
Hazine ve Maliye Bakanlığı Hazine Kontrolorleri Kurulu Başkanlığı Hakkında Yonetmelik 4 Nisan 2023 tarihli Resmi Gazetede yayımlandı Hazine ve Maliye Bakanlığından:
HAZİNE VE MALİYE BAKANLIĞI HAZİNE KONTROLORLERİ KURULU
BAŞKANLIĞI HAKKINDA YONETMELİK
BİRİNCİ KISIM
Genel Hukumler
BİRİNCİ BOLUM
Başlangıc Hukumleri
Amac ve kapsam
MADDE 1- (1) Bu Yonetmeliğin amacı; Hazine ve Maliye Bakanlığı Hazine Kontrolorleri Kurulu Başkanlığının gorev, kuruluş, yetki ve sorumluluklarına, calışma usul ve esaslarına, Stajyer Hazine Kontrolorlerinin mesleğe giriş sınavına, yetiştirilmelerine, yeterlik sınavına, Hazine Kontrolorluğune, Hazine Başkontrolorluğune atanma koşullarına ve Hazine Kontrolorlerinin yurt dışına gonderilmelerine ilişkin usul ve esasları belirlemektir.
(2) Bu Yonetmelik; Kurul Başkanı, Kurul Başkan Yardımcıları, Grup Başkanları, Hazine Kontrolorleri (Hazine Başkontrolorleri, Hazine Kontrolorleri ile Stajyer Hazine Kontrolorleri) ile Kurul Başkanlığı teşkilatındaki gorevli diğer personel ve denetime tabi olanları kapsar.
Dayanak
MADDE 2- (1) Bu Yonetmelik, 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 229 uncu ve 508 inci maddeleri ile 27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hukmunde Kararnamenin ek 24 uncu maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3- (1) Bu Yonetmelikte gecen;
a) Bakan: Hazine ve Maliye Bakanını,
b) Bakanlık: Hazine ve Maliye Bakanlığını,
c) Diğer gorevler: İnceleme ve denetim gorevleri haricinde teftiş, soruşturma, araştırma ve benzeri gorevleri,
c) Grup başkanı: Grup başkanlıklarına başkanlık etmesi icin gorevlendirilenleri,
d) Grup başkanlığı: Gerektiğinde Kurul Başkanının teklifi ve Bakanın onayı ile kurulacak calışma merkezlerini,
e) Hazine Kontroloru: Hazine Başkontrolorleri, Hazine Kontrolorleri ile Stajyer Hazine Kontrolorlerini,
f) Koordinator: Birden fazla Hazine Kontrolorunun muştereken yaptığı gorevlerde kıdemli Hazine Kontrolorunu,
g) KPSS: Kamu Personel Secme Sınavını,
ğ) Kurul Başkanı: Hazine Kontrolorleri Kurulu Başkanını,
h) Kurul Başkanlığı: Hazine Kontrolorleri Kurulu Başkanlığını,
ı) Kurul Başkan Yardımcısı: Hazine Kontrolorleri Kurulu Başkan Yardımcılarını,
i) OSYM: Olcme, Secme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığını,
j) Stajyer Hazine Kontroloru: İnceleme, denetim ve diğer gorevleri yapmaya yetkili veya yetkisiz Hazine Kontroloru yardımcılarını,
k) Şube mudurluğu: Hazine Kontrolorleri Kurulu Başkanlığı bunyesinde kurulan şube mudurluklerini,
l) Şube mudurluğu personeli: Hazine Kontrolorleri Kurulu Başkanlığı şube mudurluklerinde gorevli personeli,
m) Yetkili Stajyer Hazine Kontroloru: İnceleme, denetim ve diğer gorevleri yapmaya yetkili Stajyer Hazine Kontrolorlerini,
ifade eder.
İKİNCİ BOLUM
Teşkilat, Gorev, Yetki ve Sorumluluklar
Teşkilat ve bağlılık
MADDE 4- (1) Kurul Başkanlığı; Kurul Başkanı, Kurul Başkan Yardımcıları, Grup Başkanları, Hazine Kontrolorleri ile şube mudurluğu personelinden oluşur.
(2) Kurul Başkanlığı doğrudan Bakana bağlıdır.
(3) Kurul Başkanlığının yazı, hesap ve arşiv işleri Kurul Başkanlığına bağlı şube mudurlukleri tarafından yurutulur.
Calışma merkezi ve grup başkanlıkları
MADDE 5- (1) Kurul Başkanlığının merkezi Ankara'dır. Gerektiğinde Kurul Başkanının teklifi ve Bakan onayı ile Ankara, İstanbul ve diğer illerde grup başkanlıkları ile bunlara bağlı şube mudurlukleri kurulabilir ve aynı usul ile kaldırılabilir.
(2) Hazine Kontrolorlerinin calışma merkezleri Kurul Başkanının teklifi uzerine Bakan onayı ile belirlenir.
Kurul Başkanlığının gorev ve yetkileri
MADDE 6- (1) Kurul Başkanlığı; 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 229 uncu maddesinin birinci fıkrasında ve diğer mevzuatta belirtilen gorev ve yetkileri yerine getirir.
(2) Denetim Otoritesi olarak gorev yapan Kurul Başkanlığı, Katılım Oncesi Mali Yardım Aracı kapsamındaki yonetim ve kontrol mekanizmaları icerisinde yer alan kişi ve kuruluşlardan işlevsel olarak bağımsızdır.
(3) Kurul Başkanı, Hazine Kontrolorlerinden Kurul Başkanlığının gorev ve yetki alanına giren konularda mevzuat ve uygulama ile ilgili her turlu araştırma ve diğer calışmaları yapmasını, yurutmesini, bu konulara ilişkin goruş bildirmesini ve tekliflerde bulunmasını talep edebilir.
Kurul Başkanının atanması
MADDE 7- (1) Kurul Başkanı, 3 sayılı Ust Kademe Kamu Yoneticileri ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Atama Usullerine Dair Cumhurbaşkanlığı Kararnamesine gore atanır.
Kurul Başkanının gorev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 8- (1) Kurul Başkanının gorev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) Kurul Başkanlığının, 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 229 uncu maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde belirtilen gorevini Denetim Otoritesi Başkanı sıfatıyla, mezkur fıkranın diğer bentlerinde belirtilen gorevlerini de Bakanın yazılı talimatı veya onayı uzerine Bakan adına yurutmek.
b) Kurul Başkanlığını yonetmek, Kurul Başkanlığının calışmalarını duzenlemek ve denetlemek.
c) Yıllık calışma programı oluşturarak Bakana sunmak ve bu programın uygulanmasını sağlamak.
c) Yıllık calışma programları ile Bakan onayları uyarınca Hazine Kontrolorlerini gorevlendirmek, gorevlerin yerine getirilmesini sağlamak ve calışmaları izlemek.
d) Hazine Kontrolorlerinden gelen raporları usul ve esas yonunden incelemek veya inceletmek, raporların eksikliklerinin giderilmesini sağlamak, raporları ilgili mercilere gondermek, ilgililerce uygulanmasını ve yapılacak işlemlerin sonuclarını takip etmek, alınması gereken tedbirlerle ilgili onerilerde bulunmak.
e) Kurul Başkanlığının calışmalarına ilişkin faaliyet raporları duzenlemek.
f) Kurul Başkanlığının butce teklifini hazırlamak.
g) Stajyer Hazine Kontrolorlerinin giriş ve yeterlik sınavlarının yapılmasını sağlamak, Stajyer Hazine Kontrolorlerinin yetiştirilmelerine ilişkin programlar hazırlamak ve programların uygulanmasını sağlamak.
ğ) Kurul Başkanlığının calışmalarında yontem, goruş ve uygulama birliğini sağlamak amacıyla gerekli tedbirleri almak.
h) Gorev alanlarıyla ilgili olarak ortaya cıkan mevzuat boşlukları ve aksaklıkları uzerine inceleme ve araştırma yaparak veya yaptırarak alınması gereken tedbirler konusunda tekliflerde bulunmak.
