
8 Eylul 2012 CUMARTESİResmî GazeteSayı : 28405
YONETMELİK
Karar Sayısı : 2012/3682
Ekli ?Eğitim Oğretim Tesislerinin Kiralama Karşılığı Yaptırılması ile Tesislerdeki Eğitim Oğretim Hizmet Alanları Dışındaki Hizmet ve Alanların İşletilmesi Karşılığında Yenilenmesine Dair Yonetmelik?in yururluğe konulması; 25/8/2011 tarihli ve 652 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin 23 uncu maddesine gore, Bakanlar Kurulu'nca 27/8/2012 tarihinde kararlaştırılmıştır.
EĞİTİM OĞRETİM TESİSLERİNİN KİRALAMA KARŞILIĞI YAPTIRILMASI İLE TESİSLERDEKİ EĞİTİM OĞRETİM HİZMET ALANLARI DIŞINDAKİ HİZMET VE ALANLARIN İŞLETİLMESİ KARŞILIĞINDA
YENİLENMESİNE DAİR YONETMELİK
BİRİNCİ BOLİ'lM Amac, Kapsam, Dayanak vr Tanımlar
Amac
MADDE 1- (1) Bu Yonetmeliğin amacı; 25/8/2011 tarihli ve 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Gorevleri Hakkında Kanun Hukmunde Kararnamenin 23 uncu maddesi uyarınca, yapılmasının gerekli olduğuna Bakanlık tarafından karar verilen eğitim oğretim tesislerinin. Bakanlık tarafından verilecek on proje ve belirlenecek temel standartlar cercevesinde, kendisine veya Hazineye ait taşınmazlar uzerinde ihale ile belirlenecek gercek veya ozel hukuk tuzel kişilerine kırkdokuz yılı gecmemek şartıyla belirli sure ve bedel uzerinden kiralama karşılığı yaptırılmasına; Bakanlığın kullanımında bulunan eğitim oğretim tesislerinin, tesislerdeki eğitim oğretim hizmet alanları dışındaki hizmet ve alanların işletilmesi karşılığında yenilenmesinin sozleşmeyle gercek veya ozel hukuk tuzel kişilerine yaptırılmasın

Kapsam
MADDE 2- (l) Bu Yonetmelik; 652 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin 23 uncu maddesi cercevesinde. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yapılmasının gerekli olduğuna karar verilen eğitim oğretim tesisleri ile yenilenmesine karar verilen eğitim oğretim tesislerini kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yonetmelik, 652 sayılı Kanım Hukmunde Kararnamenin 23 uncu maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yonetmeliğin uygulanmasında;
1) Bakan: Millî Eğitim Bakanını,
2) Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
3) Danışmanlık hizmetleri: Bu Yonetmelik kapsamındaki yapım, yenileme ve kiralama işlerine ait mimarlık ve muhendislik, etut ve proje, harita ve kadastro, her olcekte imar planı, imar uygulama, CED raporu, on fizibilite raporu hazırlanması; plan, yazılım geliştirme, tasarını, teknik şartname hazırlanması; denetim ve kontrolorluk gibi teknik, malî, hukukî ve benzeri alanlardaki hizmetleri,
4} Diğer sozleşmeler: Sozleşme ile bağlantılı olarak yuklenici taralından imzalanan ve sozleşme hukumlerine aykırı hukumler ihtiva etmeyen sozleşmeleri,
5) Doviz kuru; Turkiye Cumhuriyet Merkez Bankasınca acıklanan alış kurunu.
6) Eğitim oğretim hizmetleri dışındaki alanlar: İhale dokumanında belirtilen şartlara uygun olarak otopark, kapalı ve acık yuzme havuzu, oğretmeııevi, konferans ve kultur merkezi, sanat merkezi vc sanat uygulama atolyeleri, bilim merkezi, deney ve gozlemevi, genclik merkezi, tiyatro ve sinema salonları, akvaryum, hayvanat bahcesi, sera, botanik parkı, restoran, carşı gibi on proje ile tanımlanacak eğitim oğretim tesisi konsepti ile uyumlu alanları,
7) Eğitim oğretim hizmetleri dışındaki hizmetler: Sozleşme hukumlerine gore, yuklenici tarafından ustlenilen okul bilgi işlem hizmetleri, kutuphanecilik hizmetleri, spor destek hizmetleri, camaşırhane, temizlik, guvenlik, yemek, arşivleme ve benzeri hizmetler ile aydınlatma, asansor, ısıtma, soğutma, havalandırma, gaz, su ve enerji temini de dÂhil olmak uzere binaların tamiri, bakımı ve işletilmesi, park ve bahce bakımı, atık ve atık su uzaklaştırma, personel ve oğrenci taşıma, mefruşat, donanım, alet ve eğitim arac gereclerinin bakım ve onarım hizmeti gibi eğitim oğretim destek hizmetlerini,
8) Eğitim oğretim tesisi: Her oğretim derecesindeki eğitim oğretim kampusu. okul oncesi, temel eğitim, ortaoğretim, teknik ve meslekî oğretim, hayat boyu oğrenme merkezleri, ozel eğitim kurumları, oğrenci pansiyonları, atolyeler, cok amaclı salonlar, acık ve kapalı spor salonları, rehberlik araştırma merkezleri, rasathane, derslik ile destek birimleri dÂhil ilgili tesisin her turlu bolumu ve bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla Bakanlığın yapmak ve yaptırmakla yukumlu olduğu ek binalar dÂhil eğitim oğretimle ilgili diğer tum tesisleri,
9) Finans sağlayıcılar: Projenin gercekleşmesine yonelik olarak yukleniciye fınansal kaynak sağlayan kurumları,
10) Finans sağlayıcıların mudahale hakkı: İdare tarafından gerekli gorulduğu takdirde projenin gercekleşmesine yonelik olarak yukleniciye fınansal kaynak sağlayan kurumlar ile idare arasında imzalanacak kira odemelerinin idare tarafından beyan edileceği sozleşmede, finans sağlayıcılara yukleniciyi malî. idarî ve hukukî acıdan denetim yetkisi veren ve gerekirse yuklenicinin yerine idarenin onayına bağlı olarak yeni bir yuklenicinin tayin edilmesine ilişkin duzenlemeyi.
