
Karayolları Genel Mudurluğu Gorev, Yetki ve Sorumluluk Yonetmeliği 22 Ekim 2021 tarihli Resmi Gazetede yayımlandı KARAYOLLARI GENEL MUDURLUĞU GOREV, YETKİ
VE SORUMLULUK YONETMELİĞİ
BİRİNCİ BOLUM
Amac, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amac
MADDE 1 - (1) Bu Yonetmeliğin amacı, Karayolları Genel Mudurluğunun 15/7/2018 tarihli ve 30479 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile 25/6/2010 tarihli ve 6001 sayılı Karayolları Genel Mudurluğunun Hizmetleri Hakkında Kanunda belirtilen usul ve esaslara uygun olarak calışma duzeninin oluşturulması ile merkez ve taşra teşkilatının gorev, yetki ve sorumluluklarının belirlenmesi, yurutulecek faaliyet ve hizmetlerin iş birliği ve hiyerarşik duzen icerisinde yerine getirilmesini sağlamaktır.
Kapsam
MADDE 2 - (1) Bu Yonetmelik, Karayolları Genel Mudurluğunun teşkilat yapısı ve hizmet birimlerini, bunların gorev, yetki ve sorumlulukları ile personelini kapsar.
Dayanak
MADDE 3 - (1) Bu Yonetmelik, 15/7/2018 tarihli ve 30479 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 4 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 214 uncu ve 796 ncı maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 - (1) Bu Yonetmelikte gecen;
a) Akıllı ulaşım sistemleri: Ulaşım sistemlerinin surdurulebilirliğini daha guvenli, daha akıllı ve cevreye daha duyarlı bir şekilde geliştiren ceşitli teknolojilerin bir araya getirilmesini,
b) Bakan: Ulaştırma ve Altyapı Bakanını,
c) Bakanlık: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığını,
c) Birim amiri: Bu Yonetmelikte gecen hizmet birimlerinin en ust yoneticisini,
d) Buyuk sanat yapıları: Proje ve yapım metodu ozellik arz eden; tunel, kopru, viyaduk ve benzeri yapıları,
e) Devlet yolları: Belediyeler veya diğer kurumların sorumluluğunda bulunan yollar dışında kalan ve transit trafiği, illere, limanlara, tersanelere, hava alanlarına, demiryolu istasyonlarına, sınır kapılarına kesintisiz olarak ulaştıran ana karayollarını,
f) Genel Mudur: Karayolları Genel Mudurunu,
g) Genel Mudurluk: Karayolları Genel Mudurluğunu,
ğ) Genel Mudurluk Makamı: Genel Mudur ve genel mudur yardımcılarını,
h) Hizmet birimi: Genel Mudurluğun hizmet ve gorev alanlarına giren faaliyetlerini yuruten birimleri,
ı) İl yolları: Belediyeler veya diğer kurumların sorumluluğunda bulunan yollar dışında kalan, illeri birbirine, devlet yollarına, limanlara, tersanelere, demiryolu istasyonlarına, hava alanlarına ve kamu ihtiyacının gerektirdiği diğer yerlere bağlayan ve bir il sınırı icinde başlayıp biten karayollarını,
i) Karayolu: Trafik akışına imkan sağlamak uzere kamunun yararlanmasına acık olan arazi şeritleri, kopruler, tuneller, her turlu sanat yapıları, koruma yapıları ve diğer alanları,
j) Karayolu sınır cizgisi: Kamulaştırılmış, kamuya terk veya tahsis edilmiş karayolunda mulk ile olan sınır cizgisini; diğer karayollarında, yarmada şevden sonra hendek varsa hendek dış kenarı, hendek yoksa şev ustu kenarı, dolguda şev etek cizgisini; yaya yolu ile ayrılmış karayolunda yaya yolunun mulkle birleştiği cizgiyi,
k) Kamu ozel iş birliği: Yap-İşlet-Devret usulu de dahil olmak uzere, Genel Mudurluk gorev alanına giren karayolları ve bunların bağlantı yolları ile bunlar uzerindeki kopru, viyaduk, tunel gibi tum yapılar ile hizmet tesisleri, sosyal tesisler, dinlenme tesisleri ve benzerlerinin, projesinin tasarlanması, finansman, yapım ve işletilmesi ile mevcut yatırımların yenilenmesi, geliştirilmesi, bakım ve onarımının yapılması ve işletilmesinde ozel sektorun dahil edildiği yontemleri,
l) Otoyol: Yuksek standartlara sahip, trafik seyrinde asgari hız sınırlaması uygulanan, seyahat hızı yuksek ve uzerinde erişme kontrolunun uygulandığı karayolunu,
m) Sanat yapıları: Kopru, tunel, viyaduk, dayanma yapıları, kazı destek sistemleri, menfez, drenaj maksatlı yapılar gibi yapıları,
n) Trafik: Yayaların, hayvanların ve aracların karayolu uzerindeki hal ve hareketlerini,
o) Trafik işaretleri: Trafiği duzenleme amacıyla kullanılan işaret levhaları, yer işaretlemeleri, ışıklı ve sesli işaretler ile trafik zabıtası veya diğer yetkililerin trafiği yonetmek icin yaptıkları hareketleri,
ifade eder.
İKİNCİ BOLUM
Teşkilat ve Gorevler
Teşkilat ve gorevler
MADDE 5 - (1) Genel Mudurluk, 6 ncı maddede belirtilen merkez ile 7 nci maddede belirtilen taşra teşkilatından oluşur.
(2) Genel Mudurluğun gorevleri, hizmet birimlerinin gorevleri ile kendisine 4 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ve kanunlar ile verilen diğer gorevlerden oluşur.
Merkez teşkilatı
MADDE 6 - (1) Genel Mudurluğun merkez teşkilatı aşağıda belirtilen kişi ve birimlerden oluşur:
a) Genel Mudur ve genel mudur yardımcıları.
b) Hizmet birimleri:
1) Etut, Proje ve Cevre Dairesi Başkanlığı.
2) Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
3) Yol Yapım Dairesi Başkanlığı.
4) Tesisler ve Bakım Dairesi Başkanlığı.
5) Trafik Guvenliği Dairesi Başkanlığı.
6) İşletmeler Dairesi Başkanlığı.
7) Makine ve İkmal Dairesi Başkanlığı.
8) Sanat Yapıları Dairesi Başkanlığı.
9) Taşınmazlar Dairesi Başkanlığı.
10) Program ve İzleme Dairesi Başkanlığı.
11) Teftiş Kurulu Başkanlığı.
12) Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
13) Personel Dairesi Başkanlığı.
14) Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı.
15) Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanlığı.
16) Hukuk Muşavirliği.
c) İc Denetim Birimi Başkanlığı.
Taşra teşkilatı
MADDE 7 - (1) Genel Mudurluğun taşra teşkilatı aşağıda belirtilen birimlerden oluşur:
a) Bolge mudurlukleri:
1) Başmuhendislikler.
2) Şube mudurlukleri.
3) Şeflikler.
b) İkmal Mudurluğu.
c) Atolye Mudurluğu.
