Google ’da ust sıralara cıkmanın sırrı SEO uyumlu yazı yazmaktan gecer. Peki her yerde bahsi gecen ve bir cok kez karşılaştığınız SEO uyumluluk terimi tam olarak nedir ? SEO uyumlu icerik oluşturmanın puf noktaları nelerdir ? Bir makale tam olarak SEO uyumlu nasıl yazılır ? SEO uyumlu yazı yazmak icin nelere dikkat etmek gerekir ? Cevaplar icin sabırsızlandığınızı biliyor ve sizi hic yormadan direkt anlatıma geciyorum.

En iyi anlatım yonteminin uygulamalı olduğuna inanarak, bu yazımda sizlere SEO uyumlu makele nasıl yazılırı deneysel, uygulamalı olarak anlatacağım.

İnanın bana kendi sitemde SEO uyumlu makale yazımını nasıl yapıyorsam, sizlerede bu yazımda uyguladığım tum yontemleri tek bir nokta atlamadan aktaracağım.

Eğer google ’da ust sıralarda cıkmak istiyor ve organik trafiğinizi ciddi anlamda arttırmak istiyorsanız, tek yapmanız gereken yazımdaki tum adımları dikkatle okumanız ve uygulamanız.

1- Anahtar Kelime Analizi
Diyelim ki blogunuzda “SEO uyumlu makale nasıl yazılır” konusunda bir yazı yazmak ve yazınızın binlerce kişi tarafından ziyaret edilmesini istiyorsanız, yazacağınız yazının trafik potansiyelini oğrenmek adına oncelikli olarak yapmanız gereken anahtar kelime analiziolacaktır.

Anahtar kelime analizi icin kullanabileceğiniz ucretli ve ucretsiz bir cok arac var. Ben ise size bu yazımda benimde kullandığım 3 arac ve yontemden bahsedeceğim. Sadece bu 3 aracı kullanmak, yazınızın google ’da ust sırada yer alması icin yeterli olacaktır.

Google Adwords
SEO uyumlu icerik oluşturmak icin kullanacağınız ilk ve en onemli arac, google adwords ’un sunduğu anahtar kelime planlayıcısı olmalı diye duşunuyorum.

Anahtar Kelime Planlayıcıs Nedir?Yazacağınız konuyla alakalı olan anahtar kelimelerin aratılma hacimlerini rakamsal olarak size sunarak o konu hakkında marketin potansiyelini oğrenmenizi sağlayan bir aractır.

Yani kısacası bu aracı kullanarak bir yazının okuyucu kitlesinin ne kadar olduğuna, yazmaya değer olup olmadığına karar vermeniz mumkun.

1- Oncelikle Google adwords hesabınıza giriş yapın. Giriş yaptıktan sonra sol ust koşede bulunan adwords ana menusunden Araclar >> Anahtar Kelime Planlayıcı sekmesine tıklayın.




2- Daha sonra karşınıza acılan sekmeden Arama hacmi verilerini ve trendlerini alın sekmesine tıklayın. Sekme kayan tablo şeklinde acılacak ve karşınıza aşağıdaki resimde olduğu gibi bir ekran cıkacaktır.


Buraya odaklanmak istediğiniz – aratılma hacmini oğrenmek istediğiniz anahtar kelimeyi yazdıktan sonra hedefleme ve tarih aralığını secip, arama hacmini al butonuna tıklayın.

3- Google adwords aratığınız anahtar kelime veya kelimelerin aylık arama hacimlerini bir grafik şeklinde size sunacaktır.




Keyword Tool
Google ’da bir şey arattığınızda, yani arama motoruna bir kelime yazdığınızda, google ikinci kelimeyi kolaylık olması acısından size otomatik olarak tamamlar ve google bunu, yani ikinci kelimeyi google ’da en cok aratılan kelime tamlamasına gore yapar.

Keyword Tool Nedir ? Keyword Tool google ’ın tamamlayıcı ozelliği nasıl işliyorsa, yine aynı şekilde işler. Tek farkı, google ’ın sunduğu tamamlayıcı kelime secenek sayısını daha fazla sağlıyor olması ve bu kelimeleri google ’da aratılma populerliğine gore sıralaması.

Benim konum “SEO uyumlu makale nasıl yazılır” olduğu icin odaklandığım anahtar kelimede SEO Uyumlu Makale.

+Fakat benim oncelikli olarak oğrenmek istediğim ise google ’da insanlar tarafından en cok aratılan kelimeler butunu SEO uyumlu makale mi ? SEO uyumlu icerik mi ? yoksa başka bir kelime tamlaması mı olduğu.