11) Harcama yetkilisi: 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yonetimi ye Kontrol Kanunu cercevesinde yetkilendirilen idare yetkilisini,
12) İdare: Bakanlık merkez teşkilatının ilgili birimi ile Bakanlığa bağlı kurum ve kuruluşları,
13) İhale dokumanı: İhale konusu eğilim oğretim tesisinin projelendirme, yapım, bakım ve işletilmesi işlerinde, isteklilere talimatları da iceren idarî şartnameler ile yaptırılacak işin on projesini de kapsayan teknik şartnameler, sozleşme tasarısı ve gerekli diğer belge ve bilgileri,
14) İhale yetkilisi: Yapım işlerinde Bakanı, diğer ihale konusu işlerde harcama yetkilisini,
15) İstekli: İdare tarafından acılan ihaleye teklif veren gercek kişiler veya ozel hukuk tuzel kişilerini,
16) İşletme donemi yonetim planı: Eğitim oğretim hizmetleri dışındaki hizmet ve alanların yukleniciye bırakılması durumunda bu alanların yuklenici tarafından ne şekilde işletileceği ve bu hizmetlerin verilmesi esnasında idare ile yuklenici arasında kurulacak işletim-yonetim organizasyon modelini,
17) Kesin proje: Belirli bir eğitim oğretim tesisinin Bakanlıkca temin edilen on projesine gore, ihale dokumanı ve temel standartlar dokumanına bağlı kalınarak, mumkun olan arazi ve zemin araştırmaları yapılmış, yapı elemanlarının olcumlendirilip boyutlandırıldığı, inşaat sistem ve gerecleri ile teknik ozelliklerinin belirtildiği, ihale uzerinde kalan ve sozleşmenin imzalanmasını muteakip yuklenici tarafından hazırlanan projeyi,
18) Kira bedeli: Yukleniciye sozleşme cercevesinde yaptığı yapım işleri karşılığı olarak, taşınmazların Hazineye, gercek kişilere veya ozel hukuk tuzel kişilerine ait olup olmadığı, yatırımın maliyeti ve kÂrı, eğitim oğretim hizmet alanları dışındaki hizmet ve alanların yukleniciye bırakılıp bırakılmamasına bağlı olarak eğitim oğretim hizmetleri dışındaki alanlardan yuklenicinin elde edeceği getiriler ile eğitim oğretim arac ve gerecleri ile donanımının yuklenici tarafından sağlanıp sağlanmayacağı gibi hususlar da dikkate alınarak hesaplanan ve tesislerin idare tarafından teslim alınmasından itibaren sozleşme suresince ve sozleşmede ongorulecek donemler cercevesinde odenecek tutarı,
19) Ortak girişim: İhaleye katılmak uzere birden fazla gercek kişi veya ozel hukuk tuzel kişilerinin aralarında yaptıkları anlaşma ile oluşturulan iş ortaklığı veya konsorsiyumları,
20) On fizibilite raporu: Projenin teknik, fınansal, ekonomik, sosyal ve hukukî acılardan yapılabilirliklerini analiz eden. ongorulen kira odemeleri ve suresi de dÂhil risk analizlerini ve paylaşımını iceren ve yatırımın geleneksel tedarik yontemleri yerine kiralama karşılığı yaptırılması ile hayata gecirilmesinin gerekcesini karşılaştırmalı ekonomik ve fınansal analizlerle ortaya koyan raporu,
21) un proje: Belirli bir eğitim oğretim tesisinin kesin ihtiyac programına gore gerekli zemin ve arazi araştırmaları yapılarak, bilgilerin hÂlihazır haritalardan alındığı, varsa cevresel etki değerlendirme ve fizibilite raporları dÂhil elde edilen verilere dayanılarak hazırlanan plan, kesit, gorunuş ve profillerin belirtildiği bir veya birkac cozumu iceren, bir eğitim oğretim tesisinin konsept ve temel tasarım unsurları ve ihtiyac programı ile mahÂl listesi ve teknik şartnamelerini de iceren projeyi. '
22) Ozel amaclı şirket: 652 sayılı Kanun Hukmunde Kararname ve bu Yonetmelik hukumleri uyarınca imzalanacak sozleşmenin tarafı olmak ve sozleşme hukumlerini ifa etmek uzere, faaliyet konusu sadece sozleşme konusu ile sınırlı olmak kaydıyla, ihale uzerine bırakılan birden fazla gercek kişi, ozel hukuk tuzel kişisi veya bunlardan muteşekkil ortak girişimlerce Turk hukukuna gore kurulan sermaye şirketini,
23) Ozel eğitim tesisi: Bakanlığın iznine tÂbi her tur ve derecedeki ozel eğitim ve oğretim kurumlarını,
24) Ozel eğitim tesis alanı: İmar planlarında ozel eğitim tesisi yapılmak uzere ayrılmış
alanı,
25) Sozleşme: Yapım ve yenileme işlemleri ile ilgili olarak idare ile yuklenici arasında ozel hukuk hukumlerine gore yapılan. Hazineye ait taşınmazlar uzerinde yuklenici lehine bedelsiz olarak kırkdokuz yıla kadar ust hakkı tesis edilmek suretiyle bu taşınmazların devredilmesi hÂlinde, ust hakkı sozleşmesine esas teşkil eden ve onun ayrılmaz bir parcası olan sozleşme ve eklerini,
26) Temel standartlar: Bakanlıkca belirlenecek, her bir eğitim oğretim tesisinin projelendirilmesi, yapımı, bakımı ile tesislerdeki eğitim oğretim alanı dışındaki ticarî alanlar ile hizmet alanlarının ne şekilde işletileceğine dair standartları,
27) Toplam sabit yatırım tutarı: Yuklenici tarafından sozleşme hukumlerine gore yapılacak olan yapım ve/veya yenileme işleri ile eğitim oğretim donanımı, eğitim arac ve gerecleri ve varsa taşınmaz maliyeti ile ilgili olarak sozleşmede belirtilen toplam tutarı,
28) Uygulama projesi: Belirli bir eğitim oğretim tesisinin Bakanlıkca onaylı kesin projesine gore yapının her turlu ayrıntısının belirtildiği yuklenici tarafından hazırlanan projeyi,
29) Ust hakkı sozleşmesi: Eğitim oğretim tesislerinin Hazineye ait taşınmazlar uzerinde kesin projesinde belirtilen şekilde kiralama karşılığında yaptırılması hÂlinde, bu taşınmazlar uzerinde yuklenici lehine bedelsiz olarak kırkdokuz yıla kadar ust hakkı tesis edilmesi amacıyla duzenlenecek sozleşme ve eklerini,
30) Yapım işleri: Bakanlıkca yapılmasına karar verilen eğitim oğretim tesisinin yapım işlerinin sozleşme hukumlerine gore yapımı ve/veya soz konusu eğitim oğretim tesisinin bunyesinde yer alan malzeme, techizat ve varsa ihale dokumanında belirtilen eğitim oğretim donanımı ile alet ve eğitim arac ve gerecleri de dÂhil olmak uzere donanımın yuklenici tarafından temini işlerini,
31) Yenileme işi: Mevcut eğitim oğretim tesislerinin yenilenme zaruretinin ortaya cıktığı durumlarda Bakanlıkca ongorulecek proje ve belirlenecek esaslar cercevesîırde yenilenmesi, mevcut eğitim oğretim tesislerinin bakımı, onarımı, tadilatı ve yapısal guclendirilmesi, restorasyonu ve asıl binaya ek olarak yapılacak eğitim oğretim tesislerinin yapılmasını veya soz konusu eğitim oğretim tesisinin bunyesinde yer alan malzeme, techizat, mefruşat ve varsa ihale dokumanında belirtilen eğitim oğretim donanımı ile alet ve eğitim arac ve gerecleri de dÂhil olmak uzere donanımın yuklenici tarafından teminini,
32) Yenileme projesi: Mevcut eğitim oğretim tesislerinin kucuk veya buyuk onarım, tadilat, yapısal guclendirme, restorasyon gibi işleri veya asıl binaya ek olarak yapılacak eğitim oğretim tesislerine ait veya soz konusu eğitim oğretim tesisinin bunyesinde yer alan malzeme, techizat, mefruşat ve varsa eğitim oğretim donanımı ile alet ve eğitim arac ve gerecleri de dÂhil olmak uzere donanımının temin edilmesine yonelik her turlu proje, şartna"me, mimarî-statik- elektrik-tesisat projelerini,
33) Yuklenici: İhale sonucunda, uzerine ihale yapılan ve idare ile sozleşme imzalayan gercek kişiler veya ozel hukuk tuzel kişilerini,
i fade eder,
İKİNCİ BOLUM Teme! İlkeler, Yapım ve Yenileme ile On, Hazırlıklar
Temel ilkeler
MADDE 5- (1) Bu Yonetmeliğin uygulanmasında aşağıdaki ilkeler gozetilir:
a) İhalelerde saydamlığı, rekabeti, eşit muameleyi, guvenilirliği, gizliliği, kamuoyu denetimini ve kaynakların verimli kullanılmasını sağlamak esastır.
b) İhalelerde, proje bazında ve işin niteliğine gore en az maliyetle en yuksek fayda sağlayan teklif, ekonomik acıdan en avantajlı teklif kabul edilir.
c) Kira odemelerine ilişkin giderler Bakanlık butcesine odenek olarak konulur.
c) Bir yılda sozleşmeye bağlanacak kira odemelerinin toplamı. Bakanlığın ilgili yıl butcesinde yer alan sermaye giderleri toplamının yuzde ellisini gecemez.
c) Taraflar arasında dengeli bir risk paylaşımının sağlanması esastır.