Genel Mudurun gorev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 8 - (1) Genel Mudur, Genel Mudurluğun en ust yoneticisidir. Genel Mudurun gorev, yetki ve sorumlukları şunlardır:
a) Genel Mudurluğu temsil etmek ve yonetmek.
b) Genel Mudurluk hizmet ve faaliyetlerini, kalkınma planlarına, stratejik plana, mevzuat hukumlerine ve Bakanın talimatlarına uygun olarak yurutmek.
c) Genel Mudurluk gorev alanına giren konularda diğer kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmak.
c) Merkez ve taşra teşkilatının faaliyetlerini, işlemlerini ve hesaplarını denetlemek.
d) 10/7/2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 3 sayılı Ust Kademe Kamu Yoneticileri ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Atama Usullerine Dair Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi hukumlerinde belirtilenler dışında kalan ve atama yetkisi alınan personelin atamalarını yapmak.
e) 3 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi hukumlerinde belirtilenler dışında kalan ve atama yetkisi alınan personeli ilgili mevzuata uygun olarak gorevlendirmek.
f) Kanunlar ve 4 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Genel Mudurluğe verilen gorev ve sorumlulukların yerine getirilmesinde ilgili hizmet birimleri arasında bu Yonetmelikle getirilen ilkelere uygun olarak gorev ve yetki dağılımı yapmak.
(2) Genel Mudur, Genel Mudurluğun hizmet ve faaliyetleri ile emri altındakilerin iş ve işlemlerinde Bakana karşı sorumludur.
Genel mudur yardımcılarının gorev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 9 - (1) Genel mudur yardımcılarının gorev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) Genel Mudurun vereceği gorevleri onun adına yapmak, yonetmek ve yurutmek.
b) Genel Mudurluk hizmetlerinin bir butun olarak gercekleşmesi icin, Genel Mudur tarafından yonetim ve koordinasyonu kendilerine verilen birimler ile diğer birimler arasında iş birliğini sağlamak.
c) Genel Mudurun gorevi başında bulunmadığı zamanlarda Genel Mudure vekalet etmek.
c) Genel Mudur tarafından verilen diğer gorevleri yerine getirmek.
(2) Genel mudur yardımcıları gorevleri ile ilgili olarak yaptıkları işlerden dolayı Genel Mudure karşı sorumludur.
Etut, Proje ve Cevre Dairesi Başkanlığı
MADDE 10 - (1) Etut, Proje ve Cevre Dairesi Başkanlığının gorevleri şunlardır:
a) Yapımı planlanan otoyol, devlet ve il yollarının istikşafını yapmak, belirlenen alternatifler uzerinde muhendislik ve fizibilite calışmaları yaparak kesinleşen guzergah koridorunda arazi etudu ve buro calışmalarını yapmak veya yaptırmak, kurum ici birimlerden gerekli bilgileri temin etmek, diğer kamu kurum ve kuruluşlarından goruş almak, bu bilgiler ve goruşler doğrultusunda on ve kesin projeleri, metraj bilgilerini hazırlamak/hazırlatmak ve onaylamak, yapım calışmaları devam eden veya biten işlerin projesine uygunluğunu izleyerek goruş ve onerilerde bulunmak.
b) Devlet ve il yollarına ait projeleri trafik guvenliği yonunden ilgili Daire Başkanlığı ile koordine ederek kontrol edip onaylamak.
c) Hidrolik ve drenaj etutlerini yapmak veya yaptırmak.
c) Proje calışmalarında, imar planlarının guzergahtan ve tesislerden etkilenmesi durumunda ilgili kurum ve kuruluşlar ile iş birliği icinde calışmak ve kurum goruşunu bildirmek, gerektiğinde imar mevzuatı kapsamında calışma yapmak veya yaptırmak.
d) İlgili kuruluşlarla eşgudum icinde, haritası yapılacak alanların yapısı ve teknolojik gelişmeleri de goz onunde bulundurarak en uygun harita uretim yontemlerini belirleyip sayısal haritaların uretimini yapmak veya yaptırmak.
e) Otoyol, devlet ve il yolları, malzeme ocakları ve karayolu tesislerinin cevreye olabilecek etkilerinin belirlenmesi acısından 25/11/2014 tarihli ve 29186 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Cevresel Etki Değerlendirmesi Yonetmeliği gereğince ilgili raporları hazırlamak veya hazırlatmak.
f) 4/6/2010 tarihli ve 27601 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Cevresel Gurultunun Değerlendirilmesi ve Yonetimi Yonetmeliği gereğince; belirlenen kesimlerde gurultu haritaları hazırlamak/hazırlatmak ve gerekli calışmaları yurutmek.
g) Diğer kurum ve kuruluşların faaliyetleri ile ilgili cevresel etki değerlendirmesi mevzuatı gereğince hazırlayacakları cevresel etki değerlendirmesi raporlarına, kuruluşumuz sorumluluk alanları kapsamında goruş bildirmek.
Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı
MADDE 11 - (1) Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığının gorevleri şunlardır:
a) Karayolu yapımı, bakımı, onarımı ve işletilmesi ile ilgili bilimsel, teknolojik gelişme ve yenilik sağlayacak araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) faaliyetleri yapmak veya yaptırmak.
b) Tasarlanmış ve kesinleşmiş guzergahlarda arazinin yol, kopru, tunel, tesis ve sanat yapıları gibi yol bileşenlerinin ve sorunlu kesimlerinin her turlu araştırma muhendislik hizmetleri calışmalarını ve gerekli laboratuvar deneylerini yapmak veya yaptırmak, rapor hazırlamak veya hazırlanan raporlara ilişkin goruş bildirmek, malzeme ocak yerlerinin ve rezervlerinin belirlenmesi icin gerekli etutleri (Sondaj, jeofizik, fotojeoloji, araştırma cukurları, minerolojik-petrografik analiz ve benzeri) yapmak veya yaptırmak, şartnamelere/standartlara gore kullanılabilirliğini belirlemek ve takibini yapmak veya yaptırmak.
c) Yol boyu yarma ve dolgularının; betonarme veya donatılı zemin iksa ve istinat yapılarının; alt/ust gecit, kopru, viyaduk ve benzeri sanat yapısı temellerinin; heyelan, zayıf zemin gecişleri ve benzeri problemli kesimlerin gerekli destek sistemleri (Kazıklı, ankrajlı, zemin civili, bulonlu ve benzeri) ile tunelle gecilen guzergahlarda tunellerin kazı-destek sistemlerinin jeoloji, zemin mekaniği ile temel muhendisliği esaslarına uygun analizlerle yeterli guvenliği sağlayacak şekilde uygulamaya esas projelerini hazırlamak, hazırlatmak ve bunların yapım yontemleri hakkında onerilerde bulunmak, bu işlere ait rapor hazırlamak veya hazırlanan raporları kontrol etmek ve goruş bildirmek.
c) Yol ustyapısına ilişkin etut, rapor ve yonetim bilgi/bilişim sistemleriyle ilgili calışmalar yapmak veya yaptırmak, yol yapımında toprak işleri ve ustyapı tabakalarında kullanılan her tur malzemenin fiziksel ozelliklerini saptamak, karışım dizaynlarını hazırlamak veya hazırlatmak, laboratuvar performans deneylerini yapmak veya yaptırmak, malzeme ve yapım kalitesinin kontrollerini yapmak, ustyapı performans cihazları yardımı ile tum karayolu ağının mevcut hizmet seviyesinin durumunu periyodik şekilde yerinde olcum yapmak veya yaptırmak, bilgisayar destekli analizlerini yaparak veya yaptırarak, uygulanacak bakım/onarım stratejilerini belirlemek ve onerilerde bulunmak.
d) Yol yapım calışmalarında kullanılması duşunulen malzemelerin ve bu malzemeler kullanılarak meydana getirilen imalatların, teknik ozelliklerini ve standartlara/şartnamelere uygunluğunu saptamak, gerekli testleri, deneyleri ve performans olcumlerini yapmak, merkez ve bolge laboratuvarlarında bulunan cihaz ve ekipmanların kalibrasyon ve ara kontrol ile tamir ve bakımlarını yapmak veya yaptırmak.
e) Genel Mudurluğun sorumluluğunda bulunan ve gorev alanıyla ilgili konularda kalite kontrol hizmetlerini ve kalite guvence calışmalarını duzenlemek ve gercekleştirmek.
f) Genel Mudurluk merkez ve taşra teşkilatı tarafından ihaleli olarak gercekleştirilen yapım, bakım, onarım faaliyetlerinde kalite kontrol amaclı kullanılan laboratuvarların personelini, cihaz ve ekipmanlarını, kapasitelerini inceleyerek teknik yeterliliğini kontrol etmek, denetlemek, değerlendirmek ve goruş bildirmek.
g) Genel Mudurluk merkez ve taşra teşkilatları bunyesinde taahhut işi bulunanlar da dahil olmak uzere gercek ve tuzel kişiler ile diğer kamu kuruluşlarının Başkanlıkca yurutulen hizmetlerle ilgili taleplerini gercekleştirmek.
