Milli Guvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Uzmanlığı Yonetmeliği
26 Nisan 2013 CUMA
Resmî Gazete
Sayı : 28629
YONETMELİK
Milli Guvenlik Kurulu Genel Sekreterliğinden:
MİLLİ GUVENLİK KURULU GENEL SEKRETERLİĞİ
BİRİNCİ BOLUM
Amac, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amac ve kapsam

MADDE 1 – (1) Bu Yonetmeliğin amacı; Milli Guvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Uzman Yardımcılarının mesleğe alınmaları, yetiştirilmeleri, Milli Guvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Uzmanlığına atanmaları ile Milli Guvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Uzman Yardımcıları ve Milli Guvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Uzmanlarının gorev ve sorumluluklarını duzenlemektir.
(2) Bu Yonetmelik hukumleri, Milli Guvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Uzmanları ve Uzman Yardımcıları ile Uzman Yardımcılığı Giriş Sınavına katılacak adaylar hakkında uygulanır.
Dayanak
MADDE 2 – (1) Bu Yonetmelik, 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ek 41 inci maddesi ile 29/12/2003 tarihli ve 2003/6688 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yururluğe konulan Milli Guvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Yonetmeliğine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar

MADDE 3 – (1) Bu Yonetmelikte gecen;
a) Birim amiri: Milli Guvenlik Kurulu Genel Sekreterliğindeki Daire Başkanı ve ustu yoneticiler ile I. Hukuk Muşaviri ve Grup Başkanlarını,
b) Genel Sekreter: Milli Guvenlik Kurulu Genel Sekreterini,
c) Genel Sekreterlik: Milli Guvenlik Kurulu Genel Sekreterliğini,
c) Genel Sekreter Yardımcısı: Milli Guvenlik Kurulu Genel Sekreter Yardımcısını,

d) Giriş Sınavı: Milli Guvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Uzman Yardımcılığı icin yapılan yazılı ve sozlu sınavı veya yalnızca sozlu sınavı,
e) Giriş Sınavı Kurulu: Milli Guvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Uzman Yardımcılığı giriş sınavı kurulunu,
f) Hizmet suresi: Aylıksız izinli olarak gecen sureler ile toplamı uc ayı gecen hastalık ve refakat izinleri haric olmak uzere Milli Guvenlik Kurulu Genel Sekreterliğinde calışılan sureyi,
g) Merkezi Sınav: Kamu Personel Secme Sınavını,
ğ) Tez: Milli Guvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Uzman Yardımcılarının hazırlayacakları uzmanlık tezlerini,
h) Tez ve Yeterlik Sınav Kurulu: Uzmanlık tez konularını ve tez danışmanlarını belirleyen, tezleri değerlendiren ve yeterlik sınavını yapan kurulu,
ı) Uzman Yardımcısı: Milli Guvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Uzman Yardımcısını,
i) Uzman: Milli Guvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Uzmanını,
j) YDS: Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavını,
k) Yeterlik Sınavı: Milli Guvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Uzmanlığı yeterlik sınavını,
ifade eder.
İKİNCİ BOLUM
Uzman Yardımcılığına Giriş, Sınavlar, Atanma ve Eğitime İlişkin Esaslar
Uzman yardımcılığı ve giriş sınavı
MADDE 4 – (1) Uzmanlık mesleğine, giriş sınavıyla uzman yardımcısı olarak girilir. Uzman yardımcısı kadrosuna atanabilmek icin giriş sınavında başarılı olmak şarttır.
(2) Giriş sınavı, kadro ve ihtiyac durumuna gore Genel Sekreterlik tarafından uygun gorulen zamanlarda acılır.
(3) Giriş sınavı, yazılı ve sozlu olarak iki aşamalı veya yalnızca sozlu olarak tek aşamalı yapılır.
