20 Nisan 2012 CUMAResmî GazeteSayı : 28270
YONETMELİK
Calışma ve Sosyal Guvenlik Bakanlığından:
TOPLU SOZLEŞME GORUŞMELERİNİN YAPILMA USUL VE ESASLARI İLE KAMU
GOREVLİLERİ HAKEM KURULU, KAMU PERSONELİ DANIŞMA
KURULU VE KURUM İDARİ KURULLARININ TEŞKİLİ,
CALIŞMA USUL VE ESASLARINA
İLİŞKİN YONETMELİK
BİRİNCİ BOLUM

Amac ve Dayanak
Amac
MADDE 1 ? (1) Bu Yonetmeliğin amacı, 4688 sayılı Kamu Gorevlileri Sendikaları ve Toplu Sozleşme Kanununda ongorulen toplu sozleşme gormelerinin yurutulmesi usul ve esaslarını, Kamu Gorevlileri Hakem Kurulu, Kamu Personeli Danışma Kurulu ile Kurum İdari Kurullarının teşkili ile calışma usul ve esaslarını duzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2 ? (1) Bu Yonetmelik, 4688 sayılı Kanunun 41 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

İKİNCİ BOLUM
Toplu Sozleşme Goruşmeleri
Toplu sozleşme goruşmelerine katılım
MADDE 3 ? (1) Toplu sozleşme goruşmelerine, kamu idaresi adına Kamu İşveren Heyeti, kamu gorevlileri adına Kamu Gorevlileri Sendikaları Heyeti katılır.
(2) Kamu İşveren Heyeti, Devlet Personel Başkanlığının bağlı olduğu Bakanın başkanlığında, Calışma ve Sosyal Guvenlik Bakanlığı, Kalkınma Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, İcişleri Bakanlığı, Hazine Musteşarlığı ve Devlet Personel Başkanlığı temsilcilerinden oluşur. Bu temsilciler kurumlarca tespit edilir.

(3) Toplu sozleşme goruşmelerinde ihtiyac duyulması halinde Kamu İşveren Heyeti Başkanınca uygun gorulen Bakanlık ve kurumlarca belirlenecek temsilciler de Kamu İşveren Heyetine dahil edilebilir.
(4) Kamu Gorevlileri Sendikaları Heyeti, bağlı sendikaların toplam uye sayısı itibarıyla en fazla uyesi bulunan konfederasyonun Heyet Başkanı olarak belirleyeceği bir temsilci ile her bir hizmet kolunda en fazla uyeye sahip kamu gorevlileri sendikaları tarafından belirlenecek birer temsilci, bağlı sendikaların toplam uye sayıları esas alınmak kaydıyla birinci, ikinci ve ucuncu sırada bulunan konfederasyonlar tarafından belirlenecek birer temsilci olmak uzere onbeş uyeden oluşur.
(5) Dorduncu fıkra kapsamındaki Heyet temsilcileri sendika ve konfederasyonların yonetim kurullarınca belirlenir. Sendika ve konfederasyonlar, asıl uyenin herhangi bir sebeple toplu sozleşme goruşmelerine katılamaması halinde munhasıran o uyenin yerine toplantıya iştirak etmek uzere her bir asıl uye icin aynı usul ile bir yedek uye belirler.
(6) Toplu sozleşme goruşmelerine, Kamu İşveren Heyeti Başkanının belirleyeceği kurumların temsilcileri ile Kamu Gorevlileri Sendikaları Heyetine dahil olan her bir uye tarafından belirlenecek birer temsilci teknik heyet olarak katılabilir. Kamu Gorevlileri Sendikaları Heyetince belirlenen teknik heyet uyelerinin sayısı onbeşi gecemez.
(7) Toplu sozleşme goruşmelerine katılacak Kamu İşveren Heyetine dahil kurum temsilcileri ile Kamu Gorevlileri Sendikaları Heyeti başkan ve uyeleri ile yedek uyeler goruşmelerin başlamasından en az on beş gun once Devlet Personel Başkanlığına bildirilir. Bildirime ilgililerin elektronik iletişim adresleri de eklenir. Ucuncu fıkra uyarınca toplu sozleşme goruşmelerine katılması ongorulen temsilcilerde bu sure aranmaz.
