Turkiye Halk Sağlığı Kurumu Taşra Teşkilatları Hizmet Birimlerinin Gorevleri, Calışma Usul ve Esasları ile Kadro Standartları Hakkında Yonerge
icin tıklayınız.
T.C.
SAĞLIK BAKANLIĞI Turkiye Halk Sağlığı Kurumu

Sayı :B.10.1.THS.0.01.00.00
Konu: Yonerge
giden evrak
Gond. Kurum:TURKİYE HALK SAĞLIĞI KURUMU
Gond. Birim : Başkanlık BUrosu

Gittiği Yer : BAKANUK MAKAMINA
Evrak No : 2012 / 1737 10.04.2012 16:56:58

TURKİYE HALK SAĞLIĞI KURUMU TAŞRA TEŞKİLATI HİZMET BİRİMLERİNİN GOREVLERİ, CALIŞMA USUL VE ESASLARI İLE KADRO STANDARTLARI HAKKINDA YONERGE
BİRİNCİ BOLUM
Amac, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amac
MADDE 1 - (1) Bu Yonergenin amacı, Turkiye Halk Sağlığı Kurumu taşra teşkilatı hizmet birimlerinin gorev tanımları, yetki ve sorumlulukları, calışma usul ve esasları ile kadro standartları ve iş tanımlarını duzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 - (1) Bu Yonerge, Turkiye Halk Sağlığı Kurumu taşra teşkilatını kapsar.
Dayanak

MADDE 3(1) Bu Yonerge, 24/11/2004 tarihli ve 5258 sayılı Aile Hekimliği Kanununun 5 inci maddesinin ikinci fıkrası, 11/10/2011 tarihli ve 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Gorevleri Hakkında Kanun Hukmunde Kararname ve 07/03/2012 tarihli ve 28226 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yururluğe giren Sağlık Bakanlığı Bağlı Kuruluşları Hizmet Birimlerinin Gorevleri İle Calışma Usul ve Esasları Hakkında Yonetmeliğin 15 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 - (1) Bu Yonergede gecen;
a) Aile Hekimliği Birimi: Bir aile hekimi ve aile sağlığı elemanlarından oluşan aile hekimliği pozisyonlarını,
b) Aile Sağlığı Merkezi: Bir veya daha fazla aile hekimi ve aile sağlığı elemanları tarafından aile hekimliği hizmetinin verildiği sağlık kuruluşlarını,
e) Bakan: Sağlık Bakanını,
c) Bakanlık: Sağlık Bakanlığını,
c) Başkan: Turkiye Halk Sağlığı Kurumu Başkanını,
d) Birim: Halk sağlığı mudurluğu gorevlerinin belli bir bolumunu yerine getirmek uzere halk sağlığı mudurluğu bunyesinde kurulan yapıyı,
e) Birim Sorumlusu: Birim işlerini koordine etmek ve yurutmek uzere gorevlendirilen kişiyi,
f) Kurum: Turkiye Halk Sağlığı Kurumunu,
ğ) Mudurluk: Halk Sağlığı Mudurluğunu,
g) Mudur: Halk Sağlığı Mudurunu,
ı) Toplum Sağlığı Merkezi: Bolgesinde yaşayan toplumun sağlığını geliştirmeyi ve korumayı on plana alarak sağlıkla ilgili risk ve sorunları belirleyen, bu sorunları gidermek icin planlama yapan ve bu planları uygulayan, uygulatan, birinci basamak koruyucu, iyileştirici ve rehabilite edici sağlık hizmetlerini mudurluğun sevk ve idaresinde organize eden, bu hizmetlerin verimli şekilde sunulmasını izleyen, değerlendiren ve destekleyen, bolgesinde bulunan sağlık kuruluşları ile diğer kurum ve kuruluşlar arasındaki koordinasyonu sağlayan ve gorevlerini yerine getirmek uzere Bakanlığın onayıyla toplum sağlığı merkezi birimi/birimleri veya sağlık istasyonu/istasyonları kurabilen sağlık kuruluşunu,
ifade eder.
İKİNCİ BOLUM
Temel Esaslar ve Taşra Teşkilatı
Hizmetlerin yurutulmesinde temel esaslar
MADDE 5(1) Turkiye Halk Sağlığı Kurumu taşra teşkilatı aşağıdaki temel esaslar cercevesinde hizmetlerini yuruturler.
a) Bakanlık ve Kurum politikalarına, strateji ve hedeflerine, planlama ve duzenlemelerine uygun davranırlar.
b) Sağlık hizmetinin kesintisiz ve butunluk icerisinde sunumunu sağlamaya yonelik tedbirleri alırlar.
c) İnsan gucunde ve maddî kaynaklarda tasarruf sağlamak ve verimi artırmak amacıyla hizmetlerin planlanmasında ve sunumunda muşterek hareket ederler.
c) Birlikte yurutulmesi gereken işlerde azami olcude işbirliği ve yardımlaşma icerisinde bulunurlar.
c) Hizmetin yurutulmesinde ortaya cıkan kurumlar arası ihtilaf ve tereddutlu hususlarda Kurum kararına gore hareket ederler.
(2) Mudurlukler bunyesinde kurulan hukuk birimleri, muhakemat hizmetleri ile hukuk danışmanlığına ilişkin iş ve işlemleri yurutmekle gorevli ve sorumludur. Hukuk biriminde gorevli avukatlar doğrudan mudure bağlıdır. Muhakemat hizmetleri;
a) Hukuk birimlerinde istihdam edilen avukatlarla,
b) Mudurluk bunyesinde avukat yok ise, il sağlık mudurluğu veya kamu hastaneleri birliği bunyesindeki avukatlarla,
c) İhtiyac duyulması halinde Maliye Bakanlığı İl Muhakemat Mudurluklerinden hizmet talep etmek suretiyle,
yurutulur.
Taşra teşkilatı
MADDE 6 - (1) Taşra teşkilatı; halk sağlığı mudurlukleri, toplum sağlığı merkezleri ve halk sağlığı laboratuvarlarından oluşur. Mudur, Kurumun ildeki temsilcisidir.
(2) Mudurluk, il teşkilatının Bakanlık ve Kurum politikalarına, strateji ve hedeflerine, planlama ve duzenlemelerine uygun calışmasını sağlar. Kurumun gorev alanına giren konularda ilin durumunu Kurumca belirlenen aralıklarla Kuruma rapor eder.
UCUNCU BOLUM
Taşra Teşkilatı Hizmet Birimleri ve Gorevleri
Halk sağlığı mudurluğu
MADDE 7- (1) Her ilde kurulmuş olan Halk Sağlığı Mudurluğu Kurumun ildeki yonetim gorevini yerine getirir. Mudurlukler bunyesinde oluşturulan birimler ve nufus kriteri goz onune alınmak suretiyle belirlenen birim dağılım şeması ek-1 sayılı cetvelde gosterilmiştir. Birim sorumluları Kurum tarafından gorevlendirilir.
(2) İllere gore birim dağılımını gosteren ek-1 sayılı cetvelde İ-l grubu il icin 21 birim kurulmuş olup, İ-l grubu dışında kalan gruplardaki iller, İ-l grubu il icin tanımı yapılan butun birim gorevlerini kendileri icin ongorulen birimler vasıtasıyla yuruteceklerdir.
(3) Mudurluk birimleri ile birimlerin gorev ve yetkileri şunlardır:
a) Aile hekimliği izleme ve değerlendirme birimi:
1) Yıllık hizmet plan ve programlarını hazırlamak, uygulamak, uygulatmak, denetlemek ve değerlendirmek.
2) Birimi ilgilendiren hizmetlerin yurutulmesi icin gerekli insan gucu planlamasını ilgili birimlerle işbirliği icerisinde yapmak, gereken tedbirleri almak.
3) Aile hekimliği ile ilgili odeneklerin zamanında, usulune uygun ve harcanmasını ilgili birim ile işbirliği yaparak sağlamak.
