
8 Mayıs 2013 CARŞAMBA
Resmî Gazete
Sayı : 28641
YONETMELİK
Turkiye Atom Enerjisi Kurumundan:
ATOM ENERJİSİ UZMANLIĞI YONETMELİĞİ
BİRİNCİ BOLUM
Amac, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amac
MADDE 1 – (1) Bu Yonetmeliğin amacı, atom enerjisi uzman ve uzman yardımcılarının mesleğe alınmaları, yetiştirilmeleri, yeterlik sınavları, atanmaları, gorev ve sorumlulukları ile calışma usul ve esaslarını duzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yonetmelik, Turkiye Atom Enerjisi Kurumunda istihdam edilecek atom enerjisi uzmanları ve atom enerjisi uzman yardımcılarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yonetmelik, 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ek 41 inci maddesi ile 5/12/2012 tarihli ve 2012/3784 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yururluğe konulan 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun Gecici 39 uncu Maddesiyle İhdas Edilen Uzman ve Uzman Yardımcısı Kadrolarının Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Tahsis Edilmesi Hakkında Karara dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar ve kısaltmalar
MADDE 4 – (1) Bu Yonetmelikte gecen;
a) Başkan: Turkiye Atom Enerjisi Kurumu Başkanını,
b) Birim: Kurum merkez teşkilatındaki hizmet birimlerini,
c) İMİD: İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığını,
c) Komisyon: Yarışma Sınavı Komisyonunu,
d) KPSS: Kamu Personel Secme Sınavını,
e) Kurum: Turkiye Atom Enerjisi Kurumunu,
f) SGM: Strateji Geliştirme Mudurluğunu,
g) Tez jurisi: Uzman yardımcılarının uzmanlık tezini değerlendiren juriyi,
ğ) Uzman: Atom enerjisi uzmanını,
h) Uzman Yardımcısı: Atom enerjisi uzman yardımcısını,
ı) Yarışma sınavı: Atom enerjisi uzman yardımcısı kadrolarına atanacakların secimi icin yapılacak yazılı ve sozlu sınavı,
i) YDS: Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavını,
j) Yeterlik sınavı: Atom enerjisi uzmanı kadrolarına atanacaklar icin yapılacak sınavı,
k) Yeterlik sınavı kurulu: Yeterlik sınavını yapan kurulu,
ifade eder.
İKİNCİ BOLUM
Yarışma Sınavı ve Uzman Yardımcısı Kadrolarına Atama
Uzman yardımcılığı sınavı başvuru şartları
MADDE 5 – (1) Uzman yardımcıları mesleğe ozel yarışma sınavı ile alınır.
(2) Yarışma sınavına katılacaklarda aşağıdaki şartlar aranır:
a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinde yer alan genel şartları taşımak,
b) Son başvuru tarihi itibarıyla gecerlik suresi dolmamış KPSS'den, yarışma sınavı duyurusunda belirtilen puan turlerine gore asgari puanı almış olmak,
c) Sınav duyurusunda belirtilen dil veya dillerden; YDS'den en az (C) seviyesinde veya dil yeterliliği bakımından buna denkliği kabul edilen ve uluslararası gecerliliği bulunan belgeye sahip olmak ya da KPSS yabancı dil bolumu sorularının % 70'ine doğru cevap vermiş olmak,
c) Aşağıdaki fakultelerden en az dort yıllık lisans eğitimi veren;
1) Muhendislik, fen ve fen-edebiyat fakultelerinden,
2) Hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler, eğitim ve tıp fakultelerinden,
ya da bunlara denkliği Yuksekoğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt icindeki veya yurt dışındaki yuksekoğretim kurumlarından mezun olmak.
d) Sınavın yapıldığı tarihte otuz beş yaşını doldurmamış olmak.
(3) Kurum ikinci fıkranın (c) bendinde sayılan alanlardan olmak kaydıyla oğrenim dallarına gore kontenjan belirleyebilir.
Yarışma sınavı
MADDE 6 – (1) Yarışma sınavı, yazılı ve sozlu sınavdan oluşur.
(2) Yarışma sınavları, kadro ve ihtiyac durumuna gore Kurum tarafından uygun gorulecek zamanlarda ve oğrenim dallarında yapılır.
