Turkiye'de ozellikle son 20 yılda vatandaşın kamu hizmetlerine ulaşımı kolaylaştı ve kalite arttı. Ancak ozellikle bazı eski kamu binalarında tasarım nedeniyle vatandaşlar veznede, danışmada işlem yaparken ya da onay icin bir gorevli ve yetkiliyle konuşurken eğilip bukulmek zorunda kalıyor. Turkiye'de vatandaşların kamu hizmetlerine ulaşımı hem kamu kuruluşlarındaki anlayış değişikliği hem de 2008'de devreye giren e-Devlet sayesinde oldukca kolaylaştı. Hizmetin kalitesi de eskiye oranla radikal bicimde arttı. Hatta kurumlar standardı yukseltmek icin birbirleriyle yarışıyor. Ancak yeni binaların coğunda tarihe karışsa da ozellikle bazı eski kamu binalarında tasarım nedeniyle vatandaşlar veznede, danışmada işlem yaparken ya da onay icin bir gorevli ve yetkiliyle konuşurken eğilip bukulmek zorunda kalıyor.
COMELMEK ZORUNDA KALDILAR
Kamu kuruluşlarında istenmeyen goruntulerin oluşmasına yol acan bu durum, hizmet kalitesine de golge duşuruyor. Yeni Şafak'ın bir hastanede cektiği ve vatandaşların gorevliyle konuşabilmek icin diz cokmek zorunda kaldığını gosteren fotoğraf, bu nahoş duruma neşter atılmasının ne kadar gerekli olduğunu ortaya koyuyor.
"KOT FARKI" SONA ERMELİ
Bu goruntulerin ortaya cıkmasının en yaygın nedenlerinden biri "kot farkı". Gorevli otururken vatandaş ayakta bekliyor. Buralarda vatandaşlara oturacakları bir sandalye de tahsis edilmiyor. Arada cam ve sadece kucuk delikler de olunca vatandaş, gorevlinin yuz hizasına kadar comelmek ve sesini o kucuk deliklerden duyurmak zorunda kalıyor. Bazı kurumlarda ise "kot farkı" olmamasına ve vatandaşlar icin sandalye konulmasına rağmen,pandemiden kalma camlar iletişimi zorlaştırıyor.

GEREKİRSE YENİLENSİN
Avukat Hasan Gurbuz, bu goruntulerin sosyal devlet ilkesini zedelediğini ve valilerin bu duruma mudahale etmesi gerektiğini soyledi. Gurbuz, "Uygunsuz yapılar gerekirse yıkılıp yeniden yapılmalı" ifadelerini kullandı.