22 Aralık 2012 CUMARTESİResmî GazeteSayı : 28505
YONETMELİK
Turkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansından:
TURKİYE YATIRIM DESTEK VE TANITIM AJANSI
İNSAN KAYNAKLARI YONETMELİĞİ
BİRİNCİ BOLUM
Amac, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amac ve kapsam
MADDE 1 ? (1) Bu Yonetmeliğin amacı, iş mevzuatı hukumlerine gore hizmet akdine bağlı olarak istihdam edilecek surekli Ajans personelinin niteliklerini, istihdamını, calışma usul ve esaslarını belirlemek, personelin hak ve yukumluluklerini tespit etmektir.

Dayanak
MADDE 2 ? (1) Bu Yonetmelik, 21/6/2006 tarihli ve 5523 sayılı Turkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Kurulması Hakkında Kanunun 5, 6, 10 ve 13 uncu maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 ? (1) Bu Yonetmelikte gecen;
a) Ajans: Turkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansını,

b) Destek personeli: Ajansın ana hizmetleri dışında istihdam edilen; sekreterlik, yonetici asistanlığı, halkla ilişkiler, arşiv, veri hazırlama ve kontrol işletmenliği, idari işler, butce ve muhasebe, satın alma, bilgi işlem ile insan kaynakları gibi hizmetlerine ilişkin iş ve işlemleri yuruten personelini,
c) İc denetci: Ajansın faaliyetlerini, hesaplarını, işlemlerini ve performansını ic denetime tabi tutmak uzere istihdam edilen personeli,
c) Kanun: 21/6/2006 tarihli ve 5523 sayılı Turkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Kurulması Hakkında Kanunu,
d) KPDS: Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavını,
e) Kurul: Kanunun 5 inci maddesi cercevesinde; Başbakan tarafından belirlenen bakanlar ve ozel sektor temsilcilerinden oluşan Danışma Kurulunu,

f) Personel: Ajansta hizmet akdiyle calışan, EK-1 sayılı listede unvanı ve sayısı gosterilen kadro pozisyonlarında gorev yapan daimi personeli,
g) Uzman personel: Ajansın ozel, mesleki ve teknik bilgi gerektiren işlerini yapmakla gorevli personelini,
ifade eder.
İKİNCİ BOLUM
Ajansın İnsan Kaynakları Politikası ve Uygulaması
Ajansın insan kaynakları politikasının amacı ve tespiti
MADDE 4 ? (1) İnsan kaynakları politikasının amacı, Ajansın gorevlerini etkin ve verimli bir şekilde yerine getirebilmesi icin, alanında uzmanlaşmış, ulusal ve uluslararası duzeyde ihtiyac duyulan niteliklere sahip personelin istihdamını ve bu personelin niteliklerinin geliştirilmesini ve surdurulebilirliğini sağlamaktır.
(2) İnsan kaynakları rejimi ve politikası, Başkan tarafından belirlenir.
(3) İnsan kaynakları politikasının izlenmesi, uygulanması ve geliştirilmesinden Başkan sorumludur.
