
14 Mart 2014 CUMA
Resmi Gazete
Sayı : 28941
KANUN
MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU İLE BAZI KANUN VE KANUN HUKMUNDE
KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN
Kanun No. 6528 Kabul Tarihi: 1/3/2014
MADDE 1 - 8/4/1929 tarihli ve 1416 sayılı Ecnebi Memleketlere Gonderilecek Talebe Hakkında Kanunun 2 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan "musabaka" ibaresi "yazılı ve sozlu sınav" şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 2 - 1416 sayılı Kanunun 3 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"MADDE 3 - Bu Kanun kapsamında yurt dışına gonderilecek oğrencilerin secimi yazılı ve sozlu sınavla olur. Yazılı sınav Milli Eğitim Bakanlığınca veya duzenlenecek protokolle Olcme, Secme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılır. Milli Eğitim Bakanlığınca, Akademik Personel ve Lisansustu Eğitimi Giriş Sınavı yazılı sınav yerine kullanılabilir.
Oğrencilerin seciminde yazılı sınav ve sozlu sınav ile mezuniyet not ortalaması Bakanlıkca belirlenecek ağırlıklarla dikkate alınır.
Sozlu sınava cağrılan adaylar;
a) Genel alan bilgisi konularına ilişkin bilgi duzeyi,
b) Bir konuyu kavrayıp ozetleme, ifade kabiliyeti ve muhakeme gucu,
c) İletişim becerileri, oz guveni ve ikna kabiliyeti,
c) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere acıklığı,
d) Akademik calışmalara yatkınlığı,
yonlerinden Bakanlıkca oluşturulacak komisyon tarafından değerlendirilir. Adaylar, komisyon tarafından (a) ila (d) bentlerinde belirtilen ozelliklerin her biri icin yirmişer puan uzerinden değerlendirilir ve verilen puanlar ayrı ayrı tutanağa gecirilir. Bunun dışında sozlu sınav ile ilgili herhangi bir kayıt sistemi kullanılmaz. Sozlu sınav soru ve cevaplarının onceden hazırlanması zorunlu değildir.
Sozlu sınav komisyonu; Bakanlık personeli, oğretim elemanları ve Bakanlıkca uygun gorulen ilgili kurum personeli arasından Bakanlıkca secilen bir başkan ve iki asıl uyeden oluşur. Bakanlık, aynı usulle asıl uye sayısı kadar yedek uye belirler. Asıl uyelerin bulunmadığı durumlarda yedek uyeler komisyonda gorev yapar. Bakanlık, gerekli durumlarda uygun gorulen yerlerde birden fazla komisyon ve butun komisyonlar icin ortak yedek uye listesi oluşturabilir. Yurt dışına gonderilecek oğrencilerin secimi, başvuru şartları ile sınavlara ilişkin diğer usul ve esaslar Bakanlık tarafından yonetmelikle duzenlenir."
MADDE 31416 sayılı Kanunun 21 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"MADDE 21 - Bu Kanun uyarınca mecburi hizmet karşılığı yurt dışına gonderilenler oğrenimlerini başarıyla tamamladıktan sonra mecburi hizmet yukumluluklerini ifa etmek uzere, adlarına gonderildikleri kurumların ilgili kadrolarına atanır.
Milli Eğitim Bakanlığı adına bu Kanun kapsamında yurt dışına gonderilenlerden gonderildikleri ulkede doktora oğrenimlerini tamamladıktan sonra mecburi hizmet yukumluluklerini ifa etmek uzere yurda donenler Milli Eğitim Uzmanı kadrolarına atanır.
Bu kişilerin yurt dışında lisansustu eğitim amacıyla gecirdikleri surelerin tamamı memuriyette gecmiş sayılarak, bu surelerin her yılı bir kademe ilerlemesine ve her uc yılı bir derece yukselmesine esas olacak şekilde değerlendirilir ve 657 sayılı Kanunun 68 inci maddesinin (B) fıkrasında ongorulen calışma surelerinin hesabında da dikkate alınır.
Kamu kurum ve kuruluşlarınca staj amacıyla yabancı ulkelere gonderilecek memurlar hakkında bu Kanun hukumleri uygulanmaz."
MADDE 4 - 1416 sayılı Kanuna aşağıdaki gecici madde eklenmiştir.
"GECİCİ MADDE 321 inci madde hukumlerinden, yurt dışına eğitim amacıyla gonderilenlerden oğrenimlerini tamamlayıp mecburi hizmet yukumluluklerini ifa etmeye başlayanlar (bu yukumluluklerini bitirenler dahil) ile halen yurt dışında eğitimlerine devam edenler de yararlandırılır.
Bu Kanunla değiştirilen 3 uncu madde hukumleri, yurt dışına gonderilecek oğrencilerin secimine yonelik olarak 2013 yılında gercekleştirilen sınavlar hakkında da uygulanır."
MADDE 5 - 14/6/1973 tarihli ve 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun 43 uncu maddesine dorduncu fıkrasından sonra gelmek uzere aşağıdaki fıkralar eklenmiş ve dorduncu fıkrasının ikinci cumlesi ile mevcut yedinci ve sekizinci fıkraları yururlukten kaldırılmıştır.
"Aday oğretmenliğe atanabilmek icin; 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde sayılan şartlara ek olarak, yonetmelikle belirlenen yuksekoğretim kurumlarından mezun olma ve Bakanlıkca ve Olcme, Secme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılacak sınavlarda başarılı olma şartları aranır.
Aday oğretmenler, en az bir yıl fiilen calışmak ve performans değerlendirmesine gore başarılı olmak şartlarını sağlamak kaydıyla, yapılacak yazılı ve sozlu sınava girmeye hak kazanırlar. Uygulanacak olan sozlu sınavda aday oğretmenler;
a) Bir konuyu kavrayıp ozetleme, ifade kabiliyeti ve muhakeme gucu,
b) İletişim becerileri, oz guveni ve ikna kabiliyeti,
c) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere acıklığı,
d) Topluluk onunde temsil yeteneği ve eğitimcilik nitelikleri,
yonlerinden Bakanlıkca oluşturulacak komisyon tarafından değerlendirilir.
Sınavda başarılı olanlar oğretmen olarak atanır. Sınavda başarılı olamayan aday oğretmenler il icinde veya dışında başka bir okulda gorevlendirilerek bir yılın sonunda altıncı fıkrada belirtilen değerlendirmeye tekrar tabi tutulurlar.
Aday oğretmenlik suresi sonunda sınava girmeye hak kazanamayanlar ile ust uste iki defa sınavda başarılı olamayanlar aday oğretmen unvanını kaybeder ve memuriyetle ilişiği kesilir.
Ancak aday oğretmenliğe başlamadan once 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa gore aday memurluğu kaldırılarak asli memurluğa atanmış olanlar hakkında sekizinci fıkra hukumleri uygulanmaz. Bu kişiler Bakanlıkta kazanılmış hak aylık derecelerine uygun memur kadrolarına atanırlar.
