
Olcme, Secme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı Sınav Koordinatorlukleri ve Başvuru Merkezlerinin Calışma Usul ve Esasları Hakkında Yonetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yonetmelik 13 Ekim 2018 CUMARTESİ
Resmi Gazete
Sayı : 30564
YONETMELİK
Olcme, Secme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığından:
OLCME, SECME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI SINAV
KOORDİNATORLUKLERİ VE BAŞVURU MERKEZLERİNİN
CALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YONETMELİKTE
DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YONETMELİK
MADDE 1 - 7/5/2014 tarihli ve 28993 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Olcme, Secme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı Sınav Koordinatorlukleri ve Başvuru Merkezlerinin Calışma Usul ve Esasları Hakkında Yonetmeliğin 2 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"MADDE 2 - (1) Bu Yonetmelik; 17/2/2011 tarihli ve 6114 sayılı Olcme, Secme ve Yerleştirme Merkezi Hizmetleri Hakkında Kanunun 6 ncı maddesinin on dorduncu fıkrası ile 8 inci maddesinin birinci fıkrasına dayanılarak hazırlanmıştır."
MADDE 2 - Aynı Yonetmeliğin 3 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"MADDE 3 - (1) Bu Yonetmelikte gecen;
a) Asgari ucret: 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu uyarınca belirlenen bir aylık brut asgari ucreti,
b) Başkan: Olcme, Secme ve Yerleştirme Merkezi Başkanını,
c) Başkanlık (OSYM): Olcme, Secme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığını,
c) Başvuru merkezi: Başkanlık tarafından yapılan sınavlara ilişkin başvuru, tercih, kayıt alma, şifre edinme ve yenileme, aday işlemleri sisteminde bilgi değişikliği gibi hizmetler ile Başkanlıkca bildirilen sınavlarla ilgili diğer hizmetleri Başkanlıkca belirlenen bir donem icerisinde veya suresiz olarak yuruten, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul ve kurum mudurlukleri, universiteler ile ihtiyac duyulması halinde kamu veya ozel kurum ve kuruluşlarını,
d) Başvuru merkezi yetkilisi: Başvuru merkezlerinde sınav hizmetlerinin yurutulmesinden birinci derecede sorumlu olan kurum ust amiri veya uygun gorduğu kişiyi,
e) Gercekleştirme gorevlisi: Harcama yetkilisi tarafından belirlenen kişi ya da kişileri,
f) Harcama yetkilisi: Başkanlıkta, sınav koordinatorluğu ve başvuru merkezi işlemlerinin yurutulduğu birimin harcama yetkilisi veya Başkan tarafından belirlenen harcama yetkilisini,
g) Hizmet: Başkanlık tarafından yapılan sınavlarda adayların başvuruda bulunması, sınav sonucunda yerleştirme icin tercihlerin sisteme girilmesi, adaylara ilk defa şifre verilmesi, şifre ve bilgilerin yenilenmesi veya Başkanlık tarafından verilmesi istenen diğer hizmetleri,
ğ) Hizmet bedeli: Sınav koordinatorlukleri veya başvuru merkezleri aracılığıyla gercekleştirilen hizmetler karşılığında adaylardan alınan hizmet bedellerini,
h) Muhasebe birimi: Başkanlığın muhasebe kayıtlarının tutulduğu birimi,
ı) Muhasebe yetkilisi: Muhasebe biriminin yonetiminden ve yetkili mercilere hesap vermekten sorumlu yetkiliyi,