Eğitim oğretim tesislerinin yaptırılması veya yenilenmesi
MADDE 6- (1) Bakanlık, on proje, on fizibilite raporu, teme! standartlar dokumanı ve ihale dokumanları cercevesinde. Maliye Bakanlığınca yuklenici adına bedelsiz olarak iist hakkı tesis edilecek Hazine taşınmazlarının veya gercek veya ozel hukuk tuzel kişilerine ait taşınmazlar uzerinde sozleşmesinde belirlenecek kira bedelleri karşılığında eğitim oğretim tesisleri yaptırabilir.
(2) Eğitim oğretim tesislerindeki eğitim oğretim hizmetleri dışındaki hizmet ve alanların işletilmesi yukleniciye bırakılabilir. Bu durumda kira bedelinin hesabı, yukleniciye bırakılan eğitim oğretim hizmetleri dışındaki alan ve hizmetler dikkate alınarak yapılır. Kira bedeli hesabında dikkate alınmak kaydıyla, yaptırılacak eğitim oğretim tesislerindeki tum eğitim oğretim ekipmanları, eğitim arac ve gerecleri ile mefruşatın yuklenici tarafından sağlanması ihale dokumanları ve sozleşme cercevesinde ongorulebilir.
(3) Bakanlık mevcut eğitim oğretim tesislerinin ve eklentilerinin yenilenmesi işlerini, on fizibilite raporu, yenileme projesi, ihale dokumanları ve sozleşmede belirlenecek hususlar doğrultusunda, eğitim oğretim tesislerindeki eğitim oğretim hizmetleri dışındaki hizmet ve alanların yukleniciye bırakılması karşılığında yaptırabilir.
(4) Yenileme işleri yukleniciye herhangi bir kira bedeli odenmeksizin ve yuklenici lehine ust hakkı tesisi yapılmaksızın, eğitim oğretim hizmet alanları dışındaki hizmet ve alanların işletilmesi karşılığında yaptırılabilir.
(5) İdare, eğitim oğretim tesislerinin yaptırılması veya yenilenmesi ile ilgili olarak yuklenici ile imzalanacak sozleşme suresini, hazırlanan on fizibilite raporunun sonucuna gore ihale oncesinde belirler ve sozleşme suresini ihale dokumanında isteklilere duyurur. Sozleşme suresi yapım veya yenileme sureleri de dÂhil olmak uzere kırkdokuz yılı gecemez.
(6) Bakanlık gerek gormesi hÂlinde birden fazla eğitim oğretim tesisi yapım ve/veya yenileme işini tek bir ihale ile yaptırabilir. Yapım ve yenileme işinin tek bir ihale ile yaptırılması durumunda bu Yonetmelikte belirtilen yapım işlerine ilişkin ihale usûl ve esasları gecerlidir.
On hazırlıklar ve yetkilendirme
MADDE 7- (1) İdare, yaptırılması planlanan bir ve/veya birden fazla eğitim oğretim tesisi projesini Bakan onayına sunmadan once, projenin on fizibilite raporunu hazırlar veya hazırlatır.
(2) Bakanlık, on fizibilite raporu hazırlanırken, her bir yapım projesi icin ongorulen uygun nitelikte taşınmaz bulunup bulunmadığı ve bu taşınmazlar uzerinde yuklenici lehine bedelsiz olarak kırkdokuz yıla kadar ust hakkı tesis edilmesinin mumkun olup olmadığı hususunda Maliye Bakanlığının uygun goruşunu alır.
(3) Bu Yonetmelik kapsamında eğitim oğretim tesisi yapılmasına karar verilen yerde Hazineye ait uygun şartlarda taşınmaz bulunamaması veya yatırım acısından gercek veya ozel hukuk tuzel kişilerine ait taşınmazların maliyet bakımından daha uygun olması durumunda, gercek veya ozel hukuk tuzel kişilerine ait taşınmazlar değerlendirilir.
(4) Bakanlık, imar planında eğitini oğretim tesisi alam olarak ayrılmış ve mulkiyeti Hazineye ait veya Bakanlığa tahsisli taşınmazlar uzerinde ihale ile belirlemek kaydıyla ust hakkı tesis ederek, eğitim oğretim tesisi yapılması ve suresi sonunda Hazine adına tescil edilmesi kaydıyla, ihtiyac duyacağı başka taşınmazlarda eğitim oğretim tesisi yaptırabilir.
(5) Bakanlık, mulkiyeti gercek veya ozel hukuk tuzel kişilerine ait olan ve imar planında eğitim oğretim tesisi alanı olarak ayrılmış alanları, ilin ihtiyacının bulunmadığının Bakanlıkca belirlenecek usûl ve esaslara uygun olarak tespit edilmesi ve eğitim oğretim amacı dışında kullanılmamak uzere idarece hazırlanacak on fizibilite raporu calışmalarından sonra, ihtiyacı olan yerlerde eğitim oğretim tesisi yapılması kaydıyla ozel eğitim tesis alanı olarak teklif edebilir.
(6) Bakanlık, plan, program ve politikaları cercevesinde belirlediği projeleri, on fizibilite raporları ve taşınmazların teminine yonelik cozum onerileri ile birlikte inceler ve karara bağlar.
(7) Bakanlık, yapılması onaylanan her bir proje icin, ihale iş ve işlemlerinde kullanmak uzere, on proje, fizibilite raporu, temel standartlar dokumanı ile ihale dokumanı hazırlar veya hazırlatır.
(8) Bu Yonetmelikteki danışmanlık hizmetleri icin bu Yonetmelikte yer alan ihale usûlleri uygulanır.
(9) Bakanlık bazı eğitim oğretim tesisleri icin on proje yaptırmak uzere, mimarlık, peyzaj mimarlığı ve muhendislik projeleri ile ilgili olarak, belirlenecek usûl ve esaslar dÂhilinde odullu proje veya tasarım yarışması acabilir veya bu Yonetmelikte belirtilen usûl ve esaslara gore on proje icin ihale duzenleyebilir. Yarışmayı veya ihaleyi kazanan projenin ya da tasarımın telif hakları Bakanlığa gecer. Bu husus on proje temin ve proje yarışmaları şartnamelerinde belirtilir.
UCUNCU BOLUM İhale Usûl ve Esasları
İhale ilÂm
MADDE 8- (1) Bu Yonetmelik cercevesinde idare tarafından yaptırılmak istenen ihale ve on yeterlik ilÂnı, Resmî Gazetede, Turkiye capında yayımlanan yuksek tirajlı en az iki gazetede ve internette, belirlenen ihale tarihinden yapım işlerinde en az altmış gun, diğer işlerde ise otuz gun once en az birer defa ilÂn yapılarak duyurulur.
(2) İşin ozelliğinin gerektirdiği durumlarda, yapım işlerinde yurt dışında yuksek tirajlı en az iki gazetede belirlenen ihale tarihinden en az altmış gun once olmak uzere ve en az birer defa ilÂn yapılarak ihale duyurulur.
(3) On yeterlik değerlendirmesi sonucunda yeterliği belirlenen adaylara ihale gununden en az otuz gun once davet mektubu gonderilir.
(4) On yeterlik değerlendirilmesi yapılmayacak ihalelerde yukarıda belirtilen sureler yarısına kadar kısaltılabilir.
İhale ilÂnlarında bulunması zorunlu hususlar
MADDE 9- (1) İlanlarda aşağıdaki hususların belirtilmesi zorunludur:
a) İhale konusu işin niteliği ve yeri.
b) Şartname ve eklerinin nereden ve hangi şartlarla temin edileceği.
c) İhalenin nerede, hangi tarih ve saatte, hangi usûlle yapılacağı.
c) İsteklilerde aranacak yeterlik kriterleri ile istenen belgelerin neler olduğu.
c) Tekliflerin hangi tarih ve saate kadar, nereye verileceği.
d) Konsorsiyumların teklif verip veremeyeceği.