ı) Kurul Başkanlığının ozluk ve yazışma işlerinin yurutulmesini sağlamak.
i) Kurul Başkanlığı uygulamaları hakkında yonergeler cıkarmak.
j) Gerektiğinde bizzat inceleme, denetim ve diğer gorevleri yapmak.
k) Kurul Başkanlığını kurum, kuruluş ve ucuncu kişilere karşı temsil etmek ve bunlarla ilgili koordinasyonu sağlamak.
l) Bakan tarafından verilen veya mevzuatla ongorulen diğer gorevleri yapmak.
(2) Kurul Başkanı, Hazine Kontroloru sıfat ve yetkilerini haizdir.
Kurul Başkan Yardımcısı
MADDE 9- (1) Kurul Başkanına yardımcı olmak uzere 3 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesine gore Kurul Başkan Yardımcısı atanır.
(2) Kurul Başkanı gerektiğinde, sınırlarını yazılı olarak acıkca belirtmek şartıyla gorev ve yetkilerinden bir kısmını Kurul Başkan Yardımcılarına devredebilir.
(3) Kurul Başkan Yardımcıları, Kurul Başkanının gorevlendirmesi doğrultusunda iş ve işlemlerin yurutulmesini sağlarlar.
(4) Kurul Başkan Yardımcıları, Hazine Kontroloru sıfat ve yetkilerini haizdir. Kurul Başkan Yardımcılarına inceleme, denetim ve diğer gorevler de verilebilir.
Grup başkanları
MADDE 10- (1) Grup başkanlıklarında Bakan onayı ile bir Grup Başkanı gorevlendirilir. Grup Başkanları; grup başkanlıklarında gorevli Hazine Kontrolorleri ve şube mudurluğu personeli arasında uyumlu bir calışmayı sağlamak, Kurul Başkanlığı ile gerekli yazışmaları yapmak, raporların Kurul Başkanlığına ulaştırılmasını temin etmek, Stajyer Hazine Kontrolorlerinin yetiştirilmesi icin Kurul Başkanlığının koordinasyonunda kurs ve benzeri eğitim programlarını duzenlemek ve takip etmek ile gorevlidirler. Ayrıca, grup başkanlığının diğer idari ve mali işlerini Kurul Başkanlığı ile iş birliği halinde yurutmekle de gorevlidirler.
(2) Grup Başkanı olarak gorevlendirilenlere inceleme, denetim ve diğer gorevler de verilebilir.
Kurul Başkanlığı makamında gorevlendirme
MADDE 11- (1) Kurul Başkanı tarafından Kurul Başkanlığının iş ve işlemlerinin yurutulmesinde Kurul Başkanına veya Kurul Başkan Yardımcılarına yardımcı olmak uzere yeterli sayıda Hazine Kontroloru Kurul Başkanlığı makamında gorevlendirilebilir.
(2) Kurul Başkanlığı makamında gorevlendirilenler, kendilerine verilen gorev ve yetkilerin mevzuatla belirlenmiş usul ve esaslara uygun bir bicimde yerine getirilmesinden ve kullanılmasından Kurul Başkanına karşı sorumludur.
(3) Kurul Başkanlığı makamında gorevlendirilen Hazine Kontrolorlerine inceleme, denetim ve diğer gorevler de verilebilir.
Kurul Başkanına vekalet
MADDE 12- (1) Kurul Başkanı gecici sebeplerle gorevden ayrıldığında, Kurul Başkan Yardımcılarından birine Bakan onayı ile vekalet gorevi verilir.
Hazine Kontrolorlerinin gorev ve yetkileri
MADDE 13- (1) Hazine Kontrolorlerinin gorev ve yetkileri şunlardır:
a) Kurul Başkanlığının gorevlendirmesine istinaden 6 ncı maddede belirtilen gorevleri yerine getirmek.
b) Refakatlerine verilen Stajyer Hazine Kontrolorlerinin Kurul Başkanlığına uyum sağlamasına yardımcı olmak, Stajyer Hazine Kontrolorlerine refakat suresince verilen işlerin mevzuata uygun olarak kaliteli ve ozenli bir şekilde yapılması hususunda yol gostermek, Stajyer Hazine Kontrolorlerini izlemek, değerlendirmek ve refakat değerlendirme sonucunu Kurul Başkanlığına iletmek.
c) Gorevleriyle ilgili olarak elde edilen bilgi, belge ve delilleri tasnif ederek rapor hazırlamak ve rapor istatistik formu ile birlikte yeteri kadar nushayı Kurul Başkanlığına iletmek.
c) İnceleme, denetim ve diğer gorevler sırasında oğrenmiş oldukları ve gorevlendirme yazısının dışında kalıp inceleme, denetim veya soruşturma acılmasını gerektiren konuları Kurul Başkanlığına bildirmek, gecikmesinde sakınca bulunan veya delillerin kaybına meydan verebilecek hallerde delilleri toplamak.
d) Gerektiğinde raporla ilgili yazılara ilişkin goruş vermek, toplantılara katılmak.
e) İnceleme, denetim veya diğer gorevler esnasında karşılaşılan durumlara ilişkin goruş ve onerilerde bulunmak.
f) Kurul Başkanlığının gorevlendirmesi uzerine yurt icinde, Kurul Başkanının onerisi ve Bakan onayıyla yurt dışında araştırmalar yapmak, gorevlendirildikleri komisyonlara, toplantılara, seminer ve eğitim programlarına katılmak.
g) Kurul Başkanı tarafından verilen diğer gorevleri yerine getirmek.
(2) Hazine Kontrolorleri inceleme, denetim veya diğer gorevler sırasında kamu hizmetlerinin gerektirdiği hallerde, gorevleri başında kalmasında sakınca bulunan amir veya memurların gorevlerinden uzaklaştırılabilmeleri icin yetkili mercilere gerekcesini acıkca belirterek teklifte bulunabilirler.
(3) Hazine Kontrolorleri gorevleri sırasında tum resmi daire, kurum, kuruluş ve kamuya yararlı derneklerle, gercek ve tuzel kişilerden gerekli yardım, bilgi, evrak, kayıt ve belgeleri istemeye yetkilidir. Mevzuatta bir engel olmadıkca bu isteğin yerine getirilmesi zorunludur.
Hazine Kontrolorlerinin sorumlulukları
MADDE 14- (1) Hazine Kontrolorleri gorevlerini yerine getirirken aşağıdaki temel kurallara uyarlar:
a) Gerek kamu gerekse ozel sektor incelemeleri ve denetimleri sırasında icraya mudahale edemezler.
b) Evrak, defter ve kayıtlar uzerinde ozel duzenlemeler dışında şerh, ilave ve duzeltme yapamazlar.
c) Mesleğin gerektirdiği saygınlığı ve guven duygusunu sarsacak davranışlarda bulunamazlar.
c) Refakatlerine verilen Stajyer Hazine Kontrolorlerinin en iyi şekilde yetişmelerine ozel onem verirler ve bu amacla refakatleri boyunca meslek ve hizmet gereklerine uygun şekilde yetişmelerini gozetirler.
d) Gorevlerini yuruturken ilgili birimlerin faaliyetlerini aksatmayacak şekilde calışırlar.
e) Meslektaşlarına, diğer kamu gorevlilerine ve ilgili ucuncu şahıslara karşı nazik, olculu ve saygılı davranırlar.
f) Yuruttukleri inceleme, denetim ve diğer gorevler esnasında, bu gorevlerle ilgili bulunanlara konuk olamazlar, hediye kabul edemezler, bunlarla alışveriş yapamazlar, borc alıp veremezler, ilgili taraflarla şuphe uyandıracak ve tarafsızlığa uygun duşmeyecek ilişkilerde bulunamazlar.
g) Meslekten ayrılmış olsalar dahi gorevleri dolayısıyla oğrendikleri sırları veya gizli kalması lazım gelen diğer hususları ifşa edemezler, kendilerinin veya ucuncu şahısların yararına kullanamazlar.
