
Sivil Havacılık Genel Mudurluğunden:
HAVACILIK UZMANLIĞI YONETMELİĞİ
BİRİNCİ BOLUM
Amac, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amac
MADDE 1 ? (1) Bu Yonetmeliğin amacı, havacılık uzman yardımcılarının mesleğe alınmaları, yetiştirilmeleri, tez hazırlamaları, yeterlik sınavları ve havacılık uzmanlığına atanmaları ile havacılık uzman ve uzman yardımcılarının calışma usul ve esasları, gorev, yetki ve sorumluluklarını duzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 ? (1) Bu Yonetmelik, Sivil Havacılık Genel Mudurluğunde istihdam edilecek havacılık uzman ve uzman yardımcılarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 ? (1) Bu Yonetmelik, 10/11/2005 tarihli ve 5431 sayılı Sivil Havacılık Genel Mudurluğu Teşkilat ve Gorevleri Hakkında Kanunun 24 uncu maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 ? (1) Bu Yonetmelikte gecen;
a) Bakan: Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanını,
b) Bakanlık: Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığını,
c) Birim Amiri: 5431 sayılı Kanunun (I) sayılı cetvelinde Ana Hizmet Birimi ve Danışma Birimi olarak belirlenen birimlerin Daire Başkanları ile 1. Hukuk Muşavirini,
c) Genel Mudur: Sivil Havacılık Genel Mudurunu,
d) Genel Mudurluk: Sivil Havacılık Genel Mudurluğunu,
e) İdari Hizmet Sozleşmesi: 5431 sayılı Kanunun (II) sayılı cetvelinde yer alan havacılık uzmanı ve havacılık uzman yardımcısı pozisyonlarında gorev alacaklar ile Sivil Havacılık Genel Mudurluğu arasında imzalanan sozleşmeyi,
f) KPSS: Kamu Personel Secme Sınavını,
g) OSYM: Olcme, Secme ve Yerleştirme Merkezini,
ğ) Tez Danışmanı: Havacılık uzman yardımcısının tez calışmalarına yol gosteren konusunda uzman Genel Mudurluk personeli ile oğretim uyelerini,
h) Tez Değerlendirme Komisyonu: Havacılık uzman yardımcılarının tezini inceleyerek yeterliliğini belirlemek amacıyla oluşturulan komisyonu,
ı) Uzman: Havacılık uzmanını,
i) Uzman Yardımcısı: Havacılık uzman yardımcısını,
j) Yarışma Sınavı: KPSS sonuclarına gore belirlenen adaylara havacılık uzman yardımcılığına giriş icin Genel Mudurlukce yapılacak/yaptırılacak yazılı ve sozlu giriş sınavını,
k) Yarışma Sınav Komisyonu: Havacılık uzman yardımcılığına giriş sınavlarını yapacak komisyonu,
l) Yeterlik Sınavı: Tezin başarılı bulunmasından sonra yapılacak olan yazılı sınavı,
m) Yeterlik Sınav Komisyonu: Yeterlik sınavlarını yapacak komisyonu
ifade eder.
İKİNCİ BOLUM
Uzman Yardımcılığına Giriş
Yarışma sınavı ilanı
MADDE 5 ? (1) Yarışma sınavı, sınav tarihinden en az otuz gun once Genel Mudurluğun resmi internet adresinde, Resmî Gazete'de ve Turkiye genelinde yayımlanan tirajı en yuksek gunluk ilk beş gazetenin en az birinde ilÂn edilir.
(2) Yarışma sınavı ilanında başvuru şartları, sınav konuları, başvuru tarihleri, başvurunun şekli, goreve başlatılacak pozisyon sayısı, KPSS puan turu ve taban puanı, Genel Mudurlukce belirlenecek yarışma sınavına katılabilecek aday sayısı, sınavın yapılacağı yer ve başvuruda istenen belgeler ile gerekli gorulen diğer hususlar belirtilir.