Toplu sozleşme teklifleri
MADDE 4 ? (1) Kamu gorevlilerinin geneline yonelik mali ve sosyal haklara ilişkin toplu sozleşme teklifleri Kamu Gorevlileri Sendikaları Heyetine dahil her bir konfederasyon temsilcisi, her bir hizmet koluna ozgu mali ve sosyal haklara ilişkin toplu sozleşme teklifi ise o hizmet kolunda en cok uyeye sahip sendika temsilcisi tarafından hazırlanır.
(2) Her bir hizmet kolu itibarıyla en cok uyeye sahip ikinci sırada bulunan sendika da bu Yonetmeliğin 7 nci maddesini goz onunde bulundurarak bir toplu sozleşme teklifi hazırlar. Hazırlanan toplu sozleşme teklifi, bu Yonetmeliğin 7 nci maddesi uyarınca soz konusu sendikanın toplu sozleşme goruşmelerine davet edilmesi durumunda davet yazısının tebliğ tarihini takip eden gun Devlet Personel Başkanlığına teslim edilir.
(3) Teklifler, toplu sozleşme goruşmelerinin başlama tarihinden en az bir hafta once yazılı olarak ve elektronik ortamda Devlet Personel Başkanlığına teslim edilir.
(4) Devlet Personel Başkanlığı, gelen teklifleri Kamu İşveren Heyeti uyelerine toplu sozleşme goruşmeleri başlamadan once elektronik ortamda sunar.
Toplu sozleşme goruşmelerinin yurutulmesi
MADDE 5 ? (1) Toplu sozleşme goruşmelerinde Kamu Gorevlileri Sendikaları Heyeti ile Kamu İşveren Heyeti, son rakamı tek olan yıllarda ağustos ayının ilk iş gunu Kamu İşveren Heyeti Başkanınca belirlenen yer ve saatte toplanır. Toplu sozleşme sureci, Kamu Gorevlileri Hakem Kurulu kararının alınması da dahil olmak uzere en gec ağustos ayının son işgunu tamamlanır.
(2) Toplantı yeri ve başlangıc saati, goruşmelerin başlamasından en az bir hafta once Kamu Gorevlileri Sendikaları Heyeti ile Kamu İşveren Heyeti uyelerine Devlet Personel Başkanlığınca yazılı olarak ve elektronik ortamda bildirilir.
(3) Toplu sozleşme goruşmelerinin başlangıcında, genel ve hizmet koluna yonelik mali ve sosyal hakların goruşulmesine ilişkin gundem ve calışma usulu Devlet Personel Başkanlığına verilen teklifler esas alınarak Kamu İşveren Heyeti Başkanı ile Kamu Gorevlileri Sendikaları Heyeti Başkanınca belirlenir.
(4) Toplu sozleşme goruşmeleri, kamu gorevlilerinin genelini ilgilendiren toplu sozleşme teklifleri ile her bir hizmet kolunu ilgilendiren toplu sozleşme tekliflerinin topluca goruşulmesi suretiyle yurutulur. Belirlenen gundeme gore, kamu gorevlilerinin geneline ilişkin mali ve sosyal hakların goruşulduğu bolumde Kamu Gorevlileri Sendikaları Heyetinin konfederasyon temsilcisi Başkan ve uyeleri, her bir hizmet koluna ilişkin mali ve sosyal hakların goruşulduğu bolumde ise o hizmet kolu itibarıyla en cok uyeye sahip sendikanın temsilcisi muzakereleri yurutmeye yetkilidir ve her bir temsilci sadece kendi teklifiyle ilgili goruş belirtebilir.
(5) Toplu sozleşme goruşmelerine, hafta sonu tatil gunleri haric olmak uzere resmi tatil gunlerine rastlayan gunlerde ara verilir.
(6) Toplu sozleşme goruşmeleri, goruşmeler sonunda tek metin imzalanacağı ve Kamu Gorevlileri Hakem Kuruluna başvurulabileceği hususu ile Kurula karar almak icin tanınan azami sure de goz onunde bulundurularak uygun zamanda sonuclandırılır.
(7) Toplu sozleşme goruşmeleri, Kamu İşveren Heyeti Başkanının sorumluluğunda yurutulur. Goruşmelerin yurutulmesine ilişkin olarak ortaya cıkabilecek usul tartışmalarını gidermeye Kamu İşveren Heyeti Başkanı yetkilidir.
Toplu sozleşme goruşmelerinin sonuclanması
MADDE 6 ? (1) Toplu sozleşmeyi imzalamaya kamu idaresi adına Kamu İşveren Heyeti Başkanı, kamu gorevlileri adına sozleşmenin kamu gorevlilerinin geneline yonelik mali ve sosyal haklarla ilgili bolumu icin Kamu Gorevlileri Sendikaları Heyeti Başkanı ve hizmet kollarına yonelik mali ve sosyal haklarla ilgili bolumleri icin ise ilgili sendika temsilcisi yetkilidir.