Sınav komisyonu uyeleri; Bakanlık personeli, diğer kamu kurum ve kuruluşlarında calışan personel ile oğretim elemanları arasından secilir. Bakanlık gerekli gorduğunde illerde veya merkezde birden fazla komisyon oluşturabilir. Performans değerlendirmesinde dikkate alınacak mesleki olcutler, sınav konuları, komisyon uyelerinin secimi, gorevleri, calışma usul ve esasları ile sınava ilişkin diğer hususlar yonetmelikle duzenlenir.
Bu maddenin uygulanmasına ilişkin olarak 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun aday memurluk ile ilgili hukumleri saklıdır."
MADDE 6 - 1739 sayılı Kanuna aşağıdaki gecici madde eklenmiştir.
"GECİCİ MADDE 4Bu maddenin yayımı tarihinden once, uzman oğretmenlik ve başoğretmenlik unvanlarını mahkeme kararıyla elde edenlerin, mahkeme kararının aleyhlerine kesinleşmesi halinde bu kişilere unvanlarının iptal edildiği tarihten once yapılan odemeler geri alınmaz.
43 uncu maddeye bu Kanunla eklenen beşinci, altıncı ve yedinci fıkra hukumleri, bu Kanunun yayımı tarihinden sonra aday oğretmen olarak goreve başlayanlar hakkında uygulanır."
MADDE 7 - 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yuksekoğretim Kanununun 53 uncu maddesinin (b) fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"b. Oğretim elemanları, memur ve diğer personele uygulanabilecek disiplin cezaları uyarma, kınama, yonetim gorevinden ayırma, aylıktan kesme, kademe ilerlemesinin durdurulması, universite oğretim mesleğinden cıkarma ve kamu gorevinden cıkarma cezalarıdır. Hangi fiillere hangi disiplin cezasının uygulanacağı, bu bentte sayılan kişilerin disiplin işlemleri ve disiplin amirlerinin yetkileri, Devlet memurlarına uygulanan usul ve esaslar da goz onune alınmak suretiyle Yuksekoğretim Kurulunca duzenlenir."
MADDE 8 - 29/6/2001 tarihli ve 4706 sayılı Hazineye Ait Taşınmaz Malların Değerlendirilmesi ve Katma Değer Vergisi Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanuna aşağıdaki gecici madde eklenmiştir.
"GECİCİ MADDE 16 - Bu maddenin yururluğe girdiği tarih itibarıyla 8/2/2007 tarihli ve 5580 sayılı Ozel Oğretim Kurumları Kanununa gore en az uc yıl sureyle aynı gercek kişi veya tuzel kişiler icin coğunluk hissesi itibarıyla aynı ortaklar tarafından işletilen ve aynı il sınırları dahilinde faaliyetini surduren ve 5580 sayılı Kanunun gecici 5 inci maddesine gore donuşum programına dahil olmak suretiyle 1/9/2015 tarihine kadar ozel okula donuşum taahhudunde bulunan dershanelerden Milli Eğitim Bakanlığına muracaat edenler lehine, adı gecen Kanun maddesinin uygulanmasına ilişkin olarak soz konusu Bakanlık aleyhine varsa acılan davalardan tum yargılama giderleri ustlenilerek kayıtsız ve şartsız feragat edilmesi halinde, Hazine taşınmazları uzerinde eğitim tesisi yapılması amacıyla ilk yıl icin yatırım konusu taşınmazın emlak vergisine esas asgari metrekare birim değerinin binde beşi tutarındaki bedel uzerinden, 8/9/1983 tarihli ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 51 inci maddesinin birinci fıkrasının (g) bendine gore pazarlık usulune gore yirmi beş yıla kadar bağımsız ve surekli nitelikte irtifak hakkı tesis edilebilir.
Ancak, bunlar tarafından daha sonra herhangi bir şekilde 5580 sayılı Kanunun gecici 5 inci maddesinin uygulanmasına ilişkin dava acılması halinde irtifak hakkı tesisi işlemi iptal edilir. Bu durumda, ilgililer tarafından herhangi bir hak veya tazminat talebinde bulunulamaz ve taşınmazın uzerindeki yapı ve tesisler sağlam ve işler vaziyette Hazineye intikal eder.
Birinci fıkrada belirtilen koşulları taşıyan birden fazla istekli olması halinde birinci fıkradaki bedelin dışında bu istekliler arasında bir defaya mahsus alınacak katılım payı uzerinden artırma ihalesi yapılır. İhale sonucunda en yuksek katılım payını teklif eden yatırımcı lehine irtifak hakkı tesis edilebilir.
Bu Kanunun ek 2 nci maddesinde duzenlenen hasılat payı, bu madde kapsamında tesis edilecek irtifak haklarından alınmaz.
Aynı taşınmaz icin birden fazla irtifak hakkı tesis talebi olması halinde, 5580 sayılı Kanunun gecici 5 inci maddesine gore donuşum programına alınan dershanelerden gelen irtifak hakkı talepleri oncelikle değerlendirilir.
Aynı ilde ve bir başka dershanenin şubesi niteliğinde olmaksızın faaliyet gosteren birden cok dershanenin kurucusunun bir araya gelerek kurdukları şirket tuzel kişiliklerince aynı taşınmaz icin muracaat edilmesi durumunda bunların başvuruları oncelikli olarak değerlendirilir. Bu koşulları taşıyan birden fazla talebin gelmesi halinde ucuncu fıkra hukumleri uygulanır.
Mulkiyeti Hazineye ait ve Milli Eğitim Bakanlığına tahsisli taşınmazlar uzerindeki okul binalarının tamamı veya bir kısmı ile bu binaların eklenti ve butunleyici parcaları, eğitim ve oğretim faaliyetlerinde kullanılmak uzere, ilk yıl icin 29/7/1970 tarihli ve 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanununun 29 uncu ve 31 inci maddelerine istinaden yayımlanan Emlak Vergisine Matrah Olacak Vergi Değerlerinin Takdirine İlişkin Tuzuk hukumlerine gore hesaplanan emlak vergisine esas asgari metrekare birim değerinin yuzde biri tutarındaki bedel uzerinden 2886 sayılı Kanunun 51 inci maddesinin birinci fıkrasının (g) bendine gore, pazarlık usuluyle, on yıla kadar yukarıda belirtilen şartlarda Milli Eğitim Bakanlığınca kiraya verilebilir.
Bu madde kapsamındaki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul ve eğitim kurumlarında bulunan ve ilgili mevzuat hukumleri cercevesinde kiralanan kantin, salon, acık alan ve benzeri yerlere ilişkin kira sozleşmeleri, Milli Eğitim Bakanlığınca belirlenen eğitim-oğretim donemi sonu itibarıyla, fesih tarihinden onceki donemlere ilişkin bedeller tahsil edilmek suretiyle ve tazminat alınmaksızın feshedilir. Bu durumda, okul-aile birliği ve işleticiler tarafından herhangi bir hak ve tazminat talebinde bulunulamaz.
Mulkiyeti 10/12/2013 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yonetimi ve Kontrol Kanununun eki (II) sayılı cetvelde yer alan kamu idareleri ile mahalli idarelere ait olan taşınmazlar da Milli Eğitim Bakanlığının talebi uzerine bu madde kapsamında değerlendirilebilir. Ancak Milli Savunma Bakanlığına tahsisli olarak Akaryakıt İkmal ve NATO POL Tesisleri İşletmesi Başkanlığınca kullanılan taşınmazlar ile Savunma Sanayii Musteşarlığı mulkiyetindeki taşınmazlar icin Milli Savunma Bakanlığının uygun goruşu aranır.
Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar ile bu maddede ongorulen irtifak hakkı ve kiralamadan 5580 sayılı Kanunun gecici 5 inci maddesi kapsamındaki hangi kişilerin, hangi şartlarla yararlandırılacağı Milli Eğitim Bakanlığı ve Bakanlıkca muştereken hazırlanan yonetmelikle belirlenir."
MADDE 9 - 8/2/2007 tarihli ve 5580 sayılı Ozel Oğretim Kurumları Kanununun 2 nci maddesinin birinci fıkrasının (c), (g) ve (j) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı fıkranın (b) bendinde yer alan "dershaneleri," ibaresi ile (f) bendi yururlukten kaldırılmıştır.
"c) Okul: Ozel eğitim, okul oncesi, ilkokul, ortaokul ve ortaoğretim ile Bakanlıkca donuşum programına alınan kurumlardan 2018-2019 eğitim-oğretim yılının sonuna kadar faaliyetleri devam eden ortaoğretim ozel okulları,"
"g) Ceşitli kurslar: Ortaoğretime veya yuksekoğretime giriş sınavlarına hazırlık niteliğinde olmamak kaydıyla, kişilerin sosyal, sanatsal, sportif, kulturel ve mesleki alanlarda bilgi, beceri, dil, yetenek ve deneyimlerini geliştirmek, isteklerine gore serbest zamanlarını değerlendirmek amacıyla faaliyet gosteren ozel oğretim kurumlarını,"
"j) Oğrenci etut eğitim merkezi: On iki yaş ve altındaki oğrencilerin, derslerine calışmalarına, odev ve projelerini yapmalarına yardımcı olmak; ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda sosyal, sanatsal, sportif ve kulturel faaliyetler yurutmek uzere kurulan ozel oğretim kurumlarını,"
MADDE 10 - 5580 sayılı Kanunun 3 uncu maddesinin beşinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
"Bu Kanun kapsamındaki ilkokul, ortaokul, lise ve ozel eğitim okulları icin 1 Eylul tarihinden sonra verilen kurum acma izinleri, ertesi eğitim-oğretim yılından itibaren gecerlidir."
"Her ne ad altında olursa olsun, eğitim ve oğretim sunmak amacıyla yurutulen faaliyetler Bakanlığın izin ve denetimine tabidir. Bu faaliyetleri yurutenler, ozel oğretim kurumları icin bu Kanunda ongorulen kurallara uymakla yukumludur."
MADDE 11 - 5580 sayılı Kanunun 12 nci maddesinin beşinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Soz konusu eğitim oğretim hizmetini sunan veya yararlananların, gercek dışı beyanda bulunmak suretiyle fazladan odemeye sebebiyet vermeleri durumunda bu tutarların, odemenin yapıldığı tarihten itibaren 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulu Hakkında Kanunun 51 inci maddesine gore hesaplanacak gecikme zammı ile birlikte bir ay icinde odenmesi, yapılacak tebligatla sebebiyet verenlerden istenir. Bu sure icinde odenmemesi halinde bu tutarlar, anılan Kanun hukumlerine gore Maliye Bakanlığına bağlı vergi daireleri tarafından takip ve tahsil edilir. Bu fiillerin tekrarı halinde, ayrıca kurum acma izinleri iptal edilir."
MADDE 12 - 5580 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
"EK MADDE 1Bu maddenin yayımı tarihi itibarıyla, ilgili mevzuat uyarınca faaliyet gosteren dershaneler ile oğrenci etut eğitim merkezleri iş yerlerinde eğitim personeli olarak calışmakta olan ve herhangi bir sosyal guvenlik kurumundan emeklilik, yaşlılık veya malulluk aylığı almaya hak kazanmamış olanlardan, bu iş yerleri uzerinden sigorta primi odenmiş calışma suresi 1/1/2014 tarihi itibarıyla en az altı yıl olup 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde ongorulen genel şartlar ile oğretmen kadrosuna atanabilmek icin aranan ozel şartları taşıyanlar 1/7/2015-1/8/2015 tarihleri arasında başvurmaları halinde, Kamu Personel Secme Sınavına girme şartı aranmaksızın Bakanlıkca belirlenecek usul ve esaslar cercevesinde yapılacak sozlu sınavda başarılı olmaları kaydıyla, kadro ve ihtiyaclar dikkate alınmak suretiyle belirlenen hizmet bolge ve hizmet alanlarında istihdam edilmek ve sağlık ozru haric dort yıl sureyle başka bir yere atanmamak uzere, oğretmen unvanlı memur kadrolarına atanabilirler. Bu fıkraya gore Bakanlıkta istihdam edilenler, ayrıldıkları ozel oğretim kurumundan kıdem ve ihbar tazminatı talep edemez.
Bu Kanun kapsamında orgun eğitim yapan ozel ilkokul, ozel ortaokul ve ozel liselerde oğrenim goren Turkiye Cumhuriyeti vatandaşı oğrenciler icin, resmi okullarda oğrenim goren bir oğrencinin okul turune gore her kademede okulun oğrenim suresini aşmamak uzere, eğitim ve oğretim desteği verilebilir. Bu fıkra kapsamındaki eğitim ve oğretim desteğinden ozel okul oncesi eğitim kurumlarından eğitim alanlar da, 48-66 ay arasında olmak şartıyla en fazla bir eğitim-oğretim yılı suresince yararlandırılabilir.
Eğitim ve oğretim desteği, Bakanlıkca eğitim kademelerine gore her bir derslik icin belirlenen asgari oğrenci sayısının uzerinde ve her halukarda derslik başına belirlenen azami oğrenci sayısını gecmemek uzere verilebilir. Eğitim ve oğretim desteği verilecek toplam oğrenci sayısı her yıl Maliye Bakanlığı ve Bakanlıkca muştereken belirlenir.
Eğitim ve oğretim desteği; yorenin kalkınmada oncelik derecesi ve gelişmişlik durumu, oğrencinin ailesinin gelir duzeyi, eğitim bolgesinin oğrenci sayısı, desteklenen oğrenci ve oğrencinin gideceği okulun başarı seviyeleri ile oncelikli oğrenciler gibi olcutler ayrı ayrı veya birlikte dikkate alınarak verilebilir.
Soz konusu eğitim oğretim hizmetini sunan veya yararlananların, gercek dışı beyanda bulunmak suretiyle fazladan odemeye sebebiyet vermeleri durumunda bu tutarların, odemenin yapıldığı tarihten itibaren 6183 sayılı Kanunun 51 inci maddesine gore hesaplanacak gecikme zammı ile birlikte bir ay icinde odenmesi, yapılacak tebligatla sebebiyet verenlerden istenir. Bu sure icinde odenmemesi halinde bu tutarlar, anılan Kanun hukumlerine gore Maliye Bakanlığına bağlı vergi daireleri tarafından takip ve tahsil edilir. Bu fiillerin tekrarı halinde, ayrıca kurum acma izinleri iptal edilir.
Donuşum programı kapsamındaki kurumları, aynı amac ve niteliklerinin korunması şartıyla devralanlar, bu madde hukumlerinden Bakanlığın izni ile yararlandırılabilir.
