
Milli Eğitim Bakanlığı Destekleme ve Yetiştirme Kursları Yonergesinin tumden değiştirilmesinin ardından, Destekleme ve Yetiştirme Kursları E-Kılavuzu yayımlandı, oğretmenler nasıl gorevlendirilecek, hangi derslerde DYK acılacak, başvuralar ne zaman yapılacak? tum detaylar E-Kılavuzda.... DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI e-KILAVUZU
1.GENEL ESASLAR 1.1.Bu e-Kılavuz, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve ozel orgun eğitim kurumlarında oğrenim goren istekli oğrenciler ile orgun ve acık ortaoğretim kuramlarından mezun olanlara verilecek destekleme ve yetiştirme kursları ile ilgili usul ve esasları kapsar.
1.2.Kurslar,15/08/2023 tarihli ve 81543304 sayılı Makam Oluru ile yururluğe konulan Milli Eğitim Bakanlığı Destekleme ve Yetiştirme Kursları Yonergesi hukumlerine gore yurutulur.
1.3.Ortaokul ve ortaoğretim kuramlarında kurslar; eğitim kuramlarının turleri, donanımı, birbirine yakınlığı, derslik ve oğrenci sayıları, ulaşım kolaylığı ve guvenliği, coğrafi butunluk gibi hususlar dikkate alınarak eğitim bolgesi veya ortaoğretim kayıt alanı icinde il/ilce merkez komisyonları tarafından belirlenen kurs merkezlerinde acılır. Ancak ilce, il veya ulke genelinde genel hayatı etkileyen salgın hastalık, doğal afet, elverişsiz hava koşulları ve benzeri durumlar ile eğitim kurumunun taşıma merkezi olması, eğitim bolgesi veya ortaoğretim kayıt alanında birden fazla kurs merkezi ve oğrencilerin taşınma imkanının olmaması gibi durumlarda kurs merkezleri, ayrı ayrı belirlenip acılabilir. Belirlenen kurs merkezlerindeki okul ve kurum mudurlukleri tarafından e-Kurs Modulu uzerinden ders ve sınıf tanımlama işlemleri yapılarak il/ilce merkez komisyonları onayına sunulur.
1.4.Kurslar, il/ilce merkez komisyonları onayı ile acılır. Acılması uygun gorulen kursların e-Kurs Modulu uzerinden alınacak kurs onay cizelgeleri, ilgili milli eğitim mudurluğunce onaylanır.
1.5.Kursların acılış, kapanış, onay, oğretmen-oğrenci kayıt, ders programları vb. iş ve işlemleri e-Kurs Modulu (https://e-kurs.meb.gov.tr) uzerinden yapılır.
1.6.Kurslardaki idari ve mali iş ve işlemler, ilgili mevzuat hukumlerine gore kurs merkezlerince yurutulur.
1.7.Kurslar, ozel oğretim kuramları veya herhangi bir yayınevi ile iş birliği icinde acılamaz.
1.8.Acılacak kurslara devam eden oğrenci ve kursiyerden kurs ucreti alınmaz.
1.9.Resmi tatiller ile milli ve dini bayram tatillerine denk gelen gunler icin kurs planlaması yapılamaz.
1.10.Kurslar, fiziki kapasitesi ve oğrenci/kursiyer potansiyeli yeterli olan resmi ortaokullar, imam-hatip ortaokulları, genel ilkoğretim programı uygulanan ozel eğitim ortaokulları, ozel eğitim meslek okulları, ozel eğitim meslek lisesi, ortaoğretim kuramları ile halk eğitimi merkezi mudurluklerine bağlı olarak acılır.