İsteklilerde aranacak ozellikler
MADDE 10- (1) Rıı Yonetmelik kapsamında yapılacak ihalelere katılacak isteklilerin veya ortak girişimi oluşturan gercek veya tuzel kişilerden her birinin sağlam bir malî yapıya sahip olduklarını, bağımsız denetci veya yeminli malî muşavirlerce tasdik edilmiş malî tabloları ile kanıtlamaları zorunludur. İsteklilerin sağlaması gereken referanslara, tecrubeye, malî ve teknik yeterliğe ilişkin hususlar Bakanlıkca belirlenir, ihale ilÂnında ve ihale dokumanında duyurulur.
(2) İhaleye katılacak isteklilerden, ekonomik ve malî yeterlik ile meslekî ve teknik yeterliklerinin belirlenmesine ilişkin olarak aşağıda belirtilen bilgi ve belgeler istenebilir.
a) Ekonomik ve malî yeterliğin belirlenmesi icin;
Bankalardan temin edilecek isteklinin malî durumu ile ilgili belgeler,
İsteklinin, ilgili mevzuatı uyarınca yayımlanması zorunlu olan bilancosu veya bilancosunun gerekli gorulen bolumleri, yoksa bunlara eşdeğer belgeleri,
3} İsteklinin iş hacmini gosteren toplam cirosu veya ihale konusu iş ile ilgili taahhudu altındaki ve bitirdiği iş miktarını gosteren belgeler.
b) Meslekî ve teknik yeterliğin belirlenmesi icin;
İsteklinin, mevzuatı gereği ilgili odaya kayıtlı olarak faaliyette bulunduğunu ve teklif vermeye yasal olarak yetkili olduğunu kanıtlayan belgeler,
İsteklinin uretim ve/veya imalat kapasitesine, araştırma-gcliştirme faaliyetlerine ve kaliteyi sağlamasına yonelik belgeler.
İsteklinin organizasyon yapısına ve ihale konusu işi yerine getirmek icin yeterli sayıda ve nitelikte personel calıştırdığına veya calıştıracağına ilişkin bilgi ve/veya belgeler,
İhale konusu hizmet veya yapım işlerinde isteklinin yonetici kadrosu ile işi yurutecek teknik personelinin eğitimi ve meslekî niteliklerini gosteren belgeler,
İhale konusu işin yerine getirilebilmesi icin gerekli gorulen tesis, makine, techizat ve diğer ekipmana ilişkin belgeler,
İstekliye doğrudan bağlı olsun veya olmasın, kalite kontrolden sorumlu olan ilgili teknik personel veya teknik kuruluşlara ilişkin belgeler,
İhale konusu işin ihale dokumanında belirtilen standartlara uygunluğunu gosteren, uluslararası kurallara uygun şekilde akredite edilmiş kalite kontrol kuruluşları tarafından verilen sertifikalar,
İdarenin talebi hÂlinde doğruluğu teyit edilmek uzere, tedarik edilecek malların numuneleri, katalogları ve/veya fotoğrafları.
(3) İhale konusu işin niteliğine gore ikinci fıkrada belirtilen bilgi veya belgelerden hangilerinin yeterlik değerlendirmesinde kullanılacağı, ihale dokumanında, ihale veya on yeterliğe ilişkin ilÂn veya davet belgelerinde belirtilir.
(4) Aşağıda belirtilen durumlardaki istekliler ihale dışı bırakılır:
a) İflas eden, tasfiye hÂlinde olan, işleri mahkeme tarafından yurutulen, konkordato ilÂn eden, işlerini askıya alan veya kendi ulkesindeki mevzuat hukumlerine gore benzer bir durumda olanlar.
b) İflası ilÂn edilen, hakkında zorunlu tasfiye kararı verilen, alacaklılara karşı borclarından dolayı mahkeme idaresi altında bulunan veya kendi ulkesindeki mevzuat hukumlerine gore benzer bir durumda olanlar.
c) Turkiye'nin veya kendi ulkesinin mevzuat hukumleri uyarınca kesinleşmiş sosyal guvenlik prim borcu bulunanlar.
c) Turkiye'nin veya kendi ulkesinin mevzuat hukumleri uyarınca kesinleşmiş vergi borcu bulunanlar.
c) İhale tarihinden onceki beş yıl icinde, meslekî faaliyetlerinden dolayı yargı kararıyla hukum giyenler.
d) İhale tarihinden onceki beş yıl icinde, ihaleyi yapan idareye yaptığı işler sırasında iş veya meslek ahlÂkına aykırı faaliyetlerde bulunduğu bu idare tarafından ispat edilenler.
e) İhale tarihi itibarıyla mevzuatı gereği kayıtlı olduğu oda tarafından meslekî faaliyetten men edilmiş olanlar.
f) Bu maddede belirlileri bilgi ve belgeleri vermeyen veya yanıltıcı bilgi ve/veya sahte belge verdiği tespit edilenler.
ğ) 11 inci maddeye gore ihaleye katılamayacağı belirtildiği hÂlde ihaleye katılanlar.
g) 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 17 nci maddesinde belirtilen yasak fiil veya davranışlarda bulundukları tespit edilenler.
İhaleye katılamayacak olanlar
MADDE 11- (1) İhaleyi yapan idarenin;
a) İhale yetkilileri,
b) İhale işlemlerini hazırlamak, yurutmek, sonuclandırmak ve denetlemekle gorevli personeli,
c) (a) ve (b) bentlerinde belirtilen şahısların eşleri ve ucuncu derece dÂhil olmak uzere bu dereceye kadar kan ve kayın hısımları,
c) (a), (b) ve (e) bentlerinde belirtilen şahısların, yonetim kurullarında gorevli olmadıkları veya sermayesinin yuzde onundan fazlasına sahip olmadıkları anonim ortaklıklar haric ortaklan.
c) 4734 sayılı Kanun ve diğer kanunlardaki hukumler gereğince gecici veya surekli olarak kamu ihalelerine katılmaktan yasaklanmış olanlar,
doğrudan veya dolaylı olarak veya alt yuklenici olarak ihalelere katılamaz.
(2) Ayrıca, ihale konusu işin danışmanlık hizmetlerini yapan yukleniciler bu işin ihalesine katılamaz.. İhale konusu işin yuklenicileri de o işin danışmanlık hizmeti ihalelerine katılamaz. Bu yasaklar, bunların ortaklık ve yonetim ilişkisi olan şirketleri ile bu şirketlerin sermayesinin yarısından fazlasına sahip oldukları şirketleri icin de gecerlidir.
Ortak girişim ve ozel amaclı şirket
MADDE 12- (1) Ortak girişim, birden fazla gercek veya tuzel kişi tarafından iş ortaklığı veya konsorsiyum olarak oluşturulabilir. İş ortaklığı uyeleri, hak ve sorumluluklarıyla işin tumunu birlikte yapmak uzere, konsorsiyum uyeleri ise hak ve sorumluluklarını ayırarak işin kendi uzmanlık alanlarıyla ilgili kısımlarını yapmak uzere ortaklık yapar.
(2) Ozel amaclı şirket kurmak uzere bir araya gelen birden fazla gercek veya tuzel kişilerde hak ve sorumluluklar, ozel amaclı şirket kurulana kadar tum gercek ve/veya tuzel kişilerine, ozel amaclı şirket kurulduktan sonra ise şirkete aittir.
(3) İş ortaklığı her turlu ihaleye teklif verebilir. İdare, konsorsiyumların ihaleye katılıp katılamayacağını ihale dokumanında belirtir. İhale aşamasında ortak girişimlerden ortaklıklarına dair anlaşma veya taahhutname istenir. İş ortaklığı anlaşmalarında pilot ortak, konsorsiyum anlaşmalarında koordinator ortak belirtilir.
