14 Mayıs 2014 CARŞAMBAResmi GazeteSayı : 29000
YONETMELİK
Adalet Bakanğından:
LİSANSLI YEDİEMİN DEPOLARI YONETMELİĞİ
BİRİNCİ BOLUM
Amac, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amac ve kapsam
MADDE 1 - (1) Bu Yonetmeliğin amacı, 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu uyarınca muhafaza altına alınmasına karar verilen malların muhafaza edileceği gercek veya tuzel kişilere ait lisanslı yediemin depolarının kuruluşuna, bu depolarda bulunması gereken asgari niteliklere, depolar icin alınacak teminata, muhtemel rizikolara karşı yapılacak sigortaya, Adalet Bakanlığı tarafından lisans ve işletme belgesinin verilmesine, işletme yetkisinin devrine; Adalet Bakanlığının lisanslı işletmelerle ilgili gorev ve yetkilerine, faaliyetin durdurulması ya da iptali gibi idari tedbir ve tasarruflara, bu depoların denetimine, depolarda tutulması gereken kayıtlara ve muhafaza işlemlerine ilişkin usul ve esasları duzenlemektir.
Dayanak

MADDE 2(1) Bu Yonetmelik, 9/6/1932 tarihli ve 2004 sayılı İcra ve İflas Kanununun 88 inci maddesinin beşinci fıkrasına dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3(1) Bu Yonetmelikte gecen;
a) Ak artırma usulu: Yeri, zamanı ve şartları onceden belirlenerek, hazır olanlar arasında fiyat artırma yarışına dayanan satış usulunu,
b) Alt işletici: Lisans sahibi tarafından yetki devri yapılan gercek veya tuzel kişileri,

c) Bakanlık: Adalet Bakanlığını,
c) Depo: Adalet Bakanlığının yetki verdiği gercek veya tuzel kişiler tarafından işletilen lisanslı yediemin depolarını,
d) Depo gorevlisi: Depo işleticisini veya bu kişi tarafından lisans kapsamında kalan hizmetlerin yerine getirilmesi icin gorevlendirilen kişileri,
e) Depo işleticisi: Lisanslı yediemin deposu icin işletme belgesi alan gercek veya tuzel kişileri,
f) İşletme belgesi: Lisans sahibi veya alt işleticilerin lisans kapsamında yer alan faaliyetlere başlamadan once Bakanlık tarafından kendilerine verilen belgeyi,

g) Kanun: 9/6/1932 tarihli ve 2004 sayılı İcra ve İflas Kanununu,
ğ) Komisyon: Değerlendirme ve İhale Komisyonunu,
h) Lisans: Bu Yonetmelik kapsamında yer alan hizmetlerin yerine getirilebilmesi icin Bakanlık tarafından verilen izni,
ı) Lisans bedeli: Lisans ihalesinde bir takvim yılı icin belirlenen miktarın lisans suresi ile carpımı sonucunda elde edilen bedeli,
i) Lisans sahibi: Lisans ihalesi sonucunda lisans belgesi almaya hak kazanan gercek veya tuzel kişiyi,
j) Lisans suresi: Lisans belgesinin duzenlendiği tarihten başlayarak şartnamede belirtilen sureyi,
k) MERSİS: Merkezi sicil kayıt sistemini,
l) Ulusal Yargı Ağı Bilişim Sistemi (UYAP): Adalet hizmetlerinin elektronik ortamda yurutulmesi amacıyla oluşturulan bilişim sistemini
ifade eder.
İKİNCİ BOLUM
Muhafaza İşlemleri ve Muhafaza Avansı
Muhafaza işlemleri
MADDE 4(1) İcra ve iflas daireleri tarafından muhafaza altına alınmasına karar verilen mallar, Kanundaki istisnalar saklı kalmak kaydıyla Bakanlık tarafından yetki verilen ve yetki cevresi belirlenen lisanslı yediemin depolarında muhafaza edilir.
(2) Aynı dosya icin birden fazla deponun yetki cevresinde muhafaza altına alma işlemi yapılması halinde, malların bir depoda toplanması esastır.
(3) Gumruk antrepolarında bulunan malların haczine karar verilmesi halinde icra memuru, malın yediemin olarak antrepoda bırakılmasına karar verebilir. Bu yerlere bırakılan hacizli mallar hakkında gumruk antrepolarının tabi olduğu ucret tarifesi uygulanır.
Muhafaza avansı
MADDE 5(1) İcra ve iflas daireleri, Bakanlığın belirlediği ucret tarifesine gore Kanunun 59 uncu maddesi, 88 inci maddesinin ikinci fıkrası ve 90 ıncı maddesi gereğince takdir edeceği muhafaza avansını alacaklıdan peşin olarak tahsil eder.
(2) Muhafaza avansı hesaplanırken malın en az uc aylık muhafaza gideri dikkate alınır.
(3) Muhafaza avansının yeterli olmadığı durumlarda haczi yapan memur, avansın tamamlanması icin alacaklıya makul bir sure verebilir.
(4) Satış talebinde bulunan alacaklıdan, satış ve muhafaza giderleri ile birlikte satış talebinden sonraki iki aylık muhafaza gideri de peşin olarak tahsil edilir.
UCUNCU BOLUM
Lisansın Belirlenmesi, Lisansın Kapsamı, Şartname ve İlan
Lisansın belirlenmesi
MADDE 6(1) Lisans, bu Yonetmelik hukumlerine gore yapılacak ihale sonucuna gore Bakanlık tarafından verilir.
(2) Bakanlık tarafından, Ceza İnfaz Kurumları ile Tutukevleri İşyurtları Kurumuna, ihalesiz olarak da lisans verilebilir.
(3) Lisans verilecek yerler, lisansın suresi, lisansın kapsamı ve lisansla ilgili diğer hususlar, iş ve ihtiyac durumu dikkate alınarak Bakanlık tarafından belirlenir.
Lisansın kapsamı
MADDE 7(1) Lisans, lisans sahibine yetki cevresi icinde munhasıran;
a) Kanunun 88 inci maddesinin birinci fıkrasında sayılan kıymetli eşyalar haric olmak uzere icra ve iflas daireleri tarafından muhafaza altına alınmasına karar verilen malların bu Yonetmelik hukumleri gereğince muhafazası,
b) İcra ve iflas daireleri tarafından daire dışında yapılacak gorevlerin ifası icin gerekli cilingir, hamal, cekici ve nakliye gibi hizmetlerin yerine getirilmesi,
c) Depodaki malların idare, işletme, bakım, onarım ve malların satış mahallinde hazır bulundurulması hizmetlerinin yerine getirilmesi,
c) Şartnamede belirlenecek diğer hizmetlerin yerine getirilmesi
yetki ve gorevlerini verir.
Şartname
MADDE 8(1) Lisansın kapsamı, suresi, ihale başlangıc bedeli, teminatın turu ve miktarı, işletme belgesinin verilmesi, tarafların hak ve yukumlulukleri ve diğer hususlara ilişkin usul ve esaslar Bakanlık tarafından hazırlanan şartnamede belirtilir.
(2) Şartnamedeki hukumler tarafları bağlar.