1.11.Mezunlara yonelik acılacak kursların il/ilce merkez komisyonları tarafından belirlenen halk eğitimi merkezlerinde acılması esastır. Halk eğitimi merkezinin bulunmadığı veya bu merkezlerde kursun acılamadığı hallerde, il/ilce merkez komisyonları tarafından yapılacak planlama dahilinde diğer eğitim kurumları ile kamu kurum ve kuruluşlarına ait binaların derslik olarak kullanılabilecek bolumlerinden yararlanılır. Bu durumda kurs yonetimi, halk eğitimi merkezi mudurluğunce, halk eğitimi merkezi mudurluğunun bulunmadığı yerlerde il/ilce milli eğitim mudurluğunce sağlanır.
1.12.Nakil ve yurt dışından gelme gibi nedenlerle okula kaydı yapılan oğrencilerin talepleri kurs merkezi mudurluğunce değerlendirilir.
1.13.8 ve 11 nci sınıflarda oğrenim goren oğrenciler EK-2'de belirlenen derslerden en fazla 6 ders, 12 nci sınıf, orgun ve acık ortaoğretim kuramlarından mezun olanlar ise EK-2'de belirlenen derslerden en fazla 8 ders secebilirler.
EĞİTİM VE OĞRETİM DONEMİ ACILAN KURSLAR
Sınıf Duzeyi
En Fazla Ders Sayısı
Haftalık En Fazla Saat Sayısı
8 ve 11
6
18
12 ve Mezun
8
24
1.14. Kurs merkezlerine eğitim bolgesi, ortaoğretim kayıt alanı, komşu kayıt alanı veya diğer kayıt alanı icerisinde bulunan aynı turdeki okullardan oğrenci kabul edilir.
1.15.Kurslara kayıt yaptıran oğrencilerin/kursiyerlerin devamları zorunludur. Kurslarda okutulması gereken toplam ders saatinin ozursuz olarak 1/5'ine devam etmeyen oğrencilerin devamsızlık sınırını aştığı dersten kurs kaydı silinir.
1.16.Oğrencilerin kurslara devam ve devamsızlıkları kurs merkezi mudurluğunce oğrenci/kursiyer yoklama defteri ve e-Kurs Modulune gunluk olarak işlenir. Sağlık raporuna dayalı hastalıklar, tabii afetler, anne, baba ve kardeşlerden birinin olumu gibi ozurler sebebiyle oluşan devamsızlıkların 1/5'i, devamsızlık suresinden sayılmaz.
1.17. Devamsızlık suresinin yarısını dolduran oğrenci/kursiyerin durumu; posta, e- posta veya diğer iletişim araclarıyla velisine bildirilir, varsa ozur belgesini kurs merkezi yonetimine teslim etmesi velisinden istenir.
1.18. Oğrenci/kursiyerin devamsızlık yaptığı sureye ilişkin ozur belgesi veya yazılı veli beyanı, ozur gununu takip eden en gec 5 iş gunu icinde kurs merkezi yonetimine velisi tarafından verilir ve kurs merkezi mudurluğunce e-Kurs Modulune işlenir. Zorunlu hallerde ozur belgesinin teslim suresi kurs merkezi mudurluğunce 10 iş gununu aşmamak uzere uzatılabilir.
1.19.Kurslara devamları suresince kurs disiplinini ve işleyişini bozucu hal ve hareketleri gorulen oğrenci/kursiyerler hakkında, kayıtlı oldukları okulların/kurumların ilgili mevzuatına gore işlem yapılır. Gerektiğinde kursla ilişikleri kesilir.
1.20.Eğitim ve oğretim doneminde acılan kursun suresi ise 16 haftadan az, 40 haftadan fazla olamaz.
1.21.Kurslarda yararlanılacak temel kaynaklar; ders kitapları, Eğitim Bilişim Ağı (EBA), EBA Akademik Destek Platformu, TEGM Materyal, OGM Materyal, DOGM Materyal, EBA TV (İlkokul, Ortaokul, Lise) Oğrenci/Oğretmen Destek Sistemi (ODS), MEB Yardımcı Kaynak Paketi, Dersler Cepte Uygulaması ile Bakanlıkca belirlenen diğer eğitim iceriği ve materyalidir.