ğ) Gorev alanıyla ilgili şartname, rehber, teknik yayın, birim fiyat gibi dokumanları hazırlamak veya hazırlatmak.
Yol Yapım Dairesi Başkanlığı
MADDE 12 - (1) Yol Yapım Dairesi Başkanlığının gorevleri şunlardır:
a) Plan ve programlarla yapımı kararlaştırılmış olan devlet yolu, il yolu ve ilgili Bakanlık tarafından finansmanı karşılanan turistik yollar ile tarım ve enerji projeleri gereği relokasyon yolları ile benzeri yolların, proje butunluğunu sağlayacak buyuk sanat yapıları ve sanat yapıları dahil olmak uzere ilgili birimlerle koordine sağlayarak yapmak veya yaptırmak.
b) Projesi hazırlanmış ve Genel Mudurluk butcesinden ihalesi yapılacak otoyollar, bağlantı yolları ile proje butunluğunu sağlayacak buyuk sanat yapıları, sanat yapıları, hizmet tesisleri, sosyal tesisler, dinlenme tesisleri ve benzerlerini yapmak veya yaptırmak.
c) Birim gorev alanıyla ilgili, kamu kurum ve kuruluşlarının gorev alanına ilişkin hizmet talepleri ile gercek veya tuzel kişilerin konaklama tesisleri, akaryakıt satış istasyonları ve benzeri tesislerin karayoluna giriş ve cıkışlarının duzenlenmesine dair taleplerini kendi calışma programını da dikkate alarak yapılacak protokoller cercevesinde ve ucreti mukabilinde yapmak.
c) Yolların ıslahını ve ust yapı takviyesini, bitumlu sıcak karışım, beton yol, parke ve benzeri kaplama işlerini yapmak veya yaptırmak.
d) Dış kredilerin temini ve kullanımı hususlarında, ilgili kamu kurum ve kuruluşları, dış finansman kuruluşları ile Genel Mudurluk birimleri arasında iş birliği ve koordinasyonu sağlamak.
e) İhalesi yapılmış yolların yapımı ile ilgili olarak bolgelerde kontrol teşkilatının ihtiyaclarının karşılanması icin gerekli izinleri vermek.
f) Trafik altında yapımı devam eden yollarda, calışma zaman dilimlerini mevsim ve trafik şartlarına gore duzenlemek, trafik emniyetini belirlenen standartlara gore sağlayacak şekilde trafik işaretleme esaslarını taşra teşkilatına bildirmek.
g) Karayollarının yapımı aşamasında, onaylanmış karayolu projeleri uyarınca karayolu sınır cizgisi icerisinde kaldığı tespit edilen su, kanalizasyon, doğalgaz ve petrol boru hatları ile elektrik, haberleşme, fiber kablo hatları ve ilgili tesislerin karayolu yapımını engellemeyecek şekilde yeniden duzenlenmesine ilişkin iş ve işlemleri ilgili kurum ve kuruluşlarla da koordine ederek, kurulumu icin verilecek izinlere ilişkin her turlu iş ve işlemleri takip etmek, yaptırmak, denetlemek veya gercekleştirmek.
ğ) Daire Başkanlığınca yurutulen yol yapım calışmaları ile ilgili danışmanlık hizmetlerini ihale etmek ve sozleşmelerinin yurutulmesini sağlamak.
h) Daire Başkanlığınca yurutulen yapım calışmaları kapsamında projenin guncel ihtiyaclar nedeniyle ve zorunlu olarak ortaya cıkabilecek proje değişiklikleri ile ilgili gerekli koordinasyonu sağlamak ve proje değişikliği ile ilgili işlemleri takip etmek.
ı) Daire Başkanlığı bunyesinde bulunan teknik personelin değişen ihtiyaclara ve gelişen teknoloji ile birlikte yapım teknikleri goz onunde bulundurularak eğitim faaliyetlerini sağlamak.
Tesisler ve Bakım Dairesi Başkanlığı
MADDE 13 - (1) Tesisler ve Bakım Dairesi Başkanlığının gorevleri şunlardır:
a) Genel Mudurluk gorev alanına giren devlet ve il yolları ile bu yollara ait buyuk sanat yapıları (dengeli konsol kopruler, eğik gergin kablolu kopruler ve benzeri teknolojik kopruler haric) ve sanat yapılarının bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak.
b) Genel Mudurluk gorev alanına giren devlet ve il yollarında; kar ve buzla mucadele calışmalarına ilişkin usuller ile kış programını belirlemek, kar ve buz mucadelesini yapmak veya yaptırmak, olağanustu hallerde ulaşımı sağlayacak alternatifler oluşturmak.
c) Genel Mudurluk gorev alanına giren devlet ve il yollarında karayolu sınır cizgisi icinde kalan alanlarda; yol boyu bitkilendirme, peyzaj uygulama, peyzaj alanlarının bakım ve temizlik hizmetlerini yapmak veya yaptırmak, bitkilendirme, bakım, peyzaj uygulama, altyapı ve ustyapı uzerinde yapılacak calışmalarla ilgili protokolleri inceleyerek onay vermek.
c) Genel Mudurluk gorev alanına giren devlet ve il yollarında karayolu sınır cizgisi dahilinde cevre kirliliğine neden olan veya trafik guvenliğini tehlikeye sokan her turlu atık madde ile moloz, inşaat, evsel, kimyasal ve benzeri atıkları toplatmak ve bertaraf ettirmek.
d) Genel Mudurluk gorev alanına giren devlet ve il yollarında yer alan tunellerin; havalandırma, aydınlatma, enerji temini, su temini, yangın sondurme, kontrol sistemi, haberleşme, sinyalizasyon ve benzeri ikincil işleriyle ilgili bakım, onarım, yenileme ve ilave işleri ile bu işlerle ilgili proje, şartname ve benzeri işleri yapmak veya yaptırmak.
e) Genel Mudurluk gorev alanına giren devlet ve il yollarındaki gecişi ucretli olmayan koprulerin (dengeli konsol kopruler, eğik gergin kablolu kopruler ve benzeri teknolojik kopruler haric) bakımı ve onarımı ile tunellerin bakım, onarım ve işletmesini yapmak veya yaptırmak.
f) Kamu kurum ve kuruluşları ile gercek ve tuzel kişilerden gelecek, devlet ve il yollarında yolun altından, ustunden ve yol boyunca gecirilecek her turlu tesis geciş izni usul, esas ve şartlarını belirlemek.
g) Genel Mudurluk sorumluluk alanındaki devlet ve il yollarıyla ilgili her turlu yol bilgilerinin, sanat yapılarının (dengeli konsol kopruler, eğik gergin kablolu kopruler ve benzeri teknolojik kopruler haric) proje ve fiziki ozellikleri ile fotoğraflarının, coğrafi bilgi teknolojilerini de kullanarak ilgili birimlerle koordinasyon ve iş birliği icinde envanter kayıtlarına gecirerek arşivlenmesini sağlamak.
