Bakanlar Kurulu, 2018 yılına ait Genel Yatırım ve Finansman Programında değişiklik yaparak KİT personeline kadro verilme şartlarını belirledi. Bakanlar Kurulu, 2018 yılına ait Genel Yatırım ve Finansman Programında değişiklik yaparak KİT personeline kadro verilme şartlarını belirledi.
Yapılan değişikliğe gore, sadece 4/12/2017 tarihi itibarıyla en az iki yıl kesintisiz calışanlara Kİ'lerdeki surekli işci kadrolarına atanabilecektir. Ayrıca halen calışıyor olmak gerekmektedir.
İki yıllık surenin hesaplamasına, yıllık izin, doğum izni, askerlik ve toplamda 30 gunu gecmeyen kesintiler dahil edilmeyecektir.
Ayrıca, herhangi bir sosyal guvenlik kurumundan emeklilik, yaşlılık veya malulluk aylığı almaya hak kazanmamış olmak gerekmektedir.
Bu maddenin uygulanmasında 375 sayılı KHK'nın gecici 23. maddesi uygulanacaktır. O maddede, şu şekilde tanımlanmıştır:
"personel calıştırılmasına dayalı hizmet alımı; 4734 sayılı Kanun ve diğer mevzuattaki hukumler uyarınca ihale konusu işte calıştırılacak personel sayısının ihale dokumanında belirlendiği, bu personelin calışma saatlerinin tamamının idare icin kullanıldığı ve yaklaşık maliyetinin en az %70'lik kısmının asgari işcilik maliyeti ile varsa ayni yemek ve yol giderleri dahil işcilik giderinden oluştuğu, yıl boyunca devam eden ve niteliği gereği sureklilik arz eden işlere ilişkin hizmet alımlarını ifade eder. Hizmet alım sozleşmesi kapsamında niteliği birbirinden farklı hizmet turlerinin bulunması halinde personel calıştırılmasına dayalı olup olmama yonunden yapılacak değerlendirme her hizmet turu icin ayrı ayrı yapılır. Danışmanlık hizmetleri, hastane bilgi yonetim sistemi hizmetleri ve cağrı merkezi hizmetlerine ilişkin alımlar personel calıştırılmasına dayalı hizmet alımı olarak kabul edilmez."
2 yıl kesintisiz calışan KİT taşeron personelinin kadro alabilmesi icin şu şartlar gosterilmiştir:
(2) Bu maddenin uygulanmasında, kişilerde aranacak şartların tespiti ve personel calıştırılmasına dayalı hizmet alım sozleşmesinin kapsamının belirlenmesi acısından, 375 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin gecici 23 uncu maddesine ilişkin hukumleri esas alınır.
(3) Bu madde uyarınca yapılacak atamalar, 4 uncu maddenin birinci fıkrası ile 5 inci maddenin birinci fıkrası kapsamında doğan kontenjandan karşılanır ve kuruluşların talepleri doğrultusunda her bir kamu iktisadi teşebbusu ve bağlı ortaklığı icin Hazine Musteşarlığı tarafından belirlenecek sayıyı aşamaz. Bu şekilde yapılacak atamalarda 7 nci maddenin birinci fıkrasında belirtilen usul uygulanmaz.

(4) Teşebbus ve bağlı ortaklıklar bu maddenin yayımından itibaren yılı icerisinde yazılı ve/veya sozlu ya da uygulamalı sınav yaparlar. Bu kapsamda yapılacak sınava ilişkin usul ve esaslar ile gerekli nitelikleri tespit etmeye yonetim kurulları yetkilidir.
(5) Bu madde kapsamında yapılacak işlemler sebebiyle oluşacak şartlara uyum sağlanması amacıyla hizmet alım sozleşmelerinde değişiklik yapmaya 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu ihale Sozleşmeleri Kanunu ile 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Turk Borclar Kanunu hukumleri cercevesinde yonetim kurulları yetkilidir.
(6) Bu madde kapsamında oluşacak tereddutleri gidermeye Hazine Musteşarlığı yetkilidir.
