5 Ağustos 2012 PAZARResmî GazeteSayı : 28375
BAKANLAR KURULU KARARI
Karar Sayısı : 2012/3233
Ekli ?Genclik ve Spor Bakanlığı Yurt Dışı Koordinasyon Ofisleri Hakkında Karar?ın yururluğe konulması; adı gecen Bakanlığın 12/4/2012 tarihli ve 2831 sayılı yazısı uzerine, 638 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin 3 uncu maddesine gore, Bakanlar Kurulu'nca 2/5/2012 tarihinde kararlaştırılmıştır.
GENCLİK VE SPOR BAKANLIĞI YURT DIŞI KOORDİNASYON OFİSLERİ HAKKINDA KARAR
Amac ve kapsam
MADDE 1- (1) Bu Kararın amacı, Genclik ve Spor Bakanlığının yurt dışında yuruteceği program, proje ve faaliyetlerin gerektirdiği koordinasyonun sağlanması amacıyla koordinasyon ofislerinin acılması, soz konusu ofislerde Bakanlık ve bağlı kuruluşların personelinden koordinator ve koordinatore yardımcı olmak uzere gorevlendirilenler ile mahallinden temin edilen ve ofis hizmetlerinde calışan personelin niteliği, sayısı, gorev suresi ve bunlara odenecek ucretlerin belirlenmesi, personele yapılacak odemeler dışında kalan harcamaların neler olacağı ile bu harcamalara ilişkin usul ve esasları belirlemektir.
Dayanak
MADDE 2- (1) Bu Karar, 3/6/2011 tarihli ve 638 sayılı Genclik ve Spor Bakanlığının Teşkilat ve Gorevleri Hakkında Kanun Hukmunde Kararnamenin 3 uncu maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar
MADDE 3- (1) Bu Kararın uygulanmasında;
a) Bakan: Genclik ve Spor Bakanını,
b) Bakanlık: Genclik ve Spor Bakanlığını,
c) Koordinator: Ofisin yoneticisi ve yurutulecek program, proje ve faaliyetlerinin koordine edilmesinden ve takibinden sorumlu Bakanlık veya bağlı kuruluş personelini,

c) Mahalli personel: İlgili koordinatorun teklifi ve Bakanlığın onayı ile ofislerde sozleşmeli olarak istihdam edilen yerel personeli,
d) Ofis: Yurt dışı Koordinasyon Ofisini,
e) Yardımcı personel: Ofiste koordinatore yardımcı olmak uzere gorevlendirilen Bakanlık veya bağlı kuruluş personelini,
ifade eder.
Ofislerin kurulması

MADDE 4- (1) Bakanlık, yurt dışında yuruteceği program, proje ve faaliyetlerin gerektirdiği koordinasyonun sağlanması amacıyla ihtiyac duyulan ulkelerde Dışişleri Bakanlığının goruşu ve ikili anlaşmalar cercevesinde ofis acabilir. Ofislerin acılacağı yerler ve suresi Bakanlar Kurulu kararı ile belirlenir.
(2) Ulke şartlarının gerektirdiği durumlarda, farklı şehirlerde olmak kaydıyla, aynı ulkede birden fazla ofis acılabilir.
(3) Bakanlığın program, proje ve faaliyetlerinin yoğunluğunun mustakil bir koordinasyon ofisi kurmayı gerektirmediği durumlar ile ofis acılmasına ilişkin işlemlerin tamamlanmasına kadar gecen sure icin, Bakanlık yabancı ulkelerde diğer kurumlar tarafından acılmış ofisler veya yurt dışı temsilciliklerde Maliye Bakanlığının uygun goruşu uzerine personel gorevlendirebilir. Bu personel gorevlendirildiği ofis koordinatorune veya dış temsilcilik misyon şefine bağlı olarak calışır.
(4) Birden fazla ulkeyi kapsayacak şekilde ofis acılabileceği gibi, bir ulkede kurulan ofis, coğrafi veya ekonomik durumları goz onunde bulundurulmak ve Dışişleri Bakanlığının goruşu alınmak suretiyle birden fazla ulkedeki program, proje ve faaliyetleri koordine etmek uzere yetkilendirilebilir.
Koordinator ve personel gorevlendirilmesi
MADDE 5- (1) Koordinatorler; ilgili ulkelerde ofis kurulmasına ilişkin işlemlerin tamamlanmasını muteakip bilgi ve birikimleri, tecrubeleri ve temsil kabiliyetleri dikkate alınarak, Bakanlık ya da bağlı kuruluşlarda kadrolu veya sozleşmeli olarak ya da 638 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin 27/A maddesi kapsamında calışan personel arasından Bakan onayıyla, uc yılı gecmemek uzere gorevlendirilir. Bu sure aynı usulle bir yıl daha uzatılabilir.