4) İlde yurutulen aile hekimliği faaliyetlerinin izleme ve değerlendirmelerini yapmak, raporlar hazırlamak ve oneriler sunmak.
5) Aile hekimliği performans işlemlerini yurutmek ve itirazlarını değerlendirmek.
6) Hizmetlerin yurutulmesi icin gereken organizasyonu ve eşgudumu sağlamak, bu konuda diğer resmi ve ozel kuruluşlarla işbirliği yapmak.
7) Aile hekimliği uygulaması kapsamında yapılan calışmaların niceliği ve niteliği hakkında belge toplamak, değerlendirmek ve kurumları/kuruluşları belli aralıklarla ziyaret ederek gereken yonlendirmeleri yapmak.
8) Aile hekimliğinin işleyişiyle ilgili verileri temin etmek, incelemek, kontrol ve hesaplamalarını yapmak, istatistik ve raporlarını hazırlamak.
9) Aile hekimliği uygulaması ile ilgili şikayetleri değerlendirmek.
10) Aile hekimliği uygulamasına ilişkin denetimleri yapmak ve denetim sonucuna gore gerekli iş ve işlemleri gercekleştirmek.
11) İlgili birimler ve istatistik birimi ile işbirliği icerisinde hizmet değerlendirmesi yapmak, tespit edilen aksaklıkların duzeltilmesini sağlamak ve değerlendirme sonuclarını gelecek yılın calışma plan ve programında goz onunde bulundurmak.
12) Mudurun verdiği diğer gorevleri yapmak.
b) Aile hekimliği uygulama birimi:
1) Yıllık hizmet plan ve programlarını hazırlamak, uygulamak, uygulatmak, denetlemek ve değerlendirmek.
2) Hizmetlerin yurutulmesi icin gerekli insan gucu planlamasını ilgili birimlerle işbirliği icerisinde yapmak, gereken tedbirleri almak.
3) Hizmetlerin yurutulmesi icin gereken organizasyonu ve eşgudumu sağlamak, bu konuda diğer resmi ve ozel kuruluşlarla işbirliği yapmak, aile sağlığı merkezlerinin ve aile hekimliği birimlerinin acma, kapama ve yer değiştirme işleri ile ilgili calışmalarını yapmak.
4) Aile hekimliği yerleştirme işlemlerini ve yetkilendirilmiş aile hekimliği ile ilgili işlemleri yurutmek.
5) Aile hekimlerinin hizmet verdiği mekÂnların asgari fiziki ve teknik şartlarının iyileştirilmesi ve geliştirilmesi faaliyetlerini yurutmek.
6) Gezici ve yerinde sağlık hizmeti sunulacak bolgeler ile ilgili taleplerin değerlendirilmesi ve onaylanması faaliyetlerini yurutmek.
7) Aile hekimlerinin vereceği sağlık hizmetinin nicelik ve niteliğinin belirlenmesi ve guncellenmesi faaliyetlerini yurutmek.
8) Aile sağlığı merkezi ve aile hekimliği birimlerinin gruplandırma işlemlerini planlamak, uygulamak ve itirazları değerlendirmek.
9) Aile hekimliği uygulaması ile ilgili talepleri değerlendirmek.
10) Mudurun verdiği diğer gorevleri yapmak.
c) Aile hekimliği eğitim ve geliştirme birimi:
1) Yıllık hizmet plan ve programlarını hazırlamak, uygulamak, uygulatmak, denetlemek ve değerlendirmek.
2) Hizmetlerin yurutulmesi icin gerekli insan gucu planlamasını ilgili birimlerle işbirliği icerisinde yapmak, gereken tedbirleri almak.
3) İlgili şahıs ve birimlerle işbirliği icerisinde aile hekimleri ve aile sağlığı elemanlarının toplu, ferdi veya kurumsal hizmet ici eğitimlerinin plan ve programını yapmak, bu plan ve programın gercekleşmesini sağlamak.
4) Aile hekimi ve aile sağlığı elemanlarının eğitim mufredatlarının belirle, guncellenmesi faaliyetlerini yurutmek.
5) Aile hekimi ve aile sağlığı elemanlarının 1.Aşama ve 2.Aşama eğitimlerinin planlanması ve uygulanması faaliyetlerini yurutmek.
6) Tıpta uzmanlık eğitimi alan aile hekimliği asistanlarının saha eğitimlerini, eğitim aldığı kurumlarla iş birliği icerisinde yurutmek veya yurutulmesini sağlamak.
7) Aile hekimliği uygulaması kapsamında sağlık kuruluşları ve hekimlerinin rollerinde oluşan değişikliklerin değerlendirilmesi amacıyla izleme ve değerlendirme olcum araclarının geliştirilmesi ve standardizasyonunun sağlanması icin calışmalar yapmak.
8) Aile hekimliği uygulama modelinin geliştirilmesi icin araştırmalar yapmak, uretmek ve uygulamak.
9) Aile hekimliği uygulamasını İl duzeyinde tanıtmak ve İl duzeyinde bu husustaki calışmaları değerlendirmek, denetlemek, raporlamak.
10) Aile hekimliği uygulaması ile ilgili memnuniyet anket calışmaları yapmak, verilerin analizi ve raporlarını hazırlamak.
11) Mudurun verdiği diğer gorevleri yapmak.
c) Toplum sağlığı hizmetleri birimi:
Yıllık hizmet plan ve programlarını hazırlamak, uygulamak, uygulatmak, denetlemek ve değerlendirmek.
Hizmetlerin yurutulmesi icin gerekli insan gucu planlamasını ilgili birimlerle işbirliği icerisinde yapmak, gereken tedbirleri almak.
Topluma yonelik sağlık hizmetlerinin geliştirilmesini sağlamak amacıyla eğitimler duzenlemek.
Nufus hareketlerini izlemek, bu cercevede ihtiyac duyulan tedbirleri almak.
Toplum sağlığı merkezlerinin İlde izleme ve değerlendirme faaliyetlerini yurutmek.
Koruyucu ağız diş sağlığı hizmetlerinin ilde yurutulmesini sağlamak.
Adli tabiplik hizmetleri ile ihtiyac halinde defin ruhsatına yonelik iş ve işlemlerin yurutulmesini sağlamak.
İl kapsamında resmi veya ozel kuruluşlarca yapılacak sağlık tarama hizmetlerine izin vermek, denetlemek.
İlde cezaevi sağlık hizmetlerinin yurutulmesini sağlamak.
Evde sağlık hizmetleri, palyatif bakım hizmetleri gibi toplum temelli sağlık hizmetlerinin İlde yurutulmesini sağlamak, izleme ve değerlendirme calışmaları yapmak.
Toplum temelli sağlık hizmetlerinin geliştirilmesini sağlamak amacıyla eğitimler duzenlemek.
Toplum sağlığı merkezi calışanlarının hizmet ici eğitimlerinin planlanması ve uygulanması faaliyetlerini yurutmek.
Okul sağlığı ve kent sağlığı hakkında hazırlanan programların yurutulmesini sağlamak. Sağlık ile ilgili ortaoğretim, on lisans ve lisans oğrencilerinin staj işlemlerini yurutmek.
Milli eğitim mudurlukleriyle işbirliği yapılarak oğrencilere yonelik koruyucu sağlık hizmetlerinin yurutulmesine ilişkin faaliyetleri koordine etmek.
Kurumun belirlediği standartlar cercevesinde universitelerle işbirliği protokollerini yapmak ve uygulanmasını sağlamak.
İldeki sağlık evlerinin bina ve personel ihtiyacı ile ilgili planlamaları yapmak.
Toplum sağlığı merkezi personeli tarafından yapılan gezici sağlık hizmetlerinin planlamasını ve uygulanmasını sağlamak.
Halk sağlığı laboratuvarları ve diğer birinci basamak sağlık kuruluşlarının, fiziki yapı, konuşlanma yeri gibi ildeki koordinasyonunu sağlamak ve Kurum ile yazışmalarını yapmak.