(3) Yarışma sınavı, yarışma sınavı komisyonu tarafından yapılır. Yazılı sınav klasik ve/veya test usulunde yapılabilir. Yazılı sınav Kurum tarafından yapılabileceği gibi başka kamu kurum ve kuruluşları ile universitelere de yaptırılabilir. Kamu kurum ve kuruluşları ile universitelere yaptırılması halinde sınav kapsamı ilgili kurum ile yapılacak protokolle belirlenir.
(4) Yazılı sınava, atama yapılacak kadro sayısının en cok yirmi katı kadar adayın başvurusu kabul edilir. Son sıradaki aday ile eşit puana sahip adaylar da sınava cağrılır.
Yarışma sınavı duyurusu
MADDE 7 – (1) Yarışma sınavına katılma şartları, atama yapılacak kadroların sayısı, sınıfı ve derecesi, KPSS puan turu ya da turleri, puan sıralamasına gore cağrılacak aday sayısı, oğrenim alanları, sınavın şekli, iceriği ve değerlendirme yontemi, başvuru tarihleri ve yeri, sınav tarihi ve yeri ile diğer hususlar sınava başvuru icin ongorulen son başvuru tarihinden en az 30 gun once Resmî Gazete'de ve Kurumun internet sitesi ile Turkiye genelinde yayımlanan tirajı en yuksek ilk beş gazetenin en az birinde ilan edilir.
Başvuruda istenecek belgeler ve başvuru şekli
MADDE 8 – (1) Yarışma sınavına katılabilmek icin, ilÂnda belirtilen sure icinde elektronik ortamda doldurulacak EK-1'de yer alan Atom Enerjisi Uzman Yardımcılığı Yarışma Sınavı Başvuru Formu ile birlikte aşağıda yer alan belgelerin sınav ilanında belirtilen tarihe kadar Kuruma elden veya posta yoluyla teslim edilmesi gerekir.
a) KPSS sonuc belgesinin aslı veya fotokopisi ya da bilgisayar cıktısı,
b) Yabancı dil bilgisine ilişkin belgenin aslı veya fotokopisi ya da bilgisayar cıktısı,
c) Yuksekoğrenim diplomasının veya gecici mezuniyet belgesinin aslı veya Kurumca onaylanmış orneği,
c) İki adet vesikalık fotoğraf,
d) Adayın ozgecmişi.
(2) Başvuruya ilişkin iş ve işlemler Kurumca yayınlanacak sınav kılavuzuyla duyurulur. Sınav kılavuzu, yarışma sınavı duyurusu ile aynı tarihte yayımlanır.
Yarışma sınavı komisyonu
MADDE 9 – (1) Yarışma sınavı komisyonu, Başkanın veya gorevlendireceği başkan yardımcısının başkanlığında, İMİD Başkanı ile Başkan tarafından başkan yardımcısı, daire başkanı ve uzmanlar arasından belirlenecek komisyon başkanı dahil beş asıl ve uc yedek uyeden oluşur. Gerek gorulduğunde Başkan tarafından en cok iki uye yuksekoğretim kurumları oğretim uyeleri arasından secilebilir. Asıl uyelerin herhangi bir nedenle Komisyona katılamamaları hÂlinde, yedek uyeler tespit sırasına gore Komisyona katılırlar.
(2) Komisyon uye tam sayısı ile toplanır ve oy cokluğu ile karar alır. Cekimser oy kullanılamaz.
(3) Komisyonun sekretarya hizmetleri İMİD tarafından yurutulur.
(4) Yarışma sınavı komisyonu uyeleri kendilerinin, boşanmış olsalar dahi eşlerinin, ikinci dereceye kadar (bu derece dÂhil) kan ve kayın hısımlarının veya evlatlıklarının katıldığı sınavda gorev alamazlar.
Yazılı sınav
MADDE 10 – (1) Yazılı sınav; genel yetenek ve genel kultur ile mezun olunan bolumlerin mufredatı dikkate alınarak belirlenen alan bilgisi konularından oluşur. Yazılı sınav konularının alt başlıkları sınav duyurusunda belirtilir. Yazılı sınav, test ve/veya klasik usulde duzenlenebilir.
(2) Sınav sorularının yuzde 30'unu genel yetenek ve genel kultur, yuzde 70'ini alan bilgisi oluşturur.
