
26 Aralık 2012 CARŞAMBA
Resmî Gazete
Sayı : 28509
YONETMELİK
Turkiye İş Kurumundan:
TURKİYE İŞ KURUMU İSTİHDAM UZMANLIĞI YONETMELİĞİ
BİRİNCİ BOLUM
Amac, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amac
MADDE 1 ? (1) Bu Yonetmeliğin amacı, İstihdam Uzman Yardımcılarının işe alımı, yetiştirilmesi, İstihdam Uzmanlığına atanması ve İstihdam Uzmanları ile İstihdam Uzman Yardımcılarının gorev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin usul ve esasları belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 ? (1) Bu Yonetmelik hukumleri, İstihdam Uzman Yardımcılığına atanmak isteyen adaylar ile İstihdam Uzmanı ve Uzman Yardımcıları hakkında uygulanır.
Dayanak
MADDE 3 ? (1) Bu Yonetmelik 25/6/2003 tarihli ve 4904 sayılı Turkiye İş Kurumu Kanununun 15 inci ve 32 nci maddeleri ile 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ek 41 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 ? (1) Bu Yonetmelikte gecen;
a) Genel Mudur: Turkiye İş Kurumu Genel Mudurunu,
b) Giriş Sınavı: İstihdam Uzman Yardımcılığı giriş sınavını,
c) KPDS: Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavını,
c) KPSS: Kamu Personel Secme Sınavını,
d) Kurum: Turkiye İş Kurumunu,
e) OSYM: Olcme, Secme ve Yerleştirme Merkezini,
f) Sınav Kurulu: İstihdam Uzman Yardımcılığı giriş sınavı kurulunu,
g) Tez: İstihdam Uzman Yardımcılarının hazırlayacakları uzmanlık tezlerini,
ğ) Uzman: İstihdam Uzmanını,
h) Uzman Yardımcısı: İstihdam Uzman Yardımcısını,
ı) Yeterlik Sınavı: İstihdam Uzmanlığı yeterlik sınavını,
i) Yeterlik ve Tez Kurulu: İstihdam Uzmanlığı yeterlik sınavı ve tez kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BOLUM
Giriş Sınavı ve Uzman Yardımcılığına Atanma
Giriş sınavı
MADDE 5 ? (1) Kurumda gorevlendirilecek uzman yardımcıları, kadro ve ihtiyac durumları dikkate alınarak, Kurumca uygun gorulecek tarihlerde acılacak giriş sınavı ile alınırlar.
(2) Giriş sınavı, yazılı ve sozlu veya sadece sozlu aşamadan oluşur.
Sınav kurulu
MADDE 6 ? (1) Sınav Kurulu; Genel Mudur veya gorevlendireceği genel mudur yardımcısının başkanlığında; genel mudur yardımcıları, 1. Hukuk Muşaviri, daire başkanları ve uzmanlar arasından Genel Mudur tarafından belirlenecek toplam beş asil uc yedek uyeden oluşur.
(2) Komisyon uyeleri kendilerinin, boşanmış olsalar dahi eşlerinin, ikinci dereceye kadar (bu derece dahil) kan ve kayın hısımlarının veya evlatlıklarının katıldığı sınavlarda gorev alamazlar.
(3) Sınav kurulu uye tam sayısı ile toplanır ve oy cokluğu ile karar alır.
(4) Sekreterya hizmetleri İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığı tarafından yurutulur.
Giriş sınavı duyurusu
MADDE 7 ? (1) Giriş sınavı tarihinden en az otuz gun once oğrenim dalları itibariyle; atama yapılacak kadroların sayı, sınıf, unvan ve dereceleri, sınava kabul edilecek aday sayısı, sınava katılacaklarda aranacak genel ve ozel şartlar, başvuru tarihleri, yeri ve şekli ile başvuruda istenecek belgeler, sınavın yeri, zamanı, sınav konuları ve değerlendirme yontemleri Resmî Gazete'de, Kurum internet sayfasında ve Turkiye genelinde yayınlanan baskı sayısı en yuksek ilk beş gazetenin en az birinde ilan vermek suretiyle duyurulur.
