
Kamu Başdenetcisi Şeref Malkoc, vatandaşların 1 yılda kurumlara olan başvurusunun 8 milyonu bulduğunu belirterek, nufusun yuzde 15'inin talep, şikayet ve isteğinin kurumlara iletildiğini soyledi. Kastamonu Valiliği ve Kamu Denetciliği Kurumu koordinatorluğunde "Vatandaş ile İdare Arasında Cıkan İhtilafların Cozumunde Kamu Denetciliğinin Rolu" cercevesinde Kastamonu Halk Eğitimi Merkezi'nde "Ombudsman Kastamonulularla Buluşuyor" toplantısı gercekleştirildi. Toplantı oncesinde konuşan Kamu Başdenetcisi Şeref Malkoc, "Gecen yıl bizim gibi vatandaşın derdini dinleyen kurumlarla bir araya geldik. Biz davet ettik. 15'e yakın kurum katıldı. Bu kurumlara 1 yılda vatandaşın başvurusu 8 milyonu buluyor. Nufusumuz 85 milyon, bunun 18 yaş uzerinde olanı 65 milyon. Demek ki bir yıl icerisinde nufusumuzun yuzde 15'i herhangi bir kuruma talebini, isteğini, arzusunu, şikayetini iletmiş, sınır yok. Kamu Denetciliği Kurumunu bilmeyen, duymayan arkadaşımız kalmasın diye bu toplantıları yapıyoruz. Cunku anayasal bir kurum haline getirilmiş. TBMM tarafından seciliyor. Bağımsızlığı yasal mevzuatlarda teminat altına alınmış. Yeter ki vatandaş muracaat etsin. Bize başvuru yapmak cok kolay. İnternet sitemize giriyorsunuz, derdiniz, talebiniz, şikayetiniz, isteğiniz ne ise bize bildiriyorsunuz. Başvurudan herhangi bir ucret almıyoruz. Başvuru parası, harc parası, pul parası, bilirkişi parası, şahit parası hepsini bizler karşılıyoruz. Bazı ulkelerde bu tur sorunları dinleyen kurumlarda sınır yok, Kamu Denetciliği Kurumuna başvurduğunuz tarihten itibaren en gec 6 ay icerisinde bir karar veriliyor. 6 ay icerisinde bunları cozuyoruz" dedi.
"Hilal Masa'ya 17 binden fazla problem aktarıldı"
Hilal Masa'ya aktarılan 17 binden fazla problemin 16 bin 500'unu cozume kavuşturduklarını belirten Kastamonu Belediye Başkanı Op. Dr. Rahmi Galip Vidinlioğlu ise "Kastamonu Belediyesi olarak 'Hoş geldin bebek' hizmetinden mezarlık hizmetine kadar olabildiğinde hizmetlerimizi en ust seviyede vermeye gayret ediyoruz. Tabii ki problemler yaşamıyor muyuz? Elbette yaşıyoruz. İnsanın olduğu her yerde hem guzellikler var hem de zorluklar var. Dolayısıyla bu anlamda bizim belediyemiz de bir nevi kamu mufettişliği gorevi yapan Hilal Masamız bulunuyor. Vatandaşlarımızdan şikayetlerimizi alıyoruz ve hemen ilgili birim mudurlerimize iletiyoruz. Gecen yıl Hilal Masamıza gelen şikayet sayısı ya da aktarılan problem sayısı 17 bin civarındaydı. Bunun 16 bin 500'unu cok kısa sure icerisinde cozmuşuz. Geriye kalanlarda zaten cok karşılanabilir şeyler olmadığından oturu onlarda cozumsuz olarak kalmış. Devlet dediğiniz problemleri cozendir ve anında mudahalesiyle insanların yuzunu guldurendir. Kamu Denetciliği Kurumu da buyuk bir problemi ortadan kaldırmış oluyor. En azından var olan problemlerin cozumu noktasında cok buyuk bir fonksiyon ifade ediyor. Allah hepimizin işlerine guclerine kolaylık versin" diye konuştu.