(7) Bu madde kapsamında yapılan yerleştirmeler, hizmet turu, unvanı, sayısı vb. bilgileri icerecek şekilde 15 gun icerisinde Hazine Musteşarlığına bildirilir. Bu kapsamdaki yerleştirmeler kaynaklı hizmet alımı tutarlarında eksilme oluşması halinde bu tutar, yılı Genel Yatırım ve Finansman Programı Hakkında Karar uyarınca belirlenen ihale yoluyla hizmet alım tavanından duşulur."
İŞTE YAYIMLANAN BAKANLAR KURULU KARARININ TAM METNİ

Karar Sayısı : 2018/11991
Kamu iktisadi teşebbusleri ve bağlı ortaklıklarının 2018 yılına ait Genel Yatırım ve Finansman Programında değişiklik yapılmasına ilişkin ekli Kararın yururluğe konulması; Başbakan Yardımcılığı (Hazine Musteşarlığının 21/6/2018 tarihli ve 16935 sayılı yazısı uzerine, 233 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin 29 uncu maddesine gore, Bakanlar Kurulu'nca 21/6/2018 tarihinde kararlaştırılmıştır.
21/6/2018 TARİHLİ VE 2018/11991 SAYILI KARARNAMENİN EKİ KARAR
MADDE 1- Kamu iktisadi teşebbusleri ve bağlı ortaklıklarının 2018 yılına ait Genel Yatırım ve Finansman Programının tespitine ilişkin 11/10/2017 tarihli ve 2017/10925 sayılı Kararnamenin eki Kararın 7 nci maddesinden sonra gelmek uzere aşağıdaki madde eklenmiştir.
"MADDE 7/A- (1) Kamu iktisadi teşebbusleri ve bağlı ortaklıklarında, personel calıştırılmasına dayalı hizmet alım sozleşmeleri kapsamında yukleniciler tarafından calıştırılmakta olanlardan, 4/12/2017 tarihi itibarıyla en az iki yıl kesintisiz (yıllık izin, doğum izni, askerlik ve toplamda 30 gunu gecmeyen kesintiler haric olmak uzere) olarak ilgili teşebbus ve bağlı ortaklıklarda calışmış ve halen calışmaya devam edenler, aşağıda belirtilen usul ve esaslar cercevesinde yapılacak sınavda başarı gostermeleri halinde halihazırda gorev yaptıkları teşebbus ve bağlı ortaklıklarında işci statusunde istihdam edilebilirler.

(2) Bu maddenin uygulanmasında, kişilerde aranacak şartların tespiti ve personel calıştırılmasına dayalı hizmet alım sozleşmesinin kapsamının belirlenmesi acısından, 375 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin gecici 23 uncu maddesine ilişkin hukumleri esas alınır.
(3) Bu madde uyarınca yapılacak atamalar, 4 uncu maddenin birinci fıkrası ile 5 inci maddenin birinci fıkrası kapsamında doğan kontenjandan karşılanır ve kuruluşların talepleri doğrultusunda her bir kamu iktisadi teşebbusu ve bağlı ortaklığı icin Hazine Musteşarlığı tarafından belirlenecek sayıyı aşamaz. Bu şekilde yapılacak atamalarda 7 nci maddenin birinci fıkrasında belirtilen usul uygulanmaz.
(4) Teşebbus ve bağlı ortaklıklar bu maddenin yayımından itibaren yılı icerisinde yazılı ve/veya sozlu ya da uygulamalı sınav yaparlar. Bu kapsamda yapılacak sınava ilişkin usul ve esaslar ile gerekli nitelikleri tespit etmeye yonetim kurulları yetkilidir.
(5) Bu madde kapsamında yapılacak işlemler sebebiyle oluşacak şartlara uyum sağlanması amacıyla hizmet alım sozleşmelerinde değişiklik yapmaya 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu ihale Sozleşmeleri Kanunu ile 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Turk Borclar Kanunu hukumleri cercevesinde yonetim kurulları yetkilidir.
(6) Bu madde kapsamında oluşacak tereddutleri gidermeye Hazine Musteşarlığı yetkilidir.