(2) Toplu sozleşme goruşmeleri sonunda kamu gorevlilerinin geneline yonelik mali ve sosyal haklar ile her bir hizmet koluna yonelik mali ve sosyal haklarla ilgili olarak ayrı bolumlerden ve tek metinden oluşan bir tutanak tutulur. Toplu sozleşme goruşmelerinin sonucunu gosteren bu tutanak, her bir bolumu ayrı ayrı gecerli olmak uzere 4688 sayılı Kanun hukumlerine gore duzenlenen toplu sozleşme, toplantı tutanağı veya tespit tutanağından oluşabilir.
(3) Bu tutanak, toplu sozleşme goruşmelerine ilişkin muzakere sureci ve alınan kararlar goz onunde bulundurularak toplu sozleşme goruşmelerinin bitimi tarihinde imzalanır.
(4) Bu tutanağın toplu sozleşme niteliğindeki bolumleri Resmi Gazete'de yayımlanır.
Toplu sozleşme goruşmelerine katılmama veya cekilme
MADDE 7 ? (1) Toplu sozleşme goruşmelerine katılmama veya goruşmelerden cekilme halinin gercekleşmesi icin Kamu Gorevlileri Sendikaları Heyetine dahil konfederasyon veya sendika temsilcisinin bu yondeki irade beyanı esastır. Kamu Gorevlileri Sendikaları Heyetine dahil konfederasyon veya sendika temsilcisinin katılmama veya cekilme şeklinde bir irade beyanı olmamakla birlikte, ilgili temsilcinin goruşmelerde bulunmaması sebebiyle muzakerelerin yurutulememesi sonucunun doğması halinde Kamu İşveren Heyeti Başkanı, ilgili konfederasyon veya sendika temsilcisinin goruşmelerden cekilmiş bulunduğuna karar verir ve bu durum bir tutanak ile tespit edilir.
(2) Kamu Gorevlileri Sendikaları Heyeti Başkanlığı sıfatını haiz konfederasyon temsilcisinin toplu sozleşme goruşmelerine katılmaması veya goruşmelerden cekilmesi halinde Heyet Başkanlığı yetkisi, en cok uyeye sahip ikinci sırada bulunan konfederasyon temsilcisi tarafından kullanılır. Muzakerelere ikinci sırada bulunan konfederasyon temsilcisinin teklifi uzerinden devam edilir.
(3) Her bir hizmet kolu itibarıyla en fazla uyeye sahip kamu gorevlileri sendikası tarafından belirlenecek temsilcinin toplu sozleşme goruşmelerine katılmaması veya goruşmelerden cekilmesi halinde aynı hizmet kolunda en fazla uyeye sahip ikinci sırada bulunan kamu gorevlileri sendikası temsilcisi Kamu Gorevlileri Sendikaları Heyetine dahil edilir. Muzakerelere ikinci sırada bulunan sendika temsilcisinin teklifi uzerinden devam edilir.
(4) Bu madde hukumlerine gore toplu sozleşme goruşmelerine katılmaya ve imzaya yetkili konfederasyon veya sendika temsilcilerinin toplu sozleşme goruşmelerine katılmaması veya goruşmelerden cekilmesi halinde kamu gorevlilerine takip eden iki mali yıl boyunca uygulanacak mali ve sosyal haklar genel hukumlere gore belirlenir.
UCUNCU BOLUM
Uyuşmazlık ve Kamu Gorevlileri Hakem Kurulu
Uyuşmazlık hali
MADDE 8 ? (1) Uyuşmazlık hali, toplu sozleşme goruşmeleri sonunda toplantı tutanağı veya tespit tutanağı duzenlenmesidir.
(2) Kamu gorevlilerinin geneli ve her bir hizmet koluna yonelik mali ve sosyal haklara ilişkin toplu sozleşme goruşmeleri sonunda toplu sozleşme imzalanamaması halinde, uzerinde uzlaşılan ve uzlaşılamayan konuları iceren toplantı tutanağı imzalanır. Toplantı tutanağının kamu gorevlilerinin geneline yonelik mali ve sosyal haklarla ilgili bolumu Kamu Gorevlileri Sendikaları Heyeti Başkanı, her bir hizmet koluna yonelik mali ve sosyal haklarla ilgili bolumu ise ilgili sendika temsilcisi tarafından imzalanır. Toplantı tutanağını kamu idaresi adına Kamu İşveren Heyeti Başkanı imzalar.