Giriş sınavına başvuru şartları
MADDE 8 ? (1) Giriş sınavına katılabilmek icin;
a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde belirtilen genel şartları taşımak,
b) Kurumun kadro ve ihtiyac durumuna gore;
1) En az dort yıllık lisans eğitimi veren hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadî ve idarî bilimler fakultelerinden veya bunlara denkliği Yuksekoğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurticindeki veya yurtdışındaki oğretim kurumlarından,
2) En az dort yıllık lisans eğitimi veren iletişim fakulteleri ile fakultelerin istatistik, matematik, endustri muhendisliği ve işletme muhendisliği bolumlerinden veya bunlara denkliği Yuksekoğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt icindeki veya yurt dışındaki oğretim kurumlarından,
mezun olmak,
c) Son başvuru tarihi itibarıyla gecerlilik suresi dolmamış KPSS'de, giriş sınavı ilÂnında belirtilen puan turu veya turlerinden, aynı ilÂnda belirtilen taban puanı almış olmak,
c) Giriş sınavının yapıldığı tarihte otuzbeş yaşını doldurmamış olmak,
şarttır.
(2) Kurum birinci fıkranın (b) bendinde belirtilen mezuniyet koşullarına uygun olarak oğrenim alanlarına ilişkin kontenjan belirleyebilir.
Başvuru şekli ve belgeleri
MADDE 9 ? (1) Giriş sınavına başvuru; şahsen, elden veya posta yoluyla ilÂnda belirtilen adrese veya ilÂnda belirtildiği takdirde internet erişimi uzerinden yapılır. Postadaki gecikmeler ve ilÂnda belirtilen sure icerisinde yapılmayan başvurular dikkate alınmaz.
(2) Giriş sınavına girecek adaylardan başvuru sırasında aşağıdaki belgeler istenir:
a) Sınav başvuru formu.
b) KPSS sonuc belgesinin aslı ya da onaylı orneği veya bilgisayar cıktısı.
c) İki adet vesikalık fotoğraf.
c) T. C. kimlik numarası yazılı beyanı.
d) Yuksekoğrenim diplomasının veya cıkış belgesinin aslı veya Kurumca onaylı orneği.
e) Erkek adaylarda askerlik gorevini yaptığını veya sınav tarihinde erteletmiş olduğunu ya da askerlikle ilişkisi bulunmadığına dair yazılı beyanı.
f) Adli sicil kaydı olup olmadığına dair yazılı beyanı.
g) Adayın ozgecmişi.
(3) İkinci fıkranın (a) bendi dışındaki belgeler, sadece sozlu sınava girmeye hak kazanan adaylardan istenir. Adayların soz konusu belgeleri, Kurum tarafından belirlenecek tarihe kadar teslim etmesi zorunludur.
(4) İstenen belgelerde gerceğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin sınavları gecersiz sayılır ve atamaları yapılmaz. Bunların atamaları yapılmış olsa dahi iptal edilir. Bu kişiler hicbir hak talep edemezler ve haklarında suc duyurusunda bulunulur.
Giriş sınavına cağrı
MADDE 10 ? (1) Suresi icinde yapılan başvurular ve başvuru belgeleri Kurum tarafından incelenerek gerekli şartları taşıyanlar belirlenir ve adayların listesi duzenlenir.
(2) Giriş sınavının yazılı ve sozlu yapılması halinde, başvuran adaylardan KPSS sonuclarına gore en yuksek puana sahip olandan başlanarak, atama yapılacak kadro sayısının en fazla yirmi katına; sadece sozlu yapılması halinde en fazla dort katına kadar aday cağrılır. Sonuncu adayla aynı puana sahip olanlar da dÂhil edilerek sınava gireceklerin listesi Kurum internet sayfasında yayınlanır.
Giriş sınavı konuları
MADDE 11 ? (1) Giriş sınavının yazılı aşaması 8 inci maddenin birinci fıkrasının (b) bendinin (1) numaralı alt bendinde belirtilen bolumlerden mezun olanlar icin aşağıdaki konular arasından yapılır.
a) İktisat Grubu:
1) Mikro ve makro iktisat.