Donuşum surecinin bitiminde donuşme talebinde bulundukları orgun eğitim kurumunun haiz olması gereken şartları karşılayamayanların kurum acma izinleri iptal edilerek faaliyetlerine son verilir. Bu durumdaki kurumlardan, teşvik uygulamaları kapsamında yararlandıkları eğitim ve oğretim desteği, istisna, muafiyet ve haklar ile diğer teşviklerin parasal tutarının, ilgili teşvikten yararlandırılma tarihinden itibaren 6183 sayılı Kanunun 51 inci maddesine gore hesaplanacak gecikme zammı ile birlikte bir ay icinde odenmesi yapılacak tebligatla ilgililerden istenir. Bu sure icinde odenmemesi halinde bu tutarlar anılan Kanun hukumlerine gore Maliye Bakanlığına bağlı vergi daireleri tarafından takip ve tahsil edilir.
Bu madde kapsamında Bakanlıkta istihdam edileceklerde aranacak şartlar, eğitim ve oğretim desteğinin verilmesine ilişkin olcutler, desteğin verileceği eğitim kurumu turleri, eğitim kademeleri ve kurumlar itibarıyla verilecek destek tutarları, eğitim ve oğretim desteğinin kontrol ve denetimi ile bu maddenin uygulanmasına ilişkin diğer usul ve esaslar Maliye Bakanlığı ve Bakanlıkca muştereken hazırlanan yonetmelikle belirlenir."
MADDE 13 - 5580 sayılı Kanuna aşağıdaki gecici madde eklenmiştir.
"GECİCİ MADDE 5Bu maddenin yayımı tarihinde faal olan dershaneler ile bu Kanunla yapılan duzenlemelere gore gerekli donuşumu tamamlamayan oğrenci etut eğitim merkezlerinin eğitim oğretim faaliyetleri 1/9/2015 tarihine kadar devam edebilir.
Bakanlık, bunlardan 1/9/2015 tarihine kadar başvuranları, belirlenecek esaslara gore uygun gorulmesi halinde oğretim kurumlarına donuşum programına alır. Donuşum programına alınan kurumların, 2018-2019 eğitim oğretim yılının bitimine kadar mevzuatta ongorulen şartları karşılamaları kaydıyla donuşebilecekleri okul ve diğer kurum turleri ile donuşum esas ve usulleri Bakanlıkca cıkarılan yonetmelikle duzenlenir."
MADDE 14 - 5580 sayılı Kanunun 8 inci maddesinin dorduncu fıkrasının ikinci cumlesi ile 9 uncu maddesinin ikinci fıkrası yururlukten kaldırılmıştır.
MADDE 15 - 25/8/2011 tarihli ve 652 sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Gorevleri Hakkında Kanun Hukmunde Kararnamenin 6 ncı maddesinin birinci fıkrasına (ğ) bendinden sonra gelmek uzere aşağıdaki (h) ve (ı) bentleri eklenmiş, diğer bentler buna gore teselsul ettirilmiş ve mevcut (m) ve (n) bentleri (o) ve (o) bentleri olmak uzere aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"h) Olcme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Mudurluğu.
ı) Yuksekoğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Mudurluğu."
"o) Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı.
o) İnşaat ve Emlak Dairesi Başkanlığı."
MADDE 16652 sayılı Kanun Hukmunde Kararnameye 15 inci maddesinden sonra gelmek uzere aşağıdaki 15/A ve 15/B maddeleri eklenmiştir.
"Olcme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Mudurluğu
MADDE 15/A(1) Olcme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Mudurluğunun gorevleri şunlardır:
a) Merkezi sistemle yurutulen resmi ve ozel yerleştirme, bitirme, karşılaştırma sınavlarını planlamak, uygulamak ve değerlendirmek
b) Kamu kurum ve kuruluşları ile ozel hukuk tuzel kişileri tarafından talep edilen mesleğe giriş, yeterlik, gorevde yukselme ve benzeri sınav hizmetlerini yurutmek
c) Sınavlara ilişkin değerlendirme ve sonuc belgelerinin duzenlenmesi ile itirazların incelenmesi işlemlerini yurutmek
c) Genel Mudurluk tarafından yapılan sınavlarda sorulacak soruları hazırlamak veya hazırlatmak, denetlemek ve guvenli bir şekilde saklanması icin gerekli tedbirleri almak
d) Olcme ve değerlendirme teknikleri uzerine araştırmalar yapmak veya yaptırmak
e) Gerekli durumlarda oluşturulacak başvuru merkezleri ve sınav koordinatorluklerinin koordinasyonunu sağlamak, sınavlarda gorev alacak personeli belirlemek ve bu kişilere gerekli hizmet ici eğitimi vermek
f) Genel Mudurlukce yurutulen sınav, olcme, değerlendirme, yerleştirme ve diğer hizmet bedellerini belirlemek, tahsil etmek ve doner sermaye hesabında tutmak
g) Yapılan sınavların sonuclarını değerlendirmek suretiyle eğitim politikalarının oluşturulması ve geliştirilmesi amacıyla ilgili hizmet birimlerine veri desteği sağlamak
ğ) Bakan tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak
Yuksekoğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Mudurluğu
MADDE 15/B(1) Yuksekoğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Mudurluğunun gorevleri şunlardır:
a) Yuksekoğretim politikasının, strateji ve amaclarının belirlenmesi, geliştirilmesi ve etkili bir şekilde yurutulmesi icin gerekli tedbirlerin alınmasında ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmak
b) Yuksekoğretime giriş sistemine ilişkin usul ve esasların belirlenmesinde ilgili birim, kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmak
c) 2547 sayılı Yuksekoğretim Kanunu ile Bakanlığa verilmiş olan gorev ve sorumlulukları yerine getirmek
c) 8/4/1929 tarihli ve 1416 sayılı Ecnebi Memleketlere Gonderilecek Talebe Hakkında Kanun hukumlerine gore yurt dışına yuksekoğrenim gormek amacıyla gonderileceklerin sayısı, eğitim alanları, gonderileceklerde aranacak nitelikler, yurt dışındaki oğrenim calışmaları ve istihdamlarının sağlanması ile ilgili işleri yurutmek ve koordinasyonu sağlamak
d) Yurt dışında bulunan vatandaşlarımızın eğitim ve oğretim hizmetlerini yurutmek, yurda donuşlerinde eğitim sistemimize uyumlarını sağlamak amacıyla gerekli tedbirleri almak
e) Bakanlığın yurt dışındaki okul ve kurumlarının eğitim ve oğretim programlarını, ders kitaplarını, eğitim arac ve gereclerini hazırlamak veya hazırlatmak, Talim ve Terbiye Kurulunun goruşune sunmak
f) Bakan tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak"
MADDE 17 - 652 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin 17 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"MADDE 17(1) Rehberlik ve Denetim Başkanlığının gorevleri şunlardır:
a) Bakanlığın gorev alanına giren konularda Bakanlık personeline, Bakanlık okul ve kurumlarına, ozel oğretim kurumlarına ve gercek ve tuzel kişilere rehberlik etmek