i) Mutemet: Mal ve hizmet alımları icin ozel hesaptan avans verilmek uzere harcama yetkilisi tarafından her bir sınav koordinatorluğu veya başvuru merkezi icin gorevlendirilen kişi ya da kişileri,
j) Ozel hesap: Sınav koordinatorlukleri ve başvuru merkezlerinin verdikleri hizmetler karşılığında adaylardan tahsil edilen gelirlerin yatırıldığı; Başkanlık adına kamu bankalarının birinde acılmış banka hesabı veya hesaplarını,
k) Ozel kurum ve kuruluş: Kamu kurum ve kuruluşları haricindeki kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, sermayesinin tamamı veya bir kısmı devlete veya kişilere ait bankalar, ozel vakıf universiteleri, sivil toplum kuruluşları, sermaye veya şahıs şirketleri ve diğer ozel kurum ve kuruluşları,
l) Sınav: Başkanlık tarafından tek merkezde veya birden fazla merkezde kağıt veya elektronik ortamda yapılan sınavı,
m) Sınav koordinatorluğu: Sınavlar icin devlet universiteleri ile ihtiyac duyulması halinde kamu ve ozel kurum ve kuruluşları bunyesinde, sınav organizasyonu ve Başkanlıkca sınavlarla ilgili tevdi edilen diğer işleri yerine getirmek uzere gorevlendirilen sınav koordinatorluklerini,
n) Sistem: OSYM bilişim sistemi icinde oluşturulan; Aday İşlemleri Sistemi, Gorevli İşlemleri Sistemi, Yonetim İşlemleri Sistemi ve benzeri yonetim bilgi sistemlerini,
o) Tahsilat gorevlisi: Harcama yetkilisi tarafından gorevlendirilerek adaylardan hizmet gelirlerini tahsil etmeye ve muhafaza etmeye, Başkanlık adına acılmış banka hesabına yatırmaya yetkili, sınav koordinatoru veya başvuru merkezi yetkilisine karşı sorumlu birim calışanını,
o) Taşınır kayıt yetkilisi: Başkanlıkta, sınav koordinatorluğunun işlemlerinin yurutulduğu birime ait taşınır kayıt yetkilisini,
p) Taşınır kontrol yetkilisi: Başkanlıkta, sınav koordinatorluğunun işlemlerinin yurutulduğu birime ait taşınır kontrol yetkilisini,
r) Usul ve Esaslar: 6114 sayılı Olcme, Secme ve Yerleştirme Merkezi Hizmetleri Hakkında Kanunun 6 ncı maddesinin on ucuncu fıkrası uyarınca yururluğe konulan usul ve esasları,
s) Yonetim Kurulu: Olcme, Secme ve Yerleştirme Merkezi Yonetim Kurulunu,
ifade eder."
MADDE 3 - Aynı Yonetmeliğin 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde yer alan "Adaylarda" ibaresi "Adaylardan" şeklinde, ucuncu fıkrası ile dorduncu fıkrasının birinci cumlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"(3) Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul ve kurum mudurlukleri, universiteler, ihtiyac duyulması halinde kamu veya ozel kurum ve kuruluşları bunyesinde başvuru merkezlerinin oluşturulması, personel gorevlendirilmesi ve gerektiğinde başvuru merkezlerinin kapatılması Başkanın onayı ile gercekleştirilir."
"Başvuru merkezi olarak gorev yapmak isteyen ozel veya kamu kurum ve kuruluşları; il/bolge veya ilce sınav koordinatorlukleri ya da doğrudan Başkanlığa bağlı temsilcilikler aracılığıyla veya doğrudan Başkanlığa muracaat ederler."
MADDE 4 - Aynı Yonetmeliğin 8 inci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"(1) Sınav koordinatorleri ve koordinator yardımcıları iki yıldan oluşan bir donem icin gorevlendirilir. Gorev suresi dolan sınav koordinatoru ve yardımcılarından hizmetlerine ihtiyac duyulanlar Başkanlıkca yeniden gorevlendirilebilir."