ğ) Gorevleriyle ilgili olmayan kişilere, gorevleri kapsamında gidecekleri yerleri ve yapacakları işleri acıklayamazlar.
h) Yetkili makamdan izin almadan; Kurul Başkanlığı adına panel, sempozyum ve komisyonlara, kurs ve seminerlere katılamazlar, yayın yapamazlar, beyanda bulunamazlar, demec veremezler.
(2) Ulusal ve uluslararası standartlarda yer alan denetcilerin uyacakları etik kuralları ile 14/9/2010 tarihli ve 27699 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Denetim Gorevlilerinin Uyacakları Mesleki Etik Davranış İlkeleri Hakkında Yonetmelik hukumlerine uygun hareket ederler.
(3) Hazine Kontrolorleri, ilgili mevzuatta ongorulen yetkilerini kullanmaktan ve gorevlerini eksiksiz ve suresinde yerine getirmekten sorumludurlar.
Denetime tabi olanların yukumlulukleri
MADDE 15- (1) Hazine Kontrolorlerine gorevleri sırasında tum resmi daire, kurum, kuruluş, ortaklıklar ve 6 ncı maddede belirtilen gorevlere ilişkin olarak tum gercek ve tuzel kişiler gerekli yardımı, bilgiyi, evrak, kayıt ve belgelerin onaylı orneklerini ve bir yolsuzluğun kanıtını oluşturuyorsa asıllarını vermek zorundadırlar. Aslı alınan belgelerin Hazine Kontrolorunce onaylı ornekleri dosyasında saklanmak uzere ilgililerine verilir.
(2) Denetime tabi gercek ve tuzel kişiler, denetim icin gereken gizli dahi olsa butun belge, defter ve bilgileri talep edildiği takdirde ibraz etmek, para ve para hukmundeki evrakı ve ayniyatı ilk talep halinde Hazine Kontrolorlerine gostermek, bunların sayılıp incelenmesine yardımcı olmak zorundadırlar.
(3) İnceleme, denetim ve diğer gorevler icra edilen birim ve kuruluşların yoneticileri, Hazine Kontrolorlerinin gorevlerini yurutebilmeleri icin gereken onlemleri almak ve Hazine Kontrolorlerine gorevleri suresince uygun calışma koşulları sağlamak zorundadırlar.
Şube mudurluğunun gorev ve sorumlulukları
MADDE 16- (1) Şube mudurluğu; hizmetin gerektirdiği nitelikleri taşıyan yeterli sayıda personelden oluşur. Şube mudurluklerinin her biri, bir şube muduru tarafından yonetilir. Şube muduru, şube mudurluklerindeki iş ve işlemlerin yurutulmesi ile şube mudurluğu personelinin sevk ve idaresinden Kurul Başkanı, Kurul Başkan Yardımcıları ve grup başkanlıklarında Grup Başkanına karşı birinci derecede sorumludur.
(2) Şube mudurluklerinin gorevleri şunlardır:
a) İnceleme, denetim ve diğer gorevlere ilişkin işler ile ilgili Hazine Kontrolorlerine verilecek gorevlendirme yazışmalarını yapmak.
b) Hazine Kontrolorlerinden gelen raporları kaydetmek ve ilgili olduğu yerlere vererek takip etmek, rapor ve evrakı duzenli bir şekilde muhafaza etmek, arşiv hizmetlerini yurutmek.
c) İnceleme, denetim ve diğer gorevlere ilişkin cetvellerle istatistikleri tutmak.
c) Kurul Başkanlığının mali işlemlerini yurutmek.
d) Hazine Kontrolorlerinin yolluk ve hakediş cetvellerini kontrol ederek ilgili yerlere zamanında gonderilmesini sağlamak.
e) Kurul Başkanlığında gorev yapan tum personelin ozluk haklarıyla ilgili idari ve mali işlemleri yurutmek, takip etmek ve sonuclarını ilgililere bildirmek.
f) Kurul Başkanlığının satın alma ile taşınır mal işlemlerini yurutmek ve kayıtlarını tutmak.
g) Kurul Başkanı, Kurul Başkan Yardımcıları ve grup başkanlıklarında Grup Başkanları tarafından verilecek diğer gorevleri yapmak.
(3) Şube mudurluklerinin calışma usul ve esasları ile gorev dağılımı ve buralarda calıştırılacak personel Kurul Başkanı tarafından belirlenir.
(4) Şube mudurluklerince yurutulen işlerde gizlilik esastır. Raporlar, dosyalar ve yazışmalar Kurul Başkanı ve Kurul Başkan Yardımcılarının izni olmadan kimseye gosterilemez ve acıklanamaz.
İKİNCİ KISIM
Hazine Kontrolorluğune Giriş ve Calışma Esasları ile Diğer Hususlar
BİRİNCİ BOLUM
Stajyer Hazine Kontrolorluğu Giriş Sınavı ve Atanma
Giriş sınavı ve başvuru şartları
MADDE 17- (1) Hazine Kontrolorluğune Stajyer Hazine Kontroloru olarak girilir. Stajyer Hazine Kontrolorluğu giriş sınavı yazılı ve sozlu olmak uzere iki aşamadan oluşur.
(2) Yazılı sınavda başarılı olamayanlar sozlu sınava girmeye hak kazanamazlar.
(3) Stajyer Hazine Kontrolorluğu giriş sınavına başvurabilmek icin;
a) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesindeki genel şartları taşımak,
b) En az dort yıllık lisans eğitimi veren hukuk, iktisat, siyasal bilgiler, işletme, iktisadi ve idari bilimler fakultelerinden veya bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurt ici veya yurt dışındaki oğretim kurumlarından mezun olmak,
c) Giriş sınavının yazılı aşamasının yapıldığı yılın Ocak ayının birinci gunu itibarıyla otuz beş yaşını doldurmamış olmak,
c) Sağlık durumu Turkiye'nin her yerinde gorev yapmaya, her turlu iklim ve yolculuk şartlarında seyahat etmeye elverişli olmak,
d) KPSS'de, sınav komisyonunca tespit ve ilan edilecek puan turu veya turlerinden asgari puanı almış olmak,
e) İlana cıkılan kadronun nitelikleri ile sınırlı kalmak kaydı ile sınav duyurusunda belirtilen diğer ozel şartları taşımak,
gerekir.
(4) Kurul Başkanlığı, giriş sınavına ilişkin başvuru, sonuc ilanı ve ilgili diğer işlemlerin elektronik ortamda yurutulmesini sağlamaya yetkilidir.
Stajyer Hazine Kontrolorluğu sınav komisyonu
MADDE 18- (1) Stajyer Hazine Kontrolorluğu giriş sınavıyla ilgili işlemleri, Bakan onayı ile belirlenen sınav komisyonu yurutur.
(2) Sınav komisyonu, Kurul Başkanının başkanlığında, Kurul Başkan Yardımcıları veya Hazine Kontrolorleri arasından secilen başkan dahil beş asıl ve uc yedek uyeden oluşur.
(3) Sınav komisyonu tarafından giriş sınavına ilişkin belirlenecek usul ve esaslar ile sınav ilanına ilişkin işlemler Kurul Başkanlığı eliyle yurutulur.