"İhtilafların daha kolay bir şekilde cozumlenmesini sağlayan Kamu Denetciliği Kurumu, vatandaşlara alternatif bir yol sunmaktadır"
İhtilafların daha kolay bir şekilde cozumlenmesini sağlayan Kamu Denetciliği Kurumunun vatandaşlara alternatif bir yol sunduğunu belirten Kastamonu Universitesi Rektoru Prof. Dr. Ahmet Hamdi Topal da, "Kamu Denetciliği, vatandaşların haklarının korunmasını, adaletin tesis edilmesini ve idarenin hesap verebilirlik ilkesi cercevesinde hareket etmesini sağlamak acısından ehemmiyet arz etmektedir. Kurulduğu gunden bu yana fert ve idare arasındaki bağların daha iyi bir hale gelmesini kolaylaştıran, ihtilafların daha kolay bir şekilde cozumlenmesini sağlayan Kamu Denetciliği Kurumu aynı zamanda, adalet arayışındaki fertlere, alternatif bir yol sunulması noktasında etkili bir rol oynamaktadır. İnsan odaklı kamu hizmeti anlayışıyla hareket eden Kamu Denetciliği Kurumunun idarenin daha etkin ve hesap verebilir olmasında ve sorunların daha kolay bir şekilde cozume kavuşturulmasına oynadığı rol hepimizin malumudur. Nitekim Kamu Denetciliği Kurumunun gerek aldığı başvuru sayılarıyla gerekse idarelerin alınan kararlara uyma oranları goz onunde bulundurulduğunda gun gectikce daha cok kişiye ulaştığını, tanınırlığını ve etkisini artırdığını memnuniyetle muşahede ediyoruz. Bu durum aynı zamanda kurumun tercih edindiğini de artırmaktadır" diye konuştu.
"Kastamonu Universitesi olarak Kamu Denetciliği Kurumunun calışmalarını destek ve katkı veriyoruz"
Kastamonu Universitesi olarak Kamu Denetciliği Kurumunun calışmalarını desteklemek ve katkıda bulunmak icin ellerinden geleni yaptıklarını soyleyen Rektor Topal, "Hak arama kulturunun yaygın olduğu bir toplum ve hizmet standartlarının yuksek olduğu bir kamu yonetimi oluşmasında etkin rol oynamak vizyonunu benimseyen Kamu Denetciliği Kurumunun Kastamonu'daki vatandaşlarımızla buluşmasını cok anlamlı bir faaliyet olarak goruyoruz. Vatandaşlarımızın haklarının korunması, hizmetlerden yararlanma sureclerinin iyileştirilmesi ve vatandaş-devlet ilişkilerinde şeffaflığın ve hesap verebilirliğin artırılması icin onemli bir fırsat niteliğindeki bu toplantının Kamu Denetciliği Kurumunun faaliyetlerini daha geniş kitlelere duyurmak, vatandaşlarımızın bilinclenmesini sağlamak ve idari sureclerde yaşanan ihtilafların cozumun de adil ve tarafsız bir yol haritası oluşturmak bakımından son derece değerli buluyoruz. Kastamonu Universitesi olarak Kamu Denetciliği Kurumunun calışmalarını desteklemek ve katkıda bulunmak icin elimizden geleni yapmaktayız. Kamu Denetciliği Kurumu ile olan iş birliğimizi surdurmeye ve toplumumuzun refahı icin calışmalarımızı artırmaya devam edeceğiz" şeklinde konuştu.
"Kamudan aldığı hizmetlerden şikayetci en aza indiren toplumlar başarılı toplumlardır"
Kamudan aldığı hizmetlerden şikayeti en aza indiren toplumların başarılı toplumlar olduğunu soyleyen Vali Avni Cakır ise, "En iyi kanunu vasıfsız bir personele verdiğiniz zaman işini layıkıyla yapmayınca sahadaki yansıması cok kotu olur. Ama insan kaynağımız cok ise tarafsızlığı, adaleti kendisine şiar edinmişse, insana hizmet etmeyi bir ibadet saymışsa o zaman mevzuatlar ikinci ucuncu planda kalır. Aslında bu sadece Turkiye'nin değil, dunyanın en gelişmiş toplumlarında da vatandaşlar, kamudan aldığı hizmetlerden şikayeti her yerde var. Fakat bunu en aza indiren toplumlar bu konuda başarılı toplumlar. Bizimde amacımız bunu sağlamak. Gecenlerde zaman zaman Bakanlığımızın ya da İletişim Başkanlığının istatistik verileri paylaşılıyor. Turkiye'de bu anlamda vatandaş memnuniyetinde ucuncuyuz. Aslında hedefimiz birinci sırada olmak. Kastamonu'daki insanlar devletine son derece bağlı, istekleri son derece masum, sadece kanundaki bir hakkın kendisine gelmesini istiyor. Zaten kanunda yer almayan bir talebe de yapacak bir şeyimiz yok" ifadelerini kullandı.