(3) Yazılı sınav 100 tam puan uzerinden değerlendirilir. Yazılı sınavda başarılı sayılmak icin en az 70 puan almak gerekir. Yazılı sınav sonucları sınavın yapıldığı tarihten itibaren en gec otuz gun icerisinde Kurumun internet sitesinde ilÂn edilir.
(4) Yazılı sınavda başarılı olanlardan en yuksek puan alan adaylardan başlanarak, giriş sınavı duyurusunda belirtilen kadro sayısının dort katına kadar aday sozlu sınava cağrılır. Son sıradaki adayla aynı puanı alan adaylar da sozlu sınava cağrılır.
Sozlu sınav
MADDE 11 – (1) Sozlu sınavda adaylar, EK-2'de yer alan Atom Enerjisi Uzman Yardımcılığı Yarışma Sınavı Değerlendirme Formu uzerinden;
a) Sınav konularına ilişkin bilgi duzeyi,
b) Bir konuyu kavrayıp ozetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gucu,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
c) Ozguveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel yetenek ve genel kulturu,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere acıklığı,
yonlerinden değerlendirilir.
(2) Adaylar, yarışma sınavı komisyonu tarafından birinci fıkranın (a) bendi icin 50, diğer bentlerinde yazılı ozelliklerin her biri icin 10 puan uzerinden değerlendirilir. Sozlu sınavda başarılı sayılmak icin alınan puanların aritmetik ortalamasının en az 70 olması şarttır.
(3) Sozlu sınav ile ilgili herhangi bir kayıt sistemi kullanılmaz.
Yarışma sınavının değerlendirilmesi ve ilÂnı
MADDE 12 – (1) Yarışma sınavı sonucu; yazılı ve sozlu sınav puanlarının aritmetik ortalaması alınarak puanı en yuksek adaydan başlanarak atama yapılacak kadro sayısı kadar asıl, asıl aday sayısının yarısı kadar da yedek aday yarışma sınavı komisyonu tarafından belirlenir. Yedek listede yer alan adayların hakları, ilÂn tarihini takip eden altı ay icin gecerlidir ve daha sonraki sınavlar icin muktesep hak veya herhangi bir oncelik teşkil etmez.
(2) Sınav puanlarının eşitliği halinde sırasıyla yazılı sınav puanı, KPSS puanı ve diploma notu yuksek olan aday sıralamada ustte yer alır.
Yarışma sınavı sonuclarına itiraz
MADDE 13 – (1) Sınav sonuclarının ilÂnını takip eden beş iş gunu icinde Komisyona yazılı olarak itiraz edilebilir. İtirazlar Komisyonca en gec on iş gunu icinde karara bağlanır.
Ataması yapılacaklardan istenilecek belgeler
MADDE 14 – (1) Sınavda başarılı olan adaylar;
a) Gorevini devamlı yapmaya engel olabilecek akıl hastalığı olmadığına dair yazılı beyanını,
b) Adli sicil kaydı yazılı beyanını,
c) Erkek adaylar icin askerlik durumuna dair yazılı beyanını,
c) 4 adet vesikalık fotoğrafını,
d) Mal bildirimini,
sınav sonucunun yazılı olarak bildirildiği tarihi takip eden on beş gun icerisinde İMİD'e teslim ederler.
(2) Gerceğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin sınavları gecersiz sayılarak atamaları yapılmaz. Atamaları yapılmış olsa dahi iptal edilir. Bunlar hicbir hak talep edemezler ve haklarında Turk Ceza Kanununun ilgili hukumleri uygulanmak uzere Cumhuriyet Başsavcılığına suc duyurusunda bulunulur.
Uzman yardımcısı kadrolarına atama
MADDE 15 – (1) Yarışma sınavını kazananların durumlarına uygun uzman yardımcısı kadrolarına atamaları yapılır. Suresi icinde belgelerini teslim etmeyenlerin atamaları yapılmaz.
(2) Yarışma sınavında başarılı olanlardan yasal suresi icinde goreve başlamayanlar, ataması yapılıp da herhangi bir sebeple gorevden ayrılanlar ile atama şartlarını taşımadığı anlaşılanların yerlerine yedek adayların ataması puan ustunluğune gore yapılır.