(3) Toplu sozleşme goruşmelerinin sonunda anlaşma sağlanamaması ve toplantı tutanağının imzalanamaması halinde Devlet Personel Başkanlığı tarafından goruşmelerin uzlaşmazlıkla sonuclandığına dair tespit tutanağı tutulur.
(4) Toplu sozleşme goruşmelerinin uyuşmazlıkla sonuclanan ilgili her bir bolumune ilişkin muzakere sonucunu gosteren toplantı veya tespit tutanağı, 6 ncı maddede ongorulen tutanak icerisinde diğer bolumlerden bağımsız olarak gecerli olmak uzere yer alır ve tutanağın duzenlenme tarihinde imza edilir veya duzenlenir.
Kamu Gorevlileri Hakem Kuruluna başvurma
MADDE 9 ? (1) Toplu sozleşme goruşmeleri sonunda toplantı tutanağı imzalanmasından veya tespit tutanağı duzenlenmesinden itibaren uc işgunu icerisinde toplu sozleşme goruşmelerinin ilgili bolumune ilişkin tutanağı imzalamaya yetkili olanlar, taraf oldukları bolum icin Kamu Gorevlileri Hakem Kuruluna başvurabilir.
(2) Toplantı tutanağı, başvuru sırasında Kurula sunulur.
(3) Tespit tutanağı duzenlenmiş uyuşmazlıkla ilgili olarak Kamu Gorevlileri Hakem Kuruluna başvurulması halinde ise tespit tutanağı Devlet Personel Başkanlığınca Kurula sunulur.
(4) Toplu sozleşme goruşmelerinin uyuşmazlıkla sonuclanmasına rağmen tarafların Kamu Gorevlileri Hakem Kuruluna başvurmaması halinde, kamu gorevlilerine takip eden iki mali yıl boyunca uygulanacak mali ve sosyal haklar, genel hukumlere gore belirlenir.
Kamu Gorevlileri Hakem Kurulunun teşkili
MADDE 10 ? (1) Kamu Gorevlileri Hakem Kurulu her toplu sozleşme donemi icin;
a) Yargıtay, Danıştay ve Sayıştay Başkan, Başkanvekili, Başkan Yardımcısı veya Daire Başkanları arasından Bakanlar Kurulunca Başkan olarak secilecek bir uye,
b) Kamu İşveren Heyeti Başkanınca Kalkınma Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Hazine Musteşarlığı ve Devlet Personel Başkanlığından gorevlendirilecek birer uye,
c) Bağlı sendikaların uye sayısı itibarıyla en fazla uyeye sahip konfederasyon tarafından belirlenecek iki, bağlı sendikaların uye sayısı acısından ikinci ve ucuncu sırada bulunan konfederasyonlardan birer uye,
c) Universitelerin kamu yonetimi, iş hukuku, kamu maliyesi, calışma ekonomisi, iktisat ve işletme bilim dallarından en az Docent unvanını taşıyanlar arasından Bakanlar Kurulunca secilecek bir uye,
d) Bağlı sendikaların uye sayısı itibarıyla en fazla uyeye sahip konfederasyon tarafından uc, bağlı sendikaların uye sayısı acısından ikinci ve ucuncu sırada bulunan konfederasyonlar tarafından ikişer olmak uzere (c) bendinde belirtilen bilim dallarından en az Docent unvanını taşımak kaydıyla, onerilecek toplam yedi oğretim uyesi arasından Bakanlar Kurulunca secilecek bir uye,
olmak uzere onbir uyeden oluşur.
(2) Kamu İşveren Heyeti Başkanınca gorevlendirilecek uyeler ile konfederasyonlarca belirlenecek uyeler ve onerilen oğretim uyeleri, toplu sozleşme goruşmelerinin başlamasından iki hafta once Devlet Personel Başkanlığına bildirilir.
(3) Devlet Personel Başkanlığı, konfederasyonlarca onerilen oğretim uyelerini Bakanlar Kuruluna sunulmak uzere Başbakanlığa bildirir.
(4) Bakanlar Kurulunca secilen Kamu Gorevlileri Hakem Kurulunun Başkanı ve uyeleri, toplu sozleşme goruşmeleri başlamadan once Devlet Personel Başkanlığına bildirilir.