İlan
MADDE 9(1) Lisans ihalesinin yapılacağı yer, gun ve saat ihalenin yapılacağı tarihten en az bir ay once Bakanlık internet sitesinde ilan edilir. Bu ilanda;
a) Lisansın kapsamı ve lisans verilecek yerler,
b) Başvuru sahibinde aranacak şartlar,
c) Başvuruda aranacak belgeler,
c) Şartnamenin temin edilebileceği yerler ve şartname ucreti,
d) İhalenin yapılacağı yer, gun ve saat,
e) İhalenin hangi usulde yapılacağı,
f) İhaleye dair diğer hususlar
yer alır.
(2) İlan edilen metnin maddi hata nedeniyle tekrarlanması gerektiğinde soz konusu maddi hata, ihale tarihi değiştirilmeksizin aynı usulle ilanen duzeltilir.
DORDUNCU BOLUM
Lisans Başvurusunda Bulunacaklarda Aranacak Şartlar, İhale Teminatı, Başvuruya Eklenecek Belgeler ve Başvuruların Değerlendirilmesi
Lisans başvurusunda bulunacaklarda aranacak şartlar
MADDE 10(1) Gercek veya tuzel kişiler depo acmak icin lisans başvurusunda bulunabilir.
(2) Gercek kişilerde;
a) Turkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,
b) Başvuru tarihinde fiil ehliyetine sahip olmak,
c) Affa uğramış veya Turk Ceza Kanununun 53 uncu maddesinde belirtilen sureler gecmiş olsa bile; taksirli suclar haric olmak uzere kasten işlenen bir suctan dolayı beş yıl veya daha fazla sureyle hapis cezasına ya da zimmet, suc işlemek amacıyla orgut kurma, irtikap, ruşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, guveni kotuye kullanma, hileli iflas, kacakcılık sucları, ihaleye ve edimin ifasına fesat karıştırma, suctan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama, devlet sırlarına karşı suclar ve casusluk, vergi kacakcılığı veya muhafaza gorevini kotuye kullanma suclarından dolayı kesinleşmiş mahkumiyet kararı bulunmamak,
c) İhalelere girmekten ve yedieminlik yapmaktan yasaklanmamış olmak,
d) Hakkında iflas veya iflasın ertelenmesi kararı verilmemiş ya da konkordato ilan edilmemiş veyahut aciz vesikası duzenlenmemiş olmak,
e) Vergi borcu ve Sosyal Guvenlik Kurumu prim borcu olmamak
şartları aranır.
(3) Tuzel kişilerde;
a) Tuzel kişinin sermaye veya şahıs şirketi olması halinde şirket ana sermayesinin yarıdan fazlasını elinde bulunduran gercek kişi ortaklar ile tuzel kişinin yonetim kurulu uye tam sayısının yarıdan fazlasının Turkiye Cumhuriyeti vatandaşı olması,
b) Yonetim kurulu uyeleri tarafından bu maddenin ikinci fıkrasının (b), (c), (c) ve (d) alt bentlerinde yer alan şartları taşıyor olmak,
c) Kendileri veya sınırsız sorumlu oldukları tuzel kişiler hakkında iflas, iflasın ertelenmesi kararı verilmemiş ya da konkordato ilan edilmemiş olmak,
c) İhalelere girmekten ve yedieminlik yapmaktan yasaklanmamış olmak,
d) Vergi borcu ve Sosyal Guvenlik Kurumu prim borcu olmamak
şartları aranır.
(4) Bu Yonetmelik hukumlerine gore almış olduğu lisans veya işletme belgesi kendi kusuru nedeniyle iptal edilen gercek veya tuzel kişiler, iptal tarihinden itibaren beş yıl sureyle lisans ihalesine giremezler.
İhale teminatı
MADDE 11(1) Lisans başvurusunda bulunanlardan şartnamede belirlenen ihale başlangıc bedelinin yuzde beşi oranında ve her halde 10.000 Turk Lirasından az olmamak uzere ihale teminatı alınır.
(2) Teminat olarak;
a) Tedavuldeki Turk parası,
b) Turkiye'de yerleşik bankalar veya katılım bankaları tarafından verilip Bakanlık adına ve lehine duzenlenen, vazgecilmesi imkansız, kesin, suresiz, kayıtsız ve şartsız teminat mektupları,
c) Hazine Musteşarlığınca ihrac edilen Devlet İc Borclanma Senetleri ve bu senetler yerine duzenlenen belgeler
kabul edilir.
(3) Nakit olarak gosterilen teminatlar ilgisine gore Bakanlık Merkez Saymanlık Mudurluğunun veznesine veya banka hesabına yatırılır. Diğer teminatlar ise Komisyon tarafından alınıp ihalenin kesinleşmesinden sonra ihale uzerinde kalan istekli ile ekonomik acıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekliye ait olanlar ilgili muhasebe birimine teslim edilir.
Başvuru mercii ve istenecek belgeler
MADDE 12(1) Lisans almak isteyen gercek veya tuzel kişiler, şahsen veya temsilcileri ya da vekilleri aracılığıyla ilanda belirtilen usule uygun olarak Bakanlığa başvuruda bulunur.
(2) Başvuru dilekcesinde, başvuru sahibinin veya temsilcisinin ya da vekilinin adı ve soyadı, varsa unvanı, Turkiye Cumhuriyeti kimlik numarası, vergi kimlik numarası veya MERSİS numarası ile iletişim bilgilerinin yer alması zorunludur.
(3) Başvuru dilekcesine;
a) Gercek kişiler ile tuzel kişilerin yonetim organlarında bulunanların onaylı nufus kayıt orneği ile adli sicil ve arşiv kaydı,
b) Tuzel kişilerin yonetim organlarında gorev yapanların yabancı uyruklu olması halinde vatandaşı olduğu ulkenin mevzuatına gore alınmış olan nufus kaydı ile bu Yonetmeliğin 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasının (c) bendinde belirtilen suclardan hukumlu olmadığına dair belgenin aslı ve yeminli tercuman tarafından Turkce'ye cevrilmiş onaylı sureti,
c) Kendileri veya sınırsız sorumlu oldukları tuzel kişiler hakkında aciz vesikası duzenlenmemiş, iflas veya iflasın ertelenmesi kararı verilmemiş ya da konkordato ilan edilmemiş olduğunu gosterir belge,
c) Bu Yonetmelikte belirtilen ihale teminatının yatırıldığına dair makbuz veya banka teminat mektubu,
d) Bakanlık tarafından ilanda veya şartnamede belirtilecek diğer belgeler
eklenir.
Lisans başvurusunun incelenmesi
MADDE 13(1) Başvurular, Komisyon tarafından incelenerek karara bağlanır.
(2) Başvuru dilekcesinde veya belgelerde eksiklik bulunması halinde ilgiliye eksikliği tamamlaması icin bir hafta sure verilir.
Başvurunun kabul veya reddi
MADDE 14(1) Yapılan değerlendirme sonucunda başvurusu Kanuna ve bu Yonetmeliğe uygun olduğu tespit edilenler lisans ihalesine katılmaya hak kazanır.
(2) Başvuru sahibinin aranan şartları taşımadığının tespiti veya ilanda gosterilen belgelerin verilen surede tamamlanmaması halinde başvuru reddedilir.