(7) Bu madde kapsamında yapılan yerleştirmeler, hizmet turu, unvanı, sayısı vb. bilgileri icerecek şekilde 15 gun icerisinde Hazine Musteşarlığına bildirilir. Bu kapsamdaki yerleştirmeler kaynaklı hizmet alımı tutarlarında eksilme oluşması halinde bu tutar, yılı Genel Yatırım ve Finansman Programı Hakkında Karar uyarınca belirlenen ihale yoluyla hizmet alım tavanından duşulur."
MADDE 2- Bu Karar yayımı tarihinde yururluğe girer.
MADDE 3- Bu Karar hukumlerini Hazine Musteşarlığının bağlı olduğu Bakan yurutur.

ATIFTA BULUNULAN GECİCİ 23. MADDENİN TAM METNİ
Gecici Madde 235018 sayılı Kanuna ekli (I), (II), (III) ve (IV) sayılı cetvellerde yer alan kamu idareleri (MİT Musteşarlığı haric) ile bunlara bağlı doner sermayeli kuruluşlar, bu Kanuna ekli (I) sayılı listede yer alan idarelerin merkez ve taşra teşkilatlarında; odemeleri merkezi yonetim, sosyal guvenlik kurumu, fon, kefalet sandığı, yatırım izleme ve koordinasyon başkanlığı, genclik hizmetleri ve spor il mudurluğu butcelerinden veya doner sermaye butcelerinden, anılan liste kapsamındaki diğer idareler icin ise kendi butcelerinden karşılanan 4734 sayılı Kanun ve diğer mevzuattaki hukumler uyarınca personel calıştırılmasına dayalı hizmet alım sozleşmeleri kapsamında yukleniciler tarafından 4/12/2017 tarihi itibarıyla calıştırılmakta olanlar;
a) 657 sayılı Kanunun 48 inci maddesinin (A) bendinin (1), (4), (5), (6), (7) ve (8) numaralı alt bentlerinde belirtilen şartları taşımak,
b) Herhangi bir sosyal guvenlik kurumundan emeklilik, yaşlılık veya malulluk aylığı almaya hak kazanmamış olmak,
c) Bu kapsamda calıştırılmalarına ilişkin olarak actıkları davalardan ve/veya icra takiplerinden feragat edeceğine dair yazılı beyanda bulunmak,
c) En son calıştığı idare ile daha once kamu kurum ve kuruluşlarında alt işveren işcisi olarak calıştığı iş sozleşmelerinden dolayı bu madde ile tanınan haklar karşılığında herhangi bir hak ve alacak talebinde bulunmayacağını ve bu haklarından feragat ettiğine dair yazılı bir sulh sozleşmesi yapmayı kabul ettiğini yazılı olarak beyan etmek,
kaydıyla, bu fıkranın yururluğe girdiği tarihten itibaren on gun icinde idaresinin hizmet alım sozleşmesinin yapıldığı birimine, surekli işci kadrolarında istihdam edilmek uzere yazılı olarak başvurabilirler. Başvuranların şartları taşıyıp taşımadıklarının tespiti, bu tespite itirazların karara bağlanması, şartları taşıyanların idarelerince belirlenen usul ve esaslara gore yapılacak yazılı ve/veya sozlu ya da uygulamalı sınava alınması, sınav sonuclarına itirazların karara bağlanması ve sınavda başarılı olanların kadroya gecirilmesine ilişkin surec bu fıkranın yururluğe girdiği tarihten itibaren doksan gun icinde idarelerince sonuclandırılır. Sınavlarda başarılı olanlar, varsa bu fıkranın (c) bendinde ongorulen davalardan feragat ettiklerini tevsik eden belgeyi ve/veya icra takibine konu alacaktan feragat ettiğine dair icra mudurluğunden alınacak belgeyi ibraz etmek, bu fıkranın (c) bendinde ongorulen sulh sozleşmesini ibraz etmek ve ongorulen şartları taşımaya devam etmek kaydıyla, sınav sonuclarının kesinleşmesini muteakip, her bir sozleşme itibarıyla, yuklenicinin hakedişlerinin odendiği butce, teşkilat ve birim/yerleşim yeri adına vize edilmiş sayılan surekli işci kadrolarına idarelerince topluca gecirilir. Bu fıkra kapsamında feragat edilen davalara veya takiplere ilişkin yargılama ve takip giderleri davacı veya takip eden uzerinde bırakılır ve taraflar lehine vekalet ucretine hukmolunmaz, hukmedilenler tahsil edilmez ve bu fıkranın yururluğe girdiği tarihe kadar tahsil edilenler ise iade edilmez. Bu fıkra kapsamında yapılacak sulh sozleşmelerinden damga vergisi alınmaz.