+İkinci olaraksa, insanların yine aynı konu hakkında bilgi sahibi olmak icin hangi diğer aratma terimlerini kullandığını oğrenmek. Yani odaklandığım anahtar kelime dışında odaklandığım anahtar kelimeye en yakın diğer eş anlamlı, aratırlma potansiyeli olan kelimelerin neler olduğu.

1- Oncelikle Keyword Tool adresine gidin ve odaklandığınız anahtar kelimenin bir kısmınıaratma kısmına yazın. Ardından arama motoru olarak google.com.tr ve dil seceneğini olarak Turkish(Turk) opsiyonunu secip enter tuşuna basın.




Odaklandığım anahtar kelimenin bir kısmını, yani “SEO uyumlu” kelimeler butununu aratmam sonucunda, keyword tool bana alttaki resimde gorulduğu gibi google ’da onerilen kelime tamlamalarını populerliğe gore sıralayarak gosteriyor.



2- Boylece hangi kelimeler butununun google ’da daha cok aratıldığını oğrenmiş oldum. Bu yuzden de odaklandığım anahtar kelimeyi SEO Uyumlu Makale olarak secmiş oldum.

Tamam, asıl odaklanmak gereken anahtar kelimeyi oğrendim. Fakat listede yer alan diğer anahar kelimelere odaklanmayacak mıyım ? Tabii ki hayır.

Onemli:Listede yer alan, yazıma entegre edebileceğim diğer benzer anahar kelimelerede ( SEO uyumlu icerik, SEO uyumlu makale orneği, SEO uyumlu ne demek gibi ) mutlaka yazımda yer veriyorum.

Zaten olay tam olarak bu noktada. Google uzerinden SEO uyumlu icerik yazma konusunda kaynak aratan tum potansiyel ziyaretcilerin kullanabilieceği aratma terimlerine yazınızda yer vererek, o ziyaretcilerin arama sonuclarında yer almak.

Onemli – 1Tum bu analizler sonucunda ortaya cıkarttığınız anahtar kelimeleri bir deftere not edin. Yazınızı yazarken not defteriniz gozunuzun onunde olsun ki, en baştan cumle yapılarınızı bu anahtar kelimelere uygun planlayabilin.

Onemli – 2Tabii, sırf yazınızın icerisinde gecirmiş olmak icinde bu terimleri direkt olarak yazınıza eklemeyin.

Onemli – 3Bu anahtar kelimeleri yazı akışınızla birlikte, ziyaretcinize hissettirmeden, anlatım butunluğunu bozmadan kullanamnız cok onemli.

Kendi Analiziniz
1-Kendinize şunu sormanız gerekli, potansiyel bir ziyaretici neden SEO uyumlu makale orneği yada bir kaynak arar ? Tabii ki google ’da ust sırada yer almak icin.

O zaman bu potansiyel ziyaretci aynı şekilde SEO uyumlu makale anahtar kelimesi icin değilde, “Google ’da birinci sırada cıkmak” yada “Google ’da ust sıralara cıkmak” anahtar kelimelerinde de aratma yapabilir. Sonucta google ’da ust sıralarda cıkmanın olmazsa olmazlarından bir taneside SEO uyumlu yazı yazmak.

O zaman benim aynı şekilde yukarıdaki anahtar kelime analizi yontemlerini “Google ’da ust sıralara cıkmak” anahtar kelimesi icinde uygulamam ve aynı yazının icerisinde bu ve buna benzer anahtar kelimelere de yer vermem gerekli.

2-Analizini gercekleştirmeniz diğer bir konu ise rakipleriniz. Sizin yazmak istediğiniz konuda daha once yazılmış yazıları da google uzerinden aratıp, bir rakip analizi gercekleştirin.

Rakiplerinizin o konu hakkında neler yazdığına, nasıl yazdığına dikkat edin ve daha iyi nasıl yazabilirimi hedefleyerek bu yola cıkın.

2- SEO Uyumlu İcerik Başlığı ve Acıklaması
Yazı başlığı ve Meta Başlığı
SEO uyumlu icerik oluşturmanın diğer bir kritik adımı ise meta ve yazı başlıklarınız. Oncelikle yazı başlığı ve meta başlığı arasındaki farkı bilmeniz gerekli;

Yazı Başlığı:Okuyucularınızın yazı başlığınızı nasıl gorduğu Meta BaşlığıArama motorlarınızın yazı başlığınızı nasıl gorduğu Eğer SEO ayarlarında meta başlığını belirtmediyseniz, arama motorları tarafından yazı başlığınız meta başlığınız olarak algılanacaktır.

