Şehit Aileleri, Gaziler, Harp ve Vazife Malulleri ile teror mağdurlarına yonelik verilen iş hakkı yonetmelik 29 Nisan'daki haberimiz sonrasında yayımlandı.
29 Nisan'da yayınlamış olduğumuz haberde, Aile Bakanlığının şehit ve gazi yakınlarına iş hakkı tanıyan yonetmeliğin 9 aydır cıkarılamadığına dikkat cekmiştik.
Soz konusu bu haberde şu sorulara yer vermiştik: "Yasada acıkca yonetmeliğin cıkarılma suresinin belirtilmiş olmasına rağmen iş hakkı uygulama yonetmeliği neden cıkarılmamıştır? Yonetmeliğin cıkarılması neden bekletilmektedir? Bu hususta yonetmeliğin cıkarılmasından birinci derecede sorumlu olan Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı neden net bir acıklama yapmamaktadır? Binlerce insan aylardır neden umit icerisinde bekletilmektedir?"
Şehit ailesi ve gazinin iş hakkı cilesi Bakanlık, haberden 10 gun sonra, yonetmeliği tekemmul ettirerek yayımladı.
İşte 9 Mayıs 2014 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan yonetmelik

9 Mayıs 2014 CUMA
Resmi Gazete
Sayı : 28995
YONETMELİK
Karar Sayısı : 2014/6289

Ekli "Terorle Mucadele Kanunu Kapsamında Kamu Kurum ve Kuruluşlarında İstihdam Edilecekler Hakkında Yonetmelik"in yururluğe konulması; Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının 24/3/2014 tarihli ve 46429 sayılı yazısı uzerine, 3713 sayılı Terorle Mucadele Kanununun ek 1 inci maddesine gore, Bakanlar Kurulu'nca 18/4/2014 tarihinde kararlaştırılmıştır.
TERORLE MUCADELE KANUNU KAPSAMINDA KAMU KURUM VE KURULUŞLARINDA İSTİHDAM EDİLECEKLER HAKKINDA YONETMELİK
BİRİNCİ BOLUM Genel Esaslar
Amac
MADDE 1- (1) Bu Yonetmeliğin amacı; 12/4/1991 tarihli ve 3713 sayılı Terorle Mucadele Kanununun ek 1 inci maddesi kapsamına girenlerin istihdam usul ve esaslarını duzenlemektir.

Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yonetmelik,
a) 8/6/1949 tarihli ve 5434 sayılı Turkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununun mulga 64 uncu maddesi, 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 47 nci maddesinin sekizinci fıkrası, 3713 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin birinci fıkrasının (j) bendi kapsamına girenler haric olmak uzere 3/11/1980 tarihli ve 2330 sayılı Nakdi Tazminat ve Aylık Bağlanması Hakkında Kanuna gore veya 2330 sayılı Kanun hukumleri uygulanarak aylık bağlanmasını gerektiren kanunlara gore harp ve vazife malulu sayılanlardan; malullerin kendileri veya eş veya cocuklarından birisi, eşi veya cocuğu yoksa kendisi veya kardeşlerinden birisi olmak uzere toplam bir kişi, bu kapsamda olup da hayatını kaybedenlerin eş veya cocuklarından birisi ile ana, baba veya kardeşlerinden birisi olmak uzere toplam iki kişi, ana, baba ve kardeşi yoksa eş veya cocuklarından toplam iki kişi, eş veya cocuğu yoksa ana veya babası ile kardeşlerinden birisi olmak uzere toplam iki kişi, ana veya babanın bu hakkı kullanmaması durumunda ise bir diğer kardeşi olmak uzere toplam iki kişi,
b) 5434 sayılı Kanunun mulga 45 inci maddesi ile 5510 sayılı Kanunun 47 nci maddesinin birinci fıkrasında belirtilen haller kapsamında vazife malulu sayılan; Turk Silahlı Kuvvetleri, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Guvenlik Komutanlığının erbaş ve erler dahil askeri personeli ile Emniyet Teşkilatından Emniyet Hizmetleri Sınıfına mensup personelden; malullerin kendileri veya eş veya cocuklarından birisi, eşi veya cocuğu yoksa kendisi veya kardeşlerinden birisi olmak uzere toplam bir kişi; bu kapsamda olup da hayatını kaybedenlerin eş veya cocuklarından birisi ile ana, baba veya kardeşlerinden birisi olmak uzere toplam iki kişi, ana, baba ve kardeşi yoksa eş veya cocuklarından toplam iki kişi, eş veya cocuğu yoksa ana veya babası ile kardeşlerinden birisi olmak uzere toplam iki kişi, ana veya babanın bu hakkı kullanmaması durumunda ise bir diğer kardeşi olmak uzere toplam iki kişi,