Ajansın insan kaynakları politikasının ilkeleri
MADDE 5 ? (1) Ajansın insan kaynakları politikasının temel ilkeleri şunlardır:
a) İşin gerektirdiği niteliklere sahip kişilerin secimini, işe alınmasını ve gorevlendirilmesini gercekleştirmek ve personelin işin gereğine gore bilgi donanımını sağlamak,
b) Ajansın amacları doğrultusunda etkin ve verimli calışmasını sağlamak ve hizmet kalitesini yukseltmek icin personelin yaratıcılığını, girişimciliğini, başarı ve cabasını desteklemek ile buna ilişkin sistemler geliştirmek, işin niteliğine uygun rahat ve guvenli bir iş ortamını ve calışma şartlarını sağlamak,
c) Personeli; etkinlik ve verimlilik ilkelerine bağlı olarak, maliyet ve tasarruf bilinci icinde calıştırmak,
c) Ajansta calışma bilincinin oluşturulması ve guclendirilmesi icin Ajans calışanları arasında işbirliği ve dayanışmayı geliştirici ve motivasyon sağlayıcı tedbirleri almak,
d) Personelin mesleki ve kişisel yonden yetişmesi ve gelişmesi bakımından eşit ve uygun imkÂnlar sağlamak,
e) İstihdam edilecek personelin seciminde, Ajansın calışma esas ve usullerine ilişkin ilkeler ve gorevin gerektirdiği uzmanlık bilgisine oncelik vermek, personelin bilgi ve yeteneklerine uygun gorevlerde calışmasını sağlamak,
f) İnsan kaynakları politikasının oluşturulması surecine personelin katılımını sağlamak, personelin dunce, goruş ve onerilerini Ajans yonetimine kolaylıkla aktarabilmesini temin etmek, bu cercevede haberleşme usul ve imkÂnlarını geliştirmek ve diğer tedbirleri almak.
Ajansın insan kaynakları ihtiyacının planlanması
MADDE 6 ? (1) Personel alımına ve politikasına esas olmak uzere, Başkan tarafından, gelecek yılların insan gucu ihtiyacı hakkında nitelik ve sayı bakımından sistemli tahminler yapılır ve bu ihtiyacın Ajans icinden ve/veya dışından hangi kaynaklardan sağlanacağı hususu bir plana bağlanır.
(2) İnsan kaynağı ihtiyac planının hazırlanmasında aşağıdaki hususlar goz onunde bulundurulur:
a) Ajansın mevcut yapısının, ortaya cıkacak veya ortaya cıkması muhtemel yeni ihtiyacları karşılayıp karşılayamayacağı,
b) Ajansın faaliyet alanının zaman icerisindeki değişimlere gore alması muhtemel yeni şekli ve bu cercevede iş hacminde beklenen gelişmeler,
c) Ajans icinde ihtiyac duyulan eğitim ve yetiştirme faaliyetleri,
c) Personel istihdamını etkileyen teknolojik yenilikler ve insan kaynağındaki niteliksel gelişmeler,
d) Butce imkÂnları.
(3) İnsan kaynakları ihtiyacının planlanması ve karşılanması konusunda, gerektiğinde Başbakanlık merkez teşkilatı ve ihtisas kuruluşlarıyla işbirliğine gidilebilir.
UCUNCU BOLUM
Personelin İstihdam Usulleri
Genel ilkeler
MADDE 7 ? (1) Başkan ve Ajansta istihdam edilecek tum personelde;
a) Turk vatandaşı olmak,
b) Kamu haklarından mahrum bulunmamak,
c) Affa uğramış olsalar bile Devletin şahsiyetine karşı işlenen suclarla, zimmet, ihtilas, irtikÂp, ruşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kotuye kullanma, dolanlı iflas gibi yuz kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı suctan veya istimal ve istihlak kacakcılığı haric kacakcılık, resmî ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, Devlet sırlarını acığa vurma suclarından dolayı hukumlu bulunmamak,
c) Ajansta calışmasına engel herhangi bir sağlık problemi bulunmamak,
şartları aranır.
(2) Ajans, istihdam edeceği personelin niteliklerine gore farklı sureli, ucretli ve farklı şartlara tabi iş akitleri yapabilir.
(3) Ajansın, ozel bilgi ve uzmanlık gerektiren gecici mahiyetteki işlerinde vekÂlet, istisna veya hizmet akdi ile Ajansın ihtiyac duyduğu kriterleri taşıyan yerli, yabancı danışman ve uzmanlar istihdam edilebilir. Bu kapsamda istihdam edilecek personelin, işe alınma usul ve esasları ile personelin hak ve yukumlulukleri, personelin kendisi veya hizmet satın alınan tuzel kişi ile yapılacak sozleşmelerde tespit edilir. Bu fıkraya gore yapılan istihdamda, birinci fıkranın (a) bendinde belirtilen şart aranmaz.
