Ticaret Bakanlığı'na bağlı Reklam Kurulu, Et ve Sut Kurumu'nun markasını cağrıştıran tabela ve logo kullananlara toplamda 1 milyon 110 bin liralık ceza kesti. Peki, reklam yaparken nelere dikkat etmek gerek? İşletmelere hangi yaptırımlar uygulanabilir? Ticaret Bakanlığı'na bağlı Reklam Kurulu, Et ve Sut Kurumu'nu andıran tanıtımla vatandaşın yanıltıldığına ilişkin şikayetler uzerine 206 dosyayı inceledi.
190 dosyada mevzuata aykırı uygulama tespit ederek soz konusu işletmelere 1 milyon 110 bin 432 lira ceza uyguladı.
Peki, firmalar logo ve reklam yaparken nelere dikkat etmeli?
Hacettepe Universitesi Oğretim Uyesi Dr. Semih Sırrı Ozdemir, konuyla ilgili şunları ifade etti:
"Reklam hukuku ve ticaret hukuku cercevesinde, ticarette bulunan kişiler rakipleriyle karıştırılmalarına yol acacak onlem ya da yontemler kullanmamalıdırlar. Dukkanın kapısında doğrudan kullanılan gorsellerin ilgili kamu iktisadi teşebbusunu andırdığı iddiasını goruyoruz."
Yanıltıcı reklamlara yaptırım
Reklam Kurulu, doğru ve durust reklam yapmama, itibardan haksız şekilde yararlanıldığı gerekcesiyle cezai yaptırım uyguladı.
Ozdemir uygulanan yaptırımlarla ilgili şu bilgileri verdi:
"İşletmeler acısından oncelikle ilgili reklamların durdurulması kararı uygulanıyor, ihlalin ağırlığıyla bağlantılı olarak reklam kurulu tarafında idari para ceza uygulanıyor. İlgili ihlalin sadece o il o bolge sınırlarıyla dikkate alarak her bir işletmeye ayrı ayrı 34 bin 701 lira idari para cezası uygulamış ve durdurulmasına karar vermiştir."