Hindistan merkezli Duukan şirketinin Ust Yoneticisi (CEO) Sumit Şah, muşteri hizmetleri calışanlarının yuzde 90'ını, onların yerine yapay zeka kullanacağı icin işten cıkardığını acıkladı. Techspot'un haberine gore, Twitter uzerinden yaptığı paylaşımlarda muşteri hizmetleri calışanlarının yuzde 90'ını işten cıkarmanın "zor ama gerekli" olduğunu belirten Şah, yapay zekanın muşterilere insan calışanlarından 60 kat daha hızlı cevap verdiğini iddia etti.
Şah ayrıca, muşterilere iki dakika icinde cevap veren yapay zekanın, muşteri hizmetleri masraflarını yuzde 85 azalttığını da ekledi.
Twitter kullanıcıları tarafından kendisine işten atılan 23 kişinin durumları sorulduğunda, "Beklendiği gibi birileri başkaları adına guceniyor." ifadesini kullanan Şah, konuyla ilgili LinkedIn uzerinden acıklama yapacağını bildirdi.
- Yapay zekanın ilerleyişi meslek sahiplerini endişelendiriyor
Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Orgutu'nun (OECD) İstihdam Gorunumu 2023 Raporu'nda, yapay zekayı kullanan firmalar arasında şimdiye kadar istihdamı olumsuz etkilediğine dair cok az kanıt olduğunun tespit edildiği, işciler ve işverenlerin yapay zekanın sıkıcı ve tehlikeli gorevleri azaltabileceğini, bunun da daha fazla işci bağlılığına ve fiziksel guvenliği sağlayabileceğini bildirdiği belirtilmişti.
Aynı zamanda calışanların 5'te 3'unun gelecek 10 yıl icinde işlerini tamamen yapay zekaya kaptırma konusunda endişeli olduğuna dikkati cekilen raporda, yapay zeka nedeniyle calışanların kendi sektorlerindeki ucretlerin duşeceğinden de endişe duyduğu aktarılmıştı.
Raporda, hukumetlerin işverenleri daha fazla eğitim sağlamaya, yapay zeka becerilerini eğitime entegre etmeye ve yapay zeka iş gucunde ceşitliliği desteklemeye teşvik etmesi gerektiği vurgulanmıştı.