Uzman yardımcılarının eğitimi ve yetiştirilmeleri
MADDE 16 – (1) Uzman yardımcılığı suresi en az uc yıldır.
(2) Uzman yardımcıları 21/2/1983 tarihli ve 83/6061 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yururluğe konulan Aday Memurların Yetiştirilmelerine İlişkin Genel Yonetmelik ile belirtilen esaslar dahilinde eğitim ve staja tabi tutulurlar.
(3) Uzman yardımcısı olarak atananlar, bu kadroda bulundukları surece, uzmanlığın gerektirdiği bilgi, beceri ve etik değerleri kazanmaları maksadıyla verilecek gorevlerin yanı sıra;
a) Kurumun teşkilÂt yapısı, gorevleri ve calışma usul ve esasları hakkında bilgi ve tecrube kazanmaya,
b) Kurumun gorev alanına giren konulara ilişkin mevzuata ve bu mevzuatın uygulanmasına ilişkin bilgi ve becerileri kazanmaya,
c) Yazışma, rapor yazma, inceleme ve araştırma teknikleri konularında gerekli bilgi ve yeteneği kazanmaya,
c) Meslekî konularda bilimsel ve teknik calışma ve araştırma alışkanlığını kazanmaya,
d) Yabancı dil bilgisini geliştirmeye,
e) Kurumun gorev alanına giren konularla ilgili olarak, ulusal ve uluslararası konferans, seminer ve eğitim programlarına katılmak suretiyle mesleki bilgi, beceri, tecrube ve temsil kabiliyetini geliştirmeye,
yonelik calışmalarda bulunurlar.
UCUNCU BOLUM
Uzman Kadrolarına Atama
Tez jurisi ve gorevleri
MADDE 17 – (1) Uzman yardımcılarının uzmanlık tezini değerlendirmek uzere, Başkanın veya gorevlendireceği başkan yardımcısının başkanlığında, İMİD Başkanı ile Başkan tarafından başkan yardımcısı, daire başkanı veya uzmanlar arasından belirlenecek tez jurisi başkanı dahil beş asıl ve uc yedek uyeden oluşur. Gerek gorulduğunde Başkan tarafından en cok iki uye yuksekoğretim kurumları oğretim uyeleri arasından secilebilir. Tez jurisinin sekretarya hizmetleri İMİD tarafından yurutulur.
(2) Tez jurisi, tezi değerlendirmek uzere uye tam sayısı ile toplanır ve oy cokluğu ile karar alır. Cekimser oy kullanılamaz.
Tez konusunun belirlenmesi ve tez hazırlama
MADDE 18 – (1) SGM tarafından diğer birimlerin goruşleri de alınmak kaydıyla Kurumun ihtiyaclarına gore tez konuları listesi oluşturulur ve Kurumun internet sayfasında yayımlanır. Liste, SGM tarafından guncellenir.
(2) Uzman yardımcıları, adaylıkta gecen sure dahil aylıksız izin, askerlik ile toplamı uc ayı aşan hastalık ve refakat izinleri haric iki yıllık hizmetinin bitiminden itibaren bir ay icinde listede yer alan tez konuları arasından uc tez konusunu tercih sırasına gore belirler ve birim amirleri aracılığıyla SGM'ye gonderirler. Tez konuları SGM tarafından incelenerek Başkandan alınacak onay ile kesinleşir. Kesinleşen tez konusu tebliğ edilmek uzere ilgili birimlere ve dosyalarına konulmak uzere İMİD'e bildirilir.
(3) Tez konusunun Başkan tarafından uygun bulunmaması halinde uzman yardımcısı, tebliğ tarihinden itibaren en gec on beş iş gunu icerisinde birim amirinin onerileri doğrultusunda yeni bir tez konusu belirler. Belirlenen tez konusu aynı usulle onaya sunulur. Tez konusunun ikinci kez uygun gorulmemesi halinde onay mercii tarafından yeni bir tez konusu re'sen belirlenir.
(4) Tez; daire başkanı, uzmanlar veya yuksekoğretim kurumlarında gorevli oğretim uyeleri arasından Başkan tarafından belirlenecek tez danışmanının gozetiminde bilimsel esaslara uygun olarak hazırlanır.