Yarışma sınavına başvuru şartları
MADDE 6 ? (1) Yarışma sınavına başvurmak isteyenlerde aşağıdaki şartlar aranır;
a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin (A) fıkrasında belirtilen genel şartları taşımak,
b) Sınavın yapıldığı yılın ocak ayının ilk gununde otuz beş yaşını doldurmamış olmak,
c) En az dort yıllık eğitim veren yuksekoğretim kurumlarının veya bunlara denkliği kabul edilen yurtdışındaki yuksekoğretim kurumlarının havacılık, ucak/uzay, makine, elektrik, elektronik, elektronik ve haberleşme, inşaat, bilgisayar, harita, endustri, meteoroloji, cevre muhendislikleri ile mimarlık, hukuk, iktisat, uluslararası ilişkiler, ekonomi, maliye, işletme ve kamu yonetimi bolumleri, tıp fakulteleri, sivil havacılık yuksek okulları ile Polis Akademisi'nin 4 yıllık eğitim veren bolumleri, teknik eğitim fakulteleri veya en az dort yıllık eğitim veren Hava Harp Okulundan mezun olmak,
c) KPSS yabancı dil bolumunde yer alan İngilizce testinde soruların en az %70'ine doğru cevap vermiş olmak veya Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavında İngilizce bolumunden asgari (C) duzeyinde puan almak veya dil yeterliği bakımından buna denkliği kabul edilen ve uluslararası gecerliliği bulunan başka bir belgeye sahip olmak,
d) Kamu Personeli Secme Sınavından ilanda belirlenen puan turunden belirlenen asgari puanı almış olmak.
(2) Genel Mudurluk, havacılık uzman yardımcılığı gorevine başlatılacaklar icin birinci fıkranın (c) bendinde belirtilen bolum ve okullar ile bu okulların bolumlerine gore Genel Mudurluk ihtiyacına gore kontenjan belirleyebilir.
Başvuruda istenen belgeler, başvuru şekli ve yeri
MADDE 7 ? (1) Giriş sınavına katılmak isteyen adaylardan aşağıdaki belgeler istenir:
a) Bu Yonetmeliğin Ek-1'inde belirtilen Havacılık Uzman Yardımcılığı Başvuru Formu,
b) T.C. kimlik numarası yazılı beyanı,
c) Yuksekoğrenim diplomasının veya cıkış belgesinin aslı veya Genel Mudurlukce onaylı orneği; oğrenimini yabancı ulkelerde yapmış ise denklik belgesiyle birlikte diplomanın Genel Mudurlukce onaylanmış sureti,
c) Kamu Personeli Secme Sınavı sonuc belgesinin aslı veya Genel Mudurlukce onaylı orneği veya bilgisayar cıktısı,
d) 4 adet biometrik fotoğraf,
e) Adli sicil beyanı,
f) Gorevini yapabilecek derecede sağlıklı bulunduğuna dair yazılı beyan.
(2) Yarışma sınavına başvuru; şahsen, elden, posta yoluyla veya elektronik ortamda ilÂnda belirtilen adrese yapılır. Postadaki gecikmeler ve ilÂnda belirtilen sure icinde yapılmayan başvurular dikkate alınmaz.
Başvuruların incelenmesi
MADDE 8 ? (1) Genel Mudurluk İnsan Kaynakları Mudurluğu, ongorulen sure icinde yapılan başvuruları inceleyerek, ilgililerin aranan şartları taşıyıp taşımadığını tespit eder ve sınava gireceklerin listesini duzenler.
(2) İstenen belgelerde eksiği olanlara eksiklikleri tamamlamaları icin beş iş gunu sure verilir. Bu surede eksikliği gideremeyenlerin başvuruları kabul edilmez.
(3) İstenen belgelerde gerceğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin başvuruları gecersiz sayılır. Bu durumun sınavdan sonra tespit edilmesi halinde bu kişilerin sınavları gecersiz sayılarak bu pozisyonda goreve başlatılmaları yapılmaz; goreve başlamış olsa dahi iptal edilir ve bu kişiler hicbir hak talep edemezler.
Yarışma sınavına cağrılma
MADDE 9 ? (1) Yarışma sınavı başvuru şartlarını taşıyan adaylara yazılı sınav yeri ve tarihinin belirtildiği Sınav Giriş Belgesi verilir. Sınav Giriş Belgesi olmayan adaylar yazılı sınava katılamaz.
(2) KPSS sonuclarına gore yapılan başvurular arasından, en yuksek puana sahip olan adaydan başlanarak alınması planlanan pozisyon sayısının en fazla yirmi katına kadar aday, son sıradaki adayla aynı puanı alanlar dÂhil olmak uzere yazılı sınava cağrılır.
(3) Yazılı sınavda yuz tam puan uzerinden yetmiş puan ve uzerinde not almak şartıyla ilan edilen okul veya bolum kontenjanına gore en yuksek puana sahip olan adaydan başlanarak, goreve başlatılacak pozisyon sayısının en fazla uc katına kadar aday, son sıradaki adayla aynı puanı alanlar dÂhil olmak uzere sozlu sınavına cağrılır. Sozlu sınav, yazılı sınav sonuclarının ilÂnından itibaren en gec iki ay icinde yapılır.