Hizmetin planlanması ve yurutulmesinde ilgili kurum ve kuruluşlar ile koordinasyonu sağlamak, işbirliği yapmak.
Mudurun verdiği diğer gorevleri yapmak.
d) Kanser birimi:
1) Yıllık plan ve programları hazırlamak, uygulamak, uygulatmak ve denetlemek.
2) Hizmetlerin gercekleşmesi icin luzumlu insan gucu planlamasını ilgili birimler ile işbirliği icerisinde yapmak, gereken tedbirleri almak.
3) İlde, kanser ile ilgili analizlerde kullanılabilecek numunelerin ve verilerin toplanmasını sağlamak.
4) İlde, kanser teşhisi konulanların verilerini aktif ve pasif kanser kayıtcılığı esaslarına ve gizlilik kurallarına riayet ederek toplamak, değerlendirmek ve Kuruma gonderilmesini sağlamak.
5) Aktif sistem ile kanser kayıtcılığı yapan illerde, kanser hastalığı nedeniyle olenlerin takibini yapmak ve sonuclarını değerlendirmek.
6) Kanserden korunma konusunda sağlık personeli ve halkın eğitimi icin gerekli calışmaların, diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği icinde yurutulmesini sağlamak, koordine etmek ve denetlemek.
7) KETEM hizmetlerinin organizasyonu, koordinasyonu, desteklenmesi ve vatandaşın KETEM hizmetlerinden ve gezici kanser tarama araclarından yararlanması icin calışmalarda bulunmak.
8) Kanserle mucadele ve kansere yol acan cevre ve mesleki faktorlerden tum halkın/calışanların korunmaları, iş sağlığı ve guvenliği ile ilgili tarafların bilinclendirilmesine yonelik gcrcek/tiizel kişiler ve gonullu kuruluşlarla işbirliği yapmak.
9) Ozel gun ve haftalar başta olmak uzere vatandaşlarda kanser bilincinin gelişmesini sağlayacak calışmalar yapmak.
10) Toplum tabanlı kanser taramalarında aile hekimleri ve KETEM'ler arasındaki koordinasyonu sağlamak, organizasyonlara destek vermek.
11) KETEM'lerde calışan personel ve konsultan hekimler ile kanser kayıt elemanlarının eğitim programları ve sertifıkasyon işlemlerinde Kurum ile koordineli calışmalar yapmak.
12) Kanserden koruyucu diğer ulusal programların (tutun kullanımı, obezite, beslenme, inaktivite vb.) yurutulmesinde ilgili birimlere destek vermek.
13) İl Kanser Danışma Kurulu'nun oluşturulmasını, belirli aralıklarla toplanmasını sağlamak ve sekretarya hizmetlerini yurutmek.
14) Mudurun verdiği diğer gorevleri yapmak.
e) Bulaşıcı olmayan hastalıklar ve kronik durumlar birimi:
1) Yıllık plan ve programlarını hazırlamak, uygulamak, uygulatmak ve denetlemek.
2) Hizmetlerin gercekleşmesi icin luzumlu insan gucu planlamasını ilgili birimler ile işbirliği icerisinde yapmak, gereken tedbirleri almak.
3) Kalp ve damar hastalıkları ile kronik hava yolu hastalıklarını kontrol ve onlemeye yonelik ulusal programlarının il duzeyinde yurutulmesini sağlamak, il duzeyindeki etkilerini izlemek, değerlendirmek, geliştirilmesini sağlamak icin calışmalar yapmak, bu husustaki Kurum calışmalarını uygulamak.
4) İl duzeyinde başta sağlık kurum ve kuruluşları olmak uzere tum kamu hizmet birimlerinin, bedensel ve zihinsel engellilerin erişimine uygun hale getirilmesi icin paydaşları ile calışmalar organize etmek.
5) Bedensel ve zihinsel engelliliğin onlenmesine yonelik calışmalara destek verme!
6) Başta trafik kazaları ve ev kazaları olmak uzere kazaların onlenmesi vc, konusunda paydaş kuruluşlarla birlikte calışmalar yapmak.
7) Sağlıklı yaşlanma ve yaşlı sağlığı hizmetlerinin geliştirilmesine ilişkin ulusal programların İl duzeyinde yurutulmesini sağlamak.
8) Gorev alanına giren konularda yerel ornek uygulamalar yapmak, bunların sonuclarını raporlamak.
9) Mudurun verdiği diğer gorevleri yapmak.
e) Obezite, diyabet ve metabolik hastalıklar birimi:
1) Yıllık plan ve programlarını hazırlamak, uygulamak, uygulatmak ve denetlemek.
2) Hizmetlerin gercekleşmesi icin luzumlu insan gucu planlamasını ilgili birimler ile işbirliği icerisinde yapmak, gereken tedbirleri almak.
3) Turkiye Sağlıklı Beslenme ve Hareketli Hayat Programı'nın il duzeyinde yurutulmesini sağlamak.
4) Turkiye Diyabet Onleme ve Kontrol Programı'nın il duzeyinde yurutulmesini sağlamak.
5) Turkiye Aşırı Tuz Tuketiminin Azaltılması Programı'nın il duzeyinde yurutulmesini sağlamak.
6) Sağlıklı beslenme ve hareketli hayat konularında vatandaşın bilgilendirilmesi ve bilinclendirilmesine yonelik calışmalar yapmak.
7) Kurumca hazırlanan diğer programların il duzeyinde yurutulmesini sağlamak.
8) Yurutulen programların yerel duzeyde izleme calışmalarını yapmak, sonuclar doğrultusunda programın geliştirilmesine yonelik faaliyetler planlamak.
9) Mudurun verdiği diğer gorevleri yapmak.
f) Ruh sağlığı programları birimi:
1) Yıllık plan ve programlarını hazırlamak, uygulamak, uygulatmak ve denetlemek.
2) Hizmetlerin gercekleşmesi icin luzumlu insan gucu planlamasını ilgili birimler ile işbirliği icerisinde yapmak, gereken tedbirleri almak.
3) Koruyucu ruh sağlığı hizmetlerinin birinci basamak sağlık hizmetleriyle verilmesi, butunleştirilmesi ve geliştirilmesine yonelik calışmaların yurutulmesini sağlamak.
4) Kronik ruhsal bozuklukların birinci basamak ağırlıklı olmak uzere ikinci basamak ve ucuncu basamakta tanı, tedavi ile izlemelerinin ve psikososyal rehabilitasyon programlarının geliştirilmesi icin gerekli calışmaları yurutmek.
5) Toplum temelli ruh sağlığı hizmetlerinin koordinasyonu, calışacak personele yonelik eğitim modullerinin hazırlanması ve uygulanması faaliyetlerini yurutmek.
6) Damgalama ve ayrımcılığın ortadan kaldırılmasına yonelik savunuculuk faaliyetleri yurutulmesi konusunda calışmalar yapmak.
7) İntiharı azaltmak ve intiharı onleme konusunda farkındalık oluşturulması icin calışmalar yurutmek.
8) Otizm spektrum bozuklukları gibi cocukluk cağında başlayan kronik ruhsal bozukluklar konusunda erken tanılama-tedavi-rehabilitasyon hizmetleri icin spesifik programlar geliştirmek.
9) Cocuk izlem merkezi uygulamalarının yaygınlaştırılması, personel eğitimi de dÂhil olmak uzere kapasite artırma faaliyetlerini yurutmek.
10) Toplumda, ceşitli kuruluşlarda ve işyerlerinde mobbingin onlenmesine yonelik faaliyetler yurutmek.
11) Kadına karşı şiddete ve aile ici şiddete yonelik ruh sağlığı calışmalarını, eğitim ve kapasite artırma faaliyetlerini yurutmek, kadın izlem merkezleri ile ilgili calışmaları yapmak.
12) Koruyucu ruh sağlığının iyileştirilmesi icin, halkın ve sağlık personelinin eğitim calışmalarını yurutmek.