(4) İhalenin iş ortaklığı veya konsorsiyum uzerinde kalması hÂlinde, sozleşme imzalanmadan once noter tasdikli iş ortaklığı veya konsorsiyum sozleşmesinin verilmesi gerekir. İş ortaklığı anlaşma ve sozleşmesinde, iş ortaklığını oluşturan gercek veya tuzel kişilerin taahhudun yerine getirilmesinde muştereken ve muteselsilen sorumlu oldukları; konsorsiyum anlaşma ve sozleşmesinde, konsorsiyumu oluşturan gercek veya tuzel kişilerin işin hangi kısmını taahhut ettikleri ve taahhudun yerine getirilmesinde koordinator ortak aracılığıyla aralarındaki koordinasyonu sağlayacakları belirtilir.
(5) İhalenin ortak girişim veya gercek veya tuzel kişi uzerinde kalması hÂlinde sozleşme imzalanmadan once ozel amaclı şirketin Turkiye Ticaret Sicili Gazetesinde yayımlanan şirket kuruluşuna ilişkin ticarî sicil kaydının verilmesi gerekir. Bu yonetmelik kapsamında yapım işlerinden hangileri icin ozel amaclı şirketin kurulacağı idare tarafından ihale dokumanında belirtilir.
Alt yukleniciler
MADDE 13- (!) İhale konusu işin ozelliği nedeniyle ihtiyac gorulmesi hÂlinde, ihale aşamasında isteklilerden alt yuklenicilere yaptırmayı duşundukleri işleri belirtmeleri, sozleşme imzalamadan once de alt yuklenicilerin listesini idarenin onayına sunmaları istenebilir. Ancak bu durumda, alt yuklenicilerin yaptıkları işlerle ilgili sorumluluğu yuklenicinin sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
İhale işlem dosyası
MADDE 14- (1) İhale suretiyle yapılacak işler icin bir işlem dosyası duzenlenir. Bu dosyada onay belgesi, tahmin edilen yatırım ve odenecek tahmini kira bedeli, bedele ilişkin hesap tutanağı, ihale dokumanı ve ekleri, ilÂna ilişkin belge ve gazete nushaları ile ihale surecine ilişkin diğer belgeler bulunur.
(2) Şartnamelerde tekniğe uygun olmayan veya gercekleşmesi mumkun bulunmayan kayıt ve şartların bulunduğunun anlaşılması hÂlinde, komisyonlar ilgili idareye şartnameleri duzelttirmek uzere ihaleyi erteler. Bu durumda ihale, yeniden duzenlenecek şartnameye ve yapılacak ilÂna gore yurutulur.
İhale dokumanları
MADDE 15- (1) İhaleye cıkılmadan once, yapım veya yenileme işlerinin ozelliklerini ve kapsamını belirleyen ihale dokumanları, isteklilere talimatlar, şartnameler ve sozleşme tasarısı Bakanlık tarafından hazırlanır veya hazırlatılır. Projeye bağlı olarak, Bakanlıkca hazırlanan veya hazırlatılan on proje ve on fizibilite raporunun Bakanlıkca uygun gorulen kısımları, temel standartlar dokumanı ile yenileme projeleri ihale dokumanları eki olarak isteklilere verilir.
(2) İhale dokumanlarında eğitim oğretim tesisinin mahiyetine gore konulacak ozel ve teknik şartların yanında, genel olarak aşağıdaki hususların da yer alması zorunludur:
a) Yapılacak veya yenilenecek eğitim oğretim tesisinin adı, nev'i, niteliği, kapsamı ile yukleniciye bırakılacak olan eğitim oğretim hizmetleri dışındaki hizmet ve alanların kapsamı.
b) İhale usûlu, ihale tarih ve saati ile tekliflerin nereye verileceği.
c) İsteklilere talimatlar.
c) İsteklilerde aranılan şartlar, belgeler ve yeterlik kriterleri.
c) İhale dokumanında acıklama isteme ve yapılma yontemleri.
d) Tekliflerin gecerlilik suresi.
e) İhaleye ortak girişimlerin teklif verip veremeyeceği, ihale konusu işin tamamına veya bir kısmına teklif verilmesinin mumkun olup olmadığı.
f) Tekliflerin alınması, acılması ve değerlendirilmesinde uygulanması gereken ve bu Yonetmelikte belirtilen usûl ve esaslar.
ğ) İhale kararının alınmasından sozleşmenin imzalanmasına kadar uygulanması gereken ve bu Yonetmelikte belirtilen usûl ve esaslar.
g) İhalenin sadece yerli isteklilere acık olup olmadığı.
ı) Gecici ve kesin teminat oranları ile teminatlara ait şartlar.
ğ) İhale saatinden once ihalenin iptal edilmesinde idarenin serbest olduğu.
j) Butun tekliflerin reddedilmesi ve ihalenin iptal edilmesinde idarenin serbest olduğu.
k) İhale konusu yapım ve yenileme işlerinin başlama ve bitirme tarihi, teslim şartları ve gecikme hÂlinde verilecek cezalar.
1) Kira bedelini belirleme yontemleri, yuklenici tarafından ifa edilecek hangi hizmetler icin idarenin vereceği hizmet garantileri, odeme donemleri ve şartları.
m) Vergi, resim ve harclar ile sozleşme ile ilgili diğer giderlerin kim tarafından odeneceği, n) Yapım işlerinde iş ve işyerinin sigortalanması ile yapı denetimi ve sorumluluğuna ilişkin
şartlar.
o) Denetim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar, o) Anlaşmazlıkların cozumu,
p) Değerlendirme yapmak uzere isteklilerden istenecek, ihale konusu eğitim oğretim tesisi ile ilgili istekli tarafından hazırlanan on fizibilite raporu, yenileme veya yapım donemi iş programı, yenileme/yapım ve işletme donemlerine ait finansman ve nakit akım tabloları, işletme donemi yonetim planı ve benzeri belgeler.
r) Eğitim oğretim tesisinin uzerinde inşa edileceği taşınmazlara ilişkin teslim etme ve teslim alma şekil ve şartları.
s) Projeye bağlı olarak, on proje ve fizibilite raporunun ilgili kısımları, temel standartlar dokumanı ve yenileme projesi.
ş) Yenileme projelerinde yenileme işi karşılığında yukleniciye bırakılacak eğitim oğretim hizmetleri dışındaki hizmet ve alanların neler olacağı, işletmeye bırakılma sureleri ile odenecek hizmet bedeli hesaplama yontemleri ve diğer hususlar.
t) Tekliflerin değerlendirilmesi sonrasında, nihaî pazarlık goruşmeleri yapmak uzere, istekliler arasında kira bedeli ve sair kriterlere gore bir sıralama yapılıp yapılmayacağı, yapılacak ise bu sıralamadan kac isteklinin nihaî pazarlık goruşmelerine cağrılacağı, u) Acık eksiltme usûlu ile pazarlık yapılıp yapılmayacağı.
u) Eğitim oğretim donanımı ile eğitim arac ve gerecleri dÂhil projelerde ekipmanın ozellikleri, temini, yenilenmesi, bakımı ve uygun gorulen donanımın işletilmesine dair hususlar, v) Kesin ve uygulama projelerinin hazırlanma, onay usûl vc esasları.
İhale dokumanlarının verilmesi
MADDE 16- (1) İhale dokumanlarına ait şartnameler ve ekleri bedelsiz olarak Bakanlıkta veya idarelerde gorulebileceği gibi, Bakanlık veya idare tarafından bunların maliyeti ile orantılı olarak belirlenecek bir bedel karşılığında isteklilere verilir.
On yeterlik
MADDE 17- (1) Bu Yonetmelik kapsamında gercekleştirilecek eğitim oğretim tesisi yapım ihaleleri icin istekliler arasında on yeterlik değerlendirmesi yapılması esastır.
(2) Bakanlıkca, her yapım ihalesi icin bir on yeterlik komisyonu kurulur. Komisyon 18 inci maddede belirtilen kuruluş, calışma usûl ve esaslarına tÂbidir. İsteklilerde işin gereği aranacak yeterlik kriterleri, işin niteliğine gore ve rekabeti engellemeyecek şekilde. Bakanlıkca belirlenir. On yeterlik dokumanında belirtilmeyen hususlara ilÂnlarda yer verilmez.