Birinci fıkrada yer alan 4/12/2017 tarihi itibarıyla calışıyor olmak şartının tespitinde, Sosyal Guvenlik Kurumuna verilmiş olan sigortalı işe giriş bildirgeleri, işten ayrılış bildirgesi ve aylık prim ve hizmet belgeleri esas alınır. Ancak soz konusu tarihe ilişkin olarak anılan Kuruma yasal suresi dışında verilen belgelere dayanılarak bu madde hukmunden yararlanılamaz. 4/12/2017 tarihi itibarıyla calıştırılmakta olduğu idarelerince tespit edilenlerden, hakkında bu tarihten sonra işten ayrılış bildirgesi verilenler bu madde hukumlerinden yararlanabilir.
Birinci fıkradaki personel calıştırılmasına dayalı hizmet alım sozleşmeleri kapsamında bulunmakla birlikte 4/12/2017 tarihinde doğum veya sağlık kurulu raporuyla belgelendirilen sağlık sorunları nedenleriyle iş sozleşmeleri askıda olanlar veya anılan tarih itibarıyla askerde bulunanlar hakkında da bu madde hukumleri uygulanır. Birinci fıkrada belirtilen sureler, askerlik veya askı suresinin sona erdiği tarihten itibaren başlar. Surekli işci kadrolarına gecirilme sureci, birinci fıkra kapsamında olmakla birlikte bu surecin tamamında veya herhangi bir aşamasında askerde bulunanlar icin askerlik suresinin sona erdiği tarihten itibaren başlar veya kaldığı yerden devam eder.
Surekli işci kadrolarına gecirileceklerin kadroları, başka bir işleme gerek kalmaksızın geciş işleminin yapıldığı tarih itibarıyla surekli işci unvanı ile ihdas edilmiş sayılır. İhdas edilen kadrolar ilgili idarelerce adedi, butce ve teşkilatı ile birimi/yerleşim yeri belirtilmek suretiyle geciş işlemlerinin yapıldığı tarihten itibaren iki ay icinde Devlet Personel Başkanlığı ve Maliye Bakanlığına bildirilir. Sozleşmeleri askıya alınanlar ile askerde bulunanların kadroları haric olmak uzere bu şekilde ihdas edilen surekli işci kadroları, herhangi bir sebeple boşalması halinde hicbir işleme gerek kalmaksızın iptal edilmiş sayılır.
Surekli işci kadrolarına gecirilenler, birinci fıkrada ongorulen şartları taşıdıkları surece ve calıştırıldıkları teşkilat ve birimde geciş işlemi yapılmadan onceki ihale sozleşmesi kapsamındaki hizmetleri yurutmek uzere istihdam edilebilir. Bunların istihdam sureleri hicbir şekilde sosyal guvenlik kurumlarından emeklilik, yaşlılık veya malulluk aylığı almaya hak kazandıkları tarihi gecemez. Ozel guvenlik gorevlilerinden bu madde kapsamında geciş işlemleri yapılanlar, 5188 sayılı Kanun hukumlerine de tabi olmaya devam eder.