ğ) Genel Mudurluğun calışmaları icin gerekli olan her turlu bina ve tesisin yapımı, bakımı, onarımı, yenilenmesi ve muhafazasını yapmak veya yaptırmak.
h) Karayolu ile taşınacak ozel yuklerin ve tehlikeli maddelerin hangi şartlarda gecirilmesine musaade edileceği hususunda usul ve esasları ilgili birimlerle birlikte belirlemek.
ı) Bakım şube şeflikleri, bakımevleri, tunel bakım işletme şeflikleri, tunel kontrol merkezleri, sathi kaplama şantiye şeflikleri, bitum depo şeflikleri gibi yol bakımı, onarımı ve işletilmesiyle ilgili Başkanlık sorumluluğundaki tum birimlerin; hizmetin gerektirdiği şekilde kurulması, kaldırılması, yerlerinin veya sınırlarının tespiti ve gerekli hallerde değiştirilmesi iş ve işlemlerini yapmak.
i) Genel Mudurluk gorev alanına giren devlet ve il yollarında (dengeli konsol kopruler, eğik gergin kablolu kopruler ve benzeri teknolojik kopruler haric) fiilen yapım calışmaları devam eden kesimler haric, karayolu sınır cizgisi icindeki; su, kanalizasyon, doğalgaz ve petrol boru hatları ile elektrik, haberleşme, fiber kablo hatları ve ilgili tesislerin kurulumu icin verilecek izinlere ilişkin her turlu iş ve işlemleri takip etmek ve denetlemek.
j) 6001 sayılı Kanunun 30 uncu maddesinin ikinci fıkrası uyarınca devlet ve il yolları kamulaştırma sınır cizgileri dahilinde yasaklanan fiilleri işleyenler hakkında idari para cezası uygulanması işlemlerini yurutmek, 13/10/1983 tarihli ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (j) bendinde belirtilen gorevleri yerine getirmek.
k) Genel Mudurluk gorev alanına giren devlet ve il yollarına ait bitumlu sıcak karışım ve sathi kaplamalı ustyapıların bakımı, onarımı, yenilenmesi ile muhafazasını yapmak veya yaptırmak.
l) Bitumlu malzeme veya bunun yerine kullanılabilecek alternatif malzemelerin ihzaratı ve sevkiyatına ait program tasarılarını hazırlamak, malzemelerin satın alınması ile ilgili gerekli calışmaları yapmak, satın alma işlemleri tamamlanmış olan malzemenin kalite kontrollerini yaptırmak ve teslim almak, dağıtım merkezlerinde veya ihtiyac yerlerinde depolamak.
Trafik Guvenliği Dairesi Başkanlığı
MADDE 14 - (1) Trafik Guvenliği Dairesi Başkanlığının gorevleri şunlardır:
a) Tum karayollarındaki işaretleme standartlarını tespit etmek, yayımlamak ve kontrol etmek.
b) Genel Mudurluk gorev alanına giren yollarda trafik guvenliğini sağlamaya yonelik, yatay ve duşey işaretler ile ışıklı ve ışıksız işaretlemeleri, aktif ve pasif koruma tertibatlarını, guvenlik arac ve tesislerini, trafik guvenliği kuralları ile işaretleme standartlarına uygun olarak belirlemek, uygulamak, uygulatmak ve denetlemek.
c) Genel Mudurluk gorev alanına giren yollarda 18/7/1997 tarihli ve 23053 mukerrer sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Karayolları Trafik Yonetmeliğinde belirlenen hız sınırlarının ustunde veya altında hız sınırlarını Kanunun yetkilendirdiği kurumlarla birlikte belirlemek ve işaretlemek.
c) Devlet ve il yollarındaki karayolu yapılarına ait projeleri trafik guvenliği yonunden mevzuata gore kontrol etmek.
d) Trafiğe acık devlet ve il yollarını ilgili birimlerle iş birliği icerisinde trafik guvenliğine ve işaretleme kurallarına uygunluk acısından denetlemek, denetlettirmek.
e) Devlet ve il yollarında yer alan yol boyu yapı tesisleriyle ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile gercek ve tuzel kişilerden gelen geciş yolu izin belgesi taleplerini ilgili birimler ile iş birliği icerisinde inceleyerek goruş veya izin vermek ve bunlara ilişkin her turlu iş ve işlemleri takip etmek, denetlemek.
f) Devlet ve il yolları kenarındaki reklam levhalarıyla ilgili olarak kamu kurum ve kuruluşları ile gercek ve tuzel kişilerden gelen izin belgesi taleplerini incelemek, izinlere ilişkin her turlu iş ve işlemleri yapmak ve takip etmek.
g) Trafik ve arac tekniği konularında ilgili diğer kamu kurum ve kuruluşlarına goruş bildirmek.
ğ) Karayollarında seyreden aracların yuklu ve yuksuz olarak uyacakları boyutları ve bu aracların karayolu yapısına zarar vermeden guvenle seyredebilecekleri ağılıkları denetlemek, denetimlerde ağırlık ve boyut ihlali yapan araclara trafik idari para cezası karar tutanağı duzenlemek.
h) Ağırlık ve boyutları bakımından ozelliği olan, başka ulaşım sistemleri ile taşınması olmayan ve taşıma sınırını aşıp da taşınması zorunlu olan yuklerin taşınması icin "Ozel Yuk Taşıma İzin Belgesi", yuksuz araclar icin "Ozel İzin Belgesi" vermek.
ı) Calışma dinlenme sureleri yonunden karayolları denetim istasyonlarında takoğraf cihazından denetim yapmak ve trafik idari para cezası karar tutanağı duzenlemek.
i) Trafik akım sayımları, dingil ağırlığı etutleri, başlangıc son etutleri ve hız seyahat suresi gibi her turlu ulaşım etutlerini gercekleştirmek ve sonuclarını analiz ederek yayımlamak.
j) Ulaşım etutleri sonucunda elde edilen değerlerin gelecekte alacağı boyutları belirlemek uzere trafik tahmini yapmak, yaptırmak.
k) Devlet ve il yollarında yaya gecitleri ile ilgili olarak yaya ve taşıt sayımları, yolun ve arazinin ozellikleri, diğer tedbirlerin varlığı, goruş mesafeleri gibi bilgileri kapsayan etut ve incelemeleri yapmak ve değerlendirmek.
l) İlgili kurumlarda elde edilen trafik kaza verilerini analiz etmek, değerlendirmek ve bu konuda raporlar hazırlamak, karayollarında gerekli onleyici teknik onlemleri almak veya aldırmak.
m) Akıllı Ulaşım Sistemleri alanındaki gelişmeleri izlemek, uygun bulunan Akıllı Ulaşım Sistemlerini Devlet ve il yollarında tesis etmek, ettirmek, bakım ve işletmesini yapmak, yaptırmak, denetlemek.
n) Kurulumu ile gorevli olduğu Akıllı Ulaşım Sistemleri ile ilgili standartları belirlemek, gerekli teknik dokumantasyonu hazırlamak, hazırlatmak.
o) Devlet ve il yollarında tesis edilecek Akıllı Ulaşım Sistemlerinin ihtiyacı olan enerji ve haberleşme altyapısını tesis etmek, ettirmek.
o) 2918 sayılı Kanunun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (j) ve (k) bentlerinde belirtilen gorevleri yerine getirmek.