2.İL/İLCE MERKEZ KOMİSYONLARI
2.1.Kursların planlanması ve yurutulmesiyle ilgili tum iş ve işlemlerin yerine getirilmesini koordine etmek amacıyla ağustos ayının ilk haftasında milli eğitim mudurluklerince il/ilce merkez komisyonları oluşturulur.
2.2.Komisyonlar; kurs merkezleri ile kurslarda gorev alacak oğretmenleri belirlemek, kursların onayını vermek, izleme ve değerlendirme faaliyetlerini yurutmek amacıyla, il/il ce milli eğitim muduru başkanlığında eğitim ve oğretim dairelerinden sorumlu milli eğitim mudur yardımcıları, il/ilce şube mudurlerinin katılımıyla oluşur. İl merkez komisyonlarına ARGE'den sorumlu milli eğitim mudur yardımcısı/şube muduru de dahil edilir.
2.3.Buyukşehir statusunde olmayan illerde aynı usulle oluşturulan merkez ilce komisyonu, hem merkez ilcenin hem de ilin konuyla ilgili iş ve işlemlerini yurutur. Buyukşehir statusunde aynı usulle oluşturulan il komisyonu ilin konuyla ilgili iş ve işlemlerini yurutur.
2.4.Komisyon uyelerinden bir kişi il/ilce milli eğitim muduru tarafından il/ilce destekleme ve yetiştirme kursu koordinatoru olarak gorevlendirilir.
2.5.Kurslarda gorev almak isteyen ozel okullarda gorev yapan oğretmen başvuruları e- Kurs Modulu uzerinden yapılır. Komisyonlar, başvuruda bulunan oğretmenlerin gerekli belgelerini inceleyip değerlendirerek ihtiyac olması durumunda e-Kurs Modulu uzerinden oğretmen talep eden kurs merkezlerine gorevlendirir.
2.6.Komisyonlar, kurs merkezi mudurlukleri ile il/ilce destekleme ve yetiştirme kursu koordinatorlerinin e-Kurs Modulune verileri zamanında işlemesini ve bilgilerin guncel tutulmasını sağlar. Kurslarla ilgili işleyişin sağlıklı yurumesi icin gereken tedbirleri alır.
2.7.Komisyonlar, kursta gorevli oğretmenlerin aylık ek ders ucreti ve puan işlemleri ile ilgili duzenlemeleri takip eder.
2.8.Bakanlıkca yayımlanan destekleme ve yetiştirme kursları olcme ve değerlendirme uygulamaları iş takvimi cercevesinde il milli eğitim mudurluğu ARGE birimlerinin koordinesinde tum kurs merkezlerinde eş zamanlı olarak olcme ve değerlendirme uygulamalarının gercekleştirilmesini sağlar.
2.9.Kursların tamamlanasına muteakiben kılavuz ekinde yer alan EK-1 form doğrultusunda yapılan denetimler sonucunda kurs merkezi değerlendirme raporlarını oluşturarak il/ilce milli eğitim mudurune sunar.
2.10.Kurs merkezi mudurluğunce hazırlanan olcme ve değerlendirme uygulamaları ile ilgili kurs ve oğrenci merkezli analiz raporlarını il/ilce milli eğitim mudurune sunar.
2.11.İl/ilce merkez komisyonu, ihtiyac halinde kurslarda gorev alacak oğretmenlere yonelik mahalli hizmet ici eğitimleri planlar ve uygular.
2.12.Komisyonlar, Yonerge kapsamındaki diğer iş ve işlemleri yurutur.
3.KURS MERKEZLERİ
3.1.Kurs merkezi mudurlukleri, Bakanlıkca belirlenen derslerden acmak istediği kursları e-Kurs Modulune işleyerek il/ilce merkez komisyonu onayına sunar. Kurslar ders bazında acılır.