c) (b) bendi kapsamına girenler haric olmak uzere 5434 sayılı Kanunun mulga 45 inci maddesi ile 5510 sayılı Kanunun 47 nci maddesinin birinci fıkrası kapsamında olup vazife malulu sayılanlardan; malullerin kendileri veya eş ve cocuklarından birisi, eşi veya cocuğu yoksa kendisi veya kardeşlerinden birisi, bu kapsamda olup da hayatım kaybedenlerin ise eş veya cocuklarından birisi, eşi veya cocuğu yoksa kardeşlerinden birisi olmak uzere toplam bir kişi,

c) 3713 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin birinci fıkrasının (j) bendi kapsamında vazife malulu sayılanlar ile 17/7/2004 tarihli ve 5233 sayılı Teror ve Terorle Mucadeleden Doğan Zararların Karşılanması Hakkında Kanunun ek 1 inci maddesi kapsamında aylık bağlananlardan teror eylemleri nedeniyle engelli hale gelmiş olanların kendisi veya eş veya cocuklarından birisi, eşi veya cocuğu yoksa kendisi veya kardeşlerinden birisi; bu kapsamda olup da hayatını kaybedenlerin ise eş veya cocuklarından birisi, eşi veya cocuğu yoksa kardeşlerinden birisi olmak uzere toplam bir kişi,
d) Makine ve Kimya Endustrisi Kurumuna ait fabrika, işletme, muessese veya bağlı ortaklıklarında gorevli olanlardan patlayıcı maddelerin uretimi, incelenmesi, muhafazası, nakli, imha edilmesi ve zararsız hale getirilmesi sırasında oluşacak patlamalardan dolayı hayatım kaybedenlerin eş veya cocuklarından birisi, eşi veya cocuğu yoksa kardeşlerinden birisi olmak uzere toplam bir kişi,
ile ilgili olarak yukarıda belirtilen hak sahipliği sonucunu doğuran durumların gercekleşmesi halinde istihdam hakkı sahiplerinin istihdam edilmesine ilişkin usul ve esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yonetmelik, 3713 sayılı Kanunun ek 1 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yonetmeliğin uygulanmasında;
a) Bakanlık: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığım,
b) Başkanlık: Devlet Personel Başkanlığım,
c) Hak sahibi: 3713 sayılı Kanunun ek 1 inci maddesi kapsamında istihdam talebinde bulunma hakkına haiz kişiyi,
c) İstihdam hakkı sahibi: Hak sahiplerinden Bakanlıkca tespit edilerek istihdam edilmek uzere Başkanlığa bildirilen kişiyi,
c) Kanun: 3713 sayılı Terorle Mucadele Kanununu,
ifade eder.
İKİNCİ BOLUM Başvuru, Hak Sahiplerinin Tespiti ve İhtilafların Giderilmesi
Başvuru usul ve esasları
MADDE 5- (1) Başvurular; istihdam talep formu doldurulmak suretiyle istihdam hakkından yararlanmak isteyenlerin ikamet ettikleri ildeki aile ve sosyal politikalar il mudurluğune yapılır.
(2) Anne veya babanın istihdam hakkım kullanabileceği durumda, annenin başvurusunda babanın, babanın başvurusunda da annenin istihdam hakkından feragat ettiğine dair beyan alınır. Kardeşlerden birisinin bu istihdam hakkını kullanabilmesi icin, hak sahibi anne ve baba ile diğer kardeşlerin istihdam hakkından feragat ettiklerine dair beyan alınır.
(3) Anne, baba veya kardeşlerin istihdam hakkım kullanabileceği durumda, anne veya babanın başvurusunda kardeşlerden istihdam hakkından feragat ettiklerine dair beyan istenilmez. Bu hakkı kardeşlerden birinin kullanmak istemesi halinde, hak sahibi anne, baba ve diğer kardeşlerden istihdam hakkından feragat ettiklerine dair beyan alınır.
(4) Eş veya cocuğun istihdam hakkını kullanabileceği durumda, eşin başvurusunda cocuklardan istihdam hakkından feragat ettiklerine dair beyan istenilmez. Cocuğun başvurusunda ise hak sahibi eş ve diğer cocuklardan istihdam hakkından feragat ettiklerine dair beyan alınır.