(5) Kamu Gorevlileri Hakem Kurulunun Başkanı ve her bir uyesi icin secilmesi, belirlenmesi veya gorevlendirilmesindeki usul ve esaslara gore birer yedek uye tespit edilir.
Kamu Gorevlileri Hakem Kurulunun calışma usulu
MADDE 11 ? (1) Kamu Gorevlileri Hakem Kurulu, Kurula son başvuru tarihini takip eden gun, Başkanın cağrısı uzerine Başkanın belirleyeceği yerde calışmalarına başlar.
(2) Kurul, Başkan dahil en az sekiz uyenin katılımı ile toplanır.
(3) Mazereti nedeniyle toplantıya katılamayacak uyelerin yerine yedekleri cağrılır.
(4) Calışma programı, toplantı gundemi, toplantı veya tespit tutanağını inceleme usul ve esasları ile toplantıya ilişkin diğer hususlar Başkan tarafından belirlenir.
(5) Kurul, yapılan başvuruları beş gun icinde inceler ve kararını verir.
(6) Kurul, ihtiyac duyması halinde tarafları dinleyebilir.
(7) Kurul, toplantıya katılanların coğunluğu ile karar alır. Kurul uyeleri cekimser oy kullanamazlar. Oyların eşitliği halinde Başkanın bulunduğu taraf coğunluğu sağlamış sayılır.
(8) Karara katılmayan uyeler, ayrı ayrı veya birlikte, karşı oy şerhini ve gerekcesini tutanağa yazdırır.
(9) Kurul kararları kesindir ve toplu sozleşme hukmundedir.
(10) Kurul kararları taraflara uc gun icerisinde yazılı olarak bildirilir ve Resmî Gazete'de yayımlanmak uzere Başbakanlığa gonderilir.
(11) Kurulun sekreterya hizmetleri Devlet Personel Başkanlığınca yurutulur.
DORDUNCU BOLUM
Kamu Personeli Danışma Kurulu
Kamu Personeli Danışma Kurulu
MADDE 12 ? (1) Kamu Personeli Danışma Kurulu, kamu gorevlileri sendikaları ve konfederasyonları ile kamu idareleri arasında sosyal diyaloğun geliştirilmesi, kamu personel mevzuatının ve kamu yonetimi uygulamalarının değerlendirilmesi, yonetimin daha iyi işleyen bir yapıya kavuşturulması icin ortak calışmalar yurutulmesi, kamu gorevlilerinin yonetime katılımının sağlanması ve kamu yonetiminin karşılaştığı sorunlara cozumler onerilmesi amacıyla, Devlet Personel Başkanlığının bağlı olduğu Bakanın başkanlığında, en cok uyeye sahip uc konfederasyonun genel başkanı ile her bir hizmet kolunda en cok uyeye sahip kamu gorevlileri sendikasının başkanı ve Devlet Personel Başkanından oluşur.
(2) Kamu Personeli Danışma Kuruluna gundemde yer alan konulara gore diğer kamu kurum ve kuruluşlarının yetkilileri de davet edilebilir.
(3) Kamu Personeli Danışma Kurulu, her yıl mart ve kasım aylarında Kurul Başkanının belirleyeceği yerde toplanır. Danışma Kurulunun sekreterya hizmetleri Devlet Personel Başkanlığınca yurutulur.
(4) 4688 sayılı Kanunun 28 inci maddesinde belirtilen toplu sozleşme konularının ve kurumsal konuların dışında kalan kamu yonetimini ve kamu personel sistemini ilgilendiren genel nitelikli konular, Danışma Kurulunda değerlendirilir.
(5) Toplantı gundemi Kurul Başkanı tarafından belirlenir. Toplantı gundemi ile varsa gundeme ilişkin komisyon raporları ve diğer belgeler toplantı tarihinden beş gun once Kurul uyelerine ve diğer katılımcılara bildirilir.