Giriş sınavı ilanı ve sınav işlemleri
MADDE 19- (1) Acıktan atama izni alınmış kadro ve pozisyonların sayı, sınıf, unvan ve dereceleri, sınav komisyonunca belirlenen KPSS puan turu ya da turleri ve asgari puanlar, alınacak personelde aranacak şartlar ile giriş sınavının tarihi, yapılacağı yer, iceriği, değerlendirme yontemi, başvuru merci ve son başvuru tarihi ile gerekli gorulen diğer hususları iceren giriş sınavı duyurusu, 10 sayılı Resmi Gazete Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 5 inci maddesinde yer alan duzenleme cercevesinde ilan verilmek suretiyle adaylara duyurulur.
(2) İlan, giriş sınavı tarihinden en az otuz gun once yapılır.
(3) Adayların başvuru ve kayıt suresi giriş sınavının başlama tarihinden en cok iki hafta oncesine kadar devam edecek şekilde tespit olunur.
Giriş sınavı başvuru işlemleri
MADDE 20- (1) Adaylar, Kurul Başkanlığınca hazırlanan sınav başvuru formu ile şahsen, posta yoluyla ya da sınav duyurusunda belirtilmiş olmak kaydıyla elektronik olarak Kurul Başkanlığına muracaat ederler. Her ne sebeple olursa olsun ilanda belirtilen sure icerisinde Kurul Başkanlığına iletilmeyen başvurular işleme konulmaz.
(2) Giriş sınavına katılma şartlarını taşıyan adaylardan istenecek bilgi ve belgeler sınav duyurusu ile ilan olunur. İstenilen bilgi ve belgelerin en gec giriş sınavı duyurusunda belirlenen tarih ve saatte, Kurul Başkanlığına elden veya posta yoluyla ya da giriş sınavı duyurusunda belirtildiği takdirde elektronik ortamda teslim edilmesi gerekir. Posta yoluyla yapılan başvurularda, adaylardan istenilen belgelerin ilan edilen son başvuru tarihine kadar Kurul Başkanlığına ulaşmış olması gerekir.
(3) Yapılacak incelemede, aday formlarında yer alan bilgilerde tereddut hasıl olduğu takdirde aday kaydından once soz konusu bilgilerin belgelendirilmesi istenir.
(4) Kurul Başkanlığı, başvuruları inceleyerek giriş sınavına katılabilecek adaylara ilişkin listeyi KPSS puanı en yuksek adaydan başlamak suretiyle duzenler. Başvuru şartlarına uymayanlar sınava kabul edilmezler.
(5) Giriş sınavına katılmaya hak kazanan adaylar atama yapılacak kadro sayısının yirmi katını gecmemek uzere Bakanlığın resmi internet sayfasında yapılacak ilanla duyurulur. Son sıradaki adayla aynı puanı alan adaylar da giriş sınavına cağrılır.
(6) Yazılı sınavı kazanan adaylardan sozlu sınavdan once, sağlıkla ilgili olarak gorevini devamlı yapmaya engel bir durumun olmadığına, adli sicil kaydına ve erkek adayların askerlikle ilişiği olmadığına dair yazılı beyanı istenir.
(7) Giriş sınavına başvuranlardan gerceğe aykırı beyanda bulunduğu veya belge verdiği tespit edilenlerin sınav sonucları gecersiz sayılarak atamaları yapılmaz. Atamaları yapılmış olsa dahi iptal edilir ve haklarında Cumhuriyet Başsavcılığına suc duyurusunda bulunulur.
Sınav konuları
MADDE 21- (1) Yazılı sınav aşağıda belirtilen konulardan yapılır:
a) Maliye Grubu: Kamu Maliyesi, Butce ve Kamu Borcları, Maliye Teorisi ve Maliye Politikası, Vergi Teorisi ve Turk Vergi Sisteminin Genel Esasları.
b) Ekonomi Grubu: Mikroekonomi ve Makroekonomi, Para Teorisi ve Politikası, Uluslararası Ekonomi, Turkiye Ekonomisi ve Guncel Ekonomik Konular.
c) Hukuk Grubu: Anayasa Hukuku, İdare Hukuku, İdari Yargılama Hukuku, Ceza Hukuku, Ceza Muhakemesi Hukuku (Genel Hukumler), Medeni Hukuk (Aile Hukuku ve Miras Hukuku haric), Borclar Hukuku (Genel Esaslar), Ticaret Hukuku (Deniz Ticareti ve Sigorta Hukuku haric).
c) Muhasebe Grubu: Genel Muhasebe, Şirketler Muhasebesi, Maliyet Muhasebesi, Mali Tablolar Analizi.
Giriş sınavı esasları
MADDE 22- (1) Giriş sınavı yazılı ve sozlu olmak uzere Kurul Başkanlığınca uygun gorulen merkezlerde yapılır.
(2) Kurul Başkanlığı, giriş sınavının yazılı bolumunun OSYM veya yuksekoğretim kurumları tarafından da yapılmasına karar verebilir. Giriş sınavının yazılı bolumunun bu kurumlara yaptırılması halinde sınavın usulu, sınav konuları, sınav tarihi ve yeri ile sınava ilişkin diğer hususlar ilgili kurum ile imzalanacak protokol ile belirlenir.
(3) Sınav komisyonu yazılı sınavın, 21 inci maddede belirtilen gruplardan oluşan tek oturumlu veya birden fazla oturumdan oluşan sınav şeklinde yapılmasına karar verebilir. Sınav komisyonu, yazılı sınavın klasik ya da coktan secmeli veya iki usulu de icerecek şekilde yapılmasına karar verebilir.
(4) Yazılı sınav soruları, sınav komisyonu tarafından gruplarına gore ayrı ayrı hazırlanır. Hazırlanan sorular ve puan değerleri tutanakla tespit edilir. Tutanaklar sınav komisyonu uyelerince imzalandıktan sonra, soru kağıtları sınav gruplarına gore ayrı ayrı zarflara konulup muhurlenir ve Kurul Başkanlığına teslim edilir.
(5) Sınav sorularını iceren muhurlu zarflar, sınava girmiş olanların onunde acılarak durum bir tutanakla tespit edildikten sonra sorular dağıtılarak sınava başlanır. Sınav sonunda adayların sınav kağıtları, soru kağıtları ile birlikte bir zarf icine konulur. Zarf kapatılıp muhurlendikten sonra durum bir tutanakla tespit olunur ve muhurlu zarf Kurul Başkanlığına teslim edilir.
(6) Yazılı ve sozlu sınav, sınav komisyonunun gozetimi ve denetimi altında yapılır.
Yazılı sınavın değerlendirilmesi
MADDE 23- (1) Yazılı sınav notu her grup itibarıyla yuz puan uzerinden değerlendirilir. Yazılı sınavda başarılı olabilmek icin her gruptan elli puandan az alınmaması kaydıyla tum sınav gruplarından alınan notların aritmetik ortalamasının en az yetmiş puan olması gereklidir.
(2) Yazılı sınav sonucları tutanakla tespit edilir.
(3) Sozlu sınavın tarihi ve yapılacağı yer, sozlu sınavdan en az on beş gun once, sozlu sınava girmeye hak kazanan adayların isimleri ile birlikte Bakanlık internet adresinde yayımlanmak suretiyle duyurulur.
Sozlu sınav
MADDE 24- (1) Yazılı sınavda başarılı olan adaylardan en yuksek puan alan adaydan başlanarak atama yapılacak kadro sayısının dort katına kadar aday sozlu sınava cağrılır. Son sıradaki adayla aynı puanı alan adaylar da sozlu sınava cağrılır.
(2) Sozlu sınav, adayların;
a) Sınav konularına ilişkin bilgi duzeyi,
b) Bir konuyu kavrayıp ozetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gucu,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
c) Ozguveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel yetenek ve genel kulturu,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere acıklığı,
yonlerinden değerlendirilerek ayrı ayrı puan verilmek suretiyle gercekleştirilir.