(3) On yeterlik ilÂnlarında asgarî olarak aşağıdaki hususlar belirtilir:
a) İhalenin adı, niteliği ve turu.
b) Eğitim oğretim tesisinin yapılacağı yer.
c) On yeterlik değerlendirmesi şartları ve istenilen belgelerin neler olduğu, c) On yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler.
c) On yeterlik dokumanının nerede gorulebileceği ve hangi bedelle alınacağı.
d) On yeterlik değerlendirmesi başvurusunun sunulacağı yer ile son başvuru tarihi ve saati.
İhale komisyonu
MADDE 18- (1) İhale yetkilisi, biri başkan olmak uzere ikisinin ihale konusu işin uzmanı olması şartıyla, idare personelinden en az dort kişi ile muhasebe veya malî işlerden sorumlu bir personelin katılımıyla kurulacak en az beş ve tek sayıda kişiden oluşan ihale komisyonunu, yedek uyeler de dÂhil olmak uzere gorevlendirir. Komisyona yardımcı olmak uzere, ihale komisyonu kararlarına katılmamak şartıyla gereği kadar idarî ve teknik eleman gorevlendirilebilir.
(2) Gerekli incelemeyi yapmalarını sağlamak amacıyla ihale işlem dosyasının birer orneği, ilÂn veya daveti izleyen uc gun icinde ihale komisyonu uyelerine verilir.
(3) İhale komisyonu tum uyelerinin katılımıyla toplanır. Asıl uyelerden katılamayanların yerine yedek uyelerin katılımı sağlanır. Komisyon kararlan coğunlukla alınır. Kararlarda cekimser kalınamaz. Komisyon başkanı ve uyeleri oy ve kararlarından sorumludur. Karşı oy kullanan komisyon uyeleri, gerekcesini komisyon kararına yazmak ve imzalamak zorundadır.
(4) İhale komisyonunca alınan kararlar ve duzenlenen tutanaklar, komisyon başkan ve uyelerinin adları, soyadları ve gorev unvanları belirtilerek imzalanır.
İhale usûlleri
MADDE 19- (1) Bu Yonetmelik kapsamındaki eğitim oğretim tesislerinin yenileme, yapım ve danışmanlık işlerinde aşağıdaki usûllerden biri uygulanır:
a) Acık ihale usûlu.
b) Belli istekliler arasında ihale usûlu.
c) Pazarlık usûlu.
c) Doğrudan kiralama usûlu.
(2) Birinci fıkrada belirtilen usûllerden hangisinin uygulanacağı bu Yonetmelik cercevesinde, proje bazında Bakanlıkca belirlenir.
Acık ihale usûlu
MADDE 20- (1) Acık ihale usûlu butun isteklilerin teklif verebildiği usûldur. Acık ihale usûlunde, isteklilerin ihale konusu işi yapabilme kapasitesini belirleyen ve bu Yonetmelikte belirtilen usûl ve esaslara uygun olarak tespit edilen yeterlik kriterleri ile ihale dokumanında belirtilen şartlara uygun olup olmadığı incelenerek, uygun olmadığı belirlenen isteklilerin teklifleri değerlendirme dışı bırakılır.
Belli istekliler arasında ihale usûlu
MADDE 21- (1) Belli istekliler arasında ihale usûlu, yapılacak on yeterlik değerlendirmesi sonucunda Bakanlık tarafından secilerek davet edilen isteklilerin teklif verebildiği ihale usûludur.
İşin niteliğine gore ve rekabeti engellemeyecek şekilde, Bakanlık tarafından belirlenmiş ve on yeterlik dokumanı ile on yeterlik ilÂnında belirtileh değerlendirme kriterlerine gore adayların on yeterlik değerlendirmesi yapılır. Belirtilen asgarî on yeterlik şartlarını sağlayamayanlar yeterli kabul edilmez. İhaleye en az uc veya daha fazla istekli davet edilmesine rağmen ikiden az teklif sunulması durumunda ihale iptal edilir.
Bakanlığın uygun gorduğu ihalelerde, şartlan ihale ilÂnında ve ihale dokumanında duyurulmak kaydıyla, on yeterlik sonrası istekliler tarafından verilen tekliflerin değerlendirilmesinden sonra istekliler arasında kira bedeli ya da başka bir kritere gore bir sıralama yapılarak bu sıralamadan belli sayıda istekli nihaî pazarlık goruşmelerine cağrılabilir. Acık eksiltme ile pazarlık usûlu dÂhil başka diğer kriterler ile uygulanacak usûl ve yontem isteklilere yazılı olarak nihaî pazarlık goruşmelerinden en az on gun once yazılı olarak bildirilmek şartıyla ihale neticelendirilir.
Pazarlık usûlu
MADDE 22- (1) Acık ihale veya belli istekliler arasında ihale usûlu ile yapılan ihale sonucunda teklif cıkmaması veya aşağıdaki hÂllerde, Bakanlık pazarlık usûlu ile ihale yapabilir:
a) Doğal afetler, salgın hastalıklar, can veya mal kaybı tehlikesi gibi ani ve beklenmeyen olayların ortaya cıkması uzerine ihalenin ivedi olarak yapılmasının zorunlu olması.
b) İhale konusu eğitim oğretim tesisinin ozgun nitelikte ve karmaşık olması nedeniyle teknik ve malî ozelliklerinin gerekli olan netlikte belirlenememesi.
c) İdarenin herhangi bir odemede bulunmaması şartıyla, Hazineye ait birden fazla taşınmazda ust hakkı verilerek bir kısmı kendisi tarafından diğer kısmı yuklenici tarafından işletilecek ve suresi sonunda mulkiyeli idareye ait olacak, ongorulen toplam sabit yatırım tutarı onmilyon TL'nin altında kalan bir ve/veya birden fazla eğitim oğretim tesisi yapım işi. veya yapım-yenileme grubu.
c)Ongorulen maliyeti beşmiiyon TL'nin altında kalan yenileme işlerinin gercekleştirilmesi.
c) Ongorulen maliyeti yediyuzellibin TL'nin altında kalan danışmanlık işleri.
(2) Birinci fıkraya gore yapılacak ihalelerde ilÂn yapılması zorunlu değildir. Ancak bu bentlere gore yapılacak ihalelere en az iic isteklinin davet edilmesi şarttır. İlan yapılmayan hÂllerde en az uc istekli davet edilerek, yeterlik belgelerini ve fiyat tekliflerini birlikte vermeleri istenir. Bu madde kapsamında yapılacak ihalelerde, ilk fiyat tekliflerini aşmamak uzere isteklilerden ihale kararına esas olacak son yazılı fiyat teklifleri alınmak veya acık eksiltme usûllerinden biri ile ihale sonuclandırabilir. Birinci fıkranın (c), (c) ve (d) bentlerinde belirtilen limit her yıl Bakanlıkca 1 Şubat tarihinden itibaren gecerli olmak uzere Turkiye İstatistik Kurumu tarafından acıklanan yıllık UFE endeksine gore guncellenir.
(3) Pazarlık usûlu ile yapılacak ihalelerde tekliflerin yazılı olarak alınması zorunludur, Teklifler, danışmanlık ihaleleri icin en az maliyet bedeli, yapım ve yenileme ihaleleri icin ihale dokumanında belirtilen kira bedeli ve/veya eğitim oğretim tesislerindeki yukleniciye bırakılacak eğitim oğretim hizmetleri dışındaki alan ve hizmetlerin bedelleri ve işletime bırakılma surelerinin belirlenmesi esasına uygun olmak uzere değerlendirilir. Bu değerlendirmede ayrıca şartnamede yer alan diğer hususlar da dikkate alınır.
(4) thale pazarlık ile neticelendirilir. Pazarlığın ne suretle yapıldığı, ne gibi tekliflerde bulunulduğu, ve ihalenin verildiği yuklenicinin hangi nedenlerden dolayı tercih edildiği ihale kararında gosterilir.