Yarışma sınavı komisyonu ve gorevleri
MADDE 10 ? (1) Yarışma Sınav Komisyonu, Genel Mudur tarafından belirlenecek ve biri Genel Mudur Yardımcısı olmak uzere en az beş kişiden oluşur. Zaruret halinde gorevlendirilmek uzere iki yedek uye belirlenir. Genel Mudur gerekli gorurse Yarışma Sınav Komisyonunda yuksekoğretim kurumları oğretim uyelerinden yararlanabilir.
(2) Yarışma Sınav Komisyonu uye tam sayısı ile toplanır ve kararlarını oy cokluğu ile alır.
(3) Yarışma Sınavı Komisyonu, belirlenen alanlarda yazılı ve sozlu sınav sorularını hazırlamakla/hazırlatmakla ve yapmak/yaptırmakla yukumludur.
(4) Yarışma Sınav Komisyonunun sekreterlik hizmetleri İnsan Kaynakları Mudurluğunce yurutulur.
(5) Yarışma Sınav Komisyonu sınavları Genel Mudurluk bunyesinde yapabileceği gibi başka kurum ve kuruluşlara da kendi nezaretinde yaptırabilir.
Yarışma sınavı değerlendirme usulu
MADDE 11 ? (1) Yarışma sınavı, yazılı ve sozlu olmak uzere iki aşamada yapılır. Yazılı ve sozlu sınavlar yuz tam puan uzerinden değerlendirilir ve başarılı olabilmek icin sınavların her birinden en az yetmiş puan almak gerekir. Yazılı sınavda başarılı olanlar sozlu sınava cağrılır.
(2) Yazılı sınav konuları Genel Mudurluğun hizmet alanı cercevesinde yarışma sınavı ilanında belirtilir. Yonetmeliğin 6 ncı maddesinin ucuncu fıkrası gereğince oğretim alanlarına gore farklı kontenjanlar ilan edildiği durumlarda her bir kontenjan alanı icin yazılı sınav konuları yarışma sınavı ilanında belirtilir.
(3) Sozlu sınavda aday aşağıdaki yonlerden değerlendirilir:
a) Yazılı sınavda belirtilen konulardaki bilgi duzeyi,
b) Kavrama, muhakeme etme, ozetleme ve ifade etme yeteneği,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
c) Ozguveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel yetenek ve genel kulturu,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere acıklığı.
(4) Ucuncu fıkranın (a) bendi elli puan, diğer bentleri onar puan uzerinden değerlendirilir.
(5) Sozlu sınavda, komisyon başkanı ve uyeleri tarafından adaya ayrı ayrı puan verilir ve tutanağa gecirilir. Komisyonun başkan ve uyelerinin yuz tam puan uzerinden verdikleri puanların aritmetik ortalaması adayın sozlu sınav puanıdır.
Sınav sonucları, ilan ve itiraz
MADDE 12 ? (1) Yarışma Sınavı Komisyonu, yazılı ve sozlu sınav sonucunda alınan notların aritmetik ortalamasına gore en yuksek puan alan adaydan başlamak uzere sıralama yaparak ilan edilen kadro sayısı kadarını asil, giriş sınavı duyurusunda belirtilen uzman yardımcısı kadro sayısının yarısını gecmemek uzere, diğerlerini yedek olacak şekilde kazananların listesini belirler.
(2) Adayların yazılı ve sozlu sınav notlarının aritmetik ortalamasının eşitliği durumunda, sırası ile yazılı sınavı, İngilizce dil seviyesi puanı ve sozlu sınav notu yuksek olan adaya sıralamada oncelik verilir.
(3) Yarışma sınavını kazananların listesi Genel Mudurluğun resmi internet adresinde ilÂn edilir.
(4) Sınav sonuclarının Genel Mudurlukce ilan edilmesinden itibaren yedi iş gunu icinde yazılı olarak itiraz edilebilir. İtirazlar, Yarışma Sınavı Komisyonunca incelenerek en fazla on beş iş gunu icinde karara bağlanır ve bu karar adaya bildirilir.