BEŞİNCİ BOLUM
Lisans İhalesi, Harc ve Vergilerden Sorumluluk, Lisans Teminatının İadesi
Lisans ihalesi
MADDE 15(1) Lisans ihalesi, başvurusu kabul edilen gercek veya tuzel kişilerin katılımıyla Komisyon tarafından acık artırma usulu ile yapılır.
(2) Lisans ihalesine, Komisyon tarafından bir takvim yılı icin belirlenecek bedel uzerinden başlanır.
(3) Lisans ihalesi, ulke genelini kapsayacak tek bir lisans icin yapılabileceği gibi şartnamede belirlenen bolge, il veya icra dairesinin yetki cevresini kapsayacak şekilde de yapılabilir.
(4) Lisans ihalesi, suresi şartnamede belirtilmek suretiyle en az beş yıl icin yapılır.
(5) Lisans hakkı, duzenleme şeklinde noter sozleşmesiyle bu Yonetmelikte belirtilen şartları taşıyan kişilere devredilebilir. Bu devir, Bakanlığın onayı ile gecerlilik kazanır.
Acık artırma usulu ile yapılacak ihalede uygulanacak kurallar
MADDE 16(1) Acık artırma usulu ile yapılacak ihaleyi Komisyon yurutur.
(2) Acık artırma salonuna ihaleye giriş kartı olanlar girebilir.
(3) Katılımcılar giriş kartını Komisyonun gorebileceği şekilde kaldırarak pey surerler. Bu kurala uymayanlar pey surmuş kabul edilmezler.
(4) En yuksek pey suren katılımcı acık artırmayı kazanır.
(5) Acık artırma sırasında bir tutanak duzenlenir. Bu tutanağa, katılımcıların kimlik ve iletişim bilgileri ile teklif edilen peyler yazılır. Tutanak, artırmayı yuruten Komisyon başkan ve uyeleri ile ihaleyi kazanan katılımcı ve varsa sırasıyla en yuksek pey suren sonraki ilk beş kişi tarafından imzalanır.
(6) İhale, Bakanlık onayı ile tamamlanır.
Acık artırmanın iptali
MADDE 17(1) Gerekcesi belirtilmek suretiyle ihalenin tamamlanmasına kadar onay makamı tarafından acık artırma iptal edilebilir.
(2) İhaleye katılanlar ihalenin iptal edilmesi veya teklif edilen bedelin reddi halinde hicbir hak talebinde bulunamayacağı gibi, ihalenin tamamlanmasından sonra artırmanın iptalini isteyemez.
(3) Komisyon, lisans bedelinin odenmemesi halinde varsa, en yuksek pey suren kişiden başlamak uzere sırasıyla acık artırmada pey suren diğer beş kişiye, verdikleri teklif uzerinden lisans alabileceklerini bildirir. Tebliğ tarihinden itibaren iki hafta icinde teklif kabul edilirse ihale, kabul eden gercek veya tuzel kişi uzerinde bırakılır.
(4) Ucuncu fıkraya gore teklif yapılan gercek veya tuzel kişi verilen sure icinde odemede bulunmaz ise en yuksek pey suren sıradaki gercek veya tuzel kişiye teklifte bulunulur. Teklif bu kişilerce kabul edilmez veya suresinde ihale bedeli odenmez ise ihaleyi ilk kazanan tarafından gosterilen ihale teminatı genel butceye gelir kaydedilerek acık artırma iptal edilir.
(5) Artırmanın alıcının kusuru dışındaki nedenlerle iptali halinde yatırılmış olan ihale teminatları ilgililere iade olunur.
Lisans bedelinin odenmesi
MADDE 18(1) Lisans bedeli, ihalenin tamamlanmasına dair onayın tebliğinden veya bu Yonetmeliğin 17 nci maddesinin ucuncu fıkrasına gore ihale uzerinde bırakılan kişiye yapılacak tebliğden itibaren iki hafta icinde peşin olarak odenir.
(2) Lisans bedeli, acık artırma sonucunda bir takvim yılı icin belirlenen miktarın peşin olarak odenmesi kaydıyla taksitli olarak da odenebilir.
(3) Taksitli odemeler, bir onceki yıl icin yapılan odeme miktarının tuketici fiyatları endeksinin yıllık artış oranına gore artırılması suretiyle hesaplanacak tutarın, peşin odemeyi takip eden yılların aynı gunune kadar odenmesi suretiyle yapılır. Ancak; taksit sayısı lisans suresini gecemez.
(4) Lisans bedeli, genel butceye gelir olarak kaydedilir.
(5) Bu maddenin birinci ve ikinci fıkralarına gore ihale bedeli ile tahakkuk eden harc ve vergileri odeyen gercek veya tuzel kişiye Bakanlık tarafından lisans belgesi verilir.
Harc ve vergilerden sorumluluk
MADDE 19(1) Lisans ihalesi nedeniyle tahakkuk eden harc ve vergiler ihaleyi kazanan kişi tarafından odenir.
İhale teminatının iadesi
MADDE 20(1) İhaleyi kazanan kişinin nakit olarak yatırdığı teminat, lisans bedelinden mahsup edilir.
(2) Lisans ihalesine katılması uygun gorulmeyen veya ihaleyi kazanamayan kişilerin gosterdiği teminatlar Komisyonun vereceği karar uzerine iade edilir.
ALTINCI BOLUM
Depoların Kuruluşu ve Yetki Cevresi, Depolarda Bulunması Gereken
Asgari Nitelikler, İşletme Belgesi Verilmesi
Depoların yetki cevresi ve kuruluşu
MADDE 21(1) Depoların yetki cevresi Bakanlık tarafından belirlenir.
(2) Depolar, lisans sahibi veya yetki devri yapılan alt işleticiler tarafından kurulur.
(3) Lisans sahibi veya alt işleticinin, bir icra dairesinin yetki cevresinde yalnızca bir depo acması esastır. Bakanlık, iş ve ihtiyac durumunu dikkate alarak aynı icra dairesi yetki cevresinde, yetki alanlarını belirlediği birden fazla depo acılmasına izin verebileceği gibi aynı deponun şubesinin acılmasına da izin verebilir. Verilen iznin yetki cevresi işletme belgesine yazılır.
(4) Lisans sahibi ve işletme belgesi sahibinin birlikte talep etmeleri halinde, Bakanlıkca depo sayısının azaltılmasına izin verilebilir.
(5) Bakanlık, depoların yetki cevresini birden fazla icra dairesinin yetki cevresini kapsayacak şekilde belirleyebilir.
Depolarda bulunması gereken asgari nitelikler
MADDE 22(1) Lisanslı yediemin depolarında;
a) Şartnamede belirtilen buyuklukten az olmamak uzere kapalı alan ile motorlu aracların muhafazasına elverişli kapalı veya acık otoparkının bulunması,
b) Kapalı alan tabanlarının betonlanmış olması, varsa acık otoparkın sundurma ile korunaklı, camur veya su birikintisini onleyecek şekilde betonlanmış veya kaplanmış olması,
c) Kapalı ve acık alanların, muhafaza edilen malların taşınması, boşaltılması, yuklenmesi ve nakli icin iş makinesi ve taşıma araclarının kolayca calışabileceği genişlik ve yuksekliğe sahip olması,
c) İdari işlerin yurutuleceği uygun bir kapalı alan ile iş sahipleri icin bekleme salonunun bulunması,
d) Muzayede salonunun bulunması,
e) Uygun ve yeterli bir havalandırma sisteminin bulunması,
f) Yangına karşı gerekli ve yeterli ekipmanların bulunması,
g) Deponun tamamını kapsayan ve en az altı ay oncesine kadar kayıt verebilen guvenlik kamera sisteminin bulunması,
ğ) Depolama hizmetleri ile ihtiyac duyulan diğer yan hizmetleri yerine getirebilecek nitelikte techizatın bulunması,
h) Şartnamede belirtilen diğer niteliklerin bulunması
gereklidir.