Giriş sınavı duyurusu
MADDE 5 – (1) Giriş sınavına katılma şartları, sınavın yapılış şekli, yeri, zamanı, iceriği ve değerlendirme yontemi, oğrenim dalları, atama yapılacak kadro sayısı, sınıfı ve derecesi, merkezi sınav puan turleri ve asgari puanlar, sınava cağrılacak aday sayısı, son başvuru tarihi, başvuru yeri, başvuru şekli ve başvuruda istenecek belge ve beyanlar ile diğer hususlar son başvuru tarihinden en az otuz gun once Resmî Gazete'de ve Turkiye genelinde yayımlanan tirajıen yuksek ilk beş gazetenin en az birinde ve Genel Sekreterliğin internet adresinde ilan edilir.
Giriş sınavına katılma şartları
MADDE 6 –(1) Giriş sınavına katılabilmek icin;
a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde belirtilen şartları taşımak,
b) En az dort yıllık lisans eğitimi veren hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadî ve idarî bilimler fakultelerinden veya Genel Sekreterlikce yurutulen hizmetlerin gerektirdiği en az dort yıllık lisans eğitimi veren yuksekoğretim kurumları ile bunlara denkliği Yuksekoğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurticindeki veya yurtdışındaki oğretim kurumlarından mezun olmak,
c) Giriş sınavının yapılacağı tarihte otuzbeş yaşını doldurmamış olmak,
c) Giriş sınavının son başvuru tarihi itibarıyla, gecerliliği bulunan merkezi sınavdan başvuru ilÂnında belirtilen puan turu veya puan turlerinden asgari puanı almış olmak,
şartlarıaranır.
Başvuruda istenen belgeler ve başvuru şekli
MADDE 7 –(1) Giriş sınavına katılmak isteyen adaylardan;
a) Başvuru Formu,
b) Merkezi sınav sonuc belgesinin aslı, fotokopisi veya bilgisayar cıktısı,
c) Diploma veya mezuniyet belgesinin ya da yabancı universitelerden mezun olunması hÂlinde Yuksekoğretim Kurulu onaylı denklik belgesinin aslı veya Genel Sekreterlikce onaylı sureti,
c) T.C. Kimlik numarası beyanı,
d) İki adet vesikalık fotoğraf,
istenir.
(2) Adaylardan istenen belgelerin Genel Sekreterliğe giriş sınavı duyurusunda belirtilen tarih ve saatte, elden veya posta yoluyla ya da giriş sınavı duyurusunda belirtildiği takdirde elektronik ortamda teslim edilmesi gerekir. Postadaki gecikmeler ve ilÂnda belirtilen sure icerisinde yapılmayan başvurular dikkate alınmaz.
Başvuruların incelenmesi ve giriş sınavına kabul
MADDE 8 – (1) Personel ve İdari İşler Dairesi Başkanlığı, suresinde yapılan başvuruları inceleyerek adaylarda aranan şartların mevcut olup olmadığını tespit eder ve giriş sınavına katılabileceklerin isimlerini Genel Sekreterlik resmi internet adresinde ilan eder.
(2) Giriş sınavının yazılı ve sozlu sınavdan oluşması halinde, merkezi sınav puanı en yuksek olan adaydan başlamak uzere yapılan sıralama sonucunda atama yapılacak kadro sayısının yirmi katını gecmemek uzere, sınav ilanında belirtilen sayıda aday (son sıradaki aday ile eşit puan alan adaylar dahil) yazılı sınava cağrılır.
(3) Giriş sınavının sadece sozlu sınavdan oluşması halinde, merkezi sınav puanı en yuksek olan adaydan başlamak uzere yapılan sıralama sonucunda atama yapılacak kadro sayısının dort katını gecmemek uzere, sınav ilanında belirtilen sayıda aday (son sıradaki aday ile eşit puan alan adaylar dahil) sozlu sınava cağrılır.
(4) Giriş sınavına katılma hakkı kazanan adaylara fotoğraflı sınav giriş belgesi verilir. Sınav giriş belgesinde kimlik bilgileri, sınav yeri ve tarihi yer alır. Sınav giriş belgesi olmayan adaylar sınava katılamazlar.