UCUNCU BOLUM
Uzman Yardımcılığına Alınma, Yetiştirme Donemi ve Uzmanlığa Atanma
Uzman yardımcılığına alınma
MADDE 13 ? (1) Yarışma sınavındaki başarı sıralamasına gore asıl listede bulunan adaylar Genel Mudurlukce uzman yardımcısı pozisyonlarında goreve başlatılmaya yonelik belgeleri istenen surede teslim etmek kaydı ile uzman yardımcılığı gorevine başlatılır ve bunların calışacakları birimler Genel Mudurlukce belirlenir.
(2) İlan edilen pozisyonlarda yeni bir sınav ilanına kadar ceşitli sebeplerle boşalma olması halinde bu pozisyonlara yedek listedeki sıralı adaylardan sıralamalarına uygun olarak goreve başlatılması yapılabilir.
(3) Uzman yardımcısı pozisyonlarında goreve başlatılmasına engel halleri tespit edilenlerle, belirtilen sure icinde, belgelenmiş, kabul edilebilir gecerli bir mazereti olmaksızın Genel Mudurlukce goreve başlatılmaya yonelik belgelerle birlikte başvuruda bulunmayanların başlama işlemleri yapılmaz.
Uzman yardımcılarının eğitimi ve yetiştirilmesi
MADDE 14 ? (1) Aylıksız izin ile toplamı uc ayı gecen hastalık ve refakat izinleri haric olmak uzere uzman yardımcısı pozisyonunda iki yılını tamamlayanlar tez calışmasına başlatılır. Tezin hazırlanmasında, konunun başka bir kurum ve kuruluşta uzmanlık, yuksek lisans, doktora tezi veya başka bir ad altında icerik ve sonucları acısından aynı şekilde incelenip savunulmamış olması; uzman yardımcısının goruş ve değerlendirmeleri ile onerilerini icermesi, ozgun ve bilimsel calışma metot, ilke ve etiğine uygun olması esastır.
(2) Uzman yardımcılarının, havacılık uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri ve birikimi kazanmaları ve temsil tecrubelerini artırmaları icin, Genel Mudurluk birimlerince yurutulen inceleme ve araştırmalarda gorev alarak meslekî uygulamaları oğrenmeleri, yurt icinde ve yurt dışında, diğer kamu kurum ve kuruluşları, universiteler, resmi ve ozel eğitim-danışmanlık kuruluşları tarafından duzenlenecek kurs, seminer, staj ve konferans gibi eğitim calışmalarına katılmaları sağlanır.
Tez konusunun belirlenmesi
MADDE 15 ? (1) Genel Mudurluğun gorev alanı ve birimlerinin faaliyet alanları gozetilerek, birimlerle koordineli şekilde Sektorel Duzenleme ve Eğitim Daire Başkanlığı tarafından tez konuları listesi hazırlanır.
(2) Uzman yardımcısı, tez konuları listesinde yer alan uc konuyu secerek tercih sırasına gore birimine bildirir. İlgili birim tarafından belirlenen tez konusu İnsan Kaynakları Mudurluğune bildirilir.
(3) Uzman yardımcısının gerekceli talebi ve bağlı bulunduğu birim amirinin onayı ile tez konusu bir defaya mahsus olmak uzere değiştirilebilir. Tez konusunun değiştirilmesi halinde tezin teslim suresi uzatılmaz.
(4) İnsan Kaynakları Mudurluğu, her havacılık uzman yardımcısına Genel Mudurlukten veya universitelerden bir tez danışmanı belirler ve tez calışmaları bu danışman rehberliğinde yurutulur.
Tezin teslimi
MADDE 16 ? (1) Uzman yardımcısı, tez konusunun İnsan Kaynakları Mudurluğune bildirildiği tarihten itibaren en gec bir yıl icinde hazırladığı tezi calıştığı birim aracılığıyla İnsan Kaynakları Mudurluğune teslim eder, teslim edilen tezler Tez Değerlendirme Komisyonuna havale edilir.
(2) Suresi icinde tezlerini sunmayan veya tezleri kabul edilmeyenlere tezlerini sunmaları veya yeni bir tez hazırlamaları icin bir defaya mahsus olmak ve altı ayı aşmamak uzere ilave sure verilir.
Tez değerlendirme komisyonu
MADDE 17 ? (1) Genel Mudur onayı ile tezi goruşulen uzman yardımcısının gorev yaptığı birim amirinin de icinde bulunduğu en az uc uyeden muteşekkil Tez Değerlendirme Komisyonu oluşturulur. İhtiyac halinde universite oğretim uyeleri arasından veya havacılık sektorunden Komisyona uye alınabilir. Ayrıca asil uye sayısınca yedek uye belirlenir.
