Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattı projesinde ilerleme oranının yuzde 71 seviyesine ulaştığını acıklayarak, "OSB-Gebze Gar arasını 15 Eylul 2024 tarihinde acmayı, Gebze Gar-Darıca Sahil arasını da 13 Aralık 2024 tarihinde tamamlamayı planlıyoruz. Projemiz tamamlandığında Gebze-Darıca arası 60 dakikadan 24 dakikaya duşecek." dedi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattı'nın ilk ray kaynağını yaptı. Torende konuşan Uraloğlu, buyukşehirlerde arac trafiğinin yoğunlaşmasını engellemek icin cevreye duyarlı modern ulaşım sistemlerini yaygınlaştırmayı hedeflediklerini soyledi.
Uraloğlu, projeye ilişkin şunları kaydetti:
"Kocaeli'nin ulaşım ve iletişim altyapısı icin yaklaşık 146 milyar Lira uzerinde yatırım gercekleştirdik. Burada kullanılacak 28 adet aracımızı da yuzde 60 yerlilik şartıyla tam surucusuz olarak tasarladık. İnşallah cok yakın bir zamanda ilk metro aracının uretiminin tamamlanmasına da birlikte şahitlik edeceğiz. Gebze Organize Sanayi Bolgesi-Darıca Sahil Hattı projesi Kocaeli icin bugune kadar hayata gecirilen en onemli calışmalardan biri. Gebze Organize Sanayi Bolgesi-Darıca Sahil Hattı Projesi 15,4 kilometre uzunluğunda cift hat olarak inşa edildi ve 11 istasyonda hizmet verecek. İnşa edilen toplam hat uzunluğu 30,8 km olup, tasarım hızı 90 kilometre olan araclarla gunde 330 bin yolcuya hizmet edecek kapasitededir. Proje, Gebze Organize Sanayi Bolgesi ile Darıca Sahili arasındaki yerleşimin yoğun olduğu bolgeleri metro konforunda birbirine bağlayacak ve Gar İstasyonu ile Marmaray Hattına entegrasyon imkanı da sunulacak, bu proje ile Gar İstasyonu ile Marmaray Hattına entegrasyon imkanı sunuluyor. Projemiz tamamlandığında Gebze-Darıca arası 60 dakikadan 24 dakikaya duşecek."
Uraloğlu, OSB İstasyonu'nun 1 km kuzeyinde, yaklaşık 93 bin m2 alan uzerinde 68 adet metro aracı kapasiteli depo ve bakım alanı da inşa ettiklerini soyledi. Uraloğlu, bu hizmetin tamamlanmasıyla beraber; karayolu işletme ve bakım kazancı, hava kirliliği gibi dışsal faydalar ve zaman kazancı gibi etkenlerle 25 yıllık projeksiyonda ekonomik kazancının 3 milyar Avro olacağını kaydetti.
KOCAELİ'Yİ ULUSLARASI TİCARET MERKEZİNE DONUŞTURDUK
Kocaeli'nin Avrupa-Ortadoğu arası geciş koridoru uzerinde bulunduğunu ve İstanbul'a yakınlığı ile bircok imkana sahip olduğunu belirten Uraloğlu, "Kocaeli'yi başta İstanbul olmak uzere tum komşularına yuksek standartlı bolunmuş yollarla bağladık. 80 yılda yapılan 151 kilometre bolunmuş yol uzunluğunu 374 kilometreye cıkardık. İstanbul-İzmir ve Kuzey Marmara Otoyollarını tamamlayarak ilin dort bir yanını otoyol ağı ile sardık. Ankara-İstanbul Yuksek Hızlı Tren Hattı ile Kocaeli'yi de YHT ile tanıştırdık. Kosekoy Gar sahasında 340 bin metrekarelik alan uzerinde Kosekoy Lojistik Merkezinin ilk etabını acarak İthalat ve ihracat taşımalarına buyuk bir ivme kazandırdık. Ayrıca kara, deniz ve demiryolu ulaşımında sağladığı avantajlarla gelişimini surdurmeye ve onemini korumaya devam edebilecek potansiyele de sahip. Ulaşım olanaklarının bu kadar ceşitli olması Kocaeli'yi cok cazip kılıyor. Kocaeli'yi ulaşım anlamında dunyaya entegre ettik ve tam anlamıyla uluslararası bir ticaret merkezine donuşturduk. Turkiye'nin en onemli uretim ve ticaret merkezlerinden biri olan Kocaeli'de de hizmet ve eser fırtınası estiriyoruz."