(5) Sadece kardeşlerin istihdam hakkım kullanabileceği durumda, diğer hak sahibi kardeşlerden istihdam hakkından feragat ettiklerine dair beyan alınır.
(6) Malulun hak sahibi eşi veya cocuğu varsa kardeşleri iş hakkından yararlanamaz;. Malulun hayatta olması ve istihdam hakkım kendisinin kullanmaması veya kullanamaması halinde; oncelikle lehine feragat verdiği eşi veya cocuğu, eşi veya cocuğunun bulunmaması durumunda ise lehine feragat verdiği kardeşi istihdam hakkından faydalanabilir. Kamu kurum ve kuruluşlarında calışmakla birlikte bu Yonetmelik hukumlerine gore ayrıca istihdam hakkı bulunan malullerin istihdam hakkından lehine feragat verdiği eşi veya cocuğu, eşi veya cocuğunun bulunmaması halinde lehine feragat verdiği kardeşi yararlanır.
(7) İki hak sahipliği durumunda hak sahibi eş veya cocuğun bulunması halinde, bunların kullanabileceği istihdam hakkından anne, baba veya kardeşler yararlanamaz.
(8) İki hak sahipliği durumunda hak sahibi anne, baba veya kardeşin bulunması halinde, bunların kullanabileceği istihdam hakkından eş ve cocuklar yararlanamaz.
(9) Feragat beyanı noter huzurunda yazılı olarak duzenlenir.
(10) Aşağıda sayılanlar hak sahibi sayılmazlar:
a) Bir başkasının bakımına muhtac olacak derecede engelli olanlar.
b) Kanunun ek 1 inci maddesinin birinci fıkrasında sayılan kuram ve kuruluşlarda gorev yapanlar ile istihdam hakkını sağlayan olayın meydana geldiği tarihten sonra soz konusu kurum ve kuruluşlarda gorev yapmakta iken bu gorevinden ayrılmış olanlar.
c) Başvuru tarihi itibarıyla kırkbeş yaşım doldurmuş olanlar.
Hak sahibi tespit komisyonu
MADDE 6- (1) İllerde vali veya gorevlendirdiği vali yardımcısı başkanlığında; aile ve sosyal politikalar il muduru, sosyal guvenlik il muduru ile aile ve sosyal politikalar il mudurunun teklifi uzerine vali tarafından gorevlendirilen bir kişiden oluşan hak sahibi tespit komisyonu kurulur.
(2) Hak sahibi tespit komisyonu, gundem olması halinde başvurulan goruşmek uzere haftada en az bir kez toplanır.
(3) Hak sahibi tespit komisyonu oycokluğuyla karar alır. Oylama sonucunda eşitlik olması halinde başkanın oyu yonunde karar alınmış sayılır.
Hak sahiplerinin tespiti
MADDE 7- (1) Başvurunun yapıldığı il mudurluğunde yer alan hak sahibi tespit komisyonu, başvuruya esas konunun Kanun kapsamında olup olmadığım durum belgesi ile tespit eder.
(2) Durum belgesi ile Kanun kapsamına girdiği tespit edilen başvuru dosyalarındaki başvuru sahiplerinin istihdam hakkı sahibi olup olmadığı aynı Komisyon marifeti ile istihdam hak sahipliği belgesi ile tespit edilir.
(3) İkinci istihdam hakkını kullanmak uzere yapılan başvurularda yeniden durum belgesi duzenlenmeksizin doğrudan istihdam hak sahipliği belgesi duzenlenir.
(4) Belgelerin duzenlenmesi icin gerekli her turlu bilgi ve evrak, hak sahibi tespit komisyonunca başvuru sahiplerinden veya ilgili kamu kurum ve kuruluşlarından temin edilir.
(5) Başvuruya esas konunun Kanun kapsamına girmediğinin veya girse bile başvuru sahibinin istihdam hakkı sahibi olmadığının tespiti İmlinde, aile ve sosyal politikalar il mudurlup tarafından ilgililere gerekceleri ile birlikte yazılı olarak bilgi verilir. Buna ilişkin her turlu belge ve başvuru sahiplerine gonderilen yazılar Bakanlığın ilgili modulune yuklenir.