13) Koruyucu ruh sağlığının iyileştirilmesi icin, eğitici ve yol kitapcık, kısa film vb. eğitim materyalleri geliştirmek.
14) Koruyucu ruh sağlığının iyileştirilmesi icin, universiteler, sivil toplum kuruluşları vb. kuruluşlarla beraber calışmalar yurutmek.
15) Mudurun verdiği diğer gorevleri yapmak.
ğ) Tutun ve diğer bağımlılık yapıcı maddeler birimi:
1) Gorev alanı ile ilgili yıllık plan ve programlarını hazırlamak, uygulamak, uygulatmak, izlemek ve değerlendirmek.
2) Hizmetlerin gercekleşmesi icin luzumlu insan gucu planlamasını ilgili birimler ile işbirliği icerisinde yapmak, gereken tedbirleri almak.
3) İl duzeyinde Ulusal Tutun Kontrol Programının uygulanmasını sağlamak, program kapsamında kendi sorumluluğuna bırakılmış iş ve işlemleri gercekleştirmek.
4) İl Tutun Kontrol Kurulu sekretarya hizmetlerini yurutmek.
5) İl duzeyinde toplum sağlığı merkezleri de dahil, denetim ekipleri ile tutun denetimleri yapmak, denetimler sonucunda rapor hazırlamak.
6) Tutun ve tutun urunlerinin kullanımı, alkol ve madde bağımlılığı konularında vatandaşın bilgilendirilmesi ve bilinclendirilmesi icin calışmalar yapmak.
7) İl Bağımlılık Yapıcı Maddelerle Mucadele Kurulu Sekretaryası hizmetlerini yurutmek.
8) Ucucu Maddelerin Zararlarından İnsan Sağlığının Korunmasına Dair Kanun kapsamında, ucucu madde ihtiva eden urunlerin kontrol ve denetimini yapmak.
9) Sigara bıraktırma calışmalarını yurutmek, değerlendirmek.
10) Alkol ve zararları hususunda diğer kamu kurum ve kuruluşları ve sivil toplum orgutleri ile birlikte calışmalar yapmak.
11) Surucu davranışlarını geliştirme eğitimlerinin yurutulmesini sağlamak.
12) Uyuşturucu madde kullanımının onlenmesi calışmalarına destek vermek.
13) Mudurun verdiği diğer gorevleri yapmak.
h) Cocuk, ergen, kadın ve ureme sağlığı hizmetleri birimi:
1) Gorev alanı ile ilgili yıllık plan ve programları hazırlamak, uygulamak, uygulatmak, izlemek ve değerlendirmek.
2) Hizmetlerin gercekleşmesi icin luzumlu insan gucu planlamasını ilgili birimler ile işbirliği icerisinde yapmak, gereken tedbirleri almak.
3) Yaşam boyu kadın ve erkeğin ureme sağlığının korunması ve geliştirilmesi icin Kurumca hazırlanan programları yurutmek, izlemek ve değerlendirmek.
4) Yataklı tedavi kurumlarındaki doğum yapılan ortamların Kurumca belirlenen standartlara uygunluğunu sağlamak icin il sağlık mudurluğuyle koordineli calışmalar yapmak.
5) Anne ve bebek olumleri İl inceleme komisyonları kurmak, anne ve bebek olumlerini tespit etmek ve gecikme modellerine gore olumleri raporlamak, Kurum ile koordineli calışmak.
6) Anne ve bebek olumlerini azaltmaya yonelik mevcut ve geliştirilecek programların uygulanmasını sağlamak, izlemek ve değerlendirmek.
7) Doğum eylemine mudahale eden butun sağlık calışanlarının yeni doğan canlandırma eğitimi alarak sertifıkalandırılmasını sağlamak.
8) Yeni doğana yonelik tum tarama programlarının doğum yapılan ve bebeğin izlendiği her yerde gercekleştirilmesini sağlamak, izlemek ve değerlendirmek.
9) Kuruma bağlı sağlık kuruluşlarında doğru anne sutu uygulamalarının yerleştirilmesi, izlenmesi ve değerlendirilmesini sağlamak, aynı amacla yataklı tedavi kurumlarında İl Sağlık Mudurluğu ile koordineli calışmalar yurutmek.
10) Bebek, cocuk, adolesan, ureme sağlığı, kadın sağlığı ve aile planlaması ko eğitim, lojistik ve hizmet ihtiyaclarını belirlemek,

11) Evlilik ve gebelik oncesinde, bebek-cocuk yaş grubunda, gebelikte, doğumda, lohusalıkta sağlığın korunması ve geliştirmesi icin bilgilendirme, danışmanlık ve gerekli tum sağlık hizmet sunumunun Kurumca hazırlanan klinik protokollerini uygulamak ve verilen hizmetin izleme ve değerlendirmesini gercekleştirmek.
12) Sağlık kurumlarının ana-cocuk sağlığı ve aile planlaması konusunda eğitim programlarını yapabilmesi icin, Kurumun izni dÂhilinde ilgili birim ve sektorlerle işbirliği yapmak.
13) İlgili birimlerle bebek-cocuk, adolesan, kadına yonelik ihmal, istismar ve şiddet vakalarına yonelik koordineli calışmak.
14) Mudurun verdiği diğer gorevleri yapmak.
ı) Bulaşıcı hastalıklar birimi:
1) Bulaşıcı ve zoonotik hastalıkların yıllık hizmet plan ve programlarını hazırlamak.
2) Hizmetlerin yurutulmesinde insan gucu planlamasını ilgili birimler ile işbirliği icerisinde yapmak, gereken tedbirleri almak.
3) Hizmetlerin yurutulmesi icin gereken organizasyonu ve eşgudumu sağlamak, bu konuda diğer kamu/ozel kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak.
4) İlgili şahıs ve birimlerle işbirliği icerisinde personelin hizmet ici eğitimlerinin plan ve programını yapmak ve gercekleşmesini sağlamak.
5) Hizmetleri uygulamak icin gerekli malzemenin envanter kayıtlarını tutmak, ihtiyac duyulanların temin, depolama ve dağıtım hizmetlerini ilgili birim ile işbirliği yaparak sağlamak.
6) Bulaşıcı ve zoonotik hastalıklarla ilgili olmak uzere ildeki sağlık kuruluşlarının calışmalarını denetlemek, calışmaların niceliği ve niteliği hakkında veri toplamak, değerlendirmek ve geri bildirimde bulunmak.
7) İlgili birimler ile işbirliği icerisinde hizmet değerlendirmesi yapmak, belirlenen aksaklıkların duzeltilmesini sağlamak ve değerlendirme sonuclarını gelecek yılın calışma plan ve programı hazırlığında goz onunde bulundurmak.
8) Enfeksiyon ve enfestasyonların insidans ve prevalanslarını, dağılımlarını tespit ile bulaşma ve yayılmanın genel sebeplerini ortaya cıkarmak, aktif ve pasif surveyans hizmetlerini duzenlemek, gerektiğinde saha calışmaları ile enfeksiyon kaynağını ve bulaşma zincirinin tespit edilmesini sağlamak, ilgili resmi ve ozel kuruluşlarla işbirliği yaparak enfeksiyon kaynağının ortadan kaldırılmasına calışmak.
9) Butun kamu, ozel ve tuzel kurum ve kuruluşlarının ve serbest calışan sağlık personelinin ihbarı zorunlu hastalıklarla ilgili bildirimlerini zamanında yapmalarını sağlamak ve sağlatmak, bu kurum ve kuruluşlar ile diğer ilgili kurumlara geri bildirimde bulunmak.
10) Gorulen bulaşıcı ve zoonotik hastalıkların zamanında ihbarını sağlamak, ihbar sistemini işler halde tutmak ve aksayan yonlerini gidererek oluşabilecek salgınlara karşı gerekli onlemlerin alınmasını sağlamak.