Daire başkanları hukuk maviri ve ic denetcinin istihdamı
MADDE 8 ? (1) Daire başkanları en az dort yıllık eğitim veren yuksekoğretim kurumlarından veya bunlara denkliği Yuksekoğretim Kurulunca kabul edilen yurt dışındaki yuksekoğretim kurumlarından mezun olmuş adaylar arasından istihdam edilir. Bu şekilde istihdam edilmesi uygun gorulen aday Başkan tarafından Başbakanın onayına sunulur.
(2) Hukuk Muşaviri, hukuk fakultelerinden veya denkliği Yuksekoğretim Kurulunca kabul edilen yurt dışındaki hukuk fakultelerinden mezun olmuş adaylar arasından istihdam edilir. Bu şekilde hukuk muşaviri olarak istihdam edilmesi uygun gorulen adaylar Başkan tarafından Başbakanın onayına sunulur.
(3) Hukuk Muşavirliği:
a) Başkan, Ajans birimleri ve diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından gonderilen kanun, tuzuk ve yonetmelik taslakları ile diğer hukukî konular hakkında goruş bildirmekle,
b) Ajansın menfaatlerini koruyucu, anlaşmazlıkları onleyici hukukî tedbirleri zamanında almak, anlaşma ve sozleşmelerin bu esaslara uygun olarak yapılmasına yardımcı olmakla,
c) Adlî ve idarî davalarda gerekli bilgileri hazırlamak, taraf olduğu adlî ve idarî davalarda Ajansı temsil etmek veya Ajans tarafından hizmet satın alma yoluyla temsil ettirilen davaları takip ve koordine etmekle,
c) Başkan tarafından verilecek diğer gorevleri yapmakla,
gorevlidir.
(4) Başkan, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yonetimi ve Kontrol Kanununda belirtilen nitelikleri haiz bir ic denetci atar. İc Denetci, ilgili mevzuat ile verilen gorev ve sorumluluklarını yerine getirir.
Uzman personelin istihdamı
MADDE 9 ? (1) Uzman personel, en az dort yıllık eğitim veren yuksekoğretim kurumlarından veya bunlara denkliği Yuksekoğretim Kurulunca kabul edilen yurt dışındaki yuksekoğretim kurumlarından mezun olmuş, KPDS'den en az seksen puan almış veya buna denk kabul edilen uluslararası gecerliliği bulunan belgeye sahip adaylar arasından, Ajansın yapacağı iş gucu talebi doğrultusunda Turkiye İş Kurumunca gonderilen adaylar arasından, Ajans tarafından yapılan yazılı veya sozlu sınav sonucu secilir ve uygun gorulen adaylar Başkan tarafından Başbakan'ın onayına sunulur.
(2) Uzman personel; araştırma analisti, proje direktoru, kıdemli proje direktoru ve baş proje direktoru olarak gorev yapar. Başkan, kurumun işleyişi ve gereksinimlerine uygun olarak uzman personelin gorev yapacağı pozisyonları yeniden belirleyebilir.
(3) Uzman personelin gorevleri ile calışma esasları; Başkan tarafından yururluğe konulacak bir talimat ya da yonerge ile duzenlenir.
Diğer kamu kurum ve kuruluşlarında calışan personelin Ajans personeli olarak istihdam edilmesi
MADDE 10 ? (l) Kamu kurum ve kuruluşlarında calışanlardan, bu Yonetmelikte belirtilen nitelikleri taşıyanlar, kendilerinin isteği ve kurumlarının muvafakati ile Ajansta Başkan, daire başkanı, uzman personel olarak iş akdi ile istihdam edilebilirler. Bunların kurumlarıyla olan ilişkileri iş akdinin yapılmasıyla son bulur. Bunlara verilecek ucret ile diğer malî ve sosyal haklar yapılacak iş akdi ile belirlenir.