(5) Tez konusu uygun bulunan adayın, tez konusunu değiştirmeyi istemesi durumunda tez danışmanının onayı, değiştirme isteğinin gerekcesi ile yeni tez konusunu belirten dilekcesi uzerine tez konusunun kesinleşmesinden itibaren en gec bir ay icerisinde tez konusu Başkan tarafından değiştirilebilir. Tez konusunun değiştirilmesi tezin teslim suresini uzatmaz.
(6) Hazırlanacak tezin uzman yardımcısının goruş, değerlendirme ve onerilerini iceren bilimsel calışma etiğine uygun ozgun bir eser olması gerekir. Tezin daha once yuksek lisans, doktora tezi veya başka bir amacla benzer tarzda hazırlanmamış ve kullanılmamış olması esastır. Aksi durumun tespiti halinde tez gecersiz sayılır ve ilgililer hakkında disiplin hukumleri uygulanır.
Tezin teslimi
MADDE 19 – (1) Uzman yardımcısı tez konusunun kesinleşmesini takip eden en gec bir yılın sonunda hazırladığı tez ve tez danışmanının değerlendirme raporunu altı adet coğaltarak bağlı olduğu birim amirine teslim eder. Birim amirleri tezleri beş gun icinde İMİD'e gonderir ve İMİD en kısa surede juri uyelerine teslim eder.
(2) Suresi icinde tezlerini sunamayan uzman yardımcılarına altı ayı aşmamak uzere Başkan tarafından ilave sure verilir.
Tezin değerlendirilmesi ve kabulu
MADDE 20 – (1) Tez jurisi, teslim aldığı tezleri en gec iki ay icinde inceler. Uzman yardımcısı tezini savunmak uzere bir ay icerisinde cağrılır. Tez jurisi, gerek gormesi halinde tez danışmanını dinlemek uzere davet edebilir.
(2) Uzman yardımcısı tez jurisi onunde tezini sozlu olarak savunur ve tez konusu ile ilgili soruları cevaplandırır.
(3) Uzman yardımcısının sozlu savunmasından sonra tez jurisi uyeleri oylarını başarılı veya başarısız şeklinde kullanır ve karar oy cokluğu ile alınır. Cekimser oy kullanılamaz.
(4) Tezini teslim ettiği halde, gecerli bir mazereti nedeniyle tez savunmasına girememiş olan uzman yardımcısı icin ayrı bir savunma tarihi belirlenir. Gecerli bir mazereti olmaksızın savunma toplantısına girmeyen uzman yardımcısı başarısız tez vermiş sayılır.
Tezin kabul edilmemesi
MADDE 21 – (1) Tez jurisi tarafından tezi başarısız bulunan veya başarısız tez vermiş sayılan uzman yardımcılarına yeni bir tez hazırlamaları icin altı ayı aşmamak uzere ilave sure verilir. Bu sure sonunda tezini teslim etmeyen, savunmayan veya ikinci defa tezi başarısız bulunanlar hakkında 25 inci madde hukmu uygulanır.
Yeterlik sınavı kurulu
MADDE 22 – (1) Yeterlik sınavı kurulu Başkanın veya gorevlendireceği başkan yardımcısının başkanlığında, İMİD Başkanı ile Başkan tarafından başkan yardımcısı, daire başkanı ve uzmanlar arasından belirlenecek Yeterlik Sınav Kurulu başkanı dahil beş asıl ve uc yedek uyeden oluşur. Aynı usulle başkan ve uyelerin yedekleri de secilir. Asıl uyelerin herhangi bir nedenle Kurula katılamamaları hÂlinde, yedek uyeler tespit sırasına gore Kurula katılırlar.
(2) Yeterlik sınavı kurulu uye tam sayısı ile toplanır.
(3) Kurulun sekretarya hizmetleri İMİD tarafından yurutulur.
Yeterlik sınavına giriş şartı ve yeterlik sınavı
MADDE 23 – (1) Uzman yardımcılığında en az uc yıl fiilen gorev yapan ve uzmanlık tezi başarılı kabul edilenler yeterlik sınavına girmeye hak kazanır. Aylıksız izin, askerlik hizmeti ile toplamda uc ayı aşan hastalık ve refakat izni fiilen gorev yapma olarak değerlendirilmez.