11) İlde Erken Uyarı ve Cevap Sistemi ile ilgili faaliyetleri koordine etmek, İl Odak Noktası işlevini yurutmek. Uluslararası Sağlık Tuzuğu (2005) ile ilişkili olarak İldeki faaliyetleri ilgili kurum ve kuruluşlarla koordine etmek.
12) Salgınlarda, inceleme ve değerlendirme yapmak uzere uygun ekip ve ekipman ile salgın incelemesi başlatmak, gerekli numunelerin usulune uygun alınmasını sağlayarak laboratuvar incelemelerini yaptırmak, bu işlemler sonrasında bir salgın inceleme raporu hazırlayarak ilgili kurumlara ve Kuruma bildirimini yapmak.
13) Nufus hareketlerini izleyerek dışarıdan gelen (importe) vakaların herhangi bir yayılmaya meydan vermeden erken tanı ve tedavilerinin ilgili birimlerle birlikte yapılmasını sağlamak.

14) Toplum sağlığını tehdit edebilecek durumlarda veya salgınlarda hastaların ayakta, evlerinde, aile sağlığı merkezlerinde veya yatırılarak hastanelerde tedavilerini temin ve takip etmek.
15) İlde sıtma eliminasyon programı faaliyetlerini yurutmek.
16) Salgın afet planlarının yapılmasını ve gereken malzeme ve techizatın hazır bulundurulmasını sağlamak.
17) İlgili birim, kurum ve kuruluşlarla işbirliği icerisinde, vektorlerle bulaşan hastalıklarla mucadeleyi sağlamak, izlemek ve değerlendirmek.
18) Hizmetleri ile ilgili araştırma ihtiyaclarını belirlemek, ilgili kuruluşlarla işbirliği yaparak araştırma projeleri hazırlamak ve Kurumca onaylanmasından sonra uygulanmasını sağlamak.
19) Konusu ile ilgili hizmetlerde İl Hıfzıssıhha Kuruluna katılmak.
20) İstatistik! bilgilerin toplanmasında ilgili birime yardımcı olmak.
21) Mudurun verdiği diğer gorevleri yapmak.
i) Tuberkuloz birimi:
1) Yıllık hizmet plan ve programlarını hazırlamak, uygulamak, uygulatmak, denetlemek ve değerlendirmek.
2) Tuberkuloz kontrolu hizmetlerinin yurutulmesi icin insan gucu planlamasını ilgili birimler ile işbirliği icerisinde yapmak, gereken tedbirleri almak.
3) İldeki tuberkuloz vakalarının takibini ve Doğrudan Gozetimli Tedavi (DGT) calışmalarının yurutulmesini sağlamak.
4) Tuberkuloz hastalığının kontrolune yonelik saha calışmalarını yuruten birimlerinin calışmalarını izlemek, değerlendirmek ve koordine etmek.
5) İldeki tuberkuloz hastaları ile ilgili verilerin toplanması, bildirimi ve değerlendirilmesi faaliyetlerini yurutmek.
6) Tuberkuloz kontrolunde calışan sağlık personelinin, hasta ve yakınlarının ve halkın farkındalığının artırılmasına yonelik eğitim faaliyetlerini yurutmek.
7) Sağlık personelinin tuberkulozla ilgili hizmet ici eğitimlerinin yapılmasını sağlamak.
8) Hastaların takip ve tedavisinde yaşanabilecek uyumsuzluk durumlarının ve ilaca direncli vakaların takibini yapmak ve yaptırmak.
9) Gorev alanı ile ilgili mobil tarama hizmetlerini ilgili birimlerle koordine etmek ve yurutmek.
10) Tuberkuloz vakalarının yonetimi ile ilgili veri tabanına ilişkin faaliyetleri yurutmek.
11) Klinik orneklerin alınmasını ve ulusal laboratuvar ağına ulaştırılarak incelemelerinin yapılmasını sağlamak.
12) Hizmetlerin yurutulmesi icin gereken organizasyonu ve eşgudumu sağlamak, bu konuda diğer kamu/ozel kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak.
13) Mudurun verdiği diğer gorevleri yapmak.
j) Aşı programları birimi:
1) Yıllık hizmet plan ve programlarını hazırlamak.
2) Bağışıklama hizmetlerinin yurutulmesi icin insan gucu, arac-gerec, aşı, anti-serum, enjektor vb. ihtiyacların planlamasını ilgili birimler ile işbirliği icerisinde yapmak, gereken tedbirleri almak.
3) Hizmetlerin yurutulmesi icin gereken organizasyonu ve eşgudumu sağlamak, bu konuda diğer kamu/ozel kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak.
4) Sağlık hizmet birimlerinin aşı, anti-serum, enjektor vb. diğer ihtiyaclarını ve soğuk zincir şartlarında birimlere ulaştırılmasını ilgili birimler ile işbirliği sağlamak.
5) İlde aşı depolanan tum birimlerin soğuk zincir şartlarına uygunluğunu denetlemek.
6) Kurum tarafından belirlendiği şekilde stok ve dağıtım bilgilerinin kayıtlarını tutmak, bildirimini yapmak.
7) Kurum tarafından belirlenen, aşı ile onlenebilen hastalıkların onlenmesine yonelik eradikasyon, eliminasyon ve kontrol programlarını yurutmek, calışmaları izlemek, denetlemek ve değerlendirmek.
8) Aşılama hızlarının izlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlanması faaliyetlerini yurutmek.
9) Genişletilmiş Bağışıklama Programı kapsamındaki hastalıkların surveyansını yurutmek.
10) Birimlerin bağışıklama hizmetlerini koordine etmek, soğuk zincir uygulamalarını, hastalık ve aşılama kayıtlarının kalitesini değerlendirmek, ihtiyac duyulan konularda ilgili birimler ile işbirliği yaparak hizmet ici eğitim planlamak ve yurutmek.
11) Bağışıklama programlarına toplumun katılımını artıracak faaliyetler planlamak ve yurutmek.
12) Aşı Sonrası İstenmeyen Etki İzleme Sisteminin yurutulmesini sağlamak.
13) Mudurun verdiği diğer gorevleri yapmak.
k) Cevre sağlığı birimi:
Yıllık hizmet plan ve programlarını hazırlamak.
Cevre sağlığı ile ilgili projelerin İl duzeyinde yurutulmesini sağlamak.
Hizmetlerin yurutulmesi icin gereken insan gucu, arac-gerec ve malzeme planlamasını ilgili birimlerle işbirliği icerisinde yapmak, gereken tedbirleri almak.
Biyosidal urunlerin uygulamasına yonelik izin işlemlerini yurutmek.
Gorev alanıyla ilgili piyasa gozetimi ve denetimi hizmetleri ile uretim yerlerinin denetimlerinin toplum sağlığı merkezlerince yapılmasını sağlamak, toplum sağlığı merkezi personeline bu konuda eğitim vermek, gecikmesinde sakınca bulunan hallerde bu denetimleri yapmak, gorev alanı icinde yer alan ve Kurum tarafından belirlenen her turlu urunden numune aldırmak ve gerekli analizleri yaptırmak.
Yerleşim yerlerine yeterli ve sağlıklı icme-kullanma suyu temini icin gerekli araştırma- geliştirme calışmalarına katılmak ve gerekli tedbirlerin alınmasını sağlamak, icme-kullanma suyu sistemlerine yonelik gecici ve kesin kabul komisyonlarına katılmak.
Kaynak ve icme suları ile doğal mineralli su tesislerinin izin işlemlerini yurutmek.
Kaplıca ve talassoterapi tesisleri ile peloid uretim yerlerinin izin işlemlerini yurutmek.
Havuz suyu ile yuzme suyu kalitesini izleme ve değerlendirme calışmalarını yurutmek.
Doğal afetlerde cevre sağlığı hizmetlerinin, etkili bir şekilde, zamanında ve ilgili diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği ve koordinasyon icinde yurutulmesi icin gerekli calışmaları yapmak.