(2) Komisyon uye tam sayısı ile toplanır, oylarını yeterli veya yetersiz şeklinde kullanır ve kararlarını oy cokluğu ile alır. Eşitlik halinde Komisyon başkanının tarafı coğunluk kabul edilir.
Tezin değerlendirilmesi, yeterliliği, tez savunması ve kabulu
MADDE 18 ? (1) Tez Değerlendirme Komisyonu, tez danışmanlarının raporlarını da dikkate alarak en fazla iki ay icinde değerlendirmelerini yapar ve tezlerin yeterli veya yetersiz olduğuna karar verir.
(2) Tezi yeterli gorulen uzman yardımcısı, tez savunmasına cağrılır. Tez Değerlendirme Komisyonunca tez savunması yeterli gorulenlerin tezi kabul edilir.
(3) Değerlendirme ve savunma aşamalarında tezle ilgili tespit edilen eksikliklerin giderilmesi icin en fazla altı aya kadar ek sure verilir. Verilen ek sure sonunda yeniden Tez Değerlendirme Komisyonunca bu maddede belirtilen işlemler yapılır. Tezi yetersiz gorulen havacılık uzman yardımcısı, tez savunmasına girme hakkını kaybeder.
(4) Tez Değerlendirme Komisyonunun sekretarya hizmetleri İnsan Kaynakları Mudurluğu tarafından yurutulur.
Yeterlik sınav komisyonu
MADDE 19 ? (1) Genel Mudur onayı ile en az uc uyeden muteşekkil Yeterlik Sınav Kurulu oluşturulur. İhtiyac halinde universite oğretim uyeleri arasından veya havacılık sektorunden Komisyona uye alınabilir. Ayrıca asil uye sayısınca yedek uye belirlenir.
(2) Genel Mudur onayı ile Tez Değerlendirme Komisyonu, Yeterlik Sınav Komisyonu olarak da gorevlendirilebilir.
Yeterlik sınavı
MADDE 20 ? (1) Uzmanlık tezi kabul edilen ve aylıksız izin, toplamı uc ayı hastalık ve refakat izni haric en az uc yıl calışan uzman yardımcısı yeterlik sınavına girmeye hak kazanır.
(2) Yeterlik sınavı, yeterlik sınav kurulu tarafından genel mudurlukce belirlenecek bir tarihte yazılı şekilde yapılır.
(3) Yeterlik sınavı, aşağıda belirtilen konulardan yapılır:
a) Sivil havacılığa ilişkin ulusal ve uluslar arası mevzuat,
b) Sivil havacılıkta yaşanan guncel gelişmeler,
c) Genel mudurluğun gorev alanına giren ve sınavdan en az iki ay once genel mudurlukce tespit edilip bildirilecek diğer konular.
(4) Sınavda yuz tam puan uzerinden en az yetmiş puan alanlar başarılı sayılır.
(5) Komisyon tarafından tezi yeterli bulunduğu hÂlde sınavda başarılı olamayan veya sınava girmeye hak kazandığı halde gecerli mazereti olmaksızın sınav hakkını kullanmayanlara, bir yıl icinde ikinci kez sınav hakkı verilir.
Uzmanlığa başlatılma
MADDE 21? (1) Uzman yardımcısının, uzman olarak atanabilmesi icin;
a) Aylıksız izin, toplamı uc ayı aşan hastalık ve refakat izni nedeniyle gorevden ayrı kalınan sureler hesaba katılmaksızın en az uc yıl fiilen calışmış olması,
b) Genel Mudurluğun calışma konuları ile ilgili hazırladığı uzmanlık tezinin kabul edilmesi,
c) Yeterlik sınavında başarılı olması,
c) Uzman yardımcılığı donemi icinde KPDS'den en az (C) duzeyinde veya dil yeterliği bakımından buna denkliği kabul edilen ve uluslararası gecerliliği bulunan başka bir belgeye yeterlilik sınavının yapıldığı tarihten itibaren en gec iki yıl icinde sahip olması,
şarttır.
Başarısızlık durumu
MADDE 22 ? (1) Verilen ilave sure icinde tezlerini sunmayan veya ikinci defa hazırladıkları tezleri de kabul edilmeyenler, ikinci yeterlik sınavında da başarı gosteremeyen veya sınav hakkını kullanmayanlar ile suresi icinde yabancı dil yeterliliği şartını yerine getirmeyenler, Havacılık Uzman Yardımcısı unvanını kaybederler ve durumlarına uygun başka bir kadro veya pozisyona atanırlar.