b) Bakanlığın gorev alanına giren konularda faaliyet gosteren kamu kurum ve kuruluşları, gercek ve tuzel kişiler ile gonullu kuruluşlara, faaliyetlerinde yol gosterecek plan ve programlar oluşturmak ve rehberlik etmek
c) Bakanlık tarafından veya Bakanlığın denetiminde sunulan hizmetlerin kontrol ve denetimini ilgili birimlerle iş birliği icinde yapmak, surec ve sonuclarını mevzuata, onceden belirlenmiş amac ve hedeflere, performans olcutlerine ve kalite standartlarına gore analiz etmek, karşılaştırmak ve olcmek, kanıtlara dayalı olarak değerlendirmek, elde edilen sonucları rapor haline getirerek ilgili birimlere ve kişilere iletmek
c) Bakanlık teşkilatı ve personeli ile Bakanlığın denetimi altındaki her turlu kuruluşun faaliyet ve işlemlerine ilişkin olarak, usulsuzlukleri onleyici, eğitici ve rehberlik yaklaşımını on plana cıkaran bir anlayışla, Bakanlığın gorev ve yetkileri cercevesinde denetim, inceleme ve soruşturma iş ve işlemlerini Maarif Mufettişleri aracılığıyla yapmak
d) Her derece ve turdeki orgun ve yaygın eğitim kurumları ile il ve ilce milli eğitim mudurluklerinin rehberlik, işbaşında yetiştirme, denetim, değerlendirme, inceleme, araştırma ve soruşturma hizmetlerini Maarif Mufettişleri aracılığıyla yurutmek
e) Bakan tarafından verilen benzeri gorevleri yapmak
(2) Denetime tabi olan gercek ve tuzel kişiler, gizli dahi olsa butun belge, defter ve bilgileri talep edildiği takdirde ibraz etmek, para ve para hukmundeki evrakı ve ayniyatı ilk talep halinde gostermek, sayılmasına ve incelenmesine yardımcı olmakla mukelleftir. Maarif Mufettişleri, gorevleri sırasında kamu kurum ve kuruluşları ve kamuya yararlı dernekler ile gercek ve tuzel kişilerden gerekli yardım, bilgi, evrak, kayıt ve belgeleri istemeye yetkili olup kanuni engel bulunmadıkca bu talebin yerine getirilmesi zorunludur.
(3) Başkanlığa verilen gorevlerin yerine getirilmesi amacıyla illerde il milli eğitim mudurlukleri bunyesinde Maarif Mufettişleri Başkanlığı oluşturulur.
(4) Maarif Mufettişleri Başkanlıklarının gorev, yetki ve sorumlulukları, Maarif Mufettişlerinin gorev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin usul ve esaslar ile diğer hususlar yonetmelikle duzenlenir."
MADDE 18 - 652 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin 22 nci maddesinin başlığı "Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı" şeklinde, birinci fıkrasının birinci cumlesi ve aynı fıkranın (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığının gorevleri şunlardır:"
"c) Bakanlığın internet sayfaları, elektronik imza ve elektronik belge uygulamaları ile bilişim sistemleri (MEBBİS) ve e-okul uygulamalarını yurutmek, geliştirmek ve bunlara ilişkin teknik calışmaları yapmak."
MADDE 19 - 652 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin 23 uncu maddesinin başlığı "İnşaat ve Emlak Dairesi Başkanlığı" şeklinde ve birinci fıkrasının birinci cumlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"İnşaat ve Emlak Dairesi Başkanlığının gorevleri şunlardır:"
MADDE 20652 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin 28 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan "karar" ibaresi "inceleme", altıncı fıkrasının (a) bendinde yer alan "uygulama kararlarını Bakan onayına sunmak" ibaresi "uygulamaya ilişkin goruşlerini Bakana sunmak", aynı fıkranın (b) bendinde yer alan "nihai şeklini vererek Bakanın onayına sunmak" ibaresi "sonucunu Bakana sunmak" şeklinde, ikinci fıkrasının (a) bendi ile ucuncu ve dorduncu fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"a) Oğretim uyeleri,"
"(3) Kurulda goruşulen konularla ilgili olarak Bakan onayı ile gorevlendirilen ilgili birim amiri veya amirleri Kurul toplantısına katılır ve oy kullanırlar.
(4) Kurul goruş ve inceleme sonuclarını Bakana sunar."
MADDE 21652 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin 31 inci maddesine aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
"(2) Yurt dışı teşkilatı kadrolarına surekli gorevle atanabilmek icin atanılan tarih itibarıyla en az bir yıldır fiilen Bakanlık merkez veya taşra teşkilatında ya da universitelerde calışıyor olmak ve gorevlendirmenin yapılacağı ulkenin resmi dilini veya Almanca, Fransızca ya da İngilizce dillerinden birini bilmek şarttır.
(3) Ancak, ikinci fıkrada belirtilen dillerin resmi dil olarak konuşulduğu ulkelerde, Yuksekoğretim Kurulunca denkliği kabul edilen lisans, yuksek lisans veya doktora eğitimini tamamlayanlar; resmi dili Turkce ve lehcesi olan ulkelere gorevlendirilecekler ile Bakanlıkta daire başkanı ve uzeri gorevlerde fiilen bulunmuş olanların yurt dışı teşkilatında surekli gorevle atanmalarında hizmet suresi ve yabancı dil şartı aranmaz.
(4) Yurt dışı surekli gorev suresi uc yıldır. Bu sure hizmetin gerektirdiği hallerde Bakanın onayıyla bir katına kadar uzatılabilir. Daha once yurt dışı surekli goreve atananlar, yurt ici goreve donmelerinin uzerinden en az iki yıl gecmeden yeniden atanamazlar. Yurt dışı teşkilatı kadrolarına surekli gorevle atanacaklarda aranacak yabancı dil seviyesi, personelin atanması, eğitimi, yeniden atanması, gorevden alınması ile diğer hususlar Bakanlıkca hazırlanan yonetmelikle duzenlenir.
(5) Turkiye'deki veya Yuksekoğretim Kurulu tarafından denkliği kabul edilen yurt dışındaki universitelerin eğitim fakultelerinin ilgili bolumlerinden lisans duzeyinde eğitimini başarıyla bitirenlerden ilgili ulke vatandaşlığına sahip olanlarla suresiz oturma ve calışma izni bulunanlar, Bakanlıkca mahallinden sozleşmeli statude oğretmen olarak istihdam edilebilir. Bunlara, ilgili ulkede surekli gorevle bulunan ve 9 uncu derecenin 1 inci kademesinden aylık alan bekar meslek memuruna odenmekte olan yurt dışı aylığının yuzde seksenini gecmemek uzere Maliye Bakanlığı tarafından tespit edilecek tutarda odeme yapılır. Bu kapsamda istihdam edilecek personelin sayısı, nitelikleri, secim usul ve esasları, gorev yerleri ve sureleri, izinleri, gorevlerinin sona erdirilmesi ve verilecek iş sonu tazminatı ile bu fıkranın uygulanmasına ilişkin diğer usul ve esaslar, Maliye Bakanlığı ve Bakanlıkca muştereken belirlenir."