Gorev alanına giren urunlerle ilgili tuketicilerin bilinclendirilmesine yonelik calışmalar yapmak.
Gorev alanı icerisinde yer alan sektorlerde calışanlara yonelik eğitimleri yapmak veya yaptırmak.
Hizmetin yurutulmesi icin mevzuat uygulamaları ve diğer gelişmelerin saha hizmetlerini yuruten personele aktarılması amacıyla hizmet ici eğitim planları ve materyalleri hazırlamak, eğitim calışmaları yapmak.
Kamu kurum ve kuruluşlarından gelen goruş talepleri ile cevre sağlığı konusundaki şikÂyetleri incelemek ve değerlendirmek.
Halk sağlığının korunması kapsamında kapalı ve acık alanlarda (konaklama eğlence yerleri vb.) genel cevre sağlığı denetimleri yapmak.
Gerektiğinde gıda, cevre, turizm, spor, imar ve sağlık mevzuatı kapsamında diğer kurum ve kuruluşların yuruttuğu işlemlere ve komisyonlarına katılmak.
Gayri Sıhhi Muesseseler ile organize ve endustri sanayi bolgelerinin sağlık koruma bandı konularındaki toplantılara katılmak ve goruş vermek.
İyonlaştırıcı olmayan radyasyon kaynakları ve elektromanyetik kirliliğin zararları konusunda alınması gereken onemlere ilişkin calışmalara katkı sağlamak.
Kanalizasyon sistemlerinin projeleri ve cevre sağlığına uygun şekilde yapılıp yapılmadığı konularında goruş vermek ve mahallinde kabullere katılmak.
Konut sağlığına yonelik şikÂyetleri değerlendirmek ve bu konuda ilgili kurumlarla koordinasyonu sağlamak.
Mudurun verdiği diğer gorevleri yapmak.
1) Calışan sağlığı birimi:
1) Yıllık hizmet plan ve programlarını hazırlamak.
2) Hizmetlerin yurutulmesi icin luzumlu insan gucu, arac-gerec vb. ihtiyacların planlamasını ilgili birimler ile işbirliği icerisinde yapmak, gereken tedbirleri almak.
3) Calışanların sağlığı hizmetlerinin iyileştirilmesi amacıyla İl duzeyinde pilot calışmalar yapmak ve ortak projeler geliştirerek uygulamak.
4) Meslek hastalıkları ve iş kazalarının onlenmesi veya azaltılması konusunda ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği icerisinde gerekli calışmaları yapmak.
5) Calışanların bulaşıcı hastalıklar konusunda eğitim hizmetlerinin verilmesini ve rutin taramalarının yapılmasını sağlamak ve bu konuda ilgili birimlerle işbirliği yapmak.
6) İl duzeyinde Meslek hastalıkları ve iş kazalarından korunma, doğru kayıt ve uygun bildirimin sağlanması ve kontrol altına alınması amaclı calışmalar yurutmek.
7) Meslek hastalıkları konusunda gerekli tarama programlarının İl duzeyinde yurutulmesini sağlamak.
8) Calışanlara yonelik mobbingin il duzeyinde izlenerek, izlem sonuclarının değerlendirilmesi ve raporlamasını yapmak
9) Mudurluğe bağlı personelin iş sağlığı ve guvenliği konularında izleme ve eğitim hizmetlerini yurutmek.
10) Sağlık calışanlarının iş sağlığı ile ilgili farkmdalığmın artırılması icin eğitim programları hazırlamak ve yurutulmesini sağlamak.
11) Toplum sağlığı merkezleri tarafından sunulan iş yeri hekimliği hizmetleri dÂhil olmak uzere işyeri hekimliği ile ilgili faaliyetleri yurutmek.
12) Mudurun verdiği diğer gorevleri yapmak.
m) Atama birimi:
1) İlde Kuruma bağlı sağlık kurum ve kuruluşlarında gorevli personelin atama ve nakil işlemlerini yapmak.
2) Personelin İl, İlce ve birim bazında dağılımlarına ait kayıtları tutarak, kadro standartları cercevesinde kadro unvan ve niteliklere gore istihdamı sağlamak, izlemek ve ileriye yonelik planlamalar yapmak.
3) Aile hekimliği uygulaması kapsamına gecen personelin atama işlemlerini yurutmek.
4) Aile hekimliğine yerleştirmesi yapılan aile hekimleri ve aile sağlığı elemanlarının sozleşmelerini hazırlamak, ucretsiz izin onaylarını almak ve takibini yapmak.
5) İşci ve sozleşmeli calıştırılacak personele ilişkin iş ve işlemlerini yurutmek.
6) Mudurluk personelinin gorevden alma ve goreve iade işlemlerini yurutmek.
7) Personel kayıtlarını surekli guncellemek, ilgili birimlere ve Kuruma bildirimini yapmak.
8) Kurum emirlerini yerine getirmek ve ilgili birimlere ulaşmasını sağlamak. ^
9) Mudurun verdiği diğer gorevleri yapmak.
n) Ozluk işleri birimi:
1) İlde Kuruma bağlı sağlık kurum ve kuruluşlarında gorevli personelin terfi, emeklilik ve diğer ozluk hakları ile ilgili hizmetlerini yurutmek.
2) Sendikalarla ilgili iş ve işlemleri yurutmek.
3) Personelin mal bildirimlerini zamanında vermesini sağlamak.
4) Personelin hizmet puanı itirazlarını değerlendirmek ve duzenlemek.
5) Personelin, her turlu izin ve hastalık raporlarıyla ilgili işlemlerini yurutmek ve gerekli kayıtlarını tutmak.
6) İlgili şahıs ve birimlerle işbirliği icerisinde personelin oryantasyon eğitimi ve toplu, ferdi veya kurumsal hizmet ici eğitimlerinin plan ve programını yapmak, bu plan ve programın gercekleşmesini sağlamak.
7) Aday memur eğitimi ve asalet işlemlerini yapmak.
8) Ozluk evraklarının bulunduğu dosyaları saklamak uzere arşiv oluşturmak ve arşiv işlemlerini yurutmek.
9) Personel kayıtlarını surekli guncellemek, ilgili birimlere ve Kuruma bildirimini yapmak.
10) Mudurun verdiği diğer gorevleri yapmak.
0) Disiplin işleri birimi:
1) Aile hekimliği uygulaması kapsamında bulunan personel haric olmak uzere, İlde Kuruma bağlı sağlık kurum ve kuruluşlarında gorevli personelin disiplin işlemlerini mevzuata uygun şekilde, zamanında yapmak, uygulanmasını sağlamak, takip etmek ve neticelendirmek.
2) Kurum mevzuatı ve guncel mevzuat ile ilgili olarak Mudurluk personeline yonelik eğitimler duzenlemek, buna ilişkin işlemleri koordine etmek.
3) Memurların yargılanması ile ilgili mahkemelerden bilgi istemek ve tetkikini yapmak.
4) İnceleme dosyaları ile ilgili bilgi edinme başvurularını değerlendirmek ve sonuclandırmak.
5) Mudurun verdiği diğer gorevleri yapmak.
o) İstatistik ve Bilgi İşlem Birimi:
1) Mudurluğun gorev alanına giren konularda, bilgi toplama, işleme ve paylaşma yetkisini mevzuata ve e-devlet uygulamalarına uygun olarak daha etkin ve hızlı bicimde yerine getirmek.
2) Bilişim teknolojisindeki gelişmelere uygun olarak daha etkin ve verimli bilgi, belge ve iş akışı duzenini kurmak, buna yonelik yazılımları uretmek veya sağlamak.
3) Mudurluğun bilgi işlem sisteminin donanım alt yapısını kurmak, işletmek, bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak.
4) Halk sağlığı alanındaki istatistik! verileri derlemek, standartlara uygun olarak analiz etmek, rapor haline getirmek.