İşletmeler Dairesi Başkanlığı
MADDE 15 - (1) İşletmeler Dairesi Başkanlığının gorevleri şunlardır:
a) Kamu finansmanı veya Kamu Ozel İş birliği ile yapılması planlanan otoyolların guzergahlarını belirleyerek etut proje muhendislik hizmetleri ihale hazırlıklarını yapmak ve tum etut proje muhendislik hizmetlerinin sozleşmesine gore yapılmasını denetlemek.
b) Birim gorev alanında bulunan işletmeye acık otoyollarda gundeme gelecek proje değişiklikleriyle ilgili iş ve işlemleri yurutmek.
c) Otoyol guzergahları icin, ilgili kurum ve kuruluşların goruşleri ve cevre mevzuatı doğrultusunda CED raporlarını hazırlamak/hazırlatmak.
c) Kamu Ozel İş birliği ile yapılan/yapılması planlanan projelerin ihale hazırlıklarını yapmak, sozleşmeye bağlamak, yer teslim aşamasından kabul aşamasına kadar tum yapım faaliyetlerini iş programlarına gore denetlemek.
d) Kamu Ozel İş birliği ile yapılan/yapılması planlanan projelerde -ilgili kurumlarla koordineli olarak- kredi anlaşmalarını ve bununla ilişkili tum finansal dokumanları hazırlamak.
e) Karayolları Genel Mudurluğu tarafından işletilen otoyollarda;
1) Otoyolu ve uzerinde bulunan kopru, tunel ve bunlara ait işletme merkezleri ve benzeri tesislerin ilgili mevzuat cercevesinde bakım ve işletmesi ile ilgili yapılan/yaptırılan tum iş ve işlemleri yurutmek ve denetlemek,
2) Otoyolu ve uzerinde bulunan ozel kopruler ve buyuk sanat yapılarının buyuk onarımlarını-sismik/yapısal takviyelerini yapmak/yaptırmak ve denetlemek,
3) Otoyolu uzerinde bulunan hizmet tesislerinin yapımını ve/veya bakım ve onarımını ve/veya işletmesini yapmak veya yaptırmak ve denetlemek,
4) Akıllı Ulaşım Sistemlerinin kurulumu, bakımı ve işletilmesi ile ilgili yapılan/yaptırılan tum iş ve işlemleri yurutmek ve denetlemek,
5) Otoyollarda; trafik guvenliğini sağlamak adına her turlu standardı tespit etmek, geliştirmek, uygulamak, uygulatmak ve denetlemek, erişme kontrollu karayollarında kullanılan trafik guvenliği elemanlarına ait projeleri inceleyip onaylamak, otoyollarda kullanılan reklam levhalarının standardını belirlemek ve standarda uygun olarak tesis edilmesini sağlamak ve benzeri gibi hizmetleri yurutmek,
6) Otoyolu kamulaştırma sınırları icerisindeki her turlu tesis geciş ve kullanma iznine ait usul ve esasları belirleyerek gerekli izinleri vermek.
f) Kamu Ozel İş birliği modeli kapsamında yapılan ve işletilen otoyollarda;
1) Yapılan/yapılması planlanan bakım ve işletme ile ilgili tum iş ve işlemleri yurutmek, denetlemek.
2) İşletme suresi dolanların geri/devir alınması ve bunların işletme haklarının ilgili mevzuata gore yeniden devri işlemlerini yurutmek.
g) Kamu finansmanı ile yapılan/yapılması planlanan ucretli karayollarında ucret toplama sistemleri kurulumu, bakımı ve işletmesini yapmak/yaptırmak.
ğ) Kamu Ozel İş birliği modeli kapsamında yapılan/yapılması planlanan ucretli karayollarında ucret toplama sistemleri kurdurmak, bakım ve işletmesini denetlemek.
h) Karayolları Genel Mudurluğu tarafından işletilen ucretli karayollarında ucretlendirme, para toplama ve buna bağlı iş ve işlemleri yapmak/yaptırmak.
ı) Daire Başkanlığınca yurutulen tum işlerle ilgili danışmanlık hizmetlerini ihale etmek ve sozleşmelerinin yurutulmesini sağlamak.
Makine ve İkmal Dairesi Başkanlığı
MADDE 16 - (1) Makine ve İkmal Dairesi Başkanlığının gorevleri şunlardır:
a) Yıllık programlar goz onunde tutularak Genel Mudurluk makine parkının eksikliklerini belirlemek ve gidermek, işletilmesi ve dağıtımına ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
b) Makinelerin bakım ve onarımları icin gerekli atolyeleri, makine yedek parca ve malzeme ambarları ile depoları, servis ve akaryakıt tesislerini, alıcı-verici telsiz istasyonları ve şebekelerini kurmak, işletmek veya işlettirmek.
c) İhtiyac duyulan ve satın alınması mumkun veya ekonomik olmayan makine, techizat ve yedek parcaların imali icin gerekli etut, inceleme ve piyasa araştırması yapmak, imal etmek veya ettirmek.
c) Her tur malzeme, makine, taşıt, arac-gerec ve yedek parca, akaryakıt ve madeni yağların en az ve en cok stok seviyeleri ile bunların yıllık tuketim miktarını, işletme giderlerini izlemek, kayıt ve sicillerini tutmak ve bunları takip etmek.
d) İhtiyac duyulan makine, taşıt, arac-gerec, tezgah, yedek parca, akaryakıt ve madeni yağları temin etmek, kabul ve muayene işlemlerini yapmak, kayıtlarını tutmak, depo etmek, ikmali ve dağıtımı icin gerekli iş ve işlemleri yapmak.
e) Ekonomik omrunu doldurmuş olan makine ekipman, techizat, tezgah ve bunlara ait malzemeleri kullanım dışına cıkartmak, hibe, satış ve benzeri iş ve işlemleri yapmak.
f) Makine parkının yenilenmesi, ihtiyacların belirlenmesi ve karşılanması icin bilimsel ve teknik gelişmeleri izlemek, araştırma, geliştirme faaliyetleri icinde bulunmak, bu amacla gerektiğinde yurt icindeki veya yurt dışındaki universite ve uretim tesisleri ile iletişim kurarak gerekli incelemelerde bulunmak.
g) Kurumda, İş Sağlığı ve Guvenliği hizmetleri ile ilgili mevzuat ve uygulamaları takip etmek, işlerin uygulama birliği icerisinde yerine getirilmesi icin rehberlik ve koordinasyonu sağlamak.
ğ) Eğitim hizmetleri ile ilgili Başkanlıkla koordineli olarak, teknik ve sanat sınıfı personele, teknik tanıtım, makine kullanımı, onarımı, bakımı, yeni teknoloji ve uygulamalara adaptasyonları ve bilgi-beceri duzeylerinin yukseltilmesi icin kurum icinde veya dışında eğitimleri planlamak, eğitimlerin yapılması icin gerekli iş ve işlemleri yapmak. Eğitimle ilgili gerekli kitap, katalog, bulten ve benzeri dokumanları hazırlamak/hazırlatmak.
h) Merkez ve taşra teşkilatlarının ihtiyacı olan panel, pikap, servis aracları ve benzeri hizmet alımı ile edinilmesi işleri icin; tip teknik şartnameler hazırlamak, yıllık taşıt tavan sayılarının belirlenmesi, ihalelerin takip edilmesi, gerekli izinlerin alınması gibi mevzuatın gerektirdiği iş ve işlemleri yapmak.
ı) Genel Mudurluk merkezde, ihtiyac duyulan binek, servis aracları ve benzeri hizmet alımı ile temin etmek, resmi/kiralık servis ve taşıt havuzunu işletmek, planlı toplantı ve organizasyonlar icin arac temin etmek.
i) Atolye Mudurluğu ve İkmal Mudurluğu calışmalarını sevk ve koordine etmek.