(2) Yeterlik sınavı, Kurum tarafından uygun gorulen yer ve tarihte yazılı olarak yapılır.
(3) Yeterlik sınavı, Kurum gorev alanına giren ve sınavdan en az altı ay once ilan edilen konulardan yapılır. Sınavda 100 tam puan uzerinden en az 70 puan alanlar başarılı sayılır.
(4) Yeterlik sınavında başarılı olamayanlar veya sınava girmeye hak kazandığı hÂlde gecerli mazereti olmaksızın sınav hakkını kullanmayanlara, bir yıl icinde ikinci kez sınav hakkı verilir. İkinci sınavda da başarı gosteremeyen veya sınav hakkını kullanmayanlar hakkında 25 inci madde hukmu uygulanır.
Uzmanlığa atama
MADDE 24 – (1) Uzman yardımcılarından yeterlik sınavında başarılı olan ve YDS'den asgari (C) duzeyinde veya dil yeterliği bakımından buna denkliği kabul edilen ve uluslararası gecerliliği bulunan başka bir belgeye uzman yardımcılığı suresi icinde veya yeterlik sınavından itibaren en gec iki yıl icinde sahip olanlar uzmanlığa atanır.
Uzman yardımcısı unvanının sona ermesi
MADDE 25 – (1) Uzman yardımcılarından;
a) Verilen ilave sure icinde tezlerini sunmayan veya ikinci defa hazırladıkları tezleri de kabul edilmeyenler,
b) İkinci yeterlik sınavında da başarı gosteremeyen veya sınav hakkını kullanmayanlar,
c) Suresi icinde yabancı dil yeterliği şartını yerine getirmeyenler,
Kurumda durumlarına uygun memur unvanlı kadrolara atanırlar.
Uzman ve uzman yardımcılarının gorev ve sorumlulukları
MADDE 26 – (1) Uzman ve uzman yardımcılarının gorev ve sorumlulukları şunlardır:
a) Kurumun gorev alanına ilişkin olarak politika, strateji ve hedeflerin tespiti maksadıyla araştırma ve incelemeler yapmak,
b) Uluslararası kurum ve kuruluşlar nezdinde yapılacak ve Kurumca uygun gorulecek toplantı ve calışmalara katılmak,
c) Kurumun gorev alanına giren konular ve uygulamaları konusunda calışmalarda bulunmak, yeni stratejiler geliştirmek, Kurumun hizmet kapasitesinin ve kalitesinin artırılmasına yonelik calışmalar yapmak, hazırlanmakta olan calışmalara katılmak, Kurumun gorev alanına giren ulusal ve uluslararası calışmaları takip etmek ve Kurumda uygulanabilir metotlar uzerinde calışmalarda bulunmak,
c) Başkan veya birim amiri tarafından verilen benzer nitelikteki diğer gorevleri yapmak,
d) Verilen gorevleri mevzuat hukumleri cercevesinde yerine getirmek.
Yurt dışında eğitim
MADDE 27 – (1) Uzmanlar, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve 21/1/1974 tarihli ve 7/7756 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yururluğe konulan Yetiştirilmek Amacıyla Yurtdışına Gonderilecek Devlet Memurları Hakkında Yonetmelik hukumleri cercevesinde, staj veya araştırma yapmak, mesleki bilgi ve gorgulerini artırmak, lisansustu eğitim yapmak amacıyla yurtdışına gonderilebilirler.
Yeniden atanma
MADDE 28 – (1) Bu Yonetmelik hukumlerine gore uzman unvanını kazandıktan sonra Kurumdaki gorevlerinden ceşitli sebeplerle ayrılanlardan yeniden atanmak isteyenler, boş kadro bulunmak ve mevzuatında ongorulen şartları taşımak kaydıyla uzmanlığa yeniden atanabilirler.
DORDUNCU BOLUM
Ceşitli ve Son Hukumler
Hukum bulunmayan haller
MADDE 29 – (1) Bu Yonetmelikte hukum bulunmayan hallerde 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu hukumleri uygulanır.
Yururluk
MADDE 30 – (1) Bu Yonetmelik yayımı tarihinde yururluğe girer.
Yurutme
MADDE 31 – (1) Bu Yonetmelik hukumlerini Başkan yurutur.
Ekleri icin tıklayınız.