Surekli işci kadrolarına gecirilenlerden, geciş işlemi yapılırken mevcut işyerinin girdiği işkolunda kurulu işyerinden bildirilenlerin ucreti ile diğer mali ve sosyal hakları, bu madde kapsamındaki idarelerde gecişten once alt işveren işcilerini kapsayan, Yuksek Hakem Kurulu tarafından karara bağlanan ve suresi en son sona erecek toplu iş sozleşmesinin bitimine kadar bu toplu iş sozleşmesinin uygulanması suretiyle oluşan ucret ile diğer mali ve sosyal haklardan fazla olamaz. Surekli işci kadrolarına gecirilenlerden; gecişten once toplu iş sozleşmesi bulunmadığından kadroya gecirildiği tarihte yururlukte olan bireysel iş sozleşmesi hukumlerinin gecerli olduğu işciler ile geciş işleminden once yapılan ve gecişten sonra yararlanmaya devam ettiği toplu iş sozleşmesi bulunmakla birlikte bu madde kapsamındaki idarelerde alt işveren işcilerini kapsayan, Yuksek Hakem Kurulu tarafından karara bağlanan ve suresi en son sona erecek toplu iş sozleşmesinin bitiminden once toplu iş sozleşmesi sona eren işcilerin ucreti ile diğer mali ve sosyal hakları, bu madde kapsamındaki idarelerde gecişten once alt işveren işcilerini kapsayan, Yuksek Hakem Kurulu tarafından karara bağlanan ve suresi en son sona erecek toplu iş sozleşmesine gore belirlenir. Bu madde kapsamındaki idarelerde; 6356 sayılı Kanunun gecici 7 nci maddesinde belirtilen mevcut işyerleri bakımından anılan Kanuna uygun olarak yetki başvurusunda bulunulabilir, ancak gecişi yapılan işciler icin yeni tescil edilen işyerlerinde, gecişten once alt işveren işcilerini kapsayan, Yuksek Hakem Kurulu tarafından karara bağlanan ve suresi en son sona erecek toplu iş sozleşmesinin sona erme tarihinden sonra yetki başvurusunda bulunulabilir.
Surekli işci kadrolarına gecirileceklerin istihdam edilmesine esas hizmet alım sozleşmeleri, birinci fıkrada ongorulen geciş işleminin yapıldığı tarih itibarıyla feshedilmiş sayılır. Feshedilmiş sayılan sozleşmelerden, sadece yapılan işin tutarı her turlu fiyat farkı haric sozleşme bedelinin %80'ini aşmayanlar icin yukleniciye, sozleşmenin yurutulmesine ilişkin her turlu zarara karşılık her turlu fiyat farkı haric sozleşme bedelinin %80'i ile yapılan işin tutarı arasındaki bedel farkının %5'i fesih tarihindeki fiyatlar dikkate alınarak sozleşmeyi yuruten idare tarafından, yapmış olduğu vergi, resim, harc ve paylar dahil olmak uzere tum giderler ve mahrum kaldığı kar karşılığı olmak uzere tazminat olarak odenir ve başkaca bir odeme yapılmaz. Yuklenici başka bir hak talebinde bulunamaz.
Surekli işci kadrolarına gecirileceklerin istihdam edilmesine esas hizmet alım sozleşmelerinde personel calıştırılmasına dayalı olmayan kısımların da bulunması halinde, personel calıştırılmasına dayalı olan kısımlar icin iş eksilişi yapılmış sayılır. İş eksilişi yapılmış sayılan sozleşmelerde, kalan iş kısmı icerisinde personel calıştırılmasına dayalı olmayan tutar hesaplanır. Bu tutara iş eksilişi yapılmış sayılan tarihe kadar gercekleştirilen iş tutarının eklenmesi ile bulunacak toplam tutarın her turlu fiyat farkı haric sozleşme bedelinin %80'ini aşmaması halinde yukleniciye, sozleşmenin yurutulmesine ilişkin her turlu zarara karşılık her turlu fiyat farkı haric sozleşme bedelinin %80'i ile sozleşmenin tamamlandığı tarih itibarıyla gercekleştirilen işin toplam tutarı arasındaki bedel farkının %5'i kabul tarihindeki fiyatlar dikkate alınarak sozleşmeyi yuruten idare tarafından, yapmış olduğu vergi, resim, harc ve paylar dahil olmak uzere tum giderler ve mahrum kaldığı kar karşılığı olmak uzere tazminat olarak odenir ve başkaca bir odeme yapılmaz. Yuklenici başka bir hak talebinde bulunamaz.