(2) Depolarda bulunan mallar mumkun olduğunca teşhire imkan verecek şekilde muhafaza edilir.
YEDİNCİ BOLUM
Yetkinin Devredilmesi ve İşletme Belgesinin Verilmesi
Yetkinin devredilmesi
MADDE 23(1) Lisans verilen gercek veya tuzel kişiler, lisans alınan il veya icra dairesinin yetki alanı icerisinde en az bir depo icin işletme belgesi almak şartıyla Bakanlıktan izin alarak, onaylama şeklindeki noter sozleşmesi ile lisans kapsamında kalan yetkilerini aynı standartları sağlamak kaydıyla alt işleticilere devredebilir.
(2) Alt işleticiler, Bakanlığın belirlediği yetki cevresinde faaliyet gosterir.
(3) Alt işleticinin, lisans başvurusunda bulunacaklar icin aranan şartları taşıması zorunludur.
(4) Devir sozleşmesi, Bakanlık tarafından onaylandıktan sonra gecerlilik kazanır.
(5) Yetki devri, lisans verilen gercek veya tuzel kişilerin sorumluluklarını ortadan kaldırmaz.
İşletme belgesinin verilmesi
MADDE 24(1) Lisans sahibi veya alt işleticilerin, lisans kapsamında yer alan faaliyetlere başlamadan once Bakanlıktan işletme belgesi alması zorunludur.
(2) Lisans sahibi, lisans belgesinin verilmesinden itibaren altı ay icinde şartnamede belirtilen asgari sayıda depo icin işletme belgesi almak veya yetki devri yaptığı alt işleticiler tarafından aynı surede alınmasını sağlamak zorundadır. Bu sure icinde makul nedenlerle işletme belgesinin alınamaması halinde lisans sahibine ya da alt işleticiye uc aya kadar ek sure verilir.
(3) İşletme belgesi talep edilen deponun bu Yonetmelikte belirtilen asgari nitelikleri ve şartnamede belirtilen diğer ozellikleri taşıyıp taşımadığı Bakanlıkca tespit ettirilir. Tespit giderleri başvuru sahibi tarafından peşin olarak yatırılır.
(4) İşletme belgesi talep edilen deponun bu Yonetmelikteki asgari nitelikler ile şartnamede belirtilen diğer ozellikleri taşıdığının tespit edilmesi ve depo teminatının yatırılması halinde başvuru sahibine Bakanlık tarafından işletme belgesi verilir.
(5) İşletme belgesi talep edilen deponun gerekli şartları taşımadığının tespiti halinde başvuru sahibine eksiklikleri tamamlaması icin uc ay sure verilir. Bu sure icinde eksikliklerin tamamlanmaması halinde talep reddedilir. Bu fıkrada verilen sureler ikinci fıkradaki surelerin hesabında dikkate alınmaz.
(6) İşletme belgesi, onaylama şeklindeki noter sozleşmesiyle bu Yonetmelikte belirtilen şartları taşıyan kişilere lisans sahibinin muvafakati ile devredilebilir. Bu devir Bakanlığın onayı ile gecerlilik kazanır.
SEKİZİNCİ BOLUM
Değerlendirme ve İhale Komisyonu, Ucret Tespit Komisyonu
Değerlendirme ve ihale komisyonu
MADDE 25(1) Lisans başvurularının incelenmesi, lisans ihalesinin yapılması ve bu Yonetmelikte verilen diğer gorevlerin yerine getirilmesi icin Bakanlık Oluruyla Personel Genel Mudurluğu, Strateji Geliştirme Başkanlığı, İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı ve Ceza İnfaz Kurumları ile Tutukevleri İşyurtları Kurumunda gorevli hakim sınıfına dahil birer asıl ve birer yedek uye, aynı birimlerde gorev yapan diğer personel arasından gorevlendirilecek bir asıl ve bir yedek uye olmak uzere toplam beş asıl ve beş yedek uyeden oluşan Değerlendirme ve İhale Komisyonu kurulur. Bakanlık Olurunda Komisyona başkanlık yapacak uye belirtilir.
(2) Değerlendirme ve İhale Komisyonu uyeleri iki yıl sure ile gorev yaparlar. Gorev suresi sona eren uye yeniden gorevlendirilebilir.
(3) Komisyon uye tam sayısı ile toplanır ve coğunlukla karar verir. Asıl uyenin yokluğunda toplantılara yedeği katılır. Komisyonun kararları tutanak haline getirilir ve toplantıya katılan uyelerce imzalanır. Kararlarda cekimser kalınamaz. Karara muhalif olanlar, muhalefet gerekcesini yazarak tutanağı imzalarlar.
(4) Komisyon her turlu inceleme ve araştırmayı yapabilir.
(5) Komisyon kararlarına karşı, kararın tebliğinden itibaren iki hafta icinde ilgilisi tarafından Komisyona itiraz edilebilir. İtirazlar, Komisyon asıl ve yedek uyelerinin katılımıyla yapılacak toplantıda incelenerek kesin olarak karara bağlanır. Bu durumda Komisyon, asıl ve yedek uye tam sayısının salt coğunluğuyla toplanır, toplantıya katılanların salt coğunluğuyla karar verir.
(6) Komisyonun sekretarya hizmetleri Personel Genel Mudurluğu bunyesinde yerine getirilir.
Ucret Tespit Komisyonu
MADDE 26(1) Lisans kapsamında kalan hizmetler icin odenecek ucretin belirlenmesine esas olmak uzere Bakanlık Oluru ile Personel Genel Mudurluğu, Strateji Geliştirme Başkanlığı, İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı ve Ceza İnfaz Kurumları ile Tutukevleri İşyurtları Kurumunda gorevli hakim sınıfına dahil birer asıl ve birer yedek uye; icra mudurleri arasından belirlenecek bir asıl ve bir yedek uye; Turkiye Barolar Birliğinin avukatlar arasından bildireceği bir asıl ve bir yedek uye; lisans sahibi ya da lisans sahibinin birden fazla olması halinde en fazla lisans bedeli odeyenden başlamak uzere belirlenecek bir asıl ve bir yedek uye olmak uzere toplam yedi asıl ve yedi yedek uyeden teşekkul eden Ucret Tespit Komisyonu oluşturulur. Bakanlık olurunda komisyona başkanlık yapacak uye belirtilir.
(2) Ucret Tespit Komisyonu uyeleri iki yıl sure ile gorev yaparlar. Gorev suresi sona eren uye yeniden gorevlendirilebilir.
(3) Ucret Tespit Komisyonu, Bakanlığın yazılı daveti uzerine toplanır. Davette, toplantının gundemi, tarihi, yeri ve saati belirtilir.