Destek hizmetleri personeli istihdamı
MADDE 11 ? (1) Halkla İlişkiler Direktoru, Butce ve Muhasebe Direktoru, İnsan Kaynakları Direktoru, Satın Alma Direktoru, Bilgi İşlem Direktoru, İdari İşler Direktoru, Ozel Kalem Muduru, İdari İşler ve Satın Alma Gorevlisi, Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni, İdari Personel, Sekreter ve Yonetici Asistanı gibi Ajansın ana hizmetleri dışında istihdam edilen personel, destek personeli olarak belirlenmiştir.
(2) Başkan, kurumun işleyişine ve gereksinimlerine uygun olarak destek personelinin gorev yapacağı pozisyonları yeniden belirleyebilir.
(3) Destek personelinin gorevleri ile calışma esasları; Başkan tarafından yururluğe konulacak bir talimat ya da yonerge ile duzenlenir.
Atamada adaylardan istenecek belgeler
MADDE 12 ? (1) Ajansta ek-1'de belirtilen kadro pozisyonlarına atanan personelden aşağıdaki belgeler istenir:
a) Kamu kurumlarından gelen personel icin dilekce,
b) T.C. Kimlik Numarası beyanı,
c) Diploma ya da mezuniyet belgesinin aslı veya Ajansca aslına uygunluğu kontrol edildikten sonra onaylanacak sureti,
c) Yonetmeliğin 9 uncu maddesi uyarınca istihdam edilecek uzman personelden yeterli puanı aldığını gosterir KPDS belgesinin veya buna denk kabul edilen uluslararası gecerliliği bulunan belgenin aslı veya Ajansca aslına uygunluğu kontrol edildikten sonra onaylanacak suretleri ya da soz konusu belgelerin sonuclarını gosterir elektronik cıktıları,
d) Dort adet son altı ay icinde cekilmiş vesikalık fotoğraf,
e) Erkek adayların askerlikle ilişiği olmadığına dair yazılı beyanı,
f) Sağlıkla ilgili olarak gorevini devamlı yapmaya engel bir durum olmadığına dair yazılı beyanı,
g) Sabıka kaydı olmadığına dair yazılı beyanı,
ğ) Mal Bildirim Formu,
h) Varsa daha once calıştığı işlere ait hizmet belgesi,
ı) Sigortalı hizmeti olanların Sosyal Guvenlik Kurumundan, Sosyal Guvenlik İl Mudurluklerinden veya calıştığı kuruluşlardan alacakları ve aşağıda belirtilen bilgileri ihtiva eden belgeler,
1) Sigortalı hizmetin başlangıc ve bitiş tarihleri,
2) Prim odeme gun sayısı.
(2) Adaylarda;
a) Bildiği yabancı dili etkin bir şekilde kullanabilmesi,
b) Diksiyonunun duzgun, ikna kabiliyetinin yuksek olması,
c) Turkiye'yi uluslararası seviyede temsil edebilecek duzeyde genel kulture sahip olması,
c) Takım calışma ruhuna ve girişken karaktere sahip olması,
d) Seyahat ve zaman kısıtlaması konusunda esnek olması
ozellikleri aranır.
İşe alınanların bilgilendirilmesi
MADDE 13 ? (1) Başkan tarafından Başbakana sunulan listenin onaylanmasından itibaren, işe alınanlara goreve başlama cağrısı yapılır.
Gorevlendirme
MADDE 14 ? (1) İşe alınanların, Ajanstaki pozisyonlarda gorevlendirilmesi ile ilgili işlemlerinin yapılabilmesi icin, goreve başlama cağrısının kendilerine tebliğ edildiği gunden itibaren mucbir sebepler dışında bir hafta icerisinde Ajansa muracaat etmeleri gerekir.
(2) Yapılan tebligata rağmen, tebliğ tarihinden itibaren bir hafta icerisinde muracaat etmeyenler ile tebligat adreslerinde bulunmamaları nedeniyle kendilerine tebligat yapılamamış olanların gorevlendirilmesi yapılmaz. Bu şahıslar Ajanstan herhangi bir hak talep edemezler.