Doğrudan kiralama usûlu
MADDE 23- (1) Eğitim oğretim tesisi ihtiyacının gercek veya ozel hukuk tuzel kişilerine ait ve/veya imar planında eğitim tesis alanı olarak ayrılmasına rağmen henuz kamulaştırılamayan taşınmazlar dışında temin edilemediğinin Bakanlıkca tespit edilmesi hÂlinde, Bakanlık gercek veya ozel hukuk tuzel kişilerinden Bakanlığın ihtiyac duyduğu eğitim oğretim tesisini yapması ve Bakanlıkca belirlenecek eğitim oğretim hizmeti dışındaki hizmet ve alanları işletmesi kaydıyla kırkdokuz yıla kadar kiralama yapabilir.
(2) Eğitim oğretim tesisi ihtiyacının gercek veya ozel hukuk tuzel kişilerine ait taşınmazlar dışında temin edilemediğinin Bakanlıkca tespit edilmesi hÂlinde, Bakanlık gercek veya ozel hukuk tuzel kişilerinden kendilerine ait mevcut bina ve tesisleri Bakanlıkca belirlenecek eğitim oğretim hizmeti dışındaki hizmet ve alanları işletmesi kaydıyla kırkdokuz yıla kadar kiralayabilir.
(3) Kira bedeli ve kiralama suresi, arsa veya mevcut binanın fizikî durumu, yukleniciye bırakılacak eğitim oğretim hizmeti dışındaki hizmet ve alanlar, eğitim oğretim tesisinin bulunduğu taşınmazın mulkiyetinin ve/veya irtifak hakkının sozleşme oncesi, devamı veya sonrasında Hazineye devredilip devredilmeyeceği, yapılacak eğitim oğretim tesisine ait proje ve teknik dokumanlar ile eğitim oğretim arac ve gerecleriyle donanımının yuklenici tarafından sağlanıp sağlanmayacağı gibi hususlar sozleşmede duzenlenir.
(4) Bu madde kapsamındaki kiralamalarda yıllık kira artış oranı, Turk Lirası cinsinden bir onceki yıla ait yıllık u(TEFEH)FE)/2'" formulu uzerinden hesaplanır.
(5) Doğrudan kiralama usuluyle yapılacak kiralamalar, 17 nci maddede belirtilen on yeterlik ve 10 uncu maddede sayılan yeterlik kurallarına tÂbi olmaksızın yapılır. Eğitim oğretim tesisi ihtiyacının gercek veya ozel hukuk tuzel kişilerine ait taşınmazlardan temin edilme şartları, arazinin ve uzerine yapılacak binanın değer tespiti, kira rayic değerinin belirlenmesi, kiralama suresi ve odemelerinin nasıl belirleneceği gibi hususlar ile ihale komisyonunun kurulması ve calışma şartları gibi hususlar Bakanlıkca duzenlenir.
Tekliflerin hazırlanması ve sunulması
MADDE 24- (1) Teklif mektubu da dÂhil olmak uzere ihaleye katılabilme şartı olarak istenilen butun belgeler bir zarfa veya seri sıra numaralan verilmiş paketlere konulur. Zarfın veya paketlerin uzerine isteklinin adı, soyadı veya ticaret unvanı, tebligata esas acık adresi, teklifin hangi işe ait olduğu ve ihaleyi yapan idarenin acık adresi yazılır. Zarfın yapıştırılan yeri istekli tarafından imzalanır ve muhurlenir.
(2) Teklif mektupları yazılı ve imzalı olarak sunulur. Teklif mektubunda ihale dokumanının tamamen okunup kabul edildiğinin belirtilmesi; teklif edilen bedelin rakam ve yazı ile birbirine uygun olarak acıkca yazılması; uzerinde kazıntı, silinti, duzeltme bulunmaması ve teklif mektubunun ad, soyad veya ticaret unvanı yazılmak suretiyle yetkili kişilerce imzalanmış olması zorunludur.
(3) Teklifler ihale dokumanında belirtilen ihale saatine kadar sıra numaralı alındılar karşılığında idareye verilir. Bu saatten sonra verilen teklifler kabul edilmez ve acılmaksızın iade edilir. Teklifler iadeli taahhutlu olarak da gonderilebilir. Posta ile gonderilecek tekliflerin ihale dokumanında belirtilen ihale saatine kadar idareye ulaşması şarttır. Postadaki gecikme nedeniyle işleme konulmayacak tekliflerin alınış zamanı bir tutanakla tespit edilir ve bu teklifler değerlendirmeye alınmaz.
(4) Zeyilname ile ihale dokumanlarının değiştirilmesi veya teklif verme suresinin uzatılması hÂlinde, idare ve isteklilerin ilk teklif verme tarih ve saatine bağlı tum hak ve yukumlulukleri sure acısından, tespit edilecek yeni teklif verme tarih ve saatine kadar uzatılmış sayılır.
(5) Verilen teklifler, zeyilname duzenlenmesi hÂli haric, herhangi bir sebeple geri alınamaz ve değiştirilemez.
Tekliflerin alınması ve acılması
MADDE 25- (1) Teklifler ihale dokumanında belirtilen ihale saatine kadar idareye verilir. İhale komisyonunca ihale dokumanında belirtilen saatte kac teklif verilmiş olduğu bir tutanakla tespit edilerek hazır bulunanlara duyurulur ve hemen ihaleye başlanır. İhale komisyonu teklif zarflarını alınış sırasına gore inceler. Bu incelemede, zarfın uzerinde isteklinin adı, soyadı veya ticaret unvanı, tebligata esas acık adresi, teklifin hangi işe ait olduğu, ihaleyi yapan idarenin acık adresi ve zarfın yapıştırılan yerinin istekli tarafından imzalanması ve muhurlenmesi hususlarına bakılır. Bu hususlara uygun olmayan zarflar bir tutanakla belirlenerek değerlendirmeye alınmaz. Zarflar isteklilerle birlikte hazır bulunanlar onunde alınış sırasına gore acılır.
(2) İsteklilerin belgelerinin eksik olup olmadığı ve teklif mektubunun usûlune uygun olup olmadığı kontrol edilir. Belgeleri eksik veya teklif mektubu usûlune uygun olmayan istekliler tutanakla tespit edilir. İstekliler ile teklif fiyatları acıklanır. Bu işlemlere ilişkin hazırlanan tutanak ihale komisyonunca imzalanır. Bu aşamada hicbir teklifin reddine veya kabulune karar verilmez, teklifi oluşturan belgeler duzeltilemez ve tamamlanamaz. Teklifler ihale komisyonunca hemen değerlendirilmek uzere oturum kapatılır.
Tekliflerin değerlendirilmesi
MADDE 26- (1) İhale komisyonunun talebi uzerine idare, tekliflerin incelenmesi, karşılaştırılması ve değerlendirilmesinde yararlanmak uzere net olmayan hususlarla ilgili isteklilerden acıklama isteyebilir. Bu acıklama, hicbir şekilde teklif fiyatında değişiklik yapılması veya ihale dokumanında ongorulen kriterlere uygun olmayan tekliflerin uygun hÂle getirilmesi amacıyla istenilemez ve bu sonucu doğuracak şekilde kullanılamaz. İdarenin yazılı acıklama talebine, istekli tarafından yazılı olarak cevap verilir.
(2) Tekliflerin değerlendirilmesinde, oncelikle belgeleri eksik olduğu veya teklif mektubu ile gccici teminatı usûlune uygun olmadığı ilk oturumda tespit edilen isteklilerin tekliflerinin değerlendirme dışı bırakılmasına karar verilir.