(4) Ucret Tespit Komisyonu, en az beş asıl uyenin katılımı ile toplanır ve toplantıya katılanların coğunluğuyla karar verir. Asıl uyenin yokluğunda toplantılara yedeği katılır. Ucret Tespit Komisyonunun kararları tutanak haline getirilir ve toplantıya katılan uyelerce imzalanır. Karara muhalif olanlar, muhalefet gerekcesini yazarak tutanağı imzalarlar.
(5) Ucret Tespit Komisyonunun sekretarya hizmetleri Personel Genel Mudurluğu bunyesinde yerine getirilir.
DOKUZUNCU BOLUM
Lisans Sahibi ile Depo İşleticisinin Hak ve Yukumlulukleri
Lisans sahibinin hakları
MADDE 27(1) Lisans sahibi;
a) Lisans kapsamında kalan hizmetleri munhasıran yerine getirme veya bu konudaki yetkilerini alt işleticilere devretme,
b) İlgili mevzuat ve şartnamede belirtilen diğer yetkileri kullanma
haklarına sahiptir.
Lisans sahibinin yukumlulukleri
MADDE 28(1) Lisans sahibi;
a) Lisans kapsamındaki hizmetlerin etkin, hızlı ve verimli bir şekilde yurutulmesi icin gerekli tum tedbirleri almak,
b) Lisans aldığı il veya icra dairesinin yetki alanı icerisinde en az bir depo icin işletme belgesi almak,
c) İşletme belgesi verilen depoların bu Yonetmelik ve şartnamede belirtilen asgari nitelikleri korumasına dair gerekli tedbirleri almak,
c) Alt işleticiler tarafından acılan depoların denetimlerini yerine getirmek ve denetim sonuclarını Bakanlığa rapor etmek,
d) İşletme belgesinin iptali halinde depoda bulunan malların muhafaza işlemlerinin yerine getirilmesi icin gerekli tedbirleri almak,
e) Lisans kapsamında kalan hizmetlerin yerine getirilmesi işlemlerinin koordinasyonunu sağlamak,
f) İlgili mevzuat ve şartnamede belirtilen diğer yukumlulukleri yerine getirmek
zorundadır.
Depo işleticisinin hakları
MADDE 29(1) Depo işleticisi;
a) Lisansın kapsamında yer alan hizmetleri munhasıran yerine getirmek ve bunun karşılığında Bakanlığın belirlediği ucret tarifesi kapsamında ucret talep etmek,
b) Ucreti odenmemişse haczedilen mal uzerinde hapis icra etmek,
c) İlgili mevzuat ve şartnamede ongorulen diğer yetkileri kullanmak
haklarını haizdir.
Depo işleticisinin yukumlulukleri
MADDE 30(1) Depo işleticisi;
a) İşletme belgesi verilmesi icin aranan şartların korunması ve surdurulmesi icin gerekli tedbirleri almak ve bu şartların kaybolması halinde durumu derhal Bakanlığa bildirmek,
b) Bu Yonetmelikte yer alan sigortaya ilişkin yukumlulukleri yerine getirmek,
c) Bu Yonetmelikte izin verilen durumlar dışında, icra dairesi tarafından muhafazasına karar verilen mallar ile icra daireleri ve adli merciler tarafından teslim edilen diğer malları depoya kabul etmek, teslim alınan malların korunmasında gerekli ozeni gostermek ve her turlu tedbiri almak,
c) İcra dairesinin talebi uzerine haczedilen malları satış mahalline getirmek ve goturmek,
d) Bu Yonetmelikte ongorulen kayıtları tutmak,
e) Bakanlık tarafından veya denetim sırasında istenecek bilgi, belge ve raporları vermek,
f) Bakanlıktan izin almaksızın bu Yonetmelik ve şartnamede belirtilenler ile lisans kapsamında kalanlar dışında depoda faaliyette bulunmamak,
g) Bakanlık tarafından ilgili mevzuat ve şartname cercevesinde verilen diğer gorevler ile talimatları yerine getirmek,
zorundadır.
Meydana gelen zararlardan sorumluluk
MADDE 31(1) Lisans sahibi ve depo işleticisi, lisans kapsamındaki hizmetlerin yerine getirilmesi sırasında doğan zararlardan muteselsilen sorumludur.
(2) Depoda bulunan mallarda bir hasarın meydana gelmesi durumunda, depo işleticisi bu durumu ve tahmini zarar miktarını derhal ilgili icra dairesine bildirir.
ONUNCU BOLUM
Ozellik Arz Eden Malların Muhafazası, Malların Depoya
Giriş ve kışı
Ozellik arz eden malların muhafazası
MADDE 32(1) İcra memuru tarafından muhafazasına karar verilen;
a) Değeri suratle duşen şeyler,
b) Bir arada bulundukları eşya icin tehlike arz eden mallar,
c) Her turlu ateşli silah, patlayıcı, yanıcı, tahrip edici ve aşındırıcı madde, zehirli gaz, nukleer yakıt, radyoaktif madde, can ve mal guvenliği yonunden tehlikeli olduğu saptanmış her nevi katı, sıvı ve gaz halinde olan maddeler,
c) Kısa surede bozulabilecek gıda maddeleri, yaş sebze ve meyve ya da muhafazası ozel bakım ve tesise luzum gosteren şeyler,
d) Kotu koku yayan mallar,
e) Canlı hayvanlar
muhafazaları icin yeterli altyapıya sahip en yakın lisanslı yediemin deposuna teslim edilir. Bunun mumkun olmaması halinde, icra memuru tarafından alacaklının gostereceği gerekli nitelikleri haiz yerlere teslimine de karar verilebilir.
(2) Birinci fıkraya gore haczedilen malların muhafazasını talep eden alacaklı, icra memuru tarafından belirlenen satış giderlerini de peşin olarak yatırmak zorundadır.
(3) Birinci fıkraya gore muhafazasına karar verilen mallar, icra dairesi tarafından en kısa sure icinde satışa sunulur.
(4) Bu maddede belirtilen malların muhafazası icin ozel hukum bulunan hallerde ilgili mevzuat hukumleri uygulanır.
Malların depoya kabulu
MADDE 33(1) İcra ve iflas daireleri tarafından muhafaza altına alınmasına karar verilen mallar, depo gorevlisi tarafından haciz mahallinde teslim alındıktan sonra giriş makbuzu duzenlenerek depoya alınır ve depo emanet kaydı yapılır.
(2) Mallar teslim alınırken mevcut durumunu tam olarak yansıtacak şekilde fotoğrafı cekilir veya kamera kaydı alınır.
(3) Teslim edilen malın haciz tutanağında yer alan nitelikleri taşıyıp taşımadığı, arac, makine veya elektronik cihazların calışır durumda olup olmadığı, herhangi bir parcasının eksik bulunup bulunmadığı, aracların plaka, şasi ve motor numaralarının ruhsat bilgileri ile uyumlu olup olmadığı kontrol edilip tutanağa bağlanarak giriş makbuzuna eklenir. Haciz tutanağı ile giriş makbuzu arasında celişki olması halinde haciz tutanağına itibar edilir.
(4) Teslim alınan malın cins, tur, marka, model, numara ve olcu gibi benzerlerinden ayırmaya yeterli butun nitelikleri ile dosya numarasını, tarafların ad ve soyadlarını gosteren barkot veya benzeri sistemler kullanılmak suretiyle uretilmiş bir etiket eşyaya yapıştırılır.