Bakanlığa bildirim
MADDE 8- (1) Durum belgesi ve istihdam hak sahipliği belgesi ile bunların duzenlenmesine dayanak teşkil eden her turlu belge ve yazılar elektronik ortamda Bakanlık il mudurlukleri tarafından ilgili modul uzerinden Şehit Yakınları ve Gaziler Daire Başkanlığına gonderilir.
(2) Bakanlıkca yapılan inceleme sonucu duzenlenen belgelerde eksiklik veya mevzuata aykırılık bulunması halinde, gerekceleri acıklanarak kararın duzeltilmesi veya eksikliklerin giderilmesi icin belgeler elektronik ortamda ilgili Bakanlık il mudurluğune iade edilir. İade gerekcesini ortadan kaldıracak yeni bir bilgi ve belge bulunmadığı takdirde, ilgili
İl mudurluğunce soz konusu karar duzeltilerek ve eksik belgeleri tamamlanarak elektronik ortamda yeniden Bakanlığa gonderilir.
(3) Bakanlıkca ihtiyac duyulması halinde, başvurularla ilgili olarak kamu kurum ve kuruluşlarından bilgi, belge veya goruş istenebilir. Kamu kurum ve kuruluşları soz konusu talepleri oncelikle yerine getirmekle yukumludur.
(4) Bu Yonetmelikte ongorulen belge ve formlar Bakanlıkca belirlenir.
İstihdam hakkının kullanımı ile ilgili ihtilafın giderilmesi
MADDE 9- (1) Hak sahipleri arasında ihtilafın ortaya cıkması durumunda, istihdam hakkının kim tarafından kullanacağına karar vermek uzere illerde valinin veya gorevlendireceği vali yardımcısının başkanlığında, il jandarma komutanı, il emniyet muduru, aile ve sosyal politikalar il muduru, sosyal guvenlik il muduru ve aile ve sosyal politikalar il mudurunun teklifi uzerine vali tarafından gorevlendirilen bir kişiden oluşan uyuşmazlık komisyonu kurulur. Yetkili uyuşmazlık komisyonu, istihdam talep başvurusunu ilk yapan hak sahibinin ikamet ettiği ildeki komisyondur.
(2) Uyuşmazlık komisyonu, hak sahiplerinden en az birinin veya hak sahibi tespit komisyonunun başvurusu uzerine toplanır.
(3) Uyuşmazlık komisyonu;
a) Anne ile babanın,
b) Cocukların,
c) Kardeşlerin,
her birinin kendi aralarında cıkan ihtilaflarda yetkilidir.
(4) Uyuşmazlık komisyonu, oncelikli olarak başvuru yapıp yapmadığına bakmaksızın diğer hak sahiplerinin İstihdam talepleri olup olmadığını tespit etmek uzere yazı ile beyanlarım ister. İlgililer bu durumun kendilerine tebliğ tarihinden itibaren on gun icinde yazılı olarak beyanlarını vermek zorundadırlar. Bu husus beyan talep yazısında ilgililere bildirilir. Bu sure icinde yazılı beyan verilmemesi durumunda istihdam hakkından vazgecilmiş sayılır.
(5) Uyuşmazlık komisyonu, istihdam talebinde bulunan hak sahipleri arasında bu hakkı kimin kullanacağına karar verirken ilgililerin mal varlığı, diğer aile fertlerini gecindirebilme, oğrenim durumu, yaş ve adli sicil kaydı gibi hususları gozonunde bulundurur.
(6) Uyuşmazlık komisyonu oycokluğuyla karar alır. Oylama sonucunda eşitlik olması halinde başkanın oyu yonunde karar alınmış sayılır.
(7) Uyuşmazlık komisyonu karan istihdam talebinde bulunan hak sahiplerine en gec otuz gun icerisinde tebliğ edilir. Hak sahipleri tebliğ tarihinden itibaren otuz gun icerisinde uyuşmazlık komisyon kararına yazılı olarak itiraz etmedikleri takdirde karar kesinleşir. İtiraz halinde, uyuşmazlık komisyonu itirazı otuz gun icinde karara bağlar. Kesinleşen uyuşmazlık komisyonu karan Bakanlığa gonderilir. Bakanlığa gelen karamı mevzuata aykın olduğunun belirlenmesi halinde, gerekcesi acıklanarak kararın duzeltilmesi istenilir. Bakanlıkca belirtilen gerekceyi ortadan kaldıracak yeni bir bilgi ve belge bulunmadığı takdirde, uyuşmazlık komisyonu karannı duzelterek Bakanlığa gonderir.