(3) Teklifin esasım değiştirecek nitelikte olmaması kaydıyla belgelerin eksik olması veya belgelerde onemsiz bilgi eksikliği bulunması hÂlinde, idarece belirlenen surede isteklilerden bu eksik belge veya bilgilerin tamamlanması yazılı olarak istenir. Belirlenen surede eksik belge veya bilgileri tamamlamayan istekliler değerlendirme dışı bırakılır. Bilgi eksikliklerinin tamamlat!İmasına ilişkin olarak verilen sure icinde istekliierce sunulan belgelerin ihale tarihinden sonraki bir tarihte duzenlenmesi hÂlinde bu belgeler, isteklinin ihale tarihi itibarıyla ihaleye katılım şartlarını sağladığını tevsik etmesi durumunda kabul edilir.
(4) Bu ilk değerlendirme ve işlemler sonucunda belgeleri eksiksiz ve teklif mektubu ile gecici teminatı usûlune uygun olan isteklilerin tekliflerinin ayrıntılı değerlendirilmesine gecilir. Bu aşamada, isteklilerin ihale konusu işi yapabilme kapasitelerini belirleyen yeterlik kriterlerine ve tekliflerin ihale dokumanında belirtilen şartlara uygun olup olmadığı ile birim fiyat teklif cetvellerinde aritmetik hata bulunup bulunmadığı incelenir. Uygun olmadığı belirlenen isteklilerin teklifleri değerlendirme dışı bırakılır.
Butun tekliflerin reddedilmesi ve ihalenin iptali
MADDE 27- (1) İhale komisyonunun kararı uzerine idare verilmiş olan butun teklifleri reddederek ihaleyi iptal etmekte serbesttir. İdare butun tekliflerin reddedilmesi nedeniyle herhangi bir yukumluluk altına girmez. Ancak, idare isteklilerin talepte bulunması hÂlinde, ihalenin iptal edilme gerekcelerini talep eden isteklilere bildirir.
İhalenin karara bağlanması ve onaylanması
MADDE 28- (1) İhale komisyonu 26 ncı maddeye gore teklifleri değerlendirdikten sonra 5 inci maddenin birinci fıkrasının (b) bendi cercevesinde gerekceli kararını belirterek ihale yetkilisinin onayına sunar. Kararlarda isteklilerin adları veya ticaret unvanları, teklif edilen kira bedeli veya işletme suresi, ihalenin tarihi ve hangi istekli uzerine hangi gerekcelerle yapıldığı, ihale yapılmamış ise nedenleri belirtilir.
(2) Bakan, karar tarihini izleyen en gec beş işgunu icinde ihale kararını onaylar veya gerekcesini acıkca belirtmek suretiyle iptal eder.
(3) İhale, kararın onaylanması hÂlinde gecerli, iptal edilmesi hÂlinde ise hukumsuz sayılır.
(4) İhale kararlan Bakan tarafından onaylanmadan once idareler, ihale uzerinde kalan isteklinin kamu ihalelerine girmekten yasaklı olup olmadığını teyit ettirerek buna ilişkin belgeyi ihale kararına eklemek zorundadır.
Kesinleşen ihale kararlarının bildirilmesi
MADDE 29- (1) Bakan tarafından onaylanan ihale kararlan, onaylandığı gunden itibaren en gec beş işgunu icinde, ihale uzerinde bırakılan dÂhil, ihaleye teklif veren butun isteklilere veya vekillerine, imzası alınmak suretiyle bildirilir veya iadeli taahhutlu mektupla tebligat adresine postalanır. Mektubun postaya verilmesini takip eden yedinci gun, kararın istekliye tebliğ tarihi sayılır.
(2) İhale kararlarının Bakan tarafından iptal edilmesi hÂlinde de, durum isteklilere aynı şekilde bildirilir.
DORDUNCU BOLUM Sozleşmelerin Duzenlenmesi
Sozleşmenin imzalanması
MADDE 30- (1) Butun ihaleler bir sozleşmeye bağlanır. Sozleşme, idare adına harcama yetkilisi tarafından imzalanır.
(2) Bu kapsamda imzalanacak sozleşmelerin noterlikce onaylanıp onaylanmayacağı, işin onem ve ozelliği dikkate alınarak Bakanlık tarafından belirlenir ve buna ilişkin hususlar ihale dokumanında belirtilir.
Sozleşmede yer alacak hususlar
MADDE 31- (1) Sozleşmede aşağıdaki hususlar yer alır:
a) Taraflar.
b) Sozleşmenin konusu ve suresi.
c) Kesin projelerin ve uygulama projelerinin hazırlanma, onay usûl ve esasları, c) Yapım/yenileme ve hizmetlerin standart ve kalitesi.
c) Yapım veya yenileme işleri ile yukleniciye bırakılacak eğitim oğretim hizmetleri dışındaki hizmet ve alanların kapsamı ve genel esasları.
d) Yapım ve yenileme işlerine başlama, bitirme sure ve şartları, gecikme hÂlinde uygulanacak mueyyideler.
e) Eğitim oğretim tesisinin uzerinde inşa edileceği taşınmazlara ilişkin teslim etme ve teslim alma şekil ve şartları.
f) Kira bedeli odemeleri ile yenileme projelerinde yukleniciye bırakılan eğitim oğretim hizmetleri dışındaki alanların hizmet bedellerinin odenmesine ilişkin hususlar.
ğ) Yuklenici tarafından kullanılacak eğitim oğretim hizmetleri dışındaki alanların kullanım şart ve esasları.
g) Yuklenici tarafından yerine getirilecek olan hizmetlerin yerine getirilmesi usûl ve esasları.
ı) Yukleniciye bırakılan eğitim oğretim hizmetleri dışındaki hizmet ve alanların, fıyatlandırma olcutleri ile kira bedeli hesabında dikkate alınma usûl ve esasları.
ğ) Yapım işlemi tamamlama surecinden uc ay once, idare tarafından yapılacak piyasa araştırması sonucunda eğitim oğretim hizmetleri dışındaki hizmetlerin tespit edilen bedellerinin, yuklenici tarafından teklif edilen hizmet bedellerinden daha aşağı olması hÂlinde, bu hizmetlerin yine yukleniciye belirli bir komisyon oranı odenerek, yuklenici aracılığı ile ucuncu hizmet sağlayıcılardan alınabileceği hususu.
j) Eğitim oğretim ekipmanı, eğitim arac ve gerecleri dÂhil projelerde donanımın, arac ve gerecin ozellikleri, temini, yenilenmesi, bakımı ve uygun gorulen donanım, arac ve gerecinin işletilmesine dair hususlar.
k) Eğitim oğretim tesisinin yatırım ve işletme donemlerinin finansmanı.
1) Eğitim oğretim tesisini işletmeye alma, kabûl usûl ve esasları.
m) Yatırım doneminde işin tamamlanmasındaki gecikme ve maliyet değişiklikleri.
n) Kesin teminat miktarı ile iadesine ait şartlar.
o) Aylık ve yıllık faaliyet raporları.
O) Guvenlik, emniyet ve cevre onlemleri.
p) Yapım işlerinde iş ve işyerinin sigortalanması ile yapı denetimi ve sorumluluğuna ilişkin
şartlar.
r) Bakım ve onarını.
s) Eğitim oğretim tesisinin, sozleşme suresi sonunda ve sozleşme suresinin sona ermesinden once idareye devrine ilişkin usûl ve esaslar, ş) Diğer sozleşmelere ilişkin hukumler.
t) Sozleşme sonrası sağlanması hÂlinde sabit yatırım donemine ilişkin krediler veya diğer finansal araclara ilişkin yuklenicinin yukumlulukleri.
u) Mucbir sebepler, sorumluluklar, tazminatlar, denetim, anlaşmazlıkların cozumu, u) Sozleşmenin devri ve sozleşmenin feshine ilişkin hususlar, v) Vergi, resim ve sozleşme ile ilgili diğer masraflar.
y) Tebligat, sozleşme dili, sozleşmedeki değişiklikler ve sozleşmenin,yururluğe girmesi ile ilgili hususlar.
z) Finans sağlayıcıların mudahale hakkı usûl ve esasları.
aa) İdarenin eğitim oğretim hizmetleri dışındaki hizmetlere ilişkin belirli periyotlarla yapaca