MADDE 5 - Aynı Yonetmeliğin 10 uncu maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Kısmi zamanlı oğrenci calıştırılması
MADDE 10 - (1) Koordinatorluklerde ayrıca 6114 sayılı Kanunun 6 ncı maddesinin on dokuzuncu fıkrası uyarınca yuksekoğretim kurumlarının onlisans, lisans ve lisansustu diploma programlarına kayıtlı oğrencilerden Başkanlıkca hizmetlerine ihtiyac duyulanlar başvuru, tercih, sınav evrakının tanzimi ve benzeri sınav hizmetlerine yonelik gecici işlerde kısmi zamanlı olarak calıştırılabilir. Bu şekilde calıştırılan oğrenciler, bu calışmalarından dolayı işci olarak kabul edilmez. Kısmi zamanlı olarak calıştırılan oğrencilere bir saatlik calışma karşılığı odenecek ucret, 4857 sayılı İş Kanunu gereğince belirlenmiş olan gunluk brut asgari ucreti gecemez. Kısmi zamanlı calışma karşılığı ucret odenmesi, Yuksek Oğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından verilmekte olan burs veya oğrenim kredisinin kesilmesi veya aynı Kuruma ait yurtlardan yararlanma hakkının kaldırılması sonucunu doğurmaz. Kısmi zamanlı olarak oğrenci calıştırılmasına ilişkin haftalık calışma sureleri ve yapılacak ucret odemelerinin tutarı ile diğer usul ve esaslar Hazine ve Maliye Bakanlığının uygun goruşu alınarak Başkanlık tarafından belirlenir. Bunlar hakkında 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi hukmu uygulanır ve prim odeme yukumlusu Başkanlıktır. Hak sahibi olarak almış oldukları gelir ve aylıkları bu calışmalarından dolayı kesilmez."
MADDE 6 - Aynı Yonetmeliğin 11 inci maddesinin yedinci fıkrasının ikinci cumlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, aynı maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
"Dayanıklı taşınırlar ise başvuru merkezleri ve sınav koordinatorluklerinde belirlenen sorumlular adına Taşınır Mal Yonetmeliği eki taşınır teslim belgesi duzenlenmek suretiyle kullanıma verilebilir."
"(8) Hizmetlerin yurutulmesi icin gerekli teknik ve yazılım alt yapısı Başkanlıkca karşılanır."
MADDE 7 - Aynı Yonetmeliğin 12 nci maddesinin birinci fıkrasındaki "Başvuru merkezlerince" ibaresi "Sınav koordinatorluklerinden ayrı olarak yuksekoğretim kurumlarının bunyesinde kurulan başvuru merkezlerince" olarak, ikinci fıkrası ise aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"(2) Hizmet bedelinin %70'i ise aralık ayının sonuna kadar Başkanlığın hesabına aktarılır. Başkanlığa aktarılan bu tutarlar muhasebe birimince emanet hesabına kaydedilir. Gelir ve giderlere ilişkin ayrıntılı hesap cetveli de aynı sure icinde Başkanlığa intikal ettirilir."
MADDE 8 - Aynı Yonetmeliğin 13 uncu maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"(1) Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul ve kurum mudurluklerinde her bir başvuru kaydı icin adaylardan hizmet bedellerinin tahsili ile bu hizmet bedellerinin başvuru merkezlerinin ihtiyaclarında kullanılmasına ilişkin esas ve usuller, 6114 sayılı Olcme, Secme ve Yerleştirme Merkezi Hizmetleri Hakkında Kanunun 6 ncı maddesinin on dorduncu fıkrası uyarınca Milli Eğitim Bakanlığı ile OSYM arasında imzalanacak protokolle belirlenir."
MADDE 9 - Aynı Yonetmeliğin 16 ncı maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Ozel hesap acılması
MADDE 16 - (1) Sınav koordinatorlukleri ve başvuru merkezlerince tahsil edilen hizmet bedellerinin yatırılması icin Başkanlıkca ozel hesap acılır.
(2) Sınav koordinatorlukleri ve başvuru merkezleri tarafından tahsil edilen hizmet bedellerinden ozel hesaba yatırılması gereken tutar ile yatırılma suresini sınav koordinatorlukleri ve başvuru merkezleri itibarıyla belirlemeye, gerektiğinde ozel hesaplar arasında aktarma veya birleştirme yapmaya Başkanlık yetkilidir.
