Sultan Et Yonetim Kurulu Başkanı Mustafa Bılıkcı, Et ve Sut Kurumunun (ESK), kırmızı et piyasasına yonelik adımlarının onemine işaret ederek, "Atılan adımlar fiyatlardaki artışın engellenmesine katkıda bulundu. 500 bin baş hayvanlık besilik ithalatı icin izin verildi, onlarla birlikte fiyatlar dengeye oturacaktır." dedi. Sultan Et Yonetim Kurulu Başkanı Mustafa Bılıkcı, AA muhabirine, kırmızı et sektorundeki gelişmeler ve firmanın faaliyetlerine ilişkin değerlendirmede bulundu.
Kırmızı et fiyatlarındaki sorunun hayvan sayısının az olmasından kaynaklandığına işaret eden Bılıkcı, sut fiyatlarının duşuk olması nedeniyle sut hayvanlarının kesime gonderilebildiğini soyledi. Bu durumun doğrudan et sektorunu de etkilediğini bildiren Bılıkcı, hayvan sayısının artışı ve sut hayvancılığının desteklenmesi icin adımlar atılabileceğini ifade etti.
Bılıkcı, ESK'nin son donemde perakendecilerle anlaşarak piyasaya indirimli et vermesinin onemine işaret ederek, devletin, et fiyatlarındaki yukseliş nedeniyle mudahalede bulunduğunu belirtti.
ESK aracılığıyla fiyatların artışını onlemek icin yurt dışı piyasalardan urun temin edildiğini de anlatan Bılıkcı, şu ifadeleri kullandı:
"Atılan adımlar fiyatlardaki artışın engellenmesine katkıda bulundu. 500 bin baş hayvanlık besilik ithalatı icin izin verildi, onlarla birlikte fiyatlar dengeye oturacaktır. Biz sanılanın aksine kırmızı et sanayicileri olarak fiyatların artmasını istemiyoruz, et fiyatlarının artışı tuketimde azalmaya neden oluyor. Fiyatların duşmesini biz de istiyoruz. Hicbir sanayici kendi ham madde fiyatını pahalıya almak istemez. Bir an once fiyatların oturmasını, piyasanın dengelenmesini istiyoruz."
- "Turizm sektoru icin hazırlık yaptık"
Bılıkcı, Sultan Et olarak yaptıkları yeni yatırımlara ilişkin de bilgi vererek, "Dilimlenmiş, ac-bitir şeklinde hazır kucuk gramajlı urunlerle ilgili yatırımımız var. Haziran ayı gibi piyasaya sunacağız. Bu urunler cok fazla ilgi goruyor. 50-60 gramlık urunler cıkaracağız. Tuketicilerin tek seferde tuketebileceği dilimlenmiş urunler cıkaracağız. Bu urunler cok fazla ilgili goruyor. Bu urunleri daha cok bekar ve oğrenciler tercih ederken, normal insanlar da tercih ediyor. Tek seferlik alıp bir seferde kullanmak istiyorlar. Sucuk, pastırma, kavurma ve salam ve jambon gibi urunlerde yapmayı duşunuyoruz. Makinemiz şu an kurulum aşamasında." değerlendirmesinde bulundu.
Firma olarak, ulke genelinde ucuzluk marketleri, yerel marketler, restoranlar ve oteller icin urun temin ettiklerini belirten Bılıkcı, "Antalya'da 300'e yakın otelle calışıyoruz. Turizm sezonu yaklaşıyor, buna yonelik hazırlık yaptık. Mayıstan itibaren Antalya'da oteller acılıyor, bizim de oraya et satışlarımız artıyor. Oranın tuketim ihtiyaclarını biliyoruz ve ona gore hazırlık yapıyoruz. Oteller, turist icin daha cok değerli urunler alıyor, antrikot, bonfile, kontrfile gibi et urunler alıyorlar. Şarkuteriden daha cok et satıyoruz." dedi.
Bılıkcı, yeni fabrika yatırımı planladıklarını belirterek, kapasitelerini buyutmek icin Ankara'da yer arayışında olduklarını ve 400 milyon liralık yeni yatırım planladıklarını soyledi.

- "Yatırımlara devam etmek istiyoruz"
Yatırımlara devam etmek istediklerini anlatan Bılıkcı, "Gelecek yıllarda kendi ciftliğimizi kurup kendi hayvanımızı beslemek gibi hedefimiz var. Once fabrikamızı kurup sonra bunu yapacağız." diye konuştu.
Firma olarak ciddi duzeyde AR-GE yatırımı yaptıklarını da bildiren Bılıkcı, kendi urunlerinin kimyasal ve mikrobiyolojik her turlu analizini yapabilir hale geldiklerini dile getirdi.
Bılıkcı, aldıkları PRC cihazıyla urunlerinin baharatlarına kadar test yapabildiklerine dikkati cekerek, şunları kaydetti:
"Sucuğun icine kemik kıkırdağı gibi şeylerin karışmaması icin kalsiyum olcme cihazı da aldık. Artık tum bu testleri kendi bunyemizde yapabiliyoruz. Urunlere tavuk bulaşması var mı? diye yine bakabiliyoruz. Urun sevkiyata gitmeden kendi fabrikamızda soya var mı, dana etinde tavuk bulaşması var mı? diye tum bu testleri kendimiz yapıyoruz."