2) Calışma ekonomisi.
3) İktisat politikası.
4) Turkiye ekonomisi.
5) Uluslararası ekonomik ilişkiler ve kuruluşlar.
b) Maliye Grubu:
1) Kamu maliyesi.
2) Maliye politikası.
3) Butce ve butce politikası, Turk butce sistemi.
4) Turk vergi sisteminin genel esasları.
c) Hukuk Grubu:
1) Anayasa hukuku.
2) İdare hukukunun genel esasları ve idari yargı.
3) Ceza hukuku (genel hukumler).
4) Borclar hukuku (genel hukumler).
5) Medeni hukuk (başlangıc-kişiler hukuku-eşya hukuku).
6) İş ve sosyal guvenlik hukuku.
c) Genel kultur ve genel yetenek ile yabancı dil bilgisi.
d) Kurumun gorev alanı ile ilgili konular.
(2) Giriş sınavının yazılı aşaması 8 inci maddenin birinci fıkrasının (b) bendinin (2) numaralı alt bendinde belirtilen bolumlerden mezun olanlar icin, aşağıdaki konular arasından yapılır.
a) Genel kultur ve genel yetenek ile yabancı dil bilgisi.
b) Mezun olunan bolumlerin mufredatı dikkate alınarak belirlenen alan bilgisi konuları.
c) Kurumun gorev alanı ile ilgili konular.
(3) Yazılı sınavda soruların konu grupları bakımından hangi ağırlıkta değerlendirmeye tabi tutulacağına sınav duyurusunda yer verilir.
(4) Yazılı sınav Kurum tarafından yapılır veya Millî Eğitim Bakanlığı, OSYM, Turkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitusu veya yuksekoğretim kurumlarından birine yaptırılır.
(5) Giriş sınavının sozlu aşamasında ya da giriş sınavının sadece sozlu yapılması halinde, adayın;
a) Sınav konularına ilişkin bilgi duzeyi,
b) Kavrama, muhakeme etme, ozetleme ve ifade etme yeteneği,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
c) Ozguveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel yetenek ve genel kulturu,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere acıklığı,
değerlendirilir.
(6) Beşinci fıkranın (a) bendi elli puan, diğer bentleri onar puan uzerinden değerlendirilir.
Giriş sınavının değerlendirilmesi ve duyurulması
MADDE 12 ? (1) Giriş sınavının yazılı aşamasında başarılı sayılmak icin en az 70 puan alınması şarttır. Yazılı sınavda başarılı olanlar arasından, en yuksek puandan başlanarak atama yapılacak kadro sayısının en fazla dort katı kadar aday ile son sıradaki adayla aynı puanı alan adaylar sozlu aşamaya girmeye hak kazanır.
(2) Yazılı sınav sonucları, Kurum internet sayfasında yayınlanmak suretiyle ilan edilir. İlanda, sozlu aşamaya girmeye hak kazanan adayların sınav yeri, tarihi ve saati de belirtilir. İlan dışında adaylara ayrıca tebligat yapılmaz.
(3) Sozlu aşamada, komisyon başkanı ve uyeleri tarafından adaya ayrı ayrı puan verilir ve tutanağa gecirilir. Komisyonun başkan ve uyelerinin yuz tam puan uzerinden verdikleri puanların aritmetik ortalaması adayın puanıdır. Sozlu aşamadan gecmek icin, sınav kurulu uyelerinin puanlarının aritmetik ortalamasının en az 70 olması gerekir.
(4) Giriş sınavı puanı, yazılı sınav yapılması halinde yazılı ve sozlu sınav puanlarının aritmetik ortalaması alınarak, sadece sozlu sınav yapılması durumunda sozlu sınav puanı esas alınmak suretiyle belirlenir. Giriş sınavı sonucları, sınav kurulunca puanı en yuksek adaydan başlanmak suretiyle başarı derecesine gore liste halinde tespit edilerek bir tutanağa bağlanır. Ayrıca herhangi bir kayıt tutulmaz.