Kolluk tarafından yakalanan aracların depoya kabulu
MADDE 34(1) İcra daireleri tarafından kayıtlarına haciz şerhi konulup kolluk birimleri tarafından yakalanan araclar, aracı yakalayan kolluk gorevlisinin talebi uzerine icra dairesi adına depo gorevlisi tarafından bulunduğu yerden alınarak depoya goturulur.
(2) Yakalanan araclar kolluk gorevlisi tarafından depo gorevlisine teslim edilirken aracın tum ozellikleri ve eksik parcasının olup olmadığı tutanak ile tespit edilerek bu tutanağın bir sureti icra dairesine teslim edilir.
(3) Teslim alınan araclar hakkında bu Yonetmeliğin 33 uncu maddesi hukumleri uygulanır.
(4) Yakalanan aracı teslim alan yediemin deposu bu durumu en gec teslimatı takip eden ilk iş gunu mesai bitimine kadar yetki alanında hizmet verdiği icra dairesine bildirir.
İcra ve iflas dairesi tarafından yapılacak işler
MADDE 35(1) İcra ve iflas daireleri, lisans kapsamında kalan hizmetleri kendi yetki alanında bulunan lisanslı yediemin deposundan talep etmek zorundadır. Bu hizmetlere ait masraflar takip giderlerinden sayılır ve icra dairesi tarafından alacaklıdan peşin alınan avanstan karşılanır.
Haczin takibi
MADDE 36(1) Haciz tarihinden itibaren altı ay gecmiş bulunan mallar uzerindeki haczin devam edip etmediği depo işleticisi tarafından en fazla uc ay aralıkla takip edilir.
(2) Hukuken muhafazasına gerek kalmayan malın teslim alınması, teslim alınmayan mallar hakkında ise Kanunun 88 inci maddesinin altıncı fıkrasına gore işlem yapılması icin depo işleticisi tarafından icra dairesinden talepte bulunulur.
Malların depodan cıkışı
MADDE 37(1) Depolarda muhafaza edilen mal, ilgili icra dairesi veya adli birimin yazılı talimatı ya da kararı olmadıkca depodan cıkarılamaz.
(2) Yazıda veya kararda belirtilen şahsın kimliği tam olarak tespit edildikten ve malın giriş makbuzundaki nitelik ve vasıfları taşıdığı belirlendikten sonra cıkış makbuzu duzenlenmek suretiyle mal teslim edilir. Cıkış makbuzunun bir sureti icra dairesine gonderilir.
(3) Muhafaza altına alınan malın icra dairesi tarafından bizzat teslimi gereken hallerde teslimat, icra memuru tarafından yerine getirilir.
ONBİRİNCİ BOLUM
Ucret Tarifesi
Lisans kapsamında kalan hizmetlerle ilgili ucret tarifesi
MADDE 38(1) Lisans kapsamında kalan hizmetler icin odenecek ucret, Ucret Tespit Komisyonunun teklifi de değerlendirilmek suretiyle Bakanlık tarafından belirlenir.
(2) Ucret tarifesi her yılın Aralık ayında belirlenerek Resmi Gazete'de ilan edilir ve 1 Ocak tarihi itibarıyla yururluğe girer.
(3) Muhafaza altına alınan eşyalar yonunden odenecek ucret hesaplanırken malın depoda fiili olarak kaldığı tarihlerde yururlukte olan ucret tarifeleri dikkate alınır. Lisans kapsamında kalan hizmetlerin yerine getirilmesine karar veren icra ve iflas dairesi, Bakanlık tarafından belirlenen ucret tarifesine uymak zorundadır.
(4) Bakanlık, ulke genelinde tek bir ucret tarifesi belirleyebileceği gibi bolgesel olarak da ucret tarifesi belirleyebilir.
(5) Adli merciler tarafından depoya teslim edilen diğer mallar hakkında da bu maddede belirlenen ucret tarifesi uygulanır.
Ucretin odenmesi
MADDE 39(1) Bu Yonetmelik hukumlerine gore hesaplanan ucrete hak kazanan depo işleticisi, fatura ibraz etmek suretiyle ucretin odenmesini talep edebilir.
(2) İcra ve iflas daireleri tarafından depo işletmesine yapılacak olan odemeler, işletme tarafından bildirilen banka hesabına aktarılmak suretiyle yerine getirilir.
(3) İcra ve iflas daireleri tarafından ucret tarifesine gore hesaplanıp bildirilen ucretin depo işletmesi tarafından doğrudan tahsil edilmesi halinde duzenlenen faturanın bir orneği, dosyasına konulmak uzere icra dairesine gonderilir.
(4) Depo işleticisi, icra ve iflas dairelerinin belirlediği ucret dışında taraflardan ek bir ucret talep edemez.
ONİKİNCİ BOLUM
Teminat ve Sigorta
Lisans ve depo teminatı
MADDE 40(1) İhaleyi kazanandan lisans bedelinin yuzde beşi ve her halde değeri 10.000 Turk Lirasından aşağı olmamak uzere lisans teminatı alınır.
(2) İşletme belgesi almak uzere başvuran lisans sahibi veya alt işleticilerden deponun acık ve kapalı alanının toplamı uzerinden metrekare başına değeri elli Turk Lirasından beş yuz Turk Lirasına kadar depo teminatı alınır. Teminat miktarı belirlenirken bin metrekarenin uzerindeki depo alanları dikkate alınmaz. Lisans sahibinden birinci fıkraya gore alınan teminat, lisans sahibinin bizzat acacağı depo icin alınması gereken teminatı karşılıyorsa ayrıca depo teminatı alınmaz. Eksik kalması halinde ise tamamlattırılır.
(3) Bakanlık, lisans teminatı icin birinci fıkradaki, depo teminatı icin ikinci fıkradaki sınırlara uymak kaydıyla teminat miktarları belirleyebilir.
(4) Teminat olarak;
a) Tedavuldeki Turk parası,
b) Turkiye'de yerleşik bankalar veya katılım bankaları tarafından verilip Bakanlık adına ve lehine duzenlenen, vazgecilmesi imkansız, kesin, suresiz, kayıtsız ve şartsız teminat mektupları,
c) Hazine Musteşarlığınca ihrac edilen Devlet İc Borclanma Senetleri ve bu senetler yerine duzenlenen belgeler
kabul edilir.
(5) Nakit olarak gosterilen teminatlar Bakanlık Merkez Saymanlık Mudurluğunun veznesine veya banka hesabına yatırılır. Diğer teminatlar ise Komisyon tarafından alınıp ihalenin kesinleşmesinden sonra ihale uzerinde kalan istekli ile ekonomik acıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekliye ait olanlar ilgili muhasebe birimine teslim edilir.
(6) Lisans kapsamındaki hizmetlerin yerine getirilmesi sırasında meydana gelen zararlar lisans teminatı veya depo teminatından karşılanır.
(7) Teminatların yenilenmesi veya tamamlanması işlemleri, Bakanlık tarafından yapılacak tebliğden itibaren bir ay icinde yerine getirilir.
(8) Lisansın veya işletme belgesinin iptali durumunda, lisans sahibinin veya depo işleticisinin yerine getirmesi gereken bir sorumluluk ya da yukumluluğun bulunmadığı Bakanlık tarafından tespit edilmedikce teminatlar iade olunmaz.