MADDE 22 - 652 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin 37 nci maddesinin ucuncu fıkrasının Anayasa Mahkemesince iptal edilen ucuncu cumlesi "Bakanlıkca belirlenen ozur gruplarına bağlı yer değiştirmeler ise yarıyıl ve/veya yaz tatillerinde yapılır." şeklinde yeniden duzenlenmiş, yedinci ve sekizinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
"(7) İl Milli Eğitim Muduru, İl Milli Eğitim Mudur Yardımcısı, İlce Milli Eğitim Muduru, İl ve İlce Milli Eğitim Şube Muduru, Maarif Mufettişi, Okul ve Kurum Muduru, Mudur Başyardımcısı ve Mudur Yardımcısı olarak gorev yapanların hizmet surelerine ve/veya isteğe bağlı yer değiştirmelerine ilişkin usul ve esaslar yonetmelikle belirlenir.
(8) Okul ve Kurum Mudurleri, İl Milli Eğitim Mudurunun teklifi uzerine, Mudur Başyardımcısı ve Yardımcıları ise Okul veya Kurum Mudurunun inhası ve İl Milli Eğitim Mudurunun teklifi uzerine Vali tarafından dort yıllığına gorevlendirilir. Bu gorevlendirmelerin sure tamamlanmadan sonlandırılması, suresi dolanların yeniden gorevlendirilmesi ile bu fıkranın uygulanmasına ilişkin diğer usul ve esaslar yonetmelikle duzenlenir. Bu fıkra kapsamındaki gorevlendirmeler ozluk hakları, atama ve terfi yonunden kazanılmış hak doğurmaz."
"(9) Yurt ici veya yurt dışında, yerli veya yabancı kurum ve kuruluşlarla veya başka ulkelerle işbirliği anlaşması cercevesinde kurulan ve ulusal veya uluslararası proje yuruten okul ve kurumlar, Bakan onayı ile proje okulu olarak secilen ve belirli eğitim reformu ve programları uygulanan okul ve kurumlar ile Bakan onayıyla doğrudan Bakanlık merkez teşkilatına bağlanan kurumlara yapılacak oğretmen atamaları ve yonetici gorevlendirmeleri Bakan tarafından yapılır.
(10) Oğretim uyeleri ile Bakanlıkta gorev yapmakta olan oğretmenlerin dokuzuncu fıkra kapsamındaki kurumlara atanma ve gorevlendirilmelerinde bu Kanun Hukmunde Kararname, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve diğer mevzuatın sınavlar ve atanmaya ilişkin hukumleri uygulanmaz. Dokuzuncu fıkra kapsamındaki kurumlara yonetici gorevlendirmeleri ozluk hakları, atanma ve terfi yonunden kazanılmış hak doğurmaz.
(11) Kamu kurum ve kuruluşlarında calışanlar kurumlarının ve kendilerinin muvafakati ile aylık, odenek, her turlu zam ve tazminatlar ile diğer mali ve sosyal hak ve yardımları kurumlarınca odenmek kaydıyla gecici olarak Bakanlıkta gorevlendirilebilirler."
MADDE 23 - 652 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin 41 inci maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Maarif Mufettişleri
MADDE 41(1) İl milli eğitim mudurlukleri bunyesinde oluşturulan Maarif Mufettişleri Başkanlığında Maarif Mufettişleri ve Maarif Mufettiş Yardımcıları istihdam edilir.
(2) Maarif Mufettiş Yardımcılığına atanabilmek icin 657 sayılı Kanunun 48 inci maddesinde sayılan genel şartlara ek olarak aşağıdaki şartlar aranır:
a) En az dort yıllık lisans eğitimi veren eğitim, fen-edebiyat, hukuk, siyasal bilgiler, iktisadi ve idari bilimler, iktisat, işletme, ilahiyat fakulteleri ile hizmet birimlerinin gorev alanına giren ve yonetmelikle belirlenen yuksekoğretim kurumlarından veya bunlara denkliği Yuksekoğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt icindeki veya yurt dışındaki yuksekoğretim kurumlarından mezun olmak
b) Yapılacak yarışma sınavında başarılı olmak
(3) Maarif Mufettiş Yardımcısı kadrolarına, oğretmenlikte sekiz yıl ve daha fazla hizmeti bulunanlar arasından ayrıca yapılacak yarışma sınavında başarılı olanlar arasından da atama yapılabilir.
(4) Maarif Mufettiş Yardımcılığına atananlar, en az uc yıl fiilen calışmak kaydıyla yapılacak yeterlik sınavına girmeye hak kazanırlar. Sınavda başarılı olamayanlara veya sınava girmeye hak kazandığı halde gecerli mazereti olmaksızın sınav hakkını kullanmayanlara, bir yıl icinde ikinci kez sınav hakkı verilir. İkinci sınavda da başarı gosteremeyen veya sınav hakkını kullanmayanlar Maarif Mufettiş Yardımcısı unvanını kaybeder ve Bakanlıkta durumlarına uygun kadrolara atanırlar.
(5) İhtiyac halinde Maarif Mufettişleri, Rehberlik ve Denetim Başkanlığında gorevlendirilebilir.
(6) Maarif Mufettişlerinin, her hizmet bolgesinde iki yıldan az olmamak uzere Bakanlıkca belirlenecek sureler kadar calışmaları esastır. Hizmet bolgelerinin oluşturulması ve bu bolgelerdeki calışma sureleri; Maarif Mufettişleri ve Maarif Mufettiş Yardımcılarının nitelikleri, mesleğe alınmaları, yetiştirilmeleri, yarışma ve yeterlik sınavları, atanmaları, calışma ve yer değiştirmelerine ilişkin usul ve esaslar yonetmelikle duzenlenir. Maarif Mufettişleri ve Maarif Mufettiş Yardımcıları, 375 sayılı Kanun Hukmunde Kararnameye ekli (I) sayılı cetvelin "A- Aylıklarını 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa Gore Alanlar" kısmının (1) numaralı bolumunun (j) sırasında ongorulen ek odemeden aynı usul ve esaslar dahilinde yararlandırılır."
MADDE 24 - 652 sayılı Kanun Hukmunde Kararnameye aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
"Telif ve sınav ucretleri ile yurt dışı okul giderleri
EK MADDE 1(1) Bakanlık;
a) Kamu veya ozel hukuk tuzel kişileri ile gercek kişilere, okul ve kurumların eğitim ve oğretim programları, taslak ders kitapları ve diğer yayınları ile eğitim arac ve gereclerinin ve Bakanlıkca yapılan sınavların sorularının hazırlatılması veya inceletilmesi karşılığı ilgili mevzuatı uyarınca odenecek bedel ve telif ucretinin,
b) Taslak kitap, ders kitabı, eğitim arac ve gereci ile sınav sorularının hazırlanmasında gorevlendirilenlere, bu amaclarla oluşturulan komisyon, sınav başvuru merkezi ve sınav koordinatorluklerinde gorev alan personele, Bakanlıkca yapılan sınavlarda gorev alanlara, sınav guvenliğini sağlamakla gorevlendirilenlere ve benzeri calışmalarda gorev alan diğer personele odenecek ucretin,
Bakanlık doner sermaye hesabından odenmesine ilişkin usul ve esasları Maliye Bakanlığının goruşunu de alarak tespit eder.