3.2.Milli Eğitim Bakanlığı Destekleme ve Yetiştirme Kursları Yonergesi ve e-Kılavuzunda belirtilen planlama ve uygulamalar haricinde kaymakamlık veya valilik oluru ile herhangi bir kurs DYK kapsamında acılamaz. İş ve işlemleri e-Kurs Modulu uzerinden yurutulmeyen kurslar destekleme ve yetiştirme kursları kapsamında değerlendirilemez.
3.3.Kurslar, kurs merkezi mudurluğunce yonetilir.
3.4.Kurslarla ilgili iş ve işlemleri yurutmek amacıyla 10 sınıfa/gruba kadar bir mudur yardımcısı, 10'u gecmesi durumunda ikinci bir mudur yardımcısı daha gorevlendirilir.
3.5.Kurslarla ilgili iş ve işlemleri yurutmek amacıyla gorevlendirilen kurs merkezi mudur yardımcısı; yonerge hukumlerine gore kendisine verilecek diğer iş ve işlemleri yurutur.
3.6.Kurslarda gorevli oğretmenler arasından nobetci oğretmen gorevlendirilir.
3.7.Kurs merkezlerinde izleme ve değerlendirme sureclerini il milli eğitim mudurluğu ARGE birimleri koordinasyonunda il/ilce merkez komisyonları ile işbirliği icerisinde yurutmek uzere kurs merkezi muduru başkanlığında kurs merkezi mudur yardımcısı ve rehber oğretmen/psikolojik danışmandan oluşan ekip kurulur.
3.8. Kurslarla ilgili olcme ve değerlendirme sureclerinin takibi, oğrenci merkezli bireysel gelişim sureclerinin izlenmesi, rehberlik ve yonlendirme işlemlerinin takibi acısından 10 sınıfa/gruba kadar bir rehber oğretmen/ psikolojik danışman, oluşturulan sınıfların/grupların 10'u gecmesi durumunda ikinci bir rehber oğretmen/ psikolojik danışman il/ilce merkez komisyonlarınca kurs merkezlerine gorevlendirilir. Rehber oğretmen/ psikolojik danışman yonerge hukumlerinde belirlenen gorevleri yerine getirir.
3.9.Kursların değerlendirilmesiyle ilgili yılsonu raporu kurs merkezi mudurluklerince; kursların sona ermesinden sonra 10 iş gunu icerisinde il/ilce milli eğitim mudurluklerine gonderilir.
3.10.Kurs merkezi mudurluğu il milli eğitim mudurluğu ARGE Birimleri koordinasyonunda tum kurs merkezlerinde il duzeyinde eş zamanlı uygulanacak olan sınavlar dışındaki olcme ve değerlendirme uygulamaları ile ilgili kurs ve oğrenci merkezli analiz sureclerini gercekleştirerek eğitim ve oğretim yılının her donemi sonunda raporlarını il/ilce merkez komisyonlarına sunar.
3.11.Kursların tamamlanmasına muteakiben EK-4 Oğretmen Değerlendirme Formu doğrultusunda hazırlanan raporu il/ilce merkez komisyonuna sunar.
3.12. Kurs merkezlerinin ısınma, temizlik, aydınlatma, kırtasiye ve bu kapsamdaki giderleri Bakanlıkca karşılanır.
3.13.Yonerge hukumlerine gore verilen diğer gorevleri yapar.
4.OĞRETMEN BAŞVURULARI
4.1.Kurslarda gorev almak isteyen kadrolu/ sozleşmeli ve ozel okul oğretmenleri, Bakanlıkca yayımlanan e-Kılavuzda belirlenen takvime gore e-Kurs Modulu uzerinden başvuruda bulunur.
4.2.Kurslarda gorev almak isteyen oğretmenler, kurs merkezi tarafından belirlenen derslerden Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı 9 No'lu Kararı cercevesinde; atama alanları ile okutabilecekleri diğer derslerden kurs başvurusunda bulunabilirler.