(5) Giriş sınavına katılmaya hak kazananlardan gerceğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin sınavları gecersiz sayılır ve atamaları yapılmaz. Bunların atamaları yapılmış olsa dahi iptal edilir. Bunlar hicbir hak talep edemezler.
Giriş sınavı kurulu
MADDE 9 – (1) Giriş Sınavı Kurulu, Genel Sekreter veya Genel Sekreter tarafından gorevlendirilecek bir Genel Sekreter Yardımcısı başkanlığında, Genel Sekreterce tespit edilecek birim amirleri ile Personel ve İdari İşler Dairesi Başkanından oluşur. Ayrıca uc yedek uye belirlenir. Asıl uyelerin herhangi bir nedenle Kurula katılamamaları hÂlinde, yedek uyeler tespit sırasına gore Kurula katılırlar.
(2) Sınav kurulu başkan ve uyeleri; boşanmış olsalar dahi eşlerinin, ucuncu dereceye kadar (bu derece dahil) kan ve ikinci dereceye kadar (bu derece dahil) kayın hısımlarının veya evlatlıklarının katıldığı sınavda gorev alamazlar.
Yazılı sınav konuları ve sınavın yapılış şekli
MADDE 10 – (1) Yazılı sınav konuları; mezun olunan bolumlerin mufredatı dikkate alınarak belirlenen alan bilgisi ve Genel Sekreterliğin gorev alanına giren temel konular olmak uzere, iki bolumden oluşur.
(2) Yazılı sınav konularının alt başlıkları ve yazılı sınav sorularının konu grupları bakımından hangi ağırlıkta değerlendirmeye tÂbi tutulacağına sınav duyurusunda yer verilir.
(3) Sınav soruları, klasik veya test usulune gore komisyon tarafından hazırlanır. Sınav sorularının hazırlanması ve cevaplarının değerlendirilmesi icin gerektiğinde konusunda uzman kamu gorevlilerinden yararlanılabilir.
(4) Yazılı sınav, Personel ve İdari İşler Dairesi Başkanlığı tarafından Kurulun gozetim ve denetimi altında yapılır.
(5) Sınavda kopya cekenler, cekmeye teşebbus edenler veya kopya cektiği tespit edilenler hakkında tutanak duzenlenerek sınavları gecersiz sayılır.
(6) Yazılı sınav; Olcme, Secme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığına, Millî Eğitim Bakanlığına, yuksekoğretim kurumlarına veya bu konuda uzmanlaşmış diğer kamu kurum ve kuruluşlarına da yaptırılabilir. Bu durumda yazılı sınava ilişkin hususlar, Genel Sekreterlik ve ilgili kuruluş arasında protokol ile belirlenir.
Yazılı sınavın değerlendirilmesi ve sozlu sınava cağırma
MADDE 11 – (1) Yazılı sınav, yuz tam puan uzerinden değerlendirilir, en yuksek puandan başlamak uzere sıralama yapılarak tutanağa bağlanır ve imzalanır.
(2) Yazılı sınavda başarılı sayılmak icin en az yetmiş puan almak gerekir.
(3) Yazılı sınavda başarılı olanlardan en yuksek puan alan adaydan başlanarak, atama yapılacak kadro sayısının dort katını gecmemek uzere, duyuruda belirtilen sayıda aday (son sıradaki adayla aynı puanı alan adaylar dahil) sozlu sınava cağrılır.
(4) Yazılı sınav sonucları, Genel Sekreterliğin resmi internet adresinde duyurulur. Ayrıca, sozlu sınava katılmaya hak kazananlara, sozlu sınavın yeri, gunu ve saatine ilişkin bilgileri iceren tebligat yapılır.
Sozlu sınav
MADDE 12 – (1) Yazılı sınavdan sonra veya doğrudan yapılan sozlu sınavda adaylar;
a) 10 uncu maddenin birinci fıkrasında belirtilen sınav konularına ilişkin bilgi duzeyi,
b) Bir konuyu kavrayıp ozetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gucu,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
c) Ozguveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel yetenek ve genel kulturu,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere acıklığı,
yonlerinden ayrı ayrı puan verilmek suretiyle değerlendirilir.