5) E-posta, elektronik ağ vb. kurumsal sunucu sistemlerinin kurulum, yonetim ve guvenliğini sağlamak, kullanıcı hesaplarını, yerel alan ağı, geniş alan ağı ve internet erişim politikalarını yonetmek.
6) İlgili şahıs ve birimlerle işbirliği icinde personelin sağlık istatistikleri konusunda toplu, ferdi veya kurumsal hizmet ici eğitimleri ile ilgili planlamalar yapmak.
7) Kurumun istediği verileri toplamak ve Kuruma gondermek.
8) Hizmetleri yansıtıcı yıllık faaliyet raporları duzenlemek
9) Mudurun verdiği diğer gorevleri yapmak.
p) İdari işler birimi:
1) Yıllık plan ve programlarını hazırlamak, uygulamak, uygulatmak ve denetlemek.
2) Hizmetlerin gercekleşmesi icin luzumlu insan gucu planlamasını ilgili birimler ile işbirliği icerisinde yapmak, tedbirleri almak.
3) İlgili şahıs ve birimlerle işbirliği icerisinde personelin toplu, ferdi veya kurumsal hizmet ici eğitimlerinin plan ve programını yapmak, bu plan ve programın gercekleşmesini sağlamak.
4) İdari işlerle ilgili hizmetlerin yurutulmesi icin gereken organizasyonu ve eşgudumu sağlamak, bu konuda diğer resmi ve ozel kuruluşlarla işbirliği yapmak.
5) Taşınır mal yonetmeliğine ilişkin iş ve işlemleri yurutmek.
6) İc kontrol sistemi, stratejik planlama ve kalite yonetim sistemi işlemlerini yurutmek.
7) İlgili birimler ile işbirliği icerisinde hizmet değerlendirmesi yapmak, tespit edilen aksaklıkların duzeltilmesini sağlamak ve değerlendirme sonuclarını gelecek yılın calışma plan ve programında goz onunde bulundurmak.
8) Mudurluğe ait tıbbi cihaz ve taşıtların bakım-onarımını belli bir program dahilinde sağlamak.
9) Mudurluğe ait bina ve tesislerin bakım ve onarımını her yıl belli bir program dahilinde, teknik personel vasıtasıyla yaptırmak.
10) Mudurluğe ait bina, arsa ve tesislerin envanter kayıtlarını tutmak.
11) Mudurluğun genel evrak ve arşiv hizmetlerini yurutmek.
12) Mudurluk birimlerinin ihtiyacı olan onarım ve tadilatlar icin proje, yaklaşık maliyet ve teknik şartname hazırlamak, onarım ihalelerini yapmak, ihalesi yapılan işlerin yapı denetim gorevini yurutmek.
13) Yatırım programındaki tesislerin takibini yapmak, gecici ve kesin kabul komisyonlarında gorev almak.
14) Programa alınan yatırımlar icin uygun arsa temini hisseli taşınmazların kamulaştırma işlemleri, taşınmaz tahsisi ve imar plan tadilat tekliflerinin hazırlamak ve takip etmek.
15) Mudurun verdiği diğer gorevleri yapmak.
r) Mali işler birimi:
1) Mal ve hizmet alımları icin mevzuata uygun satın alma yonteminin belirlenmesi ile ilgili faaliyetleri yurutmek.
2) Mudurluğun mal ve hizmet alımları ile yapım işlerini 4734, 4735 ve 5018 sayılı Kanunlar ve bu Kanunlara istinaden cıkarılan ikincil mevzuatla yapılan duzenlemelere uygun olarak yurutmek.
3) Personelin maaş, ek odeme ve diğer odeme işlemlerini yurutmek.
4) Taşınır Mal Yonetmeliğine ilişkin iş ve işlemleri yurutmek.
5) Aile hekimlerinin kullandığı demirbaş ve bina kira bedellerinin belirlenmesi, demirbaşların satışı, takibi ve tahsili ile ilgili işlemlerin yurutulmesi.
6) Kamu zararlarının takip ve tahsili işlemlerini ilgili birimlerle koordineli yurutmek.
7) Doner sermaye kaynaklarının etkin ve verimli kullanılmasını sağlamak amacıyla doner sermaye (butce, muhasebe, raporlama, performans, ek odeme vb.) ve doner sermaye işletmesi ile ilgili gerekli tum iş ve işlemleri doner sermaye mevzuatı cercevesinde yurutmek.
8) Mudurun verdiği diğer gorevleri yapmak.
Toplum sağlığı merkezleri
MADDE 8-(l) Toplum sağlığı merkezi, bolgesinde yaşayan toplumun sağlığını geliştirmeyi ve korumayı on plana alarak sağlıkla ilgili risk ve sorunları belirleyen bu sorunları gidermek icin planlama yapan ve bu planlan uygulayan, uygulatan, birinci basamak koruyucu, iyileştirici ve rehabilite edici sağlık hizmetlerini mudurluğun sevk ve idaresinde organize eden, bu hizmetlerin verimli şekilde sunulmasını izleyen, değerlendiren destekleyen, bolgesinde bulunan sağlık kuruluşları ile diğer kurum ve kuruluşlar arasındaki koordinasyonu sağlayan sağlık kuruluşudur.
(2) Her İlce'de ve 10/07/2004 tarihli 5216 sayılı Buyukşehir Belediyesi Kanununa tabi olmayan İl merkezlerinde bir toplum sağlığı merkezi kurulur. Sorumluluk alanları, kuruldukları İlce'nin mulki idare sınırlarıdır.
(3) Toplum sağlığı merkezlerinin gorev ve yetkileri 03/08/2011 tarihli ve 25143 sayılı Toplum Sağlığı Merkezlerinin Kurulması ve Calıştırılmasına Dair Yonerge hukumleri cercevesinde yurutulur.
(4) Kurum gorevlerinin daha etkin ve kesintisiz sunumunu sağlamak icin toplum sağlığı merkezleri bunyesinde calışanların sağlığı, ana cocuk sağlığı ve aile planlaması, KETEM, verem savaş gibi birimler oluşturulabilir. Bu birimlere ayrıca kadro tahsisi yapılmaz.
(5) Turkiye İstatistik Kurumu verilerine gore toplam nufusu 25.000'in altında olan ilcelerde ayrıca sağlık grup başkanlığına kadro tahsisi yapılmaz. Buralardaki sağlık hizmetleri İlcedeki toplum sağlığı merkezi tarafından verilir. Bu yerlerdeki toplum sağlığı merkezleri, sağlık grup başkanlığı yetkilerine sahiptir.
(6) E-II ve E-III grubu İlce devlet hastanelerinde verilecek birinci ve ikinci basamak sağlık hizmetleri 28/09/2011 tarihli ve 39617 sayılı Onayı ile yururluğe konulan "Sağlık Bakanlığına Bağlı İlce Devlet Hastanelerinde Entegre Sağlık Hizmeti Sunulmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yonerge" hukumleri cercevesinde yurutulur.
(7) Turkiye İstatistik Kurumu verilerine gore toplam nufusu 500'un uzerinde olan belde, koy ve mezralarda Mudurluğun teklifi ve Kurumun onayı ile sağlık evleri acılabilir. Bir sağlık evine birden fazla belde, koy ve mezra bağlanabilir. Sağlık evleri idari yonden toplum sağlığı merkezine, hizmet yonunden ise aile hekimlerine bağlı birimlerdir. Sağlık evlerinin gorev ve yetkileri Kurumca belirlenir.
Halk sağlığı laboratuvarları
MADDE 9-(l)Koruyucu ve tedavi edici sağlık hizmetleri kapsamında fiziki, biyolojik ve cevreden kaynaklanan ve insan sağlığını etkileyen etkenlerin, fiziksel, kimyasal, biyokimyasal, bakteriyolojik, mikolojik, virolojik, hematolojik, serolojik, parazitolojik, toksikolojik ve radyolojik yonden inceleme ve analizlerini yaparak, alınması gerekli tedbirler acısından koruyucu sağlık hizmetlerini yonlendirici verileri ortaya koyan, salgınların onlenmesi ve izlenmesi icin gerekli analizleri yapan, su ve gıda maddeleri, biyolojik urunler ve insan sağlığını ilgilendiren eşya ve levazımın kontrol ve ruhsatlandın İmasına esas analizleri yapan, teknik danışmanlık yapan, eğitim veren birimdir.