(2) Bakanlığa sunulan taslak ders kitapları ile diğer eğitim arac ve gereclerinin incelenmesi ve Bakanlıkca yapılan sınavlar karşılığında Bakanlık doner sermaye hesabına yatırılacak bedelin tutarı ile tahsiline ilişkin usul ve esaslar Bakanlıkca tespit edilir.
(3) Yurt dışında buyukelcilikler ve başkonsolosluklar aracılığıyla Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olarak faaliyet gosteren okulların hizmet binası yapımı, donatımı, kefalet ucreti ve kira giderleri ile Bakanlıkca uygun gorulen diğer ihtiyacları Bakanlık butcesine bu amacla konulacak odenekten karşılanır."
MADDE 25 - 652 sayılı Kanun Hukmunde Kararnameye aşağıdaki gecici madde eklenmiştir.
"Butce ve personele ilişkin geciş hukumleri
GECİCİ MADDE 10(1) Yuksekoğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Mudurluğu teşkilatlanıncaya kadar, bu Genel Mudurluğe verilen gorev ve hizmetler daha once bu gorevleri yapmakta olan birimler ve mevcut personel tarafından yapılmaya devam edilir. Yuksekoğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Mudurluğunun 2014 mali yılı harcamaları, 20/12/2013 tarihli ve 6512 sayılı 2014 Yılı Merkezi Yonetim Butce Kanununa istinaden Maliye Bakanlığı tarafından yeni bir duzenleme yapılıncaya kadar Ortaoğretim Genel Mudurluğu ve Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Mudurluğunun odeneklerinden karşılanır.
(2) Olcme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Mudurluğu teşkilatlanıncaya kadar, bu Genel Mudurluğe verilen gorev ve hizmetler daha once bu gorevleri yapmakta olan birimler ve mevcut personel tarafından yapılmaya devam edilir. Olcme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Mudurluğunun 2014 mali yılı harcamaları, 6512 sayılı 2014 Yılı Merkezi Yonetim Butce Kanununa istinaden Maliye Bakanlığı tarafından yeni bir duzenleme yapılıncaya kadar Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Mudurluğunun odeneklerinden karşılanır.
(3) Milli Eğitim Bakanlığı merkez teşkilatında Talim ve Terbiye Kurulu Uyesi, Musteşar Yardımcısı, Genel Mudur, İnşaat ve Emlak Grup Başkanı ve Grup Başkanı kadrolarında bulunanlar ile Bakanlık taşra teşkilatında İl Muduru, İl Milli Eğitim Mudur Yardımcısı ve İlce Milli Eğitim Muduru kadrolarında bulunanların gorevleri bu maddenin yayımı tarihinde hicbir işleme gerek kalmaksızın sona erer. Bunlardan Talim ve Terbiye Kurulu Uyesi, Musteşar Yardımcısı ve Genel Mudur kadrolarında bulunanlar ekli (3) sayılı liste ile ihdas edilen Bakanlık Muşaviri kadrolarına, Grup Başkanı ve İl Muduru kadrolarında bulunanlar ekli (3) sayılı liste ile ihdas edilen Grup Başkanı ve İl Muduru kadrolarına, diğerleri ile gecici 3 uncu maddeye istinaden şahsa bağlı Şube Muduru kadrolarında bulunanlar ise ekli (3) sayılı liste ile ihdas edilen Eğitim Uzmanı kadrolarına, halen bulundukları kadro dereceleriyle hicbir işleme gerek kalmaksızın atanmış sayılır. Ekli (3) sayılı liste ile ihdas edilen kadroların herhangi bir sebeple boşalması halinde bu kadrolar hicbir işleme gerek kalmaksızın iptal edilmiş sayılır.
(4) Bu madde uyarınca ekli (3) sayılı listede anılan kadrolara atanmış sayılan personelin yeni kadrolarına atanmış sayıldıkları tarih itibarıyla eski kadrolarına ilişkin olarak en son ayda aldıkları aylık, ek gosterge, her turlu zam ve tazminatları, ek odeme ve benzeri adlarla yapılan her turlu odemelerin (ilgili mevzuatı uyarınca fiili calışmaya bağlı fazla mesai ucreti haric) toplam net tutarının (bu tutar sabit bir değer olarak esas alınır); yeni atandıkları kadrolara ilişkin olarak yapılan aylık, ek gosterge, her turlu zam ve tazminatları, ek odeme ve benzeri adlarla yapılan her turlu odemelerin (ilgili mevzuatı uyarınca fiili calışmaya bağlı fazla mesai ucreti haric) toplam net tutarından fazla olması halinde aradaki fark tutarı, herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın fark kapanıncaya kadar ayrıca tazminat olarak odenir. Atanmış sayıldıkları kadro unvanlarında isteğe bağlı olarak herhangi bir değişiklik olanlarla, kendi istekleriyle başka kurumlara atananlara fark tazminatı odenmesine son verilir.
(5) Ucuncu fıkraya gore ekli (3) sayılı listedeki Grup Başkanı ve İl Muduru kadrolarına atanmış sayılanlar ile gecici 3 uncu maddeye istinaden şahsa bağlı Genel Mudur Yardımcısı, Daire Başkanı ve İl Muduru kadrolarına atanmış sayılanlar Oğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Mudurluğune bağlı hizmet ici eğitim enstitulerinde gorevlendirilir. Ucuncu fıkraya gore Eğitim Uzmanı kadrolarına atananlar, Bakanlık merkez ve taşra teşkilatında Bakan tarafından belirlenen birimlerde surekli gorevle istihdam edilir. Bunlardan daha once oğretmen olarak gorev yapmış bulunanlar hizmet sureleri, hizmet puanları ve tercihleri dikkate alınmak suretiyle, ihtiyac bulunan okullarda oğretmen olarak gorevlendirilebilir. Bu personelin surekli gorevle istihdam edildiği yerle ilgili olarak 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanununun gecici goreve ilişkin hukumleri uygulanmaz.
(6) 190 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin Milli Eğitim Bakanlığına ait bolumunde yer alan boş ve dolu İl Eğitim Denetmeni ve İl Eğitim Denetmen Yardımcısı kadrolarının unvanı sırasıyla Maarif Mufettişi ve Maarif Mufettiş Yardımcısı olarak değiştirilmiştir.
(7) Bu maddenin yururluğe girdiği tarihte Milli Eğitim Başdenetcisi, Milli Eğitim Denetcisi ve İl Eğitim Denetmeni kadrolarında bulunanlar Maarif Mufettişi, Milli Eğitim Denetci Yardımcısı ve İl Eğitim Denetmen Yardımcısı kadrolarında bulunanlar ise Maarif Mufettiş Yardımcısı kadrolarına, başka bir işleme gerek kalmaksızın bulundukları kadro dereceleriyle atanmış sayılır. Bunların Milli Eğitim Başdenetcisi, Milli Eğitim Denetcisi, İl Eğitim Denetmeni, Milli Eğitim Denetci Yardımcısı ve İl Eğitim Denetmen Yardımcısı olarak gecirdikleri sureler, ilgisine gore Maarif Mufettişi ve Maarif Mufettiş Yardımcısı olarak gecmiş sayılır. Bu şekilde Maarif Mufettişi ve Maarif Mufettiş Yardımcısı kadrolarına atanmış sayılanlara, bu maddenin yururluğe girdiği tarihten once yururlukte bulunan mevzuat hukumlerine gore soz konusu kadrolarına bağlı olarak mali haklar kapsamında fiilen yapılan her turlu odemeler toplamı net tutarının, atanmış sayıldıkları kadro unvanları icin ongorulen mali haklar toplamı net tutarından fazla olması halinde, bu maddenin yururluğe girdiği tarihte anılan kadro unvanlarında bulunanlar hakkında (Milli Eğitim Denetci Yardımcılığından Maarif Mufettişliği kadrolarına atananlar dahil), atanmış sayıldıkları kadroda bulundukları surece bu maddenin yururluğe girdiği tarihten once yururlukte bulunan mevzuat hukumlerinin uygulanmasına devam olunur.