(2) Adaylar, Sınav Kurulu tarafından birinci fıkranın (a) bendi icin elli puan, diğer bentlerinde yazılı ozelliklerin her biri icin ise onar puan uzerinden değerlendirilir ve verilen puanlar ayrı ayrı tutanağa gecirilir. Bunun dışında sozlu sınav ile ilgili herhangi bir kayıt sistemi kullanılmaz.
(3) Sozlu giriş sınavında başarılı sayılabilmek icin sınav kurulu başkan ve uyelerin yuz tam puan uzerinden verdikleri notların aritmetik ortalamasının en az yetmiş olması şarttır. Sozlu giriş sınav sonucu en yuksek puan alandan başlamak uzere sıraya konularak başarı listesi hazırlanır ve bu liste Kurul tarafından imzalanarak Personel ve İdari İşler Dairesi Başkanlığına teslim edilir.
Giriş sınavının değerlendirilmesi ve sonuclarının duyurulması
MADDE 13 – (1) Giriş sınavı puanı; yazılı sınav yapılması halinde yazılı ve sozlu sınav sonucunda alınan notların aritmetik ortalaması alınmak, yazılı sınav yapılmadığı takdirde sozlu sınav puanı esas alınmak suretiyle belirlenir.
(2) Adaylar, başarı sırası en yuksek adaydan başlanarak sıralamaya konulur ve başarı sırasına gore atama yapılacak kadro sayısı kadar aday asıl, giriş sınavında başarılı olmak şartıyla atama yapılacak kadro sayısının yarısını gecmemek uzere, Sınav Kurulunca belirlenecek sayıda aday ise yedek olarak tespit edilir.
(3) Adayların giriş sınavı puanlarının aynı olması halinde sırasıyla, sozlu sınav puanı ve merkezi sınav puanı yuksek olana oncelik tanınır.
(4) İhtiyac duyulan oğrenim dallarına gore ayrı ayrı kontenjan belirlenmiş ise bu husus goz onunde bulundurulmak suretiyle asıl ve yedek listeler oluşturulur.
(5) Giriş sınavında yetmiş ve uzerinde puan almış olmak, asıl listelere giremeyen adaylar icin muktesep hak veya daha sonraki giriş sınavları icin herhangi bir oncelik hakkı teşkil etmez.
(6) Giriş sınavı sonucları, Genel Sekreterliğin internet adresinde ilan edilir. Ayrıca, asıl ve yedek listelerde yer alan adaylara tebligat yapılır.
Uzman yardımcılığına atama
MADDE 14 – (1) Giriş sınavını asıl olarak kazananların, tebligatta belirtilen sure icinde, aşağıdaki belgelerle birlikte yazılı olarak yapacakları başvuru uzerine durumlarına uygun uzman yardımcısı kadrolarına atamaları yapılır.
a) Adli sicil kaydına dair yazılı beyanı,
b) Gorevini devamlı yapmaya engel olabilecek akıl hastalığı olmadığına dair yazılı beyanı,
c) Erkek adaylar icin askerlik durumuna dair yazılı beyanı,
c) Mal bildirimi,
d) 4 adet vesikalık fotoğraf.
(2) Suresi icinde gecerli bir mazereti olmaksızın muracaat etmeyen adayların atama işlemleri yapılmaz.
(3) Giriş sınavında başarılı olup ataması yapılmayanlardan veya ataması yapılıp da herhangi bir sebeple gorevden ayrılanlardan boşalan kadrolara, izleyen giriş sınavına kadar ve herhalukarda sınav sonuclarının ilanından itibaren bir yıl icinde, giriş sınavı başarı sıralamasına gore yedek listeden atama yapılabilir.
Sınav belgelerinin saklanması
MADDE 15 – (1) Uzman yardımcısı kadrolarına atananların sınavla ilgili belgeleri ozluk dosyalarında saklanır. Atanamayanların başvuru belgeleri ise giriş sınavı sonuclarının ilanını izleyen iki ay icinde talepleri halinde ilgililere elden iade edilir.