4.3.Kadrolu/sozleşmeli ve ozel okul oğretmenleri, iş takviminde belirtilen başvuru suresi icinde kadrolarının veya MEBBİS'te gorevlendirme kayıtlarının bulunduğu ilce sınırlarında bulunan kurumlardan birisini tercih edebilir. Tercihleri dışında da gorev almak isteyen oğretmenler e-Kurs Modulu uzerinden ilcedeki oğretmen ihtiyacı bulunan herhangi bir kurs merkezinde gorev alma talebinde bulunur.
4.4. Başvurular, https://e-kurs.meb.gov.trinternet adresinden e-Kurs Modulu uzerinden gercekleştirilir. Kurs başvurularını zamanında yapma sorumluluğu oğretmenlere aittir.
5.KURSLARA OĞRENCİ/KURSİYER BAŞVURULARI
5.1.
a) Kurslara; resmi ve ozel orgun eğitim kurumları kapsamındaki Milli Eğitim Bakanlığı Okul Oncesi Eğitim ve İlkoğretim Kurumları Yonetmeliğinin 32 nci maddesinin dorduncu fıkrasında belirtilen oğrenciler dahil ortaokul, imam hatip ortaokulu ve ortaoğretim kurumlarında kayıtlı olan oğrenciler ile genel ilkoğretim programı uygulanan ozel eğitim ortaokulu/ozel eğitim sınıfı, genel ortaoğretim programı uygulanan ozel eğitim okulları ile mesleki ve teknik ortaoğretim programı uygulanan ozel eğitim okulları oğrencileri, ozel eğitim meslek okulu ile ozel eğitim meslek okulu programının uygulandığı ozel eğitim sınıfı oğrencilerinden; 8, 11 ve 12 nci sınıflarında oğrenim goren oğrenciler ve orgun ve acık ortaoğretim kurumlarından mezun olanlar başvurabilir. b) Ayrıca uluslararası Anadolu imam hatip liseleri ve uluslararası mesleki ve teknik Anadolu liselerinde 9 uncu sınıfında oğrenim goren yabancı uyruklu oğrenciler yabancılara Turkce oğretimi kapsamında Turkce dersinden ihtiyac doğrultusunda belirlenen tarihler arasında başvuru yapabilirler.
5.1.Resmi orgun eğitim kurumları ile ozel oğretim kurumlarına devam eden oğrenciler ikamet ettikleri adresin bulunduğu ilce sınırı icindeki kurs merkezlerinden birine
e-Kurs Modulunden başvuru yapabilir.
5.2.Resmi orgun eğitim kurumları ile ozel oğretim kurumlarına devam eden oğrenciler ve acık oğretim okullarına devam eden oğrenciler e-Kurs Modulu uzerinden e-Okul bilgileri ile kurs başvurusu yapar.
5.3. Oğrenci/kursiyerler kurs merkezince belirlenen derslerden tercihte bulunarak başvuru yapar.
6.KURSLARA OĞRETMEN GOREVLENDİRMESİ
6.1.Kurslarda gorev alacak oğretmenler, kurs merkezi mudurlukleri tarafından belirlenen ihtiyac doğrultusunda il/ilce merkez komisyonlarınca başvuru yapan kadrolu ya da sozleşmeli oğretmenler arasından gorevlendirilir.
6.2.Bu oğretmenlerin ihtiyacı karşılamaması halinde il/ilce merkez komisyonuna başvuru yapan ozel okullarda gorev yapan oğretmenler kurum yonetiminin de izni alınarak gorevlendirilir.
6.3.Kurslarda gorev almak isteyen ozel okullarda gorev yapan oğretmenlerin gerekli belgeleri alınarak il/ilce merkez komisyonunca değerlendirilir.