Kamu Personeli Danışma Kurulunun gorevleri
MADDE 13 ? (1) Danışma Kurulu:
a) Kamu personel sistemine ilişkin politikaların oluşumuna katkıda bulunmak,
b) Kamu gorevlileri sendikaları ve konfederasyonları ile kamu yonetimi arasında uzlaşma ve işbirliğini guclendirecek calışmalar yapmak,
c) Kamu personel sistemi ve kamu yonetimi teşkilatlanması ile ilgili mevzuat calışmalarını ve uygulamalarını izlemek, goruş oluşturmak,
c) Uluslararası Calışma Orgutunun konferans ve faaliyetlerine katılımda, kamu personel sisteminin gelişimi konusunda taraflar arasında etkin bir danışma, bilgilendirme ve iletişimin gercekleşmesini sağlamak,
d) Modern kamu yonetimi ilkelerine ve yonetime katılma anlayışına uygun calışmalar yapmak,
e) İhtiyac duyulması halinde belli konularda calışmalar yapmak uzere komisyonlar kurmak, komisyon calışmaları sonrasında ortaya cıkacak raporları değerlendirmek,
f) Ulusal ve uluslararası duzeyde seminer ve toplantılar duzenlenmesini onermek,
ile gorevlidir.
BEŞİNCİ BOLUM
Kurum İdari Kurulu
Kurum İdari Kurulu
MADDE 14 ? (1) Kurum İdari Kurulu, her kurum bunyesinde ust yoneticinin gorevlendireceği bir yardımcısının veya insan kaynakları birim yoneticisinin başkanlığında iki birim yoneticisi ile kurumda en cok uyeye sahip sendikanın uc temsilcisinden oluşur.
(2) Kurum İdari Kurulu toplantıları her yıl nisan ve ekim aylarında Kurul Başkanının belirleyeceği tarihte yapılır.
(3) Kurum İdari Kurulu, kurum duzeyinde kamu gorevlilerinin işyeri calışma koşulları ve kanunların kamu gorevlilerine eşit uygulanması konularında ust yoneticiye goruş bildirir.
(4) Kurum İdari Kurullarında kurumsal nitelik taşımayan, kurum ici karar ve uygulamalarla cozulme imkanı bulunmayan sorun ve konularla ilgili olarak ancak tavsiye niteliğinde kararlar alınabilir.
(5) Kurum İdari Kurullarında alınan kararlar kurum ici uygun araclarla personele duyurulur.
(6) Temsilcileri Kurum İdari Kuruluna katılacak sendikanın belirlenmesinde, 4688 sayılı Kanunun 30 uncu maddesi uyarınca o kurumda 15 mayıs tarihi itibarıyla yapılan sendika uye sayılarının belirlenmesine ilişkin tespit esas alınır. Bu tespite gore o kurumda en cok uyeye sahip sendikanın temsilcileri takip eden ekim ve nisan ayı Kurum İdari Kurulu toplantısına katılır. Yıl icerisinde sendika uye sayılarında meydana gelen değişiklikler dikkate alınmaz.
(7) Sendikalar, Kurula katılacak temsilci sayısı kadar yedek temsilci belirler. Asıl uyenin katılamadığı toplantılara yedek uye iştirak eder.
ALTINCI BOLUM
Ceşitli ve Son Hukumler
Yururlukten kaldırılan Yonetmelik
MADDE 15 ? (1) 9/11/2001 tarihli ve 24578 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Kurum İdari Kurulları, Yuksek İdari Kurul, Kamu İşveren Kurulu ve Uzlaştırma Kurulunun Teşkili ile Calışma Usul ve Esaslarına İlişkin Yonetmelik yururlukten kaldırılmıştır.
2012 ve 2013 yılları icin yapılacak toplu sozleşme goruşmeleri
GECİ MADDE 1 ? (1) 2012 ve 2013 yıllarında kamu gorevlilerine uygulanacak mali ve sosyal hakları belirlemek uzere yapılacak toplu sozleşme goruşmelerine, 4/4/2012 tarihli ve 6289 sayılı Kamu Gorevlileri Sendikaları Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun yururluğe girdiği tarihi takip eden bir aylık sureyi aşmamak kaydıyla Kamu İşveren Heyeti Başkanınca belirlenen tarihte başlanır.
(2) Bu toplu sozleşme goruşmeleri, başladığı tarihten itibaren Kamu Gorevlileri Hakem Kurulunun kararının alınması da dahil olmak uzere otuz gun icinde sonuclandırılır.
(3) Bu toplu sozleşme goruşmelerinde goruşmelere hazırlık aşamasına ilişkin sureler haric olmak uzere bu Yonetmelikte ongorulen usul şartlarına uyulur.
Yururluk
MADDE 16 ? (1) Bu Yonetmelik yayımı tarihinde yururluğe girer.
Yurutme
MADDE 17 ? (1) Bu Yonetmelik hukumleri Maliye Bakanı, Calışma ve Sosyal Guvenlik Bakanı ile Devlet Personel Başkanlığının bağlı bulunduğu Bakan tarafından muştereken yurutulur.