UCUNCU BOLUM
Uzman Yardımcılığı Donemi, Calışma Duzeni ve Uzman Yardımcılarının Yetiştirilmesi
Uzman yardımcılığı suresi
MADDE 16 – (1) Uzman yardımcılığı suresi en az uc yıldır.
Uzman yardımcılarının yetiştirilmeleri
MADDE 17 – (1) Uzman yardımcıları, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 21/2/1983 tarihli ve 83/6061 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yururluğe konulan Aday Memurların Yetiştirilmelerine İlişkin Genel Yonetmelik hukumleri cercevesinde eğitime ve staja tabi tutulurlar.
(2) Uzman yardımcılarının yetiştirilmesi icin Personel ve İdari İşler Dairesi Başkanlığınca diğer birimlerin goruşleri de alınmak suretiyle, uc yıllık bir sureyi kapsayan ozel calışma ve yetiştirme planı hazırlanır ve uygulanır.
(3) Calışma ve yetiştirme planı;
a) Uzman yardımcılarına, Genel Sekreterliğin gorev alanında uzmanlaşabilmeleri icin gerekli tanım, kavram, yontem ve uygulamalara ilişkin asgari temel bilgilerin ve kurumsal kulturun kazandırılmasını,
b) Mesleki mevzuat ve bu mevzuatın uygulanmasına ilişkin bilgi ve becerilerin edinilmesini, bunun icin uzman yardımcılarının birimler arasında rotasyona tabi tutulmasını,
c) Yazışma, rapor yazma, inceleme, araştırma ve denetim teknikleri konularında gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılmasını,
c) Bilimsel calışma ve araştırma alışkanlığının kazandırılmasını,
d) Bilgisayar ve teknoloji kullanım becerilerinin geliştirilmesini,
e) Uzmanlık mesleğinin gerektirdiği davranış ve yetkinliklerin kazandırılmasını,
f) Yabancı dil bilgilerinin geliştirilmesini,
g) Yurtici veya yurtdışında gorevleri ile ilgili konferans, seminer ve benzeri programlara katılım sağlanarak deneyim kazandırılmasını,
ğ) Kamu kurum ve kuruluşlarında gorevlendirilerek mesleki bilgilerinin artırılması ile uygulama yeteneği kazandırılmasını,
sağlamaya yonelik programları kapsar.
(4) Genel Sekreterlik, Genel Sekreterliğin calışmaları ve butce imkanları doğrultusunda uzman yardımcılarının yetiştirilmesine ilişkin bu Yonetmelikte bahsi gecen eğitim, staj ve diğer programların sıra ve surelerini değiştirmeye yetkilidir.
DORDUNCU BOLUM
Uzmanlık Tezi
Tez ve yeterlik sınav kurulu
MADDE 18 – (1) Uzmanlık tezlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi, yeterlik sınavının yapılması ile sonuclarının acıklanması ve itirazların incelenerek karara bağlanması Tez ve Yeterlik Sınav Kurulu tarafından yapılır.
(2) Genel Sekreter tarafından gorevlendirilecek bir Genel Sekreter Yardımcısı başkanlığında, Genel Sekreter tarafından tespit edilecek birim amirlerinden beş kişilik Tez ve Yeterlik Sınav Kurulu oluşturulur. Ayrıca uc yedek uye belirlenir.
(3) Genel Sekreterlikce luzum gorulmesi halinde, oğretim uyeleri ile Genel Sekreterlikten veya diğer kamu idarelerinden konusunda uzman kişiler kurul uyesi olarak gorevlendirilebilirler. Ancak bu şekilde gorevlendirilecek uye sayısı ikiyi gecemez.