(5) Kadro durumu ve ihtiyaca gore belirlenen yeteri kadar aday yarışma sınavını kazanmış sayılır. Giriş sınavında 70 ve uzerinde puan almış adaylardan başarı sıralamasına gore, boş kadro sayısının yarısı kadar yedek belirlenir. Giriş sınavı sonucları, yazılı olarak ve Kurum internet sayfasından yayınlanmak suretiyle ilgililere duyurulur. İlan edilen sınav sonucları, bir yılı aşmamak uzere muteakip sınavın başvuru tarihine kadar gecerlidir.
Uzman yardımcısı olarak atanma
MADDE 13 ? (1) Giriş sınavını kazananlar arasından asil listede yer alanlardan başlamak uzere ilan metninde belirtilen boş kadro sayısı kadar aday başarı sıralamasına gore uzman yardımcılığı kadrosuna atanır. Giriş sınavını kazananların uzman yardımcılığı kadrolarına atanmaları icin Kurum tarafından bildirilen sure icinde aşağıdaki belgelerle birlikte İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığına başvurmaları gereklidir.
a) Gorevini devamlı yapmaya engel olabilecek akıl hastalığı olmadığına dair yazılı beyanı.
b) Mal bildirimi.
c) Dort adet vesikalık fotoğraf.
(2) Bu sure icinde gecerli bir mazereti olmaksızın başvurmayan adayların atamaları yapılmaz. Bu şekilde atama yapılamayan kadrolara veya ataması yapıldığı halde goreve başlamayan asil adayların yerine, yedek adaylardan başarı sıralamasına gore atama yapılır.
(3) Giriş sınavı sonunda goreve başlatılanlar onbeş gun icinde Devlet Personel Başkanlığı ve OSYM'ye bildirilir.
UCUNCU BOLUM
Tez, Yeterlik Sınavı ve Uzmanlığa Atanma
Tez calışmalarına başlama
MADDE 14 ? (1) Uzmanlık tezi calışmalarına başlanmadan once, 6 ncı maddede belirtilen usulle yeterlik ve tez kurulu oluşturulur. Her bir uzman yardımcısının hazırlayacağı uzmanlık tezinin konusu ile tez danışmanı, aylıksız izin ile toplamı uc ayı aşan hastalık ve refakat izin sureleri haric olmak uzere iki yıllık hizmet surelerinin tamamlanmasını muteakip bir ay icinde belirlenir.
(2) Uzman yardımcısı tarafından; uc tez konusu ile daire başkanları, uzmanlar ve oğretim uyeleri arasından en fazla uc tez danışmanı belirlenerek Daire Başkanı aracılığıyla yeterlik ve tez kuruluna onerilir. Tez konusu ve tez danışmanı, onerilerle sınırlı olmaksızın yeterlik ve tez kurulu tarafından belirlenerek ilgililere duyurulur.
(3) Tez danışmanının sadece bir tez icin danışmanlık yapması esastır. Yeterli sayıda danışman olmaması halinde, bir danışman aynı anda en fazla iki tez icin danışmanlık yapabilir.
Tezin hazırlanması
MADDE 15 ? (1) Uzmanlık tezlerinin tez danışmanı rehberliğinde, bilimsel araştırma esaslarına ve Kurumca hazırlanacak tez yazım yonergesine uygun olması gerekir.
(2) Tezin hazırlanmasında, konunun başka bir kurum ve kuruluşta uzmanlık, yuksek lisans, doktora tezi veya başka bir ad altında icerik ve sonucları acısından aynı şekilde incelenip savunulmamış olması esastır. Uzman yardımcısının hazırlayacağı tezin kendi goruş ve değerlendirmeleri ile onerilerini icermesi ve bilimsel calışma etiğine uygun olması gerekir.
(3) Tez doneminde uzman yardımcısına teziyle ilgili araştırmaları icin gerekli kolaylık sağlanır.