Sanat Yapıları Dairesi Başkanlığı
MADDE 17 - (1) Sanat Yapıları Dairesi Başkanlığının gorevleri şunlardır:
a) Yapılması planlanan buyuk ve kucuk sanat yapılarının, tunellerin projelendirme kriterlerini belirlemek ve teknik şartnamelerini hazırlamak veya hazırlatmak.
b) Yapılması planlanan buyuk ve kucuk sanat yapılarının, tunellerin projelerini ve metrajlarını hazırlamak veya hazırlatmak.
c) Projesi tamamlanmış olan buyuk sanat yapılarını, tunelleri yapmak veya yaptırmak.
c) Kopru ve tunellerin yaklaşımlarında bulunan ve bu yapılarla bağlantılı betonarme dayanma yapılarının standartlarını belirlemek, bunlara ait projeleri geliştirip yayımlamak, gerektiğinde tip projeleri, cığ ve teressubat geciş yapıları projelerini hazırlamak veya hazırlatmak.
d) Tarihi koprulerin tespit, envanter, belgeleme calışmalarını ve restorasyon projeleri ile restorasyon calışmalarını yapmak veya yaptırmak.
e) Yapılan protokoller kapsamında yurt dışındaki tarihi koprulerin (Osmanlı, Selcuklu Donemi) restorasyon projeleri ile uygulamalarını yapmak veya yaptırmak.
f) Yapımı Başkanlığın sorumluluğunda bulunan tuneller ve teknolojik koprulerle ilgili yapısal guvenlik izleme sistemlerini kurmak veya kurdurmak.
g) Ağırlık ve/veya boyutları yasal sınırların uzerinde olan ve başka ulaşım turleri ile taşınması mumkun olmayan, bolunemeyen, taşınması zorunlu olan ozel yuk ve aracların taşınmasına ilişkin sanat yapıları acısından goruş vermek.
ğ) Devlet ve il yolu uzerinde bulunan buyuk sanat yapılarından ihtiyac duyulanlarda, sismik projelendirme ve guclendirme işlerini yapmak veya yaptırmak.
h) Devlet ve il yolları uzerinde bulunan teknolojik koprulerin; bakım-onarım projeleri ile metrajlarını hazırlamak veya hazırlatmak, bakım-onarım işleri uygulamalarını yapmak veya yaptırmak.
ı) Yapımı Başkanlığın sorumluluğunda bulunan tunellerin ikincil işler ile ilgili projelendirme kriterlerini belirlemek, avan ve detay projeleri ile teknik şartname ve metrajlarını hazırlamak veya hazırlatmak, uygulama imalatlarını yapmak veya yaptırmak.
i) Gorev alanı ile ilgili şartname, rehber, teknik yayın birim fiyat gibi dokumanları hazırlamak veya hazırlatmak.
Taşınmazlar Dairesi Başkanlığı
MADDE 18 - (1) Taşınmazlar Dairesi Başkanlığının gorevleri şunlardır:
a) Genel Mudurluk gorev alanı icinde bulunan işlerin yapılması, trafik akışının emniyetle ve kolaylıkla sağlanması icin gerekli her turlu araziyi, binalı ve binasız taşınmazları, ilgili mevzuat hukumleri cercevesinde kamulaştırma, satın alma, devir, irtifak hakkı tesisi, trampa, kiralama işlemlerini ve bu konuları kapsayan taşınmaz değerleme işlemlerini yapmak ve ilgili mevzuat cercevesinde değer tespitine esas iş ve işlemleri yaptırmak.
b) Genel Mudurluğun gorev ve faaliyet alanları ile ilgili onaylı projesindeki kamulaştırma sınırları esas alınarak ilgili birimlerle koordineli her turlu imar planı yapmak veya yaptırmak. Onama makamlarından onaylanmasının takibini yapmak. İmar uygulaması işlemlerini ilgili kurum ve kuruluşlarla birlikte protokolle yurutmek.
c) Genel Mudurluk gorev alanındaki karayollarında, karayolu sınır cizgisi icinde kalan uygun alanlar ile karayolu sınır cizgisi dışında Genel Mudurluğe devir ve temlik edilmiş veya Genel Mudurluğun mulkiyetinde olan diğer alanlardaki taşınmazların ve tesislerin tespiti, bilgilerinin guncellenmesi ile kaydının tutulmasını yapmak veya yaptırmak. Kullanımına ihtiyac duyulmayanların belirlenmesi ile satış, devir, kiraya verilmesi, trampaya konu edilmesi ve bunlar uzerinde irtifak hakkı tesisi işlemlerini ilgili hizmet birimleri ile koordineli olarak yapmak. Bu taşınmazlar icin ihtiyac duyulması halinde değerleme işlemlerini yapmak ve ilgili mevzuat cercevesinde değer tespitine esas veri toplama işlemlerini yaptırmak.
c) Genel Mudurluk gorev alanındaki karayollarının yapımında kullanılan her turlu malzeme ocakları ile bağlı tesislerinde yapılacak calışmaların usul ve esaslarını hazırlamak, kontrol etmek, malzeme ocaklarının izin ve diğer iş ve işlemlerini yapmak veya yaptırmak.
d) Genel Mudurluk gorev alanındaki karayolları guzergahlarındaki taşınmazlarla ilgili olarak tahsis, devir, kamulaştırma veya ilgili diğer hukuki sureclerin tamamlanmasını muteakip ilgili taşınmazların tapu sicillerinde tescil, terkin ve diğer işlemlerini yapmak veya yaptırmak.
e) Genel Mudurluk gorev alanındaki karayolları guzergah planları uyarınca devlet ormanları ile milli parklar ve 25/2/1998 tarihli ve 4342 sayılı Mera Kanunu kapsamındaki alanlarda, hazinenin ozel mulkiyeti ve Devletin hukum ve tasarrufu altındaki yerlerde, 4/6/1985 tarihli ve 3213 sayılı Maden Kanunu kapsamındaki yapı ve inşaat hammaddelerinin uretimine yonelik olarak gerekli olan sahalarda ilgili mevzuata gore alınması gereken izin, vasıf değişikliği ve benzeri iş ve işlemlerini yurutmek.
f) Arazi toplulaştırma calışmalarında uygulayıcı kuruluşlarla koordinasyonu sağlayarak teknik ve idari iş birliği yapmak.
g) Her turlu proje hazırlık aşamasında ilgili birimlerce goruş talep edilmesi halinde gorev alanına giren konularda goruş bildirmek.
ğ) Onaylı yol projeleri dikkate alınarak kamulaştırma sınırlarının tespit edilmesi ve bu sınırların işaretlenmesini yapmak veya yaptırmak.
h) Genel Mudurluğun mulkiyetinde olan bina, arsa gibi taşınmazların kiraya verilmesi ve satışlarla ilgili tum iş ve işlemleri yapmak.
ı) Genel Mudurluğun taşınmaz mulkiyeti ile ilgili konuları iceren sozleşme ve protokollerindeki usul ve esaslarla ilgili goruş bildirmek.