(9) Ceza İnfaz Kurumları ile Tutukevleri İşyurtları Kurumu lisans ve depo teminatından muaftır.
Sigorta
MADDE 41(1) Depo işleticisi, teslim aldığı mallar icin muhtemel rizikolara karşı depoyu sigorta yaptırmak zorundadır.
ONUCUNCU BOLUM
Depoların Denetimi
Depoların denetimi
MADDE 42(1) Bakanlık depoları gorevlendireceği personeli eliyle her zaman denetleyebilir. Denetim sırasında teknik konularda bilirkişi yardımından faydalanılabilir.
(2) Lisans sahibi, alt işleticilere ait depoların bu Yonetmelikte belirtilen asgari nitelikleri muhafaza edip etmediği, kayıt ve belgeleri ile tum işlemlerini yıl icinde en az bir kez denetleyerek duzenleyeceği raporu Bakanlığa bildirir.
(3) Depo yoneticisi ve personeli denetim amacıyla gelenlerin işletme ve tesislere girmesine engel olmamak; depoda bulunan veya bulunması gereken her ceşit mal ve eşya ile sair varlıkları, numuneleri, cihazları, belgeleri, kayıt ve defterlerini gostermek, bunların incelenmesine yardımcı olmak, istenilen bilgileri eksiksiz ve gerceğe uygun olarak vermek ve diğer her turlu yardımı yapmak zorundadır.
(4) Denetim sırasında, denetim gorevlileri gecikmesinde sakınca gorulen durumlarda, hatalı işlemlerin onlenmesi ve eksikliklerin giderilmesini isteyebilir.
(5) Bu maddeye gore yapılacak denetim, lisans ve şartname kapsamında kalan tum hizmetleri kapsar.
(6) Denetim raporlarının bir orneği depoda muhafaza edilir, bir orneği ise Bakanlığa gonderilir.
ONDORDUNCU BOLUM
Lisansın ve İşletme Belgesinin İptali, İşletme Faaliyetlerinin Durdurulması,
Faaliyetin Durdurulması, Lisans ve İşletme Belgesinin İptali
Halinde Yapılacak İşlemler
Lisansın iptali
MADDE 43(1) Lisans sahibinin;
a) Bu Yonetmelikteki şartları taşıyan gercek kişi mirascısı bulunmaksızın olumu,
b) İflası veya tuzel kişiliğinin son bulması,
c) Bakanlıkca yapılan ihtara rağmen ilgili mevzuat ve şartnamedeki yukumlulukleri yerine getirmemesi
hallerinde Bakanlık tarafından lisansın iptaline karar verilir.
(2) Lisans sahibinin bu Yonetmelikte duzenlenen başvuru şartlarını taşımadığının veya bu şartları sonradan kaybettiğinin tespit edilmesi halinde Bakanlık tarafından lisansın iptaline karar verilebilir.
(3) Lisansın iptali halinde bu Yonetmelik hukumlerine gore yeniden lisans ihalesi yapılır.
İşletme faaliyetlerinin durdurulması
MADDE 44(1) Yapılmış bir tespit veya denetim sonucunda bu Yonetmelik ya da şartnameye aykırılığın belirlenmesi durumunda Bakanlık tarafından fiilin onem ve mahiyetine gore işletmenin faaliyetlerinin tamamı veyahut bir kısmı durdurulabilir.
(2) Depo işleticisine eksiklikleri gidermesi icin iki haftadan az olmamak uzere sure verilir. Aykırılık ve eksikliklerin bu surenin sonunda da giderilmemesi halinde işletme belgesi iptal edilir.
İşletme belgesinin iptali
MADDE 45(1) Lisansın iptali veya depo işletmesinin ilgili mevzuat veya şartnamedeki yukumlulukleri yerine getirmemesi veyahut depo sahibi tuzel kişinin iflası ile tuzel kişiliğin son bulması hallerinde Bakanlık tarafından işletme belgesinin iptaline karar verilir.
(2) İşletme belgesi sahibinin bu Yonetmelikte duzenlenen başvuru şartlarını taşımadığının veya bu şartları sonradan kaybettiğinin tespit edilmesi halinde Bakanlık tarafından işletme belgesinin iptaline karar verilebilir.
Faaliyetin durdurulması ve lisans veya işletme belgesinin iptali halinde yapılacak işlemler
MADDE 46(1) Lisansın iptal edilmesi halinde lisans sahibinin hak ve yukumluluklerini yerine getirmek uzere Bakanlık tarafından mahkemeden kayyum tayini istenir. Mahkemece tayin edilen kayyum, yeni bir lisans ihalesi yapılıp depo acılıncaya kadar gorevine devam eder. Kayyum tayin edilinceye kadar lisans kapsamındaki hizmetlere mevcut depo işleticisi tarafından devam olunur.
(2) İşletme faaliyetinin durdurulması veya işletme belgesinin, lisansın iptali dışında bir nedenle iptal edilmesi halinde lisans kapsamındaki hizmetler lisans sahibinin gozetim ve denetimi altında yerine getirilir.
(3) Lisans veya işletme belgesinin iptali ile işletmenin faaliyetinin durdurulmasına dair yapılan işlemler Bakanlık tarafından ilgili Cumhuriyet başsavcılığı ve icra ve iflas dairesi ile lisans ve işletme belgesi sahiplerine bildirilir.
(4) Bu madde kapsamında yapılması gereken zorunlu giderler Bakanlık tarafından uygun gorulmesi halinde lisans veya depo teminatından karşılanır.
ONBEŞİNCİ BOLUM
Depolarda Tutulacak Kayıtlar, Makbuzlar ve Kartonlar
Kayıtların tutulması
MADDE 47(1) Depolarda, mali mevzuatın ongorduğu defter, kayıt ve belgelerin dışında bu Yonetmelikte ve şartnamede belirlenen şekilde kayıtların tutulması, makbuz ve kartonların kullanılması zorunludur.
(2) Bu Yonetmelik uyarınca depolarda tutulması gereken her turlu kayıt dosyalama, saklama ve arşivleme işlemleri ile uyum ve işbirliği sağlanmış birimlerle yapılacak her turlu işlemler UYAP ortamında gercekleştirilir. UYAP'ın gecici olarak kullanılamadığı durumlarda işlemler fiziki ortamda yapılır ve en kısa surede UYAP'a aktarılır.
(3) Depoların UYAP'la uyum ve işbirliğinin sağlanması icin Bakanlığın belirleyeceği esaslar cercevesinde gerekli tedbirler alınır.
Makbuzlar ve tutulacak kayıtlar
MADDE 48(1) Depolarda giriş makbuzu ve cıkış makbuzu duzenlenir.
(2) Depolarda; depo emanet, gelen ve giden evrak ile zimmet kayıtlar ile gereken diğer kayıtların tutulması zorunludur.
Giriş makbuzu
MADDE 49(1) Haczedilen malların depoya kabulu esnasında duzenlenecek giriş makbuzu;
a) Sıra numarası,
b) Malı teslim eden icra dairesi adı ve dosya numarası,
c) Alacaklı ve borclunun adı ve soyadı,
c) Malın cinsi,
d) Malın haciz tutanağında belirtilen miktarı,
e) Malı teslim eden ve alanın adı ve soyadı ile imzası,
gibi hususları ihtiva eder.