(3) Sınav koordinatorlukleri ve başvuru merkezlerinin Başkanlıkca belirlenen sure veya limiti aşan tahsilat tutarları, tahsilat gorevlileri tarafından, hizmet kayıtlarının tutulduğu sistemden alınacak tahsilat donemine ilişkin işlem raporu ile gerekli uygunluk sağlandıktan sonra sınav koordinatoru veya başvuru merkezi yetkilisinin onayı ile ozel hesaba yatırılır. Bankadan alınan dekont ile hizmet kayıtlarının tutulduğu sistemden alınacak tahsilat donemine ilişkin işlem raporu, sınav koordinatoru veya başvuru merkezi yetkilisi ile tahsilat gorevlisi tarafından imzalandıktan sonra birimde muhafaza edilir.
(4) Yıl sonlarında sınav koordinatorluklerinin ozel hesaplarında kalan tutarlar ile başvuru merkezlerince Başkanlığa aktarılacak tutarlar, Başkanlıkca bu amacla acılan ozel hesaba aktarılarak muhasebe kayıtlarında emanet hesaba alınır. Ozel hesapların kayıtlarının tutulması, gelir fazlası tutarların hesaplanması, ozel hesaptan emanet hesaba alınması ile ilgili işlemler muhasebe birimi tarafından yapılır.
(5) Ozel hesaplara yatırılan tutarlar ile bu hesaplardan yapılan harcamalar Başkanlık butce hesaplarıyla ilişkilendirilmez.
(6) Başkanlıkca gerek gorulmesi halinde, emanet hesapta kayıtlı toplam tutarın %50'sini gecmemek ve sınav ihtiyaclarında kullanılmak uzere ihtiyacı olan sınav koordinatorluklerinin hesabına aktarma yapılabilir. Kayıtlara alındığı yılı takip eden yılın sonunda emanet hesapta kalan tutar Başkanlıkca butceye gelir kaydedilir.
(7) Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul ve kurum mudurluklerinde oluşturulan başvuru merkezleri icin Milli Eğitim Bakanlığı ile Başkanlık arasında, sınav koordinatorlukleri dışındaki diğer başvuru merkezleri icin ilgili kurum ve kuruluşlar ile Başkanlık arasında imzalanacak protokol esasları gecerlidir."
MADDE 10 - Aynı Yonetmeliğin 17 nci maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Mali hukumler
MADDE 17 - (1) Başkanlık adına acılan ozel hesaba kaydedilen hizmet bedelleri, yalnızca koordinatorluğun sınavlara ve hizmetlere ilişkin mal ve hizmet alımlarında harcanabilir. Koordinatorluk hizmetleri ile doğrudan ilgisi olmayan şahsi mahiyette harcamalar yapılamaz. Koordinatorlukte; dayanıklı taşınırlar ve tuketim malzemeleri, internet, iletişim, personel, taşıt kiralama, kullanılan taşıtların yakıtı, bakım ve onarım giderleri, ulaşım, sınav evrakını indirme-bindirme, telefon, faks, kırtasiye, su, ısıtma, aydınlatma, temizlik, guvenlik, sınav evrakının ve gorevlilerin taşınması, sınav binalarının denetlenmesi, guncellenmesi ve yeni acılacak binaların sisteme dahil edilmesi ile ilgili personel ve hizmet giderleri, sınav binalarında sınav oncesi ve sınavda oluşacak eksikliklerin tamamlanması, sınav gorevlilerinin eğitimi amacıyla toplantı tertibi, gorevlilerin mahalli teamullere ve piyasa rayicine uygun temsil ve ağırlama giderleri, Başkanlığın onayı ile soru hazırlama ve denetleme calışmaları yapılması, sınav oncesi hazırlık veya sınav sonrası uygulamaya yonelik bolgesel ve yerel toplantılar ile temsil, ağırlama, iaşe ve ibate giderleri gerekcesi acık ve yazılı olarak belirtilmek suretiyle yapılabilir. Tum harcamalar 31/12/2005 tarihli ve 26040 ucuncu mukerrer sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Merkezi Yonetim Harcama Belgeleri Yonetmeliğinde tanımlanan fatura veya fatura yerine gecen belge karşılığı yapılır.
(2) Sınav oncesi hazırlık, sınavın yapıldığı gun/gunler ve sınav sonrası uygulama calışmaları kapsamında yapılan calışmalar karşılığı odenen ucretler dışında elde edilen gelirlerden sınav koordinatoru ve diğer gorevlilere ucret, fazla calışma, ikramiye veya teşvik adı altında başka bir ucret odenemez.