(3) Sahte belge ibraz ettiği veya gerceğe aykırı beyanda bulunduğu ya da Ajansta calışmak icin gerekli nitelikleri taşımadıkları sonradan anlaşılan adayların gorevlendirme onayları iptal olunur ve sozleşmeleri feshedilir. Ajans tarafından ilgili kişiye yapılan ucret, sigorta, seyahat ve diğer butun odemeler ilgiliden tahsil edilir.
Personelin istihdamı ve deneme suresi
MADDE 15 ? (1) Başkanlıkca Ajansta ilk defa gorevlendirilmesi uygun gorulen adaylar ile en fazla iki ay deneme sureli; belirsiz/belirli sureli iş akdi yapılır. Deneme sureli iş akdi, Başkan ile imzalanır.
(2) Deneme suresi sonunda Ajansta calışması uygun bulunmayan personelin sozleşmesi, Başkan tarafından bildirim suresine gerek olmaksızın ve tazminatsız feshedilir. Kişinin calıştığı gunlere ilişkin ucret ve diğer hakları saklıdır.
DORDUNCU BOLUM
Ekonomik, Mali Haklar ve Personelin Sorumlulukları
Aylık ucret ve diğer mali haklar
MADDE 16 ? (1) Ajans personeline odenecek aylık ucret ile diğer mali hakların ust sınırı Başbakan tarafından belirlenir. Aylık ucret ve diğer mali hakların belirlenmesinde Başbakan Makamından onaylı Turkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Personelinin Ucret ve Gundelikleri ile Diğer Mali ve Sosyal Haklarının Belirlenmesine Dair Esaslar cercevesinde hareket edilir.
(2) Aylık ucret ve diğer mali hakların ust sınırı; gerekli gorulmesi halinde mali yıl başında, Başkanın teklifi ve Başbakanın onayı ile yeniden belirlenebilir.
Mevzuat hukumlerine uyulması
MADDE 17 ? (1) Personel, gorevini tam ve zamanında yapmak ve gorevi ile ilgili mevzuat hukumlerini bilmek ve bunlara uymakla yukumlu ve aksine davranışlardan sorumludur. Ayrıca, Ajansla ilgili mevzuatı ve değişikliklerini izlemekle de yukumlu ve sorumludur.
(2) Personel, Ajans tarafından uygun gorulen bilgilendirme ve yeniliklere yonelik kurs, seminer ve konferans gibi calışmalara katılmakla ve gorevine yonelik olarak kendisini yetiştirmekle yukumludur.
itim ve zorunlu hizmet
MADDE 18 ? (1) Personel, Başkan onayı ile Ajansın faaliyetleri ve gorevleri ile ilgili konularda veya mesleki eğitim amacıyla gecici olarak yurt dışına gonderilebilir. Yurt dışına gonderilen personel Ajanstaki gorevine donduğu tarihten itibaren en gec bir hafta icerisinde yurt dışındaki faaliyetleri ile ilgili olarak bir rapor hazırlar ve Başkana sunar.
(2) Mesleki eğitim ve benzeri amaclarla yurt dışına gonderilen personel; Ajansa dondukten sonra yurt dışında kaldığı surenin iki katı kadar mecburi hizmetle yukumludur. Personel, ayrılmak istemesi durumunda, yurt dışında iken kendisine harcanan bedelin iki katı oranında anapara ve yasal faizi Ajansa odeme yukumluluğunu kabul etmiş sayılır.
(3) Başkan tarafından uygun gorulmesi halinde, ilgilinin, Ajans hizmetlerinde kullanacağı dili daha etkin oğrenebilmesi icin yurt ici dil eğitim programlarına Ajans hizmetlerini aksatmaması kaydıyla gonderilmesi durumunda, Ajans, personelin eğitim amaclı dil masraflarının %60'ını oder.
(4) Ajans, personelinin mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla gerekli gorduğu eğitim faaliyetlerini, Başkan tarafından hazırlanacak bir program dÂhilinde gercekleştirebilir. Bu faaliyetlere ilişkin harcamalar Ajans tarafından karşılanır.