Feshedilmiş sayılan sozleşmeler kapsamındaki işlerin tasfiye sureci hemen başlatılır ve yapılan işlere ilişkin hakedişler, 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale Sozleşmeleri Kanunu hukumleri cercevesinde en gec uc ay icinde odenir. Hakediş tutarından sozleşmede yazılı kesintiler, varsa yuklenicinin idareye olan borcları ve cezalar ile alınması gereken vergiler kesilir. Bu sozleşmelere ilişkin alınan kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar, yuklenicinin sozleşme konusu iş nedeniyle idareye, calıştırılan işcilere ve Sosyal Guvenlik Kurumuna olan borcları ile ucret ve ucret sayılan odemelerden doğan vergi borcunun bulunmadığının anlaşılması halinde, anılan Kanunun 13 uncu maddesi hukumleri esas alınarak ivedilikle iade edilir. Yuklenicinin bu kapsamda bir borcunun bulunması halinde, teminatlar paraya cevrilerek borclarına karşılık mahsup edilir ve varsa kalanı iade edilir. Yuklenicinin hakedişinden, kesin teminatından ve varsa ek kesin teminatından bu fıkra kapsamında karşılanamayan bir borcunun bulunması halinde yedinci ve sekizinci fıkralar uyarınca yukleniciye yapılacak tazminat odemelerinden bu borclara karşılık gelen kısım mahsup edilir.
Bu maddenin uygulanmasında personel calıştırılmasına dayalı hizmet alımı; 4734 sayılı Kanun ve diğer mevzuattaki hukumler uyarınca ihale konusu işte calıştırılacak personel sayısının ihale dokumanında belirlendiği, bu personelin calışma saatlerinin tamamının idare icin kullanıldığı ve yaklaşık maliyetinin en az %70'lik kısmının asgari işcilik maliyeti ile varsa ayni yemek ve yol giderleri dahil işcilik giderinden oluştuğu, yıl boyunca devam eden ve niteliği gereği sureklilik arz eden işlere ilişkin hizmet alımlarını ifade eder. Hizmet alım sozleşmesi kapsamında niteliği birbirinden farklı hizmet turlerinin bulunması halinde personel calıştırılmasına dayalı olup olmama yonunden yapılacak değerlendirme her hizmet turu icin ayrı ayrı yapılır. Danışmanlık hizmetleri, hastane bilgi yonetim sistemi hizmetleri ve cağrı merkezi hizmetlerine ilişkin alımlar personel calıştırılmasına dayalı hizmet alımı olarak kabul edilmez.
Bu maddeye gore feshedilmiş sayılan veya iş eksilişi yapılan hizmet alım sozleşmeleri kapsamında idarelere ait işyerlerinde hizmetlerin yurutulmesinde fiilen kullanılmakta olan taşınırlar ile tuketim malzemelerinden hizmetin sunulabilmesi icin ihtiyac duyulduğu idarece belirlenenlerin satın alınmasına veya kiralanmasına en az uc kişiden oluşan komisyon tarafından karar verilir. 5018 sayılı Kanuna ekli (I) ve (II) sayılı cetvellerde yer alan kamu idarelerinde oluşturulacak soz konusu komisyonlarda bir Maliye Bakanlığı temsilcisi bulunur. Bu karara dayalı olarak tespit edilen taşınırlar ve tuketim malzemeleri aynı komisyon tarafından tespit edilen bedel uzerinden idarelerce satın alınabilir veya kiralanabilir. Komisyon tarafından belirlenecek satın alma bedeli, taşınırlar ve tuketim malzemeleri icin yuklenicinin 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu hukumlerine gore tutulan yasal defter ve kayıtlarında yer alan kayıtlı değerinden fazla olamaz. Komisyon, bedel tespit ederken gerektiğinde meslek kuruluşlarından bilgi alabilir.