(3) Sınav gunlerinde sınavda gorevli olarak fiilen calışan ve sınav ucretinden faydalanan personele bu gunler icin ayrıca başka bir ucret odenmez.
(4) Mal ve hizmetler kısımlara bolunerek alınamaz.
(5) Sınav koordinatorlukleri ile başvuru merkezlerinin mahalli ihtiyacları, mutemetlere verilecek avans tutarlarından yapılan alımlarla karşılanır. Bunun icin her bir sınav koordinatorluğu veya başvuru merkezi adına alımları yapmak uzere harcama yetkilisince mutemet gorevlendirilir. Gorevlendirilen mutemedin adı, soyadı, gorev unvanı, T.C. kimlik numarası ve imza orneği harcama yetkilisi tarafından bir yazıyla muhasebe birimine bildirilir.
(6) Mutemetlere verilecek avans limiti, Başkanlık butcesinden verilebilecek avans limitine ilişkin olarak Hazine ve Maliye Bakanlığınca belirlenen tutarın on katını aşmamak koşuluyla Başkanlık tarafından belirlenir.
(7) Sınav koordinatorlukleri ve başvuru merkezlerince talep edilen avans tutarı, hesapta yeterli nakdin olup olmadığının kontrolunu muteakip, harcama yetkilisi tarafından onaylandıktan sonra muhasebe yetkilisince en gec dort işgunu icerisinde mutemetlerin banka hesabına aktarılır.
(8) Alınan avansların en gec bir ay icinde kapatılması gerekir. Zorunlu hallerde harcama yetkilisince ek sure verilebilir. Mahsup işlemi, yapılan harcamaların ilgili sınav koordinatorluğu icin verilen avans ile ilişkilendirilmesi ve uygunluğunun kontrolunu muteakip gercekleştirilir. Mahsup suresi sonunda, kapatılmayan avans tutarları ile ilgili olarak mahsup suresi icinde gercekleşen harcamalar kabul edilir. Kalan tutarlar 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulu Hakkında Kanun hukumlerine gore mutemetten tahsil edilir ve ilgili koordinatorluk adına ozel hesaba yatırılır.
(9) Bu Yonetmelikte ongorulen gider turlerinden olmak kaydı ile Başkanlıkca uygun gorulen ve avans talebinin yapıldığı tarihten onceki bir tarihi taşıyan harcama belgesi avansın mahsubunda kabul edilebilir.
(10) Aynı kişi aynı anda birden fazla sınav koordinatorluğu veya başvuru merkezi adına mutemet olarak gorevlendirilebileceği gibi aynı sınav koordinatorluğunde birden fazla mutemet de gorevlendirilebilir. Bu durumda, mutemet olarak gorevlendirilen her bir kişiye, mutemedi olduğu her bir sınav koordinatorluğu icin Başkanlıkca belirlenen limiti gecmemek ve bu limitler mutemet bazında ayrı ayrı uygulanmak kaydıyla avans verilebilir.
(11) Mutemet, mali yılın sonunda bir aylık mahsup suresini beklemeksizin henuz mahsubunu yaptırmadığı harcamalara ait belgeleri vermek ve varsa artan parayı iade etmek suretiyle aldığı avansa ilişkin mahsup işlemini gercekleştirmek zorundadır. Mahsup evrakında yer alan fatura veya benzeri belgelerin arka sayfasına "Piyasa fiyat araştırması yapılmıştır ve belirtilen hizmet ile taşınır mallar muayene ve kabulu yapılarak tam ve kusursuz olarak teslim alınmıştır." acıklaması duşulerek sınav koordinatoru veya başvuru merkezi yetkilisi ile mutemet tarafından imzalanır. Bu acıklama muayene komisyonu raporu yerine gecer.