UCUNCU BOLUM Atama Usul ve Esasları
Kadro ve pozisyonlara ilişkin hususlar
MADDE 10- (1) 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yonetimi ve Kontrol Kanununun eki (I), (II), (III) ve (IV) sayılı cetvellerde yer alan kamu kurum ve kuruluşlan, kamu iktisadi teşebbusleri ve bağlı ortaklıklan, il ozel idareleri, belediyeler ve bağlı kuruluşlan, ozel kanunla kurulan diğer her turlu kamu kurum ve kuruluşları; 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi memur kadroları ile sozleşmeli personel pozisyonlarının ve surekli işci kadrolarının %2'sini hak sahiplerinin istihdamı icin ayırmak zorundadır. Kapsamda yer alan kamu kurum ve kuruluşlarının ilgili mevzuatı uyarınca yapılan kadro ve pozisyon değişikliklerinin, toplam kadro ve/veya pozisyon sayısının %2'si surekli işci kadroları ile memur ve hizmetli unvanlı kadro ve/veya pozisyonlar olacak şekilde yapılması esastır.
(2) Kamu kurum ve kuruluşları bildirecekleri %2 oranındaki kadrolarını eşit bir şekilde olmak uzere memur ve hizmetli unvanlı memur kadrolarından ayırmak zorundadır. Diğer personel statuleri icin Başkanlıkca belirlenen aym ve eşdeğer unvanlar esas alınır.
(3) Kamu kurum ve kuruluşları ayırdıkları %2 oranındaki kadro ve pozisyonların unvan ve sayısını her yılın şubat ve ağustos aylarının son gunune kadar Başkanlığa bildirirler. Bildirimler Başkanlığın e-uygulama sistemi uzerinden elektronik ortamda yapılır.
(4) Kamu kurum ve kuruluşlarınca atama yapılabilecek kadro ve pozisyonların bildirilmemesi veya unvan bazında ihtiyacın karşılanamaması durumunda Başkanlıkca kapsamdaki kamu kurum ve kuruluşlarının munhal kadro ve pozisyonlarına re'sen atama teklifi yapılır.
(5) Bu Yonetmelik hukumlerine gore atama yapılmak uzere Başkanlığa bildirilen boş kadro ve pozisyonlara, Başkanlık tarafından uygun goruş verilmeden ilgili kamu kurum ve kuruluşlarınca herhangi bir atama yapılamaz.
(6) Kamu kurum ve kuruluşlarının kadrolarına, ilgili mali yılda 190 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin ek 7 nci maddesi kapsamında yapabilecekleri toplam atama sayılarının ne kadarını bu madde kapsamında yapılacak atamalar icin ayıracağı ve buna ilişkin diğer hususlar Başbakan onayı ile belirlenir.
Atama ve goreve başlama
MADDE 11- (1) Hak sahiplerinden Bakanlıkca isimleri bildirilenlerin durumlarına uygun munhal kadro veya pozisyonlara Başkanlıkca il tercihleri de gozonunde bulundurularak bildirim tarihinden itibaren kırkbeş gun icinde atama teklifleri yapılır.
(2) Kamu kurum ve kuruluşları, atama teklifi yapılanların Kanunla belirtilen istisnalar dışında teklif edilen kadro veya pozisyonların gerektirdiği atanma şartlarım taşıyıp taşımadıklarını kontrol etmekle yukumludurler.
(3) İlgili mevzuat ile belirlenen atanma şartlarına haiz olmayanların atama işlemleri yapılmaz. Atandıktan sonra şartlan taşımadığı tespit edilenler hakkında ilgili mevzuat uyarınca işlem tesis edilir.
(4) Kamu kurum ve kuruluşları, atama teklifinin intikalinden itibaren otuz gun icinde atama işlemlerim tamamlar ve atama emrini 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu hukumlerine gore ilgililere tebliğ eder. Guvenlik soruşturmasına ya da arşiv araştırmasına gerek duyulan gorevlerde bu sure, guvenlik soruşturması ve arşiv araştırmasının sonuclanmasından itibaren başlar.
(5) Atama ve goreve başlatma işlemlerinin sonucu, kamu kurum ve kuruluşları tarafından işlemlerin tamamlanmasını takip eden onbeş gun icinde Başkanlığa bildirilir.
(6) İlgililerin işe başlama surelerine ve işe başlamama halinde yapılacak işlemlere ilişkin olarak 657 sayılı Kanunun 62 nci ve 63 uncu maddeleri hukumleri uygulanır.