(8) Bu maddenin yururluğe girdiği tarih itibarıyla halen Okul ve Kurum Muduru, Mudur Başyardımcısı ve Yardımcısı olarak gorev yapanlardan gorev suresi dort yıl ve daha fazla olanların gorevi, 2013-2014 ders yılının bitimi itibarıyla başka bir işleme gerek kalmaksızın sona erer. Gorev sureleri dort yıldan daha az olanların gorevi ise bu surenin tamamlanmasını takip eden ilk ders yılının bitimi itibarıyla başka bir işleme gerek kalmaksızın sona erer.
(9) Bu maddenin yururluğe girdiği tarihten itibaren bir yıl icinde; bir defaya mahsus olmak ve 190 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin Milli Eğitim Bakanlığına ait bolumunde yer alan Milli Eğitim Uzmanı unvanlı toplam serbest kadro adedini gecmemek uzere, kamu kurum ve kuruluşlarında gorevli olup mesleğe ozel yarışma sınavı ile girilen ve belirli sureli meslek ici eğitimden ve ozel bir yeterlik sınavından sonra 657 sayılı Kanunun 36 ncı maddesinin "ORTAK HUKUMLER" başlıklı bolumunun (A) fıkrasının (11) numaralı bendinde belirtilen kadrolara atanmış olanlar, Bakanlığın gorev alanı ile ilgili dallarda doktora yapmış olmak kaydıyla universite oğretim elemanları ile oğretmenler arasından Bakanlıkca belirlenen esas ve usullere gore yapılacak sınavda başarılı olanlar Milli Eğitim Uzmanı olarak atanabilir. Bu şekilde atanacakların mesleklerinde en az beş yıllık deneyime sahip olmaları ve Bakanlıkca belirlenecek duzeyde Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından veya dil yeterliği bakımından bunlara denkliği kabul edilen ve uluslararası gecerliliği bulunan başka bir belgeye sahip olmaları gerekir."
MADDE 26 - 652 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin;
a) 8 inci maddesinin birinci fıkrasının (d), (e), (f) ve (g) bentleri,
b) 14 uncu maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi,
c) 16 ncı maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi,
c) 30 uncu maddesinin ucuncu fıkrası,
d) 40 ıncı maddesinin başlığında yer alan "ve Denetci" ibaresi ile birinci fıkrasında yer alan "ile Milli Eğitim Denetcileri ve Denetci Yardımcıları" ibaresi ile maddenin ikinci, ucuncu ve dorduncu fıkraları,
yururlukten kaldırılmıştır.
MADDE 27 - (1) 10/6/1930 tarihli ve 1702 sayılı İlk ve Orta Tedrisat Muallimlerinin Terfi ve Tecziyeleri Hakkında Kanun yururlukten kaldırılmıştır.
(2) 13/1/1943 tarihli ve 4357 sayılı Hususi İdarelerden Maaş Alan İlkokul Oğretmenlerinin Kadrolarına, Terfi, Taltif ve Cezalandırılmalarına ve Bu Oğretmenler İcin Teşkil Edilecek Sağlık ve İctimai Yardım Sandığı ile Yapı Sandığına ve Oğretmenlerin Alacaklarına Dair Kanunun 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10 ve 15 inci maddeleri ile gecici 1, 2, 3 ve 4 uncu maddeleri yururlukten kaldırılmıştır.
(3) 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanununun 33 uncu maddesinin (b) fıkrasında yer alan "Milli Eğitim Denetcileri ve Milli Eğitim Denetci Yardımcıları ile İl Eğitim Denetmenleri ve İl Eğitim Denetmen Yardımcıları" ibaresi "Maarif Mufettişleri ve Maarif Mufettiş Yardımcıları" şeklinde değiştirilmiştir.
(4) 2/7/1964 tarihli ve 492 sayılı Harclar Kanununa ekli (8) sayılı tarifenin "VII- Okul diplomaları" bolumunun (2) numaralı bendi yururlukten kaldırılmıştır.
(5) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun,
a) 36 ncı maddesinin "ORTAK HUKUMLER" bolumunun (A) fıkrasının (11) numaralı bendinde yer alan "İl Eğitim Denetmen Yardımcıları" ibaresi "Maarif Mufettiş Yardımcıları" şeklinde ve "İl Eğitim Denetmenliğine" ibaresi "Maarif Mufettişliğine" şeklinde değiştirilmiş, aynı bentte yer alan "ve Milli Eğitim Denetci Yardımcıları" ve "ve Milli Eğitim Denetciliğine" ibareleri madde metninden cıkarılmıştır.
b) 152 nci maddesinin "II- Tazminatlar" kısmının "A- OZEL HİZMET TAZMİNATI" bolumunun (g) bendinde yer alan "Milli Eğitim Denetci ve Denetci Yardımcıları," ibaresi yururlukten kaldırılmış ve (h) bendinde yer alan "İl Eğitim Denetmenleri" ibaresi "Maarif Mufettişleri" şeklinde değiştirilmiştir.
c) Eki (I) sayılı Ek Gosterge Cetvelinin "I- GENEL İDARE HİZMETLERİ SINIFI" bolumunun (g) bendinde yer alan "İl Eğitim Denetmenleri" ibaresi "Maarif Mufettişleri" şeklinde değiştirilmiştir.
(6) 17/2/2011 tarihli ve 6114 sayılı Olcme, Secme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığının Teşkilat ve Gorevleri Hakkında Kanunun 6 ncı maddesinin on ucuncu fıkrasında yer alan "Yonetim Kurulunun teklifi uzerine" ibaresi madde metninden cıkarılmıştır.
(7) 13/12/1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulu Hakkında Kanun Hukmunde Kararnamenin eki cetvellerin Milli Eğitim Bakanlığına ait bolumunde yer alan "Baş Denetci", "Denetci" ve "Denetci Yardımcısı" unvanlı boş ve dolu kadrolar iptal edilmiş ve anılan cetvelden cıkarılmıştır.
(8) Ekli (1) sayılı listede yer alan kadrolar iptal edilerek 190 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin Milli Eğitim Bakanlığına ait bolumunden cıkarılmış ve ekli (2) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas edilerek aynı cetvelin Milli Eğitim Bakanlığına ait bolumune eklenmiştir.
MADDE 28 - Bu Kanun yayımı tarihinde yururluğe girer.
MADDE 29 - Bu Kanun hukumlerini Bakanlar Kurulu yurutur.
12/3/2014
Listeler icin tıklayınız.