Talimatlara uyma ve kanunsuz emir
MADDE 19 ? (1) Personel, yoneticilerinin talimatlarına uymakla yukumludur. Personel, verilen talimatın mevzuat hukumlerine aykırı olduğunu gorurse, bu talimatı yerine getirmez ve soz konusu aykırılığı gerekcesiyle birlikte o talimatı veren yoneticiye bildirir. Yonetici talimatında ısrar eder ve bu talimatını yazılı olarak yinelerse, personel talimatın gereklerini yerine getirmek zorundadır. Ancak bu durumda talimatın yerine getirilmesinden doğacak sorumluluk tamamen, talimatın ongorulen şekilde yerine getirilmesi şartıyla, talimatı verene aittir. Konusu suc teşkil eden talimat ise hicbir bicimde yerine getirilemez. Boyle bir talimatı yerine getiren personel de talimatı verenle birlikte sorumlu olur.
Gorev anlayışı ve sorumluluk
MADDE 20 ? (1) Personel, calışma saatleri icinde gorevinin başında bulunur ve calışmasının tumunu işine hasreder.
(2) Personel, kendisine verilen gorevin gereği gibi yapılmasından, yonetimi kendisine ait olan birimle ilgili işlerin duzenli ve eksiksiz yurutulmesinden, bu yolda meydana gelecek aksaklık ve zararlar ile yaptığı işlerin sonucundan bizzat sorumludur. Ayrıca personel, yoneticisi oldukları calışma birimlerinde, Kanunda belirtilen gorevleri zamanında, eksiksiz ve doğru olarak yapmak ve yaptırmakla ve maiyetindeki personeli, gorevin nitelik ve gereğine gore yetiştirmekle gorevli ve sorumludur.
(3) Personel, goreviyle ilgili olarak edindiği ve Ajans tarafından alınacak karar ve tedbirler ile bunların uygulanmasını etkileyebilecek nitelikteki bilgileri yoneticilerine zamanında bildirmek zorundadır. Ayrıca personel, Ajansa vermekle yukumlu olduğu bilgi ve belgeleri zamanında, eksiksiz ve gerceğe uygun olarak vermek zorundadır.
Ozen ve tazmin sorumluluğu
MADDE 21 ? (1) Personel, gorevlerini dikkat, ozen ve itina ile yerine getirmek, kendilerine teslim edilen Ajans mallarını korumak, verimlilik ve kÂrlılık esaslarına gore kullanmak ve her an hizmete hazır halde bulundurmak icin gerekli tedbirleri almak, goreviyle ilgili belge, arac ve gerecleri yetki verilen yerler dışına cıkarmamak ve ozel işlerinde kullanmamakla yukumlu ve gorevlerinin tam ve zamanında yerine getirilmesinden yoneticilerine karşı sorumludur.
(2) Personel, gorevin gerektirdiği itibar ve guvene layık olduğunu Ajans icinde ve dışında soz, fiil ve davranışlarıyla gostermek zorundadır. Gorevi gereği yurt dışında bulunması veya uluslararası kurum, kuruluş ve kişilerle irtibat halinde olması durumunda, Ajansın itibarını veya gorev haysiyetini zedeleyici soz, fiil ve davranışlarda bulunmamakla yukumludur.
(3) Personel işin yapımı sırasında gorevinin gerektirdiği ozeni gostermekle yukumlu olup, kasıt, kusur, ihmal veya tedbirsizliği sonucu bu Yonetmeliğe aykırı davranılması suretiyle Ajansın herhangi bir zarara uğramasına neden olması halinde, bu zararı tazmin etmekle yukumludur.
İş sahipleriyle ve iş arkadaşlarıyla ilişkiler
MADDE 22 ? (1) Personel, doğrudan doğruya veya aracı eliyle iş sahiplerinden borc para ve hediye isteyemez ve gorevi sırasında olmasa dahi menfaat sağlama amacı ile hediye kabul edemez. Ancak; Başkan ve Ajans calışanlarına gorevlerinden dolayı verilmiş olan hediyeler, Ajans demirbaş defterine kaydolunur.