Şartları taşımadığı halde bu madde hukumlerinden yararlandırıldıkları tespit edilenlerin herhangi bir tazminat odenmeksizin istihdamına son verilir. Yanıltıcı bilgi ve belge sunmak suretiyle bu madde hukumlerinden yararlandığı tespit edilenlere istihdam suresince yapılan odemeler genel hukumlere gore tahsil edilir. Şartları taşımayanları, bu madde hukumlerinden yararlandıranların sorumlulukları saklıdır.
Bu fıkranın yururluğe girdiği tarihten once 21/2/2013 tarihli ve 6428 sayılı Sağlık Bakanlığınca Kamu Ozel İş Birliği Modeli ile Tesis Yaptırılması, Yenilenmesi ve Hizmet Alınması ile Bazı Kanun ve Kanun Hukmunde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun hukumleri cercevesinde faaliyete gecen tesislere taşınması nedeniyle faaliyetleri sona erdirilen sağlık kurum ve kuruluşlarında, bu kurum ve kuruluşların kapatılma tarihinde birinci fıkrada belirtilen hizmet alımları kapsamında calıştırılmakta olanlardan 4/12/2017 tarihi itibarıyla soz konusu tesislerde calışanlar bu madde hukumlerinden yararlandırılır. Bu fıkra kapsamındaki işcilerin bu madde hukumlerinden yararlanabilmeleri icin birinci fıkrada yer alan 4/12/2017 tarihi itibarıyla birinci fıkra kapsamındaki idarelere ait işyerlerinde calışıyor olmak şartı dışındaki diğer şartlar aranır. Bu fıkra kapsamında surekli işci kadrolarına gecirilecek işciler, Sağlık Bakanlığı ve bağlı kurumlarının ihtiyac bulunan birimlerinde ihdas, tahsis ve vize edilmiş sayılan kadrolarda calıştırılır. Ancak bu fıkra kapsamındaki işciler ile bu madde uyarınca surekli işci kadrolarına gecirilmekle birlikte bu fıkranın yururluğe girdiği tarihten sonra 6428 sayılı Kanun hukumleri cercevesinde faaliyetleri sona erdirilecek olan sağlık kurum ve kuruluşlarında kapatılma tarihi itibarıyla calışan ve Sağlık Bakanlığınca ihtiyac fazlası olarak belirlenen işciler, işci ihtiyacı bulunduğunu bildiren idarelerde ihdas, tahsis ve vize edilmiş sayılan surekli işci kadrolarına Devlet Personel Başkanlığınca yerleştirilir. Bu fıkranın uygulanmasında bu maddede ongorulen sureleri artırmaya Maliye Bakanlığının goruşu uzerine Sağlık Bakanlığı; ihtiyac fazlası işcilerin diğer idarelere yerleştirilmesine ilişkin hususları belirlemeye ise Maliye Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığının goruşleri uzerine Devlet Personel Başkanlığı yetkilidir.
Bu madde hukmu nedeniyle; merkezi yonetim kapsamındaki kamu idarelerinin butceleri icerisinde aktarma yapılacak tertipteki odeneğin %20'sine kadar odenek aktarma işlemlerini yapmaya ilgili idareler, ihtiyac olması halinde %20'yi aşan odenek aktarma işlemlerini yapmaya ise Maliye Bakanlığı yetkilidir. Bu kapsamda merkezi yonetim butce kanununun (01.3) ve (02.3) ekonomik kodlu tertiplere odenek aktarma ve ekleme yapılmasına ilişkin sınırlamalar getiren hukumleri 2018 yılında uygulanmaz ve Maliye Bakanlığınca yapılacak odenek aktarma işlemleri 5018 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan kurum butcesinin başlangıc odenekleri toplamının %20'sinin gecilmemesine ilişkin sınırın hesabında dikkate alınmaz.
