URGES’İN KISA ACIKLAMASI

Yıllardır eğitim sistemimizin bozuk olduğundan dert yanarız. Gercekte eğitim sistemi yalnızca ulkemizde bozuk değil, tum ulkelerde bozuk. Oysa bozuk olan yalnızca eğitim sistemi de değil. Bozukluk iletişimle ilgili tum alanlarda var olan bir olgu. Eğer iletişen taraflar arasında ortak bir dil kullanılmıyorsa anlaşma da, oğrenme de, oğretme de gercekleşemez. Yani ritimli gorsel eğitim sistemi yalnızca okullardaki eğitim sisteminin bozukluğunu acıklamakla kalmayıp; oğrenmeyi, bilgilendirmeyi ilgilendiren tum alanlarda oğretmeye bir ışıktır.

Bu buluş temel olarak, oğreticinin kullandığı sozcuklerle, nesnelerin goruntulerini eş zamanlı sunarak, oğretmen ile oğrenicinin nesnel belleklerinin ortuşmesini sağlar. Aynı anda cok sayıda uyarıcı faktoru doğru kullanarak, oğrencinin birden fazla duyu organını aktif hale gecirir. Bunun sonucunda da bellekte gercekleşmesi istenilen protein yapısı değişimiyle kalıcı oğrenmeyi gercekleştirir.

Bellekteki kodlamaya neden olan dalgalar protein değişimine ve protein yapılarının uygun bicimde dizilmesine neden olmaktadır. Ancak bu dizilimin oluşumu sırasında beyne ulaşan dalgaların belli ozellikleri de taşıma zorunluluğu vardır. Genlik, frekans ve yoğunluk bakımından yeterli olmayan dalgalar istenilen kodlamayı yapmaya yeterli değildir. Gorme, tatma, dokunma, koklama duyumları sırasında belleğe iletilen dalgalarda istenilen yoğunluğa ulaşılabilirken işitme duyusuyla alınan algılarda beklenen yoğunluk genellikle sağlanamaz. İşitme duyusuyla ancak onceden belleğe kodlanmış olan bilgilere ek yapılabilir. Yani bellekte var olan bir dizilimin bicimi değiştirilebilir. İşitme ağırlıklı oğretimde yeni oğrenilen bir bilgi once tasfir edilerek alt yapı oluşturulduktan sonra bilgiler arasındaki etkileşimleri acıklanabilir. Bu da ancak zengin bir bilgi dağarcığına ulaşmış bireylerde verim alınabilecek bir durumdur. Yani belli bir konuda birikimi olan bireylere uygulanabilecek bir eğitimdir.

Kısaca yalnızca sesli anlatıma dayalı oğrenme modeli ezberci bir modeldir. Yeni bilgilerin oğretilmesinde verimliliği de oldukca duşuktur. Gunumuzde tum dunyada yaygın kullanılan bu sistem, işitselliğe dayanan bir sistemdir ve temel bilgi yuklenmesinde başarısı tamamen oğrencilerin hayal guclerini kullanma yetisine bağlıdır.

Mevcut sistemin eksiklikleri ve aksaklıkları ancak Ritimli Gorsel Eğitim Sistemiyle duzeltilebilir. Ritimli Gorsel Eğitim Sistemi verimli oğrenmeyi gercekleştirmek icin aşağıdaki ogeleri kullanır.
Kullanılan Ogeler: Nesnelerin sanal goruntuleri, konuyla ilişkili olarak goruntulerin hareketleri ve hareketlerin sunum suresi, muzik kullanılarak derslerin anlatımı, konu anlatımı sırasında kafiye, nukte (espiri), bilginin yalınlığı, gorsel sadelik, sanal ortamda renklerin kullanımı, kullanılan renklerin kontrastlarının kullanımı, orneklemelerde secilecek nesnelerin buyukluğu, animasyonların yerleştirilmesi, oğrenme basamakları, sıra dışılık, beden dili, koreografi ve uygulamadır.
Ritimli Gorsel Eğitim (Oğrenme) Sistemi yukarıda yazılan, kodlamaya yardımcı olan ogeleri bir arada kullanarak hem oğrenme hızını, hem de oğrenmede kalıcılığı arttıran bir sistemdir. Dunyanın olumsuz manyetik alan etkisini de yok ederek oğrenmede verimliliği arttırır.

Bu oğrenme metodu tarafımdan geliştirilmiştir. Okul oncesi eğitim, İlkoğretim; Fen Bilgisi, İngilizce, Matematik, Sosyal Bilgiler, Turkce, Lise; Fizik, Kimya, Biyoloji derslerinde aktif olarak kullanılabilir. Bunlardan başka zihinsel engelliler icin verimliliği arttıracak onemli bir oğretme tekniğidir.

Ritimli Gorsel Eğitim Sisteminde kullanılan teknikler konferans ve panellerde de verimliliği arttıracak onemli bir tekniktir.

Uygulamanın da eklenmesiyle mevcut sisteme gore cok ileri bir oğretme sistemi olan Ritimli Gorsel Eğitim Sistemi, Uygulamalı Ritimli Gorsel Eğitim Sistemi Sistemi olarak adlandırılacaktır. Eğitim parklarıyla da desteklenecek olan sistem ozel okulları farklı bir noktaya taşıyacaktır.

Ritimli Gorsel Eğitim Sistemi bilgisayar, cep telefonu, vcd, dvd, mp4 oynatıcıları ve elektronik ortamlarda da kullanılabilir ozelliklerdedir.


Ritimli Gorsel Eğitim Sisteminin tek (patent) sahibi Mersin Seckinler Dershanesi Kurucusu Mustafa Koca'dır ve Turkiyede uygulandığı Tek dershane Mersin Seckinler Dershanesidir.
__________________