(3) Adaylar, sınav komisyonu tarafından ikinci fıkranın (a) bendi icin elli puan, (b) ila (e) bentlerinde yazılı ozelliklerin her biri icin onar puan uzerinden değerlendirilir ve verilen puanlar ayrı ayrı tutanağa gecirilir. Verilen puanların toplamı sozlu sınav puanını teşkil eder. Sozlu sınavda başarılı sayılmak icin sınav komisyonu başkan ve uyelerinin yuz tam puan uzerinden verdikleri puanların aritmetik ortalamasının en az yetmiş olması şarttır.
(4) Sınav komisyonu sozlu sınav sonuclarını tutanakla tespit eder.
Nihai değerlendirme ve tebligat
MADDE 25- (1) Nihai değerlendirme puanı; KPSS, yazılı ve sozlu sınav puanlarının aritmetik ortalamasından oluşur.
(2) Adaylar, nihai değerlendirme puanı en yuksek adaydan başlamak suretiyle sıralamaya konulur. Adayların nihai değerlendirme puanlarının aynı olması halinde sırasıyla yazılı sınav puanı ve Stajyer Hazine Kontrolorluğu giriş sınavı başvurusunda esas alınan KPSS puanı yuksek olana oncelik tanınır.
(3) Sınavda başarılı olanların sayısı ilan edilen kadro sayısından fazla ise en yuksek puan alan adaydan başlamak uzere ilanda belirtilen kadro sayısı kadar aday asıl aday olarak belirlenir. Sınav komisyonu atama yapılacak kadro sayısının yarısını gecmemek uzere yedek liste de acıklayabilir. Kurul Başkanlığı başarılı aday sayısı ilan edilen kontenjandan az olduğu takdirde sınav duyurusunda ilan edilenden daha az sayıda Stajyer Hazine Kontroloru alma hakkına sahiptir.
(4) Giriş sınavı nihai sonucları tutanakla tespit edilir. Sınav komisyonunca hazırlanan tutanak Kurul Başkanlığına iletilir. Kurul Başkanlığınca sınav komisyonu kararı Bakan onayına sunulur. Bakan onayını muteakiben giriş sınavı sonucları Bakanlığın internet adresinde ilan edilir.
(5) Giriş sınavını kazandığı kendilerine bildirilmesine rağmen gecerli bir mazereti olmaksızın Bakanlıkca verilen sure icinde başvurmayanlar ile ataması yapıldığı halde goreve başlamayanlar haklarını kaybetmiş sayılırlar.
Sınav belgelerinin saklanması
MADDE 26- (1) Giriş sınavına ilişkin tum kayıt ve belgeler, 18/10/2019 tarihli ve 30922 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yonetmelik hukumlerine uygun olarak saklanır.
Stajyer Hazine Kontrolorluğune atanma
MADDE 27- (1) Giriş sınavı neticesinde Stajyer Hazine Kontroloru olmaya hak kazananlar Bakan onayı ile Stajyer Hazine Kontroloru kadrolarına atanırlar.
İKİNCİ BOLUM
Stajyer Hazine Kontrolorlerinin Yetiştirilmesi
Stajyer Hazine Kontrolorlerinin yetiştirilmesinde temel amaclar
MADDE 28- (1) Stajyer Hazine Kontrolorlerinin yetiştirilmesinde;
a) Yetki ve gorev alanına giren yururlukteki mevzuat ile inceleme, denetim ve diğer gorev konularında tecrube ve uzmanlık kazanmalarını sağlama,
b) Kişiliklerini mesleğin gerektirdiği niteliklere gore geliştirme,
c) İlmi ve mesleki calışma ile araştırma alışkanlığını kazandırma,
c) Rapor yazma tekniği hususundaki bilgi ve becerilerini geliştirme,
d) İş ve işlemlerinde ihtiyac duyacakları modern bilgi teknolojileri gibi arac ve gereclerden yararlanma alışkanlıkları kazandırma ve bunu geliştirmelerini sağlama,
e) Analitik duşunme, takım calışması ve iletişim becerilerini geliştirme,
f) Yabancı dil bilgilerini geliştirmelerini teşvik etme,
g) Mesleğin gerektirdiği diğer niteliklere sahip olmalarını sağlama,
amacları esas alınır.
Stajyer Hazine Kontrolorluğu donemi ve yetiştirme programı
MADDE 29- (1) Stajyer Hazine Kontrolorleri, 657 sayılı Kanun ile 21/2/1983 tarihli ve 83/6061 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yururluğe konulan Aday Memurların Yetiştirilmelerine İlişkin Genel Yonetmelik hukumleri cercevesinde adaylık eğitimine ve bu Yonetmelikte belirtilen esaslar dahilinde mesleki eğitime tabi tutulur.
(2) Stajyer Hazine Kontrolorleri en az uc yıllık yetişme donemine tabidirler.
(3) Stajyer Hazine Kontrolorlerine, Kurul Başkanlığınca hazırlanan bir eğitim programı cercevesinde, Bakanlığın faaliyet konuları ve Hazine Kontrolorlerinin gorev alanları ile uygun gorulen diğer alanlarda yeterli hizmet ici mesleki eğitim verilir. Stajyer Hazine Kontrolorleri yapılan mesleki eğitim sonucunda Kurul Başkanlığınca belirlenen eğitim konularından sınava tabi tutulurlar. Mesleki eğitimlerde alınan notların aritmetik ortalaması Stajyer Hazine Kontrolorunun kurs ve seminer notunu oluşturur.
(4) En az dokuz ay surecek olan refakat donemi calışmaları sırasında Stajyer Hazine Kontrolorleri, Kurul Başkanlığınca belirlenecek en az uc Hazine Kontrolorunun refakatinde gorevlendirilirler. Stajyer Hazine Kontrolorleri hakkında refakatinde calıştıkları Hazine Kontrolorleri tarafından verilen notların aritmetik ortalaması Stajyer Hazine Kontrolorunun refakat notunu oluşturur.
(5) Stajyer Hazine Kontrolorlerine ilişkin eğitim programı ve refakat donemi calışmalarının takvimi Kurul Başkanı tarafından belirlenir.
(6) Stajyer Hazine Kontrolorleri, refakatinde bulundukları Hazine Kontrolorunun denetim ve gozetimi altında olup kendilerine verilen gorevleri Hazine Kontrolorunun talimatına gore yerine getirirler. Stajyer Hazine Kontrolorleri bu surede kendiliğinden inceleme, denetim ve diğer gorevleri yapamaz, rapor duzenleyemezler.
(7) Refakatine Stajyer Hazine Kontroloru verilen Hazine Kontrolorleri, gorevlerle ilgili mevzuatı oğreterek ve bu mevzuat kapsamındaki inceleme ve denetimleri yaparak ve/veya yaptırarak Stajyer Hazine Kontrolorlerini yetiştirirler.
(8) Hazine Kontrolorleri tarafından, refakatinde calışan Stajyer Hazine Kontrolorleri hakkında, şekli ve iceriği Kurul Başkanlığınca belirlenen refakat değerlendirme belgesi duzenlenir. Kurul Başkanlığı yonergesiyle belirlenen ve refakat notunu oluşturacak esasları belirleyen form, refakat değerlendirme belgesinin ekidir.
(9) Kurs ve seminer notu ile refakat notunun aritmetik ortalaması en az yetmiş olan ve Stajyer Hazine Kontrolorluğunde en az bir yıllık sureyi dolduran Stajyer Hazine Kontrolorleri hakkında, refakat değerlendirme belgelerinde yer alan goruşler de dikkate alınarak Kurul Başkanlığınca değerlendirme yapılır. Kurul Başkanlığınca yeterli olduğu değerlendirilen Stajyer Hazine Kontrolorlerine, Kurul Başkanının onerisi ve Bakan onayı ile bağımsız olarak inceleme, denetim ve diğer gorevleri yapma yetkisi verilir.
(10) Yetki verilmeyen Stajyer Hazine Kontrolorlerine eksik gorulen hususlar Kurul Başkanlığınca yazılı olarak bildirilir. Bunların durumları periyodik olarak izlenerek tekrar değerlendirilir.