(2) Halk sağlığı laboratuvarları İl merkezlerinde ve ihtiyaca gore belirlenecek İlce merkezlerinde mudurluğun teklifi ve Kurumun Onayı ile acılır. Bu laboratuvarlara Kurumca laboratuvar sorumlusu gorevlendirilir. İl merkezi nufusu 1 milyondan fazla olan İllerde, mudurluğun teklifi ve kurumun onayı ile birden fazla halk sağlığı laboratuvarı kurulabilir. Halk sağlığı laboratuvarları fonksiyonlarına ve kuruluş yerlerine gore uc şekilde sınıflandırılır. L1 tipi laboratuvarlar bazı ozellikli analizler bakımından gerektiğinde diğer İllere de hizmet vermek uzere kurulur. L2 tipi laboratuvarlar İl merkezlerinde L3 tipi laboratuvarlar ise İlce'lerde kurulur. L1 tipi laboratuvarların hangi ozellikli analizleri yapacakları ve bu analizler bakımından hangi İllere hizmet vereceği Kurum tarafından belirlenir.
(3) Halk sağlığı laboratuvarlarının genel olarak gorevleri şunlardır:
Ruhsatlandırma. Denetim ve Kontrol İzlemeye yonelik olarak, insani tuketim amaclı suların, yuzme sularının, kaplıca sularının, peloidlerin ve deniz suyunun mikrobiyolojik ve kimyasal analizlerini yapmak.
Atık suların ve yuzey sularının mikrobiyolojik ve kimyasal analizlerini yapmak.
İşci sağlığı ve guvenliği ile ilgili analizleri yapmak.
Gıda, yakıt, temizlik urunleri, oyuncak gibi tuketime sunulan her turlu urunun halk sağlığı acısından gerekli analizlerini yapmak.
Kurumun talebi doğrultusunda farklı analiz parametrelerinin yapı sağlamak.
Klinik laboratuvar hizmeti vermek, beşeri (her turlu kan, idrar ve bunun gibi insani) numunelerin mikrobiyolojik, virolojik, toksikolojik ve biyokimyasal testleri ve analizleri yapmak.
Aile hekimliği hizmetleri kapsamında gerekli tanı ve teşhise yardımcı test, analiz ve goruntuleme hizmetlerini sunmak.
Hizmetin yurutulmesi icin mevzuat uygulamalarının ve diğer gelişmelerin saha hizmetlerini yuruten personele ve halka aktarılması amacıyla eğitim planları ve materyalleri hazırlamak, eğitim calışmaları yapmak.
Halk sağlığı laboratuvarı hizmetleri kapsamında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek araştırma geliştirme faaliyetlerinde bulunmak.
DORDUNCU BOLUM
Kadro Standartları
Kadro standardının tespiti
MADDE 10-(1) Taşra teşkilatından;
a) Halk Sağlığı Mudurluklerinin,
b Toplum Sağlığı Merkezlerinin,
c) Halk Sağlığı Laboratuvarlarının,
c) Aile Sağlığı Merkezlerinin,
kadro standartları ek-2 sayılı cetvelde gosterilmiştir.
Kadro standartları ve kadroların sabitliği
Madde 11- (1) Bu Yonerge ekinde yer alan ek-2 sayılı cetvelde, kurum ve kuruluşların azami kadro standartları gosterilmiştir. Bu standartların ustunde personel ataması yapılamaz.
Kadro ve gorev unvanları
Madde 12- (1) Bu Yonerge ekinde yer alan ek-2 sayılı cetvelde, kurumlar bunyesinde istihdam edilecek personelin kadro ve gorev unvanları belirtilmiş olup, bu unvanları taşımayan personelin ataması yapılamaz. Ancak, bu unvanlara atanabilecek personelin bulunmaması halinde, nitelik itibarı ile en yakın eğitim ve oğretim şartlarını taşıyan ve aynı İlde gorevli bulunan personelin gecici olarak gorevlendirilmesi yoluna gidilebilir. Bu şekilde gorevlendirilecek personel sayısı, birimdeki toplam standart personel sayısının % 10'unu gecemez.
Yeni acılacak, birleştirilecek ve kapatılacak birimler
MADDE 13 - (1) Bu Yonergenin yayımından sonra, birimler Kurum onayı ile hizmete acılır veya kapatılır.
(2) Kapatılan birimlerde gorevli personelin gorev yeri değişiklikleri, genel hukumlere ve diğer birimlerin personel ihtiyac durumuna gore Destek Hizmetleri Başkan Yardımcılığı tarafından yapılır.
(3) Hizmete acılan birimlerin personel ihtiyacı ilgili birimin talebi doğrultusunda Destek Hizmetleri Başkan Yardımcılığı tarafından karşılanır. Kuruluş ve acılış onayı alınmamış birimlere personel atanamaz.
(4) Birimlerin kuruluş calışmaları icin ihtiyac duyulan personel ile arızi sebeplerden dolayı istihdamı gereken personel, en yakın ve uygun gorulecek birim1
gorevlendirme yoluyla sağlanır.
Standart kadrolarda değişiklik usulu
Madde 14- (1) Kuruma bağlı birimlerin bu Yonerge ekinde yer alan ek-2 sayılı cetvelde, gosterilen personel standartlarında, birimin hizmet yukunun, gorev fonksiyonlarının ve bulunduğu yerdeki hizmeti etkileyen şartların değişmesi gibi gerektirici sebeplere bağlı olarak değişiklikler yapılabilir.
(2) Bu değişiklik; Destek Hizmetleri Başkan Yardımcısı başkanlığında, Strateji Geliştirme Daire Başkanı, 1. Hukuk Muşaviri ile kadro standardı değiştirilecek birimin bağlı bulunduğu merkez birim amirlerinin katılımı ile oluşturulacak komisyon kararı ve Başkan onayını muteakip uygulamaya konulur.
Aile hekimi veya aile sağlığı elemanı olarak sozleşme imzalayanların kadroları
MADDE 15- (1) Aile hekimi veya aile sağlığı elemanı olarak sozleşme imzalayan personelin kadroları, sozleşme imzalamadan onceki gorev yerlerinde saklı tutulur. Bu kadrolar standarda dÂhil edilmeyerek ek-2 sayılı listede gosterildiği şekliyle il bazlı değerlendirilir.
(2) Aile hekimliğine gecen hekimler ile aile sağlığı elemanlarının, herhangi bir nedenle sozleşmelerinin sona ermesi durumunda, sozleşme imzalamadan onceki gorev yerlerine standart aranmaksızın atanırlar.
BEŞİNCİ BOLUM
Ceşitli ve Son Hukumler
Mudurluk yazışmaları
Madde 16- (1) Mudurluk, Kurum ile yapacağı yazışmalardan; Disiplin amirliği ve soruşturma yetkisi gibi ilgili kanunların bizzat valinin kararını veya onayını mecbur kıldığı iş ve işlemleri ile sağlık kuruluşlarının planlama ve yatırımlarına, kadro ve yonetici atama taleplerine, başkanlığı vali veya yardımcısı tarafından yurutulen kurul kararları ile onemli ve stratejik goruş ve teklif iceren konulara ilişkin yazışmaları, il sağlık mudurluğu uzerinden valilik vasıtasıyla yapar.
(2) Mudurluk, ilde bulunan diğer kurum ve kuruluşlar ile yapılacak yazışmaları doğrudan yapar.
Standart kadro ustu personeli bulunan birimlerin durumu
GECİCİ MADDE 1- (1) Bu Yonergenin yururluğe girdiği tarihte, bunyesinde bu Yonergenin ongor