
Milli Eğitim Bakanı Mahmut Ozer, Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Araştırması (PIRLS) sonuclarına gore, Turkiye'nin puanını en cok artıran ikinci ulke olduğunu bildirdi. Milli Eğitim Bakanlığından (MEB) yapılan acıklamaya gore, Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşunca (IEA) PIRLS sonucları acıklandı. Sonuclara https://pirls2021.org/ adresinden ulaşılabilecek.
Milli Eğitim Bakanı Mahmut Ozer, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede, Turkiye'nin PIRLS'a daha once sadece 2001'de katıldığını ve bu araştırmanın 5 yıllık donguler halinde ilkokul 4. sınıf oğrencilerine uygulandığını belirtti.
PIRLS araştırmasının, 4. sınıf oğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerini ve okuma alışkanlıklarını değerlendirmek ve ulkeleri karşılaştırabilmek icin yapıldığını ifade eden Ozer, "PIRLS araştırmasına ilk dongu olan 2001'de katılan Turkiye, 20 yıl aradan sonra PIRLS 2021 uygulamasına da katıldı. PIRLS 2021 uygulamasında 57 ulke yer aldı." bilgisini paylaştı.
- Turkiye puanını en cok arttıran 2. ulke
Turkiye'nin uygulamada puanını yukselttiğini bildiren Bakan Ozer, "Turkiye'nin PIRLS'te 2001'de 449 olan ortalama puanı, 2021'de 47 puanlık artışla 496'ya yukseldi. Bu sonuca gore, Turkiye puanını en cok artıran 2. ulke oldu. PIRLS 2001 uygulamasında 35 ulke arasında 28. sırada olan Turkiye, PIRLS 2021 uygulamasında 57 ulke arasında 39. sırada yer aldı." ifadesini kullandı.
- Kız oğrenciler ortalamayı gecti
Uygulamada kız oğrencilerin başarısına dikkati ceken Ozer, "PIRLS 2021 uygulamasında kız oğrencilerin ortalama puanı 505, erkek oğrencilerin ortalama puanı ise 488 olarak hesaplandı. Buna gore, kız oğrenciler 500 ortalama puanın ustunde bir performans sergiledi." değerlendirmesinde bulundu.
Ozer, ileri ve ust yeterlik duzeyine ulaşan oğrenci artış oranına işaret ederek, şu değerlendirmede bulundu:
"PIRLS 2001 uygulamasında ileri ve ust yeterlik duzeyine ulaşan oğrenci oranı yuzde 17 iken, PIRLS 2021 uygulamasında bu oran yuzde 34'e yukseldi. Alt yeterlik duzeyindeki oğrenci oranı ise yuzde 28'den yuzde 14'e geriledi. Bu sonuclar, Turkiye'de eğitimde fırsat eşitliğinin arttığı ve daha fazla sayıda oğrencinin nitelikli eğitimden faydalandığı şeklinde değerlendirildi."
Milli Eğitim Bakanı Ozer, PIRLS 2021 Turkiye raporunu yarın yayımlayacaklarını duyurdu.