
Temel olarak Google sıralamalarına etki eden 200 farklı SEO kriteri bulunmaktadır. Google sıralamalarınızı yukseltmek icin oncelikli olarak bu kriterleri bilmeniz gerekmektedir. Google sıralamalarına etkisi olan bu 200 kriter belirli ana başlıklar altında toplanarak, ele alınabilmektedir. Bir onceki yazımızda bu kriterlerin icerisinde yer alan Site ici SEO Otoriter Link Yonlendirmeleri konusundan bahsetmiştik. Bu 200 SEO kriteri icerisinde yer alan bir diğer ana başlık ise Site ici SEO İcerik Kuralları konusudur. İcerik kuralları temel anlamda site icerisinde yer alan iceriklerin hem SEO hem de Google acısından uyumlu hale getirilmesi icin yapılması gerekli olan calışmaları ifade etmektedir. Şimdi Google sıralamalarına etki eden icerik kurallarının neler olduğuna bir goz atalım.
Site İci Gramer ve İmla Kuralları
Arama motorları icin sitelerin değerlendirilmesi acısından bircok farklı faktor bulunmaktadır. Site ici iceriklerdeki gramer yapısı ve imla kurallarının doğru kullanılması da bunlardan bir tanesidir. Arama motorları birer yapay zeka orneğidir ve arama motorları icin belli oncelik sıraları bulunmaktadır. Arama motorları site iceriklerini değerlendirirken; doğru veri, hızlı analiz ve duzgun sunum sıralamasına dikkat etmektedir. Bundan dolayı sahip olduğunuz icerik, sitenin acılma hızı, imla ve gramer kurallarına dikkat etmeniz gerekmektedir. Bundan dolayı iceriklerinizi oluştururken; anlamlı cumleler kurmaya, yazım kurallarına uymaya, noktalama işaretlerini doğru kullanmaya ve iceriklerinizin giriş, gelişme ve sonuc bolumlerinden oluşmasına dikkat edin.
Toplu İcerik Girişi
Sitelere yapılan toplu icerik girişleri Google tarafından pek olumlu karşılanan bir durum değildir. Cunku toplu icerik girişleri ilk başta kopya algısı yaratmaktadır.Bundan dolayı web sitenize girişini yaptığınız icerikleri otomatik zaman ayarı yaparak paylaşılmasını sağlayın. Boylelikle bu riski ortadan kaldırmış olacaksınız. Aynı şekilde E Ticaret sitelerine XML ile urun cekilmesinde de tum gunleri bir anda değil, belirli gunlere bolerek CRON tanımlaması yaparak cekiniz.
Rewrite İcerikler
Farklı sitelerin iceriklerinin veya farklı kaynaklardan alınan iceriklerin belirli yerlerinde yapılan değişiklikler sonrası ortaya cıkan yeni iceriğe Rewrite icerik denilmektedir. İlk başta Google olmak uzere tum arama motorları, Rewrite icerikleri negatif bir durum olarak karşılamakta ve olumsuz bir faktor olarak değerlendirmektedir. Ozellikle Googleın panda algoritmasını yayınlamasından sonra Rewrite iceriğe sahip sitelerin Google sıralamalarında gerilemeler olmuştur. Bu durum etkisini hala surdurmektedir. Google ozgun ve kalite iceriğe sahip sitelere değer vermektedir. Kopya iceriklerden ise nefret etmektedir. Bu yuzden şunu belirtebiliriz ki SEO calışmalarının her aşaması ozgunluk gerektirmektedir.
Site ici SEOda İcerik Kuralları Nelerdir? konulu yazımızın devamına kaynak linkten ulaşabilirsiniz.
Kaynak: http://www.stratejikseo.com/site-ici-seo-icerik-kurallari/