1- Burda dikkat etmeniz gereken en onemli şey, meta başlığınızda odaklandığınız ana anahar kelimeye yer vermeniz.

2- Yazı başlığınızı SEO uyumlu bir başlık olması icin, 50 ila 70 karakter arasında yazmanız.

3-Odaklandığınız ana anahar kelimeyi meta başlığınızda başlığın en başında kullanmanız.

Peki meta başlığını ayrı, yazı başlığını nasıl ayrı yazabilirim ? Eğer blog altyapınızda wordpress kullanıyorsanız, bu işlemi gercekleştirmeniz oldukca kolay. WordPress ’te bir cok SEO eklentisi bu işlemi yapmanıza olanak sağlar. ( SEO by Yoast, All in one SEO pack, Platinum SEO vs. )

WordPress ’te yazınızı yazdığınız editorun altında bulunan Yoast SEO kutusu SEO Başlığıkısmından Meta Başlığınızı belirleyebilirsiniz.

Uygulamalı anlatmak gerekirse, bu yazım icin kullandığım 2 ayrı başlık var. Birisi google icin, diğeri ise kullanıcılarım, yani daha dikkat cekici olması icin.

Yazı Başlığı– Adım Adım SEO Uyumlu Makale Yazımı ( Kullanıcı Dostu Başlık )
Meta Başlığı– SEO Uyumlu Makale | SEO Uyumlu Yazı Nasıl Yazılır ? ( Google Dostu Başlık )




Dikkat etmenizi istediğim nokta ise, google dostu başlığımda yukarıda belirttiğim 3 adımıdauygulamış olmam.

Yazı Meta Acıklaması
Bir yazı icin meta acıklaması o yazının google sıralaması icin hayati oneme sahiptir. Tum SEO eklentileri yazılarınız icin meta acıklaması eklemenize olanak sağlar. Meta acıklaması o kadar kritiktir ki, yazdığınız acıklamayla potansiyel ziyaretcilere yazınıza tıklayıp tıklamama kararı verdirirsiniz.

Meta acıklaması maximum 156 karakterden oluşmalıdır ve bu 156 karakter icerisinde odaklandığınız ana anahtar kelime mutlaka bir kere yer almalı ve kesinlikle bir anlam butunluğu icerisinde olmalıdır.




Eğer gecmişte yazdığınız yazılarınızda meta acıklaması yazmadıysanız, mutlaka o yazıları duzenleyip meta acıklamalarını oluşturunuz.

3- Yazı İcerisinde Dikkat Etmeniz Gereken Diğer Teknik Konular
Yoast Sayfa Analizi Doğrultusunda Yazmak
Bildiğiniz gibi SEO by yoast, All in SEO one pack ve diğer bir cok SEO eklentisinin sunduğu ozelliklerden bir taneside sayfa analizi.

Eğer sizde bu eklentilerden bir tanesini kullanıyorsanız, herhangi bir yazınızı duzenle dediğinizde yazının hemen altında o eklentinin SEO kutucuğunu goreceksiniz.

SEO kutucuğu >> Sayfa Analizi sekmesine tıkladığınızda eklenti size uygulamanız gereken adımları birer birer soyluyor aslında. Bu adımların hepsinden yeşil, yani gecer not almak yazınızın SEO ’su icin oldukca onemli.

Eklentinin sizden yerine getirmenizi istediği her bir kriteri yerine getirdiğinizde SEO uyumlu makale yazmak adına bir cok onemli adımı yerine getirmiş oluyorsunuz zaten.




Yazı URL Yapısı
WordPress ’te bir yazı başlığı belirlediğinizde wordpress otomatik olarak o yazı başlığını URL adresi olarak belirler.

Mesela bu yazımda yazı başlığına “Adım Adım SEO Uyumlu Makale Yazımı” yazdığımda wordpress bu yazının URL adresini otomatik olarak şu şekilde yapar;

Kod:
https://iyinet.com/blog/adim-adim-seo-uyumlu-makale-yazimi

Fakat URL yapısında adım adım gibi tamlamları kullanmanın SEO acısından hic bir faydası olmadığı gibi yazınızın SEO ’suna zararda verebilir. Bu sebeple bu tur gereksiz kelimelerden kurtulmanız gerekmektedir.