Program ve İzleme Dairesi Başkanlığı
MADDE 19 - (1) Program ve İzleme Dairesi Başkanlığının gorevleri şunlardır:
a) Harcama birimlerinin talebi ve Genel Mudurun onayı ile bu birimlere ait yapım ve danışmanlık ihaleleri ile ilgili tum iş ve işlemleri yapmak, ihale sureci tamamlandıktan sonra tamamlanmış ihale dosyalarını ilgili hizmet birimine iletmek.
b) Harcama birimlerinin talebi ve Genel Mudurun onayı ile bu birimlere ait mal ve hizmet ihaleleri ile ilgili tum iş ve işlemleri yapmak, ihale sureci tamamlandıktan sonra tamamlanmış ihale dosyalarını ilgili hizmet birimine iletmek.
c) İstekli veya yukleniciler hakkında verilecek yasaklama kararları ile ilgili işlemleri yurutmek.
c) İhaleler dışında doğrudan temin usulu ve istisna hukumleri kapsamında olan mal ve hizmet alımlarını yapmak.
d) Genel Mudurluk teşkilat yapısının ve hizmet dağılımının gunun gereklerine gore geliştirilmesi icin organizasyon, reorganizasyon, metot incelemeleri ile birimlerin kurulması, bunyelerinin veya bağlantılarının değiştirilmesi ya da tamamen kaldırılması konularında incelemeler yapmak, onerilerde bulunmak.
e) Genel Mudurluk teşkilatında kullanılan butun formları geliştirmek, işlevini yitirmiş olanları kaldırmak, gerektiğinde yeni formlar hazırlamak, yazışma, kayıt, dosyalama ve arşivleme işlerinde uygulanan sistemleri geliştirmek, Genel Mudurluk gorev alanına giren iş ve işlemlerde uygulamada birlikteliği sağlamak ve karşılaşılan problemlere cozum ureten mevzuat geliştirmesi yapmak, goruş bildirmek, uygulamaya yonelik dokuman hazırlamak.
f) Genel Mudurluğun eğitim plan ve programlarını ilgili birimlerle iş birliği yaparak, kendi personeli ile veya gerektiğinde ucreti karşılığında kamu kurum ve kuruluşları ile ozel sektorden yerli ve yabancı ilgililerin iştirak edebileceği ve katılımcılara sertifika verilen eğitim programlarını duzenlemek, uygulamak.
g) Orta oğretim ve universitelerde okuyan oğrenciler ile yabancı ulkelerden gelen universite oğrencilerine staj yaptırmak.
ğ) Eğitimlerde, eğitici olarak, kurum personeli yanında, işinde deneyimli personel veya diğer eğiticilerden hizmet alımı yaparak eğitimde verimliliği artıracak tedbirleri almak.
Teftiş Kurulu Başkanlığı
MADDE 20 - (1) Teftiş Kurulu Başkanlığının gorev ve yetkileri şunlardır:
a) Genel Mudurun emri ve onayı uzerine Genel Mudurluğun merkez ve taşra teşkilatının faaliyet ve işlemleriyle ilgili olarak Genel Mudur adına araştırma, teftiş, on inceleme, inceleme ve soruşturma işlerini yurutmek.
b) Mufettişlerin araştırma, teftiş, on inceleme, inceleme ve soruşturma sonucu duzenleyecekleri raporları Başkanlık goruşu ile birlikte Genel Mudurluk Makamına sunmak.
Hukuk Muşavirliği
MADDE 21 - (1) Hukuk Muşavirliğinin gorevleri şunlardır:
a) 26/9/2011 tarihli ve 659 sayılı Genel Butce Kapsamındaki Kamu İdareleri ve Ozel Butceli İdarelerde Hukuk Hizmetlerinin Yurutulmesine İlişkin Kanun Hukmunde Kararname ile verilen gorevleri yapmak.
b) Genel Mudurluğe mevzuat ile verilmiş olan gorevlerle ilgili ve/veya Genel Mudurluğun lehine veya aleyhine acılacak davaları ve icra takiplerini takip etmek.
c) Genel Mudurluğun taraf olduğu davalarda adli ve idari yargı mercilerinde, ilgili mevzuat uyarınca alternatif uyuşmazlık cozum yollarına başvurmak ve/veya goruşmelere katılmak, icra mudurlukleri ile kurum ve kuruluşlar nezdinde Genel Mudurluğu temsil etmek.
c) Genel Mudurluk hizmetleriyle ilgili olarak, Genel Mudurlukce veya diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından hazırlanan mevzuat taslaklarını, Genel Mudurluk birimleri tarafından tertip ve tanzim edilecek her turlu sozleşme ve şartname taslaklarını, Genel Mudurluk ile ucuncu kişiler arasında cıkan her turlu uyuşmazlıklara ilişkin işleri ve Genel Mudurlukce sorulacak diğer işleri hukuki yonden inceleyip mutalaasını bildirmek.
d) Genel Mudurlukce hizmet satın alma yoluyla temsil ettirilen davaları takip ve koordine etmek.
e) Hukuk Muşavirliğinin ve Hukuk Birimlerinin mesleki iş ve işlemlerini gerektiğinde işin gorulmesi ve yurutulmesi yonunden yerinde tetkik etmek ve denetlemek.
f) Genel Mudur tarafından verilecek benzer nitelikte diğer gorevleri yapmak.
Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı
MADDE 22 - (1) Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığının gorevleri şunlardır:
a) Ulaştırma ana planı, kalkınma planları ve diğer ust politika belgeleri ile uyumlu şekilde kurumun stratejik planının hazırlanmasını koordine etmek, kısa, orta ve uzun vadeli planları hazırlayarak karayolu yatırım politikalarının belirlenmesine esas olmak uzere koridor ve altyapı ihtiyac analizleri ile daha ekonomik yeni finansman kaynak araştırmaları yapmak veya yaptırmak.
b) Karayolu yatırım projelerinin ekonomik ve finansal fizibilite etutleri ile mevcut veya planlanan karayolu ve karayolu elemanlarının kapasite analizlerini yapmak veya yaptırmak, bu kapsamda geometrik ve fiziki standartların belirlenmesine yonelik değerlendirme ve cozum onerilerinde bulunmak.
c) Genel Mudurluk gorev ve sorumluluk alanındaki bolge sınır değişikliği, yol ağına alma, cıkarma, değiştirme ve duzeltme işlemleri ile ilgili gerekli koordinasyonu sağlayarak sureci tamamlamak.
c) Genel Mudurluk gorev ve sorumluluk alanı ile ilgili konularda Avrupa Birliği, ikili, bolgesel, cok taraflı uluslararası kuruluşlar ve ulkelerle idari ve teknik iş birliği calışmalarında, kurumumuzun uluslararası ve kurumlar arası dış ilişkilerini gercekleştirmek, bu konularda kurumsal koordinasyonu sağlamak.
d) İc kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında calışmalar yapmak.
e) Genel Mudurluğun gelir, gider, varlık ve yukumluluklerine ilişkin mali karar ve işlemlerinin; idarenin butcesi, butce tertibi, kullanılabilir odenek tutarı, harcama programı, finansman programı, merkezi yonetim butce kanunu ve diğer mali mevzuat hukumlerine uygunluğu ve kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılması yonlerinden on mali kontrolunu yapmak.
f) Yururlukteki mevzuat hukumlerine gore; kurumun muhasebe hizmetlerini yurutmek, kurum kesin hesabını hazırlamak ve kamu idaresi hesaplarının Sayıştay'a verilmesi gorevlerini yapmak.
g) Ucuncu şahıs haciz ihbarnameleri, temlik işlemlerinin takibi ile gereğini yapmak.
ğ) Genel Mudurluğun yaptığı işler ve urettiği hizmetlere ilişkin gercekleşen maliyetleri tespit etmek amaclı maliyet etutlerini ve analizlerini yapmak, maliyetleri tespit ederek yayınlamak.
h) Genel Mudurluğun yaptığı işler ve urettiği hizmetlere ilişkin verimlilik etutlerini ve analizlerini yapmak, verimsiz calışma alanlarını belirleyerek geliştirme amaclı onerilerde bulunmak.