Tezin teslimi
MADDE 16 ? (1) Tez konusunun ilgililere duyurulmasından itibaren on iki ay icerisinde tezin Uzman Yardımcısı tarafından fiilen gorevli bulunduğu birimdeki daire başkanına teslimi zorunludur. Tez danışmanları da rehberlik ettikleri tez hakkındaki goruşlerini ve uzman yardımcılarının calışmasını bir rapor halinde aynı sure icerisinde ilgili daire başkanlığına sunar. Danışman goruşu ve tez, daire başkanınca on ikinci ayın bitiminden itibaren bir hafta icerisinde yeterlik ve tez kuruluna iletilir.
(2) Gecerli bir mazeret olmaksızın suresi icinde tezlerini sunmayanlara altı ayı aşmamak uzere ek sure verilir.
Tez değerlendirme
MADDE 17 ? (1) Yeterlik ve tez kurulu, tezi inceleyerek ve uzman yardımcısının sozlu tez savunmasını alarak tezle ilgili değerlendirmesini yapar. Tezin başarılı ya da başarısız olduğuna oy cokluğuyla karar verilir. Kararın, tezin kurula iletilmesinden itibaren uc ay icerisinde verilmesi esastır.
(2) Tezi başarısız bulunan uzman yardımcısına, tezde tespit edilen aksaklıklar yazılı olarak bildirilir ve duzeltme yapması icin veya yeni bir tez hazırlaması icin altı aya kadar ek sure tanınır. Duzeltilen tez aynı usulle tekrar değerlendirilir.
Yeterlik sınavına girmeye hak kazanma
MADDE 18 ? (1) Uzman yardımcılarının yeterlik sınavına girebilmesi icin adaylıkta gecen sureler dÂhil aylıksız izin ile toplamı uc ayı aşan hastalık ve refakat izinleri haric en az uc yıl uzman yardımcısı olarak gorev yapmış olması ve hazırladıkları uzmanlık tezlerinin başarılı kabul edilmesi şarttır.
(2) Yeterlik sınavı, yeterlik ve tez kurulu tarafından uygun gorulen yer ve tarihte yazılı olarak yapılır.
(3) Yeterlik sınavı;
a) Genel kultur ve guncel ekonomik mali ve sosyal konular (15 puan),
b) Hukuk,
1) Anayasa hukuku (5 puan),
2) İdare hukuku ve Devlet personel rejimi (5 puan),
3) İş ve sosyal guvenlik hukuku (5 puan),
c) Kurumun gorev ve calışmaları ile ilgili mevzuat ve uygulamalardan (70 puan),
oluşur. (c) bendindeki konuların kapsamı yeterlik sınavından en az uc ay once yazılı olarak duyurulur.
(4) Yeterlik sınavında başarılı olabilmek icin yazılı sınavda yuz tam puan uzerinden en az yetmiş puan alınması şarttır.
(5) Yeterlik sınavında başarılı olamayanlar veya sınava girmeye hak kazandığı hÂlde gecerli mazereti olmaksızın sınav hakkını kullanmayanlara, bir yıl icinde ikinci kez sınav hakkı verilir.
Uzmanlığa atanma
MADDE 19 ? (1) Uzman olarak atanabilmek icin;
a) Yeterlik sınavında başarılı olmak,
b) Uzman yardımcılığı donemi icinde alınmış olmak kaydıyla, KPDS'den asgari (C) duzeyinde veya dil yeterliği bakımından buna denkliği kabul edilen ve uluslararası gecerliliği bulunan başka bir belgeye, en gec yeterlik sınavı tarihinden itibaren iki yıl icerisinde sahip olmak,
gerekir.
(2) Birinci fıkradaki şartları yerine getiren uzman yardımcısı, yeterlik sınavındaki başarı sıralamasına gore durumuna uygun uzman kadrosuna atanır.
Başarısızlık hali ve başka kadroya nakil
MADDE 20 ? (1) Verilen ek sure icinde tezlerini sunmayan veya ikinci defa hazırladıkları tezleri de kabul edilmeyenler, ikinci yeterlik sınavında da başarı gosteremeyen veya sınav hakkını kullanamayanlar ile suresi icinde yabancı dil yeterliliği şartını yerine getirmeyenler, uzman yardımcısı unvanını kaybederler ve Kurumda durumlarına uygun memur unvanlı kadrolara atanırlar.