Tez konusu ve tez danışmanının belirlenmesi
MADDE 19 – (1) Uzman yardımcıları, Genel Sekreterliğin gorev alanı ile ilgili konularda uzmanlık tezi hazırlar. Tez ve Yeterlik Sınav Kurulu, tez konularının Genel Sekreterliğin ihtiyaclarına gore belirlenebilmesi amacıyla tez yazılabilecek alanların listesini oluşturur ve duyurur.
(2) Uzman yardımcısı, tez listesinden calışma alanıyla ilgili uc adet tez konusu secer. Tez ve Yeterlik Sınav Kurulu bu konular arasından birini secerek onbeş gun icerisinde uzman yardımcısına tebliğ eder.
(3) Tez ve Yeterlik Sınav Kurulunca tez konusu kesinleşen uzman yardımcısına bir tez danışmanı belirlenir. Tez danışmanı, uzmanlar, oğretim uyeleri ile Genel Sekreterlik veya diğer kamu kurum ve kuruluşlarında gorev yapanlardan lisansustu programlarda akademik calışma yapmış, konusunda uzman kamu gorevlileri arasından belirlenir.
(4) Uzman yardımcıları tezlerini danışmanları rehberliğinde hazırlarlar. Uzmanlık tezinin, başka bir kurum ve kuruluşta uzmanlık, yuksek lisans, doktora tezi veya başka bir ad altında icerik ve sonucları acısından benzer şekilde incelenip savunulmamış olması, uzman yardımcısının kendi goruş ve değerlendirmeleri ile onerilerini icermesi ve bilimsel calışma etiğine uygun olması gerekir. Aksi durumun tespiti halinde, tez başarısız sayılır.
(5) Uzman yardımcısının tezini hazırlayabilmesi maksadıyla Genel Sekreterlikce gereken imkÂn ve kolaylıklar sağlanır.
Tezin teslimi
MADDE 20 – (1) Uzman yardımcısı, tez konusunun tebliğ tarihinden itibaren en gec bir yıl icerisinde, hazırladığı tezini ilgili birim amirinin aracılığıyla Personel ve İdari İşler Dairesi Başkanlığına teslim eder.
(2) Gecerli bir mazereti olmaksızın suresi icinde tezini teslim etmeyen uzman yardımcılarına, bir defaya mahsus olmak uzere altı ayı aşmamak uzere ek sure verilir. Verilen ilave sure icinde de tezlerini sunmayanlar hakkında 24 uncu madde hukumleri uygulanır.
Tezin değerlendirilmesi
MADDE 21 – (1) Uzmanlık tezleri, Personel ve İdari İşler Dairesi Başkanlığınca, değerlendirilmek uzere Tez ve Yeterlik Sınav Kurulu uyelerine gonderilir. Uyeler, tezleri en gec iki ay icerisinde inceler.
(2) Personel ve İdari İşler Dairesi tarafından Genel Sekreter onayı ile tespit edilen tarihte, uzman yardımcısı Kurul huzurunda tezini sozlu olarak savunur.
(3) Kurul sozlu savunmayı da goz onune alarak tezi yeterli veya yetersiz şeklinde değerlendirir. Oylar yeterli veya yetersiz şeklinde kullanılır.
(4) Tezin başarısız kabul edilmesi halinde kurul tarafından her bir uyenin vermiş olduğu puanları ve tezin başarısız sayılma gerekcelerini iceren bir değerlendirme raporu hazırlanır.
(5) Tezi başarısız bulunan uzman yardımcılarına, değerlendirme raporunda yer verilen hususlara uygun olarak yeni bir tez hazırlamaları icin Kurul kararıyla altı ayı aşmamak uzere ilave sure verilir. İkinci defa da tezi başarısız bulunanlar hakkında 24 uncu madde hukumleri uygulanır.
BEŞİNCİ BOLUM
Yeterlik Sınavı ve Uzmanlığa Atanma
Yeterlik sınavı
MADDE 22 – (1) Yeterlik sınavı ile uzman yardımcılarının gorev ve yetki alanlarını ilgilendiren mevzuat ve uygulamalar ile mesleğin gerektirdiği bilgi ve nitelikleri kazanıp kazanmadıkları olculur.
