuatı cercevesinde yurutmek.
7) Sosyal hizmetler ile sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini planlamak ve yurutmek.
8) Genel evrak ve arşiv faaliyetlerini duzenlemek ve yurutmek.
9) Kuruma gorev alanına giren urunlere ilişkin başvuru evrakının on incelemesini yapmak.
10) Basın ve halkla ilişkilere yonelik faaliyetlerini planlamak ve yurutmek.
11) Kurum Başkanı tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
Kurumların merkez teşkilatlarının ortak hizmet birimleri ve gorevleri
MADDE 12 ? (1) Kurumların ortak merkez hizmet birimleri ve gorevleri şunlardır:
a) Hukuk Muşavirliği:
1) 659 sayılı Genel Butce Kapsamındaki Kamu İdareleri ve Ozel Butceli İdarelerde Hukuk Hizmetlerinin Yurutulmesine İlişkin Kanun Hukmunde Kararname hukumlerine gore hukuk birimlerine verilen gorevleri yapmak.
2) Kurum Başkanı tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
b) Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı:
1) 5018 sayılı Kamu Malî Yonetimi ve Kontrol Kanunu ile 22/12/2005 tarihli ve 5436 sayılı Kanunun 15 inci maddesi ve diğer mevzuatla strateji geliştirme ve malî hizmetler birimlerine verilen gorevleri yapmak.
2) Kurum Başkanı tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
c) Denetim Hizmetleri Daire Başkanlığı:
1) Denetime ilişkin yontem ve teknikleri geliştirmek, denetim alanındaki standart ve ilkelerin oluşturulmasını sağlamak, denetim rehberleri hazırlamak, denetimlerin etkinliğini ve verimliliğini artırıcı tedbirler almak.
2) Performans denetimi yapmak.
3) Kurum personelinin iş ve işlemleri hakkında Başkanın emri veya onayı uzerine denetim, inceleme ve soruşturma yapmak.
4) Kurum Başkanı tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
(2) Ayrıca Turkiye İlac ve Tıbbi Cihaz Kurumu Denetim Hizmetleri Daire Başkanlığı, ilac ve kozmetik urunlerin uretim yerlerinin ve ecza depolarının denetim hizmetleri ile ilac, tıbbi cihaz ve kozmetik urunlerin piyasa gozetimi ve denetimi faaliyetlerini ve tuketici şikÂyetlerine yonelik iş ve işlemleri yurutur.
Turkiye hudut ve sahiller sağlık genel mudurluğu
MADDE 13 ? (1) Turkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Mudurluğunun merkez hizmet birimleri ve gorevleri şunlardır.
a) Turk Boğazları ve Sağlık Denetimleri Daire Başkanlığı:
1) Turk boğazları, hudut ve sahilleri ile ilgili uluslararası sozleşme ve mevzuat hukumlerinden kaynaklanan yukumlulukleri yerine getirmek.
2) Uluslararası onemi haiz halk sağlığı risklerinin ulkemize girmesini onlemek amacıyla uluslararası giriş noktaları ve bunların gumruklu alanlarında gerekli her turlu sağlık tedbirini almak veya aldırmak, halk sağlığını etkileyecek etkenlere karşı alınacak kontrol onlemlerinin standardını belirlemek, belgelendirmek, denetlemek.
3) Dunya Sağlık Orgutu, Uluslararası Denizcilik Orgutu, Uluslararası Sivil Havacılık Orgutu ve diğer ulusal ve uluslararası kuruluşlar ile işbirliği yapmak ve Genel Mudurluğun dış ilişkileri ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
4) Uluslararası giriş noktalarında yapılması gereken tum sağlık hizmetleri, sağlık denetimleri, cenaze girişleri, sağlık resmi ve cevre sağlığı işlemlerini yurutmek, tarife usul ve esaslarını belirlemek.
5) Genel Mudur tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
b) Sağlık Hizmetleri Daire Başkanlığı:
1) Uluslararası nakil vasıtalarının ve bu vasıtalarda gorevli personelin sağlık şartlarına dair duzenlemeleri yapmak, iş ve işlemlerini yurutmek.
2) Uluslararası onemi haiz halk sağlığı riski olan ulkelere giden insanlara seyahat sağlığı hizmeti vermek.
3) Ulusal ve uluslararası sularda seyir eden gemilere uzaktan sağlık yardımı ve desteği vermek.