ı) Genel Mudurluğun performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuclarının konsolide edilmesi calışmalarını yurutmek. Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak İdarenin faaliyet raporunu hazırlamak.
i) Genel Mudurluğun izleyen iki yılın butce tahminlerini de iceren idare butcesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak, mevzuatı uyarınca belirlenecek butce ilke ve esasları cercevesinde, ayrıntılı harcama ve finansman programlarını hazırlamak.
j) Genel Mudurluk yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuclarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak.
k) Genel Mudurluk yatırımı ve uygulamaları ile ilgili soru ve talepleri birimlerle koordine ederek cevaplamak, kurum faaliyetleri ve yatırım bilgileri ile ilgili veri ve istatistiki bilgileri toplamak, raporlamak, kurum calışmaları hakkında diğer hizmet birimleri ile koordineli olarak dokumantasyon ve bilgilendirme işlerini yapmak.
l) Genel Mudurluk faaliyetleri icin her turlu calışma haritalarını hazırlamak ve bastırmak.
Personel Dairesi Başkanlığı
MADDE 23 - (1) Personel Dairesi Başkanlığının gorevleri şunlardır:
a) Genel Mudurluğun misyonu, vizyonu, hedefleri ve oncelikleri doğrultusunda personel ihtiyacının tespiti ile istihdam edilecek personelin sınav ve yerleştirme işlemlerini yapmak.
b) 10/7/2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 2 sayılı Genel Kadro ve Usulu Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi hukumlerine gore, Genel Mudurluğun personel kadro ve pozisyonları ile ilgili işlemleri yapmak, uygulamaları takip etmek.
c) Genel Mudurluk personeli ile ilgili hususlarda her ceşit istatistiki bilgileri toplamak, personel kayıtlarını merkezi olarak tutmak, diğer kurumlara gerekli veri aktarımını sağlamak.
c) Genel Mudurlukte istihdam edilen memur, işci ve sozleşmeli personelin atama, yer değiştirme ve tum ozluk işlemlerini yurutmek.
d) 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu, 18/10/2012 tarihli ve 6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sozleşmesi Kanunu ile kamu gorevlileri sendikalarına ilişkin mevzuatın uygulanmasına ait iş ve işlemleri gercekleştirmek, toplu iş sozleşmesi goruşmelerine katılmak ve bunlarla ilgili hizmetleri yurutmek.
e) Gorev alanına giren konularda; arabuluculuk komisyon faaliyetlerini yurutmek, araştırma ve incelemeler yapmak ve bunların sonuclarını değerlendirmek, ortaya cıkabilecek sorun ve tereddutleri giderecek tedbirleri almak ve uygulamaya esas olmak uzere goruş bildirmek.
Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
MADDE 24 - (1) Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığının gorevleri şunlardır:
a) Genel Mudurluk ve sosyal tesislerin temizlik, aydınlatma, ısıtma, su, telefon ve doğalgaz ihtiyaclarını temin etmek, lojman, konukevi, yemekhane, kafeterya, toplantı salonları, eğitim ve dinlenme tesislerine ilişkin idari ve mali iş ve işlemleri yurutmek ve sosyal tesislerin işletmesini yapmak veya yaptırmak.
b) Birimler arası evrak dağıtımını sağlamak, yazı, kayıt, dosya ve arşiv işlemlerini yurutmek.
c) Genel Mudurlukce ihtiyac doğrultusunda basımı uygun gorulen kitap, harita ve broşurlerin basımı ve yayımı, karayolları calışmaları ile ilgili olarak fotoğraf, film, video cekimi yapmak ve bunları arşivlemek.
c) Yurt dışına yapılacak tek veya grup halindeki seyahatlerde Genel Mudurluk Olurunun alınması ile hizmet pasaportları icin gerekli formların duzenlenmesi işlemlerini takip etmek.
d) Genel Mudurluk resmi torenlerini koordine etmek.
e) Genel Mudurluk merkez binaları ile tesislerin yangın, hırsızlık ve sabotaja karşı korunması ile ilgili gerekli onlemleri almak.
f) Sosyal etkinlikler planlamak.
g) 5/8/2010 tarihli ve 27663 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Sivil Savunma Uzmanlarının İdari Statuleri, Gorevleri, Calışma Usul ve Esasları ile Eğitimleri Hakkında Yonetmelik hukumleri cercevesinde iş ve işlemleri yurutmek.
ğ) Genel Mudurluk personelinin okul oncesi cocuklarının bakımı ile ilgili işleri yurutmek.
h) Genel Mudurluk merkezinde calışan memur personelin ve bunların bakmakla yukumlu oldukları aile bireylerinin ve işci personelin kendilerinin muayene ve tedavilerini ve gerekli durumlarda hastaneye sevk işlemlerini yapmak, calışan personele veya bakmakla yukumlu olduğu kişilere hastalık, olum gibi hallerde arac sağlamak ve işlemlerinde yardımcı olmak, belirli zamanlarda butun personelin sağlık muayenelerini yaptırarak raporlarını hazırlamak, hastalıklardan korunmak icin gerekli onlemleri almak ve bunların uygulanmasını sağlamak.
Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanlığı
MADDE 25 - (1) Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanlığının gorevleri şunlardır:
a) Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere bağlı olarak Genel Mudurluğun calışmalarıyla ilgili bilgi/bilişim ve iletişim politikalarını belirlemek ve kurumsal verimliliği, kaliteyi artıracak onlemler almak, verilerin ve bilgilerin toplanması, kaydedilmesi, işlenmesi, iletilmesine ilişkin plan ve programları hazırlamak, en uygun donanım, yazılım ve diğer unsurları belirleyerek ulusal ve uluslararası standartlara uygun şekilde geliştirmek ve etkin kullanımını sağlamak.
b) Genel Mudurluğun ihtiyac duyduğu her turlu bilgi/bilişim, karar destek ve yonetim sistemlerinin, coğrafi bilgi teknolojilerini de kullanarak ilgili birimlerle koordinasyon ve iş birliği icinde kurulmasını, işletilmesini, surekliliğini sağlamak.
c) Ulusal veya uluslararası yonetim bilgi/bilişim sistemlerini araştırmak, uygun ve gerekli olanlarını veya benzerlerini Genel Mudurluk icin kurmak.
c) Yeterli ve etkin bilişim ağ sistemlerini tesis etmek, her an calışır halde tutulması icin bunların yedeklemelerini ve arşiv mekanizmalarını kurmak, yedek işletim sistemleri ile her koşulda hizmetleri devam ettirmek.
d) e-Devlet kapısından ve diğer kanallardan elektronik hizmet vermeye yonelik altyapıları, telematik sistemleri kurmak ve bunlar icin gerekli uygulamaları geliştirmek, yaygınlaştırmak, işletmek.
e) Genel Mudurluğun paydaş olduğu e-Devlet projelerinde, diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon dahilinde yapılması gereken kurumsal, ulusal ve uluslararası calışmalarda gorev almak.
f) Genel Mudurluğun gorev alanına giren konularda ulusal ve uluslararası kapsamda, sistemler arası cevrim ici ve cevrim dışı veri akışını, paylaşımını ve koordinasyonu sağlamak ve buna ilişkin usul ve esasları belirlemek.
g) Merkez ve taşra teşkilatının internet erişimini, veri, ses, goruntu iletişimini sağlamak icin gerekli iletişim ağı ve sistemleri ile soz konusu sistemlerde gelişen teknolojinin gerektirdiği değişikliklerin yapılmasını sağlamak.
ğ) Genel Mudurluğun gorev alanındaki karayolları ağında hizmetin gerektirdiği haberleşme altyapısını kurmak ve ilgili birimlerle koordineli olarak akıllı ulaşım sistemleri kurulması ve kullandırılmasına yonelik calışmalar yapmak.
h) Genel Mudurluk internet sitesinin kesintisiz hizmet vermesini ve diğer birimlerle koordineli olarak icerik yonetimini sağlamak.
İc Denetim Birimi Başkanlığı
MADDE 26 - (1) İc Denetim Birimi Başkanlığı doğrudan Genel Mudure bağlı olup, Başkanlıkta gorevli