7.KURSLARDA SINIFLARIN OLUŞTURULMASI/SONLANDIRILMASI
7.1. Her bir kurs programına devam edecek oğrenci/kursiyer sayısının 16'dan az; bir kursun sınıf mevcudunun ise 24'ten fazla olmaması esastır. Oğrenci/kursiyer sayısının 24'den fazla olması durumunda ikinci grup oluşturulur. Her bir grubun azami sayısı dolmadan yeni grup oluşturulamaz.
7.2.İlce, il veya ulke genelinde genel hayatı etkileyen salgın hastalık, doğal afet, elverişsiz hava koşulları ve benzeri durumlarda Bakanlıkca veya il/ilce hıfzıssıhha kurulunun kararlarına istinaden mulki idare amirliklerince her bir kurs programına devam edecek bir sınıfta bulunması gereken en az ve en fazla oğrenci/kursiyer sayısı yeniden belirlenir
7.3.İl milli eğitim mudurluğu ARGE birimleri koordinasyonunda; il/ilce merkez komisyonları tarafından hazır bulunuşluk sınavları yapılarak kurs merkezi mudurluklerince sınıflar/ gruplar oluşturulur.
7.4.Eğitim bolgesi veya ilkoğretim ve ortaoğretim kayıt alanı icinde birden fazla kurs merkezinin bulunmaması, oğrencilerin taşınma imkanının olmaması gibi sebeplerle sınıf mevcudunun 16'ya ulaşamaması durumunda, il/ilce merkez komisyonunun onayı ile 5 oğrenciden az olmamak kaydıyla grup oluşturulabilir.
7.5.Genel ilkoğretim programı uygulanan ozel eğitim ortaokulu/ozel eğitim sınıfı ve ortaoğretim programı uygulanan ozel eğitim okulları, ozel eğitim meslek lisesine kayıtlı oğrenciler ile bu okullardan mezunlar icin acılacak kurslara katılacak oğrenci/kursiyer sayısı, ozel eğitim okul/kurumlarındaki azami sınıf mevcudu sayısının yarısından az, azami sınıf mevcudu sayısından fazla olamaz.
7.6. Acılan her bir kursta oğrenci/kursiyer sayısının; devamsızlık, nakil, kayıt silme ve benzeri nedenlerle 16'nın altına duşmesi durumunda, kurs merkezi mudurluğu tarafından e-Kurs Modulu uzerinden ivedilikle kursun kapatılmasına dair işlem başlatılır ve bu işlem, il/ilce milli eğitim mudurluğunun onayına sunulur. Kurs merkezi mudurluğunce kursun kapatılmasına ilişkin başlatılan işlem, il/ilce milli eğitim mudurluğunce 3 iş gunu icinde e-Kurs Modulu uzerinden onaylanır. Bu şekilde kapatılan kursun oğrencileri aynı alandaki bir başka kursa kaydedilir. Bu onay işlemlerinden sonra kurs merkezi mudurluğunce e-Kurs Modulunden kurs onay cıktıları alınarak il/ilce milli eğitim mudurluğune onaylatılır.
8.KURS SURELERİ
8.1.Eğitim ve oğretim doneminde planlanan kursların eylul ayının ilk haftasında başlatılması esastır. Eğitim ve oğretim donemine acılan kurslar ders yılı sonuna kadar devam eder. Ancak yarıyıl tatili haric ara tatillerde kurs yapılmaz. İlce, il veya ulke genelinde genel hayatı etkileyen salgın hastalık, doğal afet, elverişsiz hava koşulları ve benzeri durumlarda bu sureler Bakanlık veya mulki idare amirliklerince değiştirilebilir.
8.2. Kursların başlangıc ve bitiş tarihleri iş takviminde belirtildiği şekilde uygulanır. Yaz donemi kursları, iş takviminde belirtilen tarih aralığına bağlı kalmak şartıyla kurs merkezleri tarafından başlangıc ve bitiş tarihi belirlenerek acılabilir.