(2) Uzman yardımcısının yeterlik sınavına girebilmesi icin;
a) Genel Sekreterlikte uzman yardımcısı olarak en az uc yıl hizmet suresinin bulunması,
b) Uzmanlık tezinin başarılı kabul edilmesi,
şartları aranır.
(3) Yeterlik sınavı, Tez ve Yeterlik Sınav Kurulu tarafından uygun gorulen yer ve tarihte sozlu olarak yapılır.
(4) Yeterlik sınavı, Genel Sekreterliğin gorev alanına giren ve sınavdan en az altı ay once ilÂn edilen konulardan yapılır.
(5) Yeterlik sınav soruları, klasik ve/veya test usulune gore kurul tarafından hazırlanır.
(6) Yeterlik sınavında başarılı sayılmak icin yuz tam puan uzerinden en az yetmiş puan almak gerekir.
(7) Yeterlik sınavında başarılı olamayan veya sınava girmeye hak kazandığı halde gecerli mazereti olmaksızın sınav hakkını kullanmayanlara, bir yıl icinde ikinci kez sınav hakkı verilir. Yeterlik sınavında ikinci defa başarısız olan veya gecerli bir mazereti olmaksızın ikinci sınav hakkını kullanmayanlar hakkında 24 uncu madde hukumleri uygulanır.
Uzmanlığa atanma
MADDE 23 – (1) Uzman yardımcısının uzman olarak atanabilmesi icin;
a) Yeterlik sınavında başarılı olması,
b) Uzman yardımcılığı donemi icinde alınmış olmak kaydıyla YDS'den asgari (C) duzeyinde veya dil yeterliği bakımından buna denkliği kabul edilen ve uluslararası gecerliliği bulunan başka bir belgenin, yeterlik sınavı tarihinden itibaren en gec iki yıl icerisinde ibraz edilmesi,
şartlarıaranır.
Meslekten cıkarılma
MADDE 24 – (1) Verilen ek sure icinde tezlerini sunmayan veya ikinci defa hazırladıkları tezleri de kabul edilmeyenler, ikinci yeterlik sınavında da başarı gosteremeyen veya sınav hakkını kullanmayanlar ile suresi icinde yabancı dil yeterliliği şartını yerine getirmeyenler, uzman yardımcısı unvanını kaybederler ve Genel Sekreterlikte durumlarına uygun memur unvanlı kadrolara atanırlar.
ALTINCI BOLUM
Gorev, Yetki ve Sorumluluk
Uzmanların gorev ve yetkileri
MADDE 25 – (1) Uzmanların gorev ve yetkileri şunlardır:
a) Genel Sekreterlik faaliyetlerinin etkin, duzenli, ekonomik ve suratli şekilde yurutulebilmesi icin; gerekli inceleme ve araştırmalarda bulunmak, bilgi, belge ve dokumanları sağlamak ve Genel Sekreterlikce yurutulen calışmaların gerektirdiği uzmanlık hizmetlerini yapmak,
b) Biriminin gorev alanına giren konularda yurutulen calışmaların gerektirdiği hizmetleri yapmak,
c) Mesleki mevzuat ve yayınları takip etmek, gerektiğinde bunlara ilişkin ozet ve eleştirileri kapsayan rapor hazırlamak,
c) Genel Sekreterliğin calışma alanı ile ilgili olarak yurtici ve yurtdışında konferans, seminer ve eğitim programlarına katılmak,
d) Uzman yardımcılarının yetiştirilmesine, bilgi ve tecrubelerinin geliştirilmesine yardımcı olmak,
e) Genel Sekreterlikce verilecek benzeri nitelikteki gorevler ile mevzuatta ongorulen diğer gorevleri yapmak.