(2) Elektronik ortamda duzenlenen makbuzlar UYAP aracılığıyla icra dosyasına gonderilir. Bir orneği de giriş makbuzu kartonunda saklanır.
Cıkış makbuzu
MADDE 50(1) Haczedilen malların depodan cıkışı esnasında duzenlenecek olan cıkış makbuzu, giriş makbuzundakilerle paralel bilgileri icerir.
(2) Elektronik ortamda duzenlenen makbuzun bir orneği malı teslim alana verilir. Bir orneği UYAP aracılığıyla icra dosyasına gonderilir. Bir orneği de cıkış makbuzu kartonunda saklanır.
Depo emanet kaydı
MADDE 51(1) Depo emanet kaydı, depoda muhafaza edilmek uzere teslim edilen mallara ilişkin bilgilerin tutulduğu kayıttır.
(2) Depo emanet kaydı; sıra numarası, icra dairesi esas numarası, alacaklı ve borclunun adı, soyadı, unvanı, biliniyorsa Turkiye Cumhuriyeti kimlik numarası, vergi kimlik numarası veya MERSİS numarası, adresleri, giriş ve cıkışta malı teslim eden veya teslim alanın adı soyadı, Turkiye Cumhuriyeti kimlik numarası, vergi kimlik numarası veya MERSİS numarası, malın cinsi, miktarı, adedi, teslim tarihindeki evsafı, taşıtların modeli, markası, tipi, değeri, haciz tarihi, malın depoya giriş ve cıkış tarihi, kalma suresi ile alınan ucret gibi bilgileri icerir.
Gelen ve giden evrak kaydı
MADDE 52(1) Gelen ve giden evrak kaydı, depoya gelen ve giden evraka ilişkin bilgilerin tutulduğu kayıttır.
(2) Gelen ve giden evrak kaydı; sıra numarası, evrakın tarih ve numarası, gonderilen veya gonderen daire, geliş veya sevk tarihi ile evrakın konusu gibi bilgileri icerir.
Zimmet kaydı
MADDE 53(1) Zimmet kaydı, depodan ceşitli mercilere gonderilen evrakın işlendiği kayıttır.
(2) Zimmet kaydı; sıra numarası, evrak numarası, gonderildiği merci, alındığı tarih gibi bilgiler ile evrakı alanın adı, soyadı ve imzasını icerir.
(3) Elektronik ortamda tutulan kaydın cıktısı alınır, ilgili sutun evrakı alana imzalatıldıktan sonra ayrı bir kartonda saklanır.
Kartonlar
MADDE 54(1) Depoda;
a) Giriş makbuzu kartonu,
b) Cıkış makbuzu kartonu,
c) Gelen evrak kartonu,
c) Giden evrak kartonu,
d) Denetim kartonu,
e) Sigorta ve tazminatlar kartonu,
tutulur.
ONALTINCI BOLUM
Ceşitli ve Son Hukumler
Malların yeni depo işletmesine devredilmesi
MADDE 55(1) Lisansın iptali, işletme belgesinin iptali veya lisans suresinin sona ermesi hallerinde mevcut depolarda bulunan mallar yeni acılacak depo işletmesi tarafından teslim alınır. Teslim alınan mallar ile ilgili olarak bu Yonetmeliğin 33 uncu maddesindeki hukumler uygulanır.
(2) Malların yeni depoya nakliyesi ile ilgili tum masraflar yeni depo işletmesi tarafından karşılanır.
(3) Lisans ve işletme sahibinin yukumlulukleri, mevcut depodaki malların yeni depo işletmesi tarafından teslim alınmasına kadar devam eder.
(4) Teslim işlemi tamamlanıp onceki depo işletmesinin sorumluluğunun kalmadığı tespit edilmedikce lisans ve depo teminatı iade edilmez.
Tebligat usulu
MADDE 56(1) Bu Yonetmeliğe gore yapılacak tebliğlerde 7201 sayılı Tebligat Kanunu hukumleri uygulanır.
Mevcut depo ve garajlardaki muhafaza işlemlerine ilişkin geciş hukumleri
GECİ MADDE 1(1) Lisanslı yediemin depoları faaliyete gecinceye kadar mevcut depo ve garajlardaki muhafaza işlemlerine, onceki Yonetmelik ve ucret tarifeleri cercevesinde devam olunur.
(2) Lisanslı yediemin depoları faaliyete gectikten sonra mevcut depolarda bulunan ve hukuken muhafazası gereken mallar, mevcut depo sahibinin talebi halinde icra dairesinin kararı uzerine mevcut deponun bulunduğu yerdeki lisanslı yediemin deposu tarafından teslim alınır. Bunun icin yapılan nakliye masrafları muhafaza avansından karşılanır. Teslim tarihine kadar tahakkuk eden yediemin ucreti icra dairesi tarafından mevcut depo sahibine muhafaza avansından peşin olarak odenir.
(3) Mevcut ucret tarifesine gore tahakkuk eden yediemin depo ucretini ve bu Yonetmelik hukumlerine gore hesaplanacak lisanslı yediemin depo ucretini avans olarak icra dairesine yatıran taraflar, ikinci fıkra kapsamında kalan malların lisanslı yediemin deposuna teslimini talep edebilir.
(4) Bu madde gereğince lisanslı yediemin depolarına teslim edilecek mallar icin bu Yonetmeliğin 33 uncu maddesindeki işlemler yerine getirilir. Duzenlenecek tutanaklar icra memuru, mevcut depo sahibi ve lisanslı yediemin deposu yetkilisi tarafından imzalanır.
Depo kayıtlarının UYAP'ta tutulmasına ilişkin geciş hukumleri
GECİCİ MADDE 2(1) Depoların UYAP'la uyum ve işbirliği sağlanıncaya kadar elektronik ortamda tutulması gereken kayıtlar ile diğer işlemler fiziki ortamda yapılmaya devam olunur.
Ucret tarifelerine ve Ucret Tespit Komisyonuna ilişkin geciş hukumleri
GECİCİ MADDE 3(1) Ucret Tespit Komisyonunun lisans ihalesinden once oluşturulması halinde, lisans sahipleri arasından belirlenecek temsilciler Komisyonda uye olarak yer almaz.
(2) Bu Yonetmelik uyarınca 2014 yılı icin cıkarılacak ucret tarifesi Resmi Gazete'de ilanı tarihinde yururluğe girer.
(3) Mevcut depo ve garajlarda muhafaza edilen mallarla ilgili olarak Bakanlık tarafından ayrı bir ucret tarifesi belirlenebilir. Bu durumda soz konusu ucret tarifesi Resmi Gazete'de ilanı tarihinde yururluğe girer.
Yururlukten kaldırılan yonetmelik
MADDE 57(1) 13/7/1987 tarihli ve 19516 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Mahcuz Malların Muhafaza Edileceği Adalet Bakanlığı Depo ve Garajlarının Calıştırılmasına Dair Yonetmelik yururlukten kaldırılmıştır.
Yururluk
MADDE 58(1) Bu Yonetmelik yayımı tarihinde yururluğe girer.
Yurutme
MADDE 59(1) Bu Yonetmelik hukumlerini Adalet Bakanı yurutur.