(11) Yetkili Stajyer Hazine Kontrolorleri Hazine Kontroloru gorev, yetki ve sorumluluklarını haizdir.
(12) Stajyer Hazine Kontrolorleri, refakat donemi calışmalarının bitiminden itibaren bir ay icinde Bakanlığın gorev alanı ile ilgili konularda uc tez konusu secer ve bunlardan bir tanesi Kurul Başkanının onayı ile tez konusu olarak belirlenir. Secilen tez konusunun uygun bulunmaması halinde, Stajyer Hazine Kontroloru on beş gun icinde uc yeni tez konusu secer. Tez konusunun ikinci defa uygun bulunmaması veya Stajyer Hazine Kontrolorunun belirlenen sure icinde gecerli bir mazereti olmaksızın tez konularını sunmaması halinde tez konusu Kurul Başkanı tarafından bir ay icinde resen belirlenir. Belirlenen tez konusu, Stajyer Hazine Kontrolorune tebliğ edilmek suretiyle kesinleşir.
(13) Stajyer Hazine Kontroloru, tez konusunun kesinleşmesinden itibaren en gec bir ay icerisinde, kendisine rehberlik etmek ve tezin bilimsel tez yazım usul ve esaslarına, secilen konunun niteliğine, Bakanlığın gorev alanı ile ilgili hususlara uygunluğunu temin etmek icin bir danışman belirler ve Kurul Başkanının onayına sunar. Kurul Başkanı gerektiğinde başka bir danışman da belirleyebilir. Tez danışmanı, Stajyer Hazine Kontrolorune tez hazırlama surecinde yardımcı olmak maksadıyla tavsiyelerde bulunur. Tez danışmanı, Hazine Kontrolorleri arasından belirlenir.
(14) Stajyer Hazine Kontroloru, tez konusunun kesinleştiği tarihten itibaren en gec bir yıl icerisinde, hazırladığı tezi sunmak zorundadır. Suresi icinde tezlerini sunmayanlara bir defaya mahsus altı ayı aşmamak uzere ilave sure verilir.
(15) Kurul Başkan Yardımcıları veya Hazine Kontrolorlerinden en az uc kişi Kurul Başkanı onayı ile tez jurisi olarak belirlenir. Birden fazla tez jurisi de oluşturulabilir.
(16) Tez danışmanının tez hakkındaki yazılı goruşunu iceren raporu ile birlikte Kurul Başkanlığına sunulan tezler, tez jurisince değerlendirilir. Tezler, tez jurisi tarafından tez danışmanının değerlendirme goruşleri de dikkate alınarak en gec iki ay icinde incelenir. Stajyer Hazine Kontrolorunun hazırlayacağı tezin, kendi goruş ve değerlendirmeleri ile onerilerini icermesi ve bilimsel calışma etiğine uygun olması gerekir.
(17) İki aylık surenin ya da incelemenin bitiminden itibaren, on beş gun icinde tezini sozlu olarak savunması icin Stajyer Hazine Kontroloru tez jurisine cağrılır. Tezin değerlendirilmesi oylama ile yapılır. Başarılı veya başarısız şeklinde kullanılan oylarda, oy cokluğu ile karar verilir. Tezin başarısız sayılması halinde tez jurisi tarafından hazırlanacak gerekceli rapor Kurul Başkanlığınca ilgiliye tebliğ edilir.
(18) Tezin, duzeltmeye gidilmesi şartı ile başarılı sayılması halinde, tespit edilen eksiklik ve yanlışlıkların giderilmesi icin ilgili Stajyer Hazine Kontrolorune iki aydan fazla olmamak uzere sure verilir ve bu sure Kurul Başkanlığına bildirilir. Tez jurisinin gerekli duzeltmelerin yapıldığına kanaat getirmesi halinde tez başarılı sayılır. Duzeltilen tezlerin değerlendirmesi on altıncı fıkraya gore yapılır. Tez değerlendirme sonucları yeterlik sınavından en az iki ay once duyurulur ve ilgililere tebliğ edilir.
(19) Tezleri başarısız sayılan Stajyer Hazine Kontrolorlerine, tezlerini sunmaları veya on ikinci fıkraya gore başka bir konuda tez hazırlamaları icin bir defaya mahsus altı ayı aşmamak uzere ilave sure verilir. Gecerli bir mazereti olmaksızın savunmasını yapmayan Stajyer Hazine Kontrolorunun tezi başarısız sayılır. Gecerli mazereti olan Stajyer Hazine Kontroloru icin ayrı bir savunma tarihi belirlenir.
(20) Tez ile ilgili diğer hususlar Kurul Başkanlığınca belirlenir.
UCUNCU BOLUM
Yeterlik Sınavı ve Hazine Kontrolorluğune Atanma
Yeterlik sınavına giriş şartları
MADDE 30- (1) Yeterlik sınavına girebilmek icin Stajyer Hazine Kontrolorunun;
a) Stajyer Hazine Kontroloru olarak fiilen en az uc yıl calışmış olması,
b) Kurul Başkanlığınca belirlenecek konuda yapmış olduğu tez calışmasının tez jurisi tarafından kabul edilmiş olması,
gerekir.
(2) Birinci fıkranın (a) bendinde belirtilen surenin hesabında; aylıksız izin, toplamda uc ayı aşan hastalık ve refakat izni dikkate alınmaz.
(3) Bu maddede belirtilen şartları taşımayanlar yeterlik sınavına alınmazlar.
Yeterlik sınavı
MADDE 31- (1) Hazine Kontrolorluğu yeterlik sınavı yazılı ve sozlu olmak uzere iki bolumden oluşur.
(2) Yazılı ve sozlu sınav Kurul Başkanlığınca belirlenen merkezlerde yapılır.
(3) Yeterlik sınavına sağlık sebebi veya diğer haklı bir nedenle katılamayanlar, Kurul Başkanlığınca belirlenecek bir tarihte yapılacak mazeret sınavına veya bir sonraki yeterlik sınavına katılabilirler.
(4) Yeterlik sınavı bu amacla oluşturulacak sınav komisyonunca yapılır. Sınav komisyonu Kurul Başkanının başkanlığında, Kurul Başkan Yardımcıları veya Hazine Kontrolorleri arasından secilen başkan dahil beş asıl ve uc yedek uyeden oluşur.
(5) Sınav komisyonu tarafından yeterlik sınavının uygulanmasına ilişkin belirlenecek usul ve esaslar Kurul Başkanlığı eliyle yurutulur.