Bu yazı icin doğru URL yapsı aşağıdaki gibi olmalıdır;

Kod:
https://iyinet.com/blog/seo-uyumlu-makale-seo-uyumlu-yazi

İncelediğinizde odaklandığım ana anahtar kelimenin URL yapısının en başında yer aldığını ve hic bir gereksiz kelime icermediğini goreceksiniz.

Onemliaha onceden yayımladığınız yazılarınızda bu değişikliği kesinlikle yapmayın! Uygulamanızı onerdiğim URL yapısını henuz yayıma sokmadığınız yazılarınızda uygulayın.

Resim Alt Tagları



1-Google resimleri bizim gozlemlediğimiz gibi goremez. Yaptığı şey ise resimleri okumaktır. Resminize bir isim vermelisiniz ki google bunu okuyabilsin. Resminizi isimlendirinden kastım bir resmi image001.jpg şeklinde kaydetmek değil tabii ki. Bu yapabileceğiniz en kotu hareket olur.

Bunun yerine resminiz ne ile alakalıysa, resminize o ismi verin. Yazınıza ekleyeceğiniz resim adsense yonetim ekranı resmiyse, ozaman o resme adsense_yoneyim_ekrani ismini verin ve sitenize o şekilde yukleyin.

2- Yazınıza eklediğiniz her bir resme aynı zamanda mutlaka alt tagıda ( Alternatif Metin )ekleyin. Ve odaklandığınız ana anahtar kelimeyi mutlaka yazınzıda kullandığınız resimlerin bir tanesinin alt tagında kullanın.

Eski Yazılara Link Vermek
Yeni bir yazı yazarken gerekli yerlerde eski yazlarınıza link sağlamak, yazınızına SEO icin her zaman olumlu geri donuş sağlar.

Eski yazılarınıza link verirken mutlaka anchor text tekniğini kullanın. Peki nedir bu anchor text tekniği ? Hemen bir resimle acıklayayım,

Onemli:Link cıkışları SEO uyumlu makale icin oldukca onemli diğer bir faktor ise link cıkışıdır. Yazılarınızda sadece site ici linkleme değil, aynı zamanda site dışı linklemeye, yani başka bir siteyede link vermeyide ihmal etmeyin. ( tabii sınırlı sayıda )



H1, H2, H3 Tagları Kullanmak
Bir yazının SEO uyumlu yazılmasında diğer onemli faktorlerden biriside, yazınız icerisinde H1, H2 ve H3 taglarının kullanılmasıdır. Ozellikle de uzun yazılarda.




4- Yazı İceriğinin Kendisi
Tamam. Yayımlayacağım bir yazımda dediğiniz herşeyi uyguladım fakat yinede google ’da ust sırada yer almıyorum. Tam olarak neyi eksik yapıyorum ?

Bahsettiğim teknik konular google ’da birinci sırada cıkmak icin birer arac. Google ’ın asıl onem verdiği şey ise ozgun ve kaliteli icerik.

İceriklerinizi yazarken kendinize şunu hedef koymalısınız; oyle bir icerik yazın ki başkası rakip araştırmasına cıkıp sizin yazınızı okuduktan sonra o konuda yazmaktan vazgecsin. Yazınız o kadar kaliteli olsun ki, potansiyel rakipleriniz sizin yazınızı okuduktan sonra o konuda yazı yazmaktan vazgecsin.

Eksik hic bir nokta bırakmadan, tum detaylarıyla anlaşılır, akıcı, okuyucuyu yormayan, kafa karıştırmayan yazılar yazın. Okuyucu okumaya başladığında yazının sonuna nasıl geldiğini anlamasın.

5- Diğer Genel Onemli Noktalar
1-Odaklandığınız ana anhtar kelimeyi yazınızın başında, ilk paragrafta ve ilk 100 kelime icerisinde gecirmeye ozen gosterin.

2-Resimlerinizi yazınıza yuklemeden once mutlaka optimize edilmiş bir şekilde yukleyin.

3-Yazı acılma hızınızın ust seviyede olduğundan emin olun. 3 saniyeden gec acılan bir yazının google ’da ust sıralarda cıkması neredeyse imkansız. O yuzden hız olmazsa olmaz kriterlerden bir tanesi.

4-Yazılarınızda canonical etiketi kullanmaya calışın.

5-Doğru kalıcı bağlantı ayarlarına sahip olduğunuzdan emin olun.

Faydalanılan kaynak: wpmavi