DORDUNCU BOLUM
Yetiştirme
Yetiştirme programı
MADDE 21 ? (1) Uzman yardımcıları icin İnsan Kaynakları Dairesi Başkanının başkanlığında, hizmet ici eğitimden sorumlu şube muduru ve uc uzmandan oluşan komisyon tarafından bir yetiştirme planı hazırlanır ve bu plan uzman yardımcılarının atanmalarını takip eden bir ay icerisinde Genel Mudur tarafından onaylanır.
(2) Yetiştirme planı;
a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 55 inci maddesi ve 21/2/1983 tarihli ve 83/6061 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yururluğe konulan Aday Memurların Yetiştirilmelerine İlişkin Genel Yonetmelik hukumlerine uygun olarak ilk uc ay icerisinde temel ve hazırlayıcı eğitim verilmesini,
b) Uzman yardımcısına, yetiştirilmesinin ilk altı ayı icerisinde, atandığı başkanlık dışında, Kurumun ana hizmetlerini yuruten başkanlıklarda toplam bir aydan az olmamak uzere staj yaptırılmasını,
c) Mesleki mevzuat ve bu mevzuatın uygulanmasına ilişkin bilgi ve becerilerin edinilmesini,
c) Yazışma, rapor yazma, bilimsel araştırma ve inceleme tekniklerinin geliştirilmesini,
d) Stratejik yonetim anlayışı konularında gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılmasını,
e) Kurum gorev alanıyla ilgili uzmanlaşma icin gerekli tanım, kavram, yontem ve uygulamalara ilişkin temel bilgiler, kurumsal kultur, mesleki etik ve temsil kabiliyetinin kazandırılmasını
sağlamaya yonelik hazırlanır.
(3) Uzman ve uzman yardımcılarının yetiştirilmesine yonelik olarak ayrıca;
a) Yabancı dil bilgilerinin geliştirilmesine,
b) Kurumun calışma alanı ile ilgili yurtici ya da yurtdışı konferans, seminer, staj, eğitim, inceleme ve araştırmalara katılım yoluyla tecrube kazandırılmasına,
yonelik tedbirler alınır.
Yurt dışı mesleki eğitim
MADDE 22 ? (1) Uzman ve uzman yardımcıları, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve 21/1/1974 tarihli ve 7/7756 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yururluğe konulan Yetiştirilmek Amacıyla Yurtdışına Gonderilecek Devlet Memurları Hakkında Yonetmelik hukumleri cercevesinde araştırma yapmak, mesleki bilgi ve gorgulerini artırmak veya yurt dışındaki universitelerden kabul belgesi almaları şartıyla akademik calışma yapmak uzere yurtdışına gonderilebilirler.
Diğer eğitimler
MADDE 23 ? (1) Kurum, uzman ve uzman yardımcıları icin uygun bulacağı zamanlarda ilgili daire başkanlarının teklifi uzerine veya doğrudan hizmet ici eğitim programları duzenleyebilir.
(2) Kurum, uzman ve uzman yardımcılarına Kurumun gorev alanlarıyla ilgili konularda yuksek lisans ve doktora yapma imkÂnı icin gerekli kolaylığı sağlar.