Yeterlik sınav konuları
MADDE 32- (1) Stajyer Hazine Kontrolorlerinin yeterlik sınavı;
a) Kurul Başkanlığı tarafından incelemesi veya denetimi yapılan veya yapılması ongorulen konulara ilişkin aşağıdaki mevzuat;
1) Avrupa Birliği mali yardımlarına ilişkin uluslararası anlaşmalar dahil her turlu mevzuat,
2) Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası, Uluslararası Tarımsal Kalkınma Fonu, İslam Kalkınma Bankası ve benzeri uluslararası kuruluşlar tarafından finansmanı sağlanan projeler kapsamında satın alma ve finansa ilişkin mevzuat,
3) 20/2/1930 tarihli ve 1567 sayılı Turk Parasının Kıymetini Koruma Hakkında Kanun ve ilgili mevzuat,
4) 8/6/1984 tarihli ve 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbusleri Hakkında Kanun Hukmunde Kararname ile gorevlendirme bedeli ve gelir kaybı incelemelerine ilişkin mevzuat,
5) 28/3/2002 tarihli ve 4749 sayılı Kamu Finansmanı ve Borc Yonetiminin Duzenlenmesi Hakkında Kanun ve ilgili mevzuat,
6) Bireysel katılım sermayesine ilişkin mevzuat,
7) Kredi garanti kurumlarına sağlanacak Hazine desteğine ilişkin mevzuat,
8) 11/10/2006 tarihli ve 5549 sayılı Suc Gelirlerinin Aklanmasının Onlenmesi Hakkında Kanun ve ilgili mevzuat,
9) 7/2/2013 tarihli ve 6415 sayılı Terorizmin Finansmanının Onlenmesi Hakkında Kanun ve ilgili mevzuat,
10) 27/12/2020 tarihli ve 7262 sayılı Kitle İmha Silahlarının Yayılmasının Finansmanının Onlenmesine İlişkin Kanun ve ilgili mevzuat,
11) Uluslararası Denetim Standartları ile Kamu Gozetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu tarafından yayınlanan Bağımsız Denetim Standartları,
12) Turkiye Muhasebe Standartları ile Turkiye Finansal Raporlama Standartları,
13) Hazine Kontrolorleri Kurulu Başkanlığı tarafından incelemesi veya denetimi yapılan veya yapılması planlanan konulara ilişkin diğer mevzuat,
b) Bakanlığın merkez, taşra ve yurt dışı teşkilatı ile bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşların teşkilatlarına dair mevzuat,
c) Aşağıda sayılan diğer mevzuat;
1) 657 sayılı Kanun ve ilgili mevzuat,
2) 2/12/1999 tarihli ve 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Gorevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun,
3) 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Turk Ceza Kanunu,
4) 4/12/2004 tarihli ve 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu,
5) 19/4/1990 tarihli ve 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Ruşvet ve Yolsuzluklarla Mucadele Kanunu ve ilgili mevzuat,
6) 6/1/1982 tarihli ve 2577 sayılı İdari Yargılama Usulu Kanunu,
7) 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulu Hakkında Kanun,
8) 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu,
9) 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve ilgili mevzuat,
10) 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale Sozleşmeleri Kanunu ve ilgili mevzuat,
11) 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yonetimi ve Kontrol Kanunu,
12) 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Turk Ticaret Kanunu,
13) 19/10/2005 tarihli ve 5411 sayılı Bankacılık Kanunu,
14) 6/12/2012 tarihli ve 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu,
15) 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Turk Borclar Kanunu,
16) 30/3/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanunu,
17) Her turlu vergi, resim ve harclara ait kanunlar ve usul kanunları,
18) 27/12/2014 tarihli ve 29218 mukerrer sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Merkezi Yonetim Muhasebe Yonetmeliği,
c) Dunyada ve Turkiye'de ekonomik ve finansal gelişmeler ile uluslararası finans sağlayan kuruluşlar,
konularından oluşur.
Yazılı sınav kağıtlarının değerlendirilmesi
MADDE 33- (1) Yazılı sınav kağıtları sınav komisyonu uyeleri tarafından yuz tam puan uzerinden değerlendirilir.
(2) Yeterlik yazılı sınavında başarılı sayılmak icin sınav komisyonu başkan ve uyelerinin verdikleri notların aritmetik ortalamasının en az yetmiş olması gerekir.
(3) Sınav komisyonu yazılı sınav sonuclarını tutanakla tespit eder.
Yeterlik sozlu sınavı
MADDE 34- (1) Yazılı sınavda başarılı olan Stajyer Hazine Kontrolorleri sozlu sınava tabi tutulur. Yazılı sınavda başarılı olamayanlar sozlu sınava katılamazlar.
(2) Sozlu sınav, Stajyer Hazine Kontrolorunun;
a) Yeterlik yazılı sınav konularına ilişkin sorulacak sorulara verdiği cevapların,
b) Bir konuyu kavrayıp ozetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gucunun,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, bilgi duzeyi, davranış ve tepkilerinin mesleğe veya goreve uygunluğunun,
c) Ozguveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığının,
d) Genel yetenek ve genel kulturunun,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere acıklığının,
değerlendirilmesi suretiyle yapılır.
(3) Adaylar, sınav komisyonu tarafından ikinci fıkranın (a) bendi icin elli puan, (b) ila (e) bentlerinde yazılı ozelliklerin her biri icin onar puan uzerinden değerlendirilir ve verilen puanlar ayrı ayrı tutanağa gecirilir. Verilen puanların toplamı sozlu sınav puanını teşkil eder. Sozlu sınavda başarılı sayılabilmek icin sınav komisyonu başkanı ve uyelerinin yuz tam puan uzerinden verdikleri puanların aritmetik ortalamasının en az yetmiş olması şarttır.
(4) Sınav komisyonu, sozlu sınav sonuclarını tutanakla tespit eder.
Yeterlik sınav sonucu
MADDE 35- (1) Yeterlik sınavı notu; yeterlik yazılı sınav notu ile yeterlik sozlu sınav notunun aritmetik ortalamasından oluşur.
(2) Yeterlik sınavında başarılı sayılmak icin yeterlik sınav notunun yuz puan uzerinden en az yetmiş puan olması gerekmektedir.
(3) Sınav sonucları, sınav komisyonu tarafından, başarı sırasına gore tutanakla tespit edilir ve liste halinde Kurul Başkanlığına bildirilir. Kurul Başkanlığınca sınav komisyonu kararı Bakan onayına sunulur. Bakan onayını muteakiben yeterlik sınav sonucu Kurul Başkanlığınca duyurulur.
İkinci sınav hakkı ve Stajyer Hazine Kontrolorluğu unvanını kaybetme
MADDE 36- (1) Yapılan yeterlik sınavında başarılı olamayanlara bir yıl icinde ikinci kez sınav hakkı verilir.
(2) İkinci sınav hakkı bir defaya mahsus olmak uzere verilir.
(3) Verilen ilave sure icinde tezlerini sunmayan veya ikinci defa hazırladıkları tezleri de kabul edilmeyenler, yapılan ikinci yeterlik sınavında da başarılı olamayanlar ile yeterlik sınavına gecerli bir mazereti olmaksızın girmeyenler Stajyer Hazine Kontroloru unvanını kaybederler ve Bakanlıkta durumlarına uygun memur unvanlı kadrolara atanırlar.
Hazine Kontrolorluğune atanma
MADDE 37- (1) Yeterlik sınavında başarılı olanlar, başarı sırasına uygun olarak, 3 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesine gore Hazine Kontrolorluğune atanırlar.
DORDUNCU BOLUM
Hazine Başkontrolorluğune Atanma, Hazine Kontrolorluğune Yeniden Atanma,
Kıdem ve Diğer Hukumler
Hazine Başkontrolorluğune atanma
MADDE 38- (1) Kurul Başkanlığında Stajyer Hazine Kontrolorluğu doneminde gecirilen sureler dahil en az on yıl calışmış olan Hazine Kontrolorleri kıdem ve kadro durumu goz onunde tutularak Hazine Başkontrolorluğune atanabilir.
Hazine Kontrolorluğune yeniden atanma
MADDE 39- (1) Yeterlik sınavında başarılı olduktan sonra Kurul Başkanlığından istifa suretiyle ayrılan veya kamu kurum ve kuruluşlarına naklen atanan Hazine Kontrolorleri, yazılı talepleri uzerine, durumları itibarıyla atanabilecekleri boş kadro bulunması koşuluyla yeniden Hazine Kontrolorluğune atanabilirler.
Kıdem
MADDE 40- (1) Hazine Kontrolorlerinin yonetimi, calışması ve yetişmeleri gibi konularda meslek kıdemi esası uygulanır. Kıdem; sınav donemi aynı olan Stajyer Hazine Kontrolorleri arasında giriş sınavındaki başarı sırasına gore, Hazine Kontrolorleri arasında ise yeterlik sınavındaki başarı sırasına gore belirlenir. Donemleri farklı olan Hazine Kontrolorleri ve Stajyer Hazine Kontrolorleri arasındaki kıdem ise donemleri arasındaki sıraya gore belirlenir.