(2) Koordinator olarak gorevlendirilen personel, gorev yapılan ulkede Bakanlık tarafından yurutulen tum etkinlikleri takip edip sonuclarını her ay bir raporla Bakanlığa bildirir. Bu Kararın 4 uncu maddesinin ucuncu fıkrasına gore gorevlendirme yapılması durumunda bu sorumluluk gorevlendirilen personel tarafından yerine getirilir.
(3) Ofislerde, koordinatore yardımcı olmak uzere gorev suresi iki yılı aşmamak uzere birinci fıkrada belirtilenler arasından Maliye Bakanlığının uygun goruşu ve Bakanın onayıyla yardımcı personel gorevlendirilebilir. Bu sure aynı usulle bir yıl daha uzatılabilir.
(4) İlgili koordinatorun teklifi, Maliye Bakanlığının uygun goruşu ve Bakanlığın onayı ile ofislerde sozleşmeli olarak mahalli personel istihdam edilebilir. Mahalli personel, yurutecekleri gorevin niteliğine gore eğitim durumları ile bilgi ve tecrubeleri dikkate alınarak tercihen Turkce bilenler arasından secilir.
(5) Mahalli personel haric olmak uzere Bakanlıkca gorevlendirilen koordinator ve yardımcı personel koordinasyon ofislerinde en fazla iki kez gorevlendirilebilir. Bu iki gorevlendirme arasında Bakanlık veya bağlı kuruluşlarında en az uc yıl gorev yapılmış olması gerekir.
(6) Ofislerde gorevlendirilecek personel, gorevin gereğine ve gorev yapacakları ulkenin ozelliklerine uygun hizmet ici eğitime tabi tutulur.
Koordinator ve diğer personele odenecek ucretler
MADDE 6- (1) Ofislerde gorevlendirilen koordinatorler ile yardımcı personele sadece resmi gidiş ve donuşleri icin 6245 sayılı Harcırah Kanununa gore gecici gorev yolluğu odenir.
(2) Ofislerde gorevlendirilen koordinator ve yardımcı personelden; ofislerdeki gorevleri suresince kadro dereceleri, gorevlendirildikleri ulkenin ekonomik ve sosyal şartlan ile ofisin bulunduğu şehrin hayat standartları goz onunde bulundurularak, koordinatorler icin gunluk net 140 ABD Dolarını, yardımcı personel icin ise gunluk net 100 ABD Dolarını gecmemek uzere Bakan tarafından belirlenecek tutarda ucret odenir. Ofislerde gorevlendirilecek personele talepleri halinde, ilk gidişleri sırasında bu Karar esaslarına gore hesaplanacak iki aylık ucret tutarında avans odenebilir. Odenen avans ilk dort aylık ucretlerinden eşit şekilde aldıkları doviz cinsi kullanılarak mahsup edilir.
(3) Ofislerde gorevlendirilen mahalli personele, yuruttukleri gorevler, eğitim durumları, yabancı dil bilgileri ve ulkenin gecim koşulları goz onunde bulundurularak, ilgili koordinatorun teklifi ve Bakanlık onayı ile aylık 1500 ABD Dolarını gecmemek uzere ucret odenir.
(4) Ofislerde calışan personele yapılacak odemeler, Merkez Bankasınca icinde bulunulan yıl icin acıklanan ilk Dolar/Euro paritesi dikkate alınmak suretiyle Euro olarak da yapılabilir.
(5) Ofislerde daimi olarak altı aydan fazla sureyle gorevlendirilen personelin sağlık harcamaları, yurt dışında surekli gorevlendirilen personelin tabi olduğu esas ve usullere gore gercekleştirilir. Altı aydan az sureyle gorevlendirilen personel ise, gecici gorevle yurt dışına gonderilenlerin tabi olduğu esas ve usullere gore sağlık hizmetlerinden yararlandırılır.
(6) Ofislerde gorev yapan personelin başka şehirlere ya da gorev yapılan ulke dışına gorevlendirilmesine ilişkin işlemlerde 30/1/2012 tarihli ve 2012/2760 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı hukumleri uygulanır.
Mal ve hizmet alımları, yapım işleri ve temsil-ağırlama giderleri
MADDE 7- (1) Ofisler tarafından gercekleştirilecek;
a) Her turlu mal ve hizmet alımları,
b) Her turlu yapım işleri,
c) Esas, usul ve limitleri Bakanın onayı ile belirlenecek temsil ve ağırlama giderleri,
14/9/2004 tarihli ve 2004/8030 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yururluğe konulan
İdarelerin Yabancı Ulkelerdeki Kuruluşlarının Mal ve Hizmet Alımları ile Yapım İşlerine İlişkin Esaslara gore yurutulur.
Hukum bulunmayan haller
MADDE 8- (1) Bu Kararda hukum bulunmayan hallerde ilgili mevzuat hukumleri uygulanır.
Yururluk
MADDE 9- (1) Sayıştayın goruşu alınan bu Karar yayımı tarihinde yururluğe girer.
Yurutme
MADDE 10- (1) Bu Karar hukumlerini Genclik ve Spor Bakanı yurutur.