8.3.Kursların; ilkoğretim ve ortaoğretim kuramlarında yaz donemi haric cumartesi ve pazar gunleri yapılması esastır. Ancak ihtiyac duyulması halinde kurslar, ilkoğretim kuramlarında hafta ici ders saatleri dışında saat 20.00'a kadar, ortaoğretim kuramlarında hafta ici ders saatleri dışında saat 22.00'a kadar yapılabilir.
8.4.Kurslarda bir ders saatinin suresi 40 dakikadır. Derslerin 40'ar dakika olarak ayrı ayrı yapılması esastır. Ancak ulaşım, guvenlik, iklim gibi konularda yaşanabilecek olumsuzluklar nedeniyle dersler blok şeklinde de yapılabilir.
8.5.Kurs donemlerine gore programlanan kurs saatleri, kurs merkezinin imkanları olcusunde her bir kurs gunu 2 saatten az, 8 saatten cok olmamak uzere planlanır. İlkoğretim kurumlarında bu dersler; yaz doneminde acılan kurslar haric olmak uzere bir gunde hafta ici 3, hafta sonu 8 saatten fazla olmamak uzere planlanır.
8.6.Kursların hangi gun ve saatlerde yapılacağını gosterir program ile program değişiklikleri kurs merkezi mudurluklerince ilan edilerek oğrenci ve velilere gerekli bilgilendirme yapılır.
9.İZLEME VE DEĞERLENDİRME
9.1.Kurslara ait yıllık planlar Bakanlığımızca yayınlanan planlar dikkate alınarak kurs merkezlerinde gorev alan oğretmenlerce oluşturulan il/ilce zumre oğretmen kurulları tarafından il/ilce ve kurs merkezi ozelinde yıllık plan ve uygulama planlarını kurslara ait iş takvimi cercevesinde hazırlanır ve en gec kursların acıldığı haftanın son iş gunune kadar kurs merkezi mudurluğunce onaylanarak uygulanır.
9.2.İl milli eğitim mudurluğu ARGE birimleri koordinasyonunda il/ilce milli eğitim mudurlukleri tarafından eğitim ve oğretim yılı doneminde acılan kurslar icin e-Kılavuz ekinde yayımlanan (EK-3) destekleme ve yetiştirme kursları olcme ve değerlendirme uygulamaları iş takvimi cercevesinde tum kurs merkezlerinde il duzeyinde eş zamanlı olarak olcme ve değerlendirme uygulamaları yapılır.
9.3.İl milli eğitim mudurlukleri ARGE birimleri tarafından, kurs merkezlerinde eş zamanlı olarak yapılan olcme ve değerlendirme uygulamalarına yonelik kurs/ders bazlı analiz surecleri gercekleştirilir. Analiz surecleri ile ilgili oluşturulan değerlendirme raporları eğitim ve oğretim yılı donem sonlarında il/ilce merkez komisyonları ve kurs merkezi mudurlukleri ile paylaşılır.
9.4.İl milli eğitim mudurlukleri ARGE birimleri tarafından oluşturulan olcme ve değerlendirme surecleri analiz raporları, kurs merkezi mudurlukleri tarafından değerlendirilerek eksikliği gorulen konu ve kazanımların tamamlanması ile ilgili alan/zumre oğretmenlerince gerekli onlemler alınır. Kurslara katılım sağlayan oğrenci velilerine oğrencilerin gelişimini destekleyen akademik duzeyleri ile yonlendirme faaliyetlerine ilişkin bulgu ve veriler Rehber Oğretmen/Psikolojik Danışman tarafından oğrenci velisi ile paylaşılır.
9.5.Kurs merkezi muduru başkanlığında kurs merkezi mudur yardımcısı ve rehber oğretmen/psikolojik danışmandan oluşan ekipler, oğrenci başarısının izlenmesi/değerlendirilmesi ve oğrencilerin devamı yonundeki koordinasyon sureclerini yurutur. Bu kapsamda il milli eğitim mudurluğu ARGE Birimleri koordinasyonunda tum kurs merkezlerinde il duzeyinde eş zamanlı uygulanacak olan sınavlar dışında konu tarama testleri, kazanım kavrama sınavları, tam kapsam deneme sınavları vb. olcme ve değerlendirme uygulamaları il/ilce merkez komisyonları işbirliği ile yapılır.