DORDUNCU BOLUM
Yetki, Gorev ve Sorumluluklar
Uzmanların yetki, gorev ve sorumlulukları
MADDE 23 ? (1) Havacılık Uzmanları, bu Yonetmelikte belirtilen gorevlerini yerine getirirken; 2920 sayılı Turk Sivil Havacılık Kanunu ve 5431 sayılı Kanun ile Genel Mudurluğun meri diğer mevzuatındaki esaslar dahilinde, sivil havacılık mevzuatı ile ilgili uygulamaları takip ve denetlemeye, hizmet ilke ve esaslarına uygunluk yonunden değerlendirmeye, sivil havacılıkla ilgili talepleri inceleme ve değerlendirmeye, havacılık teknikleri ile ilgili her turlu araştırma ve incelemeleri yapmaya, teknik denetci faaliyetlerinde bulunmaya yetkilidirler.
(2) Havacılık Uzmanları;
a) Genel Mudurluğe verilmiş gorevlerin ifası maksadıyla duzenlenen yonetmelik, tebliğ, duyuru ve kararların uygulamalarını izlemek, denetlemek, değerlendirmek ve sonucunda tesis edilecek işlemle ve uygulamalarla ilgili oneriler geliştirmek, yapılacak işler ve alınacak tedbirler ile ilgili tekliflerde bulunmak, şikayetleri incelemek, değerlendirmek, sonuclandırmak,
b) 2920 ve 5431 sayılı kanunlarla ilgili olarak; yururlukteki uluslararası sozleşmelerde yer alan hukumlerin uygulama ve sonuclarını izlemek, incelemek ve gerekli tekliflerde bulunmak, denetim faaliyetlerinde bulunmak, şartları taşıması kaydı ile teknik denetci olarak gorev yapmak,
c) Genel Mudurluk ve ilgili Daire Başkanlığınca verilecek diğer gorevleri yapmak ve uzman yardımcılarını yetiştirmek,
ile gorevlidir.
(3) Havacılık Uzmanları, gorevlendirildikleri konularda kendilerine verilen yetki ve sorumluluklarını Kanun ve Yonetmelikte belirtilen esaslara gore yerine getirmekten sorumludurlar.
(4) Bu gorevlerin ifasında sivil havacılık işletmecileri, Havacılık Uzmanlarına gereken kolaylıkları gostermek zorundadırlar.
(5) Havacılık Uzmanları, bu konularda ilgili Daire Başkanının teklifi uzerine Genel Mudur tarafından gorevlendirilir.
Sorumluluk
MADDE 24 ? (1) Genel Mudurluk hizmetlerinin gerektirdiği uzmanlık calışmaları ilgili Daire Başkanlıkları bunyesinde yurutulur.
(2) Uzman ve uzman yardımcıları bağlı olarak calıştıkları Daire Başkanına karşı uzmanlık calışmalarının, gereği gibi ve suresinde tamamlanmasından, Genel Mudurluk karar ve direktifleri doğrultusunda ilgili mevzuata uygun olarak yurutulmesinden sorumludur.
BEŞİNCİ BOLUM
Ceşitli ve Son Hukumler
Yeniden atanma
MADDE 25 ? (1) Bu Yonetmelik hukumlerine gore Havacılık Uzmanı unvanını kazandıktan sonra bu unvanındaki gorevinden ceşitli sebeplerle ayrılıp da yeniden atanmak isteyenler, boş pozisyon bulunması, Genel Mudurluğun ihtiyacı ve uygun gorulmesi şartıyla Sivil Havacılık Genel Mudurluğu Havacılık Uzmanlığına atanabilirler.
Yururlukten kaldırılan yonetmelik
MADDE 26 ? (1) 29/4/2006 tarihli ve 26153 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Sivil Havacılık Genel Mudurluğu Havacılık Uzman Yardımcılığı ve Havacılık Uzmanlığı Sınav, Gorev, Calışma Usul ve Esasları Hakkında Yonetmelik yururlukten kaldırılmıştır.
Yururluk
MADDE 27 ? (1) Bu Yonetmelik yayımı tarihinde yururluğe girer.
Yurutme
MADDE 28 ? (1) Bu Yonetmelik hukumlerini Sivil Havacılık Genel Muduru yurutur.
EKLER İCİN TIKLAYINIZ