
İcişleri Bakanı Suleyman Soylu, tum acil cağrı hizmetlerini tek numara altında topladıklarını belirterek, "Gunde yaklaşık 350-400 bin cağrı alıyoruz. Bunları karşılama ortalamamız 1,02 saniye. Dunyada da boyle bir karşılık yok." dedi. AK Parti'den İstanbul milletvekili secilen Soylu, Şişli'de bir otelde Nufus ve Vatandaşlık İşleri Genel Mudurluğu, AFAD, Goc İdaresi Başkanlığı, Sivil Toplumla İlişkiler Genel Mudurluğu (STİ) ve 112 Acil Cağrı Merkezi personeliyle kahvaltı programında bir araya geldi.
Konuşmasına personele ozverili calışmalarından dolayı teşekkur ederek başlayan Soylu, bakanlık olarak şimdiye kadar yapılan calışmalara değindi.
Soylu, vatandaşları kağıt ve evrak yukunden kurtarmak icin şimdiye kadar 2 bin 190 kurum ve kuruluşu bir sisteme bağladıklarını anlatarak, "Turkiye'de hep beraber bir devrimin altına imza attık. 3'u Bir Yerde, yani hem nufus kimlik kartımızı hem ehliyetimizi hem pasaportumuzu nufus idaresinden verilebilecek bir yeniliğin, değişimin, devrimin altına hep beraber imza attık. Onun icin buradaki arkadaşlarımı tekrar tebrik ediyorum ve kutluyorum. 3'u Bir Yerde projesiyle bugune kadar 87 milyon 71 bin kimlik kartı, 13 milyon 232 bin pasaport ve 21 milyon 656 bin surucu belgesi verdik." diye konuştu.
Bir başka buyuk projenin ise Mekansal Adres Kayıt Sistemi olduğunu ifade eden Soylu, bir başka yeniliğin de sadece gelişmiş ulkelerde bulunan herhangi bir afet ya da olağanustu durumda kesintisiz hizmet veren İş Surekliliği Merkezinin olduğunu kaydetti.
Soylu, bunun, arasında yaklaşık 300 kilometre mesafe bulunan iki ayrı yerden yuk dengeli, anlık olarak her iki merkezdeki verilerin eşit olmasını sağlayan ve iş surekliliği anlamında kesintisiz hizmet verme ozelliğine sahip Turkiye'deki ilk ve tek proje olduğunu dile getirdi.
- "En temel sıkıntılarımızdan bir tanesi yuzde 72'sinin asılsız cağrı olması"
Bakan Soylu, 7 yıllık surede yapılan projeler arasında yazılımı uluslararası odule layık gorulen yeni nesil 112 Acil Cağrı Merkezi'nin onemli adımlardan biri olduğunu vurgulayarak, şoyle devam etti:
"Turkiye'nin her koşesinde şu an 79 ilde bu merkezleri hayata gecirdik. Kocaeli ve Kırşehir merkezlerinde şu an işlemler devam ediyor. Tum acil cağrı hizmetlerini tek numara altında topladık. Gunde yaklaşık 350-400 bin cağrı alıyoruz. Sadece afet doneminde bu cağrı 600 binin uzerine cıktı. Şimdi yine normale, yani 350-400 bin cağrıya dondu. Bizim bunları karşılama ortalamamız 1,02 saniye. Dunyada da boyle bir karşılık yok. Burada en temel sıkıntılarımızdan bir tanesi yuzde 72'sinin asılsız cağrı olması. Eğer asılsız cağrı olmasa hem personellerimiz cok daha rahat edecektir hem oraya ulaşmak isteyen ozellikle vatandaşlarımız cok daha rahat ulaşabilecekler. Bunların da yuzde 30-35'i de tek caldırmalı, sadece anons sesini duyunca kapatan cağrılardır. İnşallah bunu da en alt seviyeye indireceğiz. Ozellikle İstanbul'da, Avrupa'da ve dunyada cok az eşine rastlanır, ender bulunan bir 112 Acil Cağrı Merkezi Mudurluğu yaptık."
- "Bizim rakibimiz ozel sektor"
İcişleri Bakanı Suleyman Soylu, devletin genellikle "Problem yok, her şey yolunda" gibi bir sloganı olduğunu belirterek, şunları dile getirdi:
"Oysa hepimiz gelişiyoruz. Nufusumuz gelişiyor, insanlar gelişiyor, talepler artıyor. Bu talepler karşısında bizim, onların hizmet kalitesini yukseltebilmemiz icin cok daha iyi noktaya varmamız lazım. Bizim rakibimiz ozel sektor. Vatandaş ozel sektore gittiği zaman, oraya odediği para karşılığında her turlu hizmetin kalitesini en yuksekte alabilme kabiliyetine sahip. Cunku ozel sektor birbiriyle rekabet ediyor. En iyi hizmeti kim veriyorsa ona vatandaşımız muracaat ediyor. Oradan cıkıp, devlete geldiği zaman devlette eğer gri bir tablo ile karşı karşıya kalırsa elbette devlette ciddi bir itibar kaybı soz konusu olur. Bu itibar kaybı devletle millet arasında guven duygusunu, guven bağını, devletin gucunu, millete olan hizmetkarlığını azaltır. Bu devlete yapılabilecek en buyuk kotuluklerden birisidir."