DORDUNCU BOLUM Ceşitli Hukumler
Ataması yapılanların yeniden başvurması
MADDE 12- (1) Atama onayı alınmasına rağmen goreve başlamayanlar, ataması yapılanlardan gorevlerinden ayrılanlar ile gorevlerine son verilenler bu Yonetmelik hukumlerine gore yemden başvuruda bulunamazlar.
(2) Ozelleştirme İdaresi Başkanlığı, bu Yonetmelik hukumlerine gore ataması yapılanlardan, ozelleştirme uygulamaları nedeniyle ilgili mevzuatı cercevesinde Başkanlığa bildirilmesi gerekenlere ilişkin ayrı bir liste hazırlayarak Başkanlığa bildirir.
(3) Bu maddenin ikinci fıkrası kapsamında bulunanlardan 657 sayılı Kanunun 4 uncu maddesinin (C) fıkrasına istinaden atanacaklar hakkında Kanunun atamaya ilişkin hukumleri uygulanır.
Tereddutlerin giderilmesi
MADDE 13- (1) Bu Yonetmelik kapsamında ortaya cıkabilecek tereddutleri gidermeye, gerekli bilgi ve belgeleri istemeye, araştırma ve inceleme yapmaya veya yaptırmaya ve uygulamayı yonlendirmeye ilgisine gore Bakanlık veya Başkanlık yetkilidir.
Kura usulu ile atama
GECİCİ MADDE 1- (1) Kanunun gecici 13 uncu maddesi gereğince, Bakanlıkca tespit edilerek Başkanlığa bildirilenlerin atama teklifleri 31/12/2015 tarihine kadar kura usulu ile yapılır.
(2) Kuranın yapılacağı tarihler Bakanlığın goruşu alınarak Başkanlık tarafından belirlenir. Başkanlık tarafından birden fazla kura donemi belirlenebilir. Bakanlık tarafından Başkanlığa bildirilenler, bildirim tarihinden sonraki ilk kuraya dahil edilirler. Kura sonuclan Başkanlığın resmi internet sitesinden ayrıca duyurulur.
(3) Kura sonucunda belirlenen atama teklifleri Başkanlıkca ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına bildirilir.
Ozel durumlar
GECİCİ MADDE 2- (1) Kanunun ek 1 inci maddesindeki değişikliğin yururluğe girdiği 2/8/2013 tarihinden once Kanunun ek 1 inci maddesi kapsamında istihdam hakkı bulunanlardan kırkbeş yaşım dolduranlar, bu Yonetmeliğin yururluğe girdiği tarihten itibaren altı ay icinde iş talebinde bulunmaları halinde bir defaya mahsus olmak uzere Kanunda belirtilen sınırlamalar cercevesinde istihdam hakkından yararlandırılır. Kanunun ek 1 inci maddesinde 6495 sayılı Kanunla yapılan değişiklik neticesinde 2/8/2013 tarihinden sonra istihdam hakkı kapsamına yeni almanlar bu fıkra hukmunden yararlanamaz.
(2) Kamu kurum ve kuruluşları yapılacak atamalar icin %2'lik kontenjanlarını 10 uncu madde cercevesinde 1/1/2016 tarihinden itibaren Başkanlığa bildirmekle yukumlu olup bu tarihe kadar herhangi bir bildirimde bulunmayacaklardır.
(3) Kanunun ek 1 inci maddesinde 6495 sayılı Kanunla yapılan değişiklik neticesinde istihdam hakkı elde etmiş ve 2/8/2013 tarihi itibarıyla kırkbeş yaşım doldurmamış olup da bu Yonetmeliğin yururluğe girdiği tarihe kadar kırkbeş yaşını doldurmuş olanlar, bu Yonetmeliğin yururluğe girdiği tarihten itibaren altı ay icinde başvurmaları halinde bir defaya mahsus olmak uzere kırkbeş yaş sınırlaması haric Kanunda belirtilen diğer şartlar cercevesinde istihdam hakkından yararlanır.
(4) Kanunun ek 1 inci maddesi ile gecici 13 uncu maddesi kapsamında 31/12/2015 tarihine kadar yapılacak atamalar, yılı merkezi yonetim butce kanunlarında yer alan kısıtlamalara tabi değildir.
Yururluk
MADDE 14- (1) Bu Yonetmelik yayımı tarihinde yururluğe girer.
Yurutme
MADDE 15- (1) Bu Yonetmelik hukumlerini Bakanlar Kurulu yurutur.