9.6.Kurs merkezi mudurluğu il milli eğitim mudurluğu ARGE Birimleri koordinasyonunda tum kurs merkezlerinde il duzeyinde eş zamanlı uygulanacak olan sınavlar dışındaki olcme ve değerlendirme uygulamaları ile ilgili kurs ve oğrenci merkezli analiz sureclerini gercekleştirerek eğitim ve oğretim yılının her donemi sonunda raporlarını il/ilce merkez komisyonlarına sunar.
9.7.Rehber oğretmen/psikolojik danışman tarafından hazırlanan programlar eylul ayının ilk haftasında kurs merkezi mudurluğunce onaylanarak uygulanır.
9.8.Rehber oğretmen/psikolojik danışmanlar kurslarda oğrencilerin sosyal duygusal, akademik ve kariyer gelişim alanlarında ihtiyac duydukları bilgileri bireysel calışmalar, grup calışmaları yoluyla oğrencilerle paylaşır. Destekleme ve yetiştirme kursları kapsamında yurutulen olcme ve değerlendirme uygulamalarının sonuclarına gore oğrencilerin akademik duzeylerinin gelişimini takip eder.
9.9.Her kurs donemimde Bakanlıkca yonetici, oğretmen, oğrenci ve velilere yonelik memnuniyet anketleri yapılır.
10.SORUMLULUK
10.MEB Destekleme ve Yetiştirme Kursları Yonergesi ve bu e-Kılavuz hukumleri cercevesinde kurslarda gorev alan her kademedeki personel gorevlerini; eksiksiz, zamanında ve etkin olarak yerine getirmekle yukumludur.
11.DENETİM
11.1.Kurs merkezlerindeki eğitim ve oğretim faaliyetleri ile ilgili iş ve işlemlerin denetimi, her eğitim ve oğretim doneminde en az bir defa il/ilce milli eğitim mudurluklerince Bakanlıkca hazırlanan Destekleme ve Yetiştirme Kursları e- Kılavuzunda yer alan EK-1 forma gore yapılarak e-Kurs modulune işlenir. Denetimler eğitim mufettişleri v e eğitim mufettiş yardımcıları tarafından yapılır. İhtiyac bulunması durumunda milli eğitim mudur yardımcıları/şube mudurleri tarafından yapılabileceği gibi bir eğitim mufettişi, milli eğitim mudur yardımcısı ve il/ilce şube muduru tarafından ikişer kişilik denetim ekiplerince de gercekleştirilir.
11.2.Denetim kapsamında hazırlanan raporlar il/ilce milli eğitim mudurluklerine gereği icin sunulur. Ayrıca, kursların değerlendirilmesiyle ilgili yıl sonu raporu; kurs merkezi mudurluklerince ilce milli eğitim mudurluklerine, ilce milli eğitim mudurlukleri raporları il milli eğitim mudurluklerine, il milli eğitim mudurlukleri raporları da kurs merkezi olarak belirlenen eğitim kurumunun bağlı olduğu Genel Mudurluğe kursların sona ermesinden sonra 10 iş gunu icerisinde gonderilir.
12.KAYIT TUTMA VE BELGELENDİRME
12.Bu e-Kılavuz kapsamında, kurslarla ilgili olarak kurs merkezlerinde; oğrenci/kursiyer yoklama defteri, kurs ders defteri, denetim defteri, gelen ve giden yazı dosyası ile kurs ders planlarının dosyası tutulur, yapılan iş ve işlemler elektronik ortamda da yurutulebilir.
2023-2024Destekleme ve Yetiştirme Kursları e-Kılavuzu'nda yer alan esaslar, bu e-Kılavuzun onay tarihinden itibaren yururluğe girer.