(12) Harcama yetkilisinin yazılı izniyle mutemet, uzerindeki avansı başka bir mutemede devredebilir. Avansın başka bir mutemede devrinde para ve o ana kadar yapılmış harcama belgelerinin yeni mutemede teslim edildiğine ilişkin tutanak duzenlenir. En az uc nusha olarak duzenlenen tutanağın birer nushası devreden ve devralan mutemede verilir, bir nushası da Başkanlığa gonderilir. Harcama yetkilisi tarafından devre ilişkin izin yazısı ile tutanak, muhasebe birimine gonderilerek avansın kaydının yeni mutemet adına yapılması sağlanır.
(13) Hizmet gelirlerinden alınan dayanıklı taşınırlar, Başkanlıkta sınav koordinatorluğunun işlemlerinin yurutulduğu birim adına kaydedilir. Bu şekilde kayıtlara alınan taşınırlar, ilgili sınav koordinatorluğunde belirlenen sorumlular adına Taşınır Mal Yonetmeliği hukumlerine gore kullanıma veya tuketime verilir."
MADDE 11 - Aynı Yonetmeliğin 18 inci maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Devir işlemleri
MADDE 18 - (1) Gorevi sona eren sınav koordinatoru veya başvuru merkezi yetkilisi yerine gelene veya Başkanlıkca belirlenen gorevliye devir vermeden gorevinden ayrılamaz. Yeni goreve başlayan sınav koordinatoru veya başvuru merkezi yetkilisi de usulune uygun eksiksiz devir almak zorundadır. Devir vermeyen veya eksik devir verenlerin, gorev başında bulunan sınav koordinatoru veya başvuru merkezi yetkilisi tarafından Başkanlığa bildirilmesi zorunludur. Devir teslim işlemlerine ilişkin esas ve usuller Başkanlıkca belirlenir."
MADDE 12 - Aynı Yonetmeliğin 19 uncu maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Muhasebeleştirme işlemleri
MADDE 19 - (1) Ozel hesaba ilişkin mali işlemler, 17/10/2017 tarihli ve 30213 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Kamu İdarelerine Ait Ozel Hesaplara İlişkin İşlemlerin Muhasebeleştirilmesine Dair Yonetmelik hukumlerine gore muhasebe kayıtlarına alınır. Muhasebeleştirme belgelerine harcama belgelerinin asılları eklenir."
MADDE 13 - Aynı Yonetmeliğin 20 nci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"(1) Bu Yonetmelik kapsamında yapılan harcamalar Sayıştay denetimine tabidir. Ayrıca, sınav koordinatorlukleri ile başvuru merkezlerinin işlemleri, 5018 sayılı Kamu Mali Yonetimi ve Kontrol Kanununa gore Başkanlık ic denetcileri tarafından denetlenir."
MADDE 14 - Aynı Yonetmeliğin 21 inci maddesinden sonra gelmek uzere aşağıdaki madde eklenmiştir.
"Hukum bulunmayan haller
MADDE 21/A(1) Bu Yonetmelikte hukum bulunmayan hallerde ilgili mevzuat hukumleri uygulanır."
MADDE 15Aynı Yonetmeliğe aşağıdaki gecici madde eklenmiştir.
"Geciş hukmu
GECİCİ MADDE 2 - (1) Bu maddeyi ihdas eden Yonetmeliğin yururluğe girdiği tarih itibarıyla, ozel hesaplarda bulunan nakit mevcudu tutarlar; muhasebe kayıtlarında 102-Banka Hesabına borc, 500-Net Değer Hesabına alacak kaydedilir.
(2) Sınav koordinatorluklerinde mevcut dayanıklı taşınırlardan Başkanlık taşınır kayıtlarında yer almayanlar envanteri yapıldıktan sonra ilgili varlık hesabına borc, 500-Net Değer Hesabına alacak kaydedilir. Bu şekilde kayıtlara alınan dayanıklı taşınırlar, sınav koordinatorluklerinde belirlenen sorumlularına Taşınır Mal Yonetmeliği eki taşınır teslim belgesi duzenlenmek suretiyle kullanıma verilir."
MADDE 16 - Bu Yonetmelik yayımı tarihinde yururluğe girer.
MADDE 17 - Bu Yonetmelik hukumlerini Olcme, Secme ve Yerleştirme Merkezi Başkanı yurutur.