(2) Hazine Kontroloru sıfatını kazandıktan sonra gorevinden ayrılanlardan yeniden atananların kıdemi, kendi donemlerinin sonunda; bu donemden kimse kalmamış ise bir onceki donemin sonunda olacak şekilde belirlenir.
(3) Kurul Başkanlığı yaptıktan sonra Hazine Kontrolorluğune donenler donemlerinin en kıdemlisi sayılır. Aynı donemde bu durumda birden fazla Hazine Kontroloru var ise bunların kıdem sırasının tespitinde ayrıca kendi aralarındaki kıdem esas alınır.
(4) Kurul Başkanlığına, ilgili kanun veya Cumhurbaşkanlığı kararnameleri uyarınca atananlardan; yeterlik sınavında başarı gostermek suretiyle mufettiş, denetmen, denetci, kontrolor unvanlarından birini iktisap edenlerin denetim mesleğinde gecen sureleri ile ust kademe kamu yoneticiliklerinde gecen surelerinin tamamı, denetim mesleğinden olmayanların ise hizmet surelerinin yarısı denetim meslek kıdeminden sayılır.
Guvence
MADDE 41- (1) Hazine Kontrolorleri, denetim gorevinin gerektiği gibi yurutulmesini engelleyecek sıhhi, ahlaki veya mesleki yetersizlikleri; sağlık kurulu raporu veya yargı kararı ile tespit edilmedikce gorevlerinden alınamaz ve kendi istekleri dışında idari bir goreve atanamazlar.
Yurt dışı gorevlere atanma
MADDE 42- (1) Hazine Kontrolorleri Bakanlığın yurt dışı teşkilatındaki kadrolara ilgili mevzuat gereğince atanabilir.
UCUNCU KISIM
Kurul Başkanlığının Calışma Esasları, Duzenlenecek Raporlar ile Ceşitli Hukumler
BİRİNCİ BOLUM
Kurul Başkanlığının Calışma Esasları
Kurul Başkanlığı calışma programı
MADDE 43- (1) Kurul Başkanlığı faaliyetlerinin yıllık calışma programı cercevesinde yurutulmesi esastır.
(2) Kurul Başkanlığı calışma programının hazırlanmasında Bakanlığın faaliyet ve amacları ile denetim politikaları goz onunde bulundurulur.
(3) Calışma programı Bakan onayı ile yururluğe girer.
(4) Calışma programında Bakan onayı ile değişiklik yapılabilir. Ayrıca, Bakan onayı veya yazılı talimatı ile calışma programı dışında her zaman inceleme, denetim ve diğer gorevler yapılabilir.
Hazine Kontrolorlerinin calışmaları
MADDE 44- (1) Hazine Kontrolorlerine verilen gorevler kural olarak en kısa surede tamamlanır. Kurul Başkanlığı gorevin tamamlanması ve raporun sunulması icin sureli gorevlendirmeler yapabilir. Hazine Kontrolorleri gorevin verilmesinden itibaren en gec on beş gun icinde işe başlarlar. Bu sure icinde işe başlanılamaması halinde, durum gerekceli bir yazı ile Kurul Başkanlığına bildirilir.
(2) İvedi gorevlerde goreve derhal başlanır ve on beş gunluk sure dikkate alınmaz. Yasal zorunluluk halinde suresi icinde goreve başlanılır. Hazine Kontrolorleri tarafından goreve ilişkin her turlu araştırma, inceleme, bilgi isteme veya yazışma gibi faaliyetler işe başlandığını gosterir.
(3) Hazine Kontrolorleri, goreve başladıkları tarihten itibaren Kurul Başkanlığınca belirtilen sureler icinde veya tarih ya da sure belirtilmemiş ise en kısa surede calışmalarını tamamlayarak duzenleyecekleri raporu Kurul Başkanlığına sunarlar. Belirtilen sure icerisinde gorevin sonuclandırılamaması halinde, yapılan calışmaları, gelinen aşamayı ve gorevin sonuclandırılamama gerekcelerini iceren yazı ile ek sure talep edebilirler. Bu talebin değerlendirilmesi amacıyla Kurul Başkanlığı gorevde gelinen aşamayı gosteren ara raporun sunulmasını ve bundan sonra yapılacak işlemleri gosteren bilgileri isteyebilir. Kurul Başkanlığınca yapılan değerlendirme sonrasında işin mahiyetine gore ek sure verilebilir veya gorevin zamanında tamamlanması talep edilebilir. Gorev, verilen sure icerisinde tamamlanır.
Koordinator
MADDE 45- (1) Hazine Kontrolorleri, Kurul Başkanınca verilen işin gereği olarak ekip halinde de gorevlendirilebilir. Bu durumda; calışmaların duzenli bir şekilde yurutulmesi, iş bolumu ve koordinasyon en kıdemli Hazine Kontroloru tarafından sağlanır. Koordinator, calışmaların seyri hakkında periyodik olarak veya talep halinde Kurul Başkanlığına ozet bilgi veya ara rapor verir. Koordinator, saha denetimine katılır ve denetim ekibinin calışmalarını gozden gecirir.
Gorevin bizzat yapılması ve gorev devri
MADDE 46- (1) Hazine Kontrolorleri kendilerine verilen gorevleri bizzat sonuclandırırlar. Gorevlendirme yazısı kapsamı dışında, usulsuz eylem ya da işlem tespit edilmesi halinde, durum gerekli bilgi ve belgeleri ile birlikte gereği icin Kurul Başkanlığına yazı ile bildirilir.
(2) Kurul Başkanlığının yazılı talimatı olmaksızın gorevler başka bir Hazine Kontrolorune devredilemez. Gorev devri durumunda uc nusha devir tutanağı duzenlenir. Devir tutanağında; gorevin konusu, yapılan gorevin aşamaları ayrıntılı bicimde acıklanır ve elde edilen belgeler bir cizelgeyle tutanağa eklenir.
Muşterek incelemeler
MADDE 47- (1) Kanun ve Cumhurbaşkanlığı kararnamelerindeki hukumler saklı kalmak kaydıyla Kurul Başkanlığının gorev alanına giren konularda diğer kurum veya kuruluşların personeli ile yapılan muşterek incelemelerde, koordinatorluk gorevini Hazine Kontroloru yurutur.
Yurt dışında gorevlendirme
MADDE 48- (1) Hazine Kontrolorleri, mesleki incelemelerde bulunmak amacıyla bir yıldan fazla olmamak uzere ilgili mevzuat ve Bakanlıkca belirlenen usul ve esaslar ile her yıl belirlenen kontenjan cercevesinde yurt dışına gecici gorevle gonderilebilir.
Yurt dışında eğitim
MADDE 49- (1) 21/1/1974 tarihli ve 7/7756 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yururluğe konulan Yetiştirilmek Amacıyla Yurt Dışına Gonderilecek Devlet Memurları Hakkında Yonetmelik uyarınca Hazine Kontrolorleri, ilgili mevzuatta yer alan duzenlemeler cercevesinde eğitim amacıyla yurt dışına gonderilebilir.
İKİNCİ BOLUM
Duzenlenecek Raporlar ve Raporlar Hakkında Yapılacak İşlemler
Rapor ceşitleri
MADDE 50- (1) Hazine Kontrolorlerince işin ozelliğine gore;
a) İnceleme raporu,
b) Bağımsız denetci raporu,
c) Yıllık denetim faaliyet raporu,
c) Yıllık denetim goruşu raporu,
d) Nihai harcama beyannamesine ilişkin denetim faaliyet ve goruş raporları,
e) Aklama sucu inceleme ve yukumluluk uyum denetimi raporları,
f) On inceleme raporu,
g) Soruşturma raporu,
ğ) Suc duyurusu raporu,
h) Etut ve oneri raporu,
duzenlenir.
(2) Kurul Başkanlığı, birinci fıkrada belirtilenler dı&