Uzman yardımcılarının gorev ve yetkileri
MADDE 26 – (1) Uzman yardımcılarının gorev ve yetkileri şunlardır:
a) Biriminin gorev alanına giren konularda yurutulen calışmaların gerektirdiği hizmetleri yapmak,
b) Uzmanlarca yapılacak inceleme ve araştırmalara katılmak, gerektiğinde tek başına araştırma ve inceleme yapmak,
c) Mesleki mevzuat ve yayınları takip etmek, gerektiğinde bunlara ilişkin ozet ve eleştirileri kapsayan rapor hazırlamak,
c) Başkanlığın calışma alanı ile ilgili olarak konferans, seminer ve eğitim programlarına katılmak,
d) Amirleri veya amirleri tarafından belirlenen uzmanlarca verilecek benzeri nitelikteki gorevleri yapmak.
Uzman ve uzman yardımcılarının sorumlulukları
MADDE 27 – (1) Uzman ve uzman yardımcıları, uzmanlık gerektiren calışmaların ve gorevlerin Genel Sekreterin talimatları doğrultusunda mevzuata, plan ve programlara uygun olarak, suresinde ve eksiksiz yerine getirilmesinden, hizmetlerin adil, verimli ve etkin sunulmasından Genel Sekretere ve bağlı bulundukları birim amirlerine karşı sorumludurlar.
(2) Uzman ve uzman yardımcıları, uzmanlık mesleğinin gerektirdiği itibar ve guven duygusunu sarsacak ve etik ilkelere aykırı duşecek nitelikte davranışlarda bulunamazlar.
YEDİNCİ BOLUM
Ceşitli ve Son Hukumler
Hizmet ici eğitim
MADDE 28 –(1) Genel Sekreterlik, uzman ve uzman yardımcıları icin uygun bulacağı zamanlarda hizmet ici eğitim programları duzenleyebilir.
(2) Eğitimler Genel Sekreterlik personeli tarafından verilebileceği gibi ihtiyac duyulması halinde konusunda uzman kişilerden de faydalanılabilir. Eğitimler, Genel Sekreterlikce gerek gorulmesi halinde hizmet satın alınması yoluyla da yaptırılabilir.
Yurtdışında eğitim
MADDE 29 – (1) Uzman ve uzman yardımcıları, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve 21/1/1974 tarihli ve 7/7756 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yururluğe konulan Yetiştirilmek Amacıyla Yurt Dışına Gonderilecek Devlet Memurları Hakkında Yonetmelik cercevesinde yurt dışına gonderilebilirler.
İtiraz
MADDE 30 – (1) Giriş sınavı ile tez ve yeterlik sınav sonuclarına yedi gun icinde gerekceleriyle birlikte itiraz edilebilir. İtirazlar, ilgili kurul tarafından yedi gun icerisinde, yazılı sınavın diğer kamu kurumlarına yaptırılması halinde ise ilgili kurum tarafından onbeşgun icerisinde sonuclandırılır.
Sekretarya hizmetleri
MADDE 31 – (1) Giriş sınavı, tez ve yeterlik sınavına ilişkin hizmetler ile kurulların sekretarya hizmetleri Personel ve İdari İşler Dairesi Başkanlığınca yurutulur.
Uzmanlığa yeniden atanma
MADDE 32 – (1) Uzman unvanını kazandıktan sonra herhangi bir sebeple Genel Sekreterlikteki gorevinden ayrılanlardan yeniden atanmak isteyenler, Genel Sekreterlikce uygun gorulmesi halinde, boş kadro ve ihtiyac durumuna gore durumlarına uygun uzman kadrolarına atanabilirler.
Hukum bulunmayan haller
MADDE 33 – (1) Bu Yonetmelikte hukum bulunmayan hallerde, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 2945 sayılı Milli Guvenlik Kurulu ve Milli Guvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Kanunu, 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yururluğe konulan Kamu Gorevlerine İlk Defa Atanacaklar İcin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yonetmelik ile diğer ilgili mevzuat hukumleri uygulanır.
Yururluk
MADDE 34 – (1) Bu Yonetmelik yayımı tarihinde yururluğe girer.
Yurutme
MADDE 35 – (1) Bu Yonetmelik hukumlerini Milli Guvenlik Kurulu Genel Sekreteri yurutur.