4) Uluslararası giriş noktalarında hac, goc veya seyahat gibi toplu nufus hareketlerinde gerekli sağlık tedbirlerini almak veya aldırmak.
5) Genel Mudur tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
c) Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı:
1) 5018 sayılı Kamu Malî Yonetimi ve Kontrol Kanunu ve 5436 sayılı Kanunun 15 inci maddesi ve diğer mevzuatla strateji geliştirme ve malî hizmetler birimlerine verilen gorevleri yapmak.
2) Gelirler ve para cezalarının tahakkuk ve tahsil işlemlerini gercekleştirmek.
3) Malî kaynakların geliştirilmesini ve etkili ve verimli kullanılmasını sağlamak, gerekli tedbirleri almak, bu konuda araştırmalar yapmak, yaptırmak.
4) Genel Mudur tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
c) İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı:
1) İnsan gucu ihtiyacını tespit etmek ve planlama yapmak, performans değerlendirme olcutleri oluşturmak.
2) Kadro standartlarına ve kariyer planlamasına ait iş ve işlemleri yurutmek.
3) Atama ve nakil işlemleri ile diğer personel hareketlerini duzenlemek ve yurutmek.
4) Personelin eğitim ve sertifikasyon faaliyetlerini, ozluk, terfi, emeklilik, disiplin ve benzeri işlemlerini yurutmek.
5) Genel Mudur tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
d) Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı:
1) 5018 sayılı Kanun hukumleri cercevesinde Genel Mudurluğun merkez ve taşra teşkilatına ait kiralama ve satın alma işlemlerini yurutmek, temizlik, guvenlik, aydınlatma, ısıtma, onarım gibi destek hizmetlerini yurutmek, yurutulmesini sağlamak.
2) Taşınır ve taşınmazlarına ilişkin işlemleri ilgili mevzuatı cercevesinde yurutmek.
3) Sosyal hizmetler ile sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini planlamak ve yurutmek.
4) Genel evrak ve arşiv faaliyetlerini duzenlemek ve yurutmek.
5) Bilgi sistemleri ve iletişim teknolojileri ile ilgili işlemleri yurutmek.
6) Basın ve halkla ilişkilere yonelik faaliyetlerini planlamak ve yurutmek.
7) Genel Mudur tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak.
DORDUNCU BOLUM
Ceşitli ve Son Hukumler
Yazışma ve il icinde kurumlar arası gecici gorevlendirme
MADDE 14 ? (1) Bağlı kuruluşların taşra yonetim birimleri;
a) Disiplin amirliği ve soruşturma yetkisi gibi ilgili kanunların bizzat valinin kararını veya onayını mecbur kıldığı iş ve işlemleri,
b) Sağlık kuruluşlarının planlama ve yatırımlarına, kadro ve yonetici atama taleplerine, başkanlığı vali veya yardımcısı tarafından yurutulen kurul kararları ile onemli ve stratejik goruş ve teklif iceren konulara ilişkin yazışmaları,
Bakanlık il sağlık muduru uzerinden valilik kanalıyla yaparlar.
(2) 663 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin 35 inci maddesinin dorduncu fıkrası hukumleri cercevesinde, bağlı kuruluşların taşra teşkilatında calışan personel, luzumu halinde bir yılı aşmamak uzere bağlı kuruluşlar arasında 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu cercevesinde Bakanlık il sağlık mudurluklerince valilik onayı ile gecici olarak gorevlendirilir.
Taşra hizmet birimlerinin gorevleri ve kadroları
MADDE 15 ? (1) Bağlı kuruluşların taşra hizmet birimlerinin gorevleri, calışma usul ve esasları, kadro standartları ve iş tanımları ile ilgili diğer hususlar Kurumlarının teklifi ve Bakan onayı ile yururluğe konulacak yonerge ile belirlenir.
Kamu hastane birliklerinin kurulması
GECİCİ MADDE 1 ? (1) Kamu hastane birlikleri kuruluncaya kadar, Turkiye Kamu Hastaneleri Kurumunun taşradaki yonetim gorevini Bakanlık il sağlık mudurlukleri yerine getirir.
Yururluk
MADDE 16 ? (1) Bu Yonetmelik yayımı tarihinde yururluğe girer.
Yurutme
MADDE 17 ? (1) Bu Yonetmelik hukumlerini Sağlık Bakanı yurutur.