BEŞİNCİ BOLUM
Gorev, Yetki, Sorumluluk ve Calışma Usulleri
Gorev ve yetki
MADDE 24 ? (1) Uzman ve uzman yardımcıları gorevli bulundukları hizmet birimindeki daire başkanına bağlı olarak;
a) Daire başkanı tarafından birimin gorev alanıyla ilgili verilen gorevleri yerine getirmek,
b) Kurumun gorev alanına ilişkin olarak politika, strateji ve hedeflerin belirlenmesi, mevzuatın geliştirilmesi, uygulamadaki aksaklıkların tespiti ve benzeri amaclarla her turlu araştırma ve incelemeler yaparak onerilerde bulunmak,
c) Kurum hizmetlerinde etkinlik, verimlilik ve performansın artırılması ile norm ve standart birliğinin sağlanmasına yonelik calışmalarda bulunmak, genel uygulama ilkelerinin saptanması ve birimler arası eşgudum sağlanması icin ortak calışma yapmak,
c) Gorevli olduğu konuyla ilgili her turlu bilgi ve veriyi derlemek ve değerlendirmek,
d) Kurumun gorev alanına giren konularda proje onerileri geliştirmek,
e) Gorevlendirildikleri konularda Kurum icinde ya da başka kurumlarda eğitimler vermek,
f) Gorev alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası komisyon, kurs, seminer, toplantı ve calışmaları takip etmek,
g) Gorevli olduğu konularda, Kurum ile diğer kamu kurum ve kuruluşları arasındaki irtibatı sağlamak,
ğ) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri nitelikteki diğer gorevleri yerine getirmek,
ile gorevlidirler.
(2) Daire Başkanı bu gorevleri birden fazla uzman ve/veya uzman yardımcısına birlikte calışmak uzere tevdi edebilir.
Sorumluluk
MADDE 25 ? (1) Uzman ve uzman yardımcıları verilen gorevlerin mevzuata, plan ve programlara uygun olarak yurutulmesinden, bağlı bulundukları daire başkanına karşı sorumludur.
Calışma usulleri
MADDE 26 ? (1) Uzman ve uzman yardımcıları, daire başkanlıkları altında oluşturulan gruplar halinde calıştırılır. Oluşturulan her grup icin Daire Başkanının onerisi ve Genel Mudurun onayı ile koordinasyondan sorumlu bir uzman gorevlendirilir.
(2) Gorevlendirilen uzman; grup uyeleri arasında işbolumu ve işbirliği sağlayarak işlerin duzenli bir şekilde yurutulmesinden, daire başkanınca gruba ya da grup uyelerinden bazılarına verilen gorevlerin suresi icinde ve gereği gibi yerine getirilmesinden sorumludur.
ALTINCI BOLUM
Ceşitli ve Son Hukumler
İtiraz
MADDE 27 ? (1) Giriş sınavı ile tez ve yeterlik sınav sonuclarına yedi gun icinde itiraz edilebilir. İtirazlar, ilgisine gore komisyon veya kurul tarafından yedi gun icerisinde sonuclandırılır.
Kariyer dışı uzman atanamayacağı
MADDE 28 ? (1) Uzman ve uzman yardımcısı kadrolarına, bu Yonetmelik hukumleri dışında atama yapılamaz.
Uzmanlığa yeniden atama
MADDE 29 ? (1) Uzman unvanını kazandıktan sonra ceşitli sebeplerle gorevinden ayrılanlar, talepleri halinde; boş kadro olması, ihtiyac bulunması ve gereken şartları kaybetmemiş olmaları koşuluyla uzman kadrosuna yeniden atanabilirler.
Yururlukten kaldırılan yonetmelik
MADDE 30 ? (1) 4/12/2005 tarihli ve 26013 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Turkiye İş Kurumu İstihdam ve Meslek Uzmanlığı ile Uzman Yardımcılığı Atama, Gorev ve Calışma Yonetmeliği yururlukten kaldırılmıştır.
Mevcut uzman yardımcıları
GECİCİ MADDE 1 ? (1) Bu Yonetmeliğin yayımı tarihinde uzman ve uzman yardımcısı olarak gorevde bulunanların kazanılmış hakları saklıdır.
(2) 2/11/2011 tarihinde Kurumda uzman yardımcısı kadrosunda bulunanların tezleri, yeterlik sınavları ve uzmanlık kadrolarına atanmaları, Turkiye İş Kurumu İstihdam ve Meslek Uzmanlığı ile Uzman Yardımcılığı Atama, Gorev ve Calışma Yonetmeliği hukumlerine gore sonuclandırılır.
Yururluk
MADDE 31 ? (1) Bu Yonetmelik yayımı tarihinde yururluğe girer.
Yurutme
MADDE 32 ? (1) Bu Yonetmelik hukumlerini Turkiye İş Kurumu Genel Muduru yurutur.