Devir ve teslim yukumluluğu
MADDE 23 ? (1) Gorevi sona eren veya gecici olarak gorevinden ayrılan personel, saklamakla yukumlu ve sorumlu oldukları uhdelerinde bulunan para ve para hukmundeki değerleri, kıymetli evrakı, resmi belgeleri, demirbaşları ve diğer arac ve gerecler ile yapmakta oldukları işleri, gorevlerinden ayrılmadan once yoneticileri tarafından gosterilecek kimselere, boyle biri gosterilmemişse bizzat yoneticilerine, zorunlu ve mucbir sebepler dışında, usulune uygun olarak aynı gun icerisinde devir ve teslim etmek zorundadır. Devir ve teslim yukumluluğunu yerine getirmeyen personel gorevinden ayrılamaz. Hastalık, olum, tutukluluk ve benzeri zorunlu haller ile kendinden sonraki yetkili personele devir ve teslimden kacınma durumunda devir ve teslim; yerine gorevlendirilen personele, uc kişiden oluşan bir devir kurulu aracılığı ile devredilir. Devir ve teslim yukumluluğunun yerine getirilmemesinden dolayı Ajansın uğrayacağı her turlu zarar ve ziyandan, buna sebep olan personel sorumludur.
r saklama yukumluluğu
MADDE 24 ? (1) Personel, gorevi icabı kendilerine intikal etmiş olan bilgi ve belgeleri saklı tutmak zorunda olup, bu cercevede acıklanmaması gereken veya acıklandığında Ajansı maddi veya manevi olarak zarara uğratabilecek bilgileri acıklayamaz. Aksi takdirde, Ajans uğradığı maddi ve manevi zararın karşılanmasını sağlamak amacı ile dava acabileceği gibi sırrı acıklayan şahıs hakkında Savcılığa suc duyurusunda da bulunabilecektir. Bu yukumluluk personelin Ajanstan ayrılması halinde dahi devam eder.
Mal bildiriminde bulunma yukumluluğu
MADDE 25 ? (1) Personel, kendileri ile eşlerine ve velayetleri altındaki cocuklarına ait olan taşınır ve taşınmaz mallar, alacak ve borclar ile malvarlığına dahil diğer hususlar hakkında, 19/4/1990 tarihli ve 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Ruşvet ve Yolsuzluklarla Mucadele Kanunu ile 10/8/1990 tarihli ve 90/748 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yururluğe konulan Mal Bildiriminde Bulunulması Hakkında Yonetmelikte belirlenen usullere gore, mal bildirimi beyannamesi vermek ve bunlarda meydana gelecek onemli değişiklikleri en gec bir ay icerisinde Ajansa bildirmek zorundadır. Ayrıca sonu sıfır ve beş ile biten yılların en gec Şubat ayı sonuna kadar mal bildirimleri yenilenir.
Yayın, demec ve konferanslar icin izin
MADDE 26 ? (1) Personel tarafından, Ajansın faaliyetleri konusunda kitap veya dergi ve gazetelere yazı yazmak ya da demec ve konferanslar vermek gibi işler ile yazılan herhangi bir kitap veya yazıda Ajanstaki unvanını kullanmak, Başkan veya vekilinin iznine bağlıdır.
BEŞİNCİ BOLUM
Ceşitli ve Son Hukumler
Siyasi faaliyet
MADDE 27 ? (1) Personel, Ajansın imkÂnlarını kullanarak herhangi bir siyasi partinin veya goruşun propagandasını yapamaz, afiş, ilan ve benzeri yayın araclarını kullanamaz ve dağıtamaz, Ajanstaki gorevini yaparken herhangi bir siyasi parti lehine veya aleyhine hareket etme amacı gudemez ya da Ajans personelini siyasi olarak etkilemeye calışamaz. Aksi yonde hareket edenlerin iş akitleri tek taraflı olarak iptal edilir.