Birinci fıkra kapsamındaki işler icin sureci devam eden ihaleler iptal edilir. İhalesi yapılmış ancak bu maddenin yayımı tarihinde ve bu tarihten sonra işe başlayacak şekilde imzalanmış olan sozleşmeler feshedilmiş sayılır ve bu maddenin yayımı tarihini takip eden yılın başından başlamak uzere bir yıl icinde talep etmesi halinde yukleniciye; işleme konu edilen sozleşmeye ilişkin olarak noterde odenen damga vergisi, harc ve değerli kağıt bedeli dışındaki masraflar sozleşmeyi imzalayan idarece, Kamu İhale Kurumu geliri olarak alınan tutar Kamu İhale Kurumunca, ihale kararı ve sozleşmeye ilişkin odenen damga vergisi ve varsa noter harcları ile değerli kağıt bedelleri ise tahsilatı yapan muhasebe birimi veya vergi dairesince iade edilir. Şu kadar ki yukleniciden tahsil edilen, ihale kararı ve sozleşmeye ilişkin damga vergisi ve varsa noter harcları ile değerli kağıt bedellerinin, beyanname ile beyan edilerek odenmesi gereken hallerde iade icin bu alacakların vergi dairesine odenmiş olması şartı aranır. Bu kapsamda yuklenici tarafından beyan edilen ancak odenmeyen damga vergilerinin tahsilinden vazgecilir. Yukleniciden tahsil edildiği halde ilgili vergi dairesine odenmeyen ve yukleniciye iade edilen tutarlar, yukleniciye iade edildiğini gosterir belgenin ibrazı halinde vergi dairesince terkin edilir. Feshedilmiş sayılan sozleşmeler icin yuklenici başka bir hak talebinde bulunamaz. Surekli işci kadrolarına gecirileceklerin calıştırılmalarına esas hizmet alım sozleşmelerinin suresinin geciş işleminin yapılmasından once sona ermesi halinde, bunlardan personel calıştırılmasına dayalı olanlar ile personel calıştırılmasına dayalı olan kısımlarının suresi başka bir işleme gerek kalmaksızın mevcut sozleşme koşullarına uygun olarak geciş işlemi yapılıncaya kadar ilgili mevzuatı uyarınca uzamış sayılır. Ancak, mevcut yuklenici ile sozleşmeye devam edilememesi halinde, geciş işlemine kadarki sureye ilişkin ihtiyac, parasal limit sınırlamasına tabi olmaksızın 4734 sayılı Kanunun 22 nci maddesine gore doğrudan temin suretiyle karşılanır. Bu fıkra hukumleri, bu fıkranın yururluğe girdiği tarihten gecerli olmak uzere gecici 24 uncu maddenin birinci fıkrası kapsamındaki idareler ve ihaleler bakımından kıyasen uygulanır.
Birinci fıkra kapsamındaki idarelerin aynı fıkrada belirtilen butcelerinden karşılanan ve onuncu fıkra hukumleri uyarınca personel calıştırılmasına dayalı hizmet alımının yıl boyunca devam etme şartı haric diğer tum şartlarını taşıyan hizmet alımlarından; sozleşmeleri 4/12/2017 tarihi itibarıyla devam edenlerde bu tarih itibarıyla calışanlar, sozleşmeleri bu tarih itibarıyla devam etmeyip 2017 yılında sona erenlerde ise sozleşme suresinin sona erdiği tarihte calışmış olanlar, birinci fıkrada ongorulen şartları taşımaları ve en son hizmet alım sozleşmelerinde ongorulen donem ve calışma sureleriyle sınırlı olmak kaydıyla, birinci fıkra hukumleri cercevesinde gecici işci pozisyonlarında istihdam edilmek uzere başvurabilirler. Bu maddenin diğer hukumleri bu fıkra kapsamındakiler icin kıyasen uygulanır.
Bu madde uyarınca hizmet alım sozleşmelerinin feshedilmiş veya iş eksilişi yapılmış sayılacağı tarihten itibaren bu madde kapsamında yer alan idarelerde birinci fıkrada belirtilen butcelerden 4734 sayılı Kanun ve diğer mevzuat hukumleri cercevesinde personel calıştırılmasına dayalı hizmet alımı yapılamaz.
Diğer kanunların bu maddeye aykırı hukumleri uygulanmaz.