Calışma sureleri
MADDE 28 ? (1) Ajans personelinin calışma saatleri, gunde dokuz saat olmak uzere haftada toplam 45 saattir. Ancak personel, kendisine verilen gorevleri, calışma saat ve surelerine bağlı kalmaksızın, en kısa surede ve en iyi şekilde sonuclandırmak zorundadır.
VekÂlet
MADDE 29 ? (1) Başkan veya daire başkanlarının, izin, hastalık, yurt ici ve yurt dışı seyahat veya diğer nedenlerle gorevde bulunamadıkları surelerde soz konusu gorevler, vekÂleten yurutulur. Başkanın izin, hastalık, yurt ici ve yurt dışı seyahat veya diğer nedenlerle gorevde bulunamadığı surelerde, Başkanın uygun gorduğu daire başkanı, Başkan Vekili sıfatıyla Başkanın yerine vekÂlet eder. Yerine vekÂlet edilen, goreve başladığı anda, vekÂlet işlemi kendiliğinden sona erer. Butun vekÂleten gorevlendirmeler Başkanın onayına tabidir. Başkanın herhangi bir nedenle gorevden ayrılması halinde, vekÂleten atama Başbakan tarafından yapılır.
Yonetmelikte belirtilmeyen hususlar
MADDE 30 ? (1) Bu Yonetmelikte duzenlenmeyen konularda 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu ve diğer ilgili iş mevzuatı hukumleri uygulanır.
Duzenleme yetkisi
MADDE 31 ? (1) Bu Yonetmeliğin uygulanması sırasında doğacak tereddut ve anlaşmazlıklar ile uygulamaya ilişkin aksaklıkları gidermeye ve uygulamayı yonlendirmeye, ilke ve standartları belirlemeye ve uygulama birliğini sağlayacak gerekli duzenlemeleri yapmaya, bu hususta gerekli her turlu bilgi ve belgeyi istemeye Başkan yetkilidir.
İş akdi
MADDE 32 ? (1) İş akitleri, personelin istihdam edileceği pozisyon ve personelin ozellikleri dikkate alınarak her bir personel icin ayrı ayrıolmak uzere duzenlenir.
(2) İş akdi birinci fıkra hukmune uygun olarak Başkan tarafından duzenlenir.
Performans değerlendirme
MADDE 33 ? (1) Ajans personeline uygulanacak performans değerlendirme sistemi, Başkan tarafından yururluğe konulacak bir talimat ya da yonerge ile duzenlenir.
Yururlukten kaldırılan yonetmelik
MADDE 34 ? (1) Bu Yonetmelikle, 14/3/2007 tarihli ve 01.88 sayılı Başbakan Oluru ile yururluğe konulan Turkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı İnsan Kaynakları Yonetmeliği yururlukten kaldırılmıştır.
Yururluk
MADDE 35 ? (1) Bu Yonetmelik yayımı tarihinde yururluğe girer.
Yurutme
MADDE 36 ? (1) Bu Yonetmelik hukumlerini Başkan yurutur.

EK-1
KADRO POZİSYONLARI:
UNVANI SAYISI Ba ş kan 1 (bir) Daire Ba ş kan ı 5 (be ş ) Hukuk M uş aviri 1 (bir) Uzman 40 (k ı rk) İc Denet c i 1 (bir) B u t c e ve Muhasebe Direkt o r u 1 (bir) Halkla İ li ş kiler Direkt o r u 1 (bir) Personel ( İ nsan Kaynaklar ı ) Direkt o r u 1 (bir) Sat ı n Alma Direkt o r u 1 (bir) Bilgi İş lem Direkt o r u 1 (bir) İ dari İş ler Direkt o r u 1 (bir) O zel Kalem M u d u r u 1 (bir) İ dari İş ler ve Sat ı n Alma G o revlisi 1 (bir) Destek Personeli 4 (